abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2017 @ 13:56:25 #201
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174823911
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:55 schreef Allures het volgende:

[..]

je geeft geen antwoord op de vraag. Dit soort dingen zijn er heel vaak niet. Wat dan?
Ik geef antwoord op haar vraag en bij haar waren er wel bewijzen
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 november 2017 @ 13:57:08 #202
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174823922
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:05 schreef Allures het volgende:

[..]

ik ben natuurlijk gewoon fan van onze rechtsstaat en wil ook echt niet naar een systeem waar je veroordeeld kunt worden zonder bewijs

Maar aan de andere kant moeten we ook af van de houding 'je hebt geen bewijs dus was er geen serieus misbruik'
Sorry, maar wat wil je nou? Als rechtsstaat. Veroordelen met of ook zonder bewijs?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 2 november 2017 @ 13:57:14 #203
287741 matspontius
pi_174823924
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:55 schreef Allures het volgende:

[..]

je geeft geen antwoord op de vraag. Dit soort dingen zijn er heel vaak niet. Wat dan?
Dit soort dingen zij er heel vaak niet, waarop baseer je dat? Bij (ernstig) fysiek geweld is er altijd bewijs te vinden
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 november 2017 @ 13:57:57 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174823933
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:42 schreef Allures het volgende:

[..]

maar dan blijft alsnog de vraag staan wat als er geen geweld was? Die zaken zijn er ook echt
Zoals ik al zei, verhoren en verslagen van een forensisch psycholoog tellen ook als bewijs. Natuurlijk zitten daar een hoop mitsen en maren aan (o.a. dat je als slachtoffer nog een keer of wat wordt doorgezaagd over dat feit dat je het allerliefste zou willen vergeten), maar het telt wel degelijk in de rechtszaal.
  donderdag 2 november 2017 @ 13:58:14 #205
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174823939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Fysiek bewijs als in wurgstriemen in de hals, beschadiging in de beneden regio. Dader profiel. Aanleiding tot aangifte was er voldoende lijkt me
Geen wurgstriemen, geen beschadigingen in de benedenregio. Heel algemeen daderprofiel. En nu?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 2 november 2017 @ 13:59:44 #206
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174823965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Maar dan zul je toch met duidelijk bewijs moeten aankomen, dus bv meerdere getuigenverklaringen die dan onderzocht moeten worden
Nergens voor nodig dus. Wat je bepleit is hoe dat in landen gaat die wij barbaars en achterlijk noemen: als er niet 3 te vertrouwen getuigen bij een verkrachting zijn, dan is het geen verkrachting en heeft de vrouw de eer van de familie bezoedeld en moet zij gestenigd worden.

Gelukkig werkt het in Nederland (en andere beschaafde landen) anders.
  donderdag 2 november 2017 @ 14:01:05 #207
287741 matspontius
pi_174823976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nergens voor nodig dus. Wat je bepleit is hoe dat in landen gaat die wij barbaars en achterlijk noemen: als er niet 3 te vertrouwen getuigen bij een verkrachting zijn, dan is het geen verkrachting en heeft de vrouw de eer van de familie bezoedeld en moet zij gestenigd worden.

Gelukkig werkt het in Nederland (en andere beschaafde landen) anders.
Sorry hoor, wat is dat nou voor een onzin. In Nederland wordt iemand niet veroordeeld op de getuigenis van 1 persoon als er verder geen duidelijk bewijs is
"Hoka Hey!"
pi_174823977
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit soort dingen zij er heel vaak niet, waarop baseer je dat? Bij (ernstig) fysiek geweld is er altijd bewijs te vinden
verkrachting en aanranding is niet altijd geweldadig als in dat je geslagen word of blauwe plekken hebt

Je beeld is echt te beperkt
pi_174824048
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 13:57 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Sorry, maar wat wil je nou? Als rechtsstaat. Veroordelen met of ook zonder bewijs?
anders lees je even. Ik heb al duidelijk gezegd wat ik wil
Nee ik wil de rechtsstaat niet veranderen. Ik wil het beeld van wat verkrachting en misbruik is (ook zonder bewijs of geweld kan er sprake van misbruik of verkrachting zijn) veranderen en ik wil dat de samenleving anders om gaat met de slachtoffers en niet de domme bingokaart van 'geen bewijs dus er is niks gebeurd' of 'je praat er over dus zo erg was het niet' of 'je haat de dader niet dus was het geen verkrachting' of 'wat had je zelf aan' etc afwerkt
Gewoon empathie. Wat erg dat het je gebeurd is
En ik wil dat het minder normaal word om grensoverschrijdend gedrag te vertonen zodat het een veiligere wereld word
  donderdag 2 november 2017 @ 14:05:18 #210
287741 matspontius
pi_174824056
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef Allures het volgende:

[..]

verkrachting en aanranding is niet altijd geweldadig als in dat je geslagen word of blauwe plekken hebt

Je beeld is echt te beperkt
Nee hoor, ik weet heus wel dat er ook seksueel geweld plaatsvindt waar geen geweld bij gebruikt wordt, dat is dan vaak psychisch geweld - maar dat is lastig als het om 1 persoon gaat en amper te bewijzen en dus een groot probleem ja
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 november 2017 @ 14:13:28 #211
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_174824183
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:04 schreef Allures het volgende:

[..]

Nee ik wil de rechtsstaat niet veranderen. Ik wil het beeld van wat verkrachting en misbruik is (ook zonder bewijs of geweld kan er sprake van misbruik of verkrachting zijn) veranderen en ik wil dat de samenleving anders om gaat met de slachtoffers en niet de domme bingokaart van 'geen bewijs dus er is niks gebeurd' of 'je praat er over dus zo erg was het niet' of 'je haat de dader niet dus was het geen verkrachting' of 'wat had je zelf aan' etc afwerkt
En ik wil dat het minder normaal word om grensoverschrijdend gedrag te vertonen zodat het een veiligere wereld word
Ja, maar wat moet men dan zeggen: er is geen bewijs maar we gaan er toch maar van uit dat het waar is? Omdat ... ja, waarom? Dat is toch ook niet de gang van zaken bij andere beschuldigingen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_174824194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:13 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, maar wat moet men dan zeggen: er is geen bewijs maar we gaan er toch maar van uit dat het waar is? Omdat ... ja, waarom? Dat is toch ook niet de gang van zaken bij andere beschuldigingen.
waarom niet? Vooral als ik geen naam noem
Niemand heeft er dan schade bij
  donderdag 2 november 2017 @ 14:16:04 #213
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_174824220
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:04 schreef Allures het volgende:

[..]

Dat zou ook gewoon normaal moeten zijn. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_174824423
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zou ook gewoon normaal moeten zijn. :N
ja dat zou je hopen he. Of denken zelfs
Maar het is helaas niet

Ik snap ook niet hoe je daar tegen kan zijn en je er tegen zou verzetten
pi_174824468
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee hoor, ik weet heus wel dat er ook seksueel geweld plaatsvindt waar geen geweld bij gebruikt wordt, dat is dan vaak psychisch geweld - maar dat is lastig als het om 1 persoon gaat en amper te bewijzen en dus een groot probleem ja
Seksueel geweld zonder geweld is psychisch geweld? Deze snap ik niet.
  donderdag 2 november 2017 @ 14:37:56 #216
287741 matspontius
pi_174824553
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:32 schreef mootie het volgende:

[..]

Seksueel geweld zonder geweld is psychisch geweld? Deze snap ik niet.
Psychisch seksueel geweld bedoel ik, dus seksuele mishandeling zonder fysiek geweld maar wel met psychische dwang of druk
"Hoka Hey!"
  donderdag 2 november 2017 @ 14:52:00 #217
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174824768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Sorry hoor, wat is dat nou voor een onzin. In Nederland wordt iemand niet veroordeeld op de getuigenis van 1 persoon als er verder geen duidelijk bewijs is
Het gaat niet om de getuigenis, maar om het forensisch psychologisch rapport lvan slachtoffer en vermeende dader). Dat is gewoon bewijs (anders heette het niet "forensisch").
  donderdag 2 november 2017 @ 14:58:50 #218
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174824896
quote:

[..]

Het gaat er helemaal niet om of het waar is. Het gaat erom dat iemand zit met een verschrikkelijk kutgevoel en dat jij niet even kunt zeggen "wat naar voor je".
Dat gevoel is er, dat gevoel is waar en beïnvloed die persoon.

Laat het dan aan het slachtoffer over om te beslissen of er aangifte gedaan moet worden. Maar negeer dat slachtoffer niet door gelijk met oplossingen te komen of verwijten te maken of bewijzen te vragen. Hoe kan iemand bewijzen dat ie zich klote voelt over wat er is gebeurd?

Gewoon luisteron en enige medemenselijkheid tonen. Simpel.
pi_174826254
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om of het waar is. Het gaat erom dat iemand zit met een verschrikkelijk kutgevoel en dat jij niet even kunt zeggen "wat naar voor je".
Dat gevoel is er, dat gevoel is waar en beïnvloed die persoon.

Laat het dan aan het slachtoffer over om te beslissen of er aangifte gedaan moet worden. Maar negeer dat slachtoffer niet door gelijk met oplossingen te komen of verwijten te maken of bewijzen te vragen. Hoe kan iemand bewijzen dat ie zich klote voelt over wat er is gebeurd?

Gewoon luisteron en enige medemenselijkheid tonen. Simpel.
Precies dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174828256
quote:

[..]

je moet hierbij justitie en een kennis ofzo niet door elkaar halen.
Voor justitie is bewijs belangrijk. Ik geloof een kennis die me vertelt dat zij/hij verkracht is meestal wel.
compact en kleverig.
pi_174828371
En dat geroep dat je ‘gewoon’ (meteen) aangifte moet doen... dat is iets waar ik veel moeite mee heb. Want als dat zo gemakkelijk was in alle gevallen, zouden meer mensen dat doen.
En ja, je hébt altijd de keus, maar als die keus bestaat uit door t slijk gehaald worden of je mond houden... tja, ik persoonlijk durf het niet aan :N
compact en kleverig.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:15:39 #222
451005 Grems
Clown World
pi_174828524
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
En dat geroep dat je ‘gewoon’ (meteen) aangifte moet doen... dat is iets waar ik veel moeite mee heb. Want als dat zo gemakkelijk was in alle gevallen, zouden meer mensen dat doen.
En ja, je hébt altijd de keus, maar als die keus bestaat uit door t slijk gehaald worden of je mond houden... tja, ik persoonlijk durf het niet aan :N
En dat heeft consequenties, doe je niks aan.
pi_174828548
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
Je ziet het met die soldaat, die nu na een lange tijd zich pas durft uit te spreken.
Werd ook eerst weggewuifd door een meerdere.
pi_174828602
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:15 schreef Grems het volgende:

[..]

Of je veranderd hoe er om word gegaan met seksueel misbruik zodat de drempel om aangifte te doen verkleind

Waarom zou je het willen houden zoals het is? Zolang je de rechtsstaat niet aantast en niet opeens naar iets wil waarbij niets bewezen hoeft te worden zie ik echt geen argumenten om het te houden zoals het is
pi_174828639
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:15 schreef Grems het volgende:

[..]

dat heeft als voornaamste consequentie dat hij ermee wegkomt.
Daarnaast dat mensen die hem kennen zijn gelul geloven.
Ik hoop echter dat mensen die míj kennen (en hem niet) me gewoon geloven als ik vertel wat er gebeurd is. Ze kennen hem niet, het schaadt hem niet, ze weten meestal zijn náám niet eens.
Als ik dan een: je zal t wel verzonnen hebben, naar mn hoofd krijg, vind ik dat vrij bizar. Waarom zou ik?
Om hier mee te kunnen praten?

Dat is ook wat allures zegt.

Als ik naar de politie ga, heb ik meer nodig, als ik t er met vrienden of bekenden over heb, zou dat niet nodig moeten hoeven zijn in de meeste gevallen.
compact en kleverig.
pi_174828673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:18 schreef Allures het volgende:

[..]

Of je veranderd hoe er om word gegaan met seksueel misbruik zodat de drempel om aangifte te doen verkleind

Waarom zou je het willen houden zoals het is? Zolang je de rechtsstaat niet aantast en niet opeens naar iets wil waarbij niets bewezen hoeft te worden zie ik echt geen argumenten om het te houden zoals het is
nou, dan nog.
Ik zit steeds te twijfelen, maar ook als de drempel om aangifte te doen kleiner was, zou ik het niet doen.
Ik heb er veel over nagedacht en t voelt als fucking opgeven, maar ik kan het niet :X :'(
compact en kleverig.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:21:26 #227
451005 Grems
Clown World
pi_174828675
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat heeft als voornaamste consequentie dat hij ermee wegkomt.
Daarnaast dat mensen die hem kennen zijn gelul geloven.
Ik hoop echter dat mensen die míj kennen (en hem niet) me gewoon geloven als ik vertel wat er gebeurd is. Ze kennen hem niet, het schaadt hem niet, ze weten meestal zijn náám niet eens.
Als ik dan een: je zal t wel verzonnen hebben, naar mn hoofd krijg, vind ik dat vrij bizar. Waarom zou ik?
Om hier mee te kunnen praten?

Dat is ook wat allures zegt.

Als ik naar de politie ga, heb ik meer nodig, als ik t er met vrienden of bekenden over heb, zou dat niet nodig moeten hoeven zijn in de meeste gevallen.
Zodra er namen vallen is dat zeker wel nodig.
pi_174828789
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:21 schreef Grems het volgende:

[..]

Zodra er namen vallen is dat zeker wel nodig.
in de meeste gevallen niet wmb.
Als ik zeg: Herman de Laat (fictieve naam btw) en jij kent hem niet, hebt niets met hem te maken en zal ook nooit wat met hem te maken hebben, waarom dan moeilijk doen? Of als je vriendin zegt dat t Klaas de Groot was en die heb je vroegah weleens gezien tijdens t stappen, maar je woont nu aan de andere kant van t land, zeg je dan tegen je vriendin: ja sorry, maar je noemt nu een naam, ik vind dat echt niet kunnen?

Ik hoop t niet, in de meeste gevallen zou je nl diegene die dichter bij je staat gewoon op zn woord moeten kunnen geloven, ze hebben er immers totaal geen baat bij om te liegen.
compact en kleverig.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:30:03 #229
451005 Grems
Clown World
pi_174828877
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:26 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ze hebben er immers totaal geen baat bij om te liegen.
Aandacht en sympathie zijn fantastisch.

Meer baat hebben een aanzienlijk aantal mensen niet nodig.
pi_174828904
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die dit doen, net als dat er mensen zichzelf of anderen ziek maken voor aandacht
Geloof je iemand die zegt dat ie de griep heeft daarom ook niet meer?

Ik den dat je je echt verkijkt op hoeveel mensen zoiets verzinnen
En daarnaast moet de meerderheid die echt iets heel kuts heeft meegemaakt niet gestraft worden voor wat een aantal uitzonderingen doen
Vooral niet als er geen schadelijke gevolgen zijn door die kleine groep die niet eerlijk is
pi_174828936
quote:

[..]

nou, dan hoop ik dat jij nooit met iemand zal spreken die je iets dergelijks vertelt :)
compact en kleverig.
pi_174828994
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou, dan hoop ik dat jij nooit met iemand zal spreken die je iets dergelijks vertelt :)
Als het iemand is die je persoonlijk kent en van houd is het anders.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:38:41 #233
451005 Grems
Clown World
pi_174829063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:31 schreef Allures het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen zijn die dit doen, net als dat er mensen zichzelf of anderen ziek maken voor aandacht
Geloof je iemand die zegt dat ie de griep heeft daarom ook niet meer?

Ik den dat je je echt verkijkt op hoeveel mensen zoiets verzinnen
En daarnaast moet de meerderheid die echt iets heel kuts heeft meegemaakt niet gestraft worden voor wat een aantal uitzonderingen doen
Vooral niet als er geen schadelijke gevolgen zijn door die kleine groep die niet eerlijk is
Dat ligt volledig aan de aandoening of ik het wel of niet geloof/serieus neem. Mensen die bijvoorbeeld alleen van maandag tot vrijdag last hebben van hun vage, niet medisch aantoonbare klachten, bijvoorbeeld.

20% in de 12-18 groep die het toegeeft. En dan hebben we het over de groep die de moeite neemt daadwerkelijk ( een in dit geval valse ) aangifte te doen.
pi_174829124
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 19:10 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Jij bent zeker niet helemaal goed bij je hoofd dat je dit soort dingen denkt op het moment dat je over dit soort ervaringen leest. Ziek. Bah.
Vrouwen doen nou eenmaal vaak dingen als andere vrouwen het ook doen. Als ze er echt mee zaten hadden ze het wel eerder gezegd. Wel vreemd dat opeens iedereen tegelijk opeens verkracht en aangerand is. Zeker als het om bekende mensen gaat.
Oja ze durfde het eerst niet te zeggen. :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 19:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Omdat het groepsgevoel heerst. Je weet niet hoe moeilijk het is te vertellen dat iemand je heeft aangerand/verkracht. Waarom geef jij al mooi aan, en heb ik even voor je dikgedrukt. Wanneer he ziet dat anderen om je heen opstaan, geeft dat de kracht om dat zelf ook te doen.

Het #metoo-verhaal laat prachtig zien waarom het voor mannen en vrouwen die angerand en verkracht zijn zo immens moeilijk is zich uit te spreken. We worden gewoon niet serieus genomen, victim blaming viert hoogtij ( 'Waarom liep je dan daar?' 'Waarom droeg je dan ook zo'n kort rokje?') of ervaringen wordeb gebagatelliseerd ('Stel je even aan, dat valt reuze mee.' 'Joh, zo erg is dat niet.').

Snappie vouz?
Echt serieus niemand heeft het over korte rokjes behalve van die Marokkanen en andere moslims. Nog nooit iemand serieus korte rokjes als argument te horen geven.
pi_174829145
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat ligt volledig aan de aandoening of ik het wel of niet geloof/serieus neem. Mensen die bijvoorbeeld alleen van maandag tot vrijdag last hebben van hun vage, niet medisch aantoonbare klachten, bijvoorbeeld.

20% in de 12-18 groep die het toegeeft. En dan hebben we het over de groep die de moeite neemt daadwerkelijk ( een in dit geval valse ) aangifte te doen.
er is je al een keer of 1000 uitgelegd waarom die cijfers een vertekend beeld gegeven

Je zoekt gewoon een excuus om niet kritisch te hoeven kijken
  donderdag 2 november 2017 @ 18:44:48 #236
451005 Grems
Clown World
pi_174829183
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:42 schreef Allures het volgende:

[..]

er is je al een keer of 1000 uitgelegd waarom die cijfers een vertekend beeld gegeven

Je zoekt gewoon een excuus om niet kritisch te hoeven kijken
Ik kijk kritisch, dat zeg ik toch?

Jij pleit er juist voor om niet meer te doen, om alles maar gewoon te geloven.
pi_174829192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:41 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Vrouwen doen nou eenmaal vaak dingen als andere vrouwen het ook doen. Als ze er echt mee zaten hadden ze het wel eerder gezegd. Wel vreemd dat opeens iedereen tegelijk opeens verkracht en aangerand is. Zeker als het om bekende mensen gaat.
Oja ze durfde het eerst niet te zeggen. :')

[..]

Echt serieus niemand heeft het over korte rokjes behalve van die Marokkanen en andere moslims. Nog nooit iemand serieus korte rokjes als argument te horen geven.
'ze heeft het niet meteen gezefd dus zo erg kan het niet zijn' bingo! Ik heb mijn kaart met kwetsende en onzinnige reacties vol!
Wat krijg ik nu behalve een gevoel van walging?

En dat jij het niet gehoord hebt wil niet zeggen dat het niet gebeurd want dat is helaas wel echt zo
pi_174829204
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:44 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik kijk kritisch, dat zeg ik toch?

Jij pleit er juist voor om niet meer te doen, om alles maar gewoon te geloven.
ja je zoomt kritisch in op de verkeerde zodat je niet breeder hoeft te kijken :')
pi_174829213
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:45 schreef Allures het volgende:

[..]

'ze heeft het niet meteen gezefd dus zo erg kan het nier zijn' bingo! Ik heb mijn kaart met kwetsende en onzinnige reacties vol!
Wat krijg ik nu behalve een gevoel van walging?

En dat jij het niet gehoord hebt wil niet zeggen dat het niet gebeurd want dat is helaas wel echt zo
Blijft toch gewoon raar dat het opeens zo'n heel spektakel is. Lagen er wel al aangiftes dan van deze mensen of kwam het allemaal in 1 keer?
pi_174829266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:45 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Blijft toch gewoon raar dat het opeens zo'n heel spektakel is. Lagen er wel al aangiftes dan van deze mensen of kwam het allemaal in 1 keer?
wat is er zo ingewikkeld? Dat er geen aangifte lag maakt het niet opeens niet waar. En er ligt juist vaak geen aangifte omdat het een pijnlijk proces is met veel gevolgen voor het slachtoffer en een heel lage kans dat het iets oplevert

En natuurlijk kwam het allemaal tegelijk :D het riep letterlijk mensen op om niet meer te zwijgen. Dus spreken ze zich uit en dan stapelt het nogal snel op
Er zijn hier voor ook al genoeg onderzoeken gedaan die duidelijk uitleggen waarom er een dark number is wat betreft de geregistreerde criminaliteit hier in en met schrikbarende schattingen naar wat de werkelijke percentages zijn van mensen die hier mee in aanraking zijn gekomen
pi_174829277
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:48 schreef Allures het volgende:

[..]

wat is er zo ingewikkeld? Dat er geen aangifte lag maakt het niet opeens niet waar. En er ligt juist vaak geen aangifte omdat het een pijnlijk proces is met veel gevolgen voor het slachtoffer en een heel lage kans dat het iets oplevert

En natuurlijk kwam het allemaal tegelijk :D het riep letterlijk mensen op om niet meer te zwijgen. Dus spreken ze zich uit en dan stapelt het nogal snel op
Er zijn hier voor ook al genoeg onderzoeken gedaan die duidelijk uitleggen waarom er een dark number is wat betreft de geregistreerde criminaliteit hier in en met schrikbarende schattingen naar wat de werkelijke percentages zijn van mensen die hier mee in aanraking zijn gekomen
Het gaat toch om allemaal vrouwen die claimen door een Amerikaanse beroemdheid te zijn verkracht? Dat de nummers dagelijks oplopen?

Vind dat gewoon vreemd als er geen aangiftes over zijn gedaan of bewijsstukken van zijn verzameld en het opeens allemaal tegelijk komt. Echt hoeveel kan die vent sowieos verkracht hebben. :') Na een tijdje is z'n geluk toch op zou je zeggen.
pi_174829327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:49 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Het gaat toch om allemaal vrouwen die claimen door een Amerikaanse beroemdheid te zijn verkracht? Dat de nummers dagelijks oplopen?

Vind dat gewoon vreemd als er geen aangiftes over zijn gedaan of bewijsstukken van zijn verzameld en het opeens allemaal tegelijk komt. Echt hoeveel kan die vent sowieos verkracht hebben. :') Na een tijdje is z'n geluk toch op zou je zeggen.
Euhm nee #metoo gaat om mensen die slachtoffer zijn van sekseel geweld of misbruik
pi_174829349
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:52 schreef Allures het volgende:

[..]

Euhm nee #metoo gaat om mensen die slachtoffer zijn van sekseel geweld of misbruik
Waar zit ik dan mee? Dat was ook in het nieuws deze week. Zo'n Amerikaanse vent die opeens sinds deze week tientallen vrouwen zou hebben verkracht
  donderdag 2 november 2017 @ 18:53:11 #244
451005 Grems
Clown World
pi_174829352
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:45 schreef Allures het volgende:

[..]

ja je zoomt kritisch in op de verkeerde zodat je niet breeder hoeft te kijken :')
Klakkeloos alles maar geloven is voor niemand goed. Krijg je alleen maar meer valse aangiftes van.
  donderdag 2 november 2017 @ 18:54:14 #245
459912 FlippingCoin
pi_174829369
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:29 schreef Allures het volgende:

[..]

ja dat zou je hopen he. Of denken zelfs
Maar het is helaas niet

Ik snap ook niet hoe je daar tegen kan zijn en je er tegen zou verzetten
Misschien begrijpen ze je gewoon verkeerd, kan mij niet voorstellen dat een normaal iemand hiertegen is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_174829409
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Misschien begrijpen ze je gewoon verkeerd, kan mij niet voorstellen dat een normaal iemand hiertegen is.
nou check hier boven meneer Grems maar :D
Of de vorige topics over dit onderwerp

Ik snap het ook werkelijk niet
En ook niet hoe je dat zonder schaamte kunt verkondigen in het topic van iemand die beschrijft hoe het voor haar voelt en hoe kut dat is
pi_174829626
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Klakkeloos alles maar geloven is voor niemand goed. Krijg je alleen maar meer valse aangiftes van.
niemand heeft t volgens mij over ‘klakkeloos alles geloven’ en ik heb ook nog niemand zien zeggen (maar dat kan ik gemist hebben) dat mensen maar veroordeeld moeten worden zonder bewijs.

Ik denk overigens niet dat t tot meer valse aangiftes zou leiden.
compact en kleverig.
pi_174829715
Raar hoe een topic over gevoel, emotie, verwerking, etc toch steeds naar het juridische moet worden getrokken met (valse) aangiftes, bewijsbaarheid, rechtzaken etc
pi_174830075
Ik heb zelf overigens ook weleens een verhaal over een verkrachting niet ‘voor waar aangenomen’, oa omdat ik de jongen over wie het ging goed kende en het meisje niet. Ik wist dat zij hem had bedreigd nadat hij het uit had gemaakt, dat ze hem soms wel 25x per dag appte en dat ze vrienden van hem dingen vertelde die gewoon niet konden kloppen.
Dan ben ik niet geneigd om haar verhaal zomaar te geloven. Ook niet nadat ik zelf verkracht was.

Ik geloof echter mijn tante wel, die na bijna 40 jaar nog steeds niet alleen over straat durft.
Zonder dat ik daar verder bewijs voor heb dan wat zij vertelt. Omdat ik haar ken, haar nooit op een leugen heb betrapt, ze er nog steeds last van heeft, ik geen idee heb wie de dader is.. ik heb gewoon geen reden om te twijfelen.
compact en kleverig.
pi_174830202
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik heb zelf overigens ook weleens een verhaal over een verkrachting niet ‘voor waar aangenomen’, oa omdat ik de jongen over wie het ging goed kende en het meisje niet. Ik wist dat zij hem had bedreigd nadat hij het uit had gemaakt, dat ze hem soms wel 25x per dag appte en dat ze vrienden van hem dingen vertelde die gewoon niet konden kloppen.
Dan ben ik niet geneigd om haar verhaal zomaar te geloven. Ook niet nadat ik zelf verkracht was.

Ik geloof echter mijn tante wel, die na bijna 40 jaar nog steeds niet alleen over straat durft.
Zonder dat ik daar verder bewijs voor heb dan wat zij vertelt. Omdat ik haar ken, haar nooit op een leugen heb betrapt, ze er nog steeds last van heeft, ik geen idee heb wie de dader is.. ik heb gewoon geen reden om te twijfelen.
Dus bij mensen die je niet kent is het oké om enige twijfel te hebben?
pi_174830203
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:09 schreef Allures het volgende:
Raar hoe een topic over gevoel, emotie, verwerking, etc toch steeds naar het juridische moet worden getrokken met (valse) aangiftes, bewijsbaarheid, rechtzaken etc
Triest hè.. :{
pi_174830432
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef 8777 het volgende:

[..]

wat mij betreft wel.
Ik vind alleen óók dat je dat niet zou moeten etaleren (bij iemand die je niet kent) én ik geloof dat het in de meeste gevallen niet nodig is om te twijfelen.
Er is simpelweg in de meeste gevallen van álles geen reden om aan te nemen dat iemand liegt.
Als ik vertel dat ik n ongeluk heb gehad, mijn vriend is vreemdgegaan, mijn moeder is gisteren overleden, bijvoorbeeld, waarom zou je dan twijfelen? Zolang ik geen (bekende) namen noem en jij niet eens weet wie ik ben, heb je geen reden om te twijfelen, ongeacht welk onderwerp.
Het wordt anders als je erachter komt dat ik vorige week nog vertelde dat mijn moeder al drie jaar dood is, of dat ik geen vriend heb en je me dús op een leugen betrapt.
En dan nog zegt dat niets over hoe vaak ik lieg en waarover, maar dan is t wmb meer geoorloofd om er wat van te zeggen.
compact en kleverig.
pi_174830486
Ik wil eigenlijk zeggen: als je twijfelt aan t verhaal van n vreemde over n vreemde; houd dan gewoon je mond. Je kan iemand er schade mee berokkenen als t wel waar is en als t niet waar is, heeft het ook geen toegevoegde waarde.
compact en kleverig.
pi_174830560
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik wil eigenlijk zeggen: als je twijfelt aan t verhaal van n vreemde over n vreemde; houd dan gewoon je mond. Je kan iemand er schade mee berokkenen als t wel waar is en als t niet waar is, heeft het ook geen toegevoegde waarde.
Nu snap ik er helemaal niks meer van. Als we twijfelen moeten we beter zwijgen dus? Maar met zwijgen zeg ik in feite ook dat ik er niets van geloof.
pi_174830633
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:44 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nu snap ik er helemaal niks meer van. Als we twijfelen moeten we beter zwijgen dus? Maar met zwijgen zeg ik in feite ook dat ik er niets van geloof.
als ik nu zeg dat ik verkracht ben en jij reageert niet, denk je dat ik daar ook maar íets van merk?
Als je iemand kent en je gelooft het niet (met reden) heb je t er wmb niet over, als ze er zelf over beginnen zeg je: ‘das kut’ en kap je t verder af en als je m goed kent en je gelooft m niet ga je in gesprek zonder gelijk te zeggen:ik geloof er geen reet van!

Tenminste, dat doe ik dan.
compact en kleverig.
pi_174830659
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef 8777 het volgende:

[..]

Nee, maar wel wanneer er omstandigheden zijn die het aannemelijk maken dat het niet waar is. Hij het had uitgemaakt, daarna heeft ze hem bedreigd en leugens over hem verspreid. Dus ja dan is de kans dat ze het heeft verzonnen om hem zwart te maken wel redelijk groot..
pi_174830667
En ik weet dat ik daarmee ook niet zeg wat ik zou moeten zeggen, want ik ben zelf verkracht en dus n boehoeslachtoffer dat niet rationeel kan denken.
compact en kleverig.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:58:22 #258
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174830924
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:48 schreef Fripsel het volgende:
Wat dat betreft scheelt het misschien dat ik nog in mn verwerkingsproces zit en alle boosheid en verdriet nog voel, al die idiote reacties verbazen me niet eens meer. ;( Wat me wel verbaasd is hoeveel er bijvoorbeeld op een forum word toegelaten daarin. En hoeveel grapjes ervan gemaakt worden. Ook door personen waar je het helemaal niet van verwacht. Of door mensen die weten dat je misbruikt bent, die dan een "onschuldig #metoo" grapje in je gezicht gaan maken. You serious? ;(
Ik heb het als slachtoffer ook. Ik schaam me voor het andere geslacht. Blijkbaar is het iq niet gelijk over de geslachten verdeeld :')
pi_174830942
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb het als slachtoffer ook. Ik schaam me voor het andere geslacht. Blijkbaar is het iq niet gelijk over de geslachten verdeeld :')
Oh nee zelfs vrouwen maken dat soort grappen. ;(
pi_174831151
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:47 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, maar wel wanneer er omstandigheden zijn die het aannemelijk maken dat het niet waar is. Hij het had uitgemaakt, daarna heeft ze hem bedreigd en leugens over hem verspreid. Dus ja dan is de kans dat ze het heeft verzonnen om hem zwart te maken wel redelijk groot..
Hoe krom.
pi_174831173
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:09 schreef 8777 het volgende:

[..]

Hoe krom.
nee hoor.
compact en kleverig.
pi_174831344
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee hoor.
Jawel, jij gelooft je vriend kennelijk op zijn woord en beslist daarom om het verhaal van die vrouw in twijfel te trekken.
Als iemand mij van een dergelijk misdrijf beschuldigd zou ik er ook alles aan doen om mezelf schoon te praten. Want uit jouw verhaal maak ik op dat het heel goed kan werken.
pi_174831353
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:09 schreef 8777 het volgende:

[..]

Hoe krom.
Wat is er precies krom?
pi_174831378
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:16 schreef 8777 het volgende:

[..]

Jawel, jij gelooft je vriend kennelijk op zijn woord en beslist daarom om het verhaal van die vrouw in twijfel te trekken.
Als iemand mij van een dergelijk misdrijf beschuldigd zou ik er ook alles aan doen om mezelf schoon te praten. Want uit jouw verhaal maak ik op dat het heel goed kan werken.
niet alleen daar om, maar ja, dat zou ook nog kunnen.
Als iemand tegen mij zegt dat mijn vriend haar (of hem) heeft verkracht, geloof ik dat ook niet zomaar.
Echt zó gek :{
compact en kleverig.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:18:27 #265
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174831386
quote:

[..]

Geloof me, je krijgt alles behalve dat als je openlijk spreekt over het grote taboe seksueel geweld. Je hebt er niks bij te winnen.
pi_174831408
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Geloof me, je krijgt alles behalve dat als je openlijk spreekt over het grote taboe seksueel geweld. Je hebt er niks bij te winnen.
bij sommige mensen gelukkig wel, bij anderen idd niet.
compact en kleverig.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:24:01 #267
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174831534
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:17 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat is er precies krom?
Dat je kennelijk geen donkerbruin vermoeden mag hebben. Dat wat je op je klompen aan kunt voelen, of aan je water voelt, moet negeren. Want intuïtie is een dom vrouwendingetje *rolt met ogen* en geen hard bewijs. Of zoiets.

Ik krijg hier wel inzicht in hoe sociopathen denken.
pi_174831810
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet alleen daar om, maar ja, dat zou ook nog kunnen.
Als iemand tegen mij zegt dat mijn vriend haar (of hem) heeft verkracht, geloof ik dat ook niet zomaar.
Echt zó gek :{
Waarom geloof je het dan niet? Omdat je hem kent en ervan uit gaat dat hij zoiets nooit zou doen?
pi_174831900
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:33 schreef 8777 het volgende:

[..]

Waarom geloof je het dan niet? Omdat je hem kent en ervan uit gaat dat hij zoiets nooit zou doen?
Inderdaad. Zo werken mensen.
Daarnaast zei ik niet dat ik het absoluut never nooit geloof, ik zei ‘niet zomaar’.

Wel grappig overigens, dat het allemaal zo zwart wit moet zijn. Dat ís het nl niet.
compact en kleverig.
pi_174832695
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo werken mensen.
Daarnaast zei ik niet dat ik het absoluut never nooit geloof, ik zei ‘niet zomaar’.

Wel grappig overigens, dat het allemaal zo zwart wit moet zijn. Dat ís het nl niet.
Omdat jij hem kende (en zij duidelijk wrok koesterde jegens hem) had je goede reden om aan haar verhaal te twijfelen.

Als iemand een vriend of familielid van mij beschuldigd van verkrachting neem ik dat ook niet zomaar voor waar aan.

Maar als iemand mij vertelt dat zij/hij verkracht is, zonder daarbij iemand (die ik ken) te beschuldigen, heb ik geen reden om aan haar/zijn verhaal te twijfelen.
  donderdag 2 november 2017 @ 21:18:11 #271
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174833034
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Omdat jij hem kende (en zij duidelijk wrok koesterde jegens hem) had je goede reden om aan haar verhaal te twijfelen.

Als iemand een vriend of familielid van mij beschuldigd van verkrachting neem ik dat ook niet zomaar voor waar aan.

Maar als iemand mij vertelt dat zij/hij verkracht is, zonder daarbij iemand (die ik ken) te beschuldigen, heb ik geen reden om aan haar/zijn verhaal te twijfelen.
Als jouw familielid niet kosher is zul je het dus nooit weten aangezien je dan in ontkenning gaat :')
pi_174833180
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Als jouw familielid niet kosher is zul je het dus nooit weten aangezien je dan in ontkenning gaat :')
Ik schrijf toch duidelijk dat ik het niet zomaar voor waar aanneem? Niet dat ik het onder geen enkele omstandigheid voor waar aanneem?
pi_174833194
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 16:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik merk dat ik boos en verdrietig word om de metoo discussie. Begin me terug te trekken uit de discussie omdat het moeilijk wordt om inhoudelijk en netjes te reageren.

Voor het eerst sinds vele jaren voel ik weer de druk van een slachtoffer zijn. Het ongeloof, de beschuldigingen, de bagatalisatie (rotwoord, sorry als het fout is).
Het gaat niet over mij persoonlijk, maar de eerste reactie met twijfel tot ronduit niet geloven of zelfs dader van slachtoffers maken raakt me. Onzinnig natuurlijk, het ene geval is het andere niet. Maar toch voel ik het, ik ben als ik de discussie lees ineens weer dat pubertje dat doodsbang was voor die reacties, die hier en daar wat algemeen peilde en tegen dit soort gedoe opliep waardoor ik maar zweeg.

Ik begrijp niet waarom er zoveel ongeloof is, waarom de eerste reactie zo vaak is dat het vermeende slachtoffer uitgeplozen wordt, met ongeloof of erger wordt bejegend. Waarom het in het belachelijke getrokken wordt, aandachtshoeren, leugens, overdrijven, alles is aanranding/verkrachting tegenwoordig. Alles om het maar niet over de olifant in de kamer te hebben.

Waarom de neiging om een vermeend slachtoffer van deze specifieke misdrijven zo te betwijfelen? Ik ken dat van geen enkele andere misdaad, nergens is die neiging zo sterk als hier.
Alhoewel ik er zelf verdrietig en boos door word, me weer even dat pubermeisje voel die zich eenzaam voelt hierin, dacht dat ze nergens terecht kon ermee, anderen alleen maar boos zou maken met het vertellen, of verdrietig zou maken ermee gaat mijn hart vooral uit naar al die vermeende slachtoffers die nogmaals het twijfelen waren of ze hun verhaal zouden doen. Die deze discussies zien en zich wat verder terug trekken in de schaduw. Die hun angsten mbt openbaring nu zwart op wit geschreven zien worden.
Sorry, alleen de openingspost gelezen.
Precies dezelfde reden dat ik me niet meer in de discussie meng, mezelf er compleet voor probeer af te sluiten. Ik vind het stuitend hoe het vermeende slachtoffer, iemand die alles te verliezen heeft, waaronder zijn carriere, zijn gezin, zijn toekomst, zijn geloofwaardigheid verguist wordt en zonder enige schroom de mond gesnoerd.

Als je dan netjes vraagt wat het motief van zo iemand zou kunnen zijn, want motief is in geweldpleging en andere misdaad toch echt nog altijd leidend, en waarom zou een intelligent iemand zichzelf willens en wetens kapotmaken voor het oog van de camera, dan wordt je bijna in brand gestoken. Je kunt wel spreken van complete hysterie van extraverte schreeuwers die niks anders doen dan openlijk alles wat het vermeende slachtoffer gezegd of gedaan heeft beschimpen en ridiculiseren, inclusief een ieder die twijfelt aan de twijfelaars.

Het is bizar hoe iemand, die blijkbaar zwaar getraumatiseerd is, geforceerd het zwijgen wordt opgelegd. Er mag niks over gezegd worden. Als je verkracht bent, zo leert iedereen die goed meeleest, dan dien je binnen 2 uur aangifte te doen en anders heb je blijkbaar geen recht om slachtoffer te zijn. Er is helemaal geen sprake van een discussie, er is sprake van een complete heksenjacht op vermeende slachtoffers, waarin je moet verantwoorden hoe je het in je hoofd haalt het leven van jouw dader overhoop te halen. Om te janken.
Dat is een steek in mijn hart, en ik ben heel erg blij om te lezen dat ik niet alleen sta hierin.
pi_174833292
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

dat is precies wat ik bedoel.

Heel vreemd kennelijk :')
compact en kleverig.
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2017 @ 21:28:10 #275
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174833300
Ik erger me er juist aan dat velen per direct een vermeend slachtoffer geloven en de vermeende dader wegzetten als verkrachter oid. Hou je hoofd koel.
:')
pi_174833529
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik erger me er juist aan dat velen per direct een vermeend slachtoffer geloven en de vermeende dader wegzetten als verkrachter oid. Hou je hoofd koel.
Gebeurt dat zo vaak dan?
  donderdag 2 november 2017 @ 21:41:26 #277
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174833713
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Start een actie in plaats van de aandacht *opnieuw* af te leiden van wat slachtoffers ervaren.
pi_174837328
Ik heb hele gemengde gevoelens over de #metoo actie. Aan de ene kant vind ik het niet verkeerd dat er aandacht is voor slachtoffers van seksueel geweld. Die mag er zijn.

Daar staat helaas tegenover dat ik veel mensen met een wat feministische 'flair for the dramatic' zich nu op de Facebook divan zie neervleien van 'In de supermarkt keek de vakkenvuller naar mijn decolleté, kijk mij groots slachtoffer van het patriarchaat' en dat verziekt eigenlijk meteen al de hele actie.

Andere mensen krijgen gruwelijk jeuk en reageren er grof op. Feministen springen daar weer boven op, discussies over wat seksueel geweld wel en niet is, dat er veel valse aangiftes zijn... en zo sneeuwt de aandacht die gevraagd wordt voor de echte slachtoffers onder.

Juist omdat te verwachten was dat dit zou gebeuren, internet is nu eenmaal het domein van dramaqueens en trollen, vind ik het echt geen handige actie.

Daarnaast, no way dat ik zoiets op Facebook zet. Ik heb helaas ook het genoegen mogen smaken, maar als ik behoefte heb erover te praten dan doe ik dat met mensen die dichtbij me staan en niet op een platform waar ook de buurvrouw van driehoog achter meeleest.
  vrijdag 3 november 2017 @ 00:24:17 #279
459912 FlippingCoin
pi_174837475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 00:05 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik heb hele gemengde gevoelens over de #metoo actie. Aan de ene kant vind ik het niet verkeerd dat er aandacht is voor slachtoffers van seksueel geweld. Die mag er zijn.

Daar staat helaas tegenover dat ik veel mensen met een wat feministische 'flair for the dramatic' zich nu op de Facebook divan zie neervleien van 'In de supermarkt keek de vakkenvuller naar mijn decolleté, kijk mij groots slachtoffer van het patriarchaat' en dat verziekt eigenlijk meteen al de hele actie.

Andere mensen krijgen gruwelijk jeuk en reageren er grof op. Feministen springen daar weer boven op, discussies over wat seksueel geweld wel en niet is, dat er veel valse aangiftes zijn... en zo sneeuwt de aandacht die gevraagd wordt voor de echte slachtoffers onder.

Juist omdat te verwachten was dat dit zou gebeuren, internet is nu eenmaal het domein van dramaqueens en trollen, vind ik het echt geen handige actie.

Daarnaast, no way dat ik zoiets op Facebook zet. Ik heb helaas ook het genoegen mogen smaken, maar als ik behoefte heb erover te praten dan doe ik dat met mensen die dichtbij me staan en niet op een platform waar ook de buurvrouw van driehoog achter meeleest.
Ja dat dus, alles wordt op de hoop metoo gegooid, en dáár komen de flauwe opmerkingen van, precies de gevallen zoals jij beschrijft.
  vrijdag 3 november 2017 @ 04:09:14 #280
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174838218
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 00:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat dus, alles wordt op de hoop metoo gegooid, en dáár komen de flauwe opmerkingen van, precies de gevallen zoals jij beschrijft.
Dat is juist tamelijk schokkend, dat wanneer mensen een situatie beschrijven waarin ze zich ongemakkelijk voelden vanwege seksuele intimidatie dat er gelijk een oordeel komt, zoals jij doet: je stelt je aan.
Heb jij bij ook maar één van die mensen die "alles op de grote hoop gooien" gedacht "wat naar voor je dat je dat zo voelt"?
Heb je erbij stilgestaan dat niet iedereen helder kan schrijven of durft te schrijven over iets dat emotioneel ingrijpend is en waarover veel schaamte bestaat? Waarom erken je niet dat mensen er kennelijk een zeer onprettig gevoel aan over hebben gehouden?

Ja, er zullen best trollen zijn. Die negeer je dus, want je kunt vaak moeilijk oordelen of iets oprecht is. Als het overduidelijk trollen is, had je er iets van kunnen zeggen. Maar nee, je kiest de kant van de trollen die dat hele #MeToo belachelijk maken, want enig respect voor mensen die dapper zijn en een ingewikkeld gevoel (schaamte, angst) bespreekbaar proberen te maken is er niet bij: dramaqueens, aanstellers, etc.

Waarom oordeel jij in welke situaties mensen wel of niet een bepaald gevoel mogen krijgen? Als gevoelens zo makkelijk te sturen waren, was het niet zo ingewikkeld. Die mensen geven aan dat zij dat gevoel hebben, erken dat. Meer vragen ze ook niet.
pi_174838524
quote:

ik zie dat echt nergens.... ik zie alleen steeds mensen zeggen dat dat gaat gebeuren en daarmee zich vrij pleiten van het hebben over waar het echt om gaat
pi_174838589
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik schrijf toch duidelijk dat ik het niet zomaar voor waar aanneem? Niet dat ik het onder geen enkele omstandigheid voor waar aanneem?
Wat is daar dan anders aan als iemand een slachtoffer niet zomaar gelooft? Want blijkbaar geloof jij een slachtoffer ook niet zomaar als de vermeende dader een vriend of familielid van jou is.

Ik ken gijs van dam niet, ik ken jelle brandt Corstius niet. Ik ken jou niet en ik ken jouw verkrachter niet. Wat is er kwalijk aan dat ik jou of jelle brandt Corstius niet zomaar geloof terwijl je zelf slachtoffers blijkbaar ook niet zomaar onvoorwaardelijk gelooft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174838633
quote:

Ik ben het volledig met je eens. Ik durf dat om dezelfde redenen niet op Facebook te zetten maar heb het wel hier op fok gezegd. Dat werd me overigens door sommigen ook niet in dank afgenomen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174838637
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is daar dan anders aan als iemand een slachtoffer niet zomaar gelooft? Want blijkbaar geloof jij een slachtoffer ook niet zomaar als de vermeende dader een vriend of familielid van jou is.

Ik ken gijs van dam niet, ik ken jelle brandt Corstius niet. Ik ken jou niet en ik ken jouw verkrachter niet. Wat is er kwalijk aan dat ik jou of jelle brandt Corstius niet zomaar geloof terwijl je zelf slachtoffers blijkbaar ook niet zomaar onvoorwaardelijk gelooft.
Kapitein, ik dacht eigenlijk hetzelfde maar het leek me niet echt gepast in dit topic om het uit te spreken.
Maar wat ik ervan begreep is dat je begrip moet tonen als er geen namen genoemd worden maar indien iemand wel namen noemt is het oké om aan het verhaal te twijfelen. Zoiets.
pi_174838661
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:21 schreef 8777 het volgende:

[..]

Kapitein, ik dacht eigenlijk hetzelfde maar het leek me niet echt gepast in dit topic om het uit te spreken.
Maar wat ik ervan begreep is dat je begrip moet tonen als er geen namen genoemd worden maar indien iemand wel namen noemt is het oké om aan het verhaal te twijfelen. Zoiets.
Het is alleen ok om er aan te twijfelen als de dader een bekende van je is.Dat is het inconsequente in het verhaal. Ik mag dat natuurlijk niet zeggen maar ik zeg dat lekker wel. Ze doet precies hetzelfde als waar ze anderen om de maat neemt.
pi_174838718
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 04:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is juist tamelijk schokkend, dat wanneer mensen een situatie beschrijven waarin ze zich ongemakkelijk voelden vanwege seksuele intimidatie dat er gelijk een oordeel komt, zoals jij doet: je stelt je aan.
Heb jij bij ook maar één van die mensen die "alles op de grote hoop gooien" gedacht "wat naar voor je dat je dat zo voelt"?
Heb je erbij stilgestaan dat niet iedereen helder kan schrijven of durft te schrijven over iets dat emotioneel ingrijpend is en waarover veel schaamte bestaat? Waarom erken je niet dat mensen er kennelijk een zeer onprettig gevoel aan over hebben gehouden?

Ja, er zullen best trollen zijn. Die negeer je dus, want je kunt vaak moeilijk oordelen of iets oprecht is. Als het overduidelijk trollen is, had je er iets van kunnen zeggen. Maar nee, je kiest de kant van de trollen die dat hele #MeToo belachelijk maken, want enig respect voor mensen die dapper zijn en een ingewikkeld gevoel (schaamte, angst) bespreekbaar proberen te maken is er niet bij: dramaqueens, aanstellers, etc.

Waarom oordeel jij in welke situaties mensen wel of niet een bepaald gevoel mogen krijgen? Als gevoelens zo makkelijk te sturen waren, was het niet zo ingewikkeld. Die mensen geven aan dat zij dat gevoel hebben, erken dat. Meer vragen ze ook niet.
Omdat de discussie dan al snel het domein wordt van mensen die zoals beschreven alles op een hoop gooien. Jij beweerde zelfs dat vrijwillige seks waar je achteraf spijt van hebt er al onder valt. Met alleen maar gevoel erkennen kom je helemaal geen steek verder. Dan wordt het gezemel over de one night stand die toch niet zo goed beviel achteraf.
pi_174838885
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is alleen ok om er aan te twijfelen als de dader een bekende van je is.Dat is het inconsequente in het verhaal. Ik mag dat natuurlijk niet zeggen maar ik zeg dat lekker wel. Ze doet precies hetzelfde als waar ze anderen om de maat neemt.
Och ja, als het een bekende van je is die je eerst heeft verteld wat voor heks het vermeende slachtoffer in kwestie is mag je blijkbaar ernstige twijfels hebben bij haar verhaal.
Wat voor dubbele boodschap is dat?
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:32:41 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174839170
Er komt nu ook misbruik in het leger naar buiten. Ik vind de verhalen echt enorm schokkend.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:43:25 #289
287741 matspontius
pi_174839278
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

Triest hè.. :{
Dit geld ook voor de mensen die vals beschuldigd worden en daar verder hun hele leven mee moeten dealen, dat is de andere kant van het verhaal ................
"Hoka Hey!"
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:45:18 #290
287741 matspontius
pi_174839290
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met je eens. Ik durf dat om dezelfde redenen niet op Facebook te zetten maar heb het wel hier op fok gezegd. Dat werd me overigens door sommigen ook niet in dank afgenomen.
Uitstekend verwoord en helemaal mee eens _O_
"Hoka Hey!"
pi_174839477
quote:

[..]

Eens. Dit is het hele probleem.
Whatever...
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:03:11 #292
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174839522
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je haalt er weer precies uit wat je wilt lezen.

Wat er staat is: als je iemand beter kent, bijvoorbeeld omdat je die bijna dagelijks meemaakt, is zo iemand doorgaans veel makkelijker in te schatten dan een volkomen vreemde. Je weet immers hoe die goede bekende van je reageert in bepaalde situaties, je kunt het verhaal, maar meer nog de manier waarop het wordt verteld, binnen een groter kader zien. Je herkent signalen van angst of bluf, van schaamte of nervositeit, en aan de hand daarvan kun je een redelijke inschatting maken of het verhaal klopt of niet. Bij onbekenden kun je dat niet, omdat je geen vergelijking met soortgelijke situaties kunt maken.
Om een bekende bot niet te geloven gaat bij veel mensen tegen het gevoel in, dus komt er eerder twijfel dan ongeloof als de signalen zeggen "leugen".

Om diezelfde redenen loopt seks met iemand die je al jaren kent veel makkelijker, omdat je de signalen van "ja ga door" en "ik waarschuw je" en "ik heb geen zin" vrijwel intuïtief herkent van vele vorige situaties en daarom hoef je niet steeds te vragen wat en hoe.

Edit: Ook kun je van een verhaal over een goede bekende veel beter inschatten of het klopt. Er zijn dan talloze details waarvan je denkt "dat is vreemd, dat kan toch niet kloppen?" Details als "we dronken een biertje" (hij drinkt gewoonlijk alleen wijn), ik wilde die Suske & Wiske verzameling zien (hij geeft geen drol op strips), etc...

Ik weet niet welke signalen Jelle uitzend als hij liegt, of als hij een emotioneel verhaal vertelt. Ik heb dus geen reden om op voorhand te zeggen dat hij liegt. Laat ik daarom aannemen dat het waar is, want waarom zou zo iemand liegen? Idem voor Gijs.
Nu heb je twee waarheden die niet overeenkomen, dan kun je verder gaan zoeken, maar het wil niet zeggen dat een van beiden liegt (ze kunnen dezelfde situatie in alle eerlijkheid anders interpreten).

[ Bericht 7% gewijzigd door Lunatiek op 03-11-2017 09:22:59 ]
pi_174839588
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 06:53 schreef Allures het volgende:

[..]

ik zie dat echt nergens.... ik zie alleen steeds mensen zeggen dat dat gaat gebeuren en daarmee zich vrij pleiten van het hebben over waar het echt om gaat
Ik zie het wel gebeuren helaas. Op mijn wall zag ik met name mensen #metoo posten met een halfslachtig verhaal over iemand die verkeerd keek en dan daar dramatisch over doen. Het nam de aandacht weg van de echte slachtoffers en maakte de actie belachelijk. Reacties varieerden van kusjekroel tot geïrriteerd tot grof het is uitlokking en zoveel % liegt bij aangifte. Beide kanten zitten fout en het is jammer dat net die mensen die de discussie polariseren dit opgepikt hebben.
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:17:13 #294
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174839710
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 07:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Omdat de discussie dan al snel het domein wordt van mensen die zoals beschreven alles op een hoop gooien. Jij beweerde zelfs dat vrijwillige seks waar je achteraf spijt van hebt er al onder valt. Met alleen maar gevoel erkennen kom je helemaal geen steek verder. Dan wordt het gezemel over de one night stand die toch niet zo goed beviel achteraf.
Waarom kon je er geen steek mee verder? Je kunt op zijn minst concluderen dat er heel veel mensen zijn die wanneer het om paargedrag gaat, inclusief de paringsdans, heel veel moeite hebben met het kennen van hun eigen grenzen en het herkennen van grenzen bij anderen. Daar kun je iets aan gaan doen als maatschappij.
pi_174839718
quote:

[..]

Op zich is het inderdaad niet aan ons om te twijfelen aan andermans gevoel.

Ik vind wel dat je onderscheid mag maken tussen wat wel en geen seksueel geweld is.

Bijvoorbeeld iemand vertelt dat hij of zij is nagefloten op straat en zich super ongemakkelijk voelde daarbij. Dat begrijp ik volkomen, zoiets is niet fijn en zou niet moeten gebeuren.

Ik vind het geen seksueel geweld, en het verhaal posten onder #metoo afdoen aan de aandacht die gevraagd wordt door #metoo.

Het is of je aandacht vraagt voor mensen die een been hebben moeten laten amputeren en mensen komen met een verhaal over hun gebroken voet en gekneusde teen. Beiden ook echt heel vervelend, maar veel minder ernstig dan je been moeten missen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 09:32:07 #296
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174839902
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Ik vind wel dat je onderscheid mag maken tussen wat wel en geen seksueel geweld is.

(...)
Ik vind het geen seksueel geweld, en het verhaal posten onder #metoo afdoen aan de aandacht die gevraagd wordt door #metoo.
#MeToo was dan ook niet gereserveerd voor seksueel geweld (#zeghet wel). Dat is eerder het misverstand.
Het ging over seksuele intimidatie en daar hoort iemand op een bepaalde manier aankijken dat die er ongemakkelijk van wordt zeker ook bij.
In beide gevallen heeft het alles te maken met grensoverschrijdend gedrag.

Dat sommige mensen dat met veel aplomb op social media vertellen, tja, ik neem al die "je bent een kanjer!" en andere uitingen ook met een filter waar. Alles wordt uitvergroot, iedereen eist de aandacht op de timeline. Maar ook dat neemt niet weg dat die mensen ook wel eens benaderd kunnen worden met een "wat voor je" dan met een "stel je niet aan".
pi_174839905
quote:

[..]

als je t over mij hebt (wat me logisch lijkt): dat is niet wat ik zei.
compact en kleverig.
pi_174839956
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:32 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

als je t over mij hebt (wat me logisch lijkt): dat is niet wat ik zei.
Jawel, in post 249.
pi_174839957
Het is overigens echt te belachelijk voor woorden om te suggereren dat mensen in élke situatie op dezelfde manier zouden moeten reageren omdat ze anders niet serieus te nemen zouden zijn.
:N
compact en kleverig.
pi_174839962
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:36 schreef 8777 het volgende:

[..]

Jawel, in post 249.
nee.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: