Triest hè..quote:Op donderdag 2 november 2017 19:09 schreef Allures het volgende:
Raar hoe een topic over gevoel, emotie, verwerking, etc toch steeds naar het juridische moet worden getrokken met (valse) aangiftes, bewijsbaarheid, rechtzaken etc
wat mij betreft wel.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef 8777 het volgende:
[..]
Dus bij mensen die je niet kent is het oké om enige twijfel te hebben?
Nu snap ik er helemaal niks meer van. Als we twijfelen moeten we beter zwijgen dus? Maar met zwijgen zeg ik in feite ook dat ik er niets van geloof.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik wil eigenlijk zeggen: als je twijfelt aan t verhaal van n vreemde over n vreemde; houd dan gewoon je mond. Je kan iemand er schade mee berokkenen als t wel waar is en als t niet waar is, heeft het ook geen toegevoegde waarde.
als ik nu zeg dat ik verkracht ben en jij reageert niet, denk je dat ik daar ook maar íets van merk?quote:Op donderdag 2 november 2017 19:44 schreef 8777 het volgende:
[..]
Nu snap ik er helemaal niks meer van. Als we twijfelen moeten we beter zwijgen dus? Maar met zwijgen zeg ik in feite ook dat ik er niets van geloof.
Nee, maar wel wanneer er omstandigheden zijn die het aannemelijk maken dat het niet waar is. Hij het had uitgemaakt, daarna heeft ze hem bedreigd en leugens over hem verspreid. Dus ja dan is de kans dat ze het heeft verzonnen om hem zwart te maken wel redelijk groot..quote:Op donderdag 2 november 2017 19:30 schreef 8777 het volgende:
[..]
Dus bij mensen die je niet kent is het oké om enige twijfel te hebben?
Ik heb het als slachtoffer ook. Ik schaam me voor het andere geslacht. Blijkbaar is het iq niet gelijk over de geslachten verdeeldquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:48 schreef Fripsel het volgende:
Wat dat betreft scheelt het misschien dat ik nog in mn verwerkingsproces zit en alle boosheid en verdriet nog voel, al die idiote reacties verbazen me niet eens meer.Wat me wel verbaasd is hoeveel er bijvoorbeeld op een forum word toegelaten daarin. En hoeveel grapjes ervan gemaakt worden. Ook door personen waar je het helemaal niet van verwacht. Of door mensen die weten dat je misbruikt bent, die dan een "onschuldig #metoo" grapje in je gezicht gaan maken. You serious?
Oh nee zelfs vrouwen maken dat soort grappen.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb het als slachtoffer ook. Ik schaam me voor het andere geslacht. Blijkbaar is het iq niet gelijk over de geslachten verdeeld
Hoe krom.quote:Op donderdag 2 november 2017 19:47 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, maar wel wanneer er omstandigheden zijn die het aannemelijk maken dat het niet waar is. Hij het had uitgemaakt, daarna heeft ze hem bedreigd en leugens over hem verspreid. Dus ja dan is de kans dat ze het heeft verzonnen om hem zwart te maken wel redelijk groot..
Jawel, jij gelooft je vriend kennelijk op zijn woord en beslist daarom om het verhaal van die vrouw in twijfel te trekken.quote:
niet alleen daar om, maar ja, dat zou ook nog kunnen.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:16 schreef 8777 het volgende:
[..]
Jawel, jij gelooft je vriend kennelijk op zijn woord en beslist daarom om het verhaal van die vrouw in twijfel te trekken.
Als iemand mij van een dergelijk misdrijf beschuldigd zou ik er ook alles aan doen om mezelf schoon te praten. Want uit jouw verhaal maak ik op dat het heel goed kan werken.
Geloof me, je krijgt alles behalve dat als je openlijk spreekt over het grote taboe seksueel geweld. Je hebt er niks bij te winnen.quote:Op donderdag 2 november 2017 18:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Aandacht en sympathie zijn fantastisch.
Meer baat hebben een aanzienlijk aantal mensen niet nodig.
bij sommige mensen gelukkig wel, bij anderen idd niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Geloof me, je krijgt alles behalve dat als je openlijk spreekt over het grote taboe seksueel geweld. Je hebt er niks bij te winnen.
Dat je kennelijk geen donkerbruin vermoeden mag hebben. Dat wat je op je klompen aan kunt voelen, of aan je water voelt, moet negeren. Want intuïtie is een dom vrouwendingetje *rolt met ogen* en geen hard bewijs. Of zoiets.quote:
Waarom geloof je het dan niet? Omdat je hem kent en ervan uit gaat dat hij zoiets nooit zou doen?quote:Op donderdag 2 november 2017 20:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
niet alleen daar om, maar ja, dat zou ook nog kunnen.
Als iemand tegen mij zegt dat mijn vriend haar (of hem) heeft verkracht, geloof ik dat ook niet zomaar.
Echt zó gek
Inderdaad. Zo werken mensen.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:33 schreef 8777 het volgende:
[..]
Waarom geloof je het dan niet? Omdat je hem kent en ervan uit gaat dat hij zoiets nooit zou doen?
Omdat jij hem kende (en zij duidelijk wrok koesterde jegens hem) had je goede reden om aan haar verhaal te twijfelen.quote:Op donderdag 2 november 2017 20:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Inderdaad. Zo werken mensen.
Daarnaast zei ik niet dat ik het absoluut never nooit geloof, ik zei ‘niet zomaar’.
Wel grappig overigens, dat het allemaal zo zwart wit moet zijn. Dat ís het nl niet.
Als jouw familielid niet kosher is zul je het dus nooit weten aangezien je dan in ontkenning gaatquote:Op donderdag 2 november 2017 21:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Omdat jij hem kende (en zij duidelijk wrok koesterde jegens hem) had je goede reden om aan haar verhaal te twijfelen.
Als iemand een vriend of familielid van mij beschuldigd van verkrachting neem ik dat ook niet zomaar voor waar aan.
Maar als iemand mij vertelt dat zij/hij verkracht is, zonder daarbij iemand (die ik ken) te beschuldigen, heb ik geen reden om aan haar/zijn verhaal te twijfelen.
Ik schrijf toch duidelijk dat ik het niet zomaar voor waar aanneem? Niet dat ik het onder geen enkele omstandigheid voor waar aanneem?quote:Op donderdag 2 november 2017 21:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Als jouw familielid niet kosher is zul je het dus nooit weten aangezien je dan in ontkenning gaat
Sorry, alleen de openingspost gelezen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 16:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik merk dat ik boos en verdrietig word om de metoo discussie. Begin me terug te trekken uit de discussie omdat het moeilijk wordt om inhoudelijk en netjes te reageren.
Voor het eerst sinds vele jaren voel ik weer de druk van een slachtoffer zijn. Het ongeloof, de beschuldigingen, de bagatalisatie (rotwoord, sorry als het fout is).
Het gaat niet over mij persoonlijk, maar de eerste reactie met twijfel tot ronduit niet geloven of zelfs dader van slachtoffers maken raakt me. Onzinnig natuurlijk, het ene geval is het andere niet. Maar toch voel ik het, ik ben als ik de discussie lees ineens weer dat pubertje dat doodsbang was voor die reacties, die hier en daar wat algemeen peilde en tegen dit soort gedoe opliep waardoor ik maar zweeg.
Ik begrijp niet waarom er zoveel ongeloof is, waarom de eerste reactie zo vaak is dat het vermeende slachtoffer uitgeplozen wordt, met ongeloof of erger wordt bejegend. Waarom het in het belachelijke getrokken wordt, aandachtshoeren, leugens, overdrijven, alles is aanranding/verkrachting tegenwoordig. Alles om het maar niet over de olifant in de kamer te hebben.
Waarom de neiging om een vermeend slachtoffer van deze specifieke misdrijven zo te betwijfelen? Ik ken dat van geen enkele andere misdaad, nergens is die neiging zo sterk als hier.
Alhoewel ik er zelf verdrietig en boos door word, me weer even dat pubermeisje voel die zich eenzaam voelt hierin, dacht dat ze nergens terecht kon ermee, anderen alleen maar boos zou maken met het vertellen, of verdrietig zou maken ermee gaat mijn hart vooral uit naar al die vermeende slachtoffers die nogmaals het twijfelen waren of ze hun verhaal zouden doen. Die deze discussies zien en zich wat verder terug trekken in de schaduw. Die hun angsten mbt openbaring nu zwart op wit geschreven zien worden.
dat is precies wat ik bedoel.quote:Op donderdag 2 november 2017 21:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Omdat jij hem kende (en zij duidelijk wrok koesterde jegens hem) had je goede reden om aan haar verhaal te twijfelen.
Als iemand een vriend of familielid van mij beschuldigd van verkrachting neem ik dat ook niet zomaar voor waar aan.
Maar als iemand mij vertelt dat zij/hij verkracht is, zonder daarbij iemand (die ik ken) te beschuldigen, heb ik geen reden om aan haar/zijn verhaal te twijfelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |