Ik geef antwoord op haar vraag en bij haar waren er wel bewijzenquote:Op donderdag 2 november 2017 13:55 schreef Allures het volgende:
[..]
je geeft geen antwoord op de vraag. Dit soort dingen zijn er heel vaak niet. Wat dan?
Sorry, maar wat wil je nou? Als rechtsstaat. Veroordelen met of ook zonder bewijs?quote:Op donderdag 2 november 2017 13:05 schreef Allures het volgende:
[..]
ik ben natuurlijk gewoon fan van onze rechtsstaat en wil ook echt niet naar een systeem waar je veroordeeld kunt worden zonder bewijs
Maar aan de andere kant moeten we ook af van de houding 'je hebt geen bewijs dus was er geen serieus misbruik'
Dit soort dingen zij er heel vaak niet, waarop baseer je dat? Bij (ernstig) fysiek geweld is er altijd bewijs te vindenquote:Op donderdag 2 november 2017 13:55 schreef Allures het volgende:
[..]
je geeft geen antwoord op de vraag. Dit soort dingen zijn er heel vaak niet. Wat dan?
Zoals ik al zei, verhoren en verslagen van een forensisch psycholoog tellen ook als bewijs. Natuurlijk zitten daar een hoop mitsen en maren aan (o.a. dat je als slachtoffer nog een keer of wat wordt doorgezaagd over dat feit dat je het allerliefste zou willen vergeten), maar het telt wel degelijk in de rechtszaal.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:42 schreef Allures het volgende:
[..]
maar dan blijft alsnog de vraag staan wat als er geen geweld was? Die zaken zijn er ook echt
Geen wurgstriemen, geen beschadigingen in de benedenregio. Heel algemeen daderprofiel. En nu?quote:Op donderdag 2 november 2017 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Fysiek bewijs als in wurgstriemen in de hals, beschadiging in de beneden regio. Dader profiel. Aanleiding tot aangifte was er voldoende lijkt me
Nergens voor nodig dus. Wat je bepleit is hoe dat in landen gaat die wij barbaars en achterlijk noemen: als er niet 3 te vertrouwen getuigen bij een verkrachting zijn, dan is het geen verkrachting en heeft de vrouw de eer van de familie bezoedeld en moet zij gestenigd worden.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Maar dan zul je toch met duidelijk bewijs moeten aankomen, dus bv meerdere getuigenverklaringen die dan onderzocht moeten worden
Sorry hoor, wat is dat nou voor een onzin. In Nederland wordt iemand niet veroordeeld op de getuigenis van 1 persoon als er verder geen duidelijk bewijs isquote:Op donderdag 2 november 2017 13:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nergens voor nodig dus. Wat je bepleit is hoe dat in landen gaat die wij barbaars en achterlijk noemen: als er niet 3 te vertrouwen getuigen bij een verkrachting zijn, dan is het geen verkrachting en heeft de vrouw de eer van de familie bezoedeld en moet zij gestenigd worden.
Gelukkig werkt het in Nederland (en andere beschaafde landen) anders.
verkrachting en aanranding is niet altijd geweldadig als in dat je geslagen word of blauwe plekken hebtquote:Op donderdag 2 november 2017 13:57 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit soort dingen zij er heel vaak niet, waarop baseer je dat? Bij (ernstig) fysiek geweld is er altijd bewijs te vinden
anders lees je even. Ik heb al duidelijk gezegd wat ik wilquote:Op donderdag 2 november 2017 13:57 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Sorry, maar wat wil je nou? Als rechtsstaat. Veroordelen met of ook zonder bewijs?
Nee hoor, ik weet heus wel dat er ook seksueel geweld plaatsvindt waar geen geweld bij gebruikt wordt, dat is dan vaak psychisch geweld - maar dat is lastig als het om 1 persoon gaat en amper te bewijzen en dus een groot probleem jaquote:Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef Allures het volgende:
[..]
verkrachting en aanranding is niet altijd geweldadig als in dat je geslagen word of blauwe plekken hebt
Je beeld is echt te beperkt
Ja, maar wat moet men dan zeggen: er is geen bewijs maar we gaan er toch maar van uit dat het waar is? Omdat ... ja, waarom? Dat is toch ook niet de gang van zaken bij andere beschuldigingen.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:04 schreef Allures het volgende:
[..]
anders lees je even. Ik heb al duidelijk gezegd wat ik wil
Nee ik wil de rechtsstaat niet veranderen. Ik wil het beeld van wat verkrachting en misbruik is (ook zonder bewijs of geweld kan er sprake van misbruik of verkrachting zijn) veranderen en ik wil dat de samenleving anders om gaat met de slachtoffers en niet de domme bingokaart van 'geen bewijs dus er is niks gebeurd' of 'je praat er over dus zo erg was het niet' of 'je haat de dader niet dus was het geen verkrachting' of 'wat had je zelf aan' etc afwerkt
Gewoon empathie. Wat erg dat het je gebeurd is
En ik wil dat het minder normaal word om grensoverschrijdend gedrag te vertonen zodat het een veiligere wereld word
waarom niet? Vooral als ik geen naam noemquote:Op donderdag 2 november 2017 14:13 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, maar wat moet men dan zeggen: er is geen bewijs maar we gaan er toch maar van uit dat het waar is? Omdat ... ja, waarom? Dat is toch ook niet de gang van zaken bij andere beschuldigingen.
Dat zou ook gewoon normaal moeten zijn.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:04 schreef Allures het volgende:
[..]
anders lees je even. Ik heb al duidelijk gezegd wat ik wil
Nee ik wil de rechtsstaat niet veranderen. Ik wil het beeld van wat verkrachting en misbruik is (ook zonder bewijs of geweld kan er sprake van misbruik of verkrachting zijn) veranderen en ik wil dat de samenleving anders om gaat met de slachtoffers en niet de domme bingokaart van 'geen bewijs dus er is niks gebeurd' of 'je praat er over dus zo erg was het niet' of 'je haat de dader niet dus was het geen verkrachting' of 'wat had je zelf aan' etc afwerkt
Gewoon empathie. Wat erg dat het je gebeurd is
En ik wil dat het minder normaal word om grensoverschrijdend gedrag te vertonen zodat het een veiligere wereld word
ja dat zou je hopen he. Of denken zelfsquote:Op donderdag 2 november 2017 14:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat zou ook gewoon normaal moeten zijn.
Seksueel geweld zonder geweld is psychisch geweld? Deze snap ik niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hoor, ik weet heus wel dat er ook seksueel geweld plaatsvindt waar geen geweld bij gebruikt wordt, dat is dan vaak psychisch geweld - maar dat is lastig als het om 1 persoon gaat en amper te bewijzen en dus een groot probleem ja
Psychisch seksueel geweld bedoel ik, dus seksuele mishandeling zonder fysiek geweld maar wel met psychische dwang of drukquote:Op donderdag 2 november 2017 14:32 schreef mootie het volgende:
[..]
Seksueel geweld zonder geweld is psychisch geweld? Deze snap ik niet.
Het gaat niet om de getuigenis, maar om het forensisch psychologisch rapport lvan slachtoffer en vermeende dader). Dat is gewoon bewijs (anders heette het niet "forensisch").quote:Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Sorry hoor, wat is dat nou voor een onzin. In Nederland wordt iemand niet veroordeeld op de getuigenis van 1 persoon als er verder geen duidelijk bewijs is
Het gaat er helemaal niet om of het waar is. Het gaat erom dat iemand zit met een verschrikkelijk kutgevoel en dat jij niet even kunt zeggen "wat naar voor je".quote:Op donderdag 2 november 2017 14:13 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Ja, maar wat moet men dan zeggen: er is geen bewijs maar we gaan er toch maar van uit dat het waar is? Omdat ... ja, waarom? Dat is toch ook niet de gang van zaken bij andere beschuldigingen.
Precies dit dus.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat er helemaal niet om of het waar is. Het gaat erom dat iemand zit met een verschrikkelijk kutgevoel en dat jij niet even kunt zeggen "wat naar voor je".
Dat gevoel is er, dat gevoel is waar en beïnvloed die persoon.
Laat het dan aan het slachtoffer over om te beslissen of er aangifte gedaan moet worden. Maar negeer dat slachtoffer niet door gelijk met oplossingen te komen of verwijten te maken of bewijzen te vragen. Hoe kan iemand bewijzen dat ie zich klote voelt over wat er is gebeurd?
Gewoon luisteron en enige medemenselijkheid tonen. Simpel.
je moet hierbij justitie en een kennis ofzo niet door elkaar halen.quote:Op donderdag 2 november 2017 14:13 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
En dat heeft consequenties, doe je niks aan.quote:Op donderdag 2 november 2017 18:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
En dat geroep dat je ‘gewoon’ (meteen) aangifte moet doen... dat is iets waar ik veel moeite mee heb. Want als dat zo gemakkelijk was in alle gevallen, zouden meer mensen dat doen.
En ja, je hébt altijd de keus, maar als die keus bestaat uit door t slijk gehaald worden of je mond houden... tja, ik persoonlijk durf het niet aan
Je ziet het met die soldaat, die nu na een lange tijd zich pas durft uit te spreken.quote:Op donderdag 2 november 2017 18:10 schreef JaniesBrownie het volgende:
En dat geroep dat je ‘gewoon’ (meteen) aangifte moet doen... dat is iets waar ik veel moeite mee heb. Want als dat zo gemakkelijk was in alle gevallen, zouden meer mensen dat doen.
En ja, je hébt altijd de keus, maar als die keus bestaat uit door t slijk gehaald worden of je mond houden... tja, ik persoonlijk durf het niet aan
Of je veranderd hoe er om word gegaan met seksueel misbruik zodat de drempel om aangifte te doen verkleindquote:Op donderdag 2 november 2017 18:15 schreef Grems het volgende:
[..]
En dat heeft consequenties, doe je niks aan.
dat heeft als voornaamste consequentie dat hij ermee wegkomt.quote:Op donderdag 2 november 2017 18:15 schreef Grems het volgende:
[..]
En dat heeft consequenties, doe je niks aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |