In welk opzicht verraad je je staat als je voor staatsrechtelijke veranderingen bent? Een staat is niet statisch (hihi).quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is de staat die je verraadt, niet de grond natuurlijk.
Lijkt mij sterk overdreven. Een poging van het journaille om herrie te schoppen in het verse kabinet. Enkele CDA'ers, zoals een hoogleraar en Hirsch Ballin, hebben wat kritische noten geplaatst. Dat heb je in iedere partij. Bovendien, zo nationalistisch is die koers van het CDA niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:02 schreef Jip141 het volgende:
Intern in het CDA veel spanning over nationalistischere koers van Buma las ik.
Je stelt alles in de waagschaal waar de meerderheid van de bevolking heel tevreden mee is.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In welk opzicht verraad je je staat als je voor staatsrechtelijke veranderingen bent? Een staat is niet statisch (hihi).
Hihi, Trump en z'n social skills.quote:
Alleen als het op niet-democratische wijze tot stand komt, me dunkt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Je stelt alles in de waagschaal waar de meerderheid van de bevolking heel tevreden mee is.
Dat vind ik verraad.
Het CDA had altijd een grote sociale vleugel. Voor zover nog niet verdwenen jaagt Buma die nu natuurlijk wel weg. Dus wat onrust is niet gek.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk overdreven. Een poging van het journaille om herrie te schoppen in het verse kabinet. Enkele CDA'ers, zoals een hoogleraar en Hirsch Ballin, hebben wat kritische noten geplaatst. Dat heb je in iedere partij. Bovendien, zo nationalistisch is die koers van het CDA niet.
Een minderheid is per definitie ondemocratisch.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alleen als het op niet-democratische wijze tot stand komt, me dunkt.
Een democratische wijziging, zoals de overheveling van verantwoordelijkheden van de Nederlandse overheid naar de EU, zie ik niet als landverraad. Dat is anders voor PVV'ers. Die hebben moeite met dat concept.
De ministers in Rutte III zoals Hugo "Schoen" de Jonge en Wopke "McKinsey" Hoekstra zijn dan ook wat socialer dan Buma. Kan hij zich onderscheiden als fractievoorzitter en kunnen z'n ministers samen met CU en D66 proeven doen met wietteelt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het CDA had altijd een grote sociale vleugel. Voor zover nog niet verdwenen jaagt Buma die nu natuurlijk wel weg. Dus wat onrust is niet gek.
Een referendum hoeft ook niet meteen bindend te zijn. Ik ben de laatste die zal beweren dat we meer referenda nodig hebben.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Een minderheid is per definitie ondemocratisch.
Zo ook een meerderheid van een minderheid, zoals regelmatig na een referendum ten onrechte wordt bestempeld als zijnde de meerderheid.
Kom kom, er zit momenteel een heel capabel middenkabinet. Als je daarvan al in de gordijnen vliegt als CDA'er kan je misschien beter naar GL gaan. Kan je net als de SP lekker nutteloos je principes ventileren.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het CDA had altijd een grote sociale vleugel. Voor zover nog niet verdwenen jaagt Buma die nu natuurlijk wel weg. Dus wat onrust is niet gek.
Zal wel een succes worden.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De ministers in Rutte III zoals Hugo "Schoen" de Jonge en Wopke "McKinsey" Hoekstra zijn dan ook wat socialer dan Buma. Kan hij zich onderscheiden als fractievoorzitter en kunnen z'n ministers samen met CU en D66 proeven doen met wietteelt.
De gekkigheid die is afgesproken over asielzoekers zal bij een flink deel van de oude achterban gewoon niet zo goed vallen. Net als de inhoudelijke inmenging in het onderwijs.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Kom kom, er zit momenteel een heel capabel middenkabinet. Als je daarvan al in de gordijnen vliegt als CDA'er kan je misschien beter naar GL gaan. Kan je net als de SP lekker nutteloos je principes ventileren.
Geen idee, maar voor CDA geen gekke strategie.quote:
Buma's koers hield hij zelf niet in gedachte toen hij onderhandelde over en instemde met dit kabinet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:27 schreef Jip141 het volgende:
Het gaat om die lezing van Buma trouwens en zijn campagne, niet om dit kabinet.
(De interne spanning in het CDA bedoel ik dan)
Qua kledingkeus is er wel vooruitgang geboekt ten opzichte van de jaren '90.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:33 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Minister Gabberhouse is nu al mijn favoriete CDA-er.
Eens.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:37 schreef Ryon het volgende:
Wopke
Eerlijk is eerlijk: het CDA heeft verreweg de beste kandidaten geleverd.
Dat idee heb ik ook.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:37 schreef Ryon het volgende:
Wopke
Op Mona naquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:37 schreef Ryon het volgende:
Wopke
Valse vergelijking. Niemand is opgewassen tegen Wopke. Maar Sander zou nog een erg goede kans maken.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens.
Zo'n Sander Dekker is niet opgewassen tegen de Wop.
Tot zover wel ja. Maar nu nog even iets presteren voor het Vaderland.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:37 schreef Ryon het volgende:
Wopke
Volgens mij beleef jij het huidige CDA behoorlijk anders dan ik. Nog nooit zo knetterrechts en conservatief geweest man.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk overdreven. Een poging van het journaille om herrie te schoppen in het verse kabinet. Enkele CDA'ers, zoals een hoogleraar en Hirsch Ballin, hebben wat kritische noten geplaatst. Dat heb je in iedere partij. Bovendien, zo nationalistisch is die koers van het CDA niet.
Volendam redden van de PVV-ondergang. Nobel doel, middel vereist.quote:
Sander en Halbe lijken wel zwakste broeders uit het kabinet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Valse vergelijking. Niemand is opgewassen tegen Wopke. Maar Sander zou nog een erg goede kans maken.
Wie is in jouw ogen van VVD-huize de zwakste? En van het gehele kabinet?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:42 schreef Ryon het volgende:
[..]
Valse vergelijking. Niemand is opgewassen tegen Wopke. Maar Sander zou nog een erg goede kans maken.
En daarmee de ideale partner voor D66?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mij beleef jij het huidige CDA behoorlijk anders dan ik. Nog nooit zo knetterrechts en conservatief geweest man.
Onmogelijk, er zitten tig vrouwen in het kabinet. Die zijn per definitie de zwakke schakels.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Sander en Halbe lijken wel zwakste broeders uit het kabinet.
Verslaafde vrouwen steriliseren. Het kon zo in een D66-programmaboekje staan.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Volgens mij beleef jij het huidige CDA behoorlijk anders dan ik. Nog nooit zo knetterrechts en conservatief geweest man.
Dat zijn de zwakke zusters. Al lijken Schouten en Kaag op het eerste gezicht wel redelijk capabel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:44 schreef Abschirmdienst het volgende:
[..]
Onmogelijk, er zitten tig vrouwen in het kabinet. Die zijn per definitie de zwakke schakels.
Dat zal nog moeten blijken uit het daadwerkelijk gevoerde beleid natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:42 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dacht dat Ollongren het meest geliefd zou zijn onder links. D66-wethouder in Havana aan de Amstel, dat haalt GroenLinks links in.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zijn de zwakke zusters. Al lijken Schouten en Kaag op het eerste gezicht wel redelijk capabel.
Dit kabinet is natuurlijk gewoon Rechts met den Bijbel. Op wat schaamlapjes voor D66 na hoef je weinig progressieve zaken te verwachten.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal nog moeten blijken uit het daadwerkelijk gevoerde beleid natuurlijk.
Oké, we zullen voortaan alleen nog maar spreken over "het referenderen".quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:46 schreef Friek_ het volgende:
Spreken ‘referenda’ als meervoud is logisch gezien onzinnig: het Latijnse woord ‘referendum’ is immers geen zelfstandig naamwoord. Latijnse grammatica loslaten om een meervoud te maken van een woord dat van origine niet eens een zelfstandig naamwoord is, kan de autist in mij niet verkroppen.
Tot zover dit uitstapje.
Geen idee, heb daar niet echt iets mee. Kwam in dat interview na de beëdiging ook vrij zwak over.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dacht dat Ollongren het meest geliefd zou zijn onder links. D66-wethouder in Havana aan de Amstel, dat haalt GroenLinks links in.
Die woorden bezig je al een tijdje, maar zijn eigenlijk tamelijk hard onderuit gehaald door het regeerakkoord.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit kabinet is natuurlijk gewoon Rechts met den Bijbel. Op wat schaamlapjes voor D66 na hoef je weinig progressieve zaken te verwachten.
Achter elke sterke vrouw staat een sterke man. Bij haar niet dus.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen idee, heb daar niet echt iets mee. Kwam in dat interview na de beëdiging ook vrij zwak over.
Kasja is de toekomstige premier. Niet onze toekomst echter.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geen idee, heb daar niet echt iets mee. Kwam in dat interview na de beëdiging ook vrij zwak over.
Werkelijk? Paar progressieve schaamlapjes voor D66 maar verder gewoon flink met geld strooien om de achterbannen af te kopen. Typisch conservatief rechts dus.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:50 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Die woorden bezig je al een tijdje, maar zijn eigenlijk tamelijk hard onderuit gehaald door het regeerakkoord.
Ookmdaar heb ik geen idee van. Maar een Carola Schouten doet het als alleenstaande moeder best aardig tot nu toe.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Achter elke sterke vrouw staat een sterke man. Bij haar niet dus.
Conservatief rechts nog wel. Zozo. Volgens mij zou ik dan een stuk enthousiaster geweest zijn over dit kabinet, dat gevoel herken ik echter niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Werkelijk? Paar progressieve schaamlapjes voor D66 maar verder gewoon flink met geld strooien om de achterbannen af te kopen. Typisch conservatief rechts dus.
Nee, maar snap wel dat D66 gewoon regeringsverantwoordelijkheid neemt. Als ze de keuze had gemaakt a la GroenLinks om lekker makkelijk oppositie te voeren, had ik m’n lidmaatschap heroverwogen. Een partij moet ook durven te besturen in wat lastige situaties.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En daarmee de ideale partner voor D66?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |