Haha wat grappig. Ik "ken" ze vanuit hun vorige blog. En toen ze deze zijn begonnen mee overgegaan. Wat wel leuk is want sluit wat meer bij mijn leeftijd aan haha. Wel leuk dat je hier daar ook van herkent wordt. Zijn altijd mooie heldere foto'squote:Op vrijdag 27 oktober 2017 16:37 schreef JufMariska het volgende:
Dankjulliewel allemaal! Het is geweldig om te mogen doen, om zoveel vertrouwen te krijgen om op dat moment aanwezig te mogen zijn <3
En Thinkk, volgens mij ben je niet de enige hier die De Blog leestIk krijg heel vaak te horen dat mensen me ook daar van kennen. En voor ik met de dames ging samenwerken kende ik de hele blog niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TwistVerlof! Heerlijk he?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 17:21 schreef rena het volgende:
Ik weet dat er nog iemand voor me is, miss congeniality toch? Maar toch raar om bovenaan te staan
Heb vandaag het wiegje klaargemaakt, kijk eens hoe liefFamiliewieg van mijn man, hij heeft er zelf ook nog in gelegen
Even hoofd draaien want hij is scheef geüpload
Oh men, ik had nog niet eens naar de OP gekeken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TwistVerlof! Heerlijk he?
Het is nog niet eens november en nu al zo ver bovenaan!
En dan ga ik er ook nog eens vanuit dat ik niet voor december beval
Wat ziet dat wiegje er schattig uit!![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 17:21 schreef rena het volgende:
Ik weet dat er nog iemand voor me is, miss congeniality toch? Maar toch raar om bovenaan te staan
Heb vandaag het wiegje klaargemaakt, kijk eens hoe liefFamiliewieg van mijn man, hij heeft er zelf ook nog in gelegen
Even hoofd draaien want hij is scheef geüpload
Ja, morgen is mijn UDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TwistVerlof! Heerlijk he?
Wat een super schattige wieg!!
Jaa dankje! Jij ook weer zag ik op fb! Zo leuk, en zo spannend weer!quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 21:06 schreef Mabawa. het volgende:
Ohhhh Aapie wat een leuk nieuws!! Gefeliciteerd!
Thanks for asking. Fijn en heerlijk maar ik heb čcht veel ingeleverd dus dat valt wat tegen. Dus toch echt veel in bed nog. Hopelijk wordt dat snel wat beter, dan haak ik ook weer actiever aan hier.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 19:36 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Twist en KrisvC verlof
Welkom barreltje! Spannend, zeker met bloedingen nu, maar ze hoeven echt niks te betekenen. Bij mijn originele zwangerschap heb ik 3 weken lang bloedingen gehad, en dat is gewoon helemaal goed gekomen
Malteser hoe is het nu je weer thuis bent?
Haha, hier precies hetzelfde. En de overstap was voor mij ook een reden om te blijven lezen, want de onderwerpen spreken me nu veel meer aan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 16:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha wat grappig. Ik "ken" ze vanuit hun vorige blog. En toen ze deze zijn begonnen mee overgegaan. Wat wel leuk is want sluit wat meer bij mijn leeftijd aan haha. Wel leuk dat je hier daar ook van herkent wordt. Zijn altijd mooie heldere foto's
Dankquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, hier precies hetzelfde. En de overstap was voor mij ook een reden om te blijven lezen, want de onderwerpen spreken me nu veel meer aan.
Verder, JM wat een práchtige foto'sDat lijkt me heel waardevol!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder ben ik nu 12 + 2.Zo opgelucht... Ik bloed nog steeds elke dag en ook al weet ik dat het niets met de gezondheid van de baby te maken heeft, het geeft toch een bepaalde onrust..
Hey Bar!quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 19:00 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi!
ik geloof dat ik hier nu ook wil en mag posten
Ook al is het nog erg vers en heb ik iedere dag last van kleine bloedinkjes..
Maar mn hoofd maakt overuren en wil alles weten en heeft 1000 onzekerheden dus.. ik hoop dat ik die hier nu kwijt kan/mag..
dus.![]()
![]()
10 November eerste echo.. over 2 weken dus alles is nog enorm spannend
Haha wat grappigquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 16:37 schreef JufMariska het volgende:
Dankjulliewel allemaal! Het is geweldig om te mogen doen, om zoveel vertrouwen te krijgen om op dat moment aanwezig te mogen zijn <3
En Thinkk, volgens mij ben je niet de enige hier die De Blog leestIk krijg heel vaak te horen dat mensen me ook daar van kennen. En voor ik met de dames ging samenwerken kende ik de hele blog niet
leuk hč DonnaRush! Dat is het wel. Ik voel de baby al sinds 12 weken en toen voelde ik het zoals jij omschrijft. Voel haar nu echt draaien schoppen en nog hard ook, ik schrik er soms gewoon van! Dat terwijl mijn placenta voor ligt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:10 schreef DonnaRush het volgende:
Welkom Barreltje en Aapieannie! Gefeliciteerd!!![]()
Gefeliciteerd met je verjaardag DUMAN, wat een fijn cadeau!
Ik denk dat ik de baby voel! Ik heb zo nu en dan een soort jeuk/kriebel aan de binnenkant. Heel kort is het, maar zo'n gevoel van; als dit nog langer zo doorgaat zou ik echt even van binnen willen jeuken. Heel apart. Zou dat het zijn?
Vet grappig dat hier ook zoveel mensen zitten die ze lezen haha.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:07 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Haha wat grappig![]()
Ik volg ze ook al sinds de oude LLG blog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 20:14 schreef twist02 het volgende:
"Aan het eind van de zwangerschap heeft je baby steeds minder ruimte om te schoppen. Het heftige schoppen gaat over in het voelen schuiven. Hij kan niet meer alle kanten op bewegen en de bewegingen kun je daardoor als minder hevig ervaren. Je baby slaapt vaak. Op die momenten beweegt hij nauwelijks."
HoaxHahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel duidelijk bij jou zeg, wow! Dat kinderstemmetje op de achtergrond klinkt wel heel lief
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Oooo. Mijlpaaltje, de ziekenhuistas!quote:Op zondag 29 oktober 2017 09:59 schreef rena het volgende:
Ik ga straks maar eens een beginnetje maken met mijn ziekenhuistas, heb alweer de hele ochtend kramp in mijn buik en rug, na het douchen en een paracetamol ook nog.
Zal hopelijk nu wel een indalende baby zijn, er zit geen regelmaat in verder en het is niet extreem pijnlijk te noemen , maar het doet me er wel aan denken dat ik me toch maar eens moet gaan voorbereiden
Goed afplakken (en aandrukken) met geschikte tape en het moet wel lukkenquote:Op zondag 29 oktober 2017 10:27 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat er echt van komen. Ik ga zo een paar strakke horizontale banen in metallic koper (brede baan) en in turquoise (twee smallere banen erboven) halverwege de witte muren van de babykamer verven.
En ik ben niet z'n klusser.ieieieie. We gaan het zien!
Tip: als je af hebt geplakt, schilder dan eerst een randje wit half over de tape. Als dat eronder loopt, is het niet erg. Goed laten drogen en dan pas de kleur doen.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:27 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat er echt van komen. Ik ga zo een paar strakke horizontale banen in metallic koper (brede baan) en in turquoise (twee smallere banen erboven) halverwege de witte muren van de babykamer verven.
En ik ben niet z'n klusser.ieieieie. We gaan het zien!
Ja, dat zag ik al als tip ergens voorbij komen ja, maar goed om het nog even bevestigd te krijgen!quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Tip: als je af hebt geplakt, schilder dan eerst een randje wit half over de tape. Als dat eronder loopt, is het niet erg. Goed laten drogen en dan pas de kleur doen.
Ja, soort van he haha. En dan er achter komen dat je bij het eerste outfitje geen bijpassend mutsje en sokjes hebt en die nog heel snel online bestellen want ze moet er natuurlijk wel modieus uitzienquote:Op zondag 29 oktober 2017 10:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Oooo. Mijlpaaltje, de ziekenhuistas!![]()
Ik heb wel het mutsje maar nog geen eerste outfit.quote:Op zondag 29 oktober 2017 10:53 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, soort van he haha. En dan er achter komen dat je bij het eerste outfitje geen bijpassend mutsje en sokjes hebt en die nog heel snel online bestellen want ze moet er natuurlijk wel modieus uitzien![]()
Hormonen zijn leuk
Kleuren die je uitgezocht hebt voor de babykamer zijn gaaf!
Ik zat ook om 6 uur nieuwe tijd aan het ontbijt met kleuter.quote:Op zondag 29 oktober 2017 11:01 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Ik heb wel het mutsje maar nog geen eerste outfit.
Wintertijd terwijl je zwanger bent. Dat je om 6 uur oude tijd wakker wordt omdat je moet plassen. Echt heel nodig moet plassen, want het is pas de eerste keer die nacht. Maar dat je peuter nog slaapt en je weet dat áls je gaat plassen, peuter wakker wordt en je dus beneden kan gaan zitten. Om 5 uur nieuwe tijd. Dillema.Uiteindelijk zat ik om half 6 nieuwe tijd beneden, toen hield ik het niet meer.
Wat leuk!quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Dinsdag kregen we nog voor 70% een meisje, sinds gister 99,9% een jongenhaha!
Een jongetjequote:Op zondag 29 oktober 2017 13:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja zeker.quote:Op zondag 29 oktober 2017 14:10 schreef rena het volgende:
[..]
Wat leuk!Zo zie je maar hoe bepalend de ligging kan zijn haha
Haha dat is een heel verschil. Leuk zeg!quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat klopt.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
lekker zeg!
Als ik me goed herinner heb jij ook een wat grotere eerste toch?
Het gaat. Hou inmiddels wat slokjes water binnen dus het begin is er. De sondevoeding gaat verder goed, alleen mijn neus is kapot door de sondeslang. Daar heb ik wel last van. En van het fenomeen vaatdoek ook.quote:
Ja, dat klinkt wel als hetzelfde. Ik heb er tijdens de bevalling heel veel pijn aan gehad - meer hieraan dan aan de weeën, durf ik haast wel te zeggen. Aanvankelijk leek het na de bevalling beter te gaan, maar even verkeerd liggen en prompt kon ik dus helemaal niets meer.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:54 schreef LuDann het volgende:
DaD, hier ook nog gefeliciteerd! En prachtige foto's.Maar wat vervelend van die pijn zeg, jeetje. Hoe gaat het nu?
Ik heb geloof ik een zelfde soort pijn als jij had tijdens je zwangerschap, alsof iemand brandende messen in mijn kruis steekt, klopt dat? Kan niet eens meer mijn benen over elkaar slaan. Ik had eigenlijk wel de verwachting dat dit soort klachten na de bevalling over zouden zijn, maar misschien niet dus.
Mooie kleuren Mini!
En grappig filmpje twist.![]()
Ik ben weer terug in NL na een waanzinnig interessante conferentie. Ik merk wel dat dit soort dingen wat zwaarder wordt allemaal, zo'n lange dag zitten en dan nog urenlang eten 's avonds. Maar ach, waar klaag ik over.Heb ook nog lekker een halve dag door Barcelona gesjouwd in mijn uppie.
Overigens bedankt nog voor het fit-to-fly advies. Ik werd er bij het boarden op de terugvlucht mooi even uitgepikt met de vraag hoe ver ik was.Echt blij dat ik die verklaring mee had dus!
Aah.quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:12 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Al die meelevende peuters, zo leuk!
Hier wandelde ik laatst met mijn dochtertje samen naar de winkel, allebei met een dikke buik. Ze had haar knuffel in de romper gestopt, en bij de kassa ging ze aan iedereen trots uitleggen dat ze een dikke buik had omdat er een baby in zat
Nou.. zeg dat maar niet te hard!quote:
SPOILER: babykamerstrugglesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venco, beterschap!
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou.. zeg dat maar niet te hard!
Gewoon een generale repetitie dus.SPOILER: babykamerstrugglesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venco, beterschap!![]()
Dankje. Breng mijn zoon straks naar school en duik weer mijn bed in.![]()
Yepquote:Op maandag 30 oktober 2017 07:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gewoon een generale repetitie dus.![]()
Na, wat een toeval! Potver zeg. *sippe boks*quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:44 schreef Waterdruppel het volgende:
Gisteren is er bij ons ook verf van de muur afgekomen na het verwijderen van de afplaktape. Vriend was supertrots dat alles er zo strak opzat.Nu lijkt het op sommige plekken een berglandschap
Ja. Nou. Wel door alle muren van het hele kamertje kaal te krabben, te primen en opnieuw te witten.quote:Op maandag 30 oktober 2017 07:56 schreef Malteser het volgende:
Hopelijk is het wel goed en netjes te herstellen.
Best een klus dus, succes!quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja. Nou. Wel door alle muren van het hele kamertje kaal te krabben, te primen en opnieuw te witten.![]()
Is de inbouwkast een beetje uitbesteedbaar aan hulptroepen misschien?En hoe voel je je momenteel? Een knuf voor je in elk geval!
Is het helder slijm? Dan is het normaalquote:Op maandag 30 oktober 2017 09:11 schreef Barreltje het volgende:
groeiende buiken!![]()
Ik heb op het moment een enorme darm-buik..ben benieuwd wanneer het mensen opvalt
ik ben nog iedere dag bang dat het mis gaatnog steeds wat bloedverlies en af en toe ook met BMS. hoort dat?
en nog een Noob vraagje: groeiende borsten.. is daar een sort peil lijn voor? ik merk dat ik toch wel nieuwe bh's moet gaan kopen ( nu al! ) maar welke maat dan ? en hoeveel dan? hoeveel "REK" zit er nou in dan
quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Is het helder slijm? Dan is het normaal![]()
En qua boobs: geen peil op te trekken. Ik begon vorige zwangerschap op 75E en eindigde op 85H.... Gewoon kopen wat nú lekker zit. En misschien moet je dat gedurende de zwangerschap wel 5 keer opnieuw doen. Livera heeft in eigen merk heel comfortabele bh's voor 35 euro. Gaan tot 85F meen ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en 85 F.. daar begin ik mee ..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]menstruatieslijm is bij mij echt donkerrood. Ik denk echt dat het door de doorbloeding van je bmm komt. Het is hoe dan ook zenuwslopend... bij noud heb ik ook flink bloedverlies gehad. Het stomme is dat het in de helft van de gevallen niets te betekenen heeft. Maar ja, je zit er wel om in de rats. Ik blijf duimen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en 85 F.. daar begin ik mee ..
En voor grotere maten zou ik eens kijken naar Anita bh's. Die zijn ook lekker zacht en stretchy.disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kort en bondig, héél veel braken leidde tot een ziekenhuisopname van 12 dagen waarna ik met darmsonde naar huis mocht. Nu dus sondevoeding. En thanks!quote:Op maandag 30 oktober 2017 08:54 schreef aapieannie het volgende:
Malteser, ik ben te kort hier om tw weten wat er aan de hand is maar ik hoop dat je er gauw weer boven op komt!
En wat balen van de kamertjes die overnieuw gedaan moeten!
Hier gister ook aan het denken geweest hoe we het gaan aanpakken gezien we maar twee slaapkamers hebben en de zolder geen optie is. We hebben daar namelijk geen vaste trap naartoe.
Voor de eerste tijd laten we het zoals het nu is. En als baby wat groter is ruilen we de kamers om. Onze slaapkamer is qua ruimte makkelijker in tweeen te splitsen dan de kamer van kleuter.
He getver wat heftig zo in je zwangerschap! Duim voor je dat je snel aansterkt en de sonde eruit mag, rot dingen zijn hetquote:Op maandag 30 oktober 2017 09:33 schreef Malteser het volgende:
[..]
Kort en bondig, héél veel braken leidde tot een ziekenhuisopname van 12 dagen waarna ik met darmsonde naar huis mocht. Nu dus sondevoeding. En thanks!
SPOILER: OITOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Songeur, wat irritant van dat behang!Misschien bij de lokale Praxis vragen of ze nog wat hebben liggen toevallig? En andere mensen vragen om hetzelfde te doen bij hun Praxis?
En met 22 weken heb je nog best de tijd natuurlijk, maar het is sowieso vervelend als het voor je gevoel gewoon niet lekker loopt
Nee, ik ga vanaf nu niet elke keer zo'n bijlees-post doen![]()
Hier begonnen met lijstjes maken van wat er allemaal nog 'moet' gebeuren, wantlijstjes
En verder vooral zorgen dat ik me een beetje rustig hou, want het liefst werk ik al die lijstjes vandaag nog af![]()
Hier slaapt uk straks ook in elk geval de eerste maanden bewust bij ons op de slaapkamer, knus rooming-innen. Maar babykamer wordt al wel vast gevuld met badje, kast en commode. Mocht zoonlief het op een gegeven moment beu zijn om bij ons te slapen dan schuiven we het ledikantje gewoon door naar de eigen kamerquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:24 schreef CassElliot het volgende:
Het enige nadeel aan een familiekamer is dat ik geen babykamer hoef in te richten, haha! Zou hier echt zonde zijn, wordt toch niet gebruikt. Ergens ook wel handig, want we hebben er nu toch geen tijd voor.
Ik heb het wel heel erg dat ik me er gewoon écht geen voorstelling bij kan maken, dat we er straks nog eentje hebben. Maar minder de 'zorgen' (weet niet of dat het goede woord is?) die jij beschrijft.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:24 schreef CassElliot het volgende:
Verder nog een vraag aan alle mama's van meer kindjes: ik word af en toe ineens overrompeld door gedachtes als oh nee, straks is er ineens nog eentje bij, hoe kan ik ooit van allebei evenveel houden? En hoe kan ik nou voor twee kinderen zorgen? Straks heb ik niet genoeg tijd voor de een of voor de ander. Of ik vind er eentje leuker. Of mini vindt mij niet leuk meer, omdat ik dan ineens zoveel met een ander kindje moet doen. Herkenbaar, of...? Ik vind het echt veel spannender dan toen ik mini kreeg. Dat was een soort okee, we krijgen een kindje en we zien wel hoe dat loopt. Maar haar leven verandert natuurlijk ook heel erg met de komst van dit kindje en in mijn hoofd kan dat maar moeilijk klikken, dat dat gewoon gaat lukken.
Daar tegenover staan trouwens genoeg momenten dat ik ineens denk oh my, straks heb ik twee zusjesWat een prachtig boevenpak moet dat zijn!
het is ook wel prettig, vond ik, om baby overdag op een eigen kamertje te kunnen leggen. Al was het maar omdat ik dan tijdens slaapjes even de was kon opruimen of het bed kon verschonenquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier slaapt uk straks ook in elk geval de eerste maanden bewust bij ons op de slaapkamer, knus rooming-innen. Maar babykamer wordt al wel vast gevuld met badje, kast en commode. Mocht zoonlief het op een gegeven moment beu zijn om bij ons te slapen dan schuiven we het ledikantje gewoon door naar de eigen kamer
Achgos! Fijn hč, die hormonenshizzle?quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:01 schreef Songeur het volgende:
Alleen gaat het me niet snel genoeg. Ik wilde vast behang voor zoontje bestellen en toen stond die ineens niet meer op de website van de praxis. Dus maar even huilen nu, want ik had al uuuuuuren gezocht
quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:28 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ha, wat goed dat dat dan toevallig ter sprake kwam! Ik kan me voorstellen dat dat wel echt iets is waar je wat aan hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ik duim maar gewoon dat je je snel beter gaat voelen.
Let me see you stripped down to the bone
Ik moest wel heel even snuffen en snikken. Maar dat was vooral omdat we hier vrijdag een roedel familie over de vloer krijgen als we gaan trouwen en ik het zo cool had gevonden om dan mijn noeste arbeid te kunnen laten zien. Maar na drie minuten grienen besloot ik dat we in plaats daarvan vrijdag ook iedereen een plamuurmesje in de hand kunnen duwen en toen was het na een keer neus snuiten wel weer okee.quote:Op maandag 30 oktober 2017 10:35 schreef Krisvc het volgende:
Mini, wat klote. Zelfs daardoor geen hormonale bui?
Deze ga ik even opslaanquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:38 schreef Stormqueen het volgende:
Cass, liefde vermenigvuldigt zich, echt.
En daar kun je je echt nog geen voorstelling van maken. Dat hoeft ook niet. Het overkomt je, net als bij je eerste kindje. Maar zorgen maken is echt zonde van je energie. Het is nog nooit niét goed gekomen bij iemand, tenzij zeer zwaarwegende medische of psychische issues.
En nee, je zult je kinderen niet allebei continu 100% 1:1 aandacht kunnen geven. Maar dat is ook niet erg. Dat is ook niet schadelijk. Sterker nog, ik denk dat continu aandacht schadelijker is
En nee, je zult niet meer lekker kunnen chillen als de baby slaaptJe zult vaker kapotmoe zijn. Je zult vaker denken "ARGH POTVOLKOFFIE HOU ALLEMAAL EVEN JE SCHREEUWBAKKES DICHT, EIKELS" (Ja, zelfs de meest liefhebbende toegewijde moeder-van-meer denkt deze gedachtes.)
Maar je hart zal ook overstromen van liefde voor je kinderen. En van hun liefde voor elkaar. Dat beloof ik, en dat maakt het allemaal waard
Wij hebben een kamertje gemaakt toen mini geboren werd, maar zij sliep bij ons, de commode verplaatste al snel naar onze kamer en haar kamer veranderde langzaamaan in webshopkamer. Nou, die kan nu met de komst van de winkel iig weer leegquote:Op maandag 30 oktober 2017 10:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier slaapt uk straks ook in elk geval de eerste maanden bewust bij ons op de slaapkamer, knus rooming-innen. Maar babykamer wordt al wel vast gevuld met badje, kast en commode. Mocht zoonlief het op een gegeven moment beu zijn om bij ons te slapen dan schuiven we het ledikantje gewoon door naar de eigen kamer
Ik ben de 18 weken inmiddels voorbij en nog steeds 's ochtends misselijk. Vorige week ging het wat beter (2x overgeven), maar ben deze week ook alweer goed gestart, not.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:23 schreef Philomijn het volgende:
Hier nog steeds misselijk. Vriendin vertelde dat het bij haar tot 18 wkn duurde. Nee he![]()
Een real life kloontjequote:Op maandag 30 oktober 2017 11:42 schreef LeSage het volgende:
Haha, dat van dat uiterlijk is super herkenbaar.
Ik kon me niet voorstellen dat een baby er anders uit zou zien dan S. En toen was M. geboren en leek sprekend op S., en dat vond ik toch vreemd
quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:40 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ik ben de 18 weken inmiddels voorbij en nog steeds 's ochtends misselijk. Vorige week ging het wat beter (2x overgeven), maar ben deze week ook alweer goed gestart, not.
Sorry
Ik werk zelfs vijf dagen per week. Wel maar tot een uur of half vier, maar toch. Gaat prima! Het is hier ook heel normaal dat kinderen voor dagen naar het kdv gaan...quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:05 schreef Philomijn het volgende:
Mooi om te lezen over mama’s die een tweede krijgen. Hele wezenlijke vragen denk ik, maar het komt (vast) allemaal goed![]()
Andere vraag aan mama’s met al kids: zijn er moeders die 4 dgn per week werken en hoe vinden jullie die combi met het moederschap? Ik wil eigenlijk wel 4 dgn blijven werken en de ene moeder die ik spreek met 4 dgn werken vindt het prima te doen, maar er zijn ook moeders die bewust van 4 naar 3 zijn gegaan omdat ze het teveel vonden. Zo lastig om vantevoren te bepalen!
Mijn overdag misselijk was na precies 12 weken (11+6) wel ineens over. Thank god, had niet geweten hoe ik dat had moeten handelen hoor. Pff!quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:02 schreef Philomijn het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
M’n schoonmoeder zei lachend met enig medelijden dat ze de hele zwangerschap misselijk was.Oh well. Mijn mantra is nu: “het is beter dan eerst, het is beter dan eerst”.
Nieuw zwangerschapskwaaltje sinds dit weekend: aambei![]()
![]()
![]()
Zo ervaar ik het ook en ik ben ook van plan 4 dagen te blijven werken en mijn man doet dat ook.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:20 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben na de geboorte van L. van 5 dagen naar 4 dagen gegaan. Dat bevalt me heel goed. Ik blijf na nummer 2 ook 4 dagen werken. Ik krijg ook vaak te horen van andere moeders dat dat zo veel is. Ik denk eerlijk gezegd dat ik een betere moeder ben door 4 dagen te werken. Ik krijg daar zo veel meer voor terug dan salaris.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en aapieannie spannend eerste echo! en wat laat eigenlijk? bij hoeveel weken?Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:22 schreef Barreltje het volgende:
werktijdenVolgens berekening is het dan bijna 11 weken... bij kleuter hadden we de eerste echo al met een week of 8 dus vind dit wel lang wachten haha!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en aapieannie spannend eerste echo! en wat laat eigenlijk? bij hoeveel weken?
Goed, ik begin te accepteren dat ik hoogzwanger ben en dat het niet erg is om het wat rustiger aan te doen, ook door de oefenweeen die ik af en toe heb. Ik begin ook echt te verlangen naar de babyquote:Op maandag 30 oktober 2017 09:23 schreef Philomijn het volgende:
Rena hoe is het met de laatste loodjes?
Hier nog steeds misselijk. Vriendin vertelde dat het bij haar tot 18 wkn duurde. Nee he![]()
Het wordt je hier ook aangeboden, maar dan als keuze en je moet wel gewoon de kosten van de pretecho betalen. Behalve wanneer het de eerste echo na een teleurstellende zwangerschap is, dan betaal je niks.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:36 schreef Stormqueen het volgende:
Nou volgens mij is dat tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Hier bieden ze in elk geval ook een standaard vitaliteitsecho aan rond 8-9 weken.
Supervroege echo's, dus vķķr de 8 weken, zijn meestal wel alleen op indicatie, zoals bij mmm zwangerschappen en heftig bloedverlies.
Hier ook ieder vier dagen, goed te doen. Ik las laatst over een onderzoek over hoe ouders zorg en werk verdelen, en slechts 8% doen dat zoals wij, dat wil zeggen fifty/fifty. Dat vond ik toch wel opvallend in 2017. Je hoort zo vaak dat het logisch wordt gevonden dat de vrouw inlevert omdat de man meer verdient, maar dan maak je je keuze maar op basis van één aspect, namelijk geld. Terwijl, als je de boel eens goed doorrekent, het nog vaak zo kan zijn dat allebei 'inleveren' financieel vaak helemaal niet zoveel uitmaakt ten opzichte van dat alleen de kleinste verdiener zou inleveren. Dit heeft te maken met belastingvoordeel, toeslagen et cetera. Maar nogmaals, dan heb je het alleen over de financiële afweging, terwijl er nog zo veel meer factoren zijn (wat jou als persoon gelukkiger maakt, wat goed is voor je loopbaan op langere termijn et cetera).quote:Op maandag 30 oktober 2017 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben na de geboorte van mijn eerste ook van 5 naar 4 dagen gegaan qua werken. Ik vind het goed te doen. Maar voor iedereen is die afweging heel persoonlijk. 5 dagen vind ik zelf geen optie, zeker niet nu ze nog zo klein zijn. Mijn man werkt ook 4 dagen overigens. Als mijn man er 5 zou werken zou ik 3 dagen misschien wel overwegen. Het nadeel is dat je jezelf dan zo spaak zet qua baankansen.
(dus eigenlijk moet ik zeggen: ik vind het normaal dat zowel mijn man als ik een beetje inleveren qua werk - al is het geen inleveren, maar tijd investeren in je gezin)
Klopt. Wij vinden het vooral belangrijk dat mijn man 1:1 tijd met zijn kinderen heeft. Zeker omdat ik toch nogal dominant ben daarin als we allemaal thuis zijn.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier ook ieder vier dagen, goed te doen. Ik las laatst over een onderzoek over hoe ouders zorg en werk verdelen, en slechts 8% doen dat zoals wij, dat wil zeggen fifty/fifty. Dat vond ik toch wel opvallend in 2017. Je hoort zo vaak dat het logisch wordt gevonden dat de vrouw inlevert omdat de man meer verdient, maar dan maak je je keuze maar op basis van één aspect, namelijk geld. Terwijl, als je de boel eens goed doorrekent, het nog vaak zo kan zijn dat allebei 'inleveren' financieel vaak helemaal niet zoveel uitmaakt ten opzichte van dat de kleinste verdiender alleen zou inleveren. Dit heeft te maken met belastingvoordeel, toeslagen et cetera. Maar nogmaals dan heb je het alleen over de financiële afweging terwijl er nog zo veel meer factoren zijn (wat jou als persoon gelukkiger maakt, wat goed is voor je loopbaan op langere termijn et cetera).
Ik lever inderdaad 8 uur per week in daarvoor. Ik ga no way meer dan 8 uur per dag werken. Ik moet ook nog eten op tafel zetten, en dat is al extreem kut met kleine kinderen aan je been, laat staan dat je dat ook nog eens fucking laat moet staan te doenquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Leveren jullie dan ook in in uren, of werk je meer uur per dag?
Ik mag m’n dagen zelf indelen. Werk nu 7,2 per dag, 5 dagen. Maar kan ook 9 uur werken, 4 dagen. Maar dat is zo lang.
Ja! Wij werden hier laatst prettig verrast.. Man was erg van streek dat hij na zijn vakantie weer zoveel moest gaan werken (fulltime) Dus ik zei joh, neem anders gewoon een dagje osv op de komende tijd. Nou, dat wilde hij niet, want dat zou ons financieel veel kosten. Ik dat uitrekenen, gaan we er gewoon financieel op vooruit!quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:33 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier ook ieder vier dagen, goed te doen. Ik las laatst over een onderzoek over hoe ouders zorg en werk verdelen, en slechts 8% doen dat zoals wij, dat wil zeggen fifty/fifty. Dat vond ik toch wel opvallend in 2017. Je hoort zo vaak dat het logisch wordt gevonden dat de vrouw inlevert omdat de man meer verdient, maar dan maak je je keuze maar op basis van één aspect, namelijk geld. Terwijl, als je de boel eens goed doorrekent, het nog vaak zo kan zijn dat allebei 'inleveren' financieel vaak helemaal niet zoveel uitmaakt ten opzichte van dat alleen de kleinste verdiener zou inleveren. Dit heeft te maken met belastingvoordeel, toeslagen et cetera. Maar nogmaals, dan heb je het alleen over de financiële afweging, terwijl er nog zo veel meer factoren zijn (wat jou als persoon gelukkiger maakt, wat goed is voor je loopbaan op langere termijn et cetera).
Heh, hoe zit dat dan?quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:45 schreef CassElliot het volgende:
[..]
Ja! Wij werden hier laatst prettig verrast.. Man was erg van streek dat hij na zijn vakantie weer zoveel moest gaan werken (fulltime) Dus ik zei joh, neem anders gewoon een dagje osv op de komende tijd. Nou, dat wilde hij niet, want dat zou ons financieel veel kosten. Ik dat uitrekenen, gaan we er gewoon financieel op vooruit!Dus nu gaat man een dag minder werken
Huismusje
Ik werk zelf relatief veel uren (30-50 afhankelijk van de week, laatste weken vaker 50-60 dan 30) maar mijn kind kan natuurlijk gewoon 'mee' naar mijn werk en de administratie doe ik 's avonds of als ze bij de go is (1.5 a 2 dagen per week).
wat een aangename verrassing is dat hč! Wat doe je voor werk dat de kleine mee kan?quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:45 schreef CassElliot het volgende:
[..]
Ja! Wij werden hier laatst prettig verrast.. Man was erg van streek dat hij na zijn vakantie weer zoveel moest gaan werken (fulltime) Dus ik zei joh, neem anders gewoon een dagje osv op de komende tijd. Nou, dat wilde hij niet, want dat zou ons financieel veel kosten. Ik dat uitrekenen, gaan we er gewoon financieel op vooruit!Dus nu gaat man een dag minder werken
Huismusje
Ik werk zelf relatief veel uren (30-50 afhankelijk van de week, laatste weken vaker 50-60 dan 30) maar mijn kind kan natuurlijk gewoon 'mee' naar mijn werk en de administratie doe ik 's avonds of als ze bij de go is (1.5 a 2 dagen per week).
Toeslagenquote:
Ja, echt superquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:58 schreef Aventura het volgende:
[..]
wat een aangename verrassing is dat hč! Wat doe je voor werk dat de kleine mee kan?
Dat laatste vind ik dus ook, ik ga maar 2 dagen weer werken in het begin maar dat zijn dus dagen dat papa thuis is, is voor ons financieel ook gunstig omdat we geen opvang nodig hebben daardoor maar ook dat hij zijn quality time met de kleine heeftquote:Op maandag 30 oktober 2017 16:40 schreef Aventura het volgende:
Ik lever niet in, ik werkte al heel lang vier dagen van acht uur. Man levert wel in, dwz hij laat personeel meer werken. Wij vinden 't ook belangrijk dat ons kind zich bij ons beiden volledig op haar of zijn gemak voelt. Dus niet heel erg aan mama gewend zijn dan dan brullen als papa een keer' oppast'.
Wat goed dat jullie het allebei zo naar jullie eigen hand hebben kunnen zetten. Eigenlijk moet je daar ook gewoon vanuit gaan, vanuit wat je als ouder voor jezélf prettig vindt. Natuurlijk wel altijd denkend vanuit het belang van het kind, maar je hoeft jezelf echt niet bij voorbaat in een teveel-zorgende of juist teveel-werkende rol te drukken (tenminste, niet als je dat niet echt helemaal zelf wilt). Daar gaan de beste relaties aan kapot.quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:07 schreef CassElliot het volgende:
[..]
ToeslagenWij hangen nu net op zo'n lullig randje van bijna geen toeslagen, maar als hij minder gaat werken, krijgen we ze wel
[..]
Ja, echt superIk zag echt een enorm gewicht van zijn schouders vallen. Hij is zo graag gewoon bij ons, zo'n dagje maakt voor hem echt een enorm verschil. Ik heb een webwinkel-bijna-winkel met babyproducten. Leveranciers staan meestal enthousiast te springen als je vertelt dat je baby/dreumes mee komt, pakketjes pakken we samen in en verder is het vooral veel online. Superfijn
Ik was na twaalf weken verlof echt nog niet klaar om ergens anders te gaan werken of weer te gaan studeren. 'Pas' toen ze een maand of 10, 11 was is mijn vader een ochtend gaan oppassen en ze gaat nu sinds kort (ze is bijna twee) die dagen naar de gastouder. Ik ben heel blij dat 't zo kon
![]()
Zo ik ben een beetje lang van stof vandaagbeetje weinig geslapen.
Klopt. Het een sluit het ander niet uit, maar bedoel meer en ik voel me niet zwanger en ik heb dat euforisch gevoel niet. Voel me daar slecht over. Het hoort niet.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:27 schreef Philomijn het volgende:
Oh dat is fijn om te horen, thanks dames!! Het moet overigens wel kunnen qua (kosten van de) opvang natuurlijk. Dat moeten we nog uitzoeken.
Disclaimer: iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt. Dat staat buiten kijf hč.
Maghre, je niet zwanger voelen betekent niet dat je er niet blij mee kunt zijn toch? Ik voel me vooral ziek/zwak/misselijk :’) Maar zwanger? Geen idee hoe dat moet voelen. Oh ja, die misselijkheid/vermoeidheid komt blijkbaar door een baby......?????
Ik zou me niet teveel druk maken over wat hoort of niet. Ik had afgelopen week (week 13) pas voor het eerst een omg mijn kindGevoel toen ik naar de echo keek. Das nu weer overgegaan in: uhhh blijkbaar moet ik de kraamzorg regelen enzo...?
quote:En ik zit met nog wat, maar durf het hem niet te zeggen omdat ik gewoon weet dat hij snel boos is. Mijn man is heel toevallig sinds zondag in Amsterdam. Voor werk. Een weekje. Morgen heb ik dus m'n echo, in het oosten des lands. Dat weet hij want daar hebben we het al weken over. Ik had gehoopt dat hij zelf wel met suggestie zou komen om morgen ook aanwezig te zijn. Het is een kleine moeite zou ik zeggen. Maar nee, geen woord hierover en ik vreet mezelf op omdat ik ook niks durf te zeggen.
Ik zou hierover gewoon eerlijk zijn tegen je man. Of een berichtje van goh ga je nog mee morgen?quote:
Ik vind het gewoon jammer dat ik dus dit moet zeggen. Je verwacht toch dat hij hier zelf wel mee zou komen, juist omdat hij normaal gesproken best meegaand is. Maar werkelijk geen woord over het morgen meegaan met de echo. Ik weet ook niet waarom ik het niet durf te vragen. Bang voor een teleurstellende antwoord? Mijn vriendinnen zeggen ook dat ik het moet vragen, maar wat nou als het een antwoord is dat ik niet horen wil? Hoe reageer ik er dan op?quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:33 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ik zou hierover gewoon eerlijk zijn tegen je man. Of een berichtje van goh ga je nog mee morgen?
Ik zou het persoonlijk heel jammer vinden als mijn vriend niet mee kan naar de 1e echo ondanks dat het onze tweede is. Het is toch de eerste keer dat jullie je kindje gaan zien...
Hier moet ik even op reageren ondanks dat ik het ik- ben- zwanger- gezeik echt ziek ben.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon jammer dat ik dus dit moet zeggen. Je verwacht toch dat hij hier zelf wel mee zou komen, juist omdat hij normaal gesproken best meegaand is. Maar werkelijk geen woord over het morgen meegaan met de echo. Ik weet ook niet waarom ik het niet durf te vragen. Bang voor een teleurstellende antwoord? Mijn vriendinnen zeggen ook dat ik het moet vragen, maar wat nou als het een antwoord is dat ik niet horen wil? Hoe reageer ik er dan op?
En inderdaad, hij hoort mee. Voor zelfde geldt morgen een slecht bericht. Moet ik dat alleen doen. Wil dat niet.
Durf het gewoon niet te vragen. Ik had toch verwacht dat hij zou zeggen: Maghrebijnse, toevallig ben ik hier in Nederland in de week dat we de eerste echo hebben. Ik ben morgen gewoon aanwezig wn ga met je mee.quote:Op maandag 30 oktober 2017 18:59 schreef 8777 het volgende:
[..]
Hier moet ik even op reageren ondanks dat ik het ik- ben- zwanger- gezeik echt ziek ben.
Hij heeft je zwanger geprikt en nu moet hij de prijs betalen.
Gewoon zeggen dat hij nu mee kan naar echo's en toestanden.
Niet mauwen maar meegaan.
Verder sterkte
Als hij blij is met jullie kleine is dat helemaal geen probleem om te zeggen dat ie gewoon meegaat naar echo's en controle's .quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Durf het gewoon niet te vragen. Ik had toch verwacht dat hij zou zeggen: Maghrebijnse, toevallig ben ik hier in Nederland in de week dat we de eerste echo hebben. Ik ben morgen gewoon aanwezig wn ga met je mee.
Maar nee hoor. Ik wil het niet vragen. Vind het jammer dat het überhaupt van mij moet komen. Maar stel dat het antwoord niet is wat ik horen wil? Wat dan?
Dat is hij wel, maar als hij daadwerkelijk blij was dan had dit toch uit zichzelf gekomen? Ik weet het niet. Ik ben bang dat hij zal zeggen dat hij druk is met werk en hier maar voor een paar daagjes is. Maar ok, ik moet dit vanavond dus vragen. Wens me succes want ik durf niet.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:07 schreef 8777 het volgende:
[..]
Als hij blij is met jullie kleine is dat helemaal geen probleem om te zeggen dat ie gewoon meegaat naar echo's en controle's .
Hij is het niet vergeten. Vanochtend nog gezegd dat ik morgen de echo heb. Had gewoon een andere houding verwacht. En dat frustreert me.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:29 schreef Aventura het volgende:
Je moet er als vrouw nooit vanuit gaan dat je man 'het heel goed weet'. Je moet gewoon letterlijk zeggen hoe, wanneer en wat je graag van hem wilt en dus niet stilletjes zitten mokken en broeden. Ik denk eerlijk gezegd dat je man het gewoon vergeten is.
Nou dit ja,quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:29 schreef Aventura het volgende:
Je moet er als vrouw nooit vanuit gaan dat je man 'het heel goed weet'. Je moet gewoon letterlijk zeggen hoe, wanneer en wat je graag van hem wilt en dus niet stilletjes zitten mokken en broeden. Ik denk eerlijk gezegd dat je man het gewoon vergeten is.
Vergeten is anders. Dit is geen gevalletje vergeten. Hij weet het en heeft niks voorgesteld. Dat zit me dwars.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:33 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Nou dit ja,
Ik moet bij vriend ook veel herhalen anders blijft het gewoon niet hangen. Daarom hebben wij voor dit soort dingen een gezamelijke agenda, ik schrijf het erin op voor hem en hij kijkt elke dag wat de planning is. Hij vergeet het gewoon anders..
Ja, I know. Deels mijn schuld. Ik durf het niet te vragen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:36 schreef Krisvc het volgende:
Marriage 101: Communication, communication, communication.
Ik ben lurker hier. Maar schrik best wel steeds van jouw berichten. Hoezo durf je je man niet iets te vragen zoals dit. Als je hier al een rare reactie op kan verwachten met wat voor vent ben je dan in godsnaam getrouwd. En nog erger moet je daar wel een kind mee willenquote:Op maandag 30 oktober 2017 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, I know. Deels mijn schuld. Ik durf het niet te vragen.
Misschien vul ik het in? Misschien reageert hij wel goed en maak ik het in mijn hoofd groter dan het is? Ben gewoon aan het huilen en durf maar niet. Denk enerzijds, als hij mee wou dan was hij er zelf mee gekomen toch? Hij weet heel goed dat ik morgen om 13:45 die afspraak heb.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ben lurker hier. Maar schrik best wel steeds van jouw berichten. Hoezo durf je je man niet iets te vragen zoals dit. Als je hier al een rare reactie op kan verwachten met wat voor vent ben je dan in godsnaam getrouwd. En nog erger moet je daar wel een kind mee willen
Het is niet bepaald alleen dit bericht wat enorme vraagtekens bij jouw huwelijk zet. Maargoed, ik persoonlijk zou hem gewoon een berichtje sturen. Welke toekomstige vader wil er nou niet bij de eerste echo zijnquote:Op maandag 30 oktober 2017 19:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Misschien vul ik het in? Misschien reageert hij wel goed en maak ik het in mijn hoofd groter dan het is? Ben gewoon aan het huilen en durf maar niet. Denk enerzijds, als hij mee wou dan was hij er zelf mee gekomen toch? Hij weet heel goed dat ik morgen om 13:45 die afspraak heb.
Ok, en wat stuur ik dan? Zo van ey wil je er morgen niet bij zijn? Zal ik dat doen?quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Het is niet bepaald alleen dit bericht wat enorme vraagtekens bij jouw huwelijk zet. Maargoed, ik persoonlijk zou hem gewoon een berichtje sturen. Welke toekomstige vader wil er nou niet bij de eerste echo zijn
Wat is er mis met een.Morgen om (tijd) heb ik de eerste echo. Ik zou het fijn vinden als je mee gaat kijken naar ons kindje.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:52 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok, en wat stuur ik dan? Zo van ey wil je er morgen niet bij zijn? Zal ik dat doen?
Hem kennnede lijkt me dat wat ik zei beter? Wat luchtiger? Ok, met trillende handen ga ik hem appenquote:Op maandag 30 oktober 2017 19:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat is er mis met een.Mmorgen om (tijd) heb ik de eerste echo. Ik zou het fijn vinden als je mee gaat kijken naar ons kindje.
28. Ik blijf erbij dat hij dit had moeten voorstellen zonder dat ik dit had moeten vragen. Heb ook zo een vermoeden dat antwoord toch niet positief zal zijn. Stiekem weet ik dat en daarom heb ik dit dus uitgesteld (om de teleurstelling te voorkomen).quote:
Nee, geeft niet. Adviezen zijn echt welkom!!quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dit toch allemaal bijzonder bizar![]()
Maar sorry voor het inbreken hier.. (Alweer)
Nou ja, bang voor teleurstelling. Snap je dat? Het is niet dat ik niet durf, maar stiekem weet ik het antwoord al? Heb het hem zojuist gevraagd en wacht nu het antwoord af. Als het een nee is dan zal dat zo zuur zijn. Dat is de reden waarom ik het überhaupt niet wou vragen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:50 schreef Kimpossible het volgende:
Dat je niet durft is toch absurd? Sorry, maar het klinkt niet als een gezond en liefdevol huwelijk.
Mijn man heeft ook zijn makken en zijn streken, net als ik overigens, maar ik weet heel goed tegen wie ik ja heb gezegd op onze huwelijksdag. In voor en tegenspoed, op goede en op slechte dagen, maar áltijd in liefde en met communicatie.
Hoe wil je dat gaan doen dan straks op slapeloze nachten en met een baby die naast een hoop liefde ook een hoop spanning mee kan brengen in een huwelijk? Want als jij dingen verwacht die je niet wil of durft te zeggen en hij doet ze lekker niet dan is dat een aardig recept voor flinke ruzies ķf je continu heel alleen voelen.
Je bent in ieder geval een domme trolquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Serieus irritant. Ben absoluut geen trol. Begint beetje irritant te worden zo een verwijt.
Het zou enorm helpen als je je dan ook eens richt op anderen in dit topic ipv alleen op jezelf. We leven met elkaar mee, steunen elkaar, adviseren elkaar, jompelen voor elkaar. En iedereen doet wel eens een post over alleen zichzelf, er is ook niemand die zegt dat je moet reageren op anderen. Je kweekt er alleen wel wat meer goodwill mee ipv alleen maar Maghrebijnse-vragen te stellen en nooit eens te reageren op anderen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Serieus irritant. Ben absoluut geen trol. Begint beetje irritant te worden zo een verwijt.
dat inderdaad.quote:
Super handige link, thanks!quote:Op maandag 30 oktober 2017 17:01 schreef Aventura het volgende:
Hier de link naar de werkzorgrekentool:
https://www.womeninc.nl/werkzorgberekenaar
Misschien helpt het bij het maken van een goed geīnformeerde beslissing!
Haha, echt toeval, geen troll hierquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:40 schreef Aventura het volgende:
Elliebel en Elleska, nu posten jullie vlak na elkaar en...ik merk dat ik jullie meestal door elkaar haalMaar nu weet ik het!
haha sorryquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:40 schreef Aventura het volgende:
Elliebel en Elleska, nu posten jullie vlak na elkaar en...ik merk dat ik jullie meestal door elkaar haalMaar nu weet ik het!
Barrel, allereerst natuurlijk gefeliciteerd en welkom! Ik kreeg eigenlijk altijd wel een echo rond 8,5-9 weken. Ook toen ik jonger was en nog geen miskramen had gehad.quote:Op maandag 30 oktober 2017 15:33 schreef Barreltje het volgende:
ahh kijk.. dan ben ik dus in de war met alle uitzonderlijke gevallen
Leuk dat jullie ook gelijk verdelen! En per saldo scheelt het dan dus eigenlijk ook niet zoveel toch?quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:49 schreef elliebell het volgende:
En verder wel bijgelezen, maar het meeste weer vergeten
Barrel, vervelend dat bloedverlies aanhoudt, trek je het nog een beetje? Mijn vk zei ook altijd dat zolang ik geen krampen had ik niet al te ongerust moest zijn. Deze zwangerschap van week 13 tm 16 bloedverlies gehad, uiteindelijk onduidelijk waarom, en inmiddels een baby van 34 weken bijna in de buik![]()
Qua werken: ik werk nu 4x9 uur, wil wel terug naar 32 uur. Heb nog 45 minuten reistijd en dagen van 9 uur lijken me echt te lang. Man werkt ook 4 dagen overigens. Ben ik heel blij mee dat we het eerlijk verdelen en dat hij ook echt een dag met de kleine standaard gaat hebben. Net even uitgerekend met die link wat dat doet met ons salaris. We gaan er in principe 100 euro op vooruit als ik 4 uur minder per week ga werken!Met 2 dagen crčche gaan we er echter 190 euro per maand op achteruit
Maar valt me mee, was bang voor meer.
Hier ook eerste echo met 8 weken. Doen ze bij ons wel standaard. Wisselt volgens mij gewoon enorm per praktijk. Later doen heeft echter wel meer zekerheid. Echo rond 8 weken kan goed zijn, terwijl het met de termijn echo rond 11 of 12 weken echo toch mis kan blijken te zijn. Vroeg echo kan dus 'valse zekerheid' geven. Na goede termijnecho is kans op miskraam enorm gedaald.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:55 schreef Aventura het volgende:
[..]
Barrel, allereerst natuurlijk gefeliciteerd en welkom! Ik kreeg eigenlijk altijd wel een echo rond 8,5-9 weken. Ook toen ik jonger was en nog geen miskramen had gehad.
En ja wat is een uitzonderlijk geval, ik vind bloedverlies in die zin uitzonderlijk dat het toch een echo 'waard' is. En in hoeverre ben je ongerust en belemmert dat je in je functioneren? Hoe ver ben je ongeveer nu? Ik vind dat ze best laconiek reageren in het ziekenhuis eigenlijk. Zeker ook omdat je niet zomaar zwanger bent geworden.
Nee inderdaad, was ook best happy mee!quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:57 schreef Aventura het volgende:
[..]
Leuk dat jullie ook gelijk verdelen! En per saldo scheelt het dan dus eigenlijk ook niet zoveel toch?
ik ben wel 'blij' dat ik met de keren dat het een missed abortion was, dat al met 9 weken wist en niet pas met 12 weken. In allebei de gevallen was het vruchtje al met 6 weken gestopt met groeien. Dat was met de echo van 9 weken overduidelijk vast te stellen. Was dus achteraf ook wel tevreden over het feit dat die echo's allebei ook weer niet té vroeg waren, want dan zou ik echt nog zeker een week in onzekerheid hebben gezeten of het hartje nu wel of niet alsnog zou gaan beginnen met kloppen. In die zin vind ik een eerste echo rond 8-9 weken e het ideaal. Onomstotelijk wordt dan duidelijk of er wel of geen hartactiviteit is en je kunt dan ook wel wel redelijk goed meten of het qua groei een beetje klopt. En als het mis is, kun je eventueel meteen een miskraam gaan opwekken. Een miskraam opwekken of krijgen met 12 weken is al heel andere koek dan met 9 weken.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:00 schreef elliebell het volgende:
[..]
Hier ook eerste echo met 8 weken. Doen ze bij ons wel standaard. Wisselt volgens mij gewoon enorm per praktijk. Later doen heeft echter wel meer zekerheid. Echo rond 8 weken kan goed zijn, terwijl het met de termijn echo rond 11 of 12 weken echo toch mis kan blijken te zijn. Vroeg echo kan dus 'valse zekerheid' geven. Na goede termijnecho is kans op miskraam enorm gedaald.
dat dus, want hij moet zich niet in een rol gaan laten drukken enkel om het geld. Dat is niet de enige factor die bepaalt hoe de zorg verdeeld moet worden. Ik gaf die link alleen maar zodat je op basis van de feiten én jullie eigen wensen en voorkeuren een keuze kan makenquote:Op maandag 30 oktober 2017 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
Maar is dat dan ook de keuze waar jullie allebei het meest gelukkig van worden, barrel? Of hebben jullie dat geld écht nodig om rond te komen?
Ik snap je, zelf had ik ook meer jouw houding, zo van: de kaarten zijn toch al geschud en ze kunnen niks doen. Maar er zijn ook vrouwen die er anders instaan, al eerdere nare ervaringen hadden en/of de spanning ondraaglijk vinden. En dan is het fijn als een echo kan en dat deze dan geruststelt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:13 schreef Barreltje het volgende:
En het bloedverlies.. tsja.. Wat kunnen ze er aan doen Dan? Niks toch? Nog 10 daagjes en dan eerste echo.. in de tussentijd gewoon lekker op vakantie.. Een eerdere echo levert ook niks op behalve wellicht KD-achtige praktijken..
En nu heb ik trek in popcorn..![]()
ECHT..echt.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
Maar is dat dan ook de keuze waar jullie allebei het meest gelukkig van worden, barrel? Of hebben jullie dat geld écht nodig om rond te komen?
Ja dat snap ik inderdaad dan wel in jouw situatie. Bij mij was het juist andersom, kloppend hartje met 8 weken en met 11 weken duidelijk dat het missed abortion was. Bij deze zwangerschap toch weer gekozen voor vroege echo, maar dat stelde mij dus juist eigenlijk niet gerust na de 1e ervaring.quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
ik ben wel 'blij' dat ik met de keren dat het een missed abortion was, dat al met 9 weken wist en niet pas met 12 weken. In allebei de gevallen was het vruchtje al met 6 weken gestopt met groeien. Dat was met de echo van 9 weken overduidelijk vast te stellen. Was dus achteraf ook wel tevreden over het feit dat die echo's allebei ook weer niet té vroeg waren, want dan zou ik echt nog zeker een week in onzekerheid hebben gezeten of het hartje nu wel of niet alsnog zou gaan beginnen met kloppen. In die zin vind ik een eerste echo rond 8-9 weken e het ideaal. Onomstotelijk wordt dan duidelijk of er wel of geen hartactiviteit is en je kunt dan ook wel wel redelijk goed meten of het qua groei een beetje klopt. En als het mis is, kun je eventueel meteen een miskraam gaan opwekken. Een miskraam opwekken of krijgen met 12 weken is al heel andere koek dan met 9 weken.
Ahhhh, wat doen ze zwangere vrouwen ook aan daar in de Gammaquote:Op maandag 30 oktober 2017 21:51 schreef Songeur het volgende:
Ik stond net huilend in de Gamma. Omdat, let op, de verf uitverkocht was. Hij komt donderdag weer binnen, en ze zetten het apart hoor. Niks aan de hand dus, maar mijn hormonen dachten hier anders over.
Ik huilde vandaag omdat ik boodschappen moest gaan doen en echt geen zin hadquote:Op maandag 30 oktober 2017 21:51 schreef Songeur het volgende:
Ik stond net huilend in de Gamma. Omdat, let op, de verf uitverkocht was. Hij komt donderdag weer binnen, en ze zetten het apart hoor. Niks aan de hand dus, maar mijn hormonen dachten hier anders over.
Gisteren dacht ik nog dat hij in mijn zij probeerde in te dalen. Misschien kun je een pijltje op je buik tekenen? Ik weet niet of het echt helpt, maar ik probeerde afgelopen week wat meer wijdbeens te zitten en ook 's nachts mijn benen wat verder van elkaar af te houden. En voor nu ligt hij in ieder geval goed.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:10 schreef twist02 het volgende:
Ik huil echt veel te weinig!![]()
Ohja, en indalend-broedsel-van-minilot: zou je die van mij even uit willen leggen hoe je indaalt? Want die probeert het al wekenen lijkt nog steeds te denken dat m'n navel de uitgang is
![]()
En die van mij ookquote:Op maandag 30 oktober 2017 22:10 schreef twist02 het volgende:
Ik huil echt veel te weinig!![]()
Ohja, en indalend-broedsel-van-minilot: zou je die van mij even uit willen leggen hoe je indaalt? Want die probeert het al wekenen lijkt nog steeds te denken dat m'n navel de uitgang is
![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2017 21:51 schreef Songeur het volgende:
Wil je thuis gaan werken met een baby er bij?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:45 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ga trouwens 32 uren werken, waarvan 1 dag thuis. Mijn vriend kan niet gemakkelijk 1 dag thuis zijn, dus dat offer moeten we nu even maken. Hij stopt wel met werken in het weekend en 's avonds.
3 dagen kinderopvang. Misschien 1 of een halve dag naar m'n schoonouders.
Jep, doet iedereen hier (inclusief m'n werkgever). We gaan zien of het lukt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wil je thuis gaan werken met een baby er bij?
Mag dat van je werkgever?
Want dat is best een illusie vrees ik![]()
Ik denk dat "iedereen" dan OF zijn uren inhaalt op kantoor, OF effectief maar 26 uur werktquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:48 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Jep, doet iedereen hier (inclusief m'n werkgever). We gaan zien of het lukt.
Je kan precies zien wie wat doet en de meeste verzetten thuis meer werk dan op kantoor. Er wordt ook nooit iets ingehaald. We zijn maar een klein team van 10 man en ik moet zeggen dat ik het erg getroffen heb met m'n werkgever. Als het werk maar af komt.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat "iedereen" dan OF zijn uren inhaalt op kantoor, OF effectief maar 26 uur werkt![]()
Ik zou er in elk geval nooit aan beginnen, het zou een dag vol schuldgevoel zijn naar zowel mijn kind als mijn werkgever.
OF in de avond alles bijwerken zodra je de baby in je mans handen kan duwenquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik denk dat "iedereen" dan OF zijn uren inhaalt op kantoor, OF effectief maar 26 uur werkt![]()
Ik zou er in elk geval nooit aan beginnen, het zou een dag vol schuldgevoel zijn naar zowel mijn kind als mijn werkgever.
Nee, nou precies dat. Ik zou me niet happy voelen naar m'n kind en niet happy naar m'n werkgeverquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:06 schreef Franny_G het volgende:
Ja, een volledige werkdag haal je sowieso niet. Nu werken mensen denk ik op kantoor ook niet altijd zo'n hele dag. Maar wat ik vooral zelf heb gemerkt: als je thuis bent met kind en je wil van alles doen waar je kind eigenlijk een 'last' bij is, dan ga je ook sneller ongeduldig reageren of zit je met je ogen op een scherm terwijl je kind duidelijk aandacht vraagt. Of je gaat enorm balen omdat je kind maar een half uurtje wil slapen ipv een gebruikelijke twee uur. Kortom, kans op frustratie is nogal aanwezig. Ik vind zelf dat ik niet zo met m'n kind wil omgaan. Dat dit wel eens een keer gebeurt, oké. Maar niet structureel. Als ik bij m'n kind thuis ben, dan hoort die gewoon aandacht te krijgen en niet op een tweede plan te staan.
Ik zou aan je man zeggen wat je hier allemaal op het forum zegt, ook dat je wil dat het uit hem komt, dat je graag steun en betrokkenheid wil, dat je graag wil dat hij mee gaat enz. misschien kan hij er dan wat mee. Je legt het zo duidelijk uit hier.quote:Op maandag 30 oktober 2017 19:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Durf het gewoon niet te vragen. Ik had toch verwacht dat hij zou zeggen: Maghrebijnse, toevallig ben ik hier in Nederland in de week dat we de eerste echo hebben. Ik ben morgen gewoon aanwezig wn ga met je mee.
Maar nee hoor. Ik wil het niet vragen. Vind het jammer dat het überhaupt van mij moet komen. Maar stel dat het antwoord niet is dat ik horen wil? Wat dan?
Ja dit precies! Ik ben zzp'er en werk dus altijd thuis, maar als ik moet werken, gaat N naar de opvang, opa en oma of bij papa. Als kleine baby kon het wel, dan sliep ze veel (hoe vaak ik niet heb zitten typen met baby in draagzak...) maar nu als peuter kan het echt niet. Ze vraagt continu om aandacht. En als ze die niet krijgt, klimt ze gewoon op schoot. Probeer dan maar eens te werken...quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:06 schreef Franny_G het volgende:
Ja, een volledige werkdag haal je sowieso niet. Nu werken mensen denk ik op kantoor ook niet altijd zo'n hele dag. Maar wat ik vooral zelf heb gemerkt: als je thuis bent met kind en je wil van alles doen waar je kind eigenlijk een 'last' bij is, dan ga je ook sneller ongeduldig reageren of zit je met je ogen op een scherm terwijl je kind duidelijk aandacht vraagt. Of je gaat enorm balen omdat je kind maar een half uurtje wil slapen ipv een gebruikelijke twee uur. Kortom, kans op frustratie is nogal aanwezig. Ik vind zelf dat ik niet zo met m'n kind wil omgaan. Dat dit wel eens een keer gebeurt, oké. Maar niet structureel. Als ik bij m'n kind thuis ben, dan hoort die gewoon aandacht te krijgen en niet op een tweede plan te staan.
Ja, heb het gisteren gevraagd. Hij heeft me nadat hij gereageerd had op mijn vraag gebeld. Aan de telefoon zei hij dat hij er graag bij had willen zijn, maar echt niet kan. Het is dus uitgepraat. Ik ga zo dus moederziel alleen naar mijn eerste echo. Ben al sinds 6 uur wakker. Ben zo zenuwachtig.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:28 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik zou aan je man zeggen wat je hier allemaal op het forum zegt, ook dat je wil dat het uit hem komt, dat je graag steun en betrokkenheid wil, dat je graag wil dat hij mee gaat enz. misschien kan hij er dan wat mee. Je legt het zo duidelijk uit hier.
Is 'ie misschien agressief of heb je daar ervaring mee dat het zo eng is om voor jezelf op te komen? Het kost je nu (ook) jezelf.
Hangt ook zo van de functie af, denk ik! Hier helpt mini gewoon met pakketjes inpakken en spullen prijzen etceteraquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:31 schreef Go-hohoho-go83 het volgende:
[..]
Ja dit precies! Ik ben zzp'er en werk dus altijd thuis, maar als ik moet werken, gaat N naar de opvang, opa en oma of bij papa. Als kleine baby kon het wel, dan sliep ze veel (hoe vaak ik niet heb zitten typen met baby in draagzak...) maar nu als peuter kan het echt niet. Ze vraagt continu om aandacht. En als ze die niet krijgt, klimt ze gewoon op schoot. Probeer dan maar eens te werken...
Ik werk van mijn vier dagen ook een dag thuis. Dat kan alleen omdat m'n man dan vrij isquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wil je thuis gaan werken met een baby er bij?
Mag dat van je werkgever?
Want dat is best een illusie vrees ik![]()
Je hebt geen vriendin of familie die mee kan?quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, heb het gisteren gevraagd. Hij heeft me nadat hij gereageerd had op mijn vraag gebeld. Aan de telefoon zei hij dat hij er graag bij had willen zijn, maar echt niet kan. Het is dus uitgepraat. Ik ga zo dus moederziel alleen naar mijn eerste echo. Ben al sinds 6 uur wakker. Ben zo zenuwachtig.
Helaas niet. Mijn nichten wonen in Madrid, dus dat is moeilijk. Mijn vriendin is aan het werk. Ik ga zo alleen. Ben zoooo nerveus.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je hebt geen vriendin of familie die mee kan?
oeh denk er maar om... de testen die de vrouw van mvm hier mee had deden het niet! Hart in mijn keel! Maar de derde deed het gelukkig!quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:44 schreef aapieannie het volgende:
Thuiswerken is met mijn werk geen optie. En ook vriend kan dit helaas niet.
Met kleuter is het ook goedgekomen dus ik ga er van uit dat het met baby erbij ook goed gaat!
Over een kwartiertje staat moeders voor moeders hier voor de deur. Toch spannend of hun test het ook gaat doen haha!
Oh ja het is allemaal nep. Ben een zwangerschap aan het faken. Oh please, weet nou niet wie echt zielig is.quote:
Ik geef toe, de schijn is tegen maar ik probeer af en toe wat aardigs te zeggen en niet ervan uit te gaan dat er getrollt wordt.quote:
Ik HOOP zo enorm dat er getrolled wordt, ik wens namelijk niemand zo'n treurig leven toe.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik geef toe, de schijn is tegen maar ik probeer af en toe wat aardigs te zeggen en niet ervan uit te gaan dat er getrollt wordt.
True. Alarmbellen hier en daar.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik HOOP zo enorm dat er getrolled wordt, ik wens namelijk niemand zo'n treurig leven toe.
Omg ik kan me voorstellen dat je hart even op hol ging!quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 12:13 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
oeh denk er maar om... de testen die de vrouw van mvm hier mee had deden het niet! Hart in mijn keel! Maar de derde deed het gelukkig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |