abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:41:04 #151
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174692926
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ok.
Zit tuurlijk wel gewoon een kern van waarheid in
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:42:09 #152
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174692942
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:25 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar bij jouw stap 1 ga je dus voorbij aan alle keren dat je er níet voor kiest om een (seksuele) relatie met iemand aan te gaan..
Ja, dat, of er wel voor kiest maar bij de eerste keer constateert dat het een wolf in schaapskleren was en dat ie in bed wèl dat ongewenste gedrag vertoont.
En al je vrienden verbaasd zijn "dat zou die toch nóóit doen, zo is hij niet."
Iemand die met twee woorden spreekt is niet per se een gentleman als het om seks gaat. Daar kom je pas achter als het om seks gaat.
pi_174692976
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

We hebben het over verkrachting en aanranding, ik zou dan zeggen dat je dat als man gewoon maar even niet moet doen. Als we toch simplistisch bezig zijn ^O^
compact en kleverig.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:46:01 #154
179075 hugecooll
pi_174692997
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

We hebben het over verkrachting en aanranding, ik zou dan zeggen dat je dat als man gewoon maar even niet moet doen. Als we toch simplistisch bezig zijn ^O^
Ja, maar zijn punt lijkt te zijn dat je niet aan de ene kant moet zeggen dat 'mannen het gewoon niet moeten doen' terwijl vrouwen zulk gedrag aan de andere kant wel belonen. Da's nee zeggen maar ja aanmoedigen
pi_174693073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja, maar zijn punt lijkt te zijn dat je niet aan de ene kant moet zeggen dat 'mannen het gewoon niet moeten doen' terwijl vrouwen zulk gedrag aan de andere kant wel belonen. Da's nee zeggen maar ja aanmoedigen
Wat dus precies de reden is dat ik zeg dat t aan béide kanten moet veranderen, als vervolgens de reactie is: ja, maar jullie moeten meer/eerder veranderen! Ben ik wel n beetje klaar met die discussie.
compact en kleverig.
pi_174693074
Als je de daders niet langer zou straffen op de huidige manier, dan kunnen de vrouwen er openlijk over praten. Zo is voor iedereen heel snel duidelijk wie de verkeerden zijn en kan iedereen een oogje in het zeil houden.

Volgens mij is het de gevangenisstraf die het delict zwaar maakt, waardoor men extra voorzichtig moet zijn met beschuldigingen en dus het slachtoffer gaat demoniseren en de dader in stilte zijn gang laat gaan.
pi_174693096
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:50 schreef JaniesBrownie het volgende:

Wat dus precies de reden is dat ik zeg dat t aan béide kanten moet veranderen, als vervolgens de reactie is: ja, maar jullie moeten meer/eerder veranderen! Ben ik wel n beetje klaar met die discussie.
Je hebt gelijk.

Het kan nooit zijn eerst jij, dan ik. Want als jullie als vrouwen massaal andere mannen zouden kiezen, ligt het probleem er nog steeds, maar dan compleet omgekeerd. De verandering moet tegelijk gaan.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:51:52 #158
179075 hugecooll
pi_174693099
quote:

[..]

Oh zo, ja ik had niet alles gelezen. De kern van waarheid was meer 'ook' aan de vrouwelijke kant. Tuurlijk niet het grootste deel want je hebt in principe zelf in de hand wat je wel of niet doet.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:52:52 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174693117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:26 schreef Grems het volgende:

[..]

Omdat dat de situaties zijn waar we allemaal over eens zijn.
Nee, je leest niet wat ze schrijft.

Het gaat om een verkrachting. Echt gebeurt. Er is geen schemergebied, gewoon loepzuivere verkrachting.
Iedereen gaat erover schreeuwen en brullen, zij is zielig, hij moet dood.
Er wordt echter niet meer geluisterd naar wat het slachtoffer zegt, wat het slachtoffer voelt of denkt. Dat is niet eerlijk naar het slachtoffer toe. Evenmin wordt er geluisterd naar de verketterde dader, die moet gelijk woesen gecastreerd en worden opgehangen.

Dat gaat niet werken als je van elkaar wilt leren en de drijfveren en situaties wilt bekijken. Je moet dan niet alleen naar de daad kijken, maar ook naar hoe de betrokkenen daar zelf tegenover staan, zonder vooringenomen standpunt. Dáár kun je van leren. Niet om het te bagatelliseren, maar om vooruit te kunnen.

Ik hoor hier "ik ben verkracht maar ik wil niet als slachtoffer worden gezien". Dat soort dingen. Ik begrijp dat wel, je bent verkracht en vervolgens moet je je leven lang horen dat je heel zielig bent. Het zijn gewone, sterke vrouwen die iets heftigs is overkomen, dat maakt niet dat je van hen verwacht dat ze de rest van hun leven in een hoekje moeten huilen. Luister naar ze, communiceer met ze (zoals je met iedereen doet), erken wat er is gebeurd en kijk hoe ze zelf willen in plaats van hen die macht(!) te ontnemen door je vooringenomen vonnis.
pi_174693178
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:50 schreef Jopie78 het volgende:
Als je de daders niet langer zou straffen op de huidige manier, dan kunnen de vrouwen er openlijk over praten. Zo is voor iedereen heel snel duidelijk wie de verkeerden zijn en kan iedereen een oogje in het zeil houden.

Volgens mij is het de gevangenisstraf die het delict zwaar maakt, waardoor men extra voorzichtig moet zijn met beschuldigingen en dus het slachtoffer gaat demoniseren en de dader in stilte zijn gang laat gaan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-dna-match-a1578880
Als het al leid tot een celstraf..
pi_174693212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 12:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Dat kun jij vinden maar dat is niet waar het de afgelopen delen over gaat.

[..]

Dergelijke scenario's hebben we het al een tijdje over. En dan is partnerselectie wel degelijk relevant.
dus dat iemand niet opmerkte dat ik onder hem lag te janken komt door mijn partnerkeuze?
Was er een die hier trouwens omschreven zou worden als zo'n 2e keus omdat ik bewust geen alpha wilde :')

Sorry maar wat een kul en ik vind het best kut dat je mijn erg persoonlijke uitleg zo uit zijn verband rukt om je eigen agenda door te drukken

Wat mij betreft is de discussie over grijsgebieden op 2 manieren wel boeiend. Ik ben namelijk zelf van mening dat er een cultuur omslag moet komen in wat we onze kinderen etc leren over seksualiteit en nee zeggen en assertiviteit en stoer doen etc
En omdat die grijsgebieden juist niet gebruikt moeten worden om te zeggen 'ja dan kunnen we alles wel veerkrachtig noemen'. Juist door die grijsgebieden te accepteren als grijs doch extreem kut en niet met een hooivork op zoek te gaan naar daders is dat het hele 'straks ben ik per ongeluk dader' geen argument meer om niet kritisch te willen kijken naar de cijfers en de cultuur
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:58:51 #162
451005 Grems
Clown World
pi_174693213
quote:

[..]

Nee hoor.

Zodra de vrouwtjespauw immers stopt met het paren met het mannetje met de mooiste veren maar andere criteria gaat hanteren passen de mannetjes zich vanzelf aan.

Ja maar mannetjespauwen moeten stoppen met hun verenpakket zo opzichtig ten toon te spreiden!!!

Dat gaan ze pas doen zodra vrouwtjes er niet meer op reageren.

inb4 mensen zijn geen pauwen. Onze rauwe seksualiteit is nauwelijks anders dan die van andere dieren.
pi_174693320
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee hoor.

Zodra de vrouwtjespauw immers stopt met het paren met het mannetje met de mooiste veren maar andere criteria gaat hanteren passen de mannetjes zich vanzelf aan.

Ja maar mannetjespauwen moeten stoppen met hun verenpakket zo opzichtig ten toon te spreiden!!!

inb4 mensen zijn geen pauwen. Onze rauwe seksualiteit is nauwelijks anders dan die van andere dieren.
Dat kan niet, dan vraag je de mannen namelijk nog steeds hun veren op te zetten, want hoe zie je anders wie het lelijkste verenkleed heeft. En dan heb je nog steeds het probleem van dat die man nog steeds de mooiste wil selecteren.

En het is een slechte vergelijking, omdat je veren tonen de ander niet schaadt. Wij tonen tanden, geen veren.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:04:20 #164
179075 hugecooll
pi_174693322
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:56 schreef 8777 het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-dna-match-a1578880
Als het al leid tot een celstraf..
Ja als jij seks met je vriendin hebt, laat dat vast ook een DNA-spoor achter
pi_174693331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met de huidige situatie, jij hebt blijkbaar moeite met het accepteren van de realiteit anno 2017.

Ook hier weer, maak voor de lol een ( mannen ) profiel aan en probeer een fatsoenlijk gesprek aan te knopen.

Niet spannend genoeg > next
ik hoop eigenlijk dat als het bij je door dringt dat vrouwen met een broekje onder hun jurkje uit gaan omdat ze te vaak worden betast en er dan tenminste nog een laagje tussen zit dat dat een realiteit is die jij ook wil veranderen

Ik kan er werkelijk niet bij dat je houding daar over kan zijn 'dat is nou eenmaal zo in 2017 en als je dat iets kunt accepteren ligt dat bij jou'
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:05:09 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174693342
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:38 schreef Grems het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met de huidige situatie, jij hebt blijkbaar moeite met het accepteren van de realiteit anno 2017.

Ook hier weer, maak voor de lol een ( mannen ) profiel aan en probeer een fatsoenlijk gesprek aan te knopen.

Niet spannend genoeg > next
Ik heb geen probleem met Tinder.

Ik heb een probleem met verkrachtingen en de verkrampte houding van de maatschappij als het daar om gaat.
Ik constateer dat mensen verrast worden door onverwacht gedrag in een relatie.
Ik constateer dat de "vrijerstijd" in nog geen halve eeuw is teruggelopen van ruim vijf jaar naar nog geen vijf weken.
Ik vraag mij af of je iemand binnen enkele weken goed genoeg leert kennen om het risico op seksueel geweld te minimaliseren.
Ik denk dat dat te kort is.

Dat je elkaar op Tinder vindt, houdt niet in dat je binnen een maand na de eerste date moet neuken. Je leert iemand niet kennen op internet, dat is een misverstand, want je mist alle non-verbale communicatie.
Het is niet per se de techniek, het is hoe je ermee omgaat. En dat je je niet zo moet laten beïnvloeden door het idee dat je onbemind bent op Tinder etc. En dat je niet gelijk ja moet zeggen als er iemand hapt, of dat je bang bent dat de ware je afwijst als je seks wilt uitstellen, etc.
pi_174693373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Nee hoor.

dan moet de man toch ook veranderen :') maar op jou manier kun je je wel lekker altijd verschuilen
Eerst die ander, dan ik

Ik word milieu bewust als de buurman het wordt etc

Of je neemt gewoon zelf verantwoordelijkheid
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:07:23 #168
451005 Grems
Clown World
pi_174693385
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met Tinder.

Ik heb een probleem met verkrachtingen en de verkrampte houding van de maatschappij als het daar om gaat.
Ik constateer dat mensen verrast worden door onverwacht gedrag in een relatie.
Ik constateer dat de "vrijerstijd" in nog geen halve eeuw is teruggelopen van ruim vijf jaar naar nog geen vijf weken.
Ik vraag mij af of je iemand binnen enkele weken goed genoeg leert kennen om het risico op seksueel geweld te minimaliseren.
Ik denk dat dat te kort is.

Dat je elkaar op Tinder vindt, houdt niet in dat je binnen een maand na de eerste date moet neuken. Je leert iemand niet kennen op internet, dat is een misverstand, want je mist alle non-verbale communicatie.
Het is niet per se de techniek, het is hoe je ermee omgaat. En dat je je niet zo moet laten beïnvloeden door het idee dat je onbemind bent op Tinder etc. En dat je niet gelijk ja moet zeggen als er iemand hapt, of dat je bang bent dat de ware je afwijst als je seks wilt uitstellen, etc.
Binnen de eerste paar dates, anders hoor je er nooit iets van weer.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:08:56 #169
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_174693406
Wat is het nut van deze discussie eigenlijk nog? 7 topics over dat je dit niet moet doen :?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:10:29 #170
451005 Grems
Clown World
pi_174693428
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:06 schreef Allures het volgende:

[..]

dan moet de man toch ook veranderen :') maar op jou manier kun je je wel lekker altijd verschuilen
Eerst die ander, dan ik

Ik word milieu bewust als de buurman het wordt etc

Of je neemt gewoon zelf verantwoordelijkheid
Nogal een hardnekkig probleem inderdaad. Je kunt hoog en laag springen maar mannen passen zich ( vrij snel ) aan op basis van wat werkt.

Als aantrekkelijke vrouwen morgen massaal gaan voor mannen die minimaal een kwartier per dag op hun hoofd staan dan staat een groot deel van de mannen die dit voorheen niet deed binnen een maand een kwartier per dag op hun hoofd.

Niet moeilijker maken dan het is.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:10:45 #171
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174693433
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 15:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als vrouwen de selectie doen is het wel heel raar dat een significant aantal mannen het woord "nee" niet begrijpen en toch doordrammen om zo'n vrouw te kunnen neuken.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:11:36 #172
451005 Grems
Clown World
pi_174693448
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Als vrouwen de selectie doen is het wel heel raar dat een significant aantal mannen het woord "nee" niet begrijpen en toch doordrammen om zo'n vrouw te kunnen neuken.
Nee hoor, als mannen namelijk de selectie deden hadden ze geen noodzaak aan doordrammen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:11:41 #173
179075 hugecooll
pi_174693449
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar uit eerdere delen bleek al dat 'nee' zeggen als je iets niet wil niet standaard is.
pi_174693480
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:11 schreef Grems het volgende:

Nee hoor, als mannen namelijk de selectie deden hadden ze geen noodzaak aan doordrammen.
Beide doen aan selectie, het hangt maar net van het aanbod af hoeveel selectie je moet maken.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:14:39 #175
451005 Grems
Clown World
pi_174693505
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:13 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Beide doen aan selectie, het hangt maar net van het aanbod af hoeveel selectie je moet maken.
De ene groep heeft, gemiddeld gezien, significant meer aanbod.

Maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')