Stel hè, dat we het met zijn allen niet meer zielig vinden om kinderen 5 dagen weg te brengen en dat de opvang kwalitatief zo verbeterd is dat wetenschappelijk is aangetoond dat het net zo goed (of zelfs beter) is voor het kind. Dan nóg wil ik zo veel mogelijk tijd zelf doorbrengen met mijn kind.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Ja belangrijke toevoeging, dat hoe we denken over deeltijdwerk en zelf het beste voor je kinderen kunnen zorgen ingebakken zit. We vinden het zielig om kinderen veel dagen naar de opvang te brengen. Het enige dat zou kunnen helpen is een langetermijnvisie en -beleid vanuit de politiek. Maar ja...
Hier hetzelfde. Mijn man wilde huisvader worden zelfs zei hij laatst. En toen M net geboren was wilde hij zich laten omscholen tot kraamverpleegkundige.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Stel hè, dat we het met zijn allen niet meer zielig vinden om kinderen 5 dagen weg te brengen en dat de opvang kwalitatief zo verbeterd is dat wetenschappelijk is aangetoond dat het net zo goed (of zelfs beter) is voor het kind. Dan nóg wil ik zo veel mogelijk tijd zelf doorbrengen met mijn kind.En het is inderdaad een luxe dat dit ook haalbaar is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Cygne
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat had ik zelf ook. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Gelukkig werd door mijn vk en de gyns altijd bevestiging gegeven, ook al waren er dingen afwijkend. En die lijn wordt zelfs nu nog doorgezet bij het cb. Dat geeft echt heel veel rust.
Alle baby's zijn bijzonder, maar van oa de jouwe weet ik zo goed waarom. Dus ikquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:04 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
Dat had ik zelf ook. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Gelukkig werd door mijn vk en de gyns altijd bevestiging gegeven, ook al waren er dingen afwijkend. En die lijn wordt zelfs nu nog doorgezet bij het cb. Dat geeft echt heel veel rust.
In dit artikel ging het ook over de financieel kwetsbare positie waarin zoveel vrouwen in NL verkeren vanwege deze situatie. Dat is dus niet zozeer de waarde van arbeidsparticipatie maar wel een belangrijk punt als het gaat om de maatschappelijke positie van vrouwen in NL en ook de mate waarin vrouwen vertegenwoordigd worden en macht/invloed hebben.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:06 schreef Crumpette het volgende:
Ik hoor hier niet maar ik heb het betreffende artikel ook gelezen; hoewel het een interessante uiteenzetting is over 'dit is hoe het werkt in nl' is het ding waar aan voorbijgegaan word dat blijkbaar de enige 'waarde' van mensen zit in arbeidsparticipatie. Er mist een dimensie in die discussie voor mij geloof ik.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:59 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Mijn man wilde huisvader worden zelfs zei hij laatst. En toen M net geboren was wilde hij zich laten omscholen tot kraamverpleegkundige.Het is dat hij zn huidige werk ook heel tof vindt.
En emo in spoiler:Ik snap je man helemaal, kraamverzorger lijkt me sinds mijn eigen kraamweek een prachtig beroep. Maar ik ben nog bezig met omscholen, dus ik hou het toch maar gewoon bij het onderwijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het onwerkelijke herken ik, hoewel de situatie bij ons natuurlijk heel anders is. Maar het is zo'n bizar idee dat die kleine leukerd écht onze zoon is.
Over kdv's: wij hebben destijds voor een heel simpele, huiselijke kdv gekozen. Hij was het dichtst bij, er is maar één groep en we vonden het er gewoon prettig. Een andere kdv waar we waren geweest kwam wat professioneler over, maar daardoor ook enigszins kil, voelde niet helemaal fijn. Timo heeft het er ook geweldig naar de zin. Helaas zijn beide vaste leidsters binnen zes weken tijd dusdanig ziek geworden dat ze allebei langdurig afwezig zijn, maar ook daar wordt goed mee omgegaan: de vaste invallers zijn nu voorlopig de vaste krachten. Timo gaat drie dagen, als ik volgend jaar klaar ben met de studie zien we wel of ik dan een dag meer ga werken of dat Timo vanaf dan nog maar twee dagen gaat.
Maar als dat iemands eigen keuze is, is dat prima toch? Die nuance mis ik vaak in een discussie over dit onderwerp.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:22 schreef Franny_G het volgende:
In dit artikel ging het ook over de financieel kwetsbare positie waarin zoveel vrouwen in NL verkeren vanwege deze situatie. Dat is dus niet zozeer de waarde van arbeidsparticipatie maar wel een belangrijk punt als het gaat om de maatschappelijke positie van vrouwen in NL en ook de mate waarin vrouwen vertegenwoordigd worden en macht/invloed hebben.
Overigens vind ik ook wel dat deeltijdwerk helemaal prima is en kan zijn voor zowel mannen als vrouwen omdat er meer in het leven is dan werken. Allemaal prima zolang een grote groep (vrouwen) zichzelf maar niet structureel buitenspel zet door hun financiële en maatschappelijke positie te zien als een onbelangrijk/niet zo boeiend onderdeel van het leven omdat er een norm is dat vrouwen altijd de prioriteit bij het gezin leggen en mannen veel minder.
Nahja, dat staat er opzich ook toch? Of ik lees het er iig wel inquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als dat iemands eigen keuze is, is dat prima toch? Die nuance mis ik vaak in een discussie over dit onderwerp.
ja, ik ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:34 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nahja, dat staat er opzich ook toch? Of ik lees het er iig wel in
Dat het prima is als het je eigen keuze is, als je het maar niet doet omdat het 'hoort'.
Nouja ook dat, maar ook:quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als dat iemands eigen keuze is, is dat prima toch? Die nuance mis ik vaak in een discussie over dit onderwerp.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet goed. De maatschappij zit zo in elkaar dat zogenaamde 'herintreders' maar weinig kansen krijgen, daar zou m.i. wel veel te winnen zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:57 schreef Crumpette het volgende:
Als je samen kiest voor die verdeling en verhouding, waaaaarom moet de vrouw dan ook nog een carriere hebben onderhouden tijdens alle zorgjaren als het misgaat met je huwelijk? Je kiest toch samen voor het krijgen van kinderen?
Niet echt nee. Ik ben inderdaad wel het type: wie dan leeft, wie dan zorgt. Ik geloof niet zo in het plannen van je leven, haha. En ik leef liever nu gelukkig dan dat ik nu 'ongelukkig' zou zijn voor een doemscenario.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:34 schreef Fazzoletti het volgende:
Natuurlijk kan en mag je kiezen waar je je goed bij voelt, maar sta je dan niet stil bij een 'wat-als' scenario? Wie dan leeft, wie dan zorgt?
Niet dat ik nou veel bij zo'n scenario stil sta, maar de gedachte dat ik mezelf financieel kan bedruipen mocht het mis lopen vind ik zelf wel een hele fijne![]()
maar het kan ook een persoonlijk dingetje zijnNa de scheiding van m'n ouders is m'n moeder meteen bij een andere man ingetrokken omdat ze zo afhankelijk was. Dat zal mij dus nooit gebeuren heb ik mezelf toen (als tiener) voorgenomen
Dit soort acties/situaties heb ik dus ook heel vaak zien gebeuren. Bij mijn eigen zus bijvoorbeeld. Ik heb zo ongelooflijk veel vrouwen in een afhankelijke positie gezien (deels zelf gekozen/veroorzaakt) die daardoor enorm beperkt waren in hun keuzes en vrijheid. Een van de redenen dat ik als jong meisje ook vastbesloten raakte mijn leven heel anders in te richten. Ik heb het gevoel dat veel vrouwen daar nogal naïef mee omgaan.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:34 schreef Fazzoletti het volgende:
@ Na de scheiding van m'n ouders is m'n moeder meteen bij een andere man ingetrokken omdat ze zo afhankelijk was. Dat zal mij dus nooit gebeuren heb ik mezelf toen (als tiener) voorgenomen [/sub]
Ik ben zelf eigenlijk meer en meer voorstander van een basisinkomen (zie het werk van Rutger Bregman). Hoe wij nu met werk omgaan, is eigenlijk nogal achterhaald denk ik.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 22:22 schreef LeSage het volgende:
Ik vind dat de mogelijkheden er voor iedereen zouden moeten zijn, maar dus ook de mogelijkheid om niet te werken, parttime of fulltime en in de beroepsgroep waar hij/zij zich goed in voelt.
Ja dit jaquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 09:58 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik ben zelf eigenlijk meer en meer voorstander van een basisinkomen (zie het werk van Rutger Bregman). Hoe wij nu met werk omgaan, is eigenlijk nogal achterhaald denk ik.
Oh, ik heb het omgekeerde ook wel meegemaakt in mijn 12 jaar als caissière in de supermarkt (tijdens school en studie). Dat een klant (mannelijke student) enorm uit de hoogte deed, alsof achter de kassa zitten voor mij het hoogst haalbare was.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:07 schreef LeSage het volgende:
Gasten op mijn werk bijvoorbeeld willen wel altijd weten wat je 'hierna' gaat doen. Alsof horeca een tussenoplossing is en je daarna aan een 'echte' baan gaat beginnen![]()
Woei!!quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben graag bij mijn kindjes, maar door al dat gepapadag ben ik mijn woensdag ook gewoon mijn mamadag gaan noemen. "Ben je vandaag vrij?" "Nee, ik ben vandaag thuis met de kinderen"
Maar toch ben ik wel erg blij dat ik per 1 december gewoon weer een leuke nieuwe job heb
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:17 schreef Stormqueen het volgende:
Maar toch ben ik wel erg blij dat ik per 1 december gewoon weer een leuke nieuwe job heb
Waardeloos, check.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:18 schreef Crumpette het volgende:
Fazz, ik snap die gedachte ook hoor, en als kind van gescheiden ouders is mij ook altijd meegegeven onafhankelijk te blijven. Waar ik een beetje afhaak is dat, als het mis zou gaan tussen mijn man en mij, ík perse de kwetsbare partij zou zijn. We hebben hier samen voor gekozen en ook ik werk me helemaal het schompes. Het verschil is dat de maatschappij het letterlijk waardeloos vind, wat ik doe. Ik lever nu ook in op verdien-vooruitzichten in de toekomst, op pensioen en promoties die mijn man nu bijv wel maakt - eerlijk of niet- doordat hij voltijd kan werken en flexibel kan zijn omdat er niemand weggebracht of opgehaald hoeft. Als je uit elkaar zou gaan is de kans ook nog groot dat je per saldo meer zorg voor de kinderen draagt dan je ex, waarom regelen we het als samenleving dan niet gewoon beter voor die kwetsbare gescheiden vrouwen dan? Eigenlijk is het een emancipatiepunt. Beetje in de categorie 'borstvoeding is alleen gratis als je de tijd en inzet van de moeder waardeloos acht'.
ik vind het al heel knap dat hij het begreepquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Waardeloos, check.
Gisteren hadden vriend en ik dezelfde discussie.
"Ik werk en jij zit nog lekker thuis"
Ik heb hem er wel even op gewezen dat ik echt niet de hele dag op mn reet tv kijk. Mijn 'werk' is alleen niet te zien, omdat er een peuter rondrent die alles weer overhoop trekt, de luiers liggen in de vuilnisbak, melk zit in de baby, eten maakt zichzelf blijkbaar klaar en de kaboutertjes ruimen de vaat op.
Ik heb mijn 'werk' vergeleken met dat hij helemaal klaar is met zijn werk en ik dan met blubberpoten er een dansje op doe, zodat hij elke dag weer de zooi mag opruimen, opnieuw moet uitvoeren en geen steek verder komt. En dat er dan iemand van de zijlijn commentaar heeft dat er niks gebeurt. Daar was hij het dan toch wel mee eens.
beetje jammer dat die vaat en speelgoed op de grond er dan alsnog ligt als ik 's ochtends met de kinderen beneden kom..![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:32 schreef Skittles het volgende:
[..]
Waardeloos, check.
Gisteren hadden vriend en ik dezelfde discussie.
"Ik werk en jij zit nog lekker thuis"
Ik heb hem er wel even op gewezen dat ik echt niet de hele dag op mn reet tv kijk. Mijn 'werk' is alleen niet te zien, omdat er een peuter rondrent die alles weer overhoop trekt, de luiers liggen in de vuilnisbak, melk zit in de baby, eten maakt zichzelf blijkbaar klaar en de kaboutertjes ruimen de vaat op.
Ik heb mijn 'werk' vergeleken met dat hij helemaal klaar is met zijn werk en ik dan met blubberpoten er een dansje op doe, zodat hij elke dag weer de zooi mag opruimen, opnieuw moet uitvoeren en geen steek verder komt. En dat er dan iemand van de zijlijn commentaar heeft dat er niks gebeurt. Daar was hij het dan toch wel mee eens.
beetje jammer dat die vaat en speelgoed op de grond er dan alsnog ligt als ik 's ochtends met de kinderen beneden kom..![]()
Dikke plus 1.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 09:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk dat het sowieso lastig is, het goed- en afkeuren wat we op grote schaal doen met zijn allen. Werkende moeders zijn fout bezig, thuisblijfmoeders zijn fout bezig, op alles wat er ook maar kán gebeuren is wel iemand tegen en zal ook niet schromen die mening al dan niet verkapt over je uit te kotsen. En daar doen we met zijn allen aan mee.
En wat eenieder doet moet hij / zij zelf weten. Ik denk echter dat het niet alleen de perceptie van de rol van de vrouw is die meespeelt, maar ook de perceptie van de rol van de man. Ik ken er nog steeds zat die zeggen dat ze "moeten oppassen" als hun vrouw een uurtje naar yoga gaat bijvoorbeeld. Dat werkt natuurlijk ook niet mee als je je als vrouw een beetje gelijkwaardig op wil stellen in een relatieIk denk ook niet dat dat nou typisch Nederlands is hoor, ik denk dat er heel veel van dit soort masculiene culturen te vinden zijn die waarschijnlijk nog erger zijn.
Maar het gaat denk ik echt wel de goede kant op. Het is allang niet meer vanzelfsprekend dat meisjes alleen maar 3 jaar als typiste gaan werken voor ze zich voorgoed in hun huis terugtrekken om voor het gezin te zorgen. Er komen steeds meer vrouwen in hogere functies en ja, daar wordt nog snoeihard over geoordeeld, want een vrouw met een goede baan is een "carriérebitch" terwijl een man met een goede baan nooit een "carriérezak" zal zijn. Maar we komen er wel. Babysteps jongens. We komen ook van heel ver
Herkenbare uitsprakenquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:22 schreef Malteser het volgende:
SQ, wat tof, gefeliciteerd!
Ik lag tot gisteren 12 dagen in het ziekenhuis en mijn man heeft het licht gezien daardoor. Enkele uitspraken:
"Een dag werken is echt niet zwaarder dan een dag thuis met kind."
"Ik snap nu ook waarom je 's avonds even alleen wil douchen, vond dat altijd zo gek want je doucht 's morgens ook."
"Ik heb bijna iedere avond bij pap en mam gegeten, want ook nog koken lukte me niet."
Hij snapt het nu.
Elk nadeel heeft zijn voordeel....
Waarom wil je dan op pad? Hij wordt 1 he, voor hem is het gewoon een dag en krijgt ie toevallig ineens taart in plaats van brood, meer niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:26 schreef ReginaFalange het volgende:
Mijn vriend grapt regelmatig dat hij een paar uur per dag in zijn mancave gaat werken om bij te komen van het vaderschap.
Hele dag met een baby en huishouden (en in ons geval eigen bedrijf) is zwaar. En dan zijn wij overdag gewoon met z'n tweeën. Laat staan als je alleen bent.
Hier een leuker probleem, we weten niet wat we met Goedzakjes verjaardag moeten doen.
23 December is te koud om bijvoorbeeld naar de dierentuin of Efteling te gaan. Zwemmen wil ik niet op zijn verjaardag zelf want dan slaapt hij daarna de hele dag en dat vind ik dan weer jammer.
Familie is niet in Nederland op zijn verjaardag en meeste vrienden trekken geen kinderverjaardag dus daarvoor hoeven we geen mensen uit te nodigen.
Nou ja, wij houden het bij 1 kind dus ik vind het wel een dingetje dat we het jaar hebben overleefd met z'n drieën, maar ook dat hij dan gewoon geen baby meer is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Waarom wil je dan op pad? Hij wordt 1 he, voor hem is het gewoon een dag en krijgt ie toevallig ineens taart in plaats van brood, meer niet.
Dan zou ik iets gaan doen wat je zélf leuk vindt. Misschien een andere stad bezoeken, daar wat shoppen en een lekker taartje eten? Naar den Bosch ofzo?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:36 schreef ReginaFalange het volgende:
[..]
Nou ja, wij houden het bij 1 kind dus ik vind het wel een dingetje dat we het jaar hebben overleefd met z'n drieën, maar ook dat hij dan gewoon geen baby meer is.![]()
Sowieso is elke dag frisse lucht nodig omdat hij anders een enorme draak wordt. Maar wel graag wat feestelijkers dan een pak melk kopen bij de Appie.
Ik zou gewoon de bossen in gaan en uitwaaien danquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:45 schreef ReginaFalange het volgende:
Ja, dit jaar mag ik eindelijk weer een all you can eat taart ontbijt bij Jan de Groot op mijn eigen verjaardag!![]()
Maar het is zo irritant druk in de stad rond de kerst, dus zaterdag de laatste dag voor kerst is de hel.
Sowieso 55+ dagjes mensen in Den Bosch beide met Gaastra jassen aan, zij kort en fris geknipt met 3 Miss Etam tassen, hij een donkerblauwe polo van de Makro en alles en iedereen ophouden omdat zij twijfelt of ze voor die 8e Bosche Bol moet gaan op het zoveelste terrasje. Ga weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg.
Zelfs de fucking kinderboerderij hier is dicht op de 23e omdat Kerst.![]()
Dat leuke grote baby’tje van laatst?quote:
Haha, ja. En in het begin bij kind 1 maakte ik me daar druk om. (Arghh de was is niet opgevouwen en het eten is nog niet klaar en het hele huis ligt overhoop!!!quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:35 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn man heeft het ook altijd best relaxed met twee kinderen. Relaxter dan ik op mijn dag thuis. Met dat verschil dat als ik thuis kom op vrijdag er géén dampend eten op tafel staat. Of er uberhaupt ingredienten aanwezig zijn waarmee ik de keuken in kan. De was is ook niet opgevouwen dan.
Maar goed, zolang iedereen maar blij is...
(vaak hebben ze wél lekker in de stad geluncht en ijs gegeten enzo, dat wel)
quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 21:53 schreef Lemijn het volgende:
Wat zijn die babytanden verdomde scherp zeg
Edit: hij heeft het zelf ook door maar is nog niet zo goed in oorzaak-gevolg-gedrag aanpassen. Hij ligt te duimen en laat elke zoveel minuten huilend los. Arm schaap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |