Stel hè, dat we het met zijn allen niet meer zielig vinden om kinderen 5 dagen weg te brengen en dat de opvang kwalitatief zo verbeterd is dat wetenschappelijk is aangetoond dat het net zo goed (of zelfs beter) is voor het kind. Dan nóg wil ik zo veel mogelijk tijd zelf doorbrengen met mijn kind.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:11 schreef Lemijn het volgende:
Ja belangrijke toevoeging, dat hoe we denken over deeltijdwerk en zelf het beste voor je kinderen kunnen zorgen ingebakken zit. We vinden het zielig om kinderen veel dagen naar de opvang te brengen. Het enige dat zou kunnen helpen is een langetermijnvisie en -beleid vanuit de politiek. Maar ja...
Hier hetzelfde. Mijn man wilde huisvader worden zelfs zei hij laatst. En toen M net geboren was wilde hij zich laten omscholen tot kraamverpleegkundige.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:36 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Stel hè, dat we het met zijn allen niet meer zielig vinden om kinderen 5 dagen weg te brengen en dat de opvang kwalitatief zo verbeterd is dat wetenschappelijk is aangetoond dat het net zo goed (of zelfs beter) is voor het kind. Dan nóg wil ik zo veel mogelijk tijd zelf doorbrengen met mijn kind.En het is inderdaad een luxe dat dit ook haalbaar is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Cygne
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat had ik zelf ook. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Gelukkig werd door mijn vk en de gyns altijd bevestiging gegeven, ook al waren er dingen afwijkend. En die lijn wordt zelfs nu nog doorgezet bij het cb. Dat geeft echt heel veel rust.
Alle baby's zijn bijzonder, maar van oa de jouwe weet ik zo goed waarom. Dus ikquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:04 schreef Cygne het volgende:
[..]![]()
Dat had ik zelf ook. Ik kon het me gewoon niet voorstellen. Gelukkig werd door mijn vk en de gyns altijd bevestiging gegeven, ook al waren er dingen afwijkend. En die lijn wordt zelfs nu nog doorgezet bij het cb. Dat geeft echt heel veel rust.
In dit artikel ging het ook over de financieel kwetsbare positie waarin zoveel vrouwen in NL verkeren vanwege deze situatie. Dat is dus niet zozeer de waarde van arbeidsparticipatie maar wel een belangrijk punt als het gaat om de maatschappelijke positie van vrouwen in NL en ook de mate waarin vrouwen vertegenwoordigd worden en macht/invloed hebben.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:06 schreef Crumpette het volgende:
Ik hoor hier niet maar ik heb het betreffende artikel ook gelezen; hoewel het een interessante uiteenzetting is over 'dit is hoe het werkt in nl' is het ding waar aan voorbijgegaan word dat blijkbaar de enige 'waarde' van mensen zit in arbeidsparticipatie. Er mist een dimensie in die discussie voor mij geloof ik.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 16:59 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Mijn man wilde huisvader worden zelfs zei hij laatst. En toen M net geboren was wilde hij zich laten omscholen tot kraamverpleegkundige.Het is dat hij zn huidige werk ook heel tof vindt.
En emo in spoiler:Ik snap je man helemaal, kraamverzorger lijkt me sinds mijn eigen kraamweek een prachtig beroep. Maar ik ben nog bezig met omscholen, dus ik hou het toch maar gewoon bij het onderwijs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het onwerkelijke herken ik, hoewel de situatie bij ons natuurlijk heel anders is. Maar het is zo'n bizar idee dat die kleine leukerd écht onze zoon is.
Over kdv's: wij hebben destijds voor een heel simpele, huiselijke kdv gekozen. Hij was het dichtst bij, er is maar één groep en we vonden het er gewoon prettig. Een andere kdv waar we waren geweest kwam wat professioneler over, maar daardoor ook enigszins kil, voelde niet helemaal fijn. Timo heeft het er ook geweldig naar de zin. Helaas zijn beide vaste leidsters binnen zes weken tijd dusdanig ziek geworden dat ze allebei langdurig afwezig zijn, maar ook daar wordt goed mee omgegaan: de vaste invallers zijn nu voorlopig de vaste krachten. Timo gaat drie dagen, als ik volgend jaar klaar ben met de studie zien we wel of ik dan een dag meer ga werken of dat Timo vanaf dan nog maar twee dagen gaat.
Maar als dat iemands eigen keuze is, is dat prima toch? Die nuance mis ik vaak in een discussie over dit onderwerp.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:22 schreef Franny_G het volgende:
In dit artikel ging het ook over de financieel kwetsbare positie waarin zoveel vrouwen in NL verkeren vanwege deze situatie. Dat is dus niet zozeer de waarde van arbeidsparticipatie maar wel een belangrijk punt als het gaat om de maatschappelijke positie van vrouwen in NL en ook de mate waarin vrouwen vertegenwoordigd worden en macht/invloed hebben.
Overigens vind ik ook wel dat deeltijdwerk helemaal prima is en kan zijn voor zowel mannen als vrouwen omdat er meer in het leven is dan werken. Allemaal prima zolang een grote groep (vrouwen) zichzelf maar niet structureel buitenspel zet door hun financiële en maatschappelijke positie te zien als een onbelangrijk/niet zo boeiend onderdeel van het leven omdat er een norm is dat vrouwen altijd de prioriteit bij het gezin leggen en mannen veel minder.
Nahja, dat staat er opzich ook toch? Of ik lees het er iig wel inquote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als dat iemands eigen keuze is, is dat prima toch? Die nuance mis ik vaak in een discussie over dit onderwerp.
ja, ik ook.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 21:34 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Nahja, dat staat er opzich ook toch? Of ik lees het er iig wel in
Dat het prima is als het je eigen keuze is, als je het maar niet doet omdat het 'hoort'.
Nouja ook dat, maar ook:quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar als dat iemands eigen keuze is, is dat prima toch? Die nuance mis ik vaak in een discussie over dit onderwerp.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |