abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:15:45 #201
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_174658531
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel moeilijk voor te stellen, vooral omdat mijn ouders zoiets nooit zouden zeggen.

Maar ik ken JB, die zou hier nooit over liegen.
Nee zo bedoel ik dat ook echt niet, maar als ik kijk naar mijn eigen vrienden en familie.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_174658564
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

of van je moeder. Of de ouders van de dader zeggen dat t jouw schuld is. Of je vraagt aan school, die ervan weet, of ze hem álsjeblieft bij de examens niet vóór je willen zetten en ze doen dat toch, of een vriend zegt gewoon letterlijk: ik geloof je niet, hij is niet zo.
Of van de jongens die erbij stonden te kijken en lachen, dag in dag uit te horen krijgen dat je het zelf wilde, dat je het wel lekker vond, etc.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:17:44 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174658599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee zo bedoel ik dat ook echt niet, maar als ik kijk naar mijn eigen vrienden en familie.
Snap ik :Y. Familie zou zoiets nooit moeten zeggen.

Van die vriend van me viel het me ook enorm tegen. Die heb ik sindsdien ook niet meer gesproken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:20:31 #204
459912 FlippingCoin
pi_174658713
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Snap ik :Y. Familie zou zoiets nooit moeten zeggen.

Van die vriend van me viel het me ook enorm tegen. Die heb ik sindsdien ook niet meer gesproken.
Nee dat kan ik mij voorstellen. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_174659178
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik ben er nog niet uit hoor.

Vooral t feit dat mn moeder t allemaal maar onzin vindt, houdt me tegen :')
In mijn nabije omgeving is vroeger een kind misbruikt door een tiener die in de buurt woonde. De ouders van het kind stonden voor een dilemma want hoe graag ze ook zouden willen dat recht zou geschieden, het had zeker het (lokale) nieuws gehaald.

Dan heb je dus een verschrikkelijke ervaring gehad, en vervolgens wil als gevolg van media 'de hele wereld' wat van dat kind weten.

Op advies van een kinderpsycholoog hebben ze dit onder de radar gehouden, en samen met ouders van de tiener over een straf gesproken/ en uit laten voeren.

Misschien niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie, maar het kind van toen (volwassen ondertussen) ziet voor zover ik weet bovenstaande aanpak niet als iets bagatelliserends van wat haar is overkomen.

Ik vind het verschrikkelijk dat jij nu als volwassene ook een dillema hebt, tussen het idee dat iemand er zomaar al tijden mee weg kan komen en de mogelijke narigheden en niet helende effecten die uit een aangifte kunnen voortvloeien.

Ik onthoudt me van verder advies daar ik niets weet over je emotionele draagkracht, de potentiële emotionele draaglast en überhaupt hoeveel bewijs je moet hebben om juridisch kansrijk te zijn. Ik hoop vooral dat achteraf over je aankomende ervaring kunt terugkijken dat je de juiste beslissing voor jezelf hebt genomen.
pi_174659373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

dat geloof ik wel hoor, het is meer om aan te geven dat het niet overal zo gaat als wenselijk zou zijn.
Dat je je dingen moeilijk kan voorstellen, betekent niet dat het niet gebeurt. Ik denk dat het vaker voorkomt dat de dader er, ondanks dat een hoop mensen het weten, mee wegkomt zonder gevolgen.
Het hele ‘ook als er geen veroordeling is, wordt hij veroordeeld door de omgeving’ wordt volgens mij overschat. Ik denk dat er vaak genoeg niet zo heel zwaar aan getild wordt. Dat wéét ik overigens niet, is puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen en die van n paar anderen die ik heb gesproken hierover.
compact en kleverig.
pi_174659387
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:33 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

In mijn nabije omgeving is vroeger een kind misbruikt door een tiener die in de buurt woonde. De ouders van het kind stonden voor een dilemma want hoe graag ze ook zouden willen dat recht zou geschieden, het had zeker het (lokale) nieuws gehaald.

Dan heb je dus een verschrikkelijke ervaring gehad, en vervolgens wil als gevolg van media 'de hele wereld' wat van dat kind weten.

Op advies van een kinderpsycholoog hebben ze dit onder de radar gehouden, en samen met ouders van de tiener over een straf gesproken/ en uit laten voeren.

Misschien niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie, maar het kind van toen (volwassen ondertussen) ziet voor zover ik weet bovenstaande aanpak niet als iets bagatelliserends van wat haar is overkomen.

Ik vind het verschrikkelijk dat jij nu als volwassene ook een dillema hebt, tussen het idee dat iemand er zomaar al tijden mee weg kan komen en de mogelijke narigheden en niet helende effecten die uit een aangifte kunnen voortvloeien.

Ik onthoudt me van verder advies daar ik niets weet over je emotionele draagkracht, de potentiële emotionele draaglast en überhaupt hoeveel bewijs je moet hebben om juridisch kansrijk te zijn. Ik hoop vooral dat achteraf over je aankomende ervaring kunt terugkijken dat je de juiste beslissing voor jezelf hebt genomen.
Dit is exact waar ik heen wil. Beide partijen worden erkent en geholpen.

Misschien is het proces van schaamte en de ander gestraft proberen te krijgen, wel net zo vernederend, of in sommige gevallen erger dan het feit. (en dan spreek ik niet over mensen die zwaar lichamelijk mishandeld zijn, want die hebben vaak ook bewijs, hoe wrang ook.)
Je wilt hulp en erkenning voor je pijn, maar vooral bescherming.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:40:56 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_174659414
quote:

[..]

In het voorbeeld dat jij aanhaalt is er erkend dat er iets gebeurd is en vervolgens naar gehandeld. Dat is heel anders dan JB haar situatie, imo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_174659510
quote:

[..]

daar is wat mee gedaan. Ik houd mezelf steeds tegen. Want moeder, kinderen, geen bewijs, angst voor hem...

Ik wíl wat, al jaren, maar durf niet :X
compact en kleverig.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 21:44:50 #210
459912 FlippingCoin
pi_174659516
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat geloof ik wel hoor, het is meer om aan te geven dat het niet overal zo gaat als wenselijk zou zijn.
Dat je je dingen moeilijk kan voorstellen, betekent niet dat het niet gebeurt. Ik denk dat het vaker voorkomt dat de dader er, ondanks dat een hoop mensen het weten, mee wegkomt zonder gevolgen.
Het hele ‘ook als er geen veroordeling is, wordt hij veroordeeld door de omgeving’ wordt volgens mij overschat. Ik denk dat er vaak genoeg niet zo heel zwaar aan getild wordt. Dat wéét ik overigens niet, is puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen en die van n paar anderen die ik heb gesproken hierover.
Is ook zo.

Recent is er een topic geweest in NWS waarin er een jongen onterecht beschuldigd werd van het zijn van een potloodventer bij een basisschool; uiteindelijk vrijgesproken, maar tot zijn vrijspraak niet meer buiten durven komen, baan kwijtgeraakt en daarna maar ver weg verhuisd omdat men toch dacht waar rook is is vuur, en dat was ná zijn vrijspraak.
pi_174659657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:41 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. da's idd mooi kut. evenzogoed is het ook kut om standaard weggezet te worden als hetzij een leugenaar, hetzij een aanstellende slappe kut die geen nee kan zeggen.
Standaard weggezet worden als leugenaar is gewoon onzin. Snap ook totaal niet wat je bedoelt met je reactie verder, had niet zo veel te maken met mijn bericht.
pi_174659692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Is ook zo.

Recent is er een topic geweest in NWS waarin er een jongen onterecht beschuldigd werd van het zijn van een potloodventer bij een basisschool; uiteindelijk vrijgesproken, maar tot zijn vrijspraak niet meer buiten durven komen, baan kwijtgeraakt en daarna maar ver weg verhuisd omdat men toch dacht waar rook is is vuur, en dat was ná zijn vrijspraak.
ik weet dat het gebeurt, zeker idd waar het kinderen betreft.
Ik denk alleen door de verhalen die ik ken, dat het minder vaak voorkomt dan je zou verwachten.
compact en kleverig.
pi_174659890
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 21:44 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar is wat mee gedaan. Ik houd mezelf steeds tegen. Want moeder, kinderen, geen bewijs, angst voor hem...

Ik wíl wat, al jaren, maar durf niet :X
Weet je, ik heb een beetje schroom om wat te schrijven want het zijn mogelijk dingen die je zelf ook al hebt bedacht en gedaan, maar ga praten met een psycholoog die hier ervaring mee heeft. Win informatie om te bepalen hoe kansrijk je juridisch bent.

Maar vooral, zet het van je af die erkenning. Het maakt je afhankelijk van anderen, en dus zwakker. Terwijl het gewoon een feit is dat je een kanjer bent. Ik heb hier ooit een vergelijking gelezen: een diamant kan in de modder gegooid worden, er kan op gestampt worden, maar het is en blijft een diamant!

Maar ja, welk goed bedoeld woord ik ook schrijf, ik heb het niet meegemaakt en voor mij is het 'makkelijk' praten :X dus sorry als ik de meest gemaakte fout maak door niet alleen aan te horen (luisteren) maar ook iets te willen 'helpen'.
pi_174660047
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:42 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik vind dat je overdrijft door elk woordje dat ik gebruik onder de psychologische loep te nemen terwijl ik niks kwaads bedoel. Dat komt op mij over alsof ik opeens de badguy ben. Besef je wel dat jouw posts vanuit mijn referentiekader heel anders overkomen?
het punt is juist dat de hele communicatie er over anders moet, omdat het wel degelijk vervelend is voor degene die aan de andere kant van de communicatie zit
En wel degelijk een cultuur in stand houden

Er word bepaald hoe je je uit mag spreken voor het slachtoffer en niet door het slachtoffer. Er worden meteen kanttekeningen geplaatst (zie ook de bingo van Fascination) als 'doe gewoon niet zo moeilijk' 'je moet wel kunnen relativeren' en altijd door degene die niet zelf slachtoffer zijn

Ik heb nog nooit een vrouw tegen en andere vrouw in een gesprek als dit horen zeggen 'je moet wel relativeren he, kindjes in Afrika hebben geen eten'
Omdat vrouwen wel weten hoe die cultuur bestaat

Net zoals dat ik niet weet hoe het is bijvoorbeeld gekleurd te zijn en daarmee steeds tegen bijvoorbeeld discriminatie aan te lopen. Minder discriminatie creëer je ook niet door te bagatelliseren of dingen in twijfel te trekken als de enige in de discussie die weet hoe het is zich uit spreekt

Zoals als gezegd is het juist fijn voor je dat je de cultuur niet herkent Want dan loop je er zelf blijkbaar niet tegen aan maar hij is er wel degelijk
En juist die geluiden hoor je nu overal om je heen. Waarom dan blijven zeggen 'ik zie dat niet' (duh je bent niet de 'onderliggende' partij' ipv 'crisis wat erg dat het er is, ik ga kijken hoe ik er positief aan bij kan dragen bijvoorbeeld in mijn communicatie'

De reactie op vrouwen die zich uitspreken over dit onderwerp doen me heel erg denken aan het schelden met het woord homo. Iedereen doet alsof de homoacceptatie voltooid is, maar het is nog steeds een negatief woord. Iets wat je gebruikt als je wil kwetsen. Hoe kan het dan volledig geaccepteerd zijn?
We doen alsof we een samenleving zijn die goed met slachtoffers van misbruik om gaat omdat we ze niet meer met stokken het dorp uit jagen, maar de negatieve sluier die er om heen ligt is veel subtieler. Kleine, kwetsende, opmerkingen. En daar moeten degene die wel weten hoe het is om daar mee in aanraking te komen zich over uit blijven spreken om bewustwording te creëren en te zorgen dat er over jaaaaren anders op gereageerd word

Wat dubbel kut is. Want eerst overkomt je iets verwoestends, waar je niets aan kon doen, die je machteloos maakt. En waar je daarna niet goed mee om kunt gaan door die cultuur. En dan ben je ook nog eens degene die steeds dat gesprek met een muur aan moet gaan die zijn/haar brein maar niet open wil stellen voor iets wat aantoonbaar is maar een beetje een pijnlijke realisatie voor die ander (terwijl jij daar met je verwoestende ervaring zit) wil je er voor zorgen dat het in de toekomst voor anderen minder verwoestend kan zijn
pi_174660118
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 20:58 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk dat wij gewoon niet zo op één lijn zitten. Ik heb het niet over dit topic, maar over de metoo-discussie in zijn geheel waarbij nu honderden mensen naar de media stappen of zelf hun verhaal doen op socialmedia. Die 'overkill' aan verhalen zorgt bij mij en ik weet zeker ook voor vele anderen al voor een soort moeheid voor het onderwerp, beetje te vergelijken met de Zwarte Pietendiscussie. Door die moeheid ga je het onderwerp niet meer serieus nemen, terwijl het wel belangrijk is.

Dat kun je lomp van mij vinden, of misschien misplaatst in dit topic. Maar dat is gewoon mijn visie.

Edit: Daarnaast heb ik dus al verschillende verhalen voorbij zien komen waarbij ik dacht van 'is dit intimidatie?'
ja sorry dat vind ik inderdaad vrij lomp
Deze hele beweging heeft iets bevrijdend voor vrouwen die dit hebben mee gemaakt. Maar kut dat het jou moe maakt hoor. En een goede reden om het probleem weg te willen moffelen
Wat als je een dochter krijgt? Dan baal je dat je nu niks gedaan hebt omdat je een beetje moe er van werd. Hoop ik

Het is niet alsof er wat groots van je gevraagd wordt. Alleen dat je je hakken niet in het zand gooit en een beetje bewuster er over na gaat denken

[ Bericht 5% gewijzigd door Allures op 25-10-2017 22:22:47 ]
  donderdag 26 oktober 2017 @ 00:00:24 #216
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174663000
quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:36 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Maar die mannen scoren niet omdat ze "die handeling" uitvoeren, die mannen scoren omdat ze voordat ze die hand op die kont leggen al contact hebben gelegd via oogcontact. Er heeft al een heel onzichtbaar spel plaatsgevonden, waarin het akkoord al besloten lag.

Die andere groep mannen ziet alleen iemand aan komen lopen, een klap geven en gaan zoenen, maar dat is dus niet wat er feitelijk gebeurt.
+1!!!!!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 00:18:51 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174663191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:41 schreef Grems het volgende:

[..]

Een stuk minder.

https://www.volkskrant.nl(...)ijken-vals~a1856828/

In het onderzoek zijn alleen aangiften als vals aangemerkt, als de aan­geefster later heeft toegegeven dat ze heeft gelogen.

20% alleen al waarin men het toegeeft.
Tot 18 jaar, waarbij in dit artikel ook nog eens gezegd wordt dat de helft afziet van aangifte, nadat er gezegd wordt dat valse aangifte strafbaar is.
Waarbij ze niet zeggen dat dat zeggen protocol is, naast vele andere dingen. Zoals uitleggen hoe zwaar de aangifte zal zijn, hoe weinig slagingskans het heeft en tot hoe weinig straf/van straat halen het zal leiden. Ze vertellen in dat artikel ook niet dat het protocol is het vermeende slachtoffer te vertellen dat ze maar beter gebruik kunnen maken van de 2 weken bedenkijd die er is tussen het voorgesprek en de werkelijke aangifte. Dat tot fokking vorig jaar (en zelfs nu nog zo hier en daar) dat zelfs als must neergezet werd, een verplichte bedenktijd (let op, dit wordt/werd bij geen enkele andere misdaad zo gedaan).

Het is een tendentieus artikel in vele opzichten. Ik raad je aan recente meta studies over dit onderwerp op te zoeken. 6/8%, dat is het werkelijke cijfer over de gehele linie.
Ernstig genoeg om rekening mee te houden, alert zijn is nodig. Maar niet in verhouding met het aantal werkelijke daders dat fluitend wegloopt.
Als dit al een angst is voor jou a!s man, bedenk dan eens hoe dit voor vele vrouwen is. Dat is vergelijkbaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 00:27:23 #218
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174663315
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

In dat rapport waren 8 van de 23 aangiften echt, 7 vals en 8 twijfelachtig.
Wat uit literatuur (zelfde onderzoek):
[ afbeelding ]

[..]

Hoe ouder de onderzoeken, hoe meer bias naar de slachtoffers toe. Kijk naar recente meta studies die de redenen om tot vals te betitelen uitsplitsen. Dat levert een schokkend inzicht in het probleem op.

Ik zie dat jouw plaatje terug gaat tot de jaren '60. In dit tijd was geen maagd zijn (verkrachting in het huwelijk werd altijd als vals beschouwd en zodanig in de statistieken geplaatst) al voldoende om in de vals hoek te komen.
Veel van de onderzoeken zijn van Amerikaanse grond, waar dit principe zelfs vandaag de dag nog een factor is.

Dat deze cijfers nu alsnog als zodanig gebruikt worden is deel van het probleem.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 00:34:25 #219
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174663395
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 00:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoe ouder de onderzoeken, hoe meer bias naar de slachtoffers toe. Kijk naar recente meta studies die de redenen om tot vals te betitelen uitsplitsen. Dat levert een schokkend inzicht in het probleem op.

Ik zie dat jouw plaatje terug gaat tot de jaren '60. In dit tijd was geen maagd zijn (verkrachting in het huwelijk werd altijd als vals beschouwd en zodanig in de statistieken geplaatst) al voldoende om in de vals hoek te komen.
Veel van de onderzoeken zijn van Amerikaanse grond, waar dit principe zelfs vandaag de dag nog een factor is.

Dat deze cijfers nu alsnog als zodanig gebruikt worden is deel van het probleem.
Ik zie in 2004 ook nog ruim boven 25%
  donderdag 26 oktober 2017 @ 00:39:08 #220
451005 Grems
Clown World
pi_174663436
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 00:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Alles is onderdeel van het probleem.

Zolang we maar niet hoeven te accepteren dat best wel veel meisjes en vrouwen duiveltjes kunnen zijn die maar wat graag gebruik maken van deze mogelijkheid om het leven van een man grondig te verzieken.

Waar rook is..

Maar dat kan eigenlijk niet, want we nemen het probleem niet serieus, dan zou het eigenlijk geen enkel probleem moeten zijn om vals beschuldigd te worden.. hmm
pi_174663438
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 22:04 schreef Allures het volgende:

[..]

het punt is juist dat de hele communicatie er over anders moet, omdat het wel degelijk vervelend is voor degene die aan de andere kant van de communicatie zit
En wel degelijk een cultuur in stand houden

Er word bepaald hoe je je uit mag spreken voor het slachtoffer en niet door het slachtoffer. Er worden meteen kanttekeningen geplaatst (zie ook de bingo van Fascination) als 'doe gewoon niet zo moeilijk' 'je moet wel kunnen relativeren' en altijd door degene die niet zelf slachtoffer zijn

Ik heb nog nooit een vrouw tegen en andere vrouw in een gesprek als dit horen zeggen 'je moet wel relativeren he, kindjes in Afrika hebben geen eten'
Omdat vrouwen wel weten hoe die cultuur bestaat

Net zoals dat ik niet weet hoe het is bijvoorbeeld gekleurd te zijn en daarmee steeds tegen bijvoorbeeld discriminatie aan te lopen. Minder discriminatie creëer je ook niet door te bagatelliseren of dingen in twijfel te trekken als de enige in de discussie die weet hoe het is zich uit spreekt

Zoals als gezegd is het juist fijn voor je dat je de cultuur niet herkent Want dan loop je er zelf blijkbaar niet tegen aan maar hij is er wel degelijk
En juist die geluiden hoor je nu overal om je heen. Waarom dan blijven zeggen 'ik zie dat niet' (duh je bent niet de 'onderliggende' partij' ipv 'crisis wat erg dat het er is, ik ga kijken hoe ik er positief aan bij kan dragen bijvoorbeeld in mijn communicatie'

De reactie op vrouwen die zich uitspreken over dit onderwerp doen me heel erg denken aan het schelden met het woord homo. Iedereen doet alsof de homoacceptatie voltooid is, maar het is nog steeds een negatief woord. Iets wat je gebruikt als je wil kwetsen. Hoe kan het dan volledig geaccepteerd zijn?
We doen alsof we een samenleving zijn die goed met slachtoffers van misbruik om gaat omdat we ze niet meer met stokken het dorp uit jagen, maar de negatieve sluier die er om heen ligt is veel subtieler. Kleine, kwetsende, opmerkingen. En daar moeten degene die wel weten hoe het is om daar mee in aanraking te komen zich over uit blijven spreken om bewustwording te creëren en te zorgen dat er over jaaaaren anders op gereageerd word

Wat dubbel kut is. Want eerst overkomt je iets verwoestends, waar je niets aan kon doen, die je machteloos maakt. En waar je daarna niet goed mee om kunt gaan door die cultuur. En dan ben je ook nog eens degene die steeds dat gesprek met een muur aan moet gaan die zijn/haar brein maar niet open wil stellen voor iets wat aantoonbaar is maar een beetje een pijnlijke realisatie voor die ander (terwijl jij daar met je verwoestende ervaring zit) wil je er voor zorgen dat het in de toekomst voor anderen minder verwoestend kan zijn
En alweer zo'n verdomd goede post.

^O^
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 26 oktober 2017 @ 03:02:32 #222
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_174663910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:24 schreef g60forced het volgende:

[..]

anders geef je ze ff nog meer podium en bekendheid... :')

anyways mn eigen fillipijnse schone zelf in NL gevonden, dus dat kan ook >:)
Ik heb niets tegen relaties tussen Filipijnsen en NL mannen.. als het goed gaat.
Wel heb ik iets tegen de verwachte onderdanigheid dat sommige dating sites willen benadrukken.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 03:12:17 #223
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174663915
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 03:02 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen relaties tussen Filipijnsen en NL mannen.. als het goed gaat.
Wel heb ik iets tegen de verwachte onderdanigheid dat sommige dating sites willen benadrukken.
Tsja, dat is toch ook bijna een onderdeel van de transactie.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 03:14:24 #224
198365 Morendo
The Real Deal
pi_174663918
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 00:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ironisch genoeg kun je met de metoo campagne waarschijnlijk een stijging van valse aangiftes verwachten.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174663987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 03:02 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

hmmm ja daar moet ik je gelijk geven, krijg t gevoel dat hun doelgroep echt van die anders kansloze oude / vieze mannetjes moeten wezen... die de hoop op een EU vrouw allang hebben opgegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')