quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:57 schreef agter het volgende:
[..]
Als er gesuggereerd wordt dat er vaak valselijk aangifte gedaan wordt van zedenzaken, is dat dan op enige wijze met cijfers te onderbouwen?
Ja dat loopt dus nogal uiteenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
6-8% wordt genoemd, 10-20 en ik las zelfs ergens 50%
Ik ben er door de jaren heen al wel achter dat het onderwerp sowieso al niet serieus werd genomen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk dat wij gewoon niet zo op één lijn zitten. Ik heb het niet over dit topic, maar over de metoo-discussie in zijn geheel waarbij nu honderden mensen naar de media stappen of zelf hun verhaal doen op socialmedia. Die 'overkill' aan verhalen zorgt bij mij en ik weet zeker ook voor vele anderen al voor een soort moeheid voor het onderwerp, beetje te vergelijken met de Zwarte Pietendiscussie. Door die moeheid ga je het onderwerp niet meer serieus nemen, terwijl het wel belangrijk is.
Dat kun je lomp van mij vinden, of misschien misplaatst in dit topic. Maar dat is gewoon mijn visie.
Het is niet aan ons om jou te veranderen. (Social) media kun je ook uitzetten of zaken als metoo negeren.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:58 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik denk dat wij gewoon niet zo op één lijn zitten. Ik heb het niet over dit topic, maar over de metoo-discussie in zijn geheel waarbij nu honderden mensen naar de media stappen of zelf hun verhaal doen op socialmedia. Die 'overkill' aan verhalen zorgt bij mij en ik weet zeker ook voor vele anderen al voor een soort moeheid voor het onderwerp, beetje te vergelijken met de Zwarte Pietendiscussie. Door die moeheid ga je het onderwerp niet meer serieus nemen, terwijl het wel belangrijk is.
Dat kun je lomp van mij vinden, of misschien misplaatst in dit topic. Maar dat is gewoon mijn visie.
Omdat je het past serieus gaat nemen als het je aangaat. Beetje het kanker-verhaal.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben er door de jaren heen al wel achter dat het onderwerp sowieso al niet serieus werd genomen.
Beetje extra mediaaandacht kan geen kwaad.
Nee joh, er is niets mis met je visie, of je met je post.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:58 schreef Bananenpap het volgende:
Hoe wordt het niet serieus genomen? Doordat ze zeggen tegen mensen dat ze het zelf uitgelokt hebben en zo?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ben er door de jaren heen al wel achter dat het onderwerp sowieso al niet serieus werd genomen.
Beetje extra mediaaandacht kan geen kwaad.
Wat bewezen valsheid in geschrifte is?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
6-8% wordt genoemd, 10-20 en ik las zelfs ergens 50%
ik denk dat we die 50% in elk geval naar het land der fabelen kunnen verwijzen, dat lijkt mij wel veilig.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:58 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[..]
Ja dat loopt dus nogal uiteen
Ik heb hier uit een onderzoekje dat werd genoemd wat opgesomde shizzle gepost
Mwa, als je van een van je beste vrienden te horen krijgt dat t allemaal wel mee valt, wat er gebeurd is, sja.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:01 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Omdat je het past serieus gaat nemen als het je aangaat. Beetje het kanker-verhaal.
Ik vind het ergens eigenlijk ook heel erg respectloos naar daadwerkelijke slachtoffers, om zo'n ervaring (in dit geval: een man die op een evenement aan het werk was, maakte oogcontact en ze lachte naar hem. Hij vroeg haar vervolgens om haar nummer.) te vergelijken met de ervaringen van daadwerkelijke slachtoffers.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:50 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel, dankje.
'Och, het zal wel meevallen joh.', 'Dat gebeurt hier toch helemaal niet.', 'Waarom loop je dan ook daar?'.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hoe wordt het niet serieus genomen? Doordat ze zeggen tegen mensen dat ze het zelf uitgelokt hebben en zo?
Ah oké; duidelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
'Och, het zal wel meevallen joh.', 'Dat gebeurt hier toch helemaal niet.', 'Waarom loop je dan ook daar?'.
Even in t kort.
Ik doe een media-studie dus is het voor mij niet zo slim om dit soort discussies te gaan negeren. Met die moeheid bedoel ik ook niet dat ik het geen belangrijk onderwerp vind of dat het niet aan mij besteed is (anders zou ik ook niet dit soort topics opzoeken) maar dat die overkill aan verhalen voor mij afbreuk doen aan de serieusheid van het onderwerp. Misschien een beetje vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:01 schreef agter het volgende:
[..]
Het is niet aan ons om jou te veranderen. (Social) media kun je ook uitzetten of zaken als metoo negeren.
Als de discussie niet aan jou besteed is, is dat prima. Even goede vrienden. Maar je kunt voor anderen dit niet gaan bepalen.
Dan kun je je afvragen of je wel de juiste vrienden hebt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mwa, als je van een van je beste vrienden te horen krijgt dat t allemaal wel mee valt, wat er gebeurd is, sja.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:02 schreef agter het volgende:
[..]
Wat bewezen valsheid in geschrifte is?
Of waarbij er geen veroordeling kwam?
Ik snap wel wat je bedoelt en in zekere zin ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik doe een media-studie dus is het voor mij niet zo slim om dit soort discussies te gaan negeren. Met die moeheid bedoel ik ook niet dat ik het geen belangrijk onderwerp vind of dat het niet aan mij besteed is (anders zou ik ook niet dit soort topics opzoeken) maar dat die overkill aan verhalen voor mij afbreuk doen aan de serieusheid van het onderwerp. Misschien een beetje vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
Ah. Okay. Ja. Dat is met ieder onderwerp wel.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik doe een media-studie dus is het voor mij niet zo slim om dit soort discussies te gaan negeren. Met die moeheid bedoel ik ook niet dat ik het geen belangrijk onderwerp vind of dat het niet aan mij besteed is (anders zou ik ook niet dit soort topics opzoeken) maar dat die overkill aan verhalen voor mij afbreuk doen aan de serieusheid van het onderwerp. Misschien een beetje vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.
of van je moeder. Of de ouders van de dader zeggen dat t jouw schuld is. Of je vraagt aan school, die ervan weet, of ze hem álsjeblieft bij de examens niet vóór je willen zetten en ze doen dat toch, of een vriend zegt gewoon letterlijk: ik geloof je niet, hij is niet zo.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mwa, als je van een van je beste vrienden te horen krijgt dat t allemaal wel mee valt, wat er gebeurd is, sja.
Sja, in nood leert men vrienden kennen, tochquote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:06 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dan kun je je afvragen of je wel de juiste vrienden hebt.
oh was et linkje vergetenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik denk dat we die 50% in elk geval naar het land der fabelen kunnen verwijzen, dat lijkt mij wel veilig.
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
of van je moeder. Of de ouders van de dader zeggen dat t jouw schuld is. Of je vraagt aan school, die ervan weet, of ze hem álsjeblieft bij de examens niet vóór je willen zetten en ze doen dat toch, of een vriend zegt gewoon letterlijk: ik geloof je niet, hij is niet zo.
Lijkt mij ook een erg bizar percentage, maar ik denk dat het een te groot percentage is om waar weg te wuiven; zelfs na vrijspraak of zonder rechtelijke stappen heeft zo'n beschuldiging een hele grote impact op iemands leven.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:03 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik denk dat we die 50% in elk geval naar het land der fabelen kunnen verwijzen, dat lijkt mij wel veilig.
Misschien speelt het ook wel een beetje mee dat ik die hoge aantallen wel choquerend vind, maar dat het mij diep van binnen niks verbaast. Inderdaad wel een beetje wat een terroristische aanslag bij mij oproept.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:09 schreef agter het volgende:
[..]
Ah. Okay. Ja. Dat is met ieder onderwerp wel.
Ook met die aanslagen in Europa: De eerste keer appte ik iedereen. En bij de laatste aanslag niet meer. Terwijl iedere aanslag erg is.
Mss het zelfde effect.
Kan mij dat zo lastig voorstellen; wel héél erg ja.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
of van je moeder. Of de ouders van de dader zeggen dat t jouw schuld is. Of je vraagt aan school, die ervan weet, of ze hem álsjeblieft bij de examens niet vóór je willen zetten en ze doen dat toch, of een vriend zegt gewoon letterlijk: ik geloof je niet, hij is niet zo.
Ik vind het ook heel moeilijk voor te stellen, vooral omdat mijn ouders zoiets nooit zouden zeggen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:12 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kan mij dat zo lastig voorstellen; wel héél erg ja.
Niet dat ik je niet geloof trouwens, zo bedoel ik het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |