abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:03:46 #1
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174632665
Originele OP:

quote:
Ik snap niet hoe mensen dit kunnen? Ik voel me al slecht als een meisje mij opdringerig vindt. Kennelijk gebeurt het best vaak. 1/3 van de vrouwen geven aan seksuele
aanranding/verkrachting mee te maken. Hoe kunnen sommige mensen dit doen?
pi_174632783
DWDD over JBC
pi_174632790
Dat vraag ik me ook af.
pi_174632813
Duidelijke OP trouwens...
pi_174632923
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:08 schreef Jopie78 het volgende:
DWDD over JBC
JBC?

In ieder geval voor de tweede keer op rij een item over #metoo / verkrachting.
pi_174632949
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:13 schreef STING het volgende:

JBC?

In ieder geval voor de tweede keer op rij een item over #metoo / verkrachting.
Jelle Brandt Corstius - Was overigens alleen de aanleiding, gaat nu over #metoo
pi_174632961
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:14 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Jelle Brandt Corstius - Was overigens alleen de aanleiding, gaat nu over #metoo
Ah ja, klopt :)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:15:54 #8
179075 hugecooll
pi_174632980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:09 schreef 3121 het volgende:
Duidelijke OP trouwens...
er zijn nog vijf delen als je meer inleiding nodig hebt
pi_174633100
Ah, de politie dacht al bij de 5e melding over iemand dat er misschien wel iets kon zijn... Politie had in samenspraak met de slachtoffers besloten het stil te houden, kleine gemeenschap.

Tenenkrommend..

Oh, dat werd overigens als een positief voorbeeld genoemd, hoe een melding zou kunnen helpen.
pi_174634471
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

er zijn nog vijf delen als je meer inleiding nodig hebt
Kleine samenvatting zou handig zijn.
pi_174641594
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd. Seksuele intimidatie is niets nieuws, gebeurd op werkvloeren en in privésferen al jarenlang. Het enige wat ik als schokkend ervaar is dat al jaren en jaren er berichten binnenkomen van vrouwen en mannen die hier slachtoffer van worden en dat er betrekkelijk erg weinig mee wordt gedaan.

Beetje struisvogelgedrag van niet alleen de politiek, maar ook van de maatschappij. Dit is iets waar we als maatschappij die staat voor principes als gelijkwaardigheid samen voor moeten opstaan. Je kan niet van gelijkwaardigheid spreken in een maatschappij, wanneer vooral veel vrouwen worden onderworpen aan zulke situaties en de veelal mannen in bestuurlijke functies er zo slecht mee inleven en er niet actief mee bezig zijn om veiligheid binnen systemen aan te brengen waar er sprake is van verschillende machtsposities binnen een systeem, zoals scholen, de politiek en bedrijven.

Het is walgelijk hoe sommige mensen zo compleet voorbij kunnen gaan aan de persoonlijke integriteit van anderen.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 03:27:37 #12
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_174641680
En binnen dit onderwerp verschijnt bij mij plotseling de advertentie of wij een Filipijnse Vrouw willen, en dat we ze door op de banner te klikken direct kunnen vinden.

Nee, ik wil niet zeggen dat NL mannen die Filipijnse vrouwen zoeken hier allemaal seksueel misbruik van zullen maken... maar de vrouwen die daar als "postorderbruidjes" aanbevolen worden, lopen we een extra vergroot risico misbruikt te worden.

En niet alleen die Fil. bruidjes, omgekeerd ook... dat die vrouwen alleen trouwen willen voor een NL verblijfsvergunning.. en dat daarna de NL man soms helemaal leeg getrokken worden bij een scheiding na X-aantal jaren.

Verder wil ik er geen moreel oordeel over vellen, maar ik vind het wel heel ongelukkig dat bij dit onderwerp, juist de banner (met onderstaande tekst) zich aan me opdringt!

Zoek Filippijnse vrouwen - Vindt uw Filipijnse schone
Grootste Filipijnse dating website met meer dan 3,5 miljoen leden filipinocupid.com/netherlands/gratis
  woensdag 25 oktober 2017 @ 04:14:14 #13
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_174641749
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 02:48 schreef Naesala_1981 het volgende:
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd. Seksuele intimidatie is niets nieuws, gebeurd op werkvloeren en in privésferen al jarenlang. Het enige wat ik als schokkend ervaar is dat al jaren en jaren er berichten binnenkomen van vrouwen en mannen die hier slachtoffer van worden en dat er betrekkelijk erg weinig mee wordt gedaan.

Beetje struisvogelgedrag van niet alleen de politiek, maar ook van de maatschappij. Dit is iets waar we als maatschappij die staat voor principes als gelijkwaardigheid samen voor moeten opstaan. Je kan niet van gelijkwaardigheid spreken in een maatschappij, wanneer vooral veel vrouwen worden onderworpen aan zulke situaties en de veelal mannen in bestuurlijke functies er zo slecht mee inleven en er niet actief mee bezig zijn om veiligheid binnen systemen aan te brengen waar er sprake is van verschillende machtsposities binnen een systeem, zoals scholen, de politiek en bedrijven.

Het is walgelijk hoe sommige mensen zo compleet voorbij kunnen gaan aan de persoonlijke integriteit van anderen.
Helemaal mee eens! Nogmaals, helemaal mee eens. Dat daar geen discussie over ontstaat.

Waar ik het wel over wil hebben: complimentjes en omgang met elkaar.
Zelf deed ik bijv. bijna 10 jaar vrijwilligerswerk, een/ enkele middagen per week (afhankelijk hoe vaak ze me nodig hadden).

Nu gedraag ik me doorgaans wat gereserveerd in communicatie met de jongere vrijwilligers... ik was 40 jaar, dus seksuele toespelingen deed ik sowieso niet, laat staan naar vrouwen onder de 25 jaar.
Op een bepaald moment besloot ik die gereserveerdheid van me af te gooien, maar dat viel compleet slecht. En nee, nog steeds geen seksuele toespelingen, maar soms wel een complimentje maken zonder bijbedoelingen (anders dan weer een beetje terug in de groep te komen).

Nou, nou, dat heb ik geweten... ik zou dronken zijn of anderzijds onder invloed, ik zou ongepaste opmerkingen hebben gemaakt. En weet ik wat allemaal niet.

Ik weet niet wie er geklaagd heeft, kon me ook weinig schelen... ik heb er ook nooit naar gevraagd. Wat me wel tegen de borst stuitte was de leeftijdsdiscriminatie van wie wel een compliment mag maken, of wie wel wat meer amicaal om mag gaan met jongere collega's.

En nee, mijn complimenten of omgang waren nooit van seksuele aard... maar iemand deed het voorkomen alsof het wel zo was.

Geheid dat Weinstein een gore seksuele predator is, en veel andere vaak genoemden ook.
Maar ook iets oudere heren zouden je best een compliment mogen geven zonder direct als vies oud mannetje afgeschilderd te worden. Of is er geen verschil tussen een compliment over hoe ze functioneert of hoe haar haardracht, d'r ogen mooier laat uitkomen en een seksuele toespeling?

Indien nee, dan ben ik schuldig. Al weet ik echt niet waarom.
pi_174641808
Natuurlijk is er een verschil. Maar misschien ging het om de verandering in je gedrag die ze opmerkten en waar ze zich ongemakkelijk bij voelden?

Waarschijnlijker ben je misschien slachtoffer geworden van de eerdere slechte ervaringen van de mensen die je complimenteerde, alswel van de oudere mannen die misschien ook soortgelijke opmerkingen maakten, maar later toch verkeerde intenties bleken te hebben,Ook al kunnen de desbetreffende vrouwen ook gewoon een valse beschuldiging hebben gemaakt tegen je, omdat ze zich misschien te snel geintimideerd voelden.

Ik vind het echt naar dat dit je zo overkomt, terwijl je niets dan goede bedoelingen had, maar ergens begrijp ik het ook nog wel vanuit het oogpunt van de vrouwen.

Uiteindelijk komt het voort uit het eerdere genoemde maatschappelijke, steeds zichtbaar worden probleem.

Smeerlappen die zich misdragen tegenover anderen sàvonds laat op straat, bij scholen, op de werkplek, bij sportverenigingen, etc, zorgen er tegelijk voor dat ik veel bewuster over straat ga, bang om mensen een verkeerde vibe te geven. Ik weet dat ik als iemand die contact juist graag vermijd {vanwege mijn persoonlijkheidsstoornis}, vreemder en verdachter kan overkomen op mensen, terwijl ik absoluut geen kwaad in de zin heb.

Ik snap het allemaal, mensen en vooral vrouwen en kinderen moeten ook voorzichtiger zijn wanneer ze alleen over straat gaan, ik moedig het ook aan om je gevoel te volgen en voor jou onveilige situaties te vermijden. Maar tegelijk baal ik dat ik continu over straat loop, bang dat ik anderen een verkeerde impressie geef.

En deels verwijt ik dit alles aan het zwakke optreden tegen zulk gedrag vanuit de maatschappij. Wanneer we er ons er keihard tegen uit zouden spreken, zouden mensen zich op straat veiliger voelen, wetende dat mensen er voor ze zijn wanneer ze om hulp vragen. Bovendien geeft het een veel duidelijker beeld van hoe groot de groep van misdragers echt is (ook al is die groep nog steeds schrikbarend groot vind ik).

Maar uh, ik ga me er niet tegen uitspreken.
Ik hou niet zo statements maken waardoor je op de voorgrond komt.
pi_174644380
quote:

is het ook niet dat het voor vrouwen geen verrassing dat dit zo vaak voor komt en voor mannen wel? En is dat niet juist het probleem?

Ook hier weer steeds mannen die de cijfers willen afzwakken of in twijfel trekken
pi_174644790
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

is het ook niet dat het voor vrouwen geen verrassing dat dit zo vaak voor komt en voor mannen wel? En is dat niet juist het probleem?

Ook hier weer steeds mannen die de cijfers willen afzwakken of in twijfel trekken
Ik denk persoonlijk dat het wel wat makkelijk is als vrouw om alle schuld bij de man neer te leggen, denk je niet?
Geen interesse.
pi_174645050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het wel wat makkelijk is als vrouw om alle schuld bij de man neer te leggen, denk je niet?
schuld?
Ik zeg alleen dat er een verschil in beeld en perceptie is rondom dit onderwerp

Maar nu je er over begint, ik denk juist dat die neiging om het steeds over schuld te hebben de discussie lastig maakt. Het lijkt mij alsof mannen moeite hebben deze werkelijkheid te accepteren omdat ze meteen door schieten naar 'wie heeft schuld en ben ik dat zelf ook? Of gaat iemand dat over mij zeggen?'
Laten we eerst gewoon eens beginnen met accepteren dat we toch echt in een land wonen waar seksuele intimidatie en geweld geen uitzondering zijn die je alleen overkomen als je toevallig s avonds door een donker straatje loopt, dat we een cultuur zijn waarin iets fout gaan in onze opvoeding rondom seksualiteit, dat we een cultuur zijn waarin het slachtoffer dan alsnog word gestigmatiseerd en zich moet verdedigen waardoor veel slachtoffers zich niet uitspreken en die cultuur kan blijven bestaan etc
pi_174645239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 03:27 schreef Also-von-Oder het volgende:
En binnen dit onderwerp verschijnt bij mij plotseling de advertentie of wij een Filipijnse Vrouw willen, en dat we ze door op de banner te klikken direct kunnen vinden.

Nee, ik wil niet zeggen dat NL mannen die Filipijnse vrouwen zoeken hier allemaal seksueel misbruik van zullen maken... maar de vrouwen die daar als "postorderbruidjes" aanbevolen worden, lopen we een extra vergroot risico misbruikt te worden.

En niet alleen die Fil. bruidjes, omgekeerd ook... dat die vrouwen alleen trouwen willen voor een NL verblijfsvergunning.. en dat daarna de NL man soms helemaal leeg getrokken worden bij een scheiding na X-aantal jaren.

Verder wil ik er geen moreel oordeel over vellen, maar ik vind het wel heel ongelukkig dat bij dit onderwerp, juist de banner (met onderstaande tekst) zich aan me opdringt!

Zoek Filippijnse vrouwen - Vindt uw Filipijnse schone
Grootste Filipijnse dating website met meer dan 3,5 miljoen leden filipinocupid.com/netherlands/gratis
anders geef je ze ff nog meer podium en bekendheid... :')

anyways mn eigen fillipijnse schone zelf in NL gevonden, dus dat kan ook >:)
pi_174646327
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 10:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat dit een rol speelt ja, maar ook het benoemen van het probleem is al een probleem op zichzelf. Ik snap niet helemaal waarom. Ieder weldenkend mens vindt dit niet deugen lijkt me. Is het te moeilijk om op te lossen? Ik denk toch wel dat er misschien ook iets meespeelt dat het benoemen er van toch ook wat ongemakkelijke gevoelens oproepen bij veel mensen. Ook bij mij, maar daar moet je, zeker als publiek figuur zoals een politicus, over heen kunnen stappen.
pi_174647433
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174647544
quote:
Ik zie en hoor bij een aantal van die kreten gelijk zo'n persoon voor me met opgeschoren hoofd en gouden kettingje :')
pi_174647603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:15 schreef STING het volgende:

[..]

Ik zie en hoor bij een aantal van die kreten gelijk zo'n persoon voor me met opgeschoren hoofd en gouden kettingje :')
en bij de rest?
compact en kleverig.
pi_174647714
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en bij de rest?
Een tweede hands auto verkoper type :')

Maar ja, realiteit zal waarschijnlijk zijn, dat ze je niet zomaar zult kunnen herkennen, dat snap ik ook wel. Is even puur de associatie die ik erbij krijg (compleet met plat Amsterdams accent)
pi_174647752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:15 schreef STING het volgende:

[..]

Bij een aantal maar het erge is juist dat een groot deel door werkelijk iedereen gezegd kan worden
pi_174647778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:24 schreef Allures het volgende:

[..]

Bij een aantal maar het erge is juist dat een groot deel door werkelijk iedereen gezegd kan worden
Ook die rustige, vriendelijke jongen die in zijn vrije tijd op fok zit. :)
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174647784
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:24 schreef Allures het volgende:

[..]

True.
pi_174648259
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Daar begint het in dit deel wel op te lijken en is behoorlijk irritant.
pi_174648352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Daar begint het in dit deel wel op te lijken en is behoorlijk irritant.
Want de vrouwen lokken het natuurlijk zelf uit. |:(

Tuurlijk zijn het de mannen die over grenzen heen gaan, dat kun je vrouwen niet verwijten. Waar we wel voor moeten opletten is dat het begrip 'verkrachting' niet opgeblazen wordt tot iets wat niks meer met verkrachting te maken heeft. Want dan krijg je situaties zoals in Zweden, waar een vrouw de ochtend nadat ze seks heeft gehad kan zeggen dat ze is verkracht omdat ze er spijt van heeft.

Iemand proberen te versieren op een manier waarop ze zich er niet prettig bij voelt is vervelend, en dat moet je niet doen, maar het is echt iets anders dan verkrachting.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_174648422
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn het de mannen die over grenzen heen gaan, dat kun je vrouwen niet verwijten. Waar we wel voor moeten opletten is dat het begrip 'verkrachting' niet opgeblazen wordt tot iets wat niks meer met verkrachting te maken heeft. Want dan krijg je situaties zoals in Zweden, waar een vrouw de ochtend nadat ze seks heeft gehad kan zeggen dat ze is verkracht omdat ze er spijt van heeft.

Iemand proberen te versieren op een manier waarop ze zich er niet prettig bij voelt is vervelend, en dat moet je niet doen, maar het is echt iets anders dan verkrachting.
en dan zegt ze nee, en houd je op.
Niemand die dat verkrachting noemt. :N
compact en kleverig.
pi_174648471
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en dan zegt ze nee, en houd je op.
Niemand die dat verkrachting noemt. :N
Precies dat, maar er zijn blijkbaar tegenwoordig mensen die het doen van een poging die 'nee' oplevert al een aanranding of een verkrachting vinden, en dus alle gedrag op één hoop gooien met een gek die uit de bosjes springt en een random vrouw bruut verkracht.

Als je alles in het extreme gaat trekken kun je natuurlijk nergens meer een constructieve discussie over voeren. "Want ik ben slachtoffer en ik beroep me op het recht om getriggerd te worden!"
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_174648547
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:59 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Precies dat, maar er zijn blijkbaar tegenwoordig mensen die het doen van een poging die 'nee' oplevert al een aanranding of een verkrachting vinden, en dus alle gedrag op één hoop gooien met een gek die uit de bosjes springt en een random vrouw bruut verkracht.

Als je alles in het extreme gaat trekken kun je natuurlijk nergens meer een constructieve discussie over voeren. "Want ik ben slachtoffer en ik beroep me op het recht om getriggerd te worden!"
Aanranding wellicht, verkrachting zal echt niemand dat noemen.
En het beeld van die gek die uit de bosjes springt moet ook weg. Verreweg de meeste verkrachtingen worden gepleegd door bekenden.
compact en kleverig.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 14:31:57 #32
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_174649106
quote:
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd.
Ik ook niet - maar even voor de goede orde; laten we het niet erger maken dan dat het is. Dit is klote; de Holocaust was gruwelijk.

quote:
Eens
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_174649973
Het is wel iets meer dan klote
Juist dit soort reacties en manieren van denken zorgen dat het kan blijven bestaan
pi_174650009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:20 schreef Allures het volgende:
Het is wel iets meer dan klote
Juist dit soort reacties en manieren van denken zorgen dat het kan blijven bestaan
"Het is klote" is niet bagatelliseren, maar het wel in perspectief moeten zien. Want iedereen die slachtoffer is ziet zijn/haar ervaring als de meest gruwelijke gebeurtenis die er ooit in de hele wereld is gebeurd.
pi_174650021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

"Het is klote" is niet bagatelliseren, maar het wel in perspectief moeten zien. Want iedereen die slachtoffer is ziet zijn/haar ervaring als de meest gruwelijke gebeurtenis die er ooit in de hele wereld is gebeurd.
nee hoor. Ik weet heel erg goed dat er ergere dingen zijn in de wereld. En nu? :')
compact en kleverig.
pi_174650085
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 15:23 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

het is voor mij persoonlijk het gruwelijkste wat me ooit gebeurt is. Iets wat 20 jaar later nog steeds elke dag invloed heeft op mijn leven
en ja ik weet dat er elders op de wereld nog ergere dingen gebeuren maar daar koop ik weinig voor en is ook geen reden om niet kritisch naar onze eigen cultuur te kijken en proberen te zorgen dat mocht ik ooit een dochter krijgen de kans dat zij dit door moet maken wat dichter bij 'niet' ligt dan bij 'waarschijnlijk wel'

Al met al een zinloze vergelijking en opmerking en wat mij betreft ook nodeloos kwetsend voor mensen die dit hebben moeten meemaken en voor wie het wel echt gruwelijk was
pi_174651199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 13:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Lees ook de reactie waar ik op reageerde.
pi_174651773
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:22 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Lees ook de reactie waar ik op reageerde.
Wat bedoel je dan als je wil beweren dat alle schuld NIET bij de man ligt wanneer er een vrouw wordt verkracht?

óf alle schuld ligt (hoe dan ook) bij de dader, of je impliceert enige verantwoordelijkheid van het slachtoffer.
pi_174652686
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 16:42 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Wat bedoel je dan als je wil beweren dat alle schuld NIET bij de man ligt wanneer er een vrouw wordt verkracht?

óf alle schuld ligt (hoe dan ook) bij de dader, of je impliceert enige verantwoordelijkheid van het slachtoffer.
Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen. Ik erger me er aan dat sommige vrouwen in dit topic doen alsof alle mannen potentiële verkrachters zijn met de manier hoe er over mannen gepraat wordt. Ik herken me niet in dat beeld en ken ook geen verhalen van mannen in mijn omgeving die zich zo hebben gedragen.
pi_174653089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:18 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen. Ik erger me er aan dat sommige vrouwen in dit topic doen alsof alle mannen potentiële verkrachters zijn met de manier hoe er over mannen gepraat wordt. Ik herken me niet in dat beeld en ken ook geen verhalen van mannen in mijn omgeving die zich zo hebben gedragen.
omdat vrouwen er niet over praten. De meeste worden door een bekende misbruikt zoals JaniesBrownie al zei. Als het mijn bekende is, is ie dat waarschijnlijk ook voor de rest van mijn vrienden. Maar die weten van niets want ik praat er niet over.
Snap je wat ik probeer te zeggen

Je kent waarschijnlijk echt wel iemand die bij een vrouw een grens over is gegaan. Het is ook niet of het alleen kerels zijn die dag thuis zitten te plannen of zo
pi_174653178
Het is goed dat er een verzet is/komt tegen verkrachting, aanranding en andere ernstige seksuele intimidatie. Maar ik hoop niet dat dit escaleert in een trend waarin elke onaardige opmerking die ooit gezegd is door een man tegen een vrouw wordt uitgemeten.
pi_174653269
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:49 schreef Bananenpap het volgende:
Het is goed dat er een verzet is/komt tegen verkrachting, aanranding en andere ernstige seksuele intimidatie. Maar ik hoop niet dat dit escaleert in een trend waarin elke onaardige opmerking die ooit gezegd is door een man tegen een vrouw wordt uitgemeten.
Geen enkele vrouw (lees slachtoffer) is er op uit om mannen (lees daders) het leven zuur te maken, op een enkeling na. Mensen willen erkenning voor de pijn die ze is aangedaan en "hun" leven terug, voorzover de ander dit of de macht heeft afgenomen.

Waarom moet empathie onder een voorwaarde komen? Als alleen dat al zou veranderen..
pi_174653271
Fantastisch hoe al die mannen, die echt niet kunnen weten hoe dit probleem werkelijk voelt als vrouw en hoe vaak het op je pad komt/kan komen, een hart onder de riem komen steken om er daarna meteen een 'maar' aan te verbinden
Werkelijk hartverwarmend
pi_174653489
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:44 schreef Allures het volgende:

[..]

omdat vrouwen er niet over praten. De meeste worden door een bekende misbruikt zoals JaniesBrownie al zei. Als het mijn bekende is, is ie dat waarschijnlijk ook voor de rest van mijn vrienden. Maar die weten van niets want ik praat er niet over.
Snap je wat ik probeer te zeggen

Je kent waarschijnlijk echt wel iemand die bij een vrouw een grens over is gegaan. Het is ook niet of het alleen kerels zijn die dag thuis zitten te plannen of zo
Ik snap wat je bedoelt.

Ik ben zeer vrij opgevoed met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Daarom vind ik het irritant als er over mannen gesproken wordt alsof het een groep is die over 1 kant te scheren is.

Er zitten kutwijven onder de vrouwen en klootzakken onder de mannen. Dat is alles wat ik zeg en nu ga ik voetbal kijken.
pi_174653515
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:03 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt.

Ik ben zeer vrij opgevoed met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Daarom vind ik het irritant als er over mannen gesproken wordt alsof het een groep is die over 1 kant te scheren is.

Er zitten kutwijven onder de vrouwen en klootzakken onder de mannen.
Eens, same here.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:09:32 #46
179075 hugecooll
pi_174653589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:54 schreef Allures het volgende:
Fantastisch hoe al die mannen, die echt niet kunnen weten hoe dit probleem werkelijk voelt als vrouw en hoe vaak het op je pad komt/kan komen, een hart onder de riem komen steken om er daarna meteen een 'maar' aan te verbinden
Werkelijk hartverwarmend
Ja voor vrouwen is het vervelend om verkracht te worden
Voor mannen is het vervelend om ervan (vals) beschuldigd te worden

Daarom vindt een man het een goed initiatief maar hoopt hij dat er geen misbruik van de extra aandacht wordt gemaakt
pi_174653679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:09 schreef hugecooll het volgende:

Ja voor vrouwen is het vervelend om verkracht te worden
Voor mannen is het vervelend om ervan (vals) beschuldigd te worden

Daarom vindt een man het een goed initiatief maar hoopt hij dat er geen misbruik van de extra aandacht wordt gemaakt
Voordat 40% van de mannen last heeft van een valse aangifte zijn we nog wel even onderweg.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:14:17 #48
179075 hugecooll
pi_174653688
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:13 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Voordat 40% van de mannen last heeft van een valse aangifte zijn we nog wel even onderweg.
Ik vind 1 al te veel
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:17:31 #49
451005 Grems
Clown World
pi_174653740
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:54 schreef Allures het volgende:
Werkelijk hartverwarmend
Mannen overkomt namelijk nooit iets en als dat al zo is dan worden ze minstens net zo vaak als vrouwen serieus genomen als ze erover beginnen :')
pi_174653741
Ik heb niet elke post gelezen in deze reeks maar volgens mij worden mannen ook niet over 1 kam geschoren

Erken dat het helaas een onderdeel van onze cultuur/wereld is, en dat het veel veel vaker voor komt dan mensen (mannen?) denken, is niet zeggen dat alle mannen het doen
En aankaarten dat het niet alleen viezerikken in bosjes zijn maar ook gewoon de buurman die een keer te hitsig werd op een date die zij niet zo succesvol vond en daar al te veel ging pushen is ook niet zeggen dat alle mannen dit doen. Maar wel veel helaas. En soms misschien zelfs onbewust. De buurman weet misschien niet eens dat zij er zo mee zat

Daarom moet dit gesprek gevoerd. En moet een vrouw wel gewoon zeggen 'en daarmee ging je over mijn grens' zonder dat iedereen in een kramp schiet
Als iemand op een niet seksuele manier over je grens gaat zeg je dat ook, en dan is dat een normaal gesprek
Het is jammer (en juist blokkerend) dat iedereen in een stuip schiet als het over iets seksueel gaat

En daarmee bedoel ik dus geen verkrachting maar die ene man die zijn tong in je mond propt terwijl je geen aanleiding gaf of zo

Deze hele metoo actie gaat mij om 2 dingen: de hele cultuur veranderen. We moeten hier over kunnen praten, je moet ook gewoon kunnen zeggen 'je ging over mijn grens', mannen moeten niet meer een cultuur van stoer doen rondom seks en 'nee is eigenlijk ja mwhaha' in stand houden, het moet niet meer normaal zijn dat je bij het uitgaan altijd wel 1 hand op je kont moet verdragen etc

En er moet meer inzicht komen in hoevaak mensen met seksueel geweld te maken hebben en hoe 'negatief' onze maatschappij er op in is gericht richting de slachtoffers. Aangiften moeten anders, victimblaming moet verdwijnen, het wantrouwen en de oordelen richting vrouwen die zich uitspreken moeten verdwijnen etc
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:20:33 #51
451005 Grems
Clown World
pi_174653799
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:17 schreef Allures het volgende:
Deze hele metoo actie gaat mij om 2 dingen: de hele cultuur veranderen. We moeten hier over kunnen praten, je moet ook gewoon kunnen zeggen 'je ging over mijn grens', mannen moeten niet meer een cultuur van stoer doen rondom seks en 'nee is eigenlijk ja mwhaha' in stand houden, het moet niet meer normaal zijn dat je bij het uitgaan altijd wel 1 hand op je kont moet verdragen etc
Heb je ook nog een mening over het zeer aanzienlijke percentage vrouwen die dergelijk gedrag rechtstreeks aanmoedigen? De grootste bek en het meeste lef wordt namelijk beloond van 12 tot minimaal 42 _O-
pi_174653882
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar ja ook vrouwen moeten biet van die 'nee is ja' grappen maken etc
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:26:39 #53
179075 hugecooll
pi_174653927
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:24 schreef Allures het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar ja ook vrouwen moeten biet van die 'nee is ja' grappen maken etc
Nee dat agressievere / dominantere mannen meer succes hebben dan passievere / voorzichtigere mannen. Of andersom dat voorzichtigheid wordt bestraft en agressiviteit wordt beloond. Net hoe je het wil lezen.
pi_174653951
Ik snap niet waarom er altijd gedaan word alsof je dan niet meer assertief kunt zijn

Het zo zwart wit maken slaat de hele discussen dood en is veel te kort vde bocht
En een drogreden
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:29:08 #55
451005 Grems
Clown World
pi_174653972
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:24 schreef Allures het volgende:
Je bent weleens uit geweest? Je hebt gezien welke mannen wel/niet scoren?

Je kunt voorlichten en vingertje wijzen tot je een ons weegt maar jongens/mannen hebben ogen en zien wat wel/niet werkt.
pi_174653981
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:14 schreef hugecooll het volgende:

Ik vind 1 al te veel
Zeiden ze dat maar over verkrachtingen, in plaats van al dat voorbehoud.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:29:37 #57
179075 hugecooll
pi_174653983
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:27 schreef Allures het volgende:
Ik snap niet waarom er altijd gedaan word alsof je dan niet meer assertief kunt zijn

Het zo zwart wit maken slaat de hele discussen dood en is veel te kort vde bocht
En een drogreden
Nee, want in principe mag je niks doen zonder dat je het vraagt, maar als je voor alles toestemming vraagt dan vindt een aanzienlijk deel van de vrouwelijke bevolking dat weer niet aantrekkelijk
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:29:58 #58
179075 hugecooll
pi_174653994
quote:
12s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:29 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Zeiden ze dat maar over verkrachtingen, in plaats van al dat voorbehoud.
Ik vind 1 verkrachting ook 1 te veel, maar ik vind 1 iemand onschuldig vast kwalijker.
pi_174654046
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:29 schreef Grems het volgende:

[..]

Je kunt voorlichten en vingertje wijzen tot je een ons weegt maar jongens/mannen hebben ogen en zien wat wel/niet werkt.
een man die ongevraagd/zonder signalen een hand op mijn kont legt scoort bij mij niet. En ik heb nog nooit een vrouw gehoord die daarna dacht 'dit is hem'
En het lijkt me echt niet te veel gevraagd om te willen dat zoiets niet de norm is. Want dat is het nu wel
pi_174654067
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee, want in principe mag je niks doen zonder dat je het vraagt, maar als je voor alles toestemming vraagt dan vindt een aanzienlijk deel van de vrouwelijke bevolking dat weer niet aantrekkelijk
dat is het principe helemaal niet
En zoals ik al zei, als iemand een keer je signalen verkeerd leest moet je dat gewoon aan kunnen geven zonder dat het een mega ding word
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:34:02 #61
451005 Grems
Clown World
pi_174654071
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:32 schreef Allures het volgende:

[..]
En het lijkt me echt niet te veel gevraagd om te willen dat zoiets niet de norm is. Want dat is het nu wel
Dan zullen die vrouwen die jij persoonlijk niet kent toch echt ander gedrag moeten gaan belonen.
pi_174654075
quote:

Ik vind 1 verkrachting ook 1 te veel, maar ik vind 1 iemand onschuldig vast kwalijker.
Maar die onschuldige die vast zit is fictief (of heeft een kleine kans om slachtoffer te worden), de slachtoffers zijn echt en worden niet volledig erkent door het voorbehoud.

Ik snap je slag om de arm wel, maar snap je ook dat het niet overkomt als oprechte empathie?
pi_174654127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:29 schreef Grems het volgende:

Maar die mannen scoren niet omdat ze "die handeling" uitvoeren, die mannen scoren omdat ze voordat ze die hand op die kont leggen al contact hebben gelegd via oogcontact. Er heeft al een heel onzichtbaar spel plaatsgevonden, waarin het akkoord al besloten lag.

Die andere groep mannen ziet alleen iemand aan komen lopen, een klap geven en gaan zoenen, maar dat is dus niet wat er feitelijk gebeurt.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:36:53 #64
179075 hugecooll
pi_174654138
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dat is het principe helemaal niet
En zoals ik al zei, als iemand een keer je signalen verkeerd leest moet je dat gewoon aan kunnen geven zonder dat het een mega ding word
Tuurlijk, jíj vindt dat dat gewoon moet kunnen. Ondertussen heb je wel gewoon iets tegen iemands wilgedaan.

quote:
7s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:34 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Maar die onschuldige die vast zit is fictief (of heeft een kleine kans om slachtoffer te worden), de slachtoffers zijn echt en worden niet volledig erkent door het voorbehoud.

Ik snap je slag om de arm wel, maar snap je ook dat het niet overkomt als oprechte empathie?
dat voorbehoud is doorgaans geen voorbehoud maar een tweede punt
Ik ben voor dit maar ook voor dat
dat betekent niet dat je alleen voor dit bent als dat ook gebeurt
pi_174654166
quote:

[..]

waarom?
Niet dat ik wil dat iemand onschuldig vast komt te zitten voor me dat in de schoenen geschoven worden, maar hoeveel valse aangiften op andere gebieden zijn er wel niet?
Waarom word dit als excuus gebruikt om niet kritische te hoeven kijken naar wat we kunnen verbeteren

Door de huidige manier van omgaan met seksueel geweld lopen veel meer vrouwen risico, komt het veel meer voor dan nodig, krijgen veel vrouwen niet de juiste hulp als het gebeurd is en krijgen ze soms juist meer shit over zich heen waardoor het trauma erger word
Het leven van veel van die vrouwen is ook kapot. Maar dat is beter dan dat er een man vals word beschuldig en op die manier zijn leven verwoest ziet?
Dat veel te hoge percentage vrouwen is te accepteren omdat er een klein percentage mannen een risico loopt?
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:39:15 #66
179075 hugecooll
pi_174654178
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:38 schreef Allures het volgende:

[..]

waarom?
Niet dat ik wil dat iemand onschuldig vast komt te zitten voor me dat in de schoenen geschoven worden, maar hoeveel valse aangiften op andere gebieden zijn er wel niet?
Waarom word dit als excuus gebruikt om niet kritische te hoeven kijken naar wat we kunnen verbeteren

Door de huidige manier van omgaan met seksueel geweld lopen veel meer vrouwen risico, komt het veel meer voor dan nodig, krijgen veel vrouwen niet de juiste hulp als het gebeurd is en krijgen ze soms juist meer shit over zich heen waardoor het trauma erger word
Het leven van veel van die vrouwen is ook kapot. Maar dat is beter dan dat er een man vals word beschuldig en op die manier zijn leven verwoest ziet?
Dat veel te hoge percentage vrouwen is te accepteren omdat er een klein percentage mannen een risico loopt?
Ik vind onschuldig veroordeeld worden in het algemeen kwalijker, niet alleen voor verkrachting
pi_174654217
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 17:18 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

tsja. da's idd mooi kut. evenzogoed is het ook kut om standaard weggezet te worden als hetzij een leugenaar, hetzij een aanstellende slappe kut die geen nee kan zeggen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_174654218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:36 schreef hugecooll het volgende:

Snap ik, maar daarmee gum je het eerste deel eigenlijk weer weg.

Ik ben niet racistisch, maar... Waarom dat tweede deel toevoegen?

Ik laat het verder nu los, want heb niets tegen jou verder. Zie alleen dezelfde opmerkingen vaak terugkomen en vroeg me af waarom die angst voor valse aangiftes zo groot is. ^O^
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:41:21 #69
451005 Grems
Clown World
pi_174654224
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:38 schreef Allures het volgende:

[..]

maar hoeveel valse aangiften op andere gebieden zijn er wel niet?
Een stuk minder.

https://www.volkskrant.nl(...)ijken-vals~a1856828/

In het onderzoek zijn alleen aangiften als vals aangemerkt, als de aan­geefster later heeft toegegeven dat ze heeft gelogen.

20% alleen al waarin men het toegeeft.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:42:10 #70
179075 hugecooll
pi_174654243
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:41 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Snap ik, maar daarmee gum je het eerste deel eigenlijk weer weg.

Ik ben niet racistisch, maar... Waarom dat tweede deel toevoegen?

Laat het verder nu los, want heb niets tegen jou verder. Zie alleen dezelfde opmerkingen vaak terugkomen en vroeg me af waarom die angst voor valse aangiftes zo groot is. ^O^
Je kan best een 'maar' toevoegen zonder dat je daarmee het vorige tegenspreekt. Even los van 'Ik ben niet racistisch, maar Jopie wel'
pi_174654265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:36 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Tuurlijk, jíj vindt dat dat gewoon moet kunnen. Ondertussen heb je wel gewoon iets tegen iemands wilgedaan.

[..]

ja en dat gebeurt in het leven, dat er soms een misverstand is of er iets tegen je zin gebeurt. Zolang dat een hand op je bil is die verkeerd is inschat komt echt niet iedereen met hooivorken achter je aan

Ik snap niet hoe het een excuus kan zijn om niet te willen veranderen dat er een cultuur is waarin mannen gewoon je tiet aanraken in de kroeg omdat ze er dan toch even lekker aan hebben gezeten of zo, of weet ik wat ze denken

Dat is toch heel wat anders dan een inschattingsfout. Alleen nu is het niet dat het alleen inschattingsfouten zijn dus ja dan krijg je wel hooivorken omdat het vaker niet onschuldig is dan wel
Op dit moment gooi ik inderdaad liever dat drankje in het gezicht van die ene onschuldige kerel die ik kan verkeerd inschat want dat is er maar 1 uit 10
Als dat andersom is dan schieten vrouwen ook niet meer meteen in een stuip als het een keer gebeurd
pi_174654300
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:42 schreef hugecooll het volgende:

Je kan best een 'maar' toevoegen zonder dat je daarmee het vorige tegenspreekt. Even los van 'Ik ben niet racistisch, maar Jopie wel'
Als je het niet bent dan wijst dat wel uit je daden en wat jouw mening over mij is is niet een logisch gevolg van wat jij over jezelf denkt.

Maar ja, het kan..
pi_174654361
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:41 schreef Grems het volgende:

[..]

Een stuk minder.

In het onderzoek zijn alleen aangiften als vals aangemerkt, als de aan­geefster later heeft toegegeven dat ze heeft gelogen.

ik bedoel valse aangifte van andere misdrijven
Valse aangifte van diefstal bijvoorbeeld zodat iets onder je verzekering valt
Of valse aangifte van iemand die in elkaar geslagen is

Zoals al eerder gezegd in dit topic heb je aan cijfers over valse aangiften van zedenmisdrijf omdat er een enorm dark number is. Je moet de valse aangiften dan afzetten tegen alle gepleegde zeden misdrijven maar dat gaat niet omdat in veel (de meerderheid?) Gevallen geen aangifte word gedaan
pi_174654365
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:41 schreef Grems het volgende:

Een stuk minder.

Ongeveer de helft van hen besluit geen aangifte te doen na het eerste gesprek met de politie, waarin wordt verteld dat het doen van een valse aangifte strafbaar is. Dit blijkt uit het verkennende onderzoek Lastige Verhalen van het Arnhemse Bureau Beke, naar valse aangiften van zedenmisdrijven door meisjes van 12 tot 18 jaar, op basis van onder meer politiecijfers.

Het kan natuurlijk dat al die aangiften vals zijn, ik denk dat ze bang zijn als ze horen dat hun naam in het rapport komt te staan. Maar voor als ik er naast zit, bied ik nu alvast mijn excuses aan.
pi_174654415
Ik vind een Maar in dit geval ook heel storend omdat het gaat om de 'macht' terug nemen en je stem laten horen

Een Maar geeft hierin juist aan 'leuk dat je je uitspreekt maar zorg je wel dat je op tijd stopt en niet te hard roept?' Dat is alsnog een begrenzing en precies het tegenovergestelde van wat het idee achter de actie is
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:51:03 #76
179075 hugecooll
pi_174654453
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:47 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ongeveer de helft van hen besluit geen aangifte te doen na het eerste gesprek met de politie, waarin wordt verteld dat het doen van een valse aangifte strafbaar is. Dit blijkt uit het verkennende onderzoek Lastige Verhalen van het Arnhemse Bureau Beke, naar valse aangiften van zedenmisdrijven door meisjes van 12 tot 18 jaar, op basis van onder meer politiecijfers.

Het kan natuurlijk dat al die aangiften vals zijn, ik denk dat ze bang zijn als ze horen dat hun naam in het rapport komt te staan. Maar voor als ik er naast zit, bied ik nu alvast mijn excuses aan.
In dat rapport waren 8 van de 23 aangiften echt, 7 vals en 8 twijfelachtig.
Wat uit literatuur (zelfde onderzoek):

quote:
Op basis van inschattingen van zedenrechercheurs is Nederland kan het percentage valse
aangiften oplopen tot 25 procent van het totaal aantal aangiften van zedenmisdrijven (Van
Wijk, 2006). Aan deze inschattingen ligt echter geen empirisch onderzoek ten grondslag.
Als wordt gekeken naar strikt omschreven criteria voor een valse aangifte, namelijk de aangeefsters
hebben later zelf toegegeven een valse aangifte van een verkrachting te hebben
gedaan, dan geeft het onderzoek van Kanin (1994) een duidelijk beeld. Kanin komt tot de
conclusie dat 41 procent (45 gevallen van de 109) van de door hem bestudeerde zedenzaken
gebaseerd is op valse aangiften.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:52:40 #77
451005 Grems
Clown World
pi_174654480
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:49 schreef Allures het volgende:
Ik vind een Maar in dit geval ook heel storend omdat het gaat om de 'macht' terug nemen en je stem laten horen

Een Maar geeft hierin juist aan 'leuk dat je je uitspreekt maar zorg je wel dat je op tijd stopt en niet te hard roept?' Dat is alsnog een begrenzing en precies het tegenovergestelde van wat het idee achter de actie is
Een maar is een zeer gezond en noodzakelijk onderdeel van iedere aangifte. Juist bij een lastig te bewijzen misdrijf.
pi_174654509
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:51 schreef hugecooll het volgende:

In dat rapport waren 8 van de 23 aangiften echt, 7 vals en 8 twijfelachtig.
Wat uit literatuur:

Tja.

Als ik zoiets lees, dan geloof ik niet dat ze allemaal vals waren. Wel dat die vrouwen uit angst voor een volgende aanval en de kleine kans op vervolging hun aanklacht introkken.

Maar goed, jij wint. OOK een groot probleem. :) Neemt niet weg dat mensen best empathie kunnen tonen zonder een maar. Gewoon omdat. :+
pi_174654538
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:52 schreef Grems het volgende:

[..]

Een maar is een zeer gezond en noodzakelijk onderdeel van iedere aangifte. Juist bij een lastig te bewijzen misdrijf.
ik heb het niet over een Maar bij een aangifte
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:55:08 #80
451005 Grems
Clown World
pi_174654544
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:54 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Tja.

Als ik zoiets lees, dan geloof ik niet dat ze allemaal vals waren. Wel dat die vrouwen uit angst voor een volgende aanval en de kleine kans op vervolging hun aanklacht introkken.

Maar goed, jij wint. OOK een groot probleem. :) Neemt niet weg dat mensen best empathie kunnen tonen zonder een maar. Gewoon omdat. :+
Of we accepteren dat ook vrouwen gewoon gemene demoontjes kunnen zijn :')
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:55:51 #81
179075 hugecooll
pi_174654563
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:43 schreef Allures het volgende:

[..]

ja en dat gebeurt in het leven, dat er soms een misverstand is of er iets tegen je zin gebeurt. Zolang dat een hand op je bil is die verkeerd is inschat komt echt niet iedereen met hooivorken achter je aan

Ik snap niet hoe het een excuus kan zijn om niet te willen veranderen dat er een cultuur is waarin mannen gewoon je tiet aanraken in de kroeg omdat ze er dan toch even lekker aan hebben gezeten of zo, of weet ik wat ze denken

Dat is toch heel wat anders dan een inschattingsfout. Alleen nu is het niet dat het alleen inschattingsfouten zijn dus ja dan krijg je wel hooivorken omdat het vaker niet onschuldig is dan wel
Op dit moment gooi ik inderdaad liever dat drankje in het gezicht van die ene onschuldige kerel die ik kan verkeerd inschat want dat is er maar 1 uit 10
Als dat andersom is dan schieten vrouwen ook niet meer meteen in een stuip als het een keer gebeurd
Naja van mij mag wel veranderen dat mannen dat doen. Wat ik niet wil is dat vrouwen zomaar op hun woord worden geloofd, want ik kan daar slachtoffer van worden. Dan vind ik het heel vervelend dat er gevallen zijn waarin niet kan worden bewezen dat iets is gebeurd, maar de mogelijkheid om zonder enig bewijs verketterd te kunnen worden op basis van iemands woord vind ik (voor mij) een stuk erger. Wat mij betreft mogen opsporingsdiensten wel op minder aanvallende wijze het slachtoffer 'uithoren', maar de omgeving mag ook wel wat minder aanvallend reageren op een niet-veroordeeld iemand.
pi_174654576
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:55 schreef Grems het volgende:

Of we accepteren dat ook vrouwen gewoon gemene demoontjes kunnen zijn :')
Niemand die dat ontkent.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:56:42 #83
179075 hugecooll
pi_174654586
quote:
11s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:54 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Tja.

Tuurlijk, maar nu geloof je gewoon niet dat vrouwen valse aangiften doen omdat daarom.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 18:58:25 #84
451005 Grems
Clown World
pi_174654626
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:56 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Niemand die dat ontkent.
En toch ben je naarstig op zoek naar smoesjes voor deze zelfverklaarde leugenaars.
pi_174654652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:56 schreef hugecooll het volgende:

Tuurlijk, maar nu geloof je gewoon niet dat vrouwen valse aangiften doen omdat daarom.
Ho ho. Ik geloof wel dat er valse aangiftes zijn, maar niet dat er zoveel zijn.

Kan me niet voorstellen dat er zo'n grote groep is die niet thuis kan bedenken welke gevolgen een valse aangifte kan hebben, maar dat wel snapt na een gesprekje.

Als 50% afhaakt na het eerste gesprek, is dat toch niet omdat ze allemaal liegen. In mijn ogen is dat eerder omdat ze geen sluitend bewijs hebben.

Joh, ik heb het helemaal niet over die valse aangiftes, ik heb het over de mensen die zeggen; "vind het heel erg, maar ...."

Die maar is een ander onderwerp en heeft hier geen plaats, althans niet als je iemand medeleven toont. Das alles.
pi_174654675
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:55 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja van mij mag wel veranderen dat mannen dat doen. Wat ik niet wil is dat vrouwen zomaar op hun woord worden geloofd, want ik kan daar slachtoffer van worden. Dan vind ik het heel vervelend dat er gevallen zijn waarin niet kan worden bewezen dat iets is gebeurd, maar de mogelijkheid om zonder enig bewijs verketterd te kunnen worden op basis van iemands woord vind ik (voor mij) een stuk erger. Wat mij betreft mogen opsporingsdiensten wel op minder aanvallende wijze het slachtoffer 'uithoren', maar de omgeving mag ook wel wat minder aanvallend reageren op een niet-veroordeeld iemand.
maar dat is ook niet en daar wil ook niemand heen dat dat zo word :?
Hoe is dat dan een 'maar' die moet worden toegevoegd aan de discussie
pi_174654677
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 18:58 schreef Grems het volgende:

En toch ben je naarstig op zoek naar smoesjes voor deze zelfverklaarde leugenaars.
Nee hoor. Ik vind niet dat ze genoemd hoeven te worden in een topic waar mensen praten over hun verkrachtingservaring.

In een ander topic wil ik best met je praten over de slachtoffers van valse aangiftes.
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:01:53 #88
179075 hugecooll
pi_174654690
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:00 schreef Allures het volgende:

[..]

maar dat is ook niet en daar wil ook niemand heen dat dat zo word :?
Hoe is dat dan een 'maar' die moet worden toegevoegd aan de discussie
Nee jij wil dat niet
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:02:20 #89
451005 Grems
Clown World
pi_174654706
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:00 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik vind niet dat ze genoemd hoeven te worden in een topic waar mensen praten over hun verkrachtingservaring.

In een ander topic wil ik best met je praten over de slachtoffers van valse aangiftes.
Natuurlijk moeten ze genoemd worden als de discussie richting een Listen and Believe scenario gaat.

Dan is het zeer relevant om uit te leggen waar die "maar" vandaan komt.
pi_174654719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Nee jij wil dat niet
wie wel? Sorry ik zie echt de relevantie niet. Ik zie hier geen voorbeelden van mensen die het willen, niet in de media, niet in de politiek, niet binnen het recht of de hulpverlening...
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:04:09 #91
179075 hugecooll
pi_174654751
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:02 schreef Allures het volgende:

[..]

wie wel? Sorry ik zie echt de relevantie niet. Ik zie hier geen voorbeelden van mensen die het willen, niet in de media, niet in de politiek, niet binnen het recht of de hulpverlening...
Je hebt in deze reeks nog niet voorbij zien komen dat mensen vonden dat het allemaal maar kwalijk was dat ze niet geloofd werden en dat enige vorm van bewijs toch wel prettig was? Ik kreeg het idee daar behoorlijk negatief op werd gereageerd
pi_174654762
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:02 schreef Grems het volgende:

Natuurlijk moeten ze genoemd worden als de discussie richting een Listen and Believe scenario gaat.

Dan is het zeer relevant om uit te leggen waar die "maar" vandaan komt.
Nee, dat dacht ik gisteren ook. Geloof dat dit niet past in dit subforum.

Denk dat het wel zou passen bij F&L of WGR over hetzelfde onderwerp. (althans zo begrijp ik het :@ )

Het punt an sich is valide, maar als iemand hier zijn/haar hart uitstort en iemand post vervolgens "Erg, als het waar is", of "vervelend, maar voor mannen..", sla je wel de plank mis.
pi_174654820
quote:

[..]

dus een man geloof je wel op zijn woord maar een vrouw niet?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:07:25 #94
179075 hugecooll
pi_174654825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:06 schreef simmu het volgende:

[..]

dus een man geloof je wel op zijn woord maar een vrouw niet?
Da's een opmerkelijke conclusie. Hoe ben je daarop gekomen?
pi_174654835
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je hebt in deze reeks nog niet voorbij zien komen dat mensen vonden dat het allemaal maar kwalijk was dat ze niet geloofd werden en dat enige vorm van bewijs toch wel prettig was? Ik kreeg het idee daar behoorlijk negatief op werd gereageerd
dat is toch iets heel anders? Dat is geen valse aangifte of iemand die iemand zwart probeert te maken door een naam te noemen

Iemand die zegt 'ik heb dat mee gemaakt' niet geloven vind ik kwalijk ja. En daarin vind ik ook niet dat bewijs nodig is (hoe moet je dat ook bewijzen?).
Hoe kan dat jou ook schaden? Er is geen vinger naar jou

Iemand die zegt 'ik heb dat mee gemaakt en degene die het deed was je broer' of weet ik het, vind ik een ander verhaal ja

Maar verhalen van vrouwen die gewoon alleen zeggen dat het hen gebeurd is in twijfel trekken is de reden waarom veel mensen er niet over praten. Dus dan geeft het wel schade, richting de slachtoffers. Terwijl die uitspraak van het slachtoffer niemand schade doet
pi_174654861
quote:

[..]

Er valt imo wat te zeggen voor de redenatie dat wanneer aanrandingen / verkrachtingen uit de taboe-sfeer verdwijnen, voor slachtoffers de drempel om aangifte te doen lager wordt, en de aangiftebereidheid dus veel groter. Als de politie daar dan inderdaad ook wat ehh .. vriendelijker mee om gaat, voelen slachtoffers zich meer gehoord, en zullen ze wellicht minder snel hun toevlucht zoeken tot social media. Ergo minder openlijke beschuldigingen zonder sluitend bewijs of politieonderzoek.

En dat 'uit de taboe-sfeer' halen doen we onder andere door slachtoffers een veilige omgeving te bieden om hun verhaal te doen, zonder daar meteen kanttekeningen bij te willen zetten. En verdomde veel educatie over geaccepteerde omgangsnormen.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 25 oktober 2017 @ 19:09:46 #97
179075 hugecooll
pi_174654880
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:07 schreef Allures het volgende:

[..]

dat is toch iets heel anders? Dat is geen valse aangifte of iemand die iemand zwart probeert te maken door een naam te noemen

Iemand die zegt 'ik heb dat mee gemaakt' niet geloven vind ik kwalijk ja. En daarin vind ik ook niet dat bewijs nodig is (hoe moet je dat ook bewijzen?).
Hoe kan dat jou ook schaden? Er is geen vinger naar jou

Iemand die zegt 'ik heb dat mee gemaakt en degene die het deed was je broer' of weet ik het, vind ik een ander verhaal ja

Maar verhalen van vrouwen die gewoon alleen zeggen dat het hen gebeurd is in twijfel trekken is de reden waarom veel mensen er niet over praten. Dus dan geeft het wel schade, richting de slachtoffers. Terwijl die uitspraak van het slachtoffer niemand schade doet
Als er consequenties voor een ander aan vastzitten vind ik het een beetje vreemd om mensen zomaar op hun woord te geloven. De verhalen hiero zullen allemaal wel zo zijn, maar ik ga jou niet zomaar op je woord geloven als je zegt dat m'n broertje iets bij jou heeft gedaan.
pi_174654890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Als er consequenties voor een ander aan vastzitten vind ik het een beetje vreemd om mensen zomaar op hun woord te geloven. De verhalen hiero zullen allemaal wel zo zijn, maar ik ga jou niet zomaar op je woord geloven als je zegt dat m'n broertje iets bij jou heeft gedaan.
en dat staat er toch juist?
pi_174654896
quote:

[..]

ik ben 2x verkracht. Beide keren werd de niet-veroordeelde dader door verreweg het grootste gedeelte van zijn én mijn omgeving minder verketterd dan ik zelf.
Ik heb geen idee hoe dat ‘normaal’ is, maar voor mij klinkt het als n mooi sprookje :')
compact en kleverig.
pi_174654929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 19:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

als ik geen namen noem, ik win er niks bij en jij kent de betreffende persoon niet, zou dat inderdaad wel fijn zijn, ook zonder bewijs.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')