quote:Ik snap niet hoe mensen dit kunnen? Ik voel me al slecht als een meisje mij opdringerig vindt. Kennelijk gebeurt het best vaak. 1/3 van de vrouwen geven aan seksuele
aanranding/verkrachting mee te maken. Hoe kunnen sommige mensen dit doen?
Jelle Brandt Corstius - Was overigens alleen de aanleiding, gaat nu over #metooquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:13 schreef STING het volgende:
JBC?
In ieder geval voor de tweede keer op rij een item over #metoo / verkrachting.
Ah ja, kloptquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:14 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Jelle Brandt Corstius - Was overigens alleen de aanleiding, gaat nu over #metoo
Kleine samenvatting zou handig zijn.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
er zijn nog vijf delen als je meer inleiding nodig hebt
Helemaal mee eens! Nogmaals, helemaal mee eens. Dat daar geen discussie over ontstaat.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 02:48 schreef Naesala_1981 het volgende:
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd. Seksuele intimidatie is niets nieuws, gebeurd op werkvloeren en in privésferen al jarenlang. Het enige wat ik als schokkend ervaar is dat al jaren en jaren er berichten binnenkomen van vrouwen en mannen die hier slachtoffer van worden en dat er betrekkelijk erg weinig mee wordt gedaan.
Beetje struisvogelgedrag van niet alleen de politiek, maar ook van de maatschappij. Dit is iets waar we als maatschappij die staat voor principes als gelijkwaardigheid samen voor moeten opstaan. Je kan niet van gelijkwaardigheid spreken in een maatschappij, wanneer vooral veel vrouwen worden onderworpen aan zulke situaties en de veelal mannen in bestuurlijke functies er zo slecht mee inleven en er niet actief mee bezig zijn om veiligheid binnen systemen aan te brengen waar er sprake is van verschillende machtsposities binnen een systeem, zoals scholen, de politiek en bedrijven.
Het is walgelijk hoe sommige mensen zo compleet voorbij kunnen gaan aan de persoonlijke integriteit van anderen.
is het ook niet dat het voor vrouwen geen verrassing dat dit zo vaak voor komt en voor mannen wel? En is dat niet juist het probleem?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 02:48 schreef Naesala_1981 het volgende:
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd. Seksuele intimidatie is niets nieuws, gebeurd op werkvloeren en in privésferen al jarenlang. Het enige wat ik als schokkend ervaar is dat al jaren en jaren er berichten binnenkomen van vrouwen en mannen die hier slachtoffer van worden en dat er betrekkelijk erg weinig mee wordt gedaan.
Beetje struisvogelgedrag van niet alleen de politiek, maar ook van de maatschappij. Dit is iets waar we als maatschappij die staat voor principes als gelijkwaardigheid samen voor moeten opstaan. Je kan niet van gelijkwaardigheid spreken in een maatschappij, wanneer vooral veel vrouwen worden onderworpen aan zulke situaties en de veelal mannen in bestuurlijke functies er zo slecht mee inleven en er niet actief mee bezig zijn om veiligheid binnen systemen aan te brengen waar er sprake is van verschillende machtsposities binnen een systeem, zoals scholen, de politiek en bedrijven.
Het is walgelijk hoe sommige mensen zo compleet voorbij kunnen gaan aan de persoonlijke integriteit van anderen.
Ik denk persoonlijk dat het wel wat makkelijk is als vrouw om alle schuld bij de man neer te leggen, denk je niet?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:42 schreef Allures het volgende:
[..]
is het ook niet dat het voor vrouwen geen verrassing dat dit zo vaak voor komt en voor mannen wel? En is dat niet juist het probleem?
Ook hier weer steeds mannen die de cijfers willen afzwakken of in twijfel trekken
schuld?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef GobSmacked- het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het wel wat makkelijk is als vrouw om alle schuld bij de man neer te leggen, denk je niet?
anders geef je ze ff nog meer podium en bekendheid...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 03:27 schreef Also-von-Oder het volgende:
En binnen dit onderwerp verschijnt bij mij plotseling de advertentie of wij een Filipijnse Vrouw willen, en dat we ze door op de banner te klikken direct kunnen vinden.
Nee, ik wil niet zeggen dat NL mannen die Filipijnse vrouwen zoeken hier allemaal seksueel misbruik van zullen maken... maar de vrouwen die daar als "postorderbruidjes" aanbevolen worden, lopen we een extra vergroot risico misbruikt te worden.
En niet alleen die Fil. bruidjes, omgekeerd ook... dat die vrouwen alleen trouwen willen voor een NL verblijfsvergunning.. en dat daarna de NL man soms helemaal leeg getrokken worden bij een scheiding na X-aantal jaren.
Verder wil ik er geen moreel oordeel over vellen, maar ik vind het wel heel ongelukkig dat bij dit onderwerp, juist de banner (met onderstaande tekst) zich aan me opdringt!
Ik denk zeker dat dit een rol speelt ja, maar ook het benoemen van het probleem is al een probleem op zichzelf. Ik snap niet helemaal waarom. Ieder weldenkend mens vindt dit niet deugen lijkt me. Is het te moeilijk om op te lossen? Ik denk toch wel dat er misschien ook iets meespeelt dat het benoemen er van toch ook wat ongemakkelijke gevoelens oproepen bij veel mensen. Ook bij mij, maar daar moet je, zeker als publiek figuur zoals een politicus, over heen kunnen stappen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:42 schreef Allures het volgende:
[..]
is het ook niet dat het voor vrouwen geen verrassing dat dit zo vaak voor komt en voor mannen wel? En is dat niet juist het probleem?
Ook hier weer steeds mannen die de cijfers willen afzwakken of in twijfel trekken
Ik zie en hoor bij een aantal van die kreten gelijk zo'n persoon voor me met opgeschoren hoofd en gouden kettingjequote:
en bij de rest?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:15 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zie en hoor bij een aantal van die kreten gelijk zo'n persoon voor me met opgeschoren hoofd en gouden kettingje
Een tweede hands auto verkoper typequote:
Bij een aantal maar het erge is juist dat een groot deel door werkelijk iedereen gezegd kan wordenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:15 schreef STING het volgende:
[..]
Ik zie en hoor bij een aantal van die kreten gelijk zo'n persoon voor me met opgeschoren hoofd en gouden kettingje
Ook die rustige, vriendelijke jongen die in zijn vrije tijd op fok zit.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:24 schreef Allures het volgende:
[..]
Bij een aantal maar het erge is juist dat een groot deel door werkelijk iedereen gezegd kan worden
True.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:24 schreef Allures het volgende:
[..]
Bij een aantal maar het erge is juist dat een groot deel door werkelijk iedereen gezegd kan worden
Daar begint het in dit deel wel op te lijken en is behoorlijk irritant.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:05 schreef GobSmacked- het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het wel wat makkelijk is als vrouw om alle schuld bij de man neer te leggen, denk je niet?
Want de vrouwen lokken het natuurlijk zelf uit.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:50 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Daar begint het in dit deel wel op te lijken en is behoorlijk irritant.
en dan zegt ze nee, en houd je op.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want de vrouwen lokken het natuurlijk zelf uit.
Tuurlijk zijn het de mannen die over grenzen heen gaan, dat kun je vrouwen niet verwijten. Waar we wel voor moeten opletten is dat het begrip 'verkrachting' niet opgeblazen wordt tot iets wat niks meer met verkrachting te maken heeft. Want dan krijg je situaties zoals in Zweden, waar een vrouw de ochtend nadat ze seks heeft gehad kan zeggen dat ze is verkracht omdat ze er spijt van heeft.
Iemand proberen te versieren op een manier waarop ze zich er niet prettig bij voelt is vervelend, en dat moet je niet doen, maar het is echt iets anders dan verkrachting.
Precies dat, maar er zijn blijkbaar tegenwoordig mensen die het doen van een poging die 'nee' oplevert al een aanranding of een verkrachting vinden, en dus alle gedrag op één hoop gooien met een gek die uit de bosjes springt en een random vrouw bruut verkracht.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en dan zegt ze nee, en houd je op.
Niemand die dat verkrachting noemt.
Aanranding wellicht, verkrachting zal echt niemand dat noemen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Precies dat, maar er zijn blijkbaar tegenwoordig mensen die het doen van een poging die 'nee' oplevert al een aanranding of een verkrachting vinden, en dus alle gedrag op één hoop gooien met een gek die uit de bosjes springt en een random vrouw bruut verkracht.
Als je alles in het extreme gaat trekken kun je natuurlijk nergens meer een constructieve discussie over voeren. "Want ik ben slachtoffer en ik beroep me op het recht om getriggerd te worden!"
Ik ook niet - maar even voor de goede orde; laten we het niet erger maken dan dat het is. Dit is klote; de Holocaust was gruwelijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 02:48 schreef Naesala_1981 het volgende:
Iedereen lijkt in shock te zijn over al die #metoo berichten. Begrijpelijk, het is gruwelijk, maar ik snap niet hoe het zoveel mensen compleet heeft verbaasd.
Eensquote:Het is walgelijk hoe sommige mensen zo compleet voorbij kunnen gaan aan de persoonlijke integriteit van anderen.
"Het is klote" is niet bagatelliseren, maar het wel in perspectief moeten zien. Want iedereen die slachtoffer is ziet zijn/haar ervaring als de meest gruwelijke gebeurtenis die er ooit in de hele wereld is gebeurd.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:20 schreef Allures het volgende:
Het is wel iets meer dan klote
Juist dit soort reacties en manieren van denken zorgen dat het kan blijven bestaan
nee hoor. Ik weet heel erg goed dat er ergere dingen zijn in de wereld. En nu?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Het is klote" is niet bagatelliseren, maar het wel in perspectief moeten zien. Want iedereen die slachtoffer is ziet zijn/haar ervaring als de meest gruwelijke gebeurtenis die er ooit in de hele wereld is gebeurd.
het is voor mij persoonlijk het gruwelijkste wat me ooit gebeurt is. Iets wat 20 jaar later nog steeds elke dag invloed heeft op mijn levenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
"Het is klote" is niet bagatelliseren, maar het wel in perspectief moeten zien. Want iedereen die slachtoffer is ziet zijn/haar ervaring als de meest gruwelijke gebeurtenis die er ooit in de hele wereld is gebeurd.
Dat zeg ik helemaal niet. Lees ook de reactie waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Want de vrouwen lokken het natuurlijk zelf uit.
Tuurlijk zijn het de mannen die over grenzen heen gaan, dat kun je vrouwen niet verwijten. Waar we wel voor moeten opletten is dat het begrip 'verkrachting' niet opgeblazen wordt tot iets wat niks meer met verkrachting te maken heeft. Want dan krijg je situaties zoals in Zweden, waar een vrouw de ochtend nadat ze seks heeft gehad kan zeggen dat ze is verkracht omdat ze er spijt van heeft.
Iemand proberen te versieren op een manier waarop ze zich er niet prettig bij voelt is vervelend, en dat moet je niet doen, maar het is echt iets anders dan verkrachting.
Wat bedoel je dan als je wil beweren dat alle schuld NIET bij de man ligt wanneer er een vrouw wordt verkracht?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:22 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Lees ook de reactie waar ik op reageerde.
Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen. Ik erger me er aan dat sommige vrouwen in dit topic doen alsof alle mannen potentiële verkrachters zijn met de manier hoe er over mannen gepraat wordt. Ik herken me niet in dat beeld en ken ook geen verhalen van mannen in mijn omgeving die zich zo hebben gedragen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan als je wil beweren dat alle schuld NIET bij de man ligt wanneer er een vrouw wordt verkracht?
óf alle schuld ligt (hoe dan ook) bij de dader, of je impliceert enige verantwoordelijkheid van het slachtoffer.
omdat vrouwen er niet over praten. De meeste worden door een bekende misbruikt zoals JaniesBrownie al zei. Als het mijn bekende is, is ie dat waarschijnlijk ook voor de rest van mijn vrienden. Maar die weten van niets want ik praat er niet over.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:18 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen. Ik erger me er aan dat sommige vrouwen in dit topic doen alsof alle mannen potentiële verkrachters zijn met de manier hoe er over mannen gepraat wordt. Ik herken me niet in dat beeld en ken ook geen verhalen van mannen in mijn omgeving die zich zo hebben gedragen.
Geen enkele vrouw (lees slachtoffer) is er op uit om mannen (lees daders) het leven zuur te maken, op een enkeling na. Mensen willen erkenning voor de pijn die ze is aangedaan en "hun" leven terug, voorzover de ander dit of de macht heeft afgenomen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:49 schreef Bananenpap het volgende:
Het is goed dat er een verzet is/komt tegen verkrachting, aanranding en andere ernstige seksuele intimidatie. Maar ik hoop niet dat dit escaleert in een trend waarin elke onaardige opmerking die ooit gezegd is door een man tegen een vrouw wordt uitgemeten.
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:44 schreef Allures het volgende:
[..]
omdat vrouwen er niet over praten. De meeste worden door een bekende misbruikt zoals JaniesBrownie al zei. Als het mijn bekende is, is ie dat waarschijnlijk ook voor de rest van mijn vrienden. Maar die weten van niets want ik praat er niet over.
Snap je wat ik probeer te zeggen
Je kent waarschijnlijk echt wel iemand die bij een vrouw een grens over is gegaan. Het is ook niet of het alleen kerels zijn die dag thuis zitten te plannen of zo
Eens, same here.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:03 schreef Mutiilation het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt.
Ik ben zeer vrij opgevoed met het idee dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Daarom vind ik het irritant als er over mannen gesproken wordt alsof het een groep is die over 1 kant te scheren is.
Er zitten kutwijven onder de vrouwen en klootzakken onder de mannen.
Ja voor vrouwen is het vervelend om verkracht te wordenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:54 schreef Allures het volgende:
Fantastisch hoe al die mannen, die echt niet kunnen weten hoe dit probleem werkelijk voelt als vrouw en hoe vaak het op je pad komt/kan komen, een hart onder de riem komen steken om er daarna meteen een 'maar' aan te verbinden
Werkelijk hartverwarmend
Voordat 40% van de mannen last heeft van een valse aangifte zijn we nog wel even onderweg.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:09 schreef hugecooll het volgende:
Ja voor vrouwen is het vervelend om verkracht te worden
Voor mannen is het vervelend om ervan (vals) beschuldigd te worden
Daarom vindt een man het een goed initiatief maar hoopt hij dat er geen misbruik van de extra aandacht wordt gemaakt
Ik vind 1 al te veelquote:Op woensdag 25 oktober 2017 18:13 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Voordat 40% van de mannen last heeft van een valse aangifte zijn we nog wel even onderweg.
Mannen overkomt namelijk nooit iets en als dat al zo is dan worden ze minstens net zo vaak als vrouwen serieus genomen als ze erover beginnenquote:Op woensdag 25 oktober 2017 17:54 schreef Allures het volgende:
Fantastisch hoe al die mannen, die echt niet kunnen weten hoe dit probleem werkelijk voelt als vrouw en hoe vaak het op je pad komt/kan komen, een hart onder de riem komen steken om er daarna meteen een 'maar' aan te verbinden
Werkelijk hartverwarmend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |