abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:24:36 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174614130
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:19 schreef AMDB het volgende:

[..]

Komt eraan, ben aan het werk momenteel :)
Top, ik wacht wel even ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:24:52 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174614137
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dit is ook exact waarom het afsnijden van de bocht soms wel en soms geen voordeel oplevert.

Een bocht afsnijden kan tijdverlies opleveren t.o.v. de apex, zeker in kwalificatie maakt dat dus soms niet uit.

In het geval van inhalen is het echter anders, door de binnenbocht sneller te nemen kan de coureur op de apex daarna niet sneller omdat je ervoor uitkomt. Praktisch is dit wat Ricciardo altijd doet (maar dan meestal zonder buiten de baan te komen. Door de divebomb te doen maar wel via buiten de baan kreeg Max hier voordeel t.o.v. Raikkonen.
https://mobile.twitter.co(...)5388117%2Fframe.html

Vettel wint een positie en gaat ook over de lijnen dus ook voordeel. Mensen die het over consequent toepassen van de regels nog steeds verdedigen moeten eens wat dieper graven in die wedstrijd
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_174614183
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:19 schreef tja77 het volgende:

[..]

Vergelijk de tekst van het AD met hetgeen Max zei bij Peptalk. Er werden bij Peptalk woorden in zijn mond gelegd. Maar Max blijft gewoon achter hetgeen staan wat hij zei. Tuurlijk flap je er wel iets uit, maar hij heeft geen spijt.
En dat hoeft mijn inziens ook niet. Je zegt altijd wel iets waar iemand zich aan stoort.
Maar dat gemekker hier van een aantal individuen die vinden dat Max een voorbeeldfunctie heeft, en dat hij sorry zou moeten zeggen voor zijn uitspraken. Sodemieter toch op.
Hoop heisa om niks.
Naja, Verstappen zegt meestal niet veel uit zichzelf en Kamphues legt graag woorden in de mond van iemand anders :P maar natuurlijk beledigd Verstappen niemand bewust. Die Gary Connely is gewoon een mongol eerste klas ;)

En policors zijn policor :{w

Prima reactie van Verstappen net @ Peptalk.
pi_174614227

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas viverra risus ultricies lorem ornare cursus. Nulla facilisi. Morbi vitae tellus laoreet, ornare massa ut, sodales eros. Duis lacus urna, volutpat ut bibendum nec, lobortis vitae leo. Curabitur ac metus suscipit, aliquam erat ac, mattis eros. Nunc lacinia aliquam turpis, eu molestie lorem blandit nec. Etiam eu nibh et risus scelerisque rutrum. Fusce tempus vitae enim vel luctus. Duis eleifend pharetra massa non fringilla.

Phasellus pellentesque erat dapibus consequat cursus. Nam id nisl et tortor dignissim placerat a nec velit. Fusce lobortis turpis vel lectus ultricies, non tincidunt mi molestie. Ut scelerisque laoreet ex id sollicitudin. Sed id metus at tellus aliquam consectetur. Suspendisse potenti. Praesent consectetur euismod purus, eu hendrerit dolor placerat eget. Praesent non neque tincidunt, elementum lectus ut, ultrices sapien. Maecenas eu quam semper, pharetra sapien quis, cursus libero. Vivamus porta eros eu purus tincidunt, id eleifend ex finibus. Cras vitae neque erat. Ut a dapibus justo. Donec eget massa dignissim, volutpat tellus eu, posuere turpis.



Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport















Actueel weer Mexico Stad



SPOILER: OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 21:28:41 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:28:34 #55
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_174614263
Mooi werk Crash B:)B
pi_174614297
Crash-sama *O*
pi_174614503
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Uhm jawel. De regel luidt "leaving the track and gaining an advantage" het gaat dus juist wel om het voordeel. En dat voordeel moet meestal een positie verbetering of echt flinke tijdswinst zijn anders word er weinig mee gedaan door de stewards. Die halve tiende die Sainz eerder bij de laatste bocht is maakt dus niet uit want hij zat er al een stuk voor.

Het is niet zo dat 4 wielen buiten de lijn altijd een straf oplevert, dat zijn niet de regels. Meestal gaat het maar om enkele plekken op een circuit waar er echt een aanzienlijk voordeel mee gehaald kan worden. Deze plekken worden elk weekend besproken een aangeduid in de drivers meeting. Als een coureur op zo'n plek te vaak buiten de baan komt kan die straf krijgen, af en toe 4 wielen buiten de baan op andere plekken blijven onbestraft. Tenzij de stewards dus vinden dat er wel een te groot voordeel is in de vorm van tijdswinst of positie verbetering
Wat een voordeel is, is weer zeer speculatief. De kwalificatie was niets anders dan het overtreden van deze regel.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:35:26 #58
192683 AMDB
Visionair.
pi_174614531
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Top, ik wacht wel even ^O^
quote:
Für die Schiedsrichter war klar: Verstappen hat sich durch Abkürzen einen Vorteil verschafft. Red Bull-Teamchef Christian Horner klagte, dass man unter dem Gesichtspunkt fünf oder sechs Mal hätte eingreifen müssen. Namentlich Valtteri Bottas und Daniel Ricciardo. „Ich würde nichts sagen, wenn es immer die gleiche Strafe gäbe. Aber die Kommissare messen mit zweierlei Maß. In ihren Entscheidungen gibt es keine Konstanz. In den USAFormel Schmidt GP Suzuka: Hamiltons Überform & Vettels Pech sind wir noch mit einem relativ unerfahrenen Publikum konfrontiert. Was sollen die denken, wenn es mal eine Strafe gibt und mal nicht?“

Charlie Whiting lässt den Einwand nicht gelten: „In allen anderen Fällen, wo die Fahrer die Strecke verlassen, mussten sie einen weiteren Weg fahren. Max dagegen hat einen kürzeren Weg zurückgelegt. E„In allen anderen Fällen, wo die Fahrer die Strecke verlassen, mussten sie einen weiteren Weg fahren. Max dagegen hat einen kürzeren Weg zurückgelegt.r war mit allen vier Rädern neben der Strecke.“ Selbst der sonst eher liberale Fahrer-Kommissar Mika Salo bedauerte: „Sorry, aber das ging zu weit. Leider haben es die TV-Bilder nicht gut gezeigt. Aber Max ist nur vorbeigekommen, weil er innen neben die Strecke fuhr.“
Dit stuk gaat het om.

Whiting geeft niet per se aan dat het gaat om afstand afgelegd, maar dat dit wel speelde wel bij andere overschrijdingen van de baanlimiet, o.a. het voorbeeld dat Horner aanhaalt.

Dat zijn wel nuances, het gaat niet altijd om afstand. Het woord 'voordeel' werd ook gebruikt (zie dikgedrukt).
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:37:33 #59
192683 AMDB
Visionair.
pi_174614606
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:34 schreef Deckard het volgende:

[..]

Wat een voordeel is, is weer zeer speculatief. De kwalificatie was niets anders dan het overtreden van deze regel.
Zie mijn post eerder: in een kwalificatie kan het zijn dat je er geen voordeel uithaalt, maar bij een inhaalactie wel.

Dit is precies hoe een divebomb werkt: jezelf voor de andere auto gooien (die op de ideale lijn zit) om zo voor hem te komen.

Tijdens een kwalificatie is de lijn die je bij een divebomb aanhoudt trager dan de ideale lijn. Echter de coureur op de apex kan daarna niet meer vol accelleren omdat er een tragere auto voor 'm zit en zal in de remmen moeten.

Een divebomb door de bocht af te snijden is daarom niet te accepteren.
pi_174614651
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:37 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zie mijn post eerder: in een kwalificatie kan het zijn dat je er geen voordeel uithaalt, maar bij een inhaalactie wel
8)7 Tuurlijk haal je er voordeel uit, anders rijd je die lijn niet bij een kwalificatie.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:39:29 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174614665
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:35 schreef AMDB het volgende:

[..]


[..]

Dit stuk gaat het om.

Whiting geeft niet per se aan dat het gaat om afstand afgelegd, maar dat dit wel speelde wel bij andere overschrijdingen van de baanlimiet, o.a. het voorbeeld dat Horner aanhaalt.

Dat zijn wel nuances, het gaat niet altijd om afstand. Het woord 'voordeel' werd ook gebruikt (zie dikgedrukt).
Ja, het gelul over de kortere weg en de anderen een langere weg. Het is bullcrap. Je haalt niet altijd een voordeel met een langere weg en niet altijd een nadeel met een kortere. In de racerij is het regelmatig andersom zelfs.
En natuurlijk werd "voordeel" gebruikt, dat was de originele rechtvaardiging.

Verder blijft staan dat de FIA zich niet heeft gehouden aan de afspraken die ze na Mexico en aan het begin van dit seizoen met de teams hebben gemaakt. Dat is op geen enkele wijze goed te praten, en de FIA toont zich hiermee een onbetrouwbare partner mbt afspraken. Dat kan echt niet. :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:41:00 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174614697
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:37 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zie mijn post eerder: in een kwalificatie kan het zijn dat je er geen voordeel uithaalt, maar bij een inhaalactie wel.

Dit is precies hoe een divebomb werkt: jezelf voor de andere auto gooien (die op de ideale lijn zit) om zo voor hem te komen.

Tijdens een kwalificatie is de lijn die je bij een divebomb aanhoudt trager dan de ideale lijn. Echter de coureur op de apex kan daarna niet meer vol accelleren omdat er een tragere auto voor 'm zit en zal in de remmen moeten.

Een divebomb door de bocht af te snijden is daarom niet te accepteren.
Huh?! Eerder andersom: in een Q doe je het om er voordeel uit te halen (snelste ronde is het doel), in een race kan het ook bijv. een uitwijkactie gone bad (maar toch weer goed ivm het voordeel) of iets anders.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174614768
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef CrashO het volgende:
Goed bezig _O_
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:44:29 #64
192683 AMDB
Visionair.
pi_174614782
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Huh?! Eerder andersom: in een Q doe je het om er voordeel uit te halen (snelste ronde is het doel), in een race kan het ook bijv. een uitwijkactie gone bad (maar toch weer goed ivm het voordeel) of iets anders.
Zo bedoel ik het niet: het kan zijn dat het nemen van de binnenbocht in een kwalificatie geen tijdwinst oplevert omdat de apex sneller is. De binnenbocht kan je wel toelaten om een divebomb te doen waardoor je track position krijgt tijdens een race (ook al is het gekozen pad trager).

Het afsnijden van dezelfde bocht kan dus voordeel OF nadeel opleveren afhankelijk van de situatie.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:48:01 #65
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174614882
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef CrashO het volgende:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas viverra risus ultricies lorem ornare cursus. Nulla facilisi. Morbi vitae tellus laoreet, ornare massa ut, sodales eros. Duis lacus urna, volutpat ut bibendum nec, lobortis vitae leo. Curabitur ac metus suscipit, aliquam erat ac, mattis eros. Nunc lacinia aliquam turpis, eu molestie lorem blandit nec. Etiam eu nibh et risus scelerisque rutrum. Fusce tempus vitae enim vel luctus. Duis eleifend pharetra massa non fringilla.

Phasellus pellentesque erat dapibus consequat cursus. Nam id nisl et tortor dignissim placerat a nec velit. Fusce lobortis turpis vel lectus ultricies, non tincidunt mi molestie. Ut scelerisque laoreet ex id sollicitudin. Sed id metus at tellus aliquam consectetur. Suspendisse potenti. Praesent consectetur euismod purus, eu hendrerit dolor placerat eget. Praesent non neque tincidunt, elementum lectus ut, ultrices sapien. Maecenas eu quam semper, pharetra sapien quis, cursus libero. Vivamus porta eros eu purus tincidunt, id eleifend ex finibus. Cras vitae neque erat. Ut a dapibus justo. Donec eget massa dignissim, volutpat tellus eu, posuere turpis.
Eh wat
pi_174614892
Je moet overigens veel vertrouwen in je auto en in jezelf hebben om zo'n manoeuvre uit te voeren. Heb de replays nu al een paar keer gezien (ook de HD van Sky) en hij lift wel even om te corrigeren anders zit je met het hoekverschil tov Kimi, het blijft voor mij de "overtake of the century" (op z'n Amerikaans :P ) _O_
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:49:18 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174614918
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet: het kan zijn dat het nemen van de binnenbocht in een kwalificatie geen tijdwinst oplevert omdat de apex sneller is. De binnenbocht kan je wel toelaten om een divebomb te doen waardoor je track position krijgt tijdens een race (ook al is het gekozen pad trager).

Het afsnijden van dezelfde bocht kan dus voordeel OF nadeel opleveren afhankelijk van de situatie.
Zo is het verhaal van Whiting dus ook onzin ("alle anderen reden meer meters"; nog even afgezien vh feit of het klopt dat alle anderen meer meters reden).

Maar nogmaals:
Verder blijft staan dat de FIA zich niet heeft gehouden aan de afspraken die ze na Mexico en aan het begin van dit seizoen met de teams hebben gemaakt. Dat is op geen enkele wijze goed te praten, en de FIA toont zich hiermee een onbetrouwbare partner mbt afspraken. Dat kan echt niet. :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174614929
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Eh wat
Hij is zijn website aan het designen.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:50:55 #69
321876 Cherna
Fuck the System
pi_174614983
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:44 schreef AMDB het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het niet: het kan zijn dat het nemen van de binnenbocht in een kwalificatie geen tijdwinst oplevert omdat de apex sneller is. De binnenbocht kan je wel toelaten om een divebomb te doen waardoor je track position krijgt tijdens een race (ook al is het gekozen pad trager).

Het afsnijden van dezelfde bocht kan dus voordeel OF nadeel opleveren afhankelijk van de situatie.
Maak het allemaal niet zo moeilijk.

http://www.f1-planet.com/(...)nnelly-op-het-matje/

Dit laat zien dat juist deze steward zijn boekje te buiten ging om op eigen initiatief naar Mercedes te lopen om te vragen of ze een protest tegen Max wilde indienen. Deze steward zou direct van zijn functie ontheven moeten worden. Gisteren maakt hij voor de derde maal en dit juist tegen Max een vreemd besluit. Nee dat valt niet op zullen we maar zeggen. Alle toppers ooit in de F1 gereden zijn het er allemaal over eens. Compleet van de pot gerukt en inconsequent.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:51:12 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174614990
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Eh wat
Thierry heeft met zijn tengels ad nwe OP gezeten :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 oktober 2017 @ 21:51:22 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174615000
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Eh wat
Er staat dat Max de zege in Mexico pakt met twee ronden voorsprong op de rest van het veld en dat Hamilton en Vettel elkaar in de eerste bocht flink tegen zijn gekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174615110
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is niet de uitleg van Whiting...
Whiting mogen ze sowieso wel vervangen wat mij betreft, met zijn vage uitleg altijd. Maar volgens mij komt het toch aardig overeen. Dit is de vertaling van F1today geen idee of het goed vertaald is.

"Naast het hele Circuit of the Americas ligt aan weerszijden een strook asfalt van drie meter breed. Aan de binnenkant van bochten 17 en 18 is dat beperkt tot een strook van één meter breed, in combinatie met 25 millimeter hoge kerbstones. In alle andere gevallen was het zo dat de coureur in kwestie een langere weg aflegde. Max nam daarentegen een kortere route en legde minder meters af dan de overige rijders. Hij zat met vier wielen naast de baan."

Het gaat allemaal om de mate van voordeel welke er in het betreffende gevecht is geweest. Daarom zal het ook nooit consistent zijn omdat elk individueel geval anders is. Sainz vs Perez was er zowat geen enkel voordeel. Bottas had weliswaar voordeel maar werd buiten de baan geduwd door Ricciardo zelf. Vettel gaat nog geen 10cm buiten de lijnen op de exit maar zit er dan al voor en het is de 1e ronde.

Snap je ? In alle andere gevallen was het voordeel dus gewoon kleiner. Het is niet zo simpel als buiten de lijnen kleuren is straf, zo werkt het niet.

En laten we wel eerlijk zijn. Max deed gewoon nog een do or die actie door nog net zijn voorwiel ernaast te drukken meters voor de apex. Als kimi ingestuurd had en Max niet afgesneden had waren ze gecrashed en dan zou Max de schuldige zijn.
  maandag 23 oktober 2017 @ 21:54:39 #73
192683 AMDB
Visionair.
pi_174615115
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zo is het verhaal van Whiting dus ook onzin ("alle anderen reden meer meters"; nog even afgezien vh feit of het klopt dat alle anderen meer meters reden).


Hij beschrijft een voorbeeld, niet een regel. De regel is 'voordeel'.
pi_174615139
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er staat dat Max de zege in Mexico pakt met twee ronden voorsprong op de rest van het veld en dat Hamilton en Vettel elkaar in de eerste bocht flink tegen zijn gekomen.
Zul je zien dat Connely en Salo nog steeds een 2 ronden stop & go penalty uitdelen aan Max, gewoon omdat het kan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 oktober 2017 @ 21:58:40 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174615277
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:55 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Zul je zien dat Connely en Salo nog steeds een 2 ronden stop & go penalty uitdelen, gewoon omdat het kan.
Mja, dan moeten ze wel veel tequila gezopen hebben en daar komen problemen van :P

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_174615299
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, dan moeten ze wel veel tequila gezopen hebben en daar komen problemen van :P

"Everybody OUT!" :r

:D
pi_174615340
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Eh wat
Niemand bood zich aan om de OP te schrijven en ik heb geen tijd op het moment :P Heb me vrije uurtje al in de plaatjes gestopt. En niemand leest dat ding toch ooit, gezien jij de 1e bent die de Lipsum opmerkte _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 22:00:45 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:01:07 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174615362
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:54 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hij beschrijft een voorbeeld, niet een regel. De regel is 'voordeel'.
Noemt geen voorbeeld, hij "legt uit" waarom Max er wel een voordeel uithaalde en "dus" straf kreeg en de rest niet.
En voor de 10e keer: natuurlijk heeft hij het over er voordeel, dat was de formele reden voor de straf.

En voor de zoveelste keer ga je niet in op het niet nakomen vd afspraken die de FIA met de geams gemaakt heeft na Mexico 2016 en aan het begin vh seizoen. Waarom negeer je dat? Komt het niet zo handig uit in je argumentatie?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:04:35 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174615497
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Whiting mogen ze sowieso wel vervangen wat mij betreft, met zijn vage uitleg altijd. Maar volgens mij komt het toch aardig overeen. Dit is de vertaling van F1today geen idee of het goed vertaald is.

"Naast het hele Circuit of the Americas ligt aan weerszijden een strook asfalt van drie meter breed. Aan de binnenkant van bochten 17 en 18 is dat beperkt tot een strook van één meter breed, in combinatie met 25 millimeter hoge kerbstones. In alle andere gevallen was het zo dat de coureur in kwestie een langere weg aflegde. Max nam daarentegen een kortere route en legde minder meters af dan de overige rijders. Hij zat met vier wielen naast de baan."

Het gaat allemaal om de mate van voordeel welke er in het betreffende gevecht is geweest. Daarom zal het ook nooit consistent zijn omdat elk individueel geval anders is. Sainz vs Perez was er zowat geen enkel voordeel. Bottas had weliswaar voordeel maar werd buiten de baan geduwd door Ricciardo zelf. Vettel gaat nog geen 10cm buiten de lijnen op de exit maar zit er dan al voor en het is de 1e ronde.

Snap je ? In alle andere gevallen was het voordeel dus gewoon kleiner. Het is niet zo simpel als buiten de lijnen kleuren is straf, zo werkt het niet.

En laten we wel eerlijk zijn. Max deed gewoon nog een do or die actie door nog net zijn voorwiel ernaast te drukken meters voor de apex. Als kimi ingestuurd had en Max niet afgesneden had waren ze gecrashed en dan zou Max de schuldige zijn.
1. Die uitleg klopt gewoon niet: niet iedereen had een langere weg, een langere weg is niet noodzakelijkerwijs een nadeel in de racerij en er hadden meerdere coureurs wel degelijk voordeel.
2. De FIA heeft door deze actie de afspraken geschonden die ze na Mexico en aan het begin vh seizoen met de teams hebben gemaakt. De FIA betoont zich ern onbetrouwbare partner mbt afspraken. Dat kan echt niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174615667
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

1. Die uitleg klopt gewoon niet: niet iedereen had een langere weg, een langere weg is niet noodzakelijkerwijs een nadeel in de racerij en er hadden meerdere coureurs wel degelijk voordeel.
2. De FIA heeft door deze actie de afspraken geschonden die ze na Mexico en aan het begin vh seizoen met de teams hebben gemaakt. De FIA betoont zich ern onbetrouwbare partner mbt afspraken. Dat kan echt niet.
1. Zie mijn eerste zin wat betreft Whiting. En staar je niet blind op die opmerking over de langere weg. Alle factoren zijn van invloed niet enkel de afgelegde meters.

2. Daar ben ik het met je eens.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:12:02 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174615694
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:27 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas viverra risus ultricies lorem ornare cursus. Nulla facilisi. Morbi vitae tellus laoreet, ornare massa ut, sodales eros. Duis lacus urna, volutpat ut bibendum nec, lobortis vitae leo. Curabitur ac metus suscipit, aliquam erat ac, mattis eros. Nunc lacinia aliquam turpis, eu molestie lorem blandit nec. Etiam eu nibh et risus scelerisque rutrum. Fusce tempus vitae enim vel luctus. Duis eleifend pharetra massa non fringilla.

Phasellus pellentesque erat dapibus consequat cursus. Nam id nisl et tortor dignissim placerat a nec velit. Fusce lobortis turpis vel lectus ultricies, non tincidunt mi molestie. Ut scelerisque laoreet ex id sollicitudin. Sed id metus at tellus aliquam consectetur. Suspendisse potenti. Praesent consectetur euismod purus, eu hendrerit dolor placerat eget. Praesent non neque tincidunt, elementum lectus ut, ultrices sapien. Maecenas eu quam semper, pharetra sapien quis, cursus libero. Vivamus porta eros eu purus tincidunt, id eleifend ex finibus. Cras vitae neque erat. Ut a dapibus justo. Donec eget massa dignissim, volutpat tellus eu, posuere turpis.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Actueel weer Mexico Stad

[ afbeelding ]

SPOILER: OP
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt die Q-tijd? Op zich lijkt me van wel, want de normale 2 uur tussen FP3 en de Q, maar F1Today heeft er weer 4 uur tussen gepropt: https://www.f1today.net/nl/seizoen/kalender/f1/races
Nogmaals, dat lijkt me fout, maar misschien voor de zekerheid even nakijken?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174615719
quote:
27 okt 2017
17:00-18:30 Eerste vrije training
21:00-22:30 Tweede vrije training

28 okt 2017
17:00-18:00 Derde vrije training
20:00-21:00 Kwalificatie

29 okt 2017
20:00 Race
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:14:52 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174615789
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:13 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Bron?
Nogmaals, dat lijkt me correct hoor (normale 2 uur ertussen), maar je geeft geen bron.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174615821
f1 site goed? :P
https://www.formula1.com/en/championship/races/2017/Mexico.html


Mexico zit op GMT-5, wij op +2. De zondag is wintertijd, maar Mexico gaat precies tegelijk met ons een uurtje opzij (hun naar -6 wij naar +1). Dus tijdsverschil is het hele weekend 7 uur.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 22:17:56 ]
pi_174615859
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bron?
Nogmaals, dat lijkt me correct hoor (normale 2 uur ertussen), maar je geeft geen bron.
https://www.gpupdate.net/(...)rix-van-mexico-2017/
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:17:12 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174615880
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:11 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

1. Zie mijn eerste zin wat betreft Whiting. En staar je niet blind op die opmerking over de langere weg. Alle factoren zijn van invloed niet enkel de afgelegde meters.

2. Daar ben ik het met je eens.
1. Natuurlijk staar ik me daar wel blind op, want dat is de uitleg/reden die hij geeft. Woorden vd hoogste baas op dit gebied, als ik die al niet meer serieus mag nemen moet hij aftreden.
2. Fijn dat we het daar iig over eens zijn.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:19:10 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174615952
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:15 schreef CrashO het volgende:
f1 site goed? :P
https://www.formula1.com/en/championship/races/2017/Mexico.html

[ afbeelding ]
Mexico zit op GMT-5, wij op +2. De zondag is wintertijd, maar Mexico gaat precies tegelijk met ons een uurtje opzij. Dus tijdsverschil is het hele weekend 7 uur.
Uiteraard, fijn dat je het gechecked hebt ^O^
Ter verklaring: ik wil alleen maar dat de OP klopt he? Het is geen kritiek. En ik vermoedde al sterk dat F1Today het fout had
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:19:25 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174615959
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174615976
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uiteraard, fijn dat je het gechecked hebt ^O^
Ter verklaring: ik wil alleen maar dat de OP klopt he? Het is geen kritiek. En ik vermoedde al sterk dat F1Today het fout had
Uiteraard. Ben blij dat iemand eindelijk aandacht besteed aan het checken :') Ik besteed er redelijk wat tijd aan om te zorgen dat hij foutvrij is, maar ben ook maar 1 persoon :P Maar had met het oog op de klokverschuiving zondag alles even dubbelgecheckt alvast..

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 22:21:05 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 oktober 2017 @ 22:20:10 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174615987
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uiteraard, fijn dat je het gechecked hebt ^O^
Ter verklaring: ik wil alleen maar dat de OP klopt he? Het is geen kritiek. En ik vermoedde al sterk dat F1Today het fout had
Die hebben gewoon Kopij Pastei gedaan ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:21:43 #91
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174616055
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:19 schreef CrashO het volgende:

[..]

Uiteraard. Ben blij dat iemand eindelijk aandacht besteed aan het checken :') Ik besteed er redelijk wat tijd aan om te zorgen dat hij foutvrij is, maar ben ook maar 1 persoon :P
Ik wil je best vaker bijstaan hoor. Maar ik ben een ICT-nitwit en niet direct creatief aangelegd, dus dan wordt het factchecken ofzo ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:22:26 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_174616081
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 21:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En laten we wel eerlijk zijn. Max deed gewoon nog een do or die actie door nog net zijn voorwiel ernaast te drukken meters voor de apex. Als kimi ingestuurd had en Max niet afgesneden had waren ze gecrashed en dan zou Max de schuldige zijn.
Lol nee. Max was veel sneller mede omdat Kimi met half gas reed (zie reactie van Kimi) om brandstof te besparen.
Kimi lokte een inhaalactie daarmee dus (onbewust) uit en Max gaat er gewoon voor. Hij doet niet mee om 4e te worden.

Max gaat echter niet achter je blijven hangen omdat jij met voldoende brandstof de finish wil halen :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:24:18 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174616135
quote:
10s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die hebben gewoon Kopij Pastei gedaan ;)
Dacht ik ook even, maar bij de VS staat 23:00 uur (wat klopt) en bij Mexico 22:00 uur (wat niet klopt).
Of ze hebben het wel gedaan en dan gewoon automatisch het tijdsverschil opgeteld. Maar waarom dan niet ook bij de resterende 2 races?

EDIT: bij Brazilie en Abu D. zit er 3 uur tussen op F1Today. Ik raak in de war nu :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174616160
krijg bij Max zo'n Senna gevoel met ballestre. die vdeed senna een DQ omdat hij de baan zou hebben afgesneden en toen geen wk werd zodat Prost het kon winnen
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 oktober 2017 @ 22:25:08 #95
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_174616168
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dacht ik ook even, maar bij de VS staat 23:00 uur (wat klopt) en bij Mexico 22:00 uur (wat niet klopt).
Of ze hebben het wel gedaan en dan gewoon automatisch het tijdsverschil opgeteld. Maar waarom dan niet ook bij de resterende 2 races?
Voortaan is elke kwalificatie om 16u, net als in Australië 8-)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_174616243
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dacht ik ook even, maar bij de VS staat 23:00 uur (wat klopt) en bij Mexico 22:00 uur (wat niet klopt).
Of ze hebben het wel gedaan en dan gewoon automatisch het tijdsverschil opgeteld. Maar waarom dan niet ook bij de resterende 2 races?

EDIT: bij Brazilie en Abu D. zit er 3 uur tussen op F1Today. Ik raak in de war nu :D
En daarom geen F1 today gebruiken :')
Van de F1 site voor Brazilië (local times):


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 22:29:04 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:29:14 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174616277
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

En daarom geen F1 today gebruiken :')
F1 site voor Brazilië:
[ afbeelding ]
Dat is lokale tijd :P
Maar wel gewoon 2 uur ertussen _O_
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174616310
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Lol nee. Max was veel sneller mede omdat Kimi met half gas reed (zie reactie van Kimi) om brandstof te besparen.
Kimi lokte een inhaalactie daarmee dus (onbewust) uit en Max gaat er gewoon voor. Hij doet niet mee om 4e te worden.

Max gaat echter niet achter je blijven hangen omdat jij met voldoende brandstof de finish wil halen :')
Al deze factoren maken niet dat het geen do or die was. Dat was het wel, en zoals je zelf al zegt, zo is Max ook gewoon. Dat is mooi, dat is goed, dat willen we zien. Maar dat kan ook wel eens verkeerd aflopen met een crash of straf.
  maandag 23 oktober 2017 @ 22:30:47 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_174616329
quote:
99s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:27 schreef CrashO het volgende:

[..]

En daarom geen F1 today gebruiken :')
Van de F1 site voor Brazilië (local times):
[ afbeelding ]
En ik laat jullie gewoon F1Today factchecken :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_174616330
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is lokale tijd :P
Maar wel gewoon 2 uur ertussen _O_
Brazilië zit (en blijft) op GMT-2. Wij dan op GMT+1. Dus 3 uur verschil tijdens de race.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 22:31:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')