Nee, dat doe ik ook niet. Ik heb het over waarschijnlijkheden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik haal niets door elkaar, maar mensen kunnen nou eenmaal dingen doen die hun naasten nooit van ze verwacht hadden.
Dus de bewering van een zus dat het wel een misdrijf moet zijn zou ik niet op basis van het simpele feit dat het een mening van een zus is tot waarheid bombarderen.
Of misschien wil de familie, ondanks het feit dat hij verdwenen is, nog een klein beetje privacy houden, want allerlei figuren op internet menen dat zoiets een excuus is om de doopceel van je overgrootvader te lichten als dat ze zo uitkomt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik ook niet. Ik heb het over waarschijnlijkheden.
Zo is het ook waarschijnlijk dat deze zaak nooit meer wordt opgelost. De man is verdwenen en dat zal (helaas) altijd zo blijven.
Het is opvallend dat er nergens, ook niet op de speciale Hanno-site, iets wordt vermeld over 's mans verleden. Het lijkt haast of dat angstvallig verborgen moet blijven.
Ik zou verwachten een al dan niet uitgebreide biografie te vinden; die zou ik althans publiceren als ik een vermiste zou proberen te vinden. Nu is het gewoon zoeken naar een naald in een hooiberg.
Dat kan, maar dan heeft het ook geen nut om zo'n website te maken. Een website met 4 foto's en niet 400, zodat je er ook echt wat aan hebt bij de opsporing.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of misschien wil de familie, ondanks het feit dat hij verdwenen is, nog een klein beetje privacy houden, want allerlei figuren op internet menen dat zoiets een excuus is om de doopceel van je overgrootvader te lichten als dat ze zo uitkomt.
Vooralsnog is het gewoon een saaie, brave huisvader die ineens verdwenen is.
De instanties die werkelijk wat kunnen met allerlei feiten zullen prima geïnformeerd zijn, allerlei figuren die het al verdacht vinden dat zijn levensloop niet uitgebreid beschreven is gaat dat ook helemaal niets aan.
Ik hoop dat niemand van mijn familieleden en vrienden daar hetzelfde over denkt, mocht ik ooit vermist raken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Ik zou verwachten een al dan niet uitgebreide biografie te vinden; die zou ik althans publiceren als ik een vermiste zou proberen te vinden. Nu is het gewoon zoeken naar een naald in een hooiberg.
Dit dus.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik hoop dat niemand van mijn familieleden en vrienden daar hetzelfde over denkt, mocht ik ooit vermist raken.
Wat denk jij met een uitgebreide biografie wel te kunnen, wat je nu niet kan, en waar de familieleden, die wel op de hoogte zijn van die biografie, nooit op zouden komen?
Hoe meer informatie er wordt gepubliceerd over de achtergrond van deze man, hoe groter de kans dat hij ooit worden gevonden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik hoop dat niemand van mijn familieleden en vrienden daar hetzelfde over denkt, mocht ik ooit vermist raken.
Wat denk jij met een uitgebreide biografie wel te kunnen, wat je nu niet kan, en waar de familieleden, die wel op de hoogte zijn van die biografie, nooit op zouden komen?
Hij was gek van kamperen en deed dit graag in Frankrijk...quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:38 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Hoe meer informatie er wordt gepubliceerd over de achtergrond van deze man, hoe groter de kans dat hij ooit worden gevonden.
Stel dat hij bijvoorbeeld vroeger in Portugal heeft gewoond of daar graag op vakantie ging. Dan zou deze informatie er toe kunnen leiden dat oplettende vakantiegangers in Portugal hem tegen het lijf lopen.
Stel dat hij bijvoorbeeld een fanatiek motorrijder was. Dan zou het helpen in die kringen eens te informeren.
Wat is nu opmaak uit die website is dat het een man was zonder verleden, zonder hobbies, zonder interesses. Een blanco vel papier; en dat vind je dus nooit.
Ja, dat schreef Stacey al. Stond op de vermissingsposter.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:36 schreef westwoodblvd het volgende:
Hij had geen rode trui aan. Het was een rode blouse.
Dat mag niet vanwege de privacy. En dat moeten ze gauw veranderen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 19:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ik denk ook dat ze al veel eerder hadden moeten onderzoeken welke telefoons er die ochtend in de buurt zijn geweest.
Sorry, ik dacht trui. Zwart en rood is wel chic. Toch iets met een dame?quote:Op zondag 22 oktober 2017 00:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, dat schreef Stacey al. Stond op de vermissingsposter.
Loekie geeft graag een eigen draai aan een verhaal.
Loopt jouw vent elke dag naakt dan?quote:Op zondag 22 oktober 2017 06:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht trui. Zwart en rood is wel chic. Toch iets met een dame?
Nee hoor, mensen in Nederland hebben het recht te verdwijnen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 06:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat mag niet vanwege de privacy. En dat moeten ze gauw veranderen.
Dit dus, de problemen waar zijn vrouw tegenaan loopt zijn te triest voor woorden, juist omdat het vooral problemen met de overheid zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee hoor, mensen in Nederland hebben het recht te verdwijnen.
De enige wet die ze van mij mogen aanpakken is die vermissingsstatus voor de achterblijvers.
Ik vond de uitzending ook wel een beetje tegenvallen..quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:25 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Geen echt nieuws in de uitzending van gisterenavond. Wel veel begrijpelijke emoties.
Dat is er een per week, hieronder vallen vooral veel buitenlanders. Zoals Polen en Bulgaren die hier tijdelijk werken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 09:25 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Geen echt nieuws in de uitzending van gisterenavond. Wel veel begrijpelijke emoties.
Wat voor mij wel nieuw was, was de vermelding dat er jaarlijks 50(!) mensen in Nederland vermist raken en nooit meer worden teruggevonden. Veel meer dan ik gedacht zou hebben.
Als je de (bekende) asielzoekers, reizigers, ontvoerde kinderen, oorlogsvermisten en vermisten door een ongeluk/ramp negeert, dan blijft er al niet veel meer over.quote:Het aantal personen dat op 1 april 2013 al minstens één jaar vermist werd: 1497
• Periode 1929 - 1999: 299
• Periode 2000 - 2012: 1198
Vanaf het jaar 2000 werden vermissingen beter geregistreerd.
Herkomst van vermisten, gebaseerd op geboorteland:
• Nederland: 425 (28,4%)
• Buitenland: 880 (58,8%), vooral Afrika en Azië.
• Onbekend: 192 (12,8%)
Type vermissing, voor zover mogelijk gebaseerd op politiedossier:
• Onbekend: 639 (42,7%); te weinig informatie bekend om er iets over te zeggen
• Asielzoekers: 358 (23,9%); vaak zonder bekende bestemming vertrokken uit een AZC, in veel gevallen niet per se een zorgelijke vermissing
• Reizigers: 159 (10,6%) waarvan 48,4% Nederlander; het gaat hier om vermisten die in het buitenland vermist zijn geraakt of waarvan bekend is dat zij voornemens waren naar het buitenland te vertrekken.
• Ontvoering: 107 (7,1%) waarvan 89,8% minderjarig; vrijwel altijd internationale parentale kinderontvoeringen.
• Weglopers: 91 (6,1%) waarvan 35,2% Nederlander; vermisten die zelfstandig hun woning, werk, zorginstelling of opvanghuis hebben verlaten, al dan niet in verwarde toestand.
• Misdrijf: 51 (3,4%) waarvan 66,7% Nederlander; vermoeden van misdrijf op basis van bijvoorbeeld het aantreffen van bloedsporen of lichaamsdelen, of omdat de vermiste een bekende crimineel is.
• Oorlog: 49 (3,3%) uitsluitend uit de oorlogsjaren tot 1947.
• Ongeluk/ramp: 43 (2,9%) waarvan 67,4% Nederlander; voornamelijk vermissingen op zee, vermoedelijke verdrinkingen en vermoedelijke zelfmoorden (d.m.v. verdrinking?).
Het hele rapport:
http://www.politieenweten(...)ead49d029a3PK72A.pdf
Inderdaad, en dan nog degene die zelf vertrekken naar het buitenland.quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:43 schreef Physsic het volgende:
Een aantal jaar geleden is er onderzoek gedaan naar het aantal langdurig vermisten (= langer dan één jaar vermist). Volgens dat onderzoek gaat het om ongeveer 100 mensen per jaar, waaronder veel niet-Nederlanders (niet in Nederland geboren althans). Hier een kleine opsomming van de resultaten:
[..]
Als je de (bekende) asielzoekers, reizigers, ontvoerde kinderen, oorlogsvermisten en vermisten door een ongeluk/ramp negeert, dan blijft er al niet veel meer over.
Nja, maar of dat zo vaak gebeurt in Nederland.. Volgens mij is het heel lastig om jezelf tegenwoordig voor hele lange tijd te verstoppen. Zijn er voorbeelden uit Nederland bekend waar iemand na jaren wel vrijwillig bleek te zijn vertrokken?quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, en dan nog degene die zelf vertrekken naar het buitenland.
Veel mensen zijn gelukkig, toch is er een gedeelte die helemaal geen contact meer wil met de achterblijvers. Of zelf kies voor een nieuw leven in het buitenland.
Als je niet gevonden wilt worden, dan kan dat lastig worden. Denk aan een sekte of een nieuwe liefde.
Ik weet van een moeder bij mijn jongste op school, die is al jaren verdwenen, ook amper aandacht aan besteed.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nja, maar of dat zo vaak gebeurt in Nederland.. Volgens mij is het heel lastig om jezelf tegenwoordig voor hele lange tijd te verstoppen. Zijn er voorbeelden uit Nederland bekend waar iemand na jaren wel vrijwillig bleek te zijn vertrokken?
Maar ze weten wel zeker dat ze niet is overleden?quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet van een moeder bij mijn jongste op school, die is al jaren verdwenen, ook amper aandacht aan besteed.
In Tros Vermist kwam het toch best regelmatig voor hoor. Bleek oom Jan al jaren in Spanje een bar te runnen. En er was eens een joch dat zich al jaren ophield in de bossen in Italië. Maar dat waren dan vaak wel vermissingszaken waarbij vrijwillig verdwijnen wel één van de plausibele verklaringen was.quote:Op maandag 23 oktober 2017 11:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nja, maar of dat zo vaak gebeurt in Nederland.. Volgens mij is het heel lastig om jezelf tegenwoordig voor hele lange tijd te verstoppen. Zijn er voorbeelden uit Nederland bekend waar iemand na jaren wel vrijwillig bleek te zijn vertrokken?
Binnen NL wel ja, als je naar het buitenland vertrekt is dat denk ik een stuk makkelijker.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:06 schreef agter het volgende:
Het lijkt me heel lastig om zonder geld weg en onvindbaar te blijven.
Er zitten ook behoorlijk wat Nederlanders in woongroepen wereldwijd, die hebben zich compleet afgesloten van de westerse beschaving.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Binnen NL wel ja, als je naar het buitenland vertrekt is dat denk ik een stuk makkelijker.
Ook dat.... binnen NL is het lastig; je moet belasting betalen, je moet een zorgverzekering hebben, dat gaat het moeilijk maken in NL te leven terwijl je totaal onder de radar wilt blijven.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zitten ook behoorlijk wat Nederlanders in woongroepen wereldwijd, die hebben zich compleet afgesloten van de westerse beschaving.
Hoe wil je die opsporen?
In Belize zaten er een aantal, die mensen maken geen gebruik meer van hun paspoort of identiteitskaart. Spreken een andere taal en hebben vaak een andere naam.
In Thailand zitten er ook een aantal. Komen daar Nederlanders dan doet men net alsof men Duits of Belgische is.
Ik neem aan dat bekend is welk vliegtuig ze genomen hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er zitten ook behoorlijk wat Nederlanders in woongroepen wereldwijd, die hebben zich compleet afgesloten van de westerse beschaving.
Hoe wil je die opsporen?
In Belize zaten er een aantal, die mensen maken geen gebruik meer van hun paspoort of identiteitskaart. Spreken een andere taal en hebben vaak een andere naam.
In Thailand zitten er ook een aantal. Komen daar Nederlanders dan doet men net alsof men Duits of Belgische is.
Ik zou niet weten waarom je denkt dat iemand totaal zonder geld verdwenen is.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:45 schreef agter het volgende:
[..]
Ik neem aan dat bekend is welk vliegtuig ze genomen hebben.
Echt helemaal zonder spoor van huis verdwijnen zonder geld, lijkt me lastig.
Ja. Dat moet je dan idd heel goed voorbereiden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je denkt dat iemand totaal zonder geld verdwenen is.
Als je dat lang genoeg voorbereidt is het niet heel lastig om een paar duizend euro bij elkaar te sprokkelen, ook als je het niet heel erg breed hebt.
inderdaad, ov tot Brussel of Parijs nemen, of een taxi en vervolgens enkele reis in het vliegtuig en je bent weg...quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je denkt dat iemand totaal zonder geld verdwenen is.
Als je dat lang genoeg voorbereidt is het niet heel lastig om een paar duizend euro bij elkaar te sprokkelen, ook als je het niet heel erg breed hebt.
?quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:52 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Dat moet je dan idd heel goed voorbereiden.
Ik zou persoonlijk nog wat verder reizen, maar bijvoorbeeld van Spanje naar Mexico gaan en daarvandaan over land verder, als ik naar Belize zou willen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, ov tot Brussel of Parijs nemen, of een taxi en vervolgens enkele reis in het vliegtuig en je bent weg...
Wat een verhaal zeg, moeder van zes kinderen en dan foets, weg. En dus kennelijk weggebleven ook want het verhaal dateert uit 2001.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
In Tros Vermist kwam het toch best regelmatig voor hoor. Bleek oom Jan al jaren in Spanje een bar te runnen. En er was eens een joch dat zich al jaren ophield in de bossen in Italië. Maar dat waren dan vaak wel vermissingszaken waarbij vrijwillig verdwijnen wel één van de plausibele verklaringen was.
Dit is ook een interessante: http://krant.telegraaf.nl(...)haar.der.corrie.html
Zij is wel doodverklaard.
Dat viel mij ook al op. Er staat ook dat er geen informatie werd gevonden waaruit iets bijzonders zou blijken of zoiets. Laptop bekeken dus. Maar ja, als ze iets vinden gaan ze dat toch niet aan de grote klok hangen?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 20:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Het is opvallend dat er nergens, ook niet op de speciale Hanno-site, iets wordt vermeld over 's mans verleden. Het lijkt haast of dat angstvallig verborgen moet blijven.
Als hij vrijwillig vertrokken is dan verwacht ik dat hij gewoon nog een telefoon en laptop had.quote:Op maandag 23 oktober 2017 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Er staat ook dat er geen informatie werd gevonden waaruit iets bijzonders zou blijken of zoiets. Laptop bekeken dus. Maar ja, als ze iets vinden gaan ze dat toch niet aan de grote klok hangen?
Wat bedoel je? Dat hij die spullen zou meenemen in zijn nieuwe leven?quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij vrijwillig vertrokken is dan verwacht ik dat hij gewoon nog een telefoon en laptop had.
Ik hoop dat ze destijds de router goed gecontroleerd hebben qua verbindingen.
Als je vertrekt maar dat aan niemand laat weten, ben je toch voor andere personen vermist?quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:42 schreef Boca_Raton het volgende:
@Leandra: dan was hij niet vermist maar enkel vertrokken.
inderdaad.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:46 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Als je vertrekt maar dat aan niemand laat weten, ben je toch voor andere personen vermist?
Dat weet je gezin dan niet hè, als ze ook niet van de tweed laptop en telefoon weten.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:42 schreef Boca_Raton het volgende:
@Leandra: dan was hij niet vermist maar enkel vertrokken.
Als je bepaalde spullen meeneemt, ben je dan vermist? Dan kun je toch denken dat iemand zelf weg wil zijn?quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:46 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Als je vertrekt maar dat aan niemand laat weten, ben je toch voor andere personen vermist?
Als hij bijvoorbeeld samen met iemand een nieuw leven begonnen is, dan zal hij daar toch contact mee moeten hebben gehad, dat kennelijk op geen enkele manier op zijn reguliere telefoon/laptop te achterhalen was.quote:Op maandag 23 oktober 2017 17:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat hij die spullen zou meenemen in zijn nieuwe leven?
Precies. Tenzij de politie dat wel is tegengekomen in zijn laptop/foon, maar daarover niets gezegd heeft.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als hij bijvoorbeeld samen met iemand een nieuw leven begonnen is, dan zal hij daar toch contact mee moeten hebben gehad, dat kennelijk op geen enkele manier op zijn reguliere telefoon/laptop te achterhalen was.
Als niemand weet dat je die extra telefoon/laptop hebt denk je dat niet.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je bepaalde spullen meeneemt, ben je dan vermist? Dan kun je toch denken dat iemand zelf weg wil zijn?
Tenzij hij daar dus een (geheime) extra telefoon/laptop voor had.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Precies. Tenzij de politie dat wel is tegengekomen in zijn laptop/foon, maar daarover niets gezegd heeft.
Dat ben ik met je eens. Maar als je weggaat en je neemt documenten, passen, veel belangrijke dingen mee, dan gaat je familie je niet als vermist opgeven. Wordt ook niets aan gedaan dan. Iemand is dan vrijwillig vertrokken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als niemand weet dat je die extra telefoon/laptop hebt denk je dat niet.
Zijn telefoon lag in de auto, zwijn laptop lag thuis.
Als hij samen met iemand vertrokken is om een nieuw leven te beginnen dan denk ik dat hij nog een telefoon/laptop had.
Daarom hoop ik dat ze kort na de verdwijning de mac-adressen in de router gecontroleerd hebben om te kunnen vaststellen of er nog meer apparatuur van de verbinding thuis gebruik heeft gemaakt.
Klopt. Overigens: stel dat ze iets vinden wat duidt op een minnares/minnaar. Daar kunnen ze dan toch moeilijk wat over zeggen in de media? Is toch privé?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tenzij hij daar dus een (geheime) extra telefoon/laptop voor had.
Pardon?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar als je weggaat en je neemt documenten, passen, veel belangrijke dingen mee, dan gaat je familie je niet als vermist opgeven. Wordt ook niets aan gedaan dan. Iemand is dan vrijwillig vertrokken.
Dat is het sowieso, maar in dit geval is juist gemeld dat er niets in die richting gevonden is.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:14 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Klopt. Overigens: stel dat ze iets vinden wat duidt op een minnares/minnaar. Daar kunnen ze dan toch moeilijk wat over zeggen in de media? Is toch privé?
Hij had niets bekends meegenomen alleen zijn portefeuille, daarin zat een nieuw paspoort, dus die kan in het buitenland nu nog 7 jaar vooruit.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als je bepaalde spullen meeneemt, ben je dan vermist? Dan kun je toch denken dat iemand zelf weg wil zijn?
Hoeveel spullen denk je nodig te hebben als je je hele leven compleet wil omgooien?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar als je weggaat en je neemt documenten, passen, veel belangrijke dingen mee, dan gaat je familie je niet als vermist opgeven. Wordt ook niets aan gedaan dan. Iemand is dan vrijwillig vertrokken.
Als niemand weet dat je die spullen hebt, dan valt het ook niet op dat ze meegenomen zijn toch? Maar goed, Leandra heeft het al goed verwoord. Overigens lijkt het me dat als de politie aanwijzigingen had gevonden voor het bestaan van eventuele tweede telefoons/laptops dat wel bekend zou worden gemaakt. De vraag of er naar gekeken is is wel een goede, want niks bekend kan betekenen niks gevonden, maar ook dat het niet is onderzocht. Niet dat we antwoord gaan krijgen op die vraag naar mijn mening maar goed.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Colonel Parkerquote:Op maandag 23 oktober 2017 11:59 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, na 3,5 jaar is dat ook niet te achterhalen, als iemand dat soort dingen überhaupt al thuis gebruikt heeft.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:30 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Als niemand weet dat je die spullen hebt, dan valt het ook niet op dat ze meegenomen zijn toch? Maar goed, Leandra heeft het al goed verwoord. Overigens lijkt het me dat als de politie aanwijzigingen had gevonden van het bestaan van eventuele tweede telefoons/laptops dat wel bekend zou worden gemaakt. De vraag of er naar gekeken is is wel een goede, want niks bekend kan betekenen niks gevonden, maar ook dat het niet is onderzocht. Niet dat we antwoord gaan krijgen op die vraag naar mijn mening maar goed.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat als je slim genoeg bent dat allemaal op andere apparaten te doen dan degenen thuis, je inderdaad ook niet met die apparaten op je thuisnetwerk gaat. Maar dit is natuurlijk maar een aanname.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, na 3,5 jaar is dat ook niet te achterhalen, als iemand dat soort dingen überhaupt al thuis gebruikt heeft.
Bij Ikea heb je ook internet hè.
prepaid telefoon kraait niemand naar.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:30 schreef Polenbatser het volgende:
[..]
Als niemand weet dat je die spullen hebt, dan valt het ook niet op dat ze meegenomen zijn toch? Maar goed, Leandra heeft het al goed verwoord. Overigens lijkt het me dat als de politie aanwijzigingen had gevonden voor het bestaan van eventuele tweede telefoons/laptops dat wel bekend zou worden gemaakt. De vraag of er naar gekeken is is wel een goede, want niks bekend kan betekenen niks gevonden, maar ook dat het niet is onderzocht. Niet dat we antwoord gaan krijgen op die vraag naar mijn mening maar goed.
Als je niets weet, kan het alles zijn. Als de politie geen aanwijzingen heeft, houden zij ook alle opties open. Ik stelde mijn vraag dus eigenlijk verkeerd, ik bedoelde meer; zijn er genoeg aanwijzingen dat het om zelfstandig vertrek gaat?quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou de hele zaak veranderen de mogelijk een misdrijf maken, lijkt me sterk.
Oeh, Corrie v/d Valk. Daar had ik inderdaad al iets over gelezen. Opvallende zaak. Die is helaas ook (nog) niet gevonden..quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
In Tros Vermist kwam het toch best regelmatig voor hoor. Bleek oom Jan al jaren in Spanje een bar te runnen. En er was eens een joch dat zich al jaren ophield in de bossen in Italië. Maar dat waren dan vaak wel vermissingszaken waarbij vrijwillig verdwijnen wel één van de plausibele verklaringen was.
Dit is ook een interessante: http://krant.telegraaf.nl(...)haar.der.corrie.html
Zij is wel doodverklaard.
Als iemand vrijwillig weggaat (dus er is geen ontvoering en/of geweld geweest) en hij neemt paspoort, geld, belangrijke documenten etc. etc. mee dan is dat volgens mij geen vermissing. De achterblijvers missen zo iemand wel, maar als die persoon vrijwillig blijkt te zijn vertrokken, dan houdt het toch op? Wat moet de politie daarmee? Kijken waar iemand uithangt?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Pardon?
Iemand gaat 's morgens van huis, komt niet meer thuis, en je denkt dat partner en kinderen iemand niet als vermist gaan opgeven omdat je passen en belangrijke documenten meeneemt?
Goeie morgen zeg, en hoe moeten zijn naasten dat weten dan?quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als iemand vrijwillig weggaat (dus er is geen ontvoering en/of geweld geweest) en hij neemt paspoort, geld, belangrijke documenten etc. etc. mee dan is dat volgens mij geen vermissing. De achterblijvers missen zo iemand wel, maar als die persoon vrijwillig blijkt te zijn vertrokken, dan houdt het toch op? Wat moet de politie daarmee? Kijken waar iemand uithangt?
Moet je niet op z'n minst van buiten Europa vliegen om niet traceerbaar te zijn voor Nederlandse autoriteiten? Hoe ga je dat bijvoorbeeld doen met het betalen van je ticket en aanvragen visum? Daar moet je dan wel erg goed over hebben nagedacht.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
inderdaad, ov tot Brussel of Parijs nemen, of een taxi en vervolgens enkele reis in het vliegtuig en je bent weg...
Kennelijk is dat in dit geval niet duidelijk anders werd er niet naar hem gezocht. Maar ik denk dat er legio zaken zijn waar het overduidelijk is dat iemand vrijwillig de benen heeft genomen (veel van tevoren uitgezocht, paspoort mee, getuigen die iemand later nog gezien hebben, geld mee, dat soort dingen). Dan weten de achterblijvers wel niet waar hun dierbare zich bevindt, maar ik vraag me af of de politie op dát moment al, gaat zoeken. Nogmaals: als er geen tekenen van geweld en zo zijn. Iedereen heeft toch het recht om vrijwillig te vertrekken?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goeie morgen zeg, en hoe moeten zijn naasten dat weten dan?
Hanno bijvoorbeeld had zijn paspoort bij zich en zijn portemonnee.
Waar moet dan specifiek uit blijken dat hij vrijwillig is vertrokken?
Heb me zitten afvragen of de auto de hele dag stationair heeft lopen draaien, en de auto bij het vinden geen benzine meer had of dat deze uit is gezet door degene die de auto daar geplaatst heeft? Dat lijken mij nu net details waaruit je zou kunnen aannemen of er iets onverwachts is gebeurd of dat alles onder controle was toen de motor werd uitgezet.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 15:58 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik laat 'm ook wel 'ns zitten als ik de auto uitstap, maar dat is dan bijna altijd omdat op dat moment de motor ook nog draait.
Het argument dat iedereen "het recht heeft om te verdwijnen", heeft de politie de afgelopen jaren regelmatig veel kritiek bezorgd. Namelijk wanneer achteraf bleek dat iemand toch slachtoffer is geworden van een misdrijf. De politie zal in de meeste gevallen dus toch een onderzoek starten, tot ze aanwijzingen hebben dat iemand vrijwillig is vertrokken. Dat iemand zijn paspoort en portemonnee heeft meegenomen lijkt me daarvoor onvoldoende, aangezien de meeste mensen dat de hele dag bij zich dragen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kennelijk is dat in dit geval niet duidelijk anders werd er niet naar hem gezocht. Maar ik denk dat er legio zaken zijn waar het overduidelijk is dat iemand vrijwillig de benen heeft genomen (veel van tevoren uitgezocht, paspoort mee, getuigen die iemand later nog gezien hebben, geld mee, dat soort dingen). Dan weten de achterblijvers wel niet waar hun dierbare zich bevindt, maar ik vraag me af of de politie op dát moment al, gaat zoeken. Nogmaals: als er geen tekenen van geweld en zo zijn. Iedereen heeft toch het recht om vrijwillig te vertrekken?
Dat heeft Hanno toch helemaal niet gedaan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
@Psychic: dat schrijf ik toch ook dat ze dat onderzoeken? Maar als je je halve huisraad meeneemt, paspoort, geld, kleding, liefdesbrieven aan je minnares waarmee je in Gambia wilt gaan leven en andere feiten dan duurt e.e.a. wat korter.
Afgezien van het feit dat nagenoeg niemand zo vertrekt blijft het probleem voor de achterblijvers enorm als je een gezin en een hypotheek hebt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
@Psychic: dat schrijf ik toch ook dat ze dat onderzoeken? Maar als je je halve huisraad meeneemt, paspoort, geld, kleding, liefdesbrieven aan je minnares waarmee je in Gambia wilt gaan leven en andere feiten dan duurt e.e.a. wat korter.
Nee, daarom al die vragen en raadsels plus politie.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat heeft Hanno toch helemaal niet gedaan.
Ja, klopt. Ik denk ook wel dat ze dan niet zoveel tijd aan een vermissing zouden besteden inderdaad.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik chargeerde het even. En voor de achterblijvers is het een regelrechte nachtmerrie. Die zelden ophoudt.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat nagenoeg niemand zo vertrekt blijft het probleem voor de achterblijvers enorm als je een gezin en een hypotheek hebt.
Zo klinkt het inderdaad als een cluedo spel...quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, daarom al die vragen en raadsels plus politie.
Kan, maar ik kan me haast niet voorstellen dat niemand een verlaten auto met draaiende motor op de parkeerplaats opmerkt. Volgens mij is op de website van Hanno te vinden dat de tank niet leeg was, maar dat weet ik niet zeker meer, er zou in ieder geval niets gemankeerd hebben aan de auto.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:23 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Heb me zitten afvragen of de auto de hele dag stationair heeft lopen draaien, en de auto bij het vinden geen benzine meer had of dat deze uit is gezet door degene die de auto daar geplaatst heeft? Dat lijken mij nu net details waaruit je zou kunnen aannemen of er iets onverwachts is gebeurd of dat alles onder controle was toen de motor werd uitgezet.
's Avonds is ook wel eens gebruikelijk. Ik heb geen idee of een conferentie op zaterdag ongebruikelijk is. Doet er ook niet toe als ze hebben kunnen vaststellen dat de conferentie wel echt bestaan heeft, lijkt mij.quote:En misschien ligt het aan mij maar conferenties die in het weekend worden gehouden? In de sectoren waar ik heb gewerkt is doordeweeks gebruikelijker.
Geen idee.quote:En zijn er nog andere mensen niet komen opdagen?
Ik dacht nog even: misschien heeft hij lekker goedkoop (= gratis) willen parkeren en daarom zijn auto daar achtergelaten. Maar dat is niet echt logisch, het is namelijk nogal een eind lopen dan en er zijn vast meer gratis parkeerplaatsen dichterbij te vinden.quote:Had hij, ondanks de kleine afstand, een carpoolafspraak?
Geen idee (4x).quote:Is hij überhaupt wel ingestapt bij zijn vertrek thuis?
Of is hij door iemand uit de buurt of een insluiper in zijn auto 'verrast'?
Hoe kun je in hemelsnaam iemand tegen zijn wil meenemen of je van iemand ontdoen zonder enige vorm van sporen achter te laten?
Of vertellen ze niet alles omdat ze geen daderkennis willen prijsgeven?
Eens. Overigens, staat dat vast, dat hij zijn paspoort mee had? Heb ik zelf nergens gelezen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik denk ook wel dat ze dan niet zoveel tijd aan een vermissing zouden besteden inderdaad.In het geval van Hanno is er voor geen enkel scenario een aanwijzing gevonden, voor zover bekend gemaakt tenminste. Dat maakt deze zaak ook zo opvallend. Ook niet echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld de vermissingen van mensen die op vakantie zijn gegaan, op een bootje zijn gestapt en nooit zijn teruggekeerd.
Er kan van alles gebeurd zijn, dat maakt het ook zo boeiend om mee te denken. Ken je overigens deze vermissingszaak? Die vind ik toch wel zo raar: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Springfield_Threequote:Maar misschien is er gewoon niet goed genoeg gezocht in de omgeving, dat is ook een mogelijkheid. Zo raakte ene Jan Heppenhuis eind 2006 ook vermist. Hij vertrok naar zijn werk, maar kwam daar nooit aan. Zijn auto is kort daarna wel aangetroffen. Het heeft vervolgens nog 2,5 jaar geduurd tot zijn lichaam door Staatsbosbeheer toevallig werd aangetroffen (zelfmoord), net buiten het zoekgebied van de politie.
Gisterenavond sprak de zus wel heel even kort, een halve zin, over zijn eigen bedrijf. Daaruit kon je wel opmaken dat dat bedrijf niet geweldig liep, was mijn indruk.quote:Op maandag 23 oktober 2017 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op. Er staat ook dat er geen informatie werd gevonden waaruit iets bijzonders zou blijken of zoiets. Laptop bekeken dus. Maar ja, als ze iets vinden gaan ze dat toch niet aan de grote klok hangen?
Dat is een kwestie van voorbereiding. Als je een paar jaar spaart op een geheime rekening in het buitenland, dat moet het lukken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 12:06 schreef agter het volgende:
Het lijkt me heel lastig om zonder geld weg en onvindbaar te blijven.
Hm, ik weet dat er mensen zijn die dagelijks hun paspoort bij zich dragen, maar komt dat vaak voor? Ik vind dat vrij zinloos. Natuurlijk heb je de identificatieplicht, maar daarvoor volstaat het rijbewijs dat je toch al bij je moet hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2017 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij had niets bekends meegenomen alleen zijn portefeuille, daarin zat een nieuw paspoort, dus die kan in het buitenland nu nog 7 jaar vooruit.
Door een knappe vrouw met een paardenstaart als lokaas te gebruiken?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:23 schreef Mojo.jojo het volgende:
Hoe kun je in hemelsnaam iemand tegen zijn wil meenemen of je van iemand ontdoen zonder enige vorm van sporen achter te laten?
Hoe kun je na 2½ jaar met zekerheid vaststellen dat het om zelfmoord gaat?quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik denk ook wel dat ze dan niet zoveel tijd aan een vermissing zouden besteden inderdaad.In het geval van Hanno is er voor geen enkel scenario een aanwijzing gevonden, voor zover bekend gemaakt tenminste. Dat maakt deze zaak ook zo opvallend. Ook niet echt vergelijkbaar met bijvoorbeeld de vermissingen van mensen die op vakantie zijn gegaan, op een bootje zijn gestapt en nooit zijn teruggekeerd.
Maar misschien is er gewoon niet goed genoeg gezocht in de omgeving, dat is ook een mogelijkheid. Zo raakte ene Jan Heppenhuis eind 2006 ook vermist. Hij vertrok naar zijn werk, maar kwam daar nooit aan. Zijn auto is kort daarna wel aangetroffen. Het heeft vervolgens nog 2,5 jaar geduurd tot zijn lichaam door Staatsbosbeheer toevallig werd aangetroffen (zelfmoord), net buiten het zoekgebied van de politie.
Hij was sportief.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:51 schreef Physsic het volgende:
Ik dacht nog even: misschien heeft hij lekker goedkoop (= gratis) willen parkeren en daarom zijn auto daar achtergelaten. Maar dat is niet echt logisch, het is namelijk nogal een eind lopen dan en er zijn vast meer gratis parkeerplaatsen dichterbij te vinden.
Niet dat ik weet, zo'n ding past volgens mij ook niet echt in je portemonnee. In de oude nieuwsberichten waarin de familie zegt naar spullen van Hanno te zoeken, noemen ze als voorbeelden zijn (betaal)pasjes of zijn bril. Zijn paspoort wordt daar niet bij genoemd (zover ik me herinner).quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:06 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eens. Overigens, staat dat vast, dat hij zijn paspoort mee had? Heb ik zelf nergens gelezen.
[..]
Er kan van alles gebeurd zijn, dat maakt het ook zo boeiend om mee te denken. Ken je overigens deze vermissingszaak? Die vind ik toch wel zo raar: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Springfield_Three
BINGO, op YouTube:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In je eigen link staat dit:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 02:29 schreef vronie het volgende:
https://www.ad.nl/amersfo(...)zijn-soort~acf63cd2/
@ootje hoe kom je erbij dat Hanno van Mil zijn paspoort bij zich had.
quote:Hij had immers net zijn paspoort verlengd en dat is niet teruggevonden.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 23:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, zo'n ding past volgens mij ook niet echt in je portemonnee. In de oude nieuwsberichten waarin de familie zegt naar spullen van Hanno te zoeken, noemen ze als voorbeelden zijn (betaal)pasjes of zijn bril. Zijn paspoort wordt daar niet bij genoemd (zover ik me herinner).
Nee, die kende ik niet. Lijkt wel te wijzen op een misdrijf?
Offtopic:Dat van zijn paspoort is dus niet duidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ooit gehoord van de Posbankmoord?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 04:13 schreef eigendeegcookie het volgende:
Zou dit kunnen? :
Hanno stopte daar voor bv even plassen in de bosjes.
er kwam een boef te voorschijn, die ging gauw richting open auto.
Hanno liet t zover niet komen, en ging de boef te lijf.
Er kwam een derde af op de vechtgeluiden, en die werd getuige van mishandeling en mogelijk ook moord op Hanno.
Daardoor kwam de boef nog steeds niet aan stelen toe, want hij wilde eerst de getuige uitschakelen.
De getuige was bang en rende heel hard, en ontkwam. Hij is nog steeds te bang om te getuigen.
De boef wist niet of getuige naar de Politie was geweest met de story, dus hij ging voor de zekerheid niet meer terug naar de open auto.
nee, zou niet kunnen, want dan zou Hanno in de buurt van de auto zijn aangetroffen.
natuurlijk.
Zijn zij daar in hun zaak (zoveel) door belemmerd dan? Of had ze het niet per se over haar persoonlijke ervaring?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 05:12 schreef Za het volgende:
Ik vind deze zin van de vrouw van Hanno zeer opmerkelijk en veelzeggend:
"Ik zou ook aandacht willen voor het opheffen/verruimen van de privacy bij een vermissing. Weegt de privacy van één iemand op tegen het verdriet, de onmacht, het onbegrip van alle mensen die hij achterlaat?"
Geen idee. Ze heeft het wel over haar persoonlijke ervaring, en lijkt ook een verborgen leven van haar man te vermoeden.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 05:29 schreef Physsic het volgende:
Zijn zij daar in hun zaak (zoveel) door belemmerd dan? Of had ze het niet per se over haar persoonlijke ervaring?
Ah, inderdaad. Ik lees haar brief nu pas voor het eerst. Ik vraag me af waar ze dan tegenaan gelopen is, ik dacht dat het in dit geval wel meeviel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 05:36 schreef Za het volgende:
[..]
Geen idee. Ze heeft het wel over haar persoonlijke ervaring, en lijkt ook een verborgen leven van haar man te vermoeden.
Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van, denk ik.quote:Bij een vermissing van een volwassene wordt normaal gesproken de eerste 48 uur geen actie ondernomen, terwijl de kans om dan iets te vinden het grootst is. Ik ben dan ook heel blij met de Kamervragen van Tweede Kamerleden Kathalijne Buitenweg (GroenLinks) en Attje Kuiken (PvdA) over de mogelijkheid om een Amber Alert in te zetten bij vermiste (jong)volwassenen.
Vraag me af wat vrouwen in een blijf van m'n lijf huis ervan vinden..quote:Op donderdag 26 oktober 2017 05:49 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ah, inderdaad. Ik lees haar brief nu pas voor het eerst. Ik vraag me af waar ze dan tegenaan gelopen is, ik dacht dat het in dit geval wel meeviel.
Ze schrijft ook:
[..]
Daar ben ik zelf niet zo'n voorstander van, denk ik.
Wat een aanname weer.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 05:36 schreef Za het volgende:
[..]
Geen idee. Ze heeft het wel over haar persoonlijke ervaring, en lijkt ook een verborgen leven van haar man te vermoeden.
Sorry maar mijn conclusies zijn over het algemeen bijna altijd juist tot jouw grote ergernis.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 07:43 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het heel triest dat je weer eens conclusies trekt die gewoon nergens op slaan
Hè bah, wat een arrogante post...quote:Op donderdag 26 oktober 2017 07:54 schreef Za het volgende:
[..]
Sorry maar mijn conclusies zijn over het algemeen bijna altijd juist tot jouw grote ergernis.
Ga nog maar eens terug kijken in het topic van Koen Everink, waar ik op dag 1 concludeerde dat hij de dader kende en zelf had binnengelaten, gokschulden vermoedde als motief, en al in week 1 nadat de J verdachte was al aangaf hij het horloge van Everink had meegejat (tot jouw grote woede, bron?? bron?? etc), hetgeen uiteindelijk maanden later pas bekend werd gemaakt.
Je verzet je altijd met hand en tand tegen mijn conclusies, terwijl ik vrijwel altijd gelijk heb, maar dan ben je nergens te vinden om je excuses te maken.
WTF?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 07:54 schreef Za het volgende:
[..]
Sorry maar mijn conclusies zijn over het algemeen bijna altijd juist tot jouw grote ergernis.
Ga nog maar eens terug kijken in het topic van Koen Everink, waar ik op dag 1 concludeerde dat hij de dader kende en zelf had binnengelaten, gokschulden vermoedde als motief, en al in week 1 nadat de J verdachte was al aangaf hij het horloge van Everink had meegejat (tot jouw grote woede, bron?? bron?? etc), hetgeen uiteindelijk maanden later pas bekend werd gemaakt.
Je verzet je altijd met hand en tand tegen mijn conclusies, terwijl ik vrijwel altijd gelijk heb, maar dan ben je nergens te vinden om je excuses te maken.
Dat ze haar nog niet opgepakt hebben wegens daderkennis is veel vervelender.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat ze Za nog geen baan aangeboden hebben bij het nieuwe ministerie van Justitie...
Dit gaat over het uitpeilen van telefoons in de omgeving ten tijde van de vermissing. Dat mag nu niet in Nederland vanwege de privacywetgeving. In Belgie mag het wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 05:12 schreef Za het volgende:
Ik vind deze zin van de vrouw van Hanno zeer opmerkelijk en veelzeggend:
"Ik zou ook aandacht willen voor het opheffen/verruimen van de privacy bij een vermissing. Weegt de privacy van één iemand op tegen het verdriet, de onmacht, het onbegrip van alle mensen die hij achterlaat?"
Daderkennis ??quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ze haar nog niet opgepakt hebben wegens daderkennis is veel vervelender.
Het is ook gewoon gelul natuurlijk, ze zat idd binnen een dag te beweren dat hij de dader zelf moest hebben binnen gelaten, dat van die gokschulden als reden is gewoon BS, en het mooie is nog wel dat ze beweerde dat hij de dader zelf moest hebben binnengelaten en dat hij "natuurlijk wel" bewaking zou hebben.... dat was wel een IMO trouwens.
Maar goed, als je nog steeds niet snapt dat je in NWS niet allerlei beweringen als feiten kunt neergooien en dat mensen dan (en in dat geval was ik mod) om bronnen gaan vragen dan ligt dat niet aan degenen die om een bron van allerlei beweringen vragen, maar aan degene die meningen als feiten neerzet en dan verontwaardigd gaat zitten doen dat een ander om een bron vraagt.
In deze zaak wordt er ook weer een conclusie getrokken die vrij triest is, simpelweg omdat een vrouw tegen praktische zaken aanloopt doordat haar man verdwenen is, en daar graag een oplossing voor wil. Om dan vervolgens te doen alsof die vrouw zelf wel iets van een dubbelleven van haar man verwacht is gewoon heel zielig.
Iemand die beweert op dag 1 al te hebben gesteld dat het slachtoffer de dader heeft binnengelaten, dat het om gokschulden draaide en die gelijk wist dat de J het horloge moest hebben meegenomen lijkt over daderkennis te beschikken.quote:
En dit dus.... beetje apart dat ze wel iedereen in een bepaalde omgeving een Amber Alert of andere mededeling kunnen sturen, maar verder niets meer met die gegevens kunnen, ze hebben daarvoor dan dus wel de op dat moment in dat gebied aanwezige telefoons moeten uitpeilen, maar mogen er niets anders mee dan zo'n bericht sturen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dit gaat over het uitpeilen van telefoons in de omgeving ten tijde van de vermissing. Dat mag nu niet in Nederland vanwege de privacywetgeving. In Belgie mag het wel.
Dat is ook heel lastig, en mensen gaan daar zeker misbruik van maken, het is nu door de slordigheid van bedrijven soms al zo makkelijk.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat lastige materie:
1 recht om te verdwijnen
2 inbreuk op privacy
Daartegenover de sores van de achterblijvers...
Stel dat jij als vrouw op de vlucht bent voor je narcistische man, en die heeft jou als vermist op... Waar ben je dan nog veilig?
Ik weet niet wat meer ellende gaat opleveren omdat er op vervelende wijze misbruik van gemaakt kan worden.
Allemaal gewoon een kwestie van logisch nadenken, misschien zou je het ook eens moeten proberen.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:53 schreef Leandra het volgende:
Iemand die beweert op dag 1 al te hebben gesteld dat het slachtoffer de dader heeft binnengelaten, dat het om gokschulden draaide en die gelijk wist dat de J het horloge moest hebben meegenomen lijkt over daderkennis te beschikken.
Voor het sturen van zo'n Amber Alert of NL Alert is het niet nodig om een identiteit te koppelen aan alle telefoons die met een bepaalde mast verzonden zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dit dus.... beetje apart dat ze wel iedereen in een bepaalde omgeving een Amber Alert of andere mededeling kunnen sturen, maar verder niets meer met die gegevens kunnen, ze hebben daarvoor dan dus wel de op dat moment in dat gebied aanwezige telefoons moeten uitpeilen, maar mogen er niets anders mee dan zo'n bericht sturen.
Exact, hoe zou ik me een beeld kunnen vormen over het motief zonder een dader?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:53 schreef Leandra het volgende:
Nou blijkt ze helemaal niet op dag 1 te hebben beweerd dat het om gokschulden ging, maar pas toen bekend was dat de J de verdachte was
Anders kom je even met een linkje van het gerucht van voordat ik het gepost heb, immers:quote:(en die gokschulden waren toen ook al een gerucht)
Kom maar met je bronnen, mijn post dat het gokschulden betreft en dat niemand het voor mij gepost heeft is makkelijk te achterhalen voor iedereen, nu jij nog even jouw bewering hard maken svp, we zitten hier niet in BNW.quote:het punt is dat als je beweringen doet die op feiten lijken, dat mensen dan om bronnen vragen, we zitten hier namelijk wel in NWS en niet in BNW waar het vrij filosoferen is.
Zeg troel, je vervuilt het topic met je persoonlijke gebagger.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 15:04 schreef Za het volgende:
[..]
Exact, hoe zou ik me een beeld kunnen vormen over het motief zonder een dader?
[..]
Anders kom je even met een linkje van het gerucht van voordat ik het gepost heb, immers:
[..]
Kom maar met je bronnen, mijn post dat het gokschulden betreft en dat niemand het voor mij gepost heeft is makkelijk te achterhalen voor iedereen, nu jij nog even jouw bewering hard maken svp, we zitten hier niet in BNW.
Hé pipo, als er ééntje logisch kan nadenken is Leandra het wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:48 schreef Za het volgende:
[..]
Allemaal gewoon een kwestie van logisch nadenken, misschien zou je het ook eens moeten proberen.
nou nou, laat iedereen gewoon accepteren dat users er een eigen mening op na houden.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hé pipo, als er ééntje logisch kan nadenken is Leandra het wel.
Op zich hoeft dat nog niet als je alleen maar wilt weten of er telefoons zijn die zowel daar rond dat moment, als tegelijk met zijn toestel bij hem thuis of op zijn werk in de lucht zijn geweest.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 14:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
Voor het sturen van zo'n Amber Alert of NL Alert is het niet nodig om een identiteit te koppelen aan alle telefoons die met een bepaalde mast verzonden zijn.
#hoe dan? Heb jij daar verstand van? Ken jij vrouwen die in een blijf-van-mijn-lijfhuis zitten?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 06:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vraag me af wat vrouwen in een blijf van m'n lijf huis ervan vinden
Het gaat over zoveel meer dan dat (OV transacties, incheckengegevens luchtvaart, doorzoeken computer, etc etc) . Bij een vermissing gaat men allerlei gedragingen van de vermiste persoon na, mits er bv vermoeden is van een misdrijf aangezien er ook sprake kan zijn van een vrijwillige verdwijning, en bij een volwassene is dat lastig inschatten en men is bij wet gelukkig beschermd tegen inmenging in het privéleven.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:39 schreef Loekie1 het volgende:
Dit gaat over het uitpeilen van telefoons in de omgeving ten tijde van de vermissing. Dat mag nu niet in Nederland vanwege de privacywetgeving. In Belgie mag het wel.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 10:57 schreef Leandra het volgende:
En dit dus.... beetje apart dat ze wel iedereen in een bepaalde omgeving een Amber Alert of andere mededeling kunnen sturen, maar verder niets meer met die gegevens kunnen, ze hebben daarvoor dan dus wel de op dat moment in dat gebied aanwezige telefoons moeten uitpeilen, maar mogen er niets anders mee dan zo'n bericht sturen.
quote:Op donderdag 26 oktober 2017 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Hé pipo, als er ééntje logisch kan nadenken is Leandra het wel.
En dat zeg jij nog wel. Den teringquote:Op donderdag 26 oktober 2017 18:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
nou nou, laat iedereen gewoon accepteren dat users er een eigen mening op na houden.
Ik geloof dat dat het basis principe is van een goed functionerend forum.
Ik vind het niet nodig dat men bij elke scheet, iemand kan traceren. Daarnaast is het een schijnveiligheid omdat we dan zaken gaan krijgen waarin men de telefoon als eerste zal laten verdwijnen of waarin een deel van de bevolking afstand doet van die dingen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 03:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
#hoe dan? Heb jij daar verstand van? Ken jij vrouwen die in een blijf-van-mijn-lijfhuis zitten?
Als ik al zie hoe slordig sommige bedrijven met privacy van klanten omgaan vind ik het niet zo handig dat soort dingen zo maar op te rekken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 03:57 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
#hoe dan? Heb jij daar verstand van? Ken jij vrouwen die in een blijf-van-mijn-lijfhuis zitten?
Tuurlijk wel, van een laptop die in de gezamenlijke woning is aangetroffen kun je ook moeilijk stellen dat het geen gezamenlijk bezit is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik krijg dit toch nog niet duidelijk: stel dat Van Mil vrijwillig vertrokken is. Maar alles is erg vreemd (zoals in dit geval) en de politie stelt een onderzoek in. Treft op laptop die thuis ligt informatie aan over - ik noem maar wat - een minnares of zo. Wordt de familie dan geïnformeerd hierover zodat ze minder bezorgd zijn of doet de politie daar geen mededelingen over vanwege de privacy van die man?
Natuurlijk delen ze dat, misschien niet met adres en naam. Maar naasten hebben mogelijk aanvullende informatie dus zal het zeker besproken worden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik krijg dit toch nog niet duidelijk: stel dat Van Mil vrijwillig vertrokken is. Maar alles is erg vreemd (zoals in dit geval) en de politie stelt een onderzoek in. Treft op laptop die thuis ligt informatie aan over - ik noem maar wat - een minnares of zo. Wordt de familie dan geïnformeerd hierover zodat ze minder bezorgd zijn of doet de politie daar geen mededelingen over vanwege de privacy van die man?
Ik las net een stuk in het AD met een rechercheur die later op de zaak was gezet om een nieuwe blik, op de vraag of er enige aanwijzingen zijn dat hij wellicht redenen had om zelf te vertrekken wilde ze ivm privacy geen antwoord geven, ze zegt in hetzelfde interview ook dat het een bizarre zaak is, dat ze niks hebben gevonden, maar dat ene stukje bleef wel hangen en zegt volgens mij voldoende over wat er gebeurde kan zijn in deze zaak.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, van een laptop die in de gezamenlijke woning is aangetroffen kun je ook moeilijk stellen dat het geen gezamenlijk bezit is.
Overigens heeft de politie nadrukkelijk gemeld niets te hebben aangetroffen dat daar op wijst, en dat zullen ze niet doen als er wel wat aangetroffen is.
Of gewoon iemand die de zaak volgt? Er wonen veel Nederlanders in Tsjechië, vergis je daar niet in. Verder lijkt het me dat ze nu ook al wel kunnen zien vanuit welke regio dat IP-adres komt? Veel meer kun je toch niet achterhalen i.v.m. privacy lijkt me.quote:Op donderdag 16 november 2017 12:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Gisteren weer een item bij team vermissingen, honden blijken te zijn aangeslagen op een `camping` in Maarn.
Daarnaast wordt de website over zijn vermissing soms gevolgt vanaf een IP adres in Tjechie. Mn weet niet of Hanno dit zelf is of iemand die meer weet van zijn verdwijning...
Ik zou als familie/beheerder website er toch alles opzetten om die lijn richting Tjechie te laten uitzoeken.
Eens, ook icm een uitspraak van de vrouw van van Mil.quote:Op zondag 5 november 2017 13:41 schreef DeParo het volgende:
Ik las net een stuk in het AD met een rechercheur die later op de zaak was gezet om een nieuwe blik, op de vraag of er enige aanwijzingen zijn dat hij wellicht redenen had om zelf te vertrekken wilde ze ivm privacy geen antwoord geven, ze zegt in hetzelfde interview ook dat het een bizarre zaak is, dat ze niks hebben gevonden, maar dat ene stukje bleef wel hangen en zegt volgens mij voldoende over wat er gebeurde kan zijn in deze zaak.
Je doet toch maar je hele gezin en familie zo iets aan, om wat, een nieuwe relatie? Angst voor het leven als een soort familieman? Tsja.quote:Op vrijdag 17 november 2017 04:09 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, ook icm een uitspraak van de vrouw van van Mil.
Heb je een linkje naar dat artikel?quote:Op zondag 5 november 2017 13:41 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik las net een stuk in het AD met een rechercheur die later op de zaak was gezet om een nieuwe blik, op de vraag of er enige aanwijzingen zijn dat hij wellicht redenen had om zelf te vertrekken wilde ze ivm privacy geen antwoord geven, ze zegt in hetzelfde interview ook dat het een bizarre zaak is, dat ze niks hebben gevonden, maar dat ene stukje bleef wel hangen en zegt volgens mij voldoende over wat er gebeurde kan zijn in deze zaak.
Hier:quote:Op vrijdag 17 november 2017 07:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je een linkje naar dat artikel?
Thnx.quote:Op zaterdag 18 november 2017 02:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hier:
https://www.ad.nl/amersfo(...)eds-groter~a791443a/
Feit blijft, ook al heeft hij het expres gedaan, dat het verwonderlijk is hoe hij bijna alle aanwijzingen heeft doen weten weg te werken in deze.quote:
Ik lees nergens in dat artikel wat jij hebt gelezen?quote:Op zaterdag 18 november 2017 07:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Feit blijft, ook al heeft hij het expres gedaan, dat het verwonderlijk is hoe hij bijna alle aanwijzingen heeft doen weten weg te werken in deze.
quote:
Sorry ik citeerde het verkeerde artikel mijn excuus en nu de juiste:quote:Op zaterdag 18 november 2017 08:02 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Ik lees nergens in dat artikel wat jij hebt gelezen?
Als er sprake zou zijn van een misdrijf geldt dat natuurlijk ook, misschien nog wel meer zelfs.quote:Op zaterdag 18 november 2017 07:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
Feit blijft, ook al heeft hij het expres gedaan, dat het verwonderlijk is hoe hij bijna alle aanwijzingen heeft doen weten weg te werken in deze.
Hier de uitzendingquote:Op donderdag 16 november 2017 12:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Gisteren weer een item bij team vermissingen, honden blijken te zijn aangeslagen op een `camping` in Maarn.
Daarnaast wordt de website over zijn vermissing soms gevolgt vanaf een IP adres in Tjechie. Mn weet niet of Hanno dit zelf is of iemand die meer weet van zijn verdwijning...
Ik zou als familie/beheerder website er toch alles opzetten om die lijn richting Tjechie te laten uitzoeken.
Klopt. Maar daarom denk ik ook eerder dat hij zichzelf heeft laten verdwijnen zeg maar.quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er sprake zou zijn van een misdrijf geldt dat natuurlijk ook, misschien nog wel meer zelfs.
Ja, dat idee heb ik vanaf het begin eigenlijk al.... Herman in de zon op het terras.quote:Op zondag 19 november 2017 11:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt. Maar daarom denk ik ook eerder dat hij zichzelf heeft laten verdwijnen zeg maar.
Ik heb eerder het idee dat hij slachtoffer is geworden van een misdrijf, en dat die auto er later is neergezet.quote:Op zondag 19 november 2017 18:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat idee heb ik vanaf het begin eigenlijk al.... Herman in de zon op het terras.
Overigens, als het mijn partner was en hij had dat geflikt dan had hij beter aan een boom kunnen hangen.
Dat zou ook kunnen, maar dan is het wel weer toevallig dat zijn auto dan op zijn route geparkeerd is.quote:Op zondag 19 november 2017 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat hij slachtoffer is geworden van een misdrijf, en dat die auto er later is neergezet.
Beetje zoals bij de Postbank moord, uit de weg geruimd om iets onbenulligs. Dat denk ik ook bij de vermiste kok nu.
Nee joh, die is toch bewust 's middags weer naar dat bos gereden, nadat hij in de ochtend de hondjes uitliet?quote:Op zondag 19 november 2017 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb eerder het idee dat hij slachtoffer is geworden van een misdrijf, en dat die auto er later is neergezet.
Beetje zoals bij de Postbank moord, uit de weg geruimd om iets onbenulligs. Dat denk ik ook bij de vermiste kok nu.
ik denk dat het makkelijker is iemand anders weg te werken dan jezelf, al lukt dat sommigen erg goed.quote:Op zondag 19 november 2017 18:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen, maar dan is het wel weer toevallig dat zijn auto dan op zijn route geparkeerd is.
Plus dat ze hem dan wel weer heel goed hebben weten weg te werken.
Lift van een internationale vrachtwagenchauffeur.quote:Op zondag 19 november 2017 19:29 schreef ootjekatootje het volgende:
En ik vind de plek een beetje raar, hoe verdwijn je vanaf dat punt? Ov of taxi?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |