abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 oktober 2017 @ 07:43:35 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174664261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 05:36 schreef Za het volgende:

[..]

Geen idee. Ze heeft het wel over haar persoonlijke ervaring, en lijkt ook een verborgen leven van haar man te vermoeden.
Wat een aanname weer.
Het gaat om praktische zaken; ze had geen recht op kinderopvangtoeslag omdat haar man (die dus vermist is) niet werkte.
De Belastingdienst kon in verband met zijn privacy niet vertellen of hij wel aangifte had gedaan, maar toen bleek dat hij dat niet gedaan had was zij er ineens ook verantwoordelijk voor en zeiden ze doodleuk dat ze ook een deurwaarder konden langssturen.

Ik vind het heel triest dat je weer eens conclusies trekt die gewoon nergens op slaan omdat ze aandacht wil hebben voor de praktische zaken in zo'n situatie, en daar zijn er nogal wat van, je loopt tegen legio muren, het is niet alsof je leventje gewoon doorgaat, maar dan zonder je partner.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174664335
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:43 schreef Leandra het volgende:

Ik vind het heel triest dat je weer eens conclusies trekt die gewoon nergens op slaan
Sorry maar mijn conclusies zijn over het algemeen bijna altijd juist tot jouw grote ergernis.

Ga nog maar eens terug kijken in het topic van Koen Everink, waar ik op dag 1 concludeerde dat hij de dader kende en zelf had binnengelaten, gokschulden vermoedde als motief, en al in week 1 nadat de J verdachte was al aangaf hij het horloge van Everink had meegejat (tot jouw grote woede, bron?? bron?? etc), hetgeen uiteindelijk maanden later pas bekend werd gemaakt.
Je verzet je altijd met hand en tand tegen mijn conclusies, terwijl ik vrijwel altijd gelijk heb, maar dan ben je nergens te vinden om je excuses te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 26-10-2017 08:30:45 ]
pi_174665729
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:54 schreef Za het volgende:

[..]

Sorry maar mijn conclusies zijn over het algemeen bijna altijd juist tot jouw grote ergernis.

Ga nog maar eens terug kijken in het topic van Koen Everink, waar ik op dag 1 concludeerde dat hij de dader kende en zelf had binnengelaten, gokschulden vermoedde als motief, en al in week 1 nadat de J verdachte was al aangaf hij het horloge van Everink had meegejat (tot jouw grote woede, bron?? bron?? etc), hetgeen uiteindelijk maanden later pas bekend werd gemaakt.
Je verzet je altijd met hand en tand tegen mijn conclusies, terwijl ik vrijwel altijd gelijk heb, maar dan ben je nergens te vinden om je excuses te maken.
Hè bah, wat een arrogante post...
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:00:43 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174665804
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 07:54 schreef Za het volgende:

[..]

WTF? 8)7
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174665837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

WTF? 8)7
Dat ze Za nog geen baan aangeboden hebben bij het nieuwe ministerie van Justitie...
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:31:42 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174666385
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat ze Za nog geen baan aangeboden hebben bij het nieuwe ministerie van Justitie...
Dat ze haar nog niet opgepakt hebben wegens daderkennis is veel vervelender.

Het is ook gewoon gelul natuurlijk, ze zat idd binnen een dag te beweren dat hij de dader zelf moest hebben binnen gelaten, dat van die gokschulden als reden is gewoon BS, en het mooie is nog wel dat ze beweerde dat hij de dader zelf moest hebben binnengelaten en dat hij "natuurlijk wel" bewaking zou hebben.... dat was wel een IMO trouwens.
Maar goed, als je nog steeds niet snapt dat je in NWS niet allerlei beweringen als feiten kunt neergooien en dat mensen dan (en in dat geval was ik mod) om bronnen gaan vragen dan ligt dat niet aan degenen die om een bron van allerlei beweringen vragen, maar aan degene die meningen als feiten neerzet en dan verontwaardigd gaat zitten doen dat een ander om een bron vraagt.

In deze zaak wordt er ook weer een conclusie getrokken die vrij triest is, simpelweg omdat een vrouw tegen praktische zaken aanloopt doordat haar man verdwenen is, en daar graag een oplossing voor wil. Om dan vervolgens te doen alsof die vrouw zelf wel iets van een dubbelleven van haar man verwacht is gewoon heel zielig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174666567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 05:12 schreef Za het volgende:
Ik vind deze zin van de vrouw van Hanno zeer opmerkelijk en veelzeggend:

"Ik zou ook aandacht willen voor het opheffen/verruimen van de privacy bij een vermissing. Weegt de privacy van één iemand op tegen het verdriet, de onmacht, het onbegrip van alle mensen die hij achterlaat?"
Dit gaat over het uitpeilen van telefoons in de omgeving ten tijde van de vermissing. Dat mag nu niet in Nederland vanwege de privacywetgeving. In Belgie mag het wel.
pi_174666697
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ze haar nog niet opgepakt hebben wegens daderkennis is veel vervelender.

Het is ook gewoon gelul natuurlijk, ze zat idd binnen een dag te beweren dat hij de dader zelf moest hebben binnen gelaten, dat van die gokschulden als reden is gewoon BS, en het mooie is nog wel dat ze beweerde dat hij de dader zelf moest hebben binnengelaten en dat hij "natuurlijk wel" bewaking zou hebben.... dat was wel een IMO trouwens.
Maar goed, als je nog steeds niet snapt dat je in NWS niet allerlei beweringen als feiten kunt neergooien en dat mensen dan (en in dat geval was ik mod) om bronnen gaan vragen dan ligt dat niet aan degenen die om een bron van allerlei beweringen vragen, maar aan degene die meningen als feiten neerzet en dan verontwaardigd gaat zitten doen dat een ander om een bron vraagt.

In deze zaak wordt er ook weer een conclusie getrokken die vrij triest is, simpelweg omdat een vrouw tegen praktische zaken aanloopt doordat haar man verdwenen is, en daar graag een oplossing voor wil. Om dan vervolgens te doen alsof die vrouw zelf wel iets van een dubbelleven van haar man verwacht is gewoon heel zielig.
Daderkennis ??
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:53:55 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174666926
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Daderkennis ??
Iemand die beweert op dag 1 al te hebben gesteld dat het slachtoffer de dader heeft binnengelaten, dat het om gokschulden draaide en die gelijk wist dat de J het horloge moest hebben meegenomen lijkt over daderkennis te beschikken.

Nou blijkt ze helemaal niet op dag 1 te hebben beweerd dat het om gokschulden ging, maar pas toen bekend was dat de J de verdachte was (en die gokschulden waren toen ook al een gerucht), maar het punt is dat als je beweringen doet die op feiten lijken, dat mensen dan om bronnen vragen, we zitten hier namelijk wel in NWS en niet in BNW waar het vrij filosoferen is.

Daarbij claimt ze zelf al vanaf dag 1 gelijk te hebben gehad, als je werkelijk vanaf dag 1 gelijk had omtrent een misdrijf, en dan ook nog eens excuses verwacht van iemand die het in haar hoofd gehaald heeft bronnen voor je beweringen te vragen, dan kunnen we weinig anders concluderen dan dat iemand daderkennis had, er waren immers geen bronnen om die beweringen te staven.

Maar goed, off-topic, dit gaat over Hanno van Mil, en in dit geval worden er ook weer conclusies getrokken uit zaken waar de vrouw van van Mil tegenaan loopt, dat is niet hetzelfde als denken dat je man wel een dubbelleven zal hebben omdat je vraagt om een andere status van vermisten omdat je simpelweg zaken als kinderopvangtoeslag en het doen van belastingaangifte niet meer kunt regelen.
Of bijvoorbeeld, als je de hypotheek niet meer kunt betalen, het verkopen van je huis.....
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 oktober 2017 @ 10:57:37 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174666993
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit gaat over het uitpeilen van telefoons in de omgeving ten tijde van de vermissing. Dat mag nu niet in Nederland vanwege de privacywetgeving. In Belgie mag het wel.
En dit dus.... beetje apart dat ze wel iedereen in een bepaalde omgeving een Amber Alert of andere mededeling kunnen sturen, maar verder niets meer met die gegevens kunnen, ze hebben daarvoor dan dus wel de op dat moment in dat gebied aanwezige telefoons moeten uitpeilen, maar mogen er niets anders mee dan zo'n bericht sturen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174668361
Ik vind dat lastige materie:
1 recht om te verdwijnen
2 inbreuk op privacy

Daartegenover de sores van de achterblijvers...

Stel dat jij als vrouw op de vlucht bent voor je narcistische man, en die heeft jou als vermist op... Waar ben je dan nog veilig?

Ik weet niet wat meer ellende gaat opleveren omdat er op vervelende wijze misbruik van gemaakt kan worden.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 12:10:42 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174668405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 12:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat lastige materie:
1 recht om te verdwijnen
2 inbreuk op privacy

Daartegenover de sores van de achterblijvers...

Stel dat jij als vrouw op de vlucht bent voor je narcistische man, en die heeft jou als vermist op... Waar ben je dan nog veilig?

Ik weet niet wat meer ellende gaat opleveren omdat er op vervelende wijze misbruik van gemaakt kan worden.
Dat is ook heel lastig, en mensen gaan daar zeker misbruik van maken, het is nu door de slordigheid van bedrijven soms al zo makkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174671283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:53 schreef Leandra het volgende:

Iemand die beweert op dag 1 al te hebben gesteld dat het slachtoffer de dader heeft binnengelaten, dat het om gokschulden draaide en die gelijk wist dat de J het horloge moest hebben meegenomen lijkt over daderkennis te beschikken.
Allemaal gewoon een kwestie van logisch nadenken, misschien zou je het ook eens moeten proberen.
pi_174671356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dit dus.... beetje apart dat ze wel iedereen in een bepaalde omgeving een Amber Alert of andere mededeling kunnen sturen, maar verder niets meer met die gegevens kunnen, ze hebben daarvoor dan dus wel de op dat moment in dat gebied aanwezige telefoons moeten uitpeilen, maar mogen er niets anders mee dan zo'n bericht sturen.
Voor het sturen van zo'n Amber Alert of NL Alert is het niet nodig om een identiteit te koppelen aan alle telefoons die met een bepaalde mast verzonden zijn.
pi_174671565
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:53 schreef Leandra het volgende:

Nou blijkt ze helemaal niet op dag 1 te hebben beweerd dat het om gokschulden ging, maar pas toen bekend was dat de J de verdachte was
Exact, hoe zou ik me een beeld kunnen vormen over het motief zonder een dader?

quote:
(en die gokschulden waren toen ook al een gerucht)
Anders kom je even met een linkje van het gerucht van voordat ik het gepost heb, immers:

quote:
het punt is dat als je beweringen doet die op feiten lijken, dat mensen dan om bronnen vragen, we zitten hier namelijk wel in NWS en niet in BNW waar het vrij filosoferen is.
Kom maar met je bronnen, mijn post dat het gokschulden betreft en dat niemand het voor mij gepost heeft is makkelijk te achterhalen voor iedereen, nu jij nog even jouw bewering hard maken svp, we zitten hier niet in BNW.
pi_174672821
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 15:04 schreef Za het volgende:

[..]

Exact, hoe zou ik me een beeld kunnen vormen over het motief zonder een dader?

[..]

Anders kom je even met een linkje van het gerucht van voordat ik het gepost heb, immers:

[..]

Kom maar met je bronnen, mijn post dat het gokschulden betreft en dat niemand het voor mij gepost heeft is makkelijk te achterhalen voor iedereen, nu jij nog even jouw bewering hard maken svp, we zitten hier niet in BNW.
Zeg troel, je vervuilt het topic met je persoonlijke gebagger.

Doe maar ff ergens waar ik er geen last van heb.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 17:44:02 #267
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174674498
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:48 schreef Za het volgende:

[..]

Allemaal gewoon een kwestie van logisch nadenken, misschien zou je het ook eens moeten proberen.
Hé pipo, als er ééntje logisch kan nadenken is Leandra het wel.
pi_174674884
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

nou nou, laat iedereen gewoon accepteren dat users er een eigen mening op na houden.

Ik geloof dat dat het basis principe is van een goed functionerend forum.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 20:35:40 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174678035
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 14:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

Voor het sturen van zo'n Amber Alert of NL Alert is het niet nodig om een identiteit te koppelen aan alle telefoons die met een bepaalde mast verzonden zijn.
Op zich hoeft dat nog niet als je alleen maar wilt weten of er telefoons zijn die zowel daar rond dat moment, als tegelijk met zijn toestel bij hem thuis of op zijn werk in de lucht zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_174685105
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 06:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Vraag me af wat vrouwen in een blijf van m'n lijf huis ervan vinden
#hoe dan? Heb jij daar verstand van? Ken jij vrouwen die in een blijf-van-mijn-lijfhuis zitten?
pi_174685248
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

Het gaat over zoveel meer dan dat (OV transacties, incheckengegevens luchtvaart, doorzoeken computer, etc etc) . Bij een vermissing gaat men allerlei gedragingen van de vermiste persoon na, mits er bv vermoeden is van een misdrijf aangezien er ook sprake kan zijn van een vrijwillige verdwijning, en bij een volwassene is dat lastig inschatten en men is bij wet gelukkig beschermd tegen inmenging in het privéleven.

Maar goed, mensen hier denken dat het de vrouw Hanno om zaken als kinderopvangtoeslag te doen was, dus dit is een nodeloze discussie,
pi_174685373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 10:57 schreef Leandra het volgende:

:')
Zucht (..) Ze gaan geen telefoons uitpeilen om Amber Alerts te kunnen versturen, privacy wetgeving enzo (je weet wel voor de kindertoeslagvoorziening).

quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:

:D
pi_174685517
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2017 18:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou nou, laat iedereen gewoon accepteren dat users er een eigen mening op na houden.

Ik geloof dat dat het basis principe is van een goed functionerend forum.
En dat zeg jij nog wel. Den tering :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2017 07:41:14 ]
pi_174686227
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 03:57 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

#hoe dan? Heb jij daar verstand van? Ken jij vrouwen die in een blijf-van-mijn-lijfhuis zitten?
Ik vind het niet nodig dat men bij elke scheet, iemand kan traceren. Daarnaast is het een schijnveiligheid omdat we dan zaken gaan krijgen waarin men de telefoon als eerste zal laten verdwijnen of waarin een deel van de bevolking afstand doet van die dingen.
  vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:06:05 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174686320
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 03:57 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Als ik al zie hoe slordig sommige bedrijven met privacy van klanten omgaan vind ik het niet zo handig dat soort dingen zo maar op te rekken.
Aan de andere kant moet er wel een bijzondere status voor dit soort vermisten komen, zodat de achterblijvers niet ook nog een keer vastlopen op praktische zaken en bureaucratie.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')