abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:12:00 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174609329
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je bepaalde spullen meeneemt, ben je dan vermist? Dan kun je toch denken dat iemand zelf weg wil zijn?
Als niemand weet dat je die extra telefoon/laptop hebt denk je dat niet.
Zijn telefoon lag in de auto, zwijn laptop lag thuis.

Als hij samen met iemand vertrokken is om een nieuw leven te beginnen dan denk ik dat hij nog een telefoon/laptop had.

Daarom hoop ik dat ze kort na de verdwijning de mac-adressen in de router gecontroleerd hebben om te kunnen vaststellen of er nog meer apparatuur van de verbinding thuis gebruik heeft gemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:12:52 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174609341
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Precies. Tenzij de politie dat wel is tegengekomen in zijn laptop/foon, maar daarover niets gezegd heeft.
Tenzij hij daar dus een (geheime) extra telefoon/laptop voor had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:13:27 #203
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174609347
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als niemand weet dat je die extra telefoon/laptop hebt denk je dat niet.
Zijn telefoon lag in de auto, zwijn laptop lag thuis.

Als hij samen met iemand vertrokken is om een nieuw leven te beginnen dan denk ik dat hij nog een telefoon/laptop had.

Daarom hoop ik dat ze kort na de verdwijning de mac-adressen in de router gecontroleerd hebben om te kunnen vaststellen of er nog meer apparatuur van de verbinding thuis gebruik heeft gemaakt.
Dat ben ik met je eens. Maar als je weggaat en je neemt documenten, passen, veel belangrijke dingen mee, dan gaat je familie je niet als vermist opgeven. Wordt ook niets aan gedaan dan. Iemand is dan vrijwillig vertrokken.
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:14:27 #204
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174609370
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tenzij hij daar dus een (geheime) extra telefoon/laptop voor had.
Klopt. Overigens: stel dat ze iets vinden wat duidt op een minnares/minnaar. Daar kunnen ze dan toch moeilijk wat over zeggen in de media? Is toch privé?
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:15:18 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174609389
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar als je weggaat en je neemt documenten, passen, veel belangrijke dingen mee, dan gaat je familie je niet als vermist opgeven. Wordt ook niets aan gedaan dan. Iemand is dan vrijwillig vertrokken.
Pardon?
Iemand gaat 's morgens van huis, komt niet meer thuis, en je denkt dat partner en kinderen iemand niet als vermist gaan opgeven omdat je passen en belangrijke documenten meeneemt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:16:09 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174609404
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Klopt. Overigens: stel dat ze iets vinden wat duidt op een minnares/minnaar. Daar kunnen ze dan toch moeilijk wat over zeggen in de media? Is toch privé?
Dat is het sowieso, maar in dit geval is juist gemeld dat er niets in die richting gevonden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174609415
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je bepaalde spullen meeneemt, ben je dan vermist? Dan kun je toch denken dat iemand zelf weg wil zijn?
Hij had niets bekends meegenomen alleen zijn portefeuille, daarin zat een nieuw paspoort, dus die kan in het buitenland nu nog 7 jaar vooruit.
pi_174609672
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar als je weggaat en je neemt documenten, passen, veel belangrijke dingen mee, dan gaat je familie je niet als vermist opgeven. Wordt ook niets aan gedaan dan. Iemand is dan vrijwillig vertrokken.
Hoeveel spullen denk je nodig te hebben als je je hele leven compleet wil omgooien?
pi_174609702
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als je bepaalde spullen meeneemt, ben je dan vermist? Dan kun je toch denken dat iemand zelf weg wil zijn?
Als niemand weet dat je die spullen hebt, dan valt het ook niet op dat ze meegenomen zijn toch? Maar goed, Leandra heeft het al goed verwoord. Overigens lijkt het me dat als de politie aanwijzigingen had gevonden voor het bestaan van eventuele tweede telefoons/laptops dat wel bekend zou worden gemaakt. De vraag of er naar gekeken is is wel een goede, want niks bekend kan betekenen niks gevonden, maar ook dat het niet is onderzocht. Niet dat we antwoord gaan krijgen op die vraag naar mijn mening maar goed.
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:33:04 #210
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_174609738
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 11:59 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nja, maar of dat zo vaak gebeurt in Nederland.. Volgens mij is het heel lastig om jezelf tegenwoordig voor hele lange tijd te verstoppen. Zijn er voorbeelden uit Nederland bekend waar iemand na jaren wel vrijwillig bleek te zijn vertrokken?
Colonel Parker 8-)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:34:57 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174609768
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:30 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Als niemand weet dat je die spullen hebt, dan valt het ook niet op dat ze meegenomen zijn toch? Maar goed, Leandra heeft het al goed verwoord. Overigens lijkt het me dat als de politie aanwijzigingen had gevonden van het bestaan van eventuele tweede telefoons/laptops dat wel bekend zou worden gemaakt. De vraag of er naar gekeken is is wel een goede, want niks bekend kan betekenen niks gevonden, maar ook dat het niet is onderzocht. Niet dat we antwoord gaan krijgen op die vraag naar mijn mening maar goed.
Nee, na 3,5 jaar is dat ook niet te achterhalen, als iemand dat soort dingen überhaupt al thuis gebruikt heeft.
Bij Ikea heb je ook internet hè.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174609813
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, na 3,5 jaar is dat ook niet te achterhalen, als iemand dat soort dingen überhaupt al thuis gebruikt heeft.
Bij Ikea heb je ook internet hè.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat als je slim genoeg bent dat allemaal op andere apparaten te doen dan degenen thuis, je inderdaad ook niet met die apparaten op je thuisnetwerk gaat. Maar dit is natuurlijk maar een aanname.
pi_174609823
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:30 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Als niemand weet dat je die spullen hebt, dan valt het ook niet op dat ze meegenomen zijn toch? Maar goed, Leandra heeft het al goed verwoord. Overigens lijkt het me dat als de politie aanwijzigingen had gevonden voor het bestaan van eventuele tweede telefoons/laptops dat wel bekend zou worden gemaakt. De vraag of er naar gekeken is is wel een goede, want niks bekend kan betekenen niks gevonden, maar ook dat het niet is onderzocht. Niet dat we antwoord gaan krijgen op die vraag naar mijn mening maar goed.
prepaid telefoon kraait niemand naar.
pi_174610065
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou de hele zaak veranderen de mogelijk een misdrijf maken, lijkt me sterk.
Als je niets weet, kan het alles zijn. Als de politie geen aanwijzingen heeft, houden zij ook alle opties open. Ik stelde mijn vraag dus eigenlijk verkeerd, ik bedoelde meer; zijn er genoeg aanwijzingen dat het om zelfstandig vertrek gaat?

Naast een misdrijf is een ongeval of zelfmoord natuurlijk ook nog een optie.
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

In Tros Vermist kwam het toch best regelmatig voor hoor. Bleek oom Jan al jaren in Spanje een bar te runnen. En er was eens een joch dat zich al jaren ophield in de bossen in Italië. Maar dat waren dan vaak wel vermissingszaken waarbij vrijwillig verdwijnen wel één van de plausibele verklaringen was.

Dit is ook een interessante: http://krant.telegraaf.nl(...)haar.der.corrie.html
Zij is wel doodverklaard.
Oeh, Corrie v/d Valk. Daar had ik inderdaad al iets over gelezen. Opvallende zaak. Die is helaas ook (nog) niet gevonden..

Ik las net dat een aantal jaar geleden een dochter ook haar moeder had laten doodverklaren bij de rechter, omdat er al vele jaren niets meer van haar was vernomen. Twee jaar later kwam de moeder zelf in hoger beroep. Ze wilde haar paspoort verlengen, maar kwam er achter dat ze voor de overheid dood was. Ze had het contact met haar familie verloren/verbroken en stond niet ingeschreven op haar nieuwe adres ergens anders in Nederland.
Daar ben je dan ook mooi klaar mee.😂
  maandag 23 oktober 2017 @ 18:57:07 #215
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174610142
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Pardon?
Iemand gaat 's morgens van huis, komt niet meer thuis, en je denkt dat partner en kinderen iemand niet als vermist gaan opgeven omdat je passen en belangrijke documenten meeneemt?
Als iemand vrijwillig weggaat (dus er is geen ontvoering en/of geweld geweest) en hij neemt paspoort, geld, belangrijke documenten etc. etc. mee dan is dat volgens mij geen vermissing. De achterblijvers missen zo iemand wel, maar als die persoon vrijwillig blijkt te zijn vertrokken, dan houdt het toch op? Wat moet de politie daarmee? Kijken waar iemand uithangt?
pi_174610363
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 18:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Als iemand vrijwillig weggaat (dus er is geen ontvoering en/of geweld geweest) en hij neemt paspoort, geld, belangrijke documenten etc. etc. mee dan is dat volgens mij geen vermissing. De achterblijvers missen zo iemand wel, maar als die persoon vrijwillig blijkt te zijn vertrokken, dan houdt het toch op? Wat moet de politie daarmee? Kijken waar iemand uithangt?
Goeie morgen zeg, en hoe moeten zijn naasten dat weten dan?

Hanno bijvoorbeeld had zijn paspoort bij zich en zijn portemonnee.

Waar moet dan specifiek uit blijken dat hij vrijwillig is vertrokken?
pi_174610570
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 12:52 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

inderdaad, ov tot Brussel of Parijs nemen, of een taxi en vervolgens enkele reis in het vliegtuig en je bent weg...
Moet je niet op z'n minst van buiten Europa vliegen om niet traceerbaar te zijn voor Nederlandse autoriteiten? Hoe ga je dat bijvoorbeeld doen met het betalen van je ticket en aanvragen visum? Daar moet je dan wel erg goed over hebben nagedacht.
  maandag 23 oktober 2017 @ 19:21:22 #218
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174610679
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Goeie morgen zeg, en hoe moeten zijn naasten dat weten dan?

Hanno bijvoorbeeld had zijn paspoort bij zich en zijn portemonnee.

Waar moet dan specifiek uit blijken dat hij vrijwillig is vertrokken?
Kennelijk is dat in dit geval niet duidelijk anders werd er niet naar hem gezocht. Maar ik denk dat er legio zaken zijn waar het overduidelijk is dat iemand vrijwillig de benen heeft genomen (veel van tevoren uitgezocht, paspoort mee, getuigen die iemand later nog gezien hebben, geld mee, dat soort dingen). Dan weten de achterblijvers wel niet waar hun dierbare zich bevindt, maar ik vraag me af of de politie op dát moment al, gaat zoeken. Nogmaals: als er geen tekenen van geweld en zo zijn. Iedereen heeft toch het recht om vrijwillig te vertrekken?
pi_174610721
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 15:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik laat 'm ook wel 'ns zitten als ik de auto uitstap, maar dat is dan bijna altijd omdat op dat moment de motor ook nog draait. :P
Heb me zitten afvragen of de auto de hele dag stationair heeft lopen draaien, en de auto bij het vinden geen benzine meer had of dat deze uit is gezet door degene die de auto daar geplaatst heeft? Dat lijken mij nu net details waaruit je zou kunnen aannemen of er iets onverwachts is gebeurd of dat alles onder controle was toen de motor werd uitgezet.

En misschien ligt het aan mij maar conferenties die in het weekend worden gehouden? In de sectoren waar ik heb gewerkt is doordeweeks gebruikelijker. En zijn er nog andere mensen niet komen opdagen?
Had hij, ondanks de kleine afstand, een carpoolafspraak?

Is hij überhaupt wel ingestapt bij zijn vertrek thuis? Of is hij door iemand uit de buurt of een insluiper in zijn auto 'verrast'?

Hoe kun je in hemelsnaam iemand tegen zijn wil meenemen of je van iemand ontdoen zonder enige vorm van sporen achter te laten?


Of vertellen ze niet alles omdat ze geen daderkennis willen prijsgeven?
pi_174611263
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kennelijk is dat in dit geval niet duidelijk anders werd er niet naar hem gezocht. Maar ik denk dat er legio zaken zijn waar het overduidelijk is dat iemand vrijwillig de benen heeft genomen (veel van tevoren uitgezocht, paspoort mee, getuigen die iemand later nog gezien hebben, geld mee, dat soort dingen). Dan weten de achterblijvers wel niet waar hun dierbare zich bevindt, maar ik vraag me af of de politie op dát moment al, gaat zoeken. Nogmaals: als er geen tekenen van geweld en zo zijn. Iedereen heeft toch het recht om vrijwillig te vertrekken?
Het argument dat iedereen "het recht heeft om te verdwijnen", heeft de politie de afgelopen jaren regelmatig veel kritiek bezorgd. Namelijk wanneer achteraf bleek dat iemand toch slachtoffer is geworden van een misdrijf. De politie zal in de meeste gevallen dus toch een onderzoek starten, tot ze aanwijzingen hebben dat iemand vrijwillig is vertrokken. Dat iemand zijn paspoort en portemonnee heeft meegenomen lijkt me daarvoor onvoldoende, aangezien de meeste mensen dat de hele dag bij zich dragen.
pi_174611597
Zo.. De Kruispunt documentaire is spot on..

Peter R de Vries weet in mijn ogen precies te benoemen wat er in mensen omgaat die een vermissing van hun kind/broer meemaken. Iedere dag weer.

"Ik probeer verder te leven" zegt een moeder. :{

Heel indrukwekkende documentaire. De zus van Hanno weet ontroerend te vertellen over haar broer.

:{
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:00:15 #222
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174611704
@Psychic: dat schrijf ik toch ook dat ze dat onderzoeken? Maar als je je halve huisraad meeneemt, paspoort, geld, kleding, liefdesbrieven aan je minnares waarmee je in Gambia wilt gaan leven en andere feiten dan duurt e.e.a. wat korter.
pi_174611968
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
@Psychic: dat schrijf ik toch ook dat ze dat onderzoeken? Maar als je je halve huisraad meeneemt, paspoort, geld, kleding, liefdesbrieven aan je minnares waarmee je in Gambia wilt gaan leven en andere feiten dan duurt e.e.a. wat korter.
Dat heeft Hanno toch helemaal niet gedaan.
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:17:28 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174612112
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:00 schreef Boca_Raton het volgende:
@Psychic: dat schrijf ik toch ook dat ze dat onderzoeken? Maar als je je halve huisraad meeneemt, paspoort, geld, kleding, liefdesbrieven aan je minnares waarmee je in Gambia wilt gaan leven en andere feiten dan duurt e.e.a. wat korter.
Afgezien van het feit dat nagenoeg niemand zo vertrekt blijft het probleem voor de achterblijvers enorm als je een gezin en een hypotheek hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 23 oktober 2017 @ 20:25:10 #225
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_174612306
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2017 20:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat heeft Hanno toch helemaal niet gedaan.
Nee, daarom al die vragen en raadsels plus politie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')