En dat was al 5 jaar geleden, die laatste.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:06 schreef pipster het volgende:
[..]
Wow voelt echt als lang geleden. Al was het wel goed voor de eerste ronde bij de Nationale Poquiz, toen hebben we voor ons doen zeker erg veel punten gepakt met de songpop ronde.
Time flies....quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
En dat was al 5 jaar geleden, die laatste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja, sommige mensen kennen niet alle nationale-popquiz-vragen uit hun hoofd.....quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 17:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het bekendste nummer van de gevraagde band zat ook ooit in de Nationale, met een foto erbij van hint 2..
Stand topic 1386(!)quote:Op woensdag 25 oktober 2017 08:19 schreef cafca het volgende:
Kwam ze toevallig tegen in het forgotte 80s en 90s classics.
Concrete Blonde
Die is het inderdaad, uit hetzelfde jaar als the Wild Places, met een best gelijkende hoes.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 08:55 schreef Grobbel het volgende:
Reservegok op een plaat van Rod Stewart, maar geen idee wat de titel betreft.
Stand topic 1386quote:
Wat van wie?quote:consequences altered cases
broken noses altered faces
my ego altered altered egos
wherever i go so does me go
walk through the fields where the flowers are growing
carve out your names on the first tree you see
there are 22 catches when you strike your matches
and get down on your knees
Wat isquote:Ooi, kok le khovu ortuzunga
Kholbelchinneen changys khady
Ooi, kholegege seriittengen
Khoglyg omak chorumal bodum
Ooi, saryg khovu ortuzunga
Saglalchynnaan changys khady
quote:are a music group from Tuva, a republic of Russia situated on the Mongolia–Russia border.
The most distinctive characteristic of's music is throat singing, in which the singers sing both the note (drone) and the drone's overtone(s), thus producing two or three notes simultaneously. The overtone may sound like a flute, whistle or bird, but is solely a product of the human voice.
The group primarily use native Tuvan instruments such as the igil, khomus (Tuvan jaw harp), doshpuluur, and dünggür (shaman drum). However, in recent years, the group have begun to selectively incorporate Western instruments, such as the guitar. While the thrust of's music is fundamentally indigenous Tuvan folk music, they also experiment with incorporating not only Western instruments, but electronic music as well.
Elke keer als ik een vraag van Ulx zie moet ik denken aan die verjaardag waar ik in gesprek kwam met een voormalig roadie (naar zijn eigen zeggen...) van The Residents...quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat isen van welke band is het nummer?
Beter dan de Dire Straits Cover.quote:
Ik dacht even dat ik hem wist, maar ik was in de war met deze:quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat isen van welke band is het nummer?
quote:Shutik homma, nanih okchakko, shutik homma
Shutik homma, nanih okchakko, shutik homma
Nan ahni mvt ahli, vttvt yakni ya inlvcha chi
Nan ahni mvt ahli, vttvt yakni ya inlvcha chi
Uiteraard. Dat is goed.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:14 schreef Blogman het volgende:
Wat het is, weet ik niet, maar het is vast van Huun Huur Tu (of zoiets).
Dat is ook niet nodig, die 4 bekendste Joey's uit de muziekwereld zouden voldoende moeten zijn...quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 19:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen kennen niet alle nationale-popquiz-vragen uit hun hoofd.....
Duh. Joey is natuurlijk een grote kraker van Bob Dylan.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 12:51 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig, die 4 bekendste Joey's uit de muziekwereld zouden voldoende moeten zijn...
Ik ben ingestapt hier in de tijd dat je nog users had als GLO, DaisyDuke, schaap001 en bukgeit was hier ook het hele jaar kind aan huis. Vergeleken met nu is dat een behoorlijk groot verschil aan parate kennis.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat jammer. Doe zelf natuurlijk nog niet zo lang mee, maar vond dat je altijd leuke vragen had. Maar eigenlijk vind je het niveau te laag dus? Is er de laatste tijd iets veranderd hier, aangezien je dat eerder niet had en waar komt dat door? Just curious.
Hopelijk kom je terug en veel sterkte met en voor je zus!quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het was een mooi alternatief aangezien in aan popquizzen irl amper meer toekom.
Maar het moet wel leuk blijven voor jezelf, natuurlijk.
Het zal vast geen toeval zijn dat ik deze beslissing neem nu zus doobiedoo weer een zware operatie aan een k-ziekte moest ondergaan, dus als ik er op een later moment op terug kom, moeten jullie me dat maar vergeven.
Ja het was me al duidelijk dat het iets met mongolen te maken had.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 14:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wij pikken het niet langer dat Max Verstappen ons vergelijkt met die Rot Steward
Ik begrijp je keuze en de redenen wel, zeker ook in combinatie met de genoemde prive zaken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 13:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Beste medespelers,
ik ga mijn normale UI en tevens recent verworven ondertitel (terug)veranderen.
Niet alleen omdat ik mn tetten mis, ook omdat het anders nergens meer op zou slaan.
Ik ga een punt zetten achter mn Trivia geschiedenis.
Of het verschil tussen mij en de rest nu groter geworden is of dat niemand meer echt wil, ik weet het niet. Maar ik moet teveel lepelen om de gelijk-opzoekers voor te zijn, voor mijn gevoel.
Ik kan wel alleen inkoppertjes gaan plaatsen, maar dan is de lol eraf voor mij. En eigenlijk is dat nu al het geval.
Bedankt voor al die jaren quizplezier en ik zie jullie vast ergens anders op het forum!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |