Ja preciesquote:Op zaterdag 11 november 2017 23:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook wat makkelijker, omdat het toch wel overzichtelijk blijft. Ben benieuwd of het in de topics dan ook meer gaat leven. Dan bedoel ik buiten de live, theorie en prono topics dan, die gingen altijd wel hard, maar de rest niet zo (kandidaten topics etc.).
Dat zou mooi zijn ja. Sowieso zullen er wat meer mensen gaan kijken in de topics (wat weer potentiële reagerende users zijn), doordat het nu makkelijk te vinden is. Dat was voorheen natuurlijk een probleem.quote:Op zaterdag 11 november 2017 23:48 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja preciesIk hoop het ook. Zou mooi zijn als de kandidatentopics verzamelpunten worden voor alle verdachte dingen (of juist afstreepbare dingen) per kandidaat. Lekker overzichtelijk.
En dat als eigen forum misschien ook wat sneller users van buitenaf trekt. Weet wel dat hier mensen zitten die zijn 'begonnen' in de WIDM-topics. Hopelijk worden dat er nu meer
Trots op jouquote:Op zondag 12 november 2017 00:45 schreef richolio het volgende:
Ik ga het dit jaar voor het eerst kijken, ben benieuwd
Na Idols, Lingo en Heel Holland Bakt is dit het vierde programma waarin ik iemand van school zie opduiken. Alle anderen wisten wel de finale te halen maar die niet te winnen, dus dat belooft watquote:
Hij kan het niet winnen inderdaad, want hij is de Molquote:Op zondag 12 november 2017 08:30 schreef JDude het volgende:
[..]
Na Idols, Lingo en Heel Holland Bakt is dit het vierde programma waarin ik iemand van school zie opduiken. Alle anderen wisten wel de finale te halen maar die niet te winnen, dus dat belooft wat.
Ik opperde het negen jaar geleden nog achter de schermen. Werd compleet uitgelachen. Gelukkig dat het er nu wel is!quote:Op zaterdag 11 november 2017 18:55 schreef Moira. het volgende:
Een eigen hol, een plek onder de grond, en altijd iemand in de buurt die met mij mollen kon
Deze quote neem ik even mee hierheen, wánt Art had zei er ook bij dat ze elkaar in een vreemd land ontmoeten en dan ... Dus het kan ook nog over het elkaar in een vreemd land ontmoeten gaan. Dat de eerste opdracht gewoon in Utrecht ofzo isquote:Op zaterdag 11 november 2017 20:29 schreef noodgang het volgende:
[..]
Iets met dat kandidaten altijd de zekerheid hebben dat ze een voor een door de mol worden weggestuurd, maar dat deze zekerheid hen ook ontnomen wordt
Misschien worden ze er wel per twee uitgestuurd, en dan minder vaak natuurlijk. Of kunnen ze later terug in het spel komen.quote:Op zondag 12 november 2017 11:54 schreef Meke het volgende:
Wooeehooee, eigen subforum![]()
Entoffe kandidaten
Team Jan
![]()
[..]
Deze quote neem ik even mee hierheen, wánt Art had zei er ook bij dat ze elkaar in een vreemd land ontmoeten en dan ... Dus het kan ook nog over het elkaar in een vreemd land ontmoeten gaan. Dat de eerste opdracht gewoon in Utrecht ofzo isOf zoals in de Vlaamse Mol met die auto's en dat vliegtuig, dat het niet pas begint als ze in het vreemde land zijn, dat zou ik ook tof vinden
Want dat er één voor één eruitgewerkt worden door de Mol, dat kán toch bijna niet veranderen?!
Het is vaker geprobeerd idd, geen idee waarom het al die jaren nooit is geluktquote:Op zondag 12 november 2017 10:37 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Ik opperde het negen jaar geleden nog achter de schermen. Werd compleet uitgelachen. Gelukkig dat het er nu wel is!
Ik ga het dit jaar ook proberen, wel eens wat flarden gezien maar nooit gevolgt.quote:Op zondag 12 november 2017 00:45 schreef richolio het volgende:
Ik ga het dit jaar voor het eerst kijken, ben benieuwd
Krijg je geen spijt. Het is een super leuk programma. Ik kan afl 1 niet zien omdat ik dan niet thuis ben. Gelijk als ik thuis kom, ga ik terug kijken.quote:Op zondag 12 november 2017 18:54 schreef raptorix het volgende:
Ik ga het dit jaar ook proberen, wel eens wat flarden gezien maar nooit gevolgt.
Ohjaaaquote:Op maandag 13 november 2017 07:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Krijg je geen spijt. Het is een super leuk programma. Ik kan afl 1 niet zien omdat ik dan niet thuis ben. Gelijk als ik thuis kom, ga ik terug kijken.
Dat is vaak wel een minpuntje aan WIDM ja, als je het een keer niet live kan zien moet je haast wel zo snel mogelijk erna de aflevering terugkijken anders loop je geheid tegen spoilers aan als je te lang wacht.quote:Op maandag 13 november 2017 07:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Krijg je geen spijt. Het is een super leuk programma. Ik kan afl 1 niet zien omdat ik dan niet thuis ben. Gelijk als ik thuis kom, ga ik terug kijken.
Ik kijk vaak een aflevering 2 keer. Een keer vers zonder info en met een kladblokje en de tweede keer na de hints en opvallende zaken die ik of andere molloten gevonden hebben om te controleren of dat het hout snijdt naar mijn onbescheiden mening. :0quote:Op maandag 13 november 2017 08:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat is vaak wel een minpuntje aan WIDM ja, als je het een keer niet live kan zien moet je haast wel zo snel mogelijk erna de aflevering terugkijken anders loop je geheid tegen spoilers aan als je te lang wacht.
Ik heb dat gevoel ook wel een beetje, zeker sinds ze in België laten zien hoe het ook kan... Neemt niet weg dat ik nog steeds met veel plezier naar het programma kijkquote:Op maandag 13 november 2017 12:56 schreef Guanabana het volgende:
Hee, maar ben ik de enige die wel vind dat WIDM al een tijdje over zijn hoogtepunt heen is? Na 2013 toen ze de Televizierring wonnen is het eigenlijk best minder geworden. Ben altijd nogal teleurgesteld bij de ontknoping, qua molacties en hints en alles.
mwah vind het niet veel slechter, ook niet veel beterquote:Op maandag 13 november 2017 12:56 schreef Guanabana het volgende:
Hee, maar ben ik de enige die wel vind dat WIDM al een tijdje over zijn hoogtepunt heen is? Na 2013 toen ze de Televizierring wonnen is het eigenlijk best minder geworden. Ben altijd nogal teleurgesteld bij de ontknoping, qua molacties en hints en alles.
Ik vond vorig jaar wel echt het dieptepunt. Dat werd aflevering na aflevering meer en meer een docusoap over Amerika in plaats van een gaaf spel.quote:Op maandag 13 november 2017 13:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
mwah vind het niet veel slechter, ook niet veel beter
Dat constante plaatjes schieten in 'murica vond ik niet zo nee, ik heb ook het liefste stedelijke of dorpse settings, natuursettings leveren maar zelden leuke opdrachten.quote:Op maandag 13 november 2017 13:52 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik vond vorig jaar wel echt het dieptepunt. Dat werd aflevering na aflevering meer en meer een docusoap over Amerika in plaats van een gaaf spel.
Juist daarom kijk ik meteen als ik thuis ben.quote:Op maandag 13 november 2017 08:21 schreef Cee het volgende:
Dat is vaak wel een minpuntje aan WIDM ja, als je het een keer niet live kan zien moet je haast wel zo snel mogelijk erna de aflevering terugkijken anders loop je geheid tegen spoilers aan als je te lang wacht.
Dat is altijd met nieuwe speeltjes (cameradrones), lastig om het meteen functioneel te gebruiken. Ik verwacht wel meer van de grafische hoek van het programma, het is af en toe zonder map best onoverzichtelijk, (bijvoorbeeld met de fiets-alfabet opdracht, de enveloppenestafette en de portofoonopdracht)quote:Op maandag 13 november 2017 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat constante plaatjes schieten in 'murica vond ik niet zo nee, ik heb ook het liefste stedelijke of dorpse settings, natuursettings leveren maar zelden leuke opdrachten.
Die huifkartocht was een tragisch dieptepunt, wat een non-aflevering was dat.
God ja, ik heb een seizoen België gekeken (volgens mij het nieuwste), dat vond ik echt helemaal geweldig. Daar steekt de Nederlandse WIDM echt héél schraal bij af.quote:Op maandag 13 november 2017 13:08 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel ook wel een beetje, zeker sinds ze in België laten zien hoe het ook kan... Neemt niet weg dat ik nog steeds met veel plezier naar het programma kijk
Ooooh dan moet je die van 2016 ook terugkijkenquote:Op maandag 13 november 2017 14:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]
God ja, ik heb een seizoen België gekeken (volgens mij het nieuwste), dat vond ik echt helemaal geweldig. Daar steekt de Nederlandse WIDM echt héél schraal bij af.
Ik vind het niet per se slechter of over z'n hoogtepunt heen, maar ik erger me idd ook steeds wat meer aan de karige ontknopingsaflevering. Minder lullen en meer molacties.quote:Op maandag 13 november 2017 12:56 schreef Guanabana het volgende:
Dat. Kappen met die live uitzending en gewoon weer mooie molacties laten zien.quote:Op maandag 13 november 2017 16:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik vind het niet per se slechter of over z'n hoogtepunt heen, maar ik erger me idd ook steeds wat meer aan de karige ontknopingsaflevering. Minder lullen en meer molacties.
Lekker niet-live met z'n allen op een bankje of aan een tafeltje zitten kijken, wel ff kort babbelen over leuke achter-de-schermen-dingetjes of ongeziene beelden laten zien omdat dat wel leuk is, en dan verder gewoon de hele aflevering alleen maar molacties en hintsquote:Op maandag 13 november 2017 17:05 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dat. Kappen met die live uitzending en gewoon weer mooie molacties laten zien.
Jaa want juist dat elkaar weer zien maakt het leukquote:Op maandag 13 november 2017 17:07 schreef Moira. het volgende:
Lekker niet-live met z'n allen op een bankje of aan een tafeltje zitten kijken, wel ff kort babbelen over leuke achter-de-schermen-dingetjes of ongeziene beelden laten zien omdat dat wel leuk is, en dan verder gewoon de hele aflevering alleen maar molacties en hints
Dat laatste vind ik ook verschrikkelijk jaquote:Op maandag 13 november 2017 21:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Jaa want juist dat elkaar weer zien maakt het leukIk herinner me nog Liz Snoijink tegen Molouska: "Oh ik ben zo blij dat jij de Mol bent, dat maakt jou een zoveel leuker mens". Dat soort uitspraken wil ik niet missen hoor
![]()
Al dat publiek daarentegen
Jaa altijd leuk, en dat ze samen terug gaan blikken op dingen die ze in hun kamers hebben besproken zonder de camera's erbij ofzoquote:Op maandag 13 november 2017 21:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Jaa want juist dat elkaar weer zien maakt het leukIk herinner me nog Liz Snoijink tegen Molouska: "Oh ik ben zo blij dat jij de Mol bent, dat maakt jou een zoveel leuker mens". Dat soort uitspraken wil ik niet missen hoor
![]()
Al dat publiek daarentegen
Ja en dat onthaal mogen ze van mij prima doen bij een online livestream ofzo, maar laat de kostbare mol-minuten op TV dan alsjeblieft voor de daadwerkelijke moldingen waar we dan al 10 weken op hebben zitten wachtenquote:Op maandag 13 november 2017 22:08 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat laatste vind ik ook verschrikkelijk jaHet lijkt nu elke keer net alsof de gouden medaille winnaars na een Olympische Spelen binnen worden gehaald. Nu vind ik WIDM een heel erg leuk programma, maar ik vind dat onthaal echt veel te ver gaan.
Ja precies, dat is tot nu toe sinds de livefinales ook alleen maar ieder jaar erger gewordenquote:Op maandag 13 november 2017 22:09 schreef Redefine het volgende:
Sowieso zit de hele uitvoering en omlijsting van de finale aflevering een echt interessante en goed einde in de weg. Ze zorgen er alleen maar voor dat er minder tijd is om veel molacties te behandelen en de reacties van de voor de finale afgevallen kandidaten worden ook steeds meer summier.
Ik snap ook wel dat ze het doen. Er staan elk jaar heel erg veel mensen buiten te wachten, zou zelfs zomaar kunnen dat het er elk jaar meer worden. Ze zullen er pas mee gaan stoppen als er geen hond meer op af komt of als het uit de hand loopt/ze geen vergunning krijgen van een gemeente i.v.m. veiligheid.quote:Op maandag 13 november 2017 22:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja precies, dat is tot nu toe sinds de livefinales ook alleen maar ieder jaar erger geworden
Het programma zelf is dan nog gewoon dikke prima maar de finaleaflevering is telkens niet de grote climax waar je op gehoopt had (en die het ooit we was)
Dit jaar gaan ze ook weer een livefinale doen (je kon kaartjes winnen of iets zag ik ergens). Laten we maar hopen dat ze van vorig jaar geleerd hebben dat ze die iig beter moeten indelen.
Maar zelfs dan blijft het zonde van de tijd. Bij een vooraf opgenomen finaleaflevering kunnen ze makkelijker veel meer info knippen/plakken in korte tijd. Krijg je als kijker veel meer te zien na die 10 weken waar je smachtend op hebt zitten wachten.
Sja maar waarom? Alleen om aan de mensen die tv kijken te laten zien hoe populair het is dat er zo veel mensen daar buiten staan te kijken? Want ze verdienen volgens mij alleen geld aan de mensen die binnen zitten en daar is niet zo veel ruimte voor, buiten is iedereen gratis welkom.quote:Op maandag 13 november 2017 22:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat ze het doen. Er staan elk jaar heel erg veel mensen buiten te wachten, zou zelfs zomaar kunnen dat het er elk jaar meer worden. Ze zullen er pas mee gaan stoppen als er geen hond meer op af komt of als het uit de hand loopt/ze geen vergunning krijgen van een gemeente i.v.m. veiligheid.
En ervan leren zullen ze ook niet doen. Want afgelopen jaar was minstens net zo erg als het jaar ervoor. Plus dat er toch ook veel mensen positief op reageren, waardoor ze zich ook nog gesterkt zullen voelen in het voortzetten van deze opzet. Dat het de kwaliteit van het programma niet ten goede komt, zullen de makers dan verder een rotzorg zijn (helaas).
Ze doen het omdat ze zo meer hype kunnen creëren voor de finale. Om de kijker thuis te laten denken dat WIDM nog veel groter dan dat het daadwerkelijk is. Zo'n live finale kun je ook veel meer promoten van te voren. Alles om maar meer zieltjes te winnen. Dat zie je ook aan Moltalk als programma een aantal jaren (i.p.v. op een stream in een klein achteraf studiootje).quote:Op maandag 13 november 2017 22:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Sja maar waarom? Alleen om aan de mensen die tv kijken te laten zien hoe populair het is dat er zo veel mensen daar buiten staan te kijken? Want ze verdienen volgens mij alleen geld aan de mensen die binnen zitten en daar is niet zo veel ruimte voor, buiten is iedereen gratis welkom.
Ik snap sowieso niet dat mensen daarheen gaanMet zo veel mensen zie je toch niet veel op 'dat grote scherm' in het vondelpark en zit je een beetje in de kou te kijken. Juist de ontknoping wil je toch goed kunnen zien/horen.
Ik hoop toch dat ze uiteindelijk zullen gaan leren van hoe Vlaanderen het bijv. aanpakt. Gewoon dicht bij de roots blijven en dan wordt het veel meer gewaardeerd dan al die aangeplakte meuk. Vorig jaar stond hun Facebook ook wel vol met commentaar dat de finaleaflevering steeds meer een anticlimax werd door dat livegebeuren eromheen. Hoop toch dat ze er ooit naar gaan luisteren, anders zal WIDM ooit nog eens een SBS-achtig programma worden ofzo
Daar ben ik ook voorstander van. Hoewel ik het bij WIDM op zich nog wel te doen vind qua manier hoe de kandidaten zich gedragen binnen het programma is het grote probleem bij BN'ers dat zij het spel heel anders benaderen dan willekeurige Nederlanders.quote:Op maandag 13 november 2017 23:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben voorstander van dat ze afstappen van hele concept van BN'ers uitnodigen. Gewoon terug naar 10 willekeurige Nederlanders.
Ik vrees idd dat jouw post vol waarheden staat.quote:Op maandag 13 november 2017 23:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ze doen het omdat ze zo meer hype kunnen creëren voor de finale. Om de kijker thuis te laten denken dat WIDM nog veel groter dan dat het daadwerkelijk is. Zo'n live finale kun je ook veel meer promoten van te voren. Alles om maar meer zieltjes te winnen. Dat zie je ook aan Moltalk als programma een aantal jaren (i.p.v. op een stream in een klein achteraf studiootje).
Zo willen ze alleen maar meer mensen laten kijken. Niet door de kwaliteit te garanderen, maar om het aantrekkelijker te maken voor een groot publiek. En dan met name het actief op zoek gaan toegankelijker maken.
Het is nog steeds een heel leuk programma. Maar het is niet zo dat het met de jaren er qua inhoud beter is op geworden. Visueel (cameravoering, techniek, montage en geluid) zijn ze wel heel erg gegroeid. Op dat vlak is het ook een erg sterk programma. Inhoudelijk is het nog steeds erg goed (omdat de formule dat nu eenmaal is) en het is goed dat ze blijven ontwikkelen. Maar echt scherper en beter wordt het op dat vlak niet.
Wat dat laatste betreft zie ik dat nog niet binnen korte termijn gebeuren. Maar over vijf jaar kan het alweer heel anders zijn. Ze kunnen zomaar een paar jaar achter elkaar echt flink de verkeerde kant uitgaan (zoals heel veel spelshows), waardoor de echte liefhebbers zoals wij hier allen toch eens gaan afhaken.
Zo ben ik sinds tweeënhalf seizoen definitief afgehaakt bij Expeditie Robinson. Het was al langer steeds slechter aan het worden. Maar op een gegeven moment kon ik niet meer aanzien en ben ik het niet meer gaan volgen. En merkte al snel dat ik het totaal niet miste.
Helaas gaat het te vaak niet om een goed programma te maken, dat misschien juist wel sober is. Nee het moet vooral spectaculair en behapbaar zijn
Je ziet toch wel dat de Belgen dit soort programma's veel soberder maken dan wij. Niet dat de Vlaamse televisie per definitie zoveel beter is (ik denk over het geheel gezien minder dan de onze, maar echt goed vergelijken kan ik het eigenlijk niet). Nu kennen we in Nederland weliswaar vooral de publieke omroepen, maar ook daar zie je dat de programma's toch al wat minder overdreven sensationeel zijn dan hier.quote:Op maandag 13 november 2017 23:22 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik vrees idd dat jouw post vol waarheden staat.
Toch wel blij dat België het weer heeft opgepikt en die shit gewoon dichtbij de wortels en sober houdt. Het is tenslotte ook een Vlaams product. Hoewel de bedenkers er zelf geen fan van waren dat hun oude productiemaatschappij gebruik maakte van die rechten om het na 13 jaar toch weer terug te brengen.
Maar ik ben er blij mee iigIk hoop dat ze van het succes blijven genieten en nog lang door blijven gaan.
Mocht WIDM nou heel erg de ER-kant uit gaan hebben we dan iig altijd De Mol nog
quote:Op maandag 13 november 2017 23:27 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je ziet toch wel dat de Belgen dit soort programma's veel soberder maken dan wij. Niet dat de Vlaamse televisie per definitie zoveel beter is (ik denk over het geheel gezien minder dan de onze, maar echt goed vergelijken kan ik het eigenlijk niet). Nu kennen we in Nederland weliswaar vooral de publieke omroepen, maar ook daar zie je dat de programma's toch al wat minder overdreven sensationeel zijn dan hier.
Het is ook weer niet zo dat het terugbrengen van willekeurige Nederlanders het programma per definitie beter maakt of dat dat de heilige graal is om een programma weer 'zoals vroeger' te maken. Maar ik vind het toch wel storend dat teveel kandidaten heel anders met het spel bezig is dan het in het begin was.quote:Op maandag 13 november 2017 23:22 schreef JDude het volgende:
Meh, 10 Henk-en-Ingrids hoeft voor mij niet per se (terug). Maar die finale mag wel wat beter ja. Vooral dat eindeloze geleuter met het zichzelf helemaal fantastisch vindende publiek.
Ja dat is heel mooiquote:Op maandag 13 november 2017 23:28 schreef Moira. het volgende:
[..]Ik vind het heerlijk dat ze De Mol hebben teruggebracht iig
Zeer de moeite waard om terug te kijken hoorquote:Op maandag 13 november 2017 23:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat is heel mooiAl heb ik het zelf nog geen enkele keer gezien. Ben in ieder geval blij dat het oude concept daar weer zo goed is aangeslagen. Laat toch wel zien dat het helemaal niet per se flitsend hoeft te zijn, maar dat soberheid gewoon kan scoren.
Ah dank je. Al weet ik niet of ik het ook daadwerkelijk ga kijken. Misschien als ik heel veel tijd over heb.quote:Op dinsdag 14 november 2017 00:34 schreef Moira. het volgende:
[..]
Zeer de moeite waard om terug te kijken hoor
Dit is het 4e seizoen (2016): http://www.dailymotion.co(...)subs/1#video=x5bss5w
En het 5e seizoen (2017): http://www.dailymotion.com/playlist/x4tw06
Geen spoilers daar overigens.
Kun je alvast genieten van een kwalitatief goede versie van WIDM zonder ergernissen
En de reeks (wel spoilers natuurlijk): Topicreeks: [De Mol] Vlaanderen op zoek naar De Mol
Ben sindsdien trouwens ook de Vlaamse woordenschat meer gaan waarderen.. 'hoerenchance'
Zonde als je 't niet doet iigquote:Op dinsdag 14 november 2017 00:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah dank je. Al weet ik niet of ik het ook daadwerkelijk ga kijken. Misschien als ik heel veel tijd over heb.
Het is inderdaad een fantastisch programma, ik ben daar echt een superfan van. Bevalt me veel beter dan WIDM (al blijf ik dat ook kijken). Was echt een verademing in 2016, helemaal wat WISM m.i. Ook zou moeten zijn en het gevoel wat ik daar in de beginjaren dat ik keek ook bij had en langzaam steeds minder ah worden is helaas. Wat een geweldig programma, De Mol (Vlaanderen)!!!quote:Op maandag 13 november 2017 23:28 schreef Moira. het volgende:
[..]Ik vind het heerlijk dat ze De Mol hebben teruggebracht iig
Het is echt een fantastisch programmaquote:Op maandag 13 november 2017 23:30 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja dat is heel mooiAl heb ik het zelf nog geen enkele keer gezien. Ben in ieder geval blij dat het oude concept daar weer zo goed is aangeslagen. Laat toch wel zien dat het helemaal niet per se flitsend hoeft te zijn, maar dat soberheid gewoon kan scoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |