Dit is inderdaad de kern van het energie- en populatievraagstuk. De illusie dat elk probleem dat gepaard gaat met ongecontroleerde groei opgelost kan worden met techniek.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:40 schreef Ulx het volgende:
Vol inzetten op niet-bestaande techniek. Ik vind het niet heel slim bij een urgent probleem.
Kernenergie bestaat, en die synthetische diesel komt er echt wel.quote:Op zondag 22 oktober 2017 12:40 schreef Ulx het volgende:
Vol inzetten op niet-bestaande techniek. Ik vind het niet heel slim bij een urgent probleem.
Synthetische brandstof bestaat al lang. Hoe lost dat NU de CO2 uitstoot problematiek op?quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Kernenergie bestaat, en die synthetische diesel komt er echt wel.
Synthetische brandstof is de toekomst omdat het geen fossiele koolstof aan de atmosfeer toevoegd, en je hebt geen last van laadstress.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Synthetische brandstof bestaat al lang. Hoe lost dat NU de CO2 uitstoot problematiek op?
Voorlopig gaat die groei niet stoppen omdat er nog een heleboel arme mensen op deze wereld zijn die de komende jaren rijker worden, daar valt door de huidige rijken niet tegenop te bezuinigen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de kern van het energie- en populatievraagstuk. De illusie dat elk probleem dat gepaard gaat met ongecontroleerde groei opgelost kan worden met techniek.
De groei zal ergens moeten stoppen. De planeet zal nooit groter worden dan ie is.
Maar hoe lost dat NU de problemen op? Toekomstmuziek is leuk hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:45 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Synthetische brandstof is de toekomst omdat het geen fossiele koolstof aan de atmosfeer toevoegd, en je hebt geen last van laadstress.
https://www.verkeersnet.n(...)e-deelauto-nog-even/
Iedere keer maar windmolens roepen lost ook niets opquote:Op zondag 22 oktober 2017 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar hoe lost dat NU de problemen op? Toekomstmuziek is leuk hoor.
Klopt maar die kunnen we wel nu bouwen. Thorium reactors niet. Daar zijn we nog minstens 10 jaar van verwijderd en dan ben ik giga optimistisch, realistisch gezien denk ik dat het eerder 20 jaar zal zijn voordat die operationeel zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere keer maar windmolens roepen lost ook niets op
Ik kan het al niet is al 1 minder van de WE.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
Klopt maar die kunnen we wel nu bouwen. Thorium reactors niet
Er gaat niets boven het sponsoren van de fossiele industrie. Als je met belastinggeld oude gasvelden kan hergebruiken met als smoes dat we het voor het milieu doen, ben je toch spekkoper?quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:15 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Ook knettergek, om de co2 van drie kolencentrales ondergronds op te slaan heb je de energie van een hele kolencentrale nodig. Maar het staat in het nieuwe regeerakkoord, dus aan de slag mensen!
Maar een windmolen draait binnen no-time. Jouw voorstel (nou ja) heeft decennia nodig om uitgevoerd te worden. Dus mijn vraag staat nog open.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iedere keer maar windmolens roepen lost ook niets op
Een vragende dynamo kan men niet eens met de hand ronddraaien.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar een windmolen draait binnen no-time. Jouw voorstel (nou ja) heeft decennia nodig om uitgevoerd te worden. Dus mijn vraag staat nog open.
Alleen als het waait. Jouw oplossing blijft fossiele energie nodig hebben.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar een windmolen draait binnen no-time. Jouw voorstel (nou ja) heeft decennia nodig om uitgevoerd te worden. Dus mijn vraag staat nog open.
Is dat een japans gedicht of moet ik hier chocola van kunnen maken?quote:Op zondag 22 oktober 2017 16:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een vragende dynamo kan men niet eens met de hand ronddraaien.
Die windmolen draai wel zomaar onbelast, als men die vol erin gooit komt die helemaal niet aan het draaien.quote:Op zondag 22 oktober 2017 16:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat een japans gedicht of moet ik hier chocola van kunnen maken?
Tja, als we tien jaar geleden begonnen waren met thorium reactoren te bouwen waren we nu al een stuk verder.quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt maar die kunnen we wel nu bouwen. Thorium reactors niet. Daar zijn we nog minstens 10 jaar van verwijderd en dan ben ik giga optimistisch, realistisch gezien denk ik dat het eerder 20 jaar zal zijn voordat die operationeel zijn.
En we kunnen toch niet echt gaan afwachten of er over 10-20-30 jaar iets is wat gaat helpen om CO2 terug te dringen, dan is het toch echt wel te laat om daar aan te beginnen.
Maar wel snel heel wat minder.quote:Op zondag 22 oktober 2017 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen als het waait. Jouw oplossing blijft fossiele energie nodig hebben.
Het schijnt een populaire gedachte te zijn, maar het zijn niet alleen arme mensen die zorgen voor bevolkingsgroei. Dus welvaart is ook niet de oplossing.quote:Op zondag 22 oktober 2017 13:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Voorlopig gaat die groei niet stoppen omdat er nog een heleboel arme mensen op deze wereld zijn die de komende jaren rijker worden, daar valt door de huidige rijken niet tegenop te bezuinigen.
Welk belang heb jij bij die windmolens?quote:Op zondag 22 oktober 2017 17:21 schreef Ulx het volgende:
Een kerncentrale slurpt meer directe of indirecte subsidie.
Hetzelfde belang als iedereen.quote:Op zondag 22 oktober 2017 17:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Welk belang heb jij bij die windmolens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |