abonnement Unibet Coolblue
pi_174620574
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:09 schreef marathon2000 het volgende:
De eWallet van SiG werkte net weer bij mij.
Met Firefox werkt het, met IE niet
pi_174620634
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2017 15:24 schreef namliam het volgende:

[...]
In plaats daarvan ga ik uit van een reservering van 1,5% per maand per project (voor CCF, voor andere platformen iets andere percentages)
Maand 1 aflossing 13,89, rente 3,33, kosten 0,63 = rendement 2,70 euro == 6,48%
Maand 2 aflossing 13,89, rente 3,24, kosten 0,61 = rendement 2,63 euro == 6,49%
Maand 3 aflossing 13,89, rente 3,15, kosten 0,59 = rendement 2,56 euro == 6,51%
Zo schommelt het rendement (door afronding op centen) rond de 6,5%

Door 1,5% te reserveren reserveer ik in het eerste jaar 6,36 euro, terwijl de echte kosten bij CCF dus 4,25 euro zijn.
De 2,11 euro die ik overhou reserveer ik voor toekomstige tegenvallers (lees Defaults), zo probeer ik zowel de kosten als defaults over de tijd uit te smeren.

Zo een zelfde mechanisme gebruik ik voor elk platform, om te proberen toekomstige tegenvallers nu al in te prijzen en de jaarlijkse of eenmalige kosten uit te smeren over de looptijd i.p.v. deze in een keer te nemen.
Helaas heb ik geen percentages per platform, maar over alle platformen heen zwem ik zo rond de 6,6% over de 45 nog lopende projecten (1 afgerond en 1 vervroegd afgelost).
Mijn reserveringen zijn lange tijd negatief geweest doordat o.a. KOM en GVE behoorlijk vooraf kosten innen die in mijn systeem natuurlijk "ruim" verdeeld worden, maar lopen inmiddels positief op. Tegen 1 juni 2019 zal mijn reservering ongeveer even groot zijn als het op dat moment uitstaande gemiddelde bedrag per project, een jaar later is het gereserveerde bedrag dubbel.
De meeste van mijn projecten zullen tegen medio 2021 afgelopen zijn en ik (her) investeer op het moment bijna niet waardoor met het aflopen van projecten ook mijn reserveringen enerzijds minder belast worden met opstart kosten en anderszijds langzamer opbouwen.

Over 4 jaar weten we de eindstand, hopelijk blijf ik zo rond de 6,6% hangen en blijkt mijn reservering voor toekomstige defaults voldoende.

Toch 6,6% lijkt enigszins hoger dan jou minder dan 5%
Ben je niet bang dat 1,5% te weinig is? Collin heeft zelf in haar korte bestaan al een defaultpercentage van 2,37%. Daar komen de kosten nog bij. 3% lijkt veel realistischer. Ik zie dat je met een hoge rente rekent. Zelfs als je goed selecteert lijkt het me dat je niet kunt verwachten dat je het beter doet dan gemiddeld (omdat er in dat gemiddelde ook projecten zitten met een lagere rente).
pi_174621028
Annulering project GVE. Net zo makkelijk geen vergoeding helemaal niets..... Voor mij einde GVE. Zo kun je toch echt niet omgaan met je investeerders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174621290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:44 schreef Frandderouw het volgende:
Annulering project GVE. Net zo makkelijk geen vergoeding helemaal niets..... Voor mij einde GVE. Zo kun je toch echt niet omgaan met je investeerders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
}) Geld staat al een maand bij GvE op de rekening. }) Ongelofelijk dat een ondernemer zich dan nog kan terugtrekken. Ze moeten wel een boete betalen aan GvE, maar blijkbaar niet aan de investeerders...
pi_174621356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:44 schreef Frandderouw het volgende:
Annulering project GVE. Net zo makkelijk geen vergoeding helemaal niets..... Voor mij einde GVE. Zo kun je toch echt niet omgaan met je investeerders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt lelijk, en dit is zeker niet de eerste keer bij GvE.

Na gisteren problemen te hebben gehad met de wallet, is het me vandaag gelukt om de betaling te doen via de Edge-browser.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mynheer007 op 24-10-2017 10:27:02 ]
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:18:42 #256
132191 -jos-
Money=Power
pi_174621605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:44 schreef Frandderouw het volgende:
Deze mail mag u negeren!
Ik negeer GVE ook al een hele tijd, geen enkel probleem! ^O^ 8)7
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_174623204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:16 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat 1,5% te weinig is?
Per platform en zelfs per project kan en heb ik een ander percentage, ja voor heel Collin heb ik nu nog 1,5% maar heb ik ook 0% defaults op dit moment (niet bij CCF maar ook gewoon helemaal niet, heb voorlopig nog mazzel)
pi_174623523
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 12:37 schreef OpDieFiets het volgende:
Wat betreft de Mathenesserweg vind ik de informatie nogal summier. Blijkbaar gaat de woning gebruikt worden voor kamerverhuur, maar ik lees volgens mij nergens hoeveel kamers, wat er wel en niet gedeeld wordt en wat de doelgroep is.
Ik heb een reactie ontvangen van SiG op je vragen:

Er is een keuken waarin alle voorzieningen aanwezig zijn maar voor de huurder boven hebben ze het wat makkelijker gemaakt door ook daar een keukenblok te plaatsen zodat je voor koffie, thee en andere zaken waar water voor nodig is niet naar beneden hoeft om dit te halen. De keuken die je ziet in de pitch is de keuken helemaal boven, de extra keuken zeg maar. Voor mensen die ook de andere keuken willen zien (ziet er simpel maar netjes uit) kunnen een foto opvragen bij SiG want het lukt mij niet om hier een afbeelding te plaatsen.
De badkamer en toilet worden wel gedeeld maar zijn ook afzonderlijk van elkaar.
Er zijn twee toiletten.
De huurder zijn expats, 3 vaste huurders.
pi_174623929
Duidelijk. Jammer dat samen in geld dit soort informatie niet gelijk in de pitch zet. Voor mij nu duidelijk genoeg om ook in dit project een bedragje te stoppen.
pi_174624094
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:08 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb een reactie ontvangen van SiG op je vragen:
Bedankt voor het navraag doen! :)

Uit de omschrijving heb ik wel het idee dat je het begrip "expat" hier misschien een beetje ruim zult moeten interpreteren...
pi_174624152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 12:37 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Bedankt voor het navraag doen! :)

Uit de omschrijving heb ik wel het idee dat je het begrip "expat" hier misschien een beetje ruim zult moeten interpreteren...
Ja, het zullen geen ambassade medewerkers zijn… (niet dat je daar blij mee zou moeten zijn :X )
pi_174625270
Nieuwe Keniaan Lendahand

Rente 6%
Duur 12 mnd
Bedrag 166k

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174625612
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:44 schreef Frandderouw het volgende:
Annulering project GVE. Net zo makkelijk geen vergoeding helemaal niets..... Voor mij einde GVE. Zo kun je toch echt niet omgaan met je investeerders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na een reactie richting GvE wordt de casus nog eens voorgelegd bij de directie om te kijken of er een passende oplossing kan worden geboden door GvE

Inleg staat trouwens alweer op mijn rekening

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 24-10-2017 14:22:33 ]
pi_174628062
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17034

Ik doe mee voor een bescheiden bedrag. Lijkt me een harde werker en via de verpandingen is de lening voor een groot deel afgedekt. Partner werkt. Hij heeft nu 26K aan schuld dus dat is allemaal goed te overzien.
Pecunia non olet
pi_174628335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:13 schreef obligataire het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17034

Ik doe mee voor een bescheiden bedrag. Lijkt me een harde werker en via de verpandingen is de lening voor een groot deel afgedekt. Partner werkt. Hij heeft nu 26K aan schuld dus dat is allemaal goed te overzien.
Me 2!
pi_174628869
vol ;(
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:05:47 #268
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174629397
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Na een reactie richting GvE wordt de casus nog eens voorgelegd bij de directie om te kijken of er een passende oplossing kan worden geboden door GvE

Inleg staat trouwens alweer op mijn rekening
Voor GVE is er weer een project afgerond! Zonder default nog wel deze keer.
Tot nooit .......
pi_174629573
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Voor GVE is er weer een project afgerond! Zonder default nog wel deze keer.
dit jaar lopen 3 gve bij mijn af
oktober 1
november 1
december 1

en verlopig pak ik geen nieuwe project meer als wat terug kom gaat nu in extra aflossen op mijn hypotheek plus bedrag wat ik al deed
pi_174629830
Nieuwe KOM: Big Bread Kitchen Zwolle

6%, 60 maanden.

Zekerheden niet hard genoeg tov % , wel helft financiering in gebracht door ondernemer en franchisegever. Laat hem toch lopen, zeker gezien de historie van KOM de laatste maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174630995
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 15:23 schreef impact9 het volgende:

[..]

Me 2!
Ik heb deze laten gaan. Hij stelt: "Dit heeft in 2016 geleid tot een explosieve omzetstijging. Deze omzetstijging wordt in 2017 gecontinueerd." Uit de omzetcijfers blijkt het tegendeel. In de eerste heft van het jaar is krap een derde van de beoogde omzet behaald, en de prognose komt 40k lager uit. En die zou inmiddels wel eens verder kunnen zijn tegengevallen. Van een verdere omzetstijging is in ieder geval geen sprake. Bij die uitspraak haak ik dan af, zeker als het resultaat voor belastingen niet heel veel ruimte naar beneden biedt.
pi_174631920
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 16:24 schreef Frandderouw het volgende:
Nieuwe KOM: Big Bread Kitchen Zwolle

6%, 60 maanden.

Zekerheden niet hard genoeg tov % , wel helft financiering in gebracht door ondernemer en franchisegever. Laat hem toch lopen, zeker gezien de historie van KOM de laatste maanden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt in de pitch wel gesproken over een 1e hypotheek op verschillende BB panden waaronder die van Zwolle maar ik kan nergens lezen welke panden dit zijn. In het Exsyting rapport wordt wel over ¤ 400.000 gesproken bij 5.4.1.de zekerheden. Wanneer dit de panden zijn is de dekking wel erg goed.
pi_174632181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:21 schreef ML45 het volgende:

[..]

Er wordt in de pitch wel gesproken over een 1e hypotheek op verschillende BB panden waaronder die van Zwolle maar ik kan nergens lezen welke panden dit zijn. In het Exsyting rapport wordt wel over ¤ 400.000 gesproken bij 5.4.1.de zekerheden. Wanneer dit de panden zijn is de dekking wel erg goed.
Edit; op site KOM;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174633662
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 18:39 schreef ML45 het volgende:

[..]

Edit; op site KOM;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik KoM niet zou boycotten had ik deze wel willen overwegen, maar ik zit sowieso ook in een van de eerdere projecten. Als je nog mee wilt doen, moet je snel wezen, want er is inmiddels al 88% opgehaald.
pi_174633831
Heb hem
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als ik KoM niet zou boycotten had ik deze wel willen overwegen, maar ik zit sowieso ook in een van de eerdere projecten. Als je nog mee wilt doen, moet je snel wezen, want er is inmiddels al 88% opgehaald.
Heb hem voor een klein bedrag meegenomen, zit nu voor 91% vol. EDIT 20.08 uur 100% vol

[ Bericht 1% gewijzigd door ML45 op 24-10-2017 20:09:06 ]
pi_174634123
Bij FNC een schommelbouwer met een D waardering en een percentage van 14,99%.
In 2016 had de man een winst van ¤ 103.000 en desondanks liep het Eigen Vermogen met ¤ 4.000 extra naar beneden naar ¤ 101.000 negatief!!!!!
pi_174634224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als ik KoM niet zou boycotten had ik deze wel willen overwegen, maar ik zit sowieso ook in een van de eerdere projecten. Als je nog mee wilt doen, moet je snel wezen, want er is inmiddels al 88% opgehaald.
Ik heb vertrouwen in deze ondernemer en er is goede zekerheid via hypotheek. Via welk platform vind ik dan vervolgens niet zo interessant. Zelfs een kapotte klok staat 2x per dag goed.
Pecunia non olet
pi_174635104
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb vertrouwen in deze ondernemer en er is goede zekerheid via hypotheek. Via welk platform vind ik dan vervolgens niet zo interessant. Zelfs een kapotte klok staat 2x per dag goed.
daar heb je misschien wel gedeeltelijk gelijk in. Ik investeer in bepaalde platforms ook niet meer, vooral omdat ze falen in het vastleggen en bij de uitwinning van zekerheden. Pitches die structureel opgepoetst worden zijn voor mij ook een reden om af te haken.

als we willen dat de markt een bepaalde zuiverende werking heeft, moeten we ook bereid zijn ons handelen aan te passen aan de informatie die we uit de markt krijgen!
pi_174635148
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:54 schreef ML45 het volgende:
Bij FNC een schommelbouwer met een D waardering en een percentage van 14,99%.
In 2016 had de man een winst van ¤ 103.000 en desondanks liep het Eigen Vermogen met ¤ 4.000 extra naar beneden naar ¤ 101.000 negatief!!!!!
Het bedrijf bestaat ruim 10 jaar, maar we mogen niet weten wat er in 2014 gebeurd is. Prima, dan laat ik dit project gewoon aan mij voorbijgaan. Zoals vaker: let vooral ook op wat er niet vermeld wordt.
pi_174635339
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:26 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

daar heb je misschien wel gedeeltelijk gelijk in. Ik investeer in bepaalde platforms ook niet meer, vooral omdat ze falen in het vastleggen en bij de uitwinning van zekerheden. Pitches die structureel opgepoetst worden zijn voor mij ook een reden om af te haken.

als we willen dat de markt een bepaalde zuiverende werking heeft, moeten we ook bereid zijn ons handelen aan te passen aan de informatie die we uit de markt krijgen!
KOM is de laatste tijd veel actiever heb ik de indruk, zie ook de zaken die nu bij de rechter lopen. Ik heb toevallig net ook weer een paar termijntjes binnen van de dobberbakkenpipo.
Dus ze doen wel wat om het vertrouwen terug te winnen.
Maar het allerbelangrijkste is en blijft de selectie van de projecten zowel door hun als door onszelf uiteindelijk.
Pecunia non olet
pi_174635543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

KOM is de laatste tijd veel actiever heb ik de indruk, zie ook de zaken die nu bij de rechter lopen. Ik heb toevallig net ook weer een paar termijntjes binnen van de dobberbakkenpipo.
Dus ze doen wel wat om het vertrouwen terug te winnen.
Maar het allerbelangrijkste is en blijft de selectie van de projecten zowel door hun als door onszelf uiteindelijk.
helemaal eens met dat laatste, het is alleen niet goed dat je bij bepaalde platforms de ratings beter kunt vergeten en in plaats daarvan hier kunt kijken. Dat levert veel meer betrouwbare info op.

KoM boekt inderdaad langzaam wat vooruitgang en dat mocht ook tijd worden want het was een zootje daar. voor mij is het nog niet genoeg om weer te investeren.

Nog kritischer ben ik op GvE: belabberd track record bij defaults, ondermaatse informatievoorziening en onduidelijkheid over functioneren incasso partner.
pi_174635883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:34 schreef obligataire het volgende:

[..]

KOM is de laatste tijd veel actiever heb ik de indruk, zie ook de zaken die nu bij de rechter lopen. Ik heb toevallig net ook weer een paar termijntjes binnen van de dobberbakkenpipo.
Dus ze doen wel wat om het vertrouwen terug te winnen.
Maar het allerbelangrijkste is en blijft de selectie van de projecten zowel door hun als door onszelf uiteindelijk.
Zolang ze totaal niet communiceren met de investeerders en ook de investeerder volledig buitenspel zetten in de te ondernemen actie, kan ik KOM ten zeerste afraden. Er lijkt een enorm aantal probleem projecten bij KOM te zitten en daar wil je echt niet bij zitten als daarover zo slecht gecommuniceerd wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door dyna18 op 24-10-2017 20:57:45 ]
pi_174635959
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:52 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Zolang ze totaal niet communiceren met de investeerders en ook de investeerder volledig buitenspel zetten in de te ondernemen actie, kan ik KOM ten zeerste afraden. Er lijkt een enorm aantal probleem projecten bij KOM te zitten en daar wil je echt niet bij zitten.
Telefonisch contact met KOM gaat bij mij prima. Schriftelijk duurt wat langer maar gebeurt uiteindelijk wel. Ik denk dat het voor KOM beter zou zijn om de tarieven omhoog te gooien (liefst iedere termijn een klein beetje zoals bij FNC) en van dat extra geld een (echt) goede kredietbeoordelaar in huis te halen.
Pecunia non olet
pi_174636022
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

helemaal eens met dat laatste, het is alleen niet goed dat je bij bepaalde platforms de ratings beter kunt vergeten en in plaats daarvan hier kunt kijken. Dat levert veel meer betrouwbare info op.

KoM boekt inderdaad langzaam wat vooruitgang en dat mocht ook tijd worden want het was een zootje daar. voor mij is het nog niet genoeg om weer te investeren.

Nog kritischer ben ik op GvE: belabberd track record bij defaults, ondermaatse informatievoorziening en onduidelijkheid over functioneren incasso partner.
Ook ik zie bij KOM een verbetering waardoor ik weer wat aan het investeren ben bij hen. Mbt GVE deel ik jouw mening deels. Ik heb de afgelopen week met Edwin Adams en Martijn van Schelven over deze aspecten gemaild. Mbt het functioneren van de incasso partner en de acties die zij ondernemen ben ik tevreden over hun terugkoppeling. Ook vind ik hun defaults beperkt zeker ook gezien het feit dat zij al lang actief zijn. Over hun informatievoorziening bij defaults/betalingsachterstanden heb ik mijn teleurstelling bij de heren gemeld en hen o.a. gewezen op de negatieve tendens hier bij FOK.
pi_174636288
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:56 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ook ik zie bij KOM een verbetering waardoor ik weer wat aan het investeren ben bij hen. Mbt GVE deel ik jouw mening deels. Ik heb de afgelopen week met Edwin Adams en Martijn van Schelven over deze aspecten gemaild. Mbt het functioneren van de incasso partner en de acties die zij ondernemen ben ik tevreden over hun terugkoppeling. Ook vind ik hun defaults beperkt zeker ook gezien het feit dat zij al lang actief zijn. Over hun informatievoorziening bij defaults/betalingsachterstanden heb ik mijn teleurstelling bij de heren gemeld en hen o.a. gewezen op de negatieve tendens hier bij FOK.
ik wil je graag geloven dat de bedoelingen goed zijn en dat er hard gewerkt wordt aan verbeteringen. Daden spreken harder dan woorden en er gebeurt bij GvE te weinig zichtbaar bij defaults. De incassopartner heeft een mooi proces maar wat is nu de recovery rate? En ligt dat aan de screening en het vastleggen van zekerheden bij GvE of aan de incassopartner? Het is niet transparant en men lijkt bang pro actief schriftelijk de investeerders te informeren.

Nogmaals ik twijfel niet aan de goede bedoelingen maar het is inmiddels een business met tientallen miljoenen investeringsvolume per jaar en dan verwacht ik een stuk meer professionaliteit in het uitwinningsproces! de banken hebben dit echt veel en veel beter geregeld.
pi_174636300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 19:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb vertrouwen in deze ondernemer en er is goede zekerheid via hypotheek. Via welk platform vind ik dan vervolgens niet zo interessant. Zelfs een kapotte klok staat 2x per dag goed.
Is die zekerheid wel zo goed??
Wat als ze die hypotheken voor nog een aantal nieuwe (flinke) leningen als zekerheid gaan gebruiken?
pi_174636447
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:05 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ik wil je graag geloven dat de bedoelingen goed zijn en dat er hard gewerkt wordt aan verbeteringen. Daden spreken harder dan woorden en er gebeurt bij GvE te weinig zichtbaar bij defaults. De incassopartner heeft een mooi proces maar wat is nu de recovery rate? En ligt dat aan de screening en het vastleggen van zekerheden bij GvE of aan de incassopartner? Het is niet transparant en men lijkt bang pro actief schriftelijk de investeerders te informeren.

Nogmaals ik twijfel niet aan de goede bedoelingen maar het is inmiddels een business met tientallen miljoenen investeringsvolume per jaar en dan verwacht ik een stuk meer professionaliteit in het uitwinningsproces! de banken hebben dit echt veel en veel beter geregeld.
Dat is ook exact het punt waar ik naar de heren van GVE zijn teleurstelling over heb uitgesproken, ik heb hen gevraagd beter/meer terug te koppelen zodat we de mooie woorden beter kunnen toetsen. Ik geef hen nog even de tijd maar zal tegen het einde van het jaar wederom in de pen klimmen om hen op hun informatieplicht te wijzen( of hen een compliment te geven)
pi_174636494
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:06 schreef TisIk het volgende:

[..]

Is die zekerheid wel zo goed??
Wat als ze die hypotheken voor nog een aantal nieuwe (flinke) leningen als zekerheid gaan gebruiken?
In dat geval worden het 3e of 4de hypotheken die dus achter de 1e en 2e komen, mi dus geen probleem.
pi_174636794
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:11 schreef ML45 het volgende:

[..]

In dat geval worden het 3e of 4de hypotheken die dus achter de 1e en 2e komen, mi dus geen probleem.
Zo staat het volgens mij niet in de tekst van de beftreffende hypotheken en ook niet de reactie bij Big Bread Zwolle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle leningen aan Big Bread van onder dezelfde twee 1e hypotheken.
Edit: ook de toekomstige leningen dus.
pi_174636867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 20:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Telefonisch contact met KOM gaat bij mij prima. Schriftelijk duurt wat langer maar gebeurt uiteindelijk wel. Ik denk dat het voor KOM beter zou zijn om de tarieven omhoog te gooien (liefst iedere termijn een klein beetje zoals bij FNC) en van dat extra geld een (echt) goede kredietbeoordelaar in huis te halen.
hier nog op reageren: als een platform zaken gaat doen met een hele goede kredietbeoordelaar betaal ik graag wat meer fee, dat verdient zichzelf terug en levert bovendien veel meer vertrouwen in de business.

De ratings die we nu krijgen stellen weinig voor maar als een rating door - extreem voorbeeld - Moody's afgegeven wordt is dat erg waardevol voor de investeringsbeslissing.
pi_174637280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 09:44 schreef Frandderouw het volgende:
Annulering project GVE. Net zo makkelijk geen vergoeding helemaal niets..... Voor mij einde GVE. Zo kun je toch echt niet omgaan met je investeerders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

}) Geld staat al een maand bij GvE op de rekening. }) Ongelofelijk dat een ondernemer zich dan nog kan terugtrekken. Ze moeten wel een boete betalen aan GvE, maar blijkbaar niet aan de investeerders...
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:04 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Echt lelijk, en dit is zeker niet de eerste keer bij GvE.

[quote]0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 13:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Na een reactie richting GvE wordt de casus nog eens voorgelegd bij de directie om te kijken of er een passende oplossing kan worden geboden door GvE

Inleg staat trouwens alweer op mijn rekening
Ik heb vanavond ook nog even contact gehad met GvE en de nodige uitleg gekregen over het hoe en wat. Een ding is mij wel duidelijk geworden en dat is dat GvE er alles aan gedaan heeft om het project MET haar zekerheden gestand te kunnen doen. Ik kan er hier niet verder op in gaan maar de ABN-Amro heeft ook hier weer een schadelijke en schandelijke rol in gehad. GvE zal de investeerders op korte termijn nog (wat) verdere informatie verschaffen.
pi_174637294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:18 schreef TisIk het volgende:

[..]

Zo staat het volgens mij niet in de tekst van de beftreffende hypotheken en ook niet de reactie bij Big Bread Zwolle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle leningen aan Big Bread van onder dezelfde twee 1e hypotheken.
Edit: ook de toekomstige leningen dus.
Ik vind de hypothecaire zekerheid ook maar een rommeltje. Het is onduidelijk hoeveel toekomstige leningen nog onder dezelfde hypothecaire inschrijving gaan vallen, en het zal pas bij een default gaan blijken welk project voorrang heeft bij uitbetaling. In het project Brakel is daar een vraag over geweest, en daar wordt gesteld dat project Brakel als 1e volledig zal worden uitbetaald uit de eventuele opbrengst van het pand in Brakel.

Een niet geconcretiseerde verslechtering van de LTV door aanvullende leningen in de toekomst is voor mij een showstopper.
pi_174637547
Nieuwe op CcF;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174637560
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:18 schreef TisIk het volgende:

[..]

Zo staat het volgens mij niet in de tekst van de beftreffende hypotheken en ook niet de reactie bij Big Bread Zwolle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle leningen aan Big Bread van onder dezelfde twee 1e hypotheken.
Edit: ook de toekomstige leningen dus.
Correct ik was iets te snel. Er zijn twee hypotheken voor resp. ¤ 200.000 en ¤ 198.900 dus totaal ¤ 398.900 voor drie leningen voor totaal ¤ 346.000. Over de vollegorde is mij eea niet geheel duidelijk. Overigens blijft dat toekomstige leningen niet onder deze hypothecaire zekerheid kunnen vallen.
pi_174637939
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:43 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CcF;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat erg zeg........... :r ... Dan toch maar een snackbar met fröbelhypotheek.
Pecunia non olet
pi_174641864
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ik heb vanavond ook nog even contact gehad met GvE en de nodige uitleg gekregen over het hoe en wat. Een ding is mij wel duidelijk geworden en dat is dat GvE er alles aan gedaan heeft om het project MET haar zekerheden gestand te kunnen doen. Ik kan er hier niet verder op in gaan maar de ABN-Amro heeft ook hier weer een schadelijke en schandelijke rol in gehad. GvE zal de investeerders op korte termijn nog (wat) verdere informatie verschaffen.
Nu gaat GvE 2x communiceren, ik zou zeggen doe dat voortaan in 1x goed en volledig. 2x halve informatie is meestal niet zo handig. Ook hadden ze m.i. moeten aanvoelen dat ze investeerders die hun geld voor dit project al een maand geleden op de rekening van GvE hebben gestort niet zomaar kunnen afzadelen met deze summiere info zonder enige vorm van compensatie.
pi_174641933
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2017 06:15 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nu gaat GvE 2x communiceren, ik zou zeggen doe dat voortaan in 1x goed en volledig. 2x halve informatie is meestal niet zo handig. Ook hadden ze m.i. moeten aanvoelen dat ze investeerders die hun geld voor dit project al een maand geleden op de rekening van GvE hebben gestort niet zomaar kunnen afzadelen met deze summiere info zonder enige vorm van compensatie.
Helemaal mee eens.
Ik heb GvE ook op beide punten gewezen. Ik denk dat het ook in dit geval weer vooral een communicatie probleem is. Ik zag trouwens dat ze nog een goede communicatie medewerker zoeken dus als iemand nog een goede weet dan hebben wij er allemaal profijt van https://www.geldvoorelkaa(...)iemedewerker-mv.aspx
Daarnaast heb ik ook gevraagd om over de maand dat het geld daadwerkelijk heeft uitgestaan de rente te compenseren tegen de pitch rente van 8%.
pi_174642449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Oh wat erg zeg........... :r ... Dan toch maar een snackbar met fröbelhypotheek.
https://www.cobouw.nl/bou(...)essyndroom-101249418
pi_174642760
WvjG komt binnenkort met een kleine lening:

• GezondheidsDrogist (G&W) Ridderkerk
• 36 maanden
• 7.5%
• ¤ 30.000,00
pi_174642825
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 21:43 schreef ML45 het volgende:

[..]

Correct ik was iets te snel. Er zijn twee hypotheken voor resp. ¤ 200.000 en ¤ 198.900 dus totaal ¤ 398.900 voor drie leningen voor totaal ¤ 346.000. Over de vollegorde is mij eea niet geheel duidelijk. Overigens blijft dat toekomstige leningen niet onder deze hypothecaire zekerheid kunnen vallen.
Gebeurd nu wel. KoM heeft een hypotheek op de panden in Steenderen en Brakel (en dus niet op Zwolle). Nu krijgen de investeerders van Zwolle een gedeelte van de zekerheden van de projecten Steenderen en Brakel.
In de toekomst kan het dus best zijn dat er meerdere nieuwe projecten dezeflde zekerheden als Steenderen en Brakel krijgen.

Zou m.i. niet mogen kunnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')