http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1670638/quote:Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Bron: Politie
SPOILER: laatste apps en foto's Anne & vriendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. TIJDLIJNquote:VRIJDAG 6 OKTOBER
- Rond 16.00 uur heeft de politie in het Blookerpark een rugzak gevonden die mogelijk ook van Anne is. Na de jas en de fiets is dit het derde concrete spoor dat mogelijk naar de vermiste Utrechtse leidt.
- De politie heeft vastgesteld dat de gevonden fiets vrijwel zeker van Anne is. Volgens het NFI is de jas die dinsdagavond in Huis ter Heide werd aangetroffen ook van Anne.
- De ME onderzoekt de omgeving van de vrijwel leeggepompte vijver op sporen. Vrijwillige zoekteams speuren aan de overkant van de Amersfoortseweg. Als blijkt dat zich in de vijver zelf geen bruikbare aanwijzingen bevinden, wordt de zoekactie verplaatst naar de straten en voortuinen in het dorp.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Huis ter Heide, Soest, Utrecht - De vijver in het Blookerpark in Huis ter Heide, waar donderdagavond een zwarte fiets is gevonden, is grotendeels leeggepompt. De fiets is vrijwel zeker van de sinds vorige week vrijdag vermiste Anne Faber uit Utrecht. Anne is nog steeds vermist.
Donderdag zochten forensisch onderzoekers in wateren rond de vindplaats van kleding die mogelijk van Anne is. Deze kleding is nog bij het NFI, waar onderzocht wordt of deze van haar is en of er andere sporen op zitten. Bij het zoeken werd gisteren aan het begin van de avond een zwarte opoefiets aangetroffen. Alles wijst erop dat de fiets van Anne is, onderzoek moet hier nog zekerheid in geven. De omgeving is afgezet en de vijver wordt vandaag verder leeggepompt.
In de vijver zijn vooralsnog geen andere spullen of sporen gevonden die leiden naar Anne.
link > https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Brontwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 14:37:54Gevonden jas is van #AnneFaber. Blijkt uit eerste bevindingen NFI. reageer retweet
Update zaterdag 7 october- Huis ter Heide opnieuw uitgekamd in zoektocht naar Anne Fabertwitter:PolitieUtrecht twitterde op vrijdag 06-10-2017 om 16:32:17Rugzak gevonden in Blookerpark. Lijkt op rugzak die #AnneFaber bij zich had. Omgeving is afgezet voor sporenonderzoek. reageer retweet
Linkquote:Op donderdag 5 oktober 2017 schreven de Moderators het volgende:
Ontopic graag
-persoonlijke sneren en onderbuik naar elkaar kan achterwege blijven.
-speculeren mag, maar verzin niet je eigen waarheden dmv aandragen halve argumenten.
-opmerkingen als:" kijk maar zelf op google" of "zoek zelf" kunnen ook wegblijven.
-BNW graag naar BNW, zoals Vrijland en Co.
-opmerkingen over AZC of getinte mannen in auto's die elders meisjes pesten kunnen voorlopig ook buiten blijven aub. Is voorlopig niet relevant en nergens bewezen of gerelateerd
-We laten dat gecodeerde twitter bericht voor wat het is, dus hoeven we niet te herposten aub , dank je wel.Ja doei.![]()
Je moet de intelligentie van criminelen ook niet overschatten hequote:Op maandag 9 oktober 2017 10:55 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ja de telefoon meegenomen zodat je de lul bent zodra je het toestel gaat gebruiken en Anne haar imei nummer de masten aanstraalt.![]()
Helemaal mee eens maar als het een simpele beroving was en geen moord of doodslag hadden ze haar waarschijnlijk al wel gevonden. Ik hoop dat die dader(s) de iphone heeft meegenomen en zo dom is die te gebruiken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als je alleen steelt en niet moord is dat nog enigszins een risico dat je zou kunnen nemen.![]()
Dus het moet maar normaal zijn, edje, dat vrouwen aangevallen worden, en we moeten maar in angst leven? Dat deed ik toen ik 15 was al niet, en nu nog steeds niet. Ja, er werd me verteld dat ik 'niet alleen moest fietsen', maar daar had ik mooi schijt aan, want ik heb totaal geen behoefte om in angst te leven.Ja doei.![]()
ah meisje toch.. wil je alleen dingen horen die je wil horen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja dat doe je wel en het is respectloos.Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend![]()
Uitsluiten dat de telefoon niet haar route stond te tracken omdat jij meent te weten dat ze het gebied op haar duimpje kent.. is nog minder relevant.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nogmaals: jij bent Anne niet. Wat jij zou doen is niet relevant.I wonder what it's all about![]()
Dat lijkt mij ook inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:58 schreef Maktub het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar als het een simpele beroving was en geen moord of doodslag hadden ze haar waarschijnlijk al wel gevonden. Ik hoop dat die dader(s) de iphone heeft meegenomen en zo dom is die te gebruiken.![]()
Nee ik denk dat het een impulsieve opportunistische dader(s) is en ik hoop echt dat deze zo dom is om die telefoon te gebruiken dat zou meer schot in de zaak brengen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet de intelligentie van criminelen ook niet overschatten he![]()
en je leeft nog steeds, net als ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Dus het moet maar normaal zijn, edje, dat vrouwen aangevallen worden, en we moeten maar in angst leven? Dat deed ik toen ik 15 was al niet, en nu nog steeds niet. Ja, er werd me verteld dat ik 'niet alleen moest fietsen', maar daar had ik mooi schijt aan, want ik heb totaal geen behoefte om in angst te leven.
Laten we vooral niet vergeten dat dit niet midden in de nacht was![]()
Mensen op fok hebben soms echt cognitieve beperkingen zeg, ongelooflijk.Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Klopt, heel veel mensen die fietsen als hobby hebben gebruiken een fiets applicatie op hun telefoon om hun route snelheid en afstand te tracken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Uitsluiten dat de telefoon niet haar route stond te tracken omdat jij meent te weten dat ze het gebied op haar duimpje kent.. is nog minder relevant.![]()
Sowieso, iedere dag fietsen er vele duizenden vrouwen alleen in de avond. Dat gaat in 99.9999999 % van de gevallen gewoon goed.
Als je moet gaan leven met angst wat er allemaal wel niet kan gebeuren kun je jezelf net zo goed meteen opknopen![]()
Het laatste signaal van haar telefoon was om 1930. Ik begrijp dat de locatiebepaling op basis van dengegevens niet nauwkeurig is en er slechts een schattig gemaakt wordt. Echter ben ik benieuwd naar hoe vaak een dergelijke signaal vanaf een telefoon geregistreerd wordt. Ik ben ergens in een nieuwsbericht een interval van twee minuten tegengekomen, maar waar dit op gebaseerd is, weet ik ook niet.
Wat ik mij kan voorstellen is, ondanks dat de locatiebepaling onnauwkeurig is, het afstandsverschil tussen twee opeenvolgende locatiebepalingen in een bepaald gebied (zodat dezelfde nauwkeurigheid van locatiebepaling geldt), vrij consequent is zolang dezelfde snelheid wordt aangehouden.
Ervan uitgaande dat bovenstaande aanname klopt, vraag ik me af of het mogelijk is om te bepalen waar zij bijvoorbeeld stil heeft gestaan, of eventueel sneller is gaan fietsen. Áls dit mogelijk is, moet het ook mogelijk zijn om te bepalen wat zij deed voordat het signaal verloren was, mits de interval van registratie dit ook toelaat.
Bijvoorbeeld: stel dat de interval één minuut is - dus iedere minuut is het mogelijk de locatie in te schatten
- en het afstandsverschil tussen het laatst geregistreerde signaal en het op één na laatst geregistreerde signaal is aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld tien registraties terug. Kan dan worden vastgesteld dat zij bijvoorbeeld staande is gehouden vlak voordat haar telefoon de verbinding is verloren?
Notabene, ik heb er vertrouwen in dat de opsporingsdiensten dit overwegen indien mogelijk. Maar ik ben benieuwd of hier iemand is die meer verstand van zaken heeft over dit onderwerp, of wat jullie er überhaupt van denken.![]()
Zero.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef HPLC het volgende:
En hoeveel feiten zijn er in de afgelopen 20 delen bijgekomen?![]()
JA MAAR! Enzo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, iedere dag fietsen er vele duizenden vrouwen alleen in de avond. Dat gaat in 99.9999999 % van de gevallen gewoon goed.
Als je moet gaan leven met angst wat er allemaal wel niet kan gebeuren kun je jezelf net zo goed meteen opknopenJa doei.![]()
0.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef HPLC het volgende:
En hoeveel feiten zijn er in de afgelopen 20 delen bijgekomen?
Maar we weten nu wel dat het opsteken van de twee vingers betekent dat ze nog 2% accu had en dat er meerdere gezichten zijn te zien in de reflecties van haar jas.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
graag verwijderen![]()
je bedoelt jezelf?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:00 schreef Onnoman het volgende:
Mensen op fok hebben soms echt cognitieve beperkingen zeg, ongelooflijk.![]()
Het lijkt me dat als ze een dergelijke app gebruikte de politie daar ook wel van op de hoogte was. Maar als jij je route niet saved, voegt hij ook niks toe.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt, heel veel mensen die fietsen als hobby hebben gebruiken een fiets applicatie op hun telefoon om hun route snelheid en afstand te tracken.![]()
Ik voorspel dat er bij de volgende 20 delen nog steeds 0 bijkomen.quote:Althans niet door hulp van de FOK! brigade.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 11:03:19 ]![]()
Ik heb ook fietsen als hobby en gebruik mijn telefoon nooit. Ik fiets gewoon ergens heen en gebruik de ANWB kaartjes bij de knooppunten om me te orienteren. En ik weet vaak ook niet van tevoren hoe mn route eruit ziet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Maktub het volgende:
[..]
Klopt, heel veel mensen die fietsen als hobby hebben gebruiken een fiets applicatie op hun telefoon om hun route snelheid en afstand te tracken.![]()
wielrenners. Ik denk niet dat Anna in haar snelheid geinteresseerd wasquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Maktub het volgende:
[..]
Heb je wel internet dan?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb ook fietsen als hobby en gebruik mijn telefoon nooit. Ik fiets gewoon ergens heen en gebruik de ANWB kaartjes bij de knooppunten om me te orienteren. En ik weet vaak ook niet van tevoren hoe mn router eruit ziet.
graag verwijderen![]()
Hoe durf je!!!! Als je ooit iets overkomt ben je het wel echt zelf schuld hoor!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb ook fietsen als hobby en gebruik mijn telefoon nooit. Ik fiets gewoon ergens heen en gebruik de ANWB kaartjes bij de knooppunten om me te orienteren. En ik weet vaak ook niet van tevoren hoe mn router eruit ziet.![]()
Je kan wijze raad op volgen of je doet het niet zo simpel en tieners staan nou niet bekent om te luisteren naar wijze raad totdat het fout gaat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Dus het moet maar normaal zijn, edje, dat vrouwen aangevallen worden, en we moeten maar in angst leven? Dat deed ik toen ik 15 was al niet, en nu nog steeds niet. Ja, er werd me verteld dat ik 'niet alleen moest fietsen', maar daar had ik mooi schijt aan, want ik heb totaal geen behoefte om in angst te leven.
En dat vaker doelwit zijn kan ik ook niks aan veranderen en waar maak je uit dat ik het normaal vind ???
Ik vind dat je als vrouw gewoon over straat moet kunnen zonder gevaar te lopen, maar de praktijk wijst iets anders uit ander zochten we ook niet naar Anne ofwel ?![]()
Je kan niet zien of iemand stil staat voor zover ik weet en de nauwkeurigheid van zendmast triangulation achteraf is een paar honderd vierkante meter. Je kan mensen alleen nauwkeuriger tracken in real time als hun toestel aanstaat en zendmasten aanstraalt wanneer je de tracering doet en de gps module aanstaat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
Het laatste signaal van haar telefoon was om 1930. Ik begrijp dat de locatiebepaling op basis van dengegevens niet nauwkeurig is en er slechts een schattig gemaakt wordt. Echter ben ik benieuwd naar hoe vaak een dergelijke signaal vanaf een telefoon geregistreerd wordt. Ik ben ergens in een nieuwsbericht een interval van twee minuten tegengekomen, maar waar dit op gebaseerd is, weet ik ook niet.
Wat ik mij kan voorstellen is, ondanks dat de locatiebepaling onnauwkeurig is, het afstandsverschil tussen twee opeenvolgende locatiebepalingen in een bepaald gebied (zodat dezelfde nauwkeurigheid van locatiebepaling geldt), vrij consequent is zolang dezelfde snelheid wordt aangehouden.
Ervan uitgaande dat bovenstaande aanname klopt, vraag ik me af of het mogelijk is om te bepalen waar zij bijvoorbeeld stil heeft gestaan, of eventueel sneller is gaan fietsen. Áls dit mogelijk is, moet het ook mogelijk zijn om te bepalen wat zij deed voordat het signaal verloren was, mits de interval van registratie dit ook toelaat.
Bijvoorbeeld: stel dat de interval één minuut is - dus iedere minuut is het mogelijk de locatie in te schatten
- en het afstandsverschil tussen het laatst geregistreerde signaal en het op één na laatst geregistreerde signaal is aanzienlijk minder dan bijvoorbeeld tien registraties terug. Kan dan worden vastgesteld dat zij bijvoorbeeld staande is gehouden vlak voordat haar telefoon de verbinding is verloren?
Notabene, ik heb er vertrouwen in dat de opsporingsdiensten dit overwegen indien mogelijk. Maar ik ben benieuwd of hier iemand is die meer verstand van zaken heeft over dit onderwerp, of wat jullie er überhaupt van denken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Maktub op 09-10-2017 11:11:42 ]![]()
Dus binnen blijven? Logisch.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:04 schreef edje5555 het volgende:
[..]
Je kan wijze raad op volgen of je doet het niet zo simpel en tieners staan nou niet bekent om te luisteren naar wijze raad totdat het fout gaat.
En dat vaker doelwit zijn kan ik ook niks aan veranderen en waar maak je uit dat ik het normaal vind ???
Ik vind dat je als vrouw gewoon over straat moet kunnen zonder gevaar te lopen, maar de praktijk wijst iets anders uit ander zochten we ook niet naar Anne ofwel ?![]()
Er worden ook vele jongens en mannen vermist. Allemaal maar binnen blijven?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:04 schreef edje5555 het volgende:
[..]
Je kan wijze raad op volgen of je doet het niet zo simpel en tieners staan nou niet bekent om te luisteren naar wijze raad totdat het fout gaat.
Ik vind dat je als vrouw gewoon over straat moet kunnen zonder gevaar te lopen, maar de praktijk wijst iets anders uit ander zochten we ook niet naar Anne ofwel ?Ja doei.![]()
je moederquote:Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Jawel, maar houd gewoon niet zo van dat gepiel op een telefoonquote:
En vaak raakt mijn batterij gedurende de weg ook wel eens leeg. Lekker boeiend, die hang ik thuis wel weer aan de oplader.![]()
Dus zowat heel NL?!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:04 schreef Maktub het volgende:
[..]
Je kan niet zien of iemand stil staat voor zover ik weet en de nauwkeurigheid van zendmast triangulation achteraf is een paar honderd vierkante kilometer. Je kan mensen alleen nauwkeuriger tracken in real time als hun toestel aanstaat en zendmasten aanstraalt wanneer je de tracering doet en de gps module aanstaat.![]()
Hoezo? Voor zover ik weet kon de politie nog niet in haar google of apple account komen dus kunnen ze ook niet exact weten welke apps ze wel of niet gebruikte behalve dan die haar vriend of familie weet dat ze op haar telefoon gebruikt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:02 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als ze een dergelijke app gebruikte de politie daar ook wel van op de hoogte was. Maar als jij je route niet saved, voegt hij ook niks toe.![]()
Ik zou zeggen, ga in de bossen staan en ze je gps uit, dan weet je direct hoe nauwkeurig het is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:04 schreef Maktub het volgende:
[..]
Je kan niet zien of iemand stil staat voor zover ik weet en de nauwkeurigheid van zendmast triangulation achteraf is een paar honderd vierkante kilometer. Je kan mensen alleen nauwkeuriger tracken in real time als hun toestel aanstaat en zendmasten aanstraalt wanneer je de tracering doet en de gps module aanstaat.graag verwijderen![]()
Als je regelmatig fietst en dat vastlegt met Strava ofzo, zal je dat hoogstwaarschijnlijk bij elke tocht doen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:05 schreef Maktub het volgende:
[..]
Hoezo? Voor zover ik weet kon de politie nog niet in haar google of apple account komen dus kunnen ze ook niet exact weten welke apps ze wel of niet gebruikte behalve dan die haar vriend of familie weet dat ze op haar telefoon gebruikt.![]()
Dus alle vrouwen enkel oner begeleiding over straat. Want in 0.000000001% van de gevallen worden ze wle eens slachtoffer van een misdrijf.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:04 schreef edje5555 het volgende:
[..]
![]()
Ondanks dat ik haar keuzes tot zover bekend goed kan begrijpen en ze niet onverantwoord vind, doet het er toch ook helemaal niet toe of ze nou wel of niet naïef en slecht voorbereid was? Tenzij je idd wilt victim blaimen, wat Chai ook al zei...
En iedereen maakt toch wel eens verkeerde beslissingen (los van de vraag of zij hier wel of geen foute beslissingen heeft gemaakt)? Je denkt toch allemaal weleens "had ik het maar wel of niet gedaan, had ik het maar anders gedaan, had ik me maar beter voorbereid" etc. Dat is menselijk!
Anne was gewoon op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats en behalve de dader heeft niemand anders daar schuld aan...![]()
Be je van een oudere generatie? Ik gebruik bijna altijd navigatie en fiets aplicaties uit gemakzucht als ik ga fietsen gewoon om bij te houden hoeveel kilometers ik afleg en hoe snel en om fiets routes voor later gebruik op te slaan want ik volg niet altijd dezelfde routes en ken ook niet elke route etc.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb ook fietsen als hobby en gebruik mijn telefoon nooit. Ik fiets gewoon ergens heen en gebruik de ANWB kaartjes bij de knooppunten om me te orienteren. En ik weet vaak ook niet van tevoren hoe mn route eruit ziet.![]()
De weg tussen knooppunt 9 en 50 lijkt me logischer gezien de vindplaatsen. Die weg ligt afgelegen. En vanuit daar ben je ook zo in het Blookerpark.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:45 schreef Argosjeluthub het volgende:
Het lijkt mij logisch dat ivm het weer.!
Dat je vanaf put 62 Rechtstreeks naar punt 96 fietst.?
Dan is ze daar tussen overmeesterd.
En is de rest daderspoor (tel rugzak fiets)![]()
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
Notabene, ik heb er vertrouwen in dat de opsporingsdiensten dit overwegen indien mogelijk. Maar ik ben benieuwd of hier iemand is die meer verstand van zaken heeft over dit onderwerp, of wat jullie er überhaupt van denken.
Mensen denken hier dat er alleen om 19.27 een locatie is bepaald en dat die onnauwkeurig is. Echter als je met redelijke interval meerdere signalen plaatst wordt het al nauwkeuriger. Je kunt idd de snelheid meten maar dit wordt al een stuk onbetrouwbaarder denk ik. Al vermoed ik dat de politie hier niets vreemds in zag anders waren ze wel wat meer gefixeerd op die locatie.
Maar nogmaals, ik ben absoluut geen expert. Maar heb een beetje ingelezen."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Implanteren bij geboorte!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:07 schreef KingRadler het volgende:
je kan beter elke vrouw een GPS tracker laten dragen.![]()
Inderdaad, wat een volledig nutteloze discussie. Sommige mensen doen hier net of ze met haar opoefiets door Syrië is gefietst.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:07 schreef Eliah het volgende:
Ondanks dat ik haar keuzes tot zover bekend goed kan begrijpen en ze niet onverantwoord, doet het er toch ook helemaal niet toe of ze nou wel of niet naïef en slecht voorbereid was? Tenzij je idd wilt victim blaimen, wat Chai ook al zei...
En iedereen maakt toch wel eens verkeerde beslissingen (los van de vraag of zij hier wel of geen foute beslissingen heeft gemaakt)? Je denkt toch allemaal weleens "had ik het maar wel of nie gedaan, had ik het maar anders gedaan, had ik me maar beter voorbereid" etc. Dat is menselijk!
Anne was gewoon op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats en behalve de dader heeft niemand anders daar schuld aan...graag verwijderen![]()
bij andere berovingen in dat gebied werden juist telefoons meegenomen, bv die beroving van 2 dagen later en die in juni dit jaar.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je moet de intelligentie van criminelen ook niet overschatten he
https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Ik denk dat ze die telefoons kwijt kunnen bij een handig mannetje,
maar een imei code, kan ook weer met bepaalde software veranderd worden, dan werkt dit niet
https://www.startpagina.n(...)nr-telefoon-gestolen![]()
Wel als ze wou weten hoe lang ze precies over elk stuk deed. Ben zelf ook geen wielrenner maar het maakt mij wel uit hoe lang ik over routes doe. Maar wie weet maakte het haar helemaal niets uit, het kan allemaal.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:03 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
wielrenners. Ik denk niet dat Anna in haar snelheid geinteresseerd was![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Met een batterijtje voor schokken zodra ze te ver gaan buiten komen .
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 11:09:41 ]![]()
Ik fiets elke dag een drukke route voor woonwerkverkeer, maar dat is statistisch véél gevaarlijker dan een verkeersluwe route is een bosrijk gebied. De route die Anne heeft genomen is qua risicomanagement juist veiliger.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Als je moet gaan leven met angst wat er allemaal wel niet kan gebeuren kun je jezelf net zo goed meteen opknopenhttp://nieuwsbladdekaap.n(...)-aangetroffen-277627quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er worden ook vele jongens en mannen vermist. Allemaal maar binnen blijven?
Ja![]()
Ja, een belturk weet vast wel in te breken op de servers van Apple om het iCloud-slot te verwijderen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:08 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
bij andere berovingen in dat gebied werden juist telefoons meegenomen, bv die beroving van 2 dagen later en die in juni dit jaar.
https://www.politie.nl/ni(...)t&utm_medium=twitter
Ik denk dat e die telefoons kwijt kunnen bij een handig mannetje,
maar een imei code, kan ook weer met bepaalde software veranderd worden, dan werkt dit niet
https://www.startpagina.n(...)nr-telefoon-gestolen
Dikke monnies voor die dader. Een iPhone 5s levert toch zo 30 euro op.
graag verwijderen![]()
Ik ben 34 maar ik zie echt niet waarom ik mijn telefoon nodig heb tijdens een fietstocht. Tien jaar geleden lukte het zonder smartphone ook prima, en zag niet de noodzaak dat aan te passen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:07 schreef Maktub het volgende:
[..]
Be je van een oudere generatie? Ik gebruik bijna altijd navigatie en fiets aplicaties uit gemakzucht als ik ga fietsen gewoon om bij te houden hoeveel kilometers ik afleg en hoe snel en om fiets routes voor later gebruik op te slaan want ik volg niet altijd dezelfde routes en ken ook niet elke route etc.![]()
Ik ga ook regelmatig een uur of 2 hardlopen zonder telefoon bij mequote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben 34 maar ik zie echt niet waarom ik mijn telefoon nodig heb tijdens een fietstocht. Tien jaar geleden lukte het zonder smartphone ook prima, en zag niet de noodzaak dat aan te passen.in m'n eentje. Als vrouw
Ja doei.![]()
Nee dat doen vrouwen toch ook niet ?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er worden ook vele jongens en mannen vermist. Allemaal maar binnen blijven?
dus wat wil je nou eigenlijk ermee zeggen ?
dat het mijn fout is dat er mensen vermist raken en de feiten daar liggen dat vrouwen op dat gebied bij zedendelicten eerder slachtoffer zijn dan mannen.
maar geef niks je hoeft het ook niet te snappen .![]()
Toch melden een hoop nieuwsbronnen berichten alsquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:04 schreef Maktub het volgende:
[..]
Je kan niet zien of iemand stil staat voor zover ik weet en de nauwkeurigheid van zendmast triangulation achteraf is een paar honderd vierkante meter. Je kan mensen alleen nauwkeuriger tracken in real time als hun toestel aanstaat en zendmasten aanstraalt wanneer je de tracering doet en de gps module aanstaat.
"Anne komt rond 19.30 uur langs de Soester Duinen, want daarvandaan komt het laatste signaal uit haar telefoon. Maar ze komt nooit thuis aan."
Hoe kunnen ze dat achteraf dan bepalen?
Daarnaast kun je best bepalen of iemand stilstaat, als twee opeenvolgende registraties ongeveer dezelfde locatie aanduiden, tegen het patroon in.![]()
Ik sluit dan ook niks uit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Uitsluiten dat de telefoon niet haar route stond te tracken omdat jij meent te weten dat ze het gebied op haar duimpje kent.. is nog minder relevant.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Belachelijk! Jij vraagt erom!!!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ga ook regelmatig een uur of 2 hardlopen zonder telefoon bij mein m'n eentje. Als vrouw
![]()
Daredevil.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ga ook regelmatig een uur of 2 hardlopen zonder telefoon bij mein m'n eentje. Als vrouw
graag verwijderen![]()
Ik heb ook wel eens in the middle of nowhere een lekke band gehad. Dan is het toch wel even fijn om een telefoon bij je te hebben en iemand te bellen voor hulp. Die luxe hebben we nu eenmaal.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben 34 maar ik zie echt niet waarom ik mijn telefoon nodig heb tijdens een fietstocht. Tien jaar geleden lukte het zonder smartphone ook prima, en zag niet de noodzaak dat aan te passen.
Ik wacht nu op een reactie met: 'vroegah, zo'n 100 jaar geleden konden we dat ook niet'.![]()
![]()
Zoals ik al zei gebruik ik mijn telefoon als gemakzucht in plaats van traditionele kaarten. Ik kan zo ook veel acurater mijn route en locatie bepalen op die manier en de data kan soms handig zijn voor achteraf.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben 34 maar ik zie echt niet waarom ik mijn telefoon nodig heb tijdens een fietstocht. Tien jaar geleden lukte het zonder smartphone ook prima, en zag niet de noodzaak dat aan te passen.![]()
Door de bossen en over trails nog welquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Belachelijk! Jij vraagt erom!!!
Ja doei.![]()
Die film liep tenminste goed af.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:09 schreef KingRadler het volgende:
of de dader heeft teveel naar de film Room gekekenT2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Maar hoe post je dan je scores op Strava?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.![]()
Geen ontwikkelingen meer? Heb het het afgelopen weekend niet echt meer op de voet gevolgd..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De politie spreekt zelf over het Berkenlaatje als laatste locatie, dus ik ga ervan uit dat ze de locatie behoorlijk precies kunnen bepalen. Vooral gezien het feit dat ze ook haar route hebben uitgestippeld.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:12 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Toch melden een hoop nieuwsbronnen berichten als
"Anne komt rond 19.30 uur langs de Soester Duinen, want daarvandaan komt het laatste signaal uit haar telefoon. Maar ze komt nooit thuis aan."
Hoe kunnen ze dat achteraf dan bepalen?graag verwijderen![]()
Kijk even hoe groot dat gebied bij soesterduinen is dan heb jij je eigen vraag al beandwoord. Soesterduinen is relatief en een groot gebied.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:12 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Toch melden een hoop nieuwsbronnen berichten als
Hoe kunnen ze dat achteraf dan bepalen?![]()
GPS horloge.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Maar hoe post je dan je scores op Strava?Ja doei.![]()
de score is dat mensen hier het de schuld van Anne vindenquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen ontwikkelingen meer? Heb het het afgelopen weekend niet echt meer op de voet gevolgd..![]()
Living on the edge!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Door de bossen en over trails nog wel![]()
Als ik echt moet bellen dan kan dat ook wel opgelost worden. We leven niet in een afgelegen gebied in Rusland ofzo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens in the middle of nowhere een lekke band gehad. Dan is het toch wel even fijn om een telefoon bij je te hebben en iemand te bellen voor hulp. Die luxe hebben we nu eenmaal.
Ik wacht nu op een reactie met: 'vroegah, zo'n 100 jaar geleden konden we dat ook niet'.![]()
Nee hoor, ze hinten alleen maar op kwetsbaarheid en verantwoordelijkheid, maar impliceren niets.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
de score is dat mensen hier het de schuld van Anne vinden![]()
Niet echt relevant. Dat is dezelfde beredenatie als "vele mensen roken, de meesten krijgen geen longkanker" om dan vervolgens te concluderen dat roken verstandig is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:01 schreef Hexagon het volgende:
Als je moet gaan leven met angst wat er allemaal wel niet kan gebeuren kun je jezelf net zo goed meteen opknopenDon't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Dat is niet in angst levenquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef motorbloempje het volgende:
Door iets voorzichtiger te zijn![]()
Mijn vraag is uiteraard niet of ze precies kunnen bepalen waar ze is. Voor mijn part geeft de bepaling aan dat ze zich midden in de atlantische oceaan bevond. Zolang je op de atlantische oceaan maar een consequente mate van verplaatsing lijkt te boeken, kun je ook bepalen wanneer daarvan wordt afgeweken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:14 schreef Maktub het volgende:
[..]
Kijk even hoe groot dat gebied bij soesterduinen is dan heb jij je eigen vraag al beandwoord. Soesterduinen is relatief en een groot gebied.![]()
Ze spreken duidelijk over de omgeving van het Berkenlaantje, niet over een gebied van honderden vierkante meters. Mijn telefoon is ook prima in staat om de locatie nauwkeurig te bepalen zonder gps, dus zal niet weten waarom de politie dat op basis van dezelfde informatie niet kan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Maktub het volgende:
[..]
Zoals ik al zei gebruik ik mijn telefoon als gemakzucht in plaats van traditionele kaarten. Ik kan zo ook veel acurater mijn route en locatie bepalen op die manier en de data kan soms handig zijn voor achteraf.
graag verwijderen![]()
Was dit al bekend?twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 09-10-2017 om 10:56:19@Folhulz De groene Volvo hebben we van betrokkenheid bij de vermissing van #AnneFaber kunnen uitsluiten. reageer retweet
![]()
Ik denk na haar selfie in de regen .quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
De weg tussen knooppunt 9 en 50 lijkt me logischer gezien de vindplaatsen. Die weg ligt afgelegen. En vanuit daar ben je ook zo in het Blookerpark.
Dat ze in een lijn naar huis ging .
Spullen ff niet aan denken dat is daderspoor![]()
Nee, maar hoe hebben ze dat kunnen doen dan? Eigenaardig.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:17 schreef Booyah het volgende:
Was dit al bekend?twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 09-10-2017 om 10:56:19@Folhulz De groene Volvo hebben we van betrokkenheid bij de vermissing van #AnneFaber kunnen uitsluiten. reageer retweet
We weten niet wat er met haar gebeurd is, maar een groene Volvo is daarbij niet betrokken???I´m back.![]()
Ja in de omgeving van het berkenlaantje maar dat is nog steeds een gebied van een paar honderd vierkante meter. Dat berkenlaantje hoop ik ook dat ze dat gebied helemaal gaan uitkammen als ze niets meer op de locaties waar ze nu zijn vinden, dat is ook zo een onoverzichtelijk afgelegen stukje waar wat kan zijn gebeurt zonder dat iemand het zag.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:14 schreef zomer86 het volgende:
[..]
De politie spreekt zelf over het Berkenlaatje als laatste locatie, dus ik ga ervan uit dat ze de locatie behoorlijk precies kunnen bepalen. Vooral gezien het feit dat ze ook haar route hebben uitgestippeld.![]()
Onderbuikrisicomanagement levert weinig op hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:16 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Dat is niet in angst leven
Door iets voorzichtiger te zijn![]()
Sinds de vondst van de tas niet nee. Alleen dat ze heel Huis Ter Heide ongeveer hebben doorkruist.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Geen ontwikkelingen meer? Heb het het afgelopen weekend niet echt meer op de voet gevolgd..
En dat er vandaag steun is van het leger rond Vliegbasis Soesterberg.![]()
Dat is wel relevant. Als je ieder miniscuul risico moet gaan meewegen in de dingen die je doet dan kun je helemaal niks meer.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet echt relevant. Dat is dezelfde beredenatie als "vele mensen roken, de meesten krijgen geen longkanker" om dan vervolgens te concluderen dat roken verstandig is.
Verder natuurlijk een onzinvergelijking.![]()
Oké, dus men gaat toch ook uit dat van een scenario dat ze de (Verlengde) Paltzerweg heeft gefietst (al zou dat zwaar onlogisch zijn gezien de vindplaats van de jas).quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:19 schreef gilligan het volgende:
[..]
Sinds de vondst van de tas niet nee. Alleen dat ze heel Huis Ter Heide ongeveer hebben doorkruist.
En dat er vandaag steun is van het leger rond Vliegbasis Soesterberg.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Triest. Afgelopen weekend ook weinig gekeken hier op fok, maar wat een niveauquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
de score is dat mensen hier het de schuld van Anne vinden![]()
![]()
Hexagon vergelijkt 99,9% niet tegen 0,01% wel.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is wel relevant. Als je ieder miniscuul risico moet gaan meewegen in de dingen die je doet dan kun je helemaal niks meer.
Verder natuurlijk een onzinvergelijking.
Dat gaat bij longkanker door roken niet op natuurlijk. Daar is het eerder 50/50 ofzo.
Edit: Ik quote de verkeerde.![]()
Op het moment dat Anne ging fietsen in het bos, met regen, was/is er ook niet zoveel kans op iemand die wel even toelaat (als je uberhaupt iemand tegen kom). Maargoed, dit is een beetje off-topic. Ik weet verder niet of het relevant was voor Anne om haar telefoon af en toe thuis te laten doordat ze hem niet gebruikt. Zij had hem wel bij zich - wat ik begrijp.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ik echt moet bellen dan kan dat ook wel opgelost worden. We leven niet in een afgelegen gebied in Rusland ofzo.![]()
Aan welke zijde ze zoeken is me niet helemaal duidelijk. Ik hou het voorlopig op de westzijde rond Huis Ter Heide.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Oké, dus men gaat toch ook uit dat van een scenario dat ze de (Verlengde) Paltzerweg heeft gefietst (al zou dat zwaar onlogisch zijn gezien de vindplaats van de jas).![]()
Bovendien is roken altijd schadelijk voor je en fietsen juist gezond.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:21 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Hexagon vergelijkt 99,9% niet tegen 0,01% wel.
Dat gaat bij longkanker door roken niet op natuurlijk. Daar is het eerder 50/50 ofzo.
Edit: Ik quote de verkeerde.![]()
Ja als je verbonden bent met het internet en je toestel staat aan kan je het acurater vaststellen maar achteraf is het iets minder acuraat vaak als je van zendmasten uitgaat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:17 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Ze spreken duidelijk over de omgeving van het Berkenlaantje, niet over een gebied van honderden vierkante meters. Mijn telefoon is ook prima in staat om de locatie nauwkeurig te bepalen zonder gps, dus zal niet weten waarom de politie dat op basis van dezelfde informatie niet kan.
Maar dat gebied nabij berkenlaantje is sowieso interesant en denk ook dat het hoog op het lijstje van de politie staat van de te doorzoeken gebieden.![]()
Ook dat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien is roken altijd schadelijk voor je en fietsen juist gezond.![]()
Mensen die alleen voorzichtig leven, bouwen minder weerstand op. Juist kwetbare mensen worden eerder aangevallen. Jezelf en je kinderen weerbaar maken helpt beter dan voorzichtig door het leven gaan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:16 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Door iets voorzichtiger te zijn
Tegen het noodlot is niemand bestand.![]()
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?dcr=0
Dit lijkt me ook wel een creapy stuk. Het laatste stuk parallel aan het spoor net voor het binnenrijden van Den Dolder. Fietspad ligt afgescheiden van de weg langs het industrieterrein. Op het oog behoorlijk dicht bebost.
Maar indien ze verderop nog is gefilmd kan ze hier vrijwel niet zijn. Eigenlijk valt of staat elke theorie daarbij, wellicht dat ze morgenavond bij Opsporing Verzocht meer over haar laatste levensteken kunnen zeggen.
Ze moeten toch @#$% ofwel haar ofwel de dader met een opoefiets, met een rek voorop en een tas met fluorisende kleuren nog ergens gefilmd hebben.![]()
Waar het om gaat is dat veel mensen het zich niet voor kunnen stellen dat iemand zomaar gaat fietsen met een telefoon die bijna leeg is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:21 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Op het moment dat Anne ging fietsen in het bos, met regen, was/is er ook niet zoveel kans op iemand die wel even toelaat (als je uberhaupt iemand tegen kom). Maargoed, dit is een beetje off-topic. Ik weet verder niet of het relevant was voor Anne om haar telefoon af en toe thuis te laten doordat ze hem niet gebruikt. Zij had hem wel bij zich - wat ik begrijp.
Maar veel mensen raken niet meteen in paniek als ze even geen mobiel tot hun beschikking hebben.![]()
En toch zou ik mijn dochter adviseren om iets voorbereider op weg te gaan.I wonder what it's all about![]()
Voorzichtig zijn is zorgen dat je zelf niet over je eigen teringzooi struikelt, niet dingen uit de weg gaan omdat ánderen wel eens dingen zouden kunnen doen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:16 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
Door iets voorzichtiger te zijnJa doei.![]()
En waar was het precies dat jij woonde?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
![]()
Soms kun je je helemaal laten leiden door paranoïde om iets te willen oplossen he. Ik vond op nota bene de Frontpage iets wat mij een wenkbrauw deed optrekken. Waarschijnlijk ligt het aan mij, dat ik het überhaupt opmerkte. Onder een bericht over de gevonden rugzak van Anne, had iemand 3 posts geschreven, met wat speculaties.
De fokker die dit schreef had zijn profiel enkel en alleen aangemaakt voor deze 3 posts onder hetzelfde bericht over Anne. De naam van deze fokker is een straatnaam op een kwartier rijden van het Blookerpark. Wellicht zegt het niets, en is dit allemaal toeval, maar daar gaan mij de haren wel van overeind staan.The true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
Ik vind het zo frappant dat degenen die voor een bepaald risicomanagement zo selectief zijn. Bij een verkeersongeval zie ik iig nooit reacties in de trant van je verantwoordelijkheid nemen en risico's mijden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien is roken altijd schadelijk voor je en fietsen juist gezond.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2017 11:26:54 ]![]()
Dat dus. Wat een non-leven heb je als je altijd maar extern gevaar in elk hoekje ziet en daarop angstig anticipeert.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
Voorzichtig zijn is zorgen dat je zelf niet over je eigen teringzooi struikelt, niet dingen uit de weg gaan omdat ánderen wel eens dingen zouden kunnen doen.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
Best zieke opmerking.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:25 schreef .Exe het volgende:
[..]
En waar was het precies dat jij woonde?
Of je bedoelt het totaal anders dan het nu overkomt.![]()
Vaak zijn dat mensen die te weinig om handen hebben. Dan heb je tijd om je om alle randzaken en onzinnigheden druk te maken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus. Wat een non-leven heb je als je altijd maar extern gevaar in elk hoekje ziet en daarop angstig anticipeert.![]()
Scherp en zeer goed dat je daar op aanslaat!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:25 schreef rooie9 het volgende:
Soms kun je je helemaal laten leiden door paranoïde om iets te willen oplossen he. Ik vond op nota bene de Frontpage iets wat mij een wenkbrauw deed optrekken. Waarschijnlijk ligt het aan mij, dat ik het überhaupt opmerkte. Onder een bericht over de gevonden rugzak van Anne, had iemand 3 posts geschreven, met wat speculaties.
De fokker die dit schreef had zijn profiel enkel en alleen aangemaakt voor deze 3 posts onder hetzelfde bericht over Anne. De naam van deze fokker is een straatnaam op een kwartier rijden van het Blookerpark. Wellicht zegt het niets, en is dit allemaal toeval, maar daar gaan mij de haren wel van overeind staan.![]()
Volgens mij is je laten leiden door angst ook nog eens ongezond. Dan neem je dus niet voldoende verantwoordelijkheid voor je gezondheid.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat dus. Wat een non-leven heb je als je altijd maar extern gevaar in elk hoekje ziet en daarop angstig anticipeert.![]()
Ik denk inderdaad dat we hierbij de dader in het vizier hebben!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:28 schreef Squadra-macaroni het volgende:
Scherp en zeer goed dat je daar op aanslaat!Curiosity cultured the cat
Zonder muziek ja? Hm dat zou ik niet relaxed vinden. En ik vind het ook wel een fijn idee om telefoon bij me te hebben mocht er wat gebeuren.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
![]()
Ik snap je punt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat veel mensen het zich niet voor kunnen stellen dat iemand zomaar gaat fietsen met een telefoon die bijna leeg is.
Maar veel mensen raken niet meteen in paniek als ze even geen mobiel tot hun beschikking hebben.
Het enige opmerkelijke vind ik dan toch dat ze haar vriend op de hoogte houdt d.m.v vertellen waar ze is, foto's sturen etc.. maar niet zegt: joh, ik heb 20 % batterij, die gaat 't niet redden.
In mijn ogen neigd dat toch dat haar telefoon opzettelijk is uitgezet / kapot gemaakt.
Er zijn helaas 500 verschillende manieren op het te bekijken.![]()
WAT ER WEL NIET KAN GEBEURUHHH!!11!!quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Alles staat of valt toch wel met de gevonden jas wat mij betreft. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Anne kilometers verderop iets is overkomen en de jas daar dan terecht komt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Lopen zonder muziek is echt heerlijk, én veiliger, juist omdat je door muziek enzo verkeer etc. minder goed aan hoort komen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:30 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Zonder muziek ja? Hm dat zou ik niet relaxed vinden. En ik vind het ook wel een fijn idee om telefoon bij me te hebben mocht er wat gebeuren.
Ja doei.![]()
Is niet goed voor je bloed druk nee.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:29 schreef Chai het volgende:
[..]
Volgens mij is je laten leiden door angst ook nog eens ongezond. Dan neem je dus niet voldoende verantwoordelijkheid voor je gezondheid.![]()
Als je zoiets typt, wat gaat er dan precies in je om?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar hoe hebben ze dat kunnen doen dan? Eigenaardig.
We weten niet wat er met haar gebeurd is, maar een groene Volvo is daarbij niet betrokken???
Waarom moet je in dit geval de politie in twijfel trekken en afvragen hoe ze tot die conclusie komen?“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:25 schreef rooie9 het volgende:
De fokker die dit schreef had zijn profiel enkel en alleen aangemaakt voor deze 3 posts onder hetzelfde bericht over Anne. De naam van deze fokker is een straatnaam op een kwartier rijden van het Blookerpark. Wellicht zegt het niets, en is dit allemaal toeval, maar daar gaan mij de haren wel van overeind staan.![]()
![]()
Kunnen we dit nu afronden? Graag wat meer ontopic over Anne's vermissing, daarvoor kom ik naar dit topic.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:31 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lopen zonder muziek is echt heerlijk, én veiliger, juist omdat je door muziek enzo verkeer etc. minder goed aan hoort komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die vriend had nog niet eens gereageerd op haar berichten man..quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:31 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Het enige opmerkelijke vind ik dan toch dat ze haar vriend op de hoogte houdt d.m.v vertellen waar ze is, foto's sturen etc.. maar niet zegt: joh, ik heb 20 % batterij, die gaat 't niet redden.
In mijn ogen neigd dat toch dat haar telefoon opzettelijk is uitgezet / kapot gemaakt.
Wellicht omdat het gewoon niet boeiend is om te weten hoeveel energie iemand zijn telefoon nog heeft?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:31 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Ik bedoel het precies zoals ik zeg verdomme. Ik houd van hardlopen en miss kunnen we samen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:27 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Best zieke opmerking.
Of je bedoelt het totaal anders dan het nu overkomt.![]()
Excuses. Ik kan gewoon zeer slecht tegen dat victim blaming.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kunnen we dit nu afronden? Graag wat meer ontopic over Anne's vermissing, daarvoor kom ik naar dit topic.
Ja doei.![]()
De kans is klein, maar zo'n bijdrage is zinvoller dan de 1046e suggestie dat het onverantwoord was om zo ver te fietsen, of te speculeren dat de vingers in de lucht een signaal waren.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:30 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat we hierbij de dader in het vizier hebben!
Ik denk dat een toevallig gemaakt foutje heel goed kan bijdragen aan een oplossing.![]()
Inderdaadquote:Op maandag 9 oktober 2017 09:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sommige mensen boeit het gewoon niet zoveel of hun telefoon al dan niet uitvalt en even niet mobiel bereikbaar zijn.
Las zelfs hier dat iemand meende dat ze bij een cafe o.i.d. had moeten aankloppen om naar huis te bellen dat haar batterij leeg is![]()
haha lol ik let dus echt niet op mijn batterij percentage als ik met telefoon ben, ik red mij prima zonder. Laatst was ik boodschappen doen en stuurde ik mijn vriend een bericht, ik zei: ik ben duizelig.. en toen was mijn batterij leeg.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:31 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Er zijn helaas 500 verschillende manieren op het te bekijken.
Kwam ik thuis was hij naar het winkelcentrum gegaan om te kijken of alles oke was![]()
![]()
![]()
Geen nieuws dus behalve dat het leger vandaag meehelpt met zoeken?
Sommige mensen hier.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17![]()
Wat er in me om gaat? Dat ik het eigenaardige stelling vind als je überhaupt niet weet wat er met haar gebeurd is. Dus hoe kun je dan uitsluiten dat er in ieder geval geen groene Volvo bij betrokken is. Lijkt me een vrij logische vraag. Vraag naar methode.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:32 schreef ITrade het volgende:
[..]
Als je zoiets typt, wat gaat er dan precies in je om?
Waarom moet je in dit geval de politie in twijfel trekken en afvragen hoe ze tot die conclusie komen?I´m back.![]()
Dus? Je ziet toch ook verschillende tijden van haar apjes, zonder dat haar vriend gereageerd heeft. Dus lul niet gek.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:33 schreef Maktub het volgende:
[..]
Die vriend had nog niet eens gereageerd op haar berichten man..![]()
![]()
Ja! Ik zou meteen de pliesie bellen dat de dader zich op de FP van FOK! bevindt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:34 schreef Squadra-macaroni het volgende:
De kans is klein, maar zo'n bijdrage is zinvoller dan de 1046e suggestie dat het onverantwoord was om zo ver te fietsen, of te speculeren dat de vingers in de lucht een signaal waren.
Ik denk dat een toevallig gemaakt foutje heel goed kan bijdragen aan een oplossing.Curiosity cultured the cat
Je zal maar zo'n controlfreak als partner hebbenquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:34 schreef Protoplanet het volgende:
[..]
Inderdaad
Las zelfs hier dat iemand meende dat ze bij een cafe o.i.d. had moeten aankloppen om naar huis te bellen dat haar batterij leeg is![]()
Tenzij de jas en tas op de fiets zaten en de dader gewoon de fiets meenam zonder het er eerst af te halen omdat ie haast had. Of voor de meer samenzwerings gezinden onder ons als de dader een dwaaspoor wou uitzetten..quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles staat of valt toch wel met de gevonden jas wat mij betreft. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Anne kilometers verderop iets is overkomen en de jas daar dan terecht komt.![]()
heyquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:35 schreef houdjemond het volgende:
Geen nieuws dus behalve dat het leger vandaag meehelpt met zoeken?
Sommige mensen hier.
![]()
Misschien omdat die groene Volvo van een 80 jarige vrouw zonder kinderen of iets dergelijks is?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat er in me om gaat? Dat ik het eigenaardige stelling vind als je überhaupt niet weet wat er met haar gebeurd is. Dus hoe kun je dan uitsluiten dat er in ieder geval geen groene Volvo bij betrokken is. Lijkt me een vrij logische vraag. Vraag naar methode.I wonder what it's all about![]()
Maar jij stuur ook geen foto's van hertjes onderweg, of welquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
haha lol ik let dus echt niet op mijn batterij percentage als ik met telefoon ben, ik red mij prima zonder. Laatst was ik boodschappen doen en stuurde ik mijn vriend een bericht, ik zei: ik ben duizelig.. en toen was mijn batterij leeg.
Kwam ik thuis was hij naar het winkelcentrum gegaan om te kijken of alles oke was![]()
![]()
Misschien deed Anne dat wel hey, misschien niet. We zullen het niet weten![]()
Natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn. Daarom blijf ik ook maar voorzichtig, ik wil niemand beschuldigen. Ik vind het wel opmerkelijk, en het is zeker niet onmogelijk dat een eventuele dader hierover het nieuws volgt (Fok is best wel een bekende nieuwssite). Vooral de opmerking dat hij hoopt dat 'de politie er iets mee kan' (met zijn speculaties) past goed in zo'n profiel van een dader die zogenaamd behulpzaam is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja! Ik zou meteen de pliesie bellen dat de dader zich op de FP van FOK! bevindt.
Maar goed, grootste kans dat ik gewoon paranoïde ben.
The true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
Een mobiel meenemen is gewoon handig. Als er dan iets gebeurd, kun je mensen bereiken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben 34 maar ik zie echt niet waarom ik mijn telefoon nodig heb tijdens een fietstocht. Tien jaar geleden lukte het zonder smartphone ook prima, en zag niet de noodzaak dat aan te passen.![]()
Het is inderdaad handig. Maar niet iedereen raakt meteen in paniek als het ding per ongeluk leeg blijkt te zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:38 schreef Rangono het volgende:
[..]
Een mobiel meenemen is gewoon handig. Als er dan iets gebeurd, kun je mensen bereiken.
Ze is niet gaan fietsen in Death Valley ofzo![]()
Wat is de straatnaam dan?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:25 schreef rooie9 het volgende:
Houtvester, in Leusden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:39 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Maar wat is de straatnaam?The true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
Nee, maar ik denk wel dat je kleine, op het oog onbenullige, dingen moet melden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja! Ik zou meteen de pliesie bellen dat de dader zich op de FP van FOK! bevindt.![]()
Nou, als er een paar Fokkers daar gaan kijken, weet je gelijk of er wat isquote:
Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
Maar er zijn zoveel groene Volvo's toch? Hadden ze er 1 in het vizier? Ik volg deze reeks al lang, kan me 1 keer een melding herinneren van een donkerkleurige Volvo, die gebruikt werd bij een poging om een 23-jarige vrouw aan te vallen in mei dit jaar. Die casus werd ook aangehaald in de topicreeks over Savannah, waarna er een discussie volgde over type-aanduidingen bij Volvo's. Stond nog een voorbeeld foto bij ook.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:37 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Misschien omdat die groene Volvo van een 80 jarige vrouw zonder kinderen of iets dergelijks is?
Maar goed dat hebben ze uitgesloten???I´m back.![]()
Heeft niets met 'paniek' te maken. Je kan tijdens het hardlopen bijvoorbeeld ook flink door je enkels gaan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is inderdaad handig. Maar niet iedereen raakt meteen in paniek als het ding per ongeluk leeg blijkt te zijn.
Ze is niet gaan fietsen in Death Valley ofzo
Een mobiel is praktisch.![]()
Ja daaahaag.quote:
Dat is ook gewoon een beroep. Als de dader rood haar zou hebben ben jij ook niet ineens verdacht vanwege je FOK! naam (:'))"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Inbe4 de aanval vanwege je woordkeuzequote:Op maandag 9 oktober 2017 11:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is inderdaad handig. Maar niet iedereen raakt meteen in paniek als het ding per ongeluk leeg blijkt te zijn.
Ze is niet gaan fietsen in Death Valley ofzo![]()
![]()
Ik zag dat ze ook hertjes en alles fotografeerde, stel ze kwam een troep eekhoorns tegen, die wil je dan toch ook vastleggen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef Rangono het volgende:
[..]
Heeft niets met 'paniek' te maken. Je kan tijdens het hardlopen bijvoorbeeld ook flink door je enkels gaan.
Een mobiel is praktisch.I wonder what it's all about![]()
Wat maakt het uit hoe ze dit precies hebben vastgesteld?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat er in me om gaat? Dat ik het eigenaardige stelling vind als je überhaupt niet weet wat er met haar gebeurd is. Dus hoe kun je dan uitsluiten dat er in ieder geval geen groene Volvo bij betrokken is. Lijkt me een vrij logische vraag. Vraag naar methode.
In deze zaak hebben ze bijna geen aanknopingspunten, jij denkt dus dat ze hier met een half oog naar hebben gekeken en gedacht hebben; aah het is een Volvo, nee dat zal wel goed zitten.“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
Als sommige uit dit topic dit echt gaan doen komt het vanavond bij Hart van Nederland, want die gaan schuimbekken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Nou, als er een paar Fokkers daar gaan kijken, weet je gelijk of er wat is![]()
Dat kan. Maar we wonen in Nederland. Dus dan is er altijd wel een gelegenheid in de buurt om te bellen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef Rangono het volgende:
[..]
Heeft niets met 'paniek' te maken. Je kan tijdens het hardlopen bijvoorbeeld ook flink door je enkels gaan.
Zeker, echter dit beroep bestaat niet meer. Het is een vrij ongebruikelijk woord. Daarom is het juist opmerkelijk dat díe straatnaam op een kwartier van het mogelijke plaats delict ligt. Zeker omdat deze fokker een profiel aanmaakt op 5 oktober en alleen 3 berichten plaatst onder een topic over Anne. Maaaaar zoals ik al zei. Ik ben misschien gewoon paranoïde, dus forget what I said. :pquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja daaahaag.
Dat is ook gewoon een beroep. Als de dader rood haar zou hebben ben jij ook niet ineens verdacht vanwege je FOK! naam (:'))The true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
Nee, ze roepen willekeurig dat GROENE VOLVO'S niet betrokken kunnen zijn bij deze gebeurtenis. Ze hadden ook gele fiat's kunnen roepen, maar ey, waarom geen groene Volvoquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel groene Volvo's toch? Hadden ze er 1 in het vizier?
![]()
![]()
Echt, wat denk je zelf als je zoiets vraagt?
![]()
Tijdens de training snel even een kapsalon of pizza scorenquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef Rangono het volgende:
[..]
![]()
Niet met hoosweer en om 12 uur in een bos bv.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar we wonen in Nederland. Dus dan is er altijd wel een gelegenheid in de buurt om te bellen.Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
Onzin.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar we wonen in Nederland. Dus dan is er altijd wel een gelegenheid in de buurt om te bellen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er zijn sowieso aardig wat nieuwe accounts komen posten door deze zaak.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:43 schreef rooie9 het volgende:
[..]
Zeker, echter dit beroep bestaat niet meer. Het is een vrij ongebruikelijk woord. Daarom is het juist opmerkelijk dat díe straatnaam op een kwartier van het mogelijke plaats delict ligt. Zeker omdat deze fokker een profiel aanmaakt op 5 oktober en alleen 3 berichten plaatst onder een topic over Anne. Maaaaar zoals ik al zei. Ik ben misschien gewoon paranoïde, dus forget what I said. :p![]()
Maar niet iedereen gaat er vantevoren van uit dat er iets vervelends gebeurt. En als dat dan wel gebeurt en je gaat dan door je enkels dat is dan jammer en daar is dan wel weer een oplossing voor. Als ik geen muziek wilde luisteren onder het hardlopen, liet ik mijn telefoon dan ook lekker thuis. Hele volksstammen hebben jaren, eeuwen overleefd zonder telefoon op zak. En als ik dan echt midden in het bos kom te liggen, zonder iets bij, en niemand gaat me zoeken, ja dan is het mijn eigen schuld dat ik sterf. Dat risico neem ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef Rangono het volgende:
[..]
Die vriend reageerde ook niet, ze waren dus niet real time aan het appen en hij was waarschijnlijk ook bezig denk dat ze dat wel wist, tegen de tijd dat hij haar een bericht terug stuurde een uur later had ze geloof ik ook al thuis moeten zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wellicht omdat het gewoon niet boeiend is om te weten hoeveel energie iemand zijn telefoon nog heeft?![]()
Nee, dat denk ik niet, ik vind het een eigenaardige opmerking, hoe kun je een groene Volvo uitsluiten als je niet eens weet wat er met haar gebeurd is. Bij mijn weten was er niet sprake van een specifieke groene Volvo die verdacht werd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:42 schreef ITrade het volgende:
[..]
Wat maakt het uit hoe ze dit precies hebben vastgesteld?
In deze zaak hebben ze bijna geen aanknopingspunten, jij denkt dus dat ze hier met een half oog naar hebben gekeken en gedacht hebben; aah het is een Volvo, nee dat zal wel goed zitten.
Zelfde als mededelen: we kunnen blauwe Ford Escorts uitsluiten.I´m back.![]()
Toch begint het daar stilaan meer op te lijken indien ze niet wordt gevonden. Het uitvallen van de mobiel wordt nu nog aan lege batterij/vliegtuigmodus toegeschreven, maar dat zou ook toeval zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles staat of valt toch wel met de gevonden jas wat mij betreft. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Anne kilometers verderop iets is overkomen en de jas daar dan terecht komt.
En op zich zou het kunnen:
- Stel dat de dader uit de omgeving van Huis ter Heide komt.
- Dader is te voet en kan haar fiets gebruiken om te vluchten richting HTH.
- Van Soest tot aan Den Dolder kan je vrijwel ongezien door het bos fietsen.
- Route door villawijk en via Spoorlaan fietspad is vrij donker en is bovendien berucht.
- Vervolgens een dwaalspoor uitzetten.
- Jas weggooien net voor opkomen Amersfoortseweg.
- Vijver in het Blookerpark is de beste plek om fiets te laten verdwijnen in omgeving.
- Niet al te ver meer te voet verder.![]()
Maar is ze dan ook nergens op camerabeelden te zien? Ook vanaf haar huis oid? Gewoon om te zien wat ze aan had, waar haar tas zat, etc..Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
Juis heel makkelijk. Ik maak me niet ieder moment van de dag druk om of mijn telefoon wel opgeladen genoeg is. Leeft een stuk relaxter.quote:![]()
Ik volg deze reeks toch al behoorlijk lang hoor, ik leg het hierboven uit, enige vermelding van Volvo die ik tegengekomen ben was die casus van dat 23-jarige meisje dat in mei werd aangevallen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:44 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Nee, ze roepen willekeurig dat GROENE VOLVO'S niet betrokken kunnen zijn bij deze gebeurtenis. Ze hadden ook gele fiat's kunnen roepen, maar ey, waarom geen groene Volvo
![]()
![]()
Echt, wat denk je zelf als je zoiets vraagt?
Maar goed, dat hebben ze dus uitgesloten?I´m back.![]()
Doe ik ook niet. Heb nu zelfs al 2 weken geen mobiel. Toch geef ik toe: is praktischer als ik hem wel heb.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Juis heel makkelijk. Ik maak me niet ieder moment van de dag druk om of mijn telefoon wel opgeladen genoeg is. Leeft een stuk relaxter.
That is all![]()
![]()
Wel een dood spoor in ieder gevalquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Rangono het volgende:
Ze is gewoon heel erg dood, jongens en meisjes. De cynische waarheid.![]()
Weet niet wat er eerder is gezegd, maar mijn inziens is het in deze tijd gewoon handig om je telefoon bij te hebben, voor noodgevallen of iets dergelijks.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Met dat je overal persé altijd een telefoon bij moet hebben.Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
maar, maak jij tijdens je fietstochten, selfies en fotos van hertjes? dan is een opgeladen telefoon wel handig hequote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef Hexagon het volgende:
Juis heel makkelijk. Ik maak me niet ieder moment van de dag druk om of mijn telefoon wel opgeladen genoeg is. Leeft eenI wonder what it's all about![]()
Dat zeg ik nergens, lieverd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Met dat je overal persé altijd een telefoon bij moet hebben.![]()
Ja, en ik vind dat onzin. Alsof je de hele dag altijd en overal gevaar loopt. En dan nog...quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:48 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Weet niet wat er eerder is gezegd, maar mijn inziens is het in deze tijd gewoon handig om je telefoon bij te hebben, voor noodgevallen of iets dergelijks.![]()
Nee. Beide opties dat de telefoon is uitgezet of dat de telefoon leeg was zijn realistische mogelijkheden totdat een uitgesloten kan worden. Een iphone 5s heeft een slechte accu en ze was een paar uur aan het fietsen, als ze haar telefoon onderweg gebruikte aan het eind van de middag kan ie zo leeg zijn. Toeval is ook dat ze net op die dag besloot te fietsen rond dat tijdstip in dat weer en waarschijnlijk toevallig ook de verkeerde is tegen gekomen..quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:46 schreef gilligan het volgende:
[..]
Toch begint het daar stilaan meer op te lijken indien ze niet wordt gevonden. Het uitvallen van de mobiel wordt nu nog aan lege batterij/vliegtuigmodus toegeschreven, maar dat zou ook toeval zijn.
- Route door villawijk en via Spoorlaan fietspad is vrij donker en is bovendien berucht.
- Vijver in het Blookerpark is de beste plek om fiets te laten verdwijnen in omgeving.
Nee, ik maak nooit foto's. Ik heb het allemaal toch wel met mijn eigen ogen gezien.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:48 schreef Habbezak het volgende:
[..]
maar, maak jij tijdens je fietstochten, selfies en fotos van hertjes? dan is een opgeladen telefoon wel handig he![]()
Wat nou als jij gaat hardlopen en je glijdt uit en hebt een blessure. Hoe wil je dan iemand bereiken? In sommige delen van NL kan je soms gewoon uren niemand tegenkomen..quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, en ik vind dat onzin. Alsof je de hele dag altijd en overal gevaar loopt. En dan nog...Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
Of er is iets aan de hand met een familielid van je (reanimatie oid) en je moet er snel aanwezig zijn. Hoe willen zij jou bereiken? Het is gewoon handig om een telefoon BIJ te hebben. Niet om per se te gebruiken.Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
Ja, waar ik hard ga lopen ook. Dat is dan mijn risico. Komt wel goed. En waarom is dat eigenlijk in deze tijd handig (dat zeg jij). Waarom is het nu handiger dan 20 jaar geleden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Wat nou als jij gaat hardlopen en je glijdt uit en hebt een blessure. Hoe wil je dan iemand bereiken? In sommige delen van NL kan je soms gewoon uren niemand tegenkomen..![]()
Misschien besloot ze wel om pas op dát tijdstip te gaan fietsen, omdat haar telefoon toen volledig was opgeladen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sterker nog, mijn telefoon is elke dag op dat moment praktisch leeg. Als ik twee uur (OV) onderweg ga is hij ook standaard aan het eind van de reis helemaal leeg. het is meer regel dan uitzondering.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:49 schreef Maktub het volgende:
[..]
Nee. Beide opties dat de telefoon is uitgezet of dat de telefoon leeg was zijn realistische mogelijkheden totdat een uitgesloten kan worden. Een iphone 5s heeft een slechte accu en ze was een paar uur aan het fietsen, als ze haar telefoon onderweg gebruikte aan het eind van de middag kan ie zo leeg zijn. Toeval is ook dat ze net op die dag besloot te fietsen rond dat tijdstip in dat weer en waarschijnlijk toevallig ook de verkeerde is tegen gekomen..I wonder what it's all about![]()
Omdat nu haast iedereen met een telefoon te bereiken is?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, waar ik hard ga lopen ook. Dat is dan mijn risico. Komt wel goed. En waarom is dat eigenlijk in deze tijd handig (dat zeg jij). Waarom is het nu handiger dan 20 jaar geleden.Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
Ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat de politie met correcte informatie naar buiten komt.
En dat ze veel meer weten dan wij.
Ik snap niet echt hoe daar zomaar aan getwijfeld kan wordenAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
En het gezeik gaat maar door over een telefoon wel niet leeg en foto's maken dit en dat pffff![]()
Ga koffie pakken beter plan.![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Wat nou als jij gaat hardlopen en je glijdt uit en hebt een blessure. Hoe wil je dan iemand bereiken? In sommige delen van NL kan je soms gewoon uren niemand tegenkomen..topic-vervuiling
![]()
Dan moet je een tijdje van het land leven hè. Vroeger hadden alle NL'ers verplicht een survival-cursus gedaan, tegenwoordig heb je daarvoor je mobieltje.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Wat nou als jij gaat hardlopen en je glijdt uit en hebt een blessure. Hoe wil je dan iemand bereiken? In sommige delen van NL kan je soms gewoon uren niemand tegenkomen..I´m back.![]()
Dan hoor ik het wel iets later. Ook wel meegemaakt trouwens. Ik begrijp die drang niet tegenwoordig om 24 uur per dag bereikbaar te willen/moeten zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:51 schreef 1312-FRFC het volgende:
Of er is iets aan de hand met een familielid van je (reanimatie oid) en je moet er snel aanwezig zijn. Hoe willen zij jou bereiken? Het is gewoon handig om een telefoon BIJ te hebben. Niet om per se te gebruiken.
Vorig jaar ben ik van het paard gevallen en in het ziekenhuis terecht gekomen. Mijn man was motorrijden en zag mijn bericht van 14.00 'smiddags 's avonds pas. Had wel zijn telefoon bij, maar keek daar verder niet de hele dag op. We hebben het allebei overleefd.![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:51 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
Misschien besloot ze wel om pas op dát tijdstip te gaan fietsen, omdat haar telefoon toen volledig was opgeladen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
twitter:PolitieUtrecht twitterde op maandag 09-10-2017 om 11:52:43Vandaag zoeken we naar #AnneFaber tussen #HuisterHeide en #DenDolder. Eerst a/d westkant vd N238 en daarna gaan we ook a/d oostkant zoeken. reageer retweet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit soort verhalenquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan hoor ik het wel iets later. Ook wel meegemaakt trouwens. Ik begrijp die drang niet tegenwoordig om 24 uur per dag bereikbaar te willen/moeten zijn.
Vorig jaar ben ik van het paard gevallen en in het ziekenhuis terecht gekomen. Mijn man was motorrijden en zag mijn bericht van 14.00 'smiddags 's avonds pas. Had wel zijn telefoon bij, maar keek daar verder niet de hele dag op. We hebben het allebei overleefd.
Laten we allemaal even persoonlijke verhalen vertellen waar we in totaal andere situaties totaal anders hebben gehandeld dan Anne.
Daar worden we zeker wijzer van en helpt ons het doodnormale gedrag van Anne te verklaren."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Waarom zo doorgaan op haar telefoon? Dit gaat over één dag uit haar leven, de dag dat ze vermist raakte. Dan zijn speculaties of ze wel of niet altijd haar telefoon opgeladen mee had irrelevant, want het kan zijn dat ze juist die dag vergeten was haar telefoon op te laden, en daarom uit ging.
Het enige dat we weten is dat het signaal verloren ging rond een bepaald tijdstip. Hoe, komen we toch niet achter, dus waarom daarop focussen?The true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
Weet niet of er op die route een postbode loopt, of krantenbezorger iemand die dacht van lekker stukje vlees daar wil ik wel een worst in rammenquote:Op maandag 9 oktober 2017 11:50 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Wat nou als jij gaat hardlopen en je glijdt uit en hebt een blessure. Hoe wil je dan iemand bereiken? In sommige delen van NL kan je soms gewoon uren niemand tegenkomen..![]()
![]()
Eerlijk gezegd vind ik dit soort verhalen hier momenteel interessanter als al die onzinnige berichten die hier al dagen ontopic geplaatst worden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dit soort verhalen
Laten we allemaal even persoonlijke verhalen vertellen waar we in totaal andere situaties totaal anders hebben gehandeld dan Anne.
Daar worden we zeker wijzer van en helpt ons het doodnormale gedrag van Anne te verklaren.![]()
Hetzelfde hier mijn telefoon is ook altijd rond gezette tijden, eind van de middag surprise suprise, leeg. Als ik met een iphone met een volle accu navigatie gebruik, gps en 4g aan, en een paar uur ga fietsen is ie ook leeg laat staan als ie niet eens op 100% is als ik op weg ga.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:51 schreef Habbezak het volgende:
[..]
sterker nog, mijn telefoon is elke dag op dat moment praktisch leeg. Als ik twee uur (OV) onderweg ga is hij ook standaard aan het eind van de reis helemaal leeg. het is meer regel dan uitzondering.![]()
Ik vraag me nog steeds af of iemand hier de professionele kennis heeft om te kunnen bevestigen/verwerpen dat kan worden bepaald of ze stilstond, of op normaal tempo in beweging was, minuten voor de laatste telefoonregistratie![]()
Zucht. Je verwart EEN groene Volvo met DE groene Volvo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel groene Volvo's toch? Hadden ze er 1 in het vizier? Ik volg deze reeks al lang, kan me 1 keer een melding herinneren van een donkerkleurige Volvo, die gebruikt werd bij een poging om een 23-jarige vrouw aan te vallen in mei dit jaar. Die casus werd ook aangehaald in de topicreeks over Savannah, waarna er een discussie volgde over type-aanduidingen bij Volvo's. Stond nog een voorbeeld foto bij ook.
Maar goed dat hebben ze uitgesloten???
Er is een groene Volvo gesignaleerd die zich verdacht gedroeg tijdens de zoektochten. De politie heeft aan verslaggevers gevraagd of zij toevallig foto's hadden waar die Volvo op stond.
Blijkbaar hebben ze die Volvo getraceerd en uitkunnen sluiten als 'verdacht'.![]()
Een klein verschil detective,quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet, ik vind het een eigenaardige opmerking, hoe kun je een groene Volvo uitsluiten als je niet eens weet wat er met haar gebeurd is. Bij mijn weten was er niet sprake van een specifieke groene Volvo die verdacht werd.
Zelfde als mededelen: we kunnen blauwe Ford Escorts uitsluiten.
Er staat "de groene Volvo" in de tweet en niet "een groene Volvo".
Hierbij zal de politie refereren naar de Volvo die gister ter spraken kwam.
Edit: Ouder was sneller
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden![]()
Ze kunnen zonder GPS niet precies zien waar iemand stil stond. Je kan hoogstens een schatting maken hoe lang ze over bepaalde stukken deed en wat haar gemiddelde snelheid was.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:56 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of iemand hier de professionele kennis heeft om te kunnen bevestigen/verwerpen dat kan worden bepaald of ze stilstond, of op normaal tempo in beweging was, minuten voor de laatste telefoonregistratie![]()
Ja, zucht, dat heb ik dus totaal gemist, kennelijk. Zucht.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zucht. Je verwart EEN groene Volvo met DE groene Volvo.
Er is een groene Volvo gesignaleerd die zich verdacht gedroeg tijdens de zoektochten. De politie heeft aan verslaggevers gevraagd of zij toevallig foto's hadden waar die Volvo op stond.
Blijkbaar hebben ze die Volvo getraceerd en uitkunnen sluiten als 'verdacht'.
Zucht. Ik ken alleen de zucht Volvo die ge-zucht-noemd werd zucht ivm met de zucht zaak waarbij zucht dat 23-jarige zucht meisje zucht aangevallen werd zucht. Daarom is het zucht geen gekke zucht vraag zucht, zucht.
Zucht.
Kun je zucht gewoon zucht meteen zucht zeggen zucht. Dan zucht begrijp ik het zucht ook gewoon zucht.
Zucht.I´m back.![]()
Da's toch exact wat ik al steeds zeg? Zien wáár ze stil heeft gestaan boeit niet. Zien hoelang ze over de laatste paar stukken (lees: registraties van telefoon) deed, kan toch al een boel info geven? Als ze over de laatste paar stukken net zolang deed als over de rest, kun je wat makkelijker aannemen dat foontje leeg was. Als het lijkt alsof ze over het laatste stuk ineens langer deed, is ze misschien staande gehouden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:59 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ze kunnen zonder GPS niet precies zien waar iemand stil stond. Je kan hoogstens een schatting maken hoe lang ze over bepaalde stukken deed en wat haar gemiddelde snelheid was.![]()
Als je op je mobiel locatie aan hebt staan, zijn ze dan in staat om daar iets mee te doen als ze de mobiel zelf niet hebben?
Kun je dan ergens dat GPS-signaal achterhalen? Of is dat gewoon verkeer mobiel > satelliet > mobiel?
Er zijn best veel apps die locatie van je willen weten toch? Wordt dat ook live vastgelegd?![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, zucht, dat heb ik dus totaal gemist, kennelijk. Zucht.
Zucht. Ik ken alleen de zucht Volvo die ge-zucht-noemd werd zucht ivm met de zucht zaak waarbij zucht dat 23-jarige zucht meisje zucht aangevallen werd zucht. Daarom is het zucht geen gekke zucht vraag zucht, zucht.
Zucht.
Kun je zucht gewoon zucht meteen zucht zeggen zucht. Dan zucht begrijp ik het zucht ook gewoon zucht.
Zucht.![]()
![]()
Dus die dader was te voet in Soest? Hoe wilde hij naar huis (in Huis ter Heide) komen dan?quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:46 schreef gilligan het volgende:
[..]
Toch begint het daar stilaan meer op te lijken indien ze niet wordt gevonden. Het uitvallen van de mobiel wordt nu nog aan lege batterij/vliegtuigmodus toegeschreven, maar dat zou ook toeval zijn.
Via je google account kun je dat soms zien, die registreert waar je bent (mits je die functie aan hebt staan), maar ze konden dus al niet in haar account komen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:03 schreef gilligan het volgende:
Als je op je mobiel locatie aan hebt staan, zijn ze dan in staat om daar iets mee te doen als ze de mobiel zelf niet hebben?
Kun je dan ergens dat GPS-signaal achterhalen? Of is dat gewoon verkeer mobiel > satelliet > mobiel?
Er zijn best veel apps die locatie van je willen weten toch? Wordt dat ook live vastgelegd?The true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
Nee je vroeg ook of ze ook kunnen zien of ze stilstond en dat kunnen ze dus niet zien. En ja ze kunnne wel bepaalde schattingen maken maar zendmast informatie is ook niet altijd even exacte informatie.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:02 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Da's toch exact wat ik al steeds zeg? Zien wáár ze stil heeft gestaan boeit niet. Zien hoelang ze over de laatste paar stukken (lees: registraties van telefoon) deed, kan toch al een boel info geven? Als ze over de laatste paar stukken net zolang deed als over de rest, kun je wat makkelijker aannemen dat foontje leeg was. Als het lijkt alsof ze over het laatste stuk ineens langer deed, is ze misschien staande gehouden.![]()
Nee dat kan niet tenzij je GPS logs/data afkomstig van haar mobieltje tot je beschikking hebt. Je kunt nu slechts op basis van aangestraalde masten grove schattingen maken hoe ze zich gemanifesteerd heeft (zoals al eerder gezegd, onnauwkeurigheid moet je al snel denken aan enkele honderden meters).quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:56 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
Als je ziet dat iemand binnen registratie X en X-1 geen afstand heeft afgelegd, zie je dat iemand stil staat.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:06 schreef Maktub het volgende:
[..]
Nee je vroeg ook of ze ook kunnen zien of ze stilstond en dat kunnen ze dus niet zien. En ja ze kunnne wel bepaalde schattingen maken maar zendmast informatie is ook niet altijd even exacte informatie.![]()
Hmm zou echt heel fijn zijn als er iets van schot in deze zaak zou komen, ben er alleen bang voor. Wel apart om te zien dat de politie met zoveel man op die plekken blijft zoeken, dan lijkt het toch wel dat ze enige aanwijzingen hebben dat het lichaam nog in het gebied is.![]()
Ik ben ooit, lang geleden toen nog niet iedereen een mobiele telefoon had, aan een mobieltje begonnen omdat ik dagelijks paard reed in een rustig en erg groot bos. Juist om die reden. Stel dat ik van mijn paard zou kletteren en echt zwaar gewond zou raken... dan is een mobieltje om een ambulance te bellen wel handig.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, waar ik hard ga lopen ook. Dat is dan mijn risico. Komt wel goed. En waarom is dat eigenlijk in deze tijd handig (dat zeg jij). Waarom is het nu handiger dan 20 jaar geleden.![]()
Ja eventueel via haar apple en google accounts maar daar konden ze niet op inloggen wat ik ervan las. Ze kunnen nu bijna alleen van zendmast informatie uitgaan kwa telefoon gevens en die beslaan vaak grotere gebieden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:03 schreef gilligan het volgende:
Er zijn best veel apps die locatie van je willen weten toch? Wordt dat ook live vastgelegd?
Je kan niet zomaar zonder iemands toestel data uit aplicaties uitlezen.![]()
Hmm, toch even gekeken naar streetview om te kijken of er iets als die verdachte groene Volvo stond. Gek genoeg staat er wel degelijk een (wat oude, gek gekleurde) groene Volvo daar, net aan het einde van die straat / begin van landjonker. Zou wel bizar zijn zegquote:
Edit: zie nu iemand zeggen dat ze die hebben kunnen uitsluiten die Volvo? Bron?![]()
Stel: iemand blijft over de periode van meerdere registraties op dezelfde locatie staan. Zul je dan uit die registraties min of meer dezelfde geschatte locatie halen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nee dat kan niet tenzij je GPS logs/data afkomstig van haar mobieltje tot je beschikking hebt. Je kunt nu slechts op basis van aangestraalde masten grove schattingen maken hoe ze zich gemanifesteerd heeft (zoals al eerder gezegd, onnauwkeurigheid moet je al snel denken aan enkele honderden meters).![]()
Of de telefoon stond gewoon uit of diegene liep gewoon rondjes in een klein gebied zoals ik al zei het is niet exact...quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:08 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Als je ziet dat iemand binnen registratie X en X-1 geen afstand heeft afgelegd, zie je dat iemand stil staat.![]()
Dat viel mij net ook al op. Heb ook even op streetview gekeken. Kan toch niet waar zijn...quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:09 schreef Voordeurnaasthuis het volgende:
[..]
Hmm, toch even gekeken naar streetview om te kijken of er iets als die verdachte groene Volvo stond. Gek genoeg staat er wel degelijk een (wat oude, gek gekleurde) groene Volvo daar, net aan het einde van die straat / begin van landjonker. Zou wel bizar zijn zegThe true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
Hebben jullie het over die auto die in de straat Landjonker staat?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:12 schreef rooie9 het volgende:
[..]
Dat viel mij net ook al op. Heb ook even op streetview gekeken. Kan toch niet waar zijn...Onvoorwaardelijke liefde, onvoorwaardelijke steun....![]()
Ik begrijp je in dat het niet exact is. Ik begrijp ook dondersgoed dat je nooit zekerheid uit zulke data kunt halen. Maar waar ik nog wel in geloof, is dat het wel een waardevolle indicatie kan geven van wat er op het moment gebeurde dat de verbinding werd verloren. Of dat nou rondjes lopen is, of ontvoerd worden. Er zit verschil in een consequente voortgang tussen registratie X, X-1, X-2, ... en tussen gebrek aan voortgang in de laatste paar registraties.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:11 schreef Maktub het volgende:
[..]
Of de telefoon stond gewoon uit of diegene liep gewoon rondjes in een klein gebied zoals ik al zei het is niet exact...![]()
Er is een bushalte bij het Blookerpark.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus die dader was te voet in Soest? Hoe wilde hij naar huis (in Huis ter Heide) komen dan?
Ook kun je onopvallend een auto parkeren bij McDonalds.
Dader kan dus overal vandaan komen.![]()
Al stond de auto in de Annestraat...quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:13 schreef 1312-FRFC het volgende:
[..]
Hebben jullie het over die auto die in de straat Landjonker staat?Je raekt an de dinge geweun.![]()
Voor hetzelfde geld is die streetview foto maanden geleden gemaakt of zelfs jaren. Google update die niet dagelijks met realtime street views. Je kan op wel meer streetviews een groene volvo vinden als je dat wilt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:12 schreef rooie9 het volgende:
[..]
Dat viel mij net ook al op. Heb ook even op streetview gekeken. Kan toch niet waar zijn...![]()
https://www.facebook.com/michiel.hegener/posts/10155784880591972
Zag dit toevallig voorbij komen (weet niet of dit al eerder vermeld is).![]()
De streetview beelden zijn van 2014. Aardig tijdje geleden al dus.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:14 schreef Maktub het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld is die streetview foto maanden geleden gemaakt of zelfs jaren. Google update die niet dagelijks met realtime street views. Je kan op wel meer streetviews een groene volvo vinden als je dat wilt.The true soldier fights not because he hates what is in front of him, but because he loves what is behind him.
- G.K. Chesterton![]()
ongelooflijkquote:
And everything under the sun is in tune
Ik snap wat je bedoelt maar een zendmast geeft geen exacte locatie afstand of snelheid gegevens van een toestel, je kan alleen zelf een schatting maken hoe lang zij over bepaalde delen deed. Wat ik ervan heb begrepen heb had ze een consequente voortgang tot ze haar signaal verloor.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:13 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Ik begrijp je in dat het niet exact is. Ik begrijp ook dondersgoed dat je nooit zekerheid uit zulke data kunt halen. Maar waar ik nog wel in geloof, is dat het wel een waardevolle indicatie kan geven van wat er op het moment gebeurde dat de verbinding werd verloren. Of dat nou rondjes lopen is, of ontvoerd worden. Er zit verschil in een consequente voortgang tussen registratie X, X-1, X-2, ... en tussen gebrek aan voortgang in de laatste paar registraties.
Er zijn al anderen hier die ernaar hebben gekeken veel verder terug in de topics.![]()
Ja, goed, kennelijk hadden ze 1 heel specifieke groene Volvo in het vizier, wist ik ook niet hoor. Maar goed, om nou Volvo's aan te halen die op een streetview van augustus 2016 oid staan...quote:I´m back.![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, goed, kennelijk hadden ze 1 heel specifieke groene Volvo in het vizier, wist ik ook niet hoor. Maar goed, om nou Volvo's aan te halen die op een streetview van augustus 2016 oid staan...![]()
Daaruit blijkt gewoon een voorbedachte rade van heb ik jou daar!Curiosity cultured the cat
helemaal nadat de politie al gezegd heeft een groene Volvo uit te sluiten. Wil er niet bij iedereen in geloof ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
ja, goed, kennelijk hadden ze 1 heel specifieke Volvo in het vizier, wist ik ook niet hoor. Maar goed, om nou Volvo's aan te halen die op een streetview van augustus 2016 oid staan...And everything under the sun is in tune
Ja dat scenario zit vol met aannames met weinig onderbouwing.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:14 schreef 2682000 het volgende:
Zag dit toevallig voorbij komen (weet niet of dit al eerder vermeld is).![]()
Da's nuttige info. Weet jij toevallig ook hoe vaak het geregistreerd wordt?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:17 schreef Maktub het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar een zendmast geeft geen exacte locatie afstand of snelheid gegevens van een toestel, je kan alleen zelf een schatting maken hoe lang zij over bepaalde delen deed. Wat ik ervan heb begrepen heb had ze een consequente voortgang tot ze haar signaal verloor.
Er zijn al anderen hier die ernaar hebben gekeken veel verder terug in de topics.
Waar ik vandaan kom, is namelijk dat ik al zoveel gezeik heb gelezen over of haar telefoon nou is uitgevallen, of dat die haar afhandig is gemaakt door de schurk en vervolgens onklaar is gemaakt. Als haar telefoon van het ene moment op het andere, tijdens consequente, niet afwijkende (van het fietspatroon) voortgang, kun je de conclusie met wat meer zekerheid trekken dat het rotding gewoon uitgevallen is. En dan hoeft de laatste schatting van registratie dus helemaal geen gebied van interesse te zijn. Denk ik.![]()
Dit is best goed uitgewerkt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:14 schreef 2682000 het volgende:
Zag dit toevallig voorbij komen (weet niet of dit al eerder vermeld is).“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, niet een groene Volvo (daar ging ik even de mist in namelijk) maar kennelijk dé groene Volvo.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
helemaal nadat de politie al gezegd heeft een groene Volvo uit te sluiten. Wil er niet bij iedereen in geloof ik.
Kan het nog die gast zijn natuurlijk met een donkerkleurige Volvo die dat 23-jarige meisje in mei probeerde aan te vallen, ergens nabij Amersfoort. Dat ga ik niet meer aanhalen, want dan krijg je wrs weer een topiclange discussie met Leandra over type-aanduidingen.I´m back.![]()
Kijk even naar wat ik had geqoute: Gilligan denkt dat de dader een voetganger in Soest was die de fiets van Anne gebruikt heeft om thuis te komen in Huis ter Heide.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Er is een bushalte bij het Blookerpark.
Ook kun je onopvallend een auto parkeren bij McDonalds.
Dader kan dus overal vandaan komen.![]()
Dit was mijn laatste bijdrage over laatste signaal op pagina 13 #38
Volgens de politie was het laatste signaal bij het Berkenlaantje. Ze hebben daar ook al rondgekeken. 3 zendmasten paralel aan het Berkenlaantje/Dolderseweg tot tegenover de spoorwegovergang bij De Beaufortlaan.
Die 1e bij de Dolderseweg/Berkenlaantje is van Tmobile. De 2e [middelste] is op 16 juni 2017 geplaatst. providers nog niet zichtbaar. De 3e aan de overkant van het spoor.is van KPN.
Dan hebben we 2 masten bij het Soesterberg Nationaal Museum van Vodafone en KPN.
Bij Soestduinen, waar vorige week een keer is gezocht staan 3 masten. Vodafoon, T-Mobile en KPN.
De vraag is of Anne's mobieltje ook nog andere masten [ 2 a 3 vgls deskundigen] heeft aangestraald, zodat de locatie wat beter in kaart gebracht kan worden.
De politie had het alleen over het Berkenlaantje maar ze begonnen vorige week bij de Lange Duinen langs de Beaufortlaan. bij de parkeerplaats.![]()
Hoe kom je daar nu bij. Krap 10% van de rokers slechts krijgt longkanker.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:21 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Hexagon vergelijkt 99,9% niet tegen 0,01% wel.
Edit: Ik quote de verkeerde.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Idd de groene Volvo die zich verdacht ophield.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet een groene Volvo (daar ging ik even de mist in namelijk) maar kennelijk dé groene Volvo.
Kan het nog die gast zijn natuurlijk met een donkerkleurige Volvo die dat 23-ajrige meisje in mei probeerde aan te vallen, ergens nabij Amersfoort.
Maar toch geen enkele reden om nu andere groene Volvo's te betrekken?
quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:18 schreef ondeugend het volgende:
[..]
helemaal nadat de politie al gezegd heeft een DE groene Volvo uit te sluiten. Wil er niet bij iedereen in geloof ik.![]()
Dat zou je dan wel met gemak kunnen stellen idd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:18 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Daaruit blijkt gewoon een voorbedachte rade van heb ik jou daar!.
I´m back.![]()
Dat weet ik niet precies maar volgens mij gaat dat redelijk frequent zolang je toestel aanstaat en zendmasten aanstraalt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:20 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Da's nuttige info. Weet jij toevallig ook hoe vaak het geregistreerd wordt?
Waar ik vandaan kom, is namelijk dat ik al zoveel gezeik heb gelezen over of haar telefoon nou is uitgevallen, of dat die haar afhandig is gemaakt door de schurk en vervolgens onklaar is gemaakt. Als haar telefoon van het ene moment op het andere, tijdens consequente, niet afwijkende (van het fietspatroon) voortgang, kun je de conclusie met wat meer zekerheid trekken dat het rotding gewoon uitgevallen is. En dan hoeft de laatste schatting van registratie dus helemaal geen gebied van interesse te zijn. Denk ik.![]()
Nee, zou ook een beetje vreemd zijn om dan meteen alle groene Volvo's in NL te onderzoeken en uit te sluiten ook.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Idd de groene Volvo die zich verdacht ophield.
Maar toch geen enkele reden om nu andere groene Volvo's te betrekken?I´m back.![]()
Dit soort gebieden hebben veel minder masten dan bijvoorbeeld in de stad, de afstand is dan ook verre van nauwkeurig, op zijn best houd zo een mast de signaal sterkte bij, maar zelfs dat betwijfel ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:10 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Stel: iemand blijft over de periode van meerdere registraties op dezelfde locatie staan. Zul je dan uit die registraties min of meer dezelfde geschatte locatie halen?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Lees maar goed, het staat echt vol met aannames die niet onderbouwt worden maar wel als feiten gepresenteerd worden.quote:![]()
Interessant. Nu trek ik nooit mensen van hun fiets af om vervolgens de telefoon uit te schakelen, maar ik zie er wel kans in dat dat langer duurt dan de tijd voor twee registraties.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:22 schreef Maktub het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies maar volgens mij gaat dat redelijk frequent zolang je toestel aanstaat en zendmasten aanstraalt.![]()
Het gaat om het opzoeken of het vermijden van risico. Natuurlijk is het geen onzinvergelijking, het toont aan dat je logica faalt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is wel relevant. Als je ieder miniscuul risico moet gaan meewegen in de dingen die je doet dan kun je helemaal niks meer.
Verder natuurlijk een onzinvergelijking.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Ik doelde meer rond de plaats van haar laatste telefooncontact Soestduinen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk even naar wat ik had geqoute: Gilligan denkt dat de dader een voetganger in Soest was die de fiets van Anne gebruikt heeft om thuis te komen in Huis ter Heide.![]()
Dat had ik wel gelezen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Kijk even naar wat ik had geqoute: Gilligan denkt dat de dader een voetganger in Soest was die de fiets van Anne gebruikt heeft om thuis te komen in Huis ter Heide.
Dit was mijn bijdrage op dat punt in de discussie.![]()
Signaal sterkte word inderdaad bijgehouden en aan de hand daarvan kunnen ze ook een grove schatting maken hoever het toestel zich ongeveer van een zendmast bevond. Maar zoals je al zei is dit geen exacte wetenschap en de zendmasten staan ook verder uit elkaar als in een dichtbevolkter gebied en dat maakt wel degelijk veel verschil voor het bepalen van een locatie.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit soort gebieden hebben veel minder masten dan bijvoorbeeld in de stad, de afstand is dan ook verre van nauwkeurig, op zijn best houd zo een mast de signaal sterkte bij, maar zelfs dat betwijfel ik.![]()
Maar ze kan zelf ook gestopt zijn. Om wat voor reden dan ook. Het zegt allemaal weinig. Zelfs dat er iets is gebeurd tussen dat laatste telefoonisgnaal en de vindplaatsen is niet zeker, maar wel vrij aannemelijk. Vandaar ook de zoeklocatie vandaag.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:24 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Interessant. Nu trek ik nooit mensen van hun fiets af om vervolgens de telefoon uit te schakelen, maar ik zie er wel kans in dat dat langer duurt dan de tijd voor twee registraties.![]()
Maar ik vermoed niet dat iemand dan de bus terug gaat nemen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat had ik wel gelezen.
Dit was mijn bijdrage op dat punt in de discussie.
Je kan best van Huis Ter Heide richting Soestduinen (5 km) lopen, en vervolgens met haar fiets terug. In dat geval hoef je niet meer terug.![]()
Ja klopt, ik had trouwens ooit een collega die al in het pre-GPS tijdperk een tool had geschreven voor lokatiebepaling op je telefoonquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:26 schreef Maktub het volgende:
[..]
Signaal sterkte word inderdaad bijgehouden en aan de hand daarvan kunnen ze ook een grove schatting maken hoever het toestel zich ongeveer van een zendmast bevond. Maar zoals je al zei is dit geen exacte wetenschap en de zendmasten staan ook verder uit elkaar als in een dichtbevolkter gebied en dat maakt wel degelijk veel verschil voor het bepalen van een locatie.Werkte best aardig, hoewel het gewoon voor de grap was geschreven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Dat is natuurlijk ook waar. Ik vrees dat we het nooit zullen wetenquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar ze kan zelf ook gestopt zijn. Om wat voor reden dan ook. Het zegt allemaal weinig. Zelfs dat er iets is gebeurd tussen dat laatste telefoonisgnaal en de vindplaatsen is niet zeker, maar wel vrij aannemelijk. Vandaar ook de zoeklocatie vandaag.![]()
OKE ZEG. Het is alleen interessant om te lezen en niet ik zeg niet dat dit het meteen is.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:24 schreef Maktub het volgende:
[..]
Lees maar goed, het staat echt vol met aannames die niet onderbouwt worden maar wel als feiten gepresenteerd worden.![]()
Hebben ze nu al het gebied ten noorden en westen (zeg maar het gebied tussen Hobbemalaan t/m Duinweg en Dennenweg) van de plaats waar haar jas is gevonden uitgezocht? Als ze er niet ligt dan denk ik toch dat ze naderhand nog verplaatst is met de auto o.i.d.![]()
Natuurlijk zijn het aannames, maar wel best goede aannames dat Anne bij het ecoduct heeft staan schuilen (onderbouwd door buienradar gegevens die - ik weet het - niet 100% correct zijn). Het is best mogelijk dat haar iets is overkomen en dat de dader er met haar spullen vandoor is gegaan uiteindelijk richting HTH.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:24 schreef Maktub het volgende:
[..]
Lees maar goed, het staat echt vol met aannames die niet onderbouwt worden maar wel als feiten gepresenteerd worden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hopelijk vinden ze snel meer sporen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:29 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook waar. Ik vrees dat we het nooit zullen weten![]()
Die heeft dat geschreven op het ss7 protocol gebasseerd denk ik.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja klopt, ik had trouwens ooit een collega die al in het pre-GPS tijdperk een tool had geschreven voor lokatiebepaling op je telefoonWerkte best aardig, hoewel het gewoon voor de grap was geschreven.
https://berlin.ccc.de/~tobias/25c3-locating-mobile-phones.pdf![]()
Weet niet precies meer, was ergens rond 2003 op een Sony Ericson P800, gebruikte in ieder geval de sterkte van signaal van GSM masten, we hadden een klein databaseje van masten in de buurt van het kantoor gemaakt, dus het werkte alleen rond de buurt van het kantoorquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:31 schreef Maktub het volgende:
[..]
Die heeft dat geschreven op het ss7 protocol gebasseerd denk ik.
https://berlin.ccc.de/~tobias/25c3-locating-mobile-phones.pdf
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Dan kan, alleen het was heel slecht weer dus hoe groot is de kans dat iemand zo'n eind het bos in gaat wandelen. Ik denk eerder aan min. 2 daders met eigen vervoer, scooter brommer fiets lijkt me het meest waarschijnlijk. Wel dat de daders uit de buurt komen en op bekend terrein waren.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:28 schreef gilligan het volgende:
[..]
Maar ik vermoed niet dat iemand dan de bus terug gaat nemen.
Je kan best van Huis Ter Heide richting Soestduinen (5 km) lopen, en vervolgens met haar fiets terug. In dat geval hoef je niet meer terug.![]()
Een echte man heeft sowieso geen GPS nodig, s'nachts althans. Gewoon op basis van de sterren aan de hemel weten waar je bentquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Weet niet precies meer, was ergens rond 2003 op een Sony Ericson P800, gebruikte in ieder geval de sterkte van signaal van GSM masten, we hadden een klein databaseje van masten in de buurt van het kantoor gemaakt, dus het werkte alleen rond de buurt van het kantoor![]()
![]()
Voor veel van zijn klakkeloze aannames zijn er even goede tegen argumenten te bedenken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het aannames, maar wel best goede aannames dat Anne bij het ecoduct heeft staan schuilen (onderbouwd door buienradar gegevens die - ik weet het - niet 100% correct zijn). Het is best mogelijk dat haar iets is overkomen en dat de dader er met haar spullen vandoor is gegaan uiteindelijk richting HTH.
Er is nog te weinig bekend om bepaalde conclusies te trekken.
Als ze natgeregend was is het even logisch dat ze door is gefietst, met een natte broek onder een viaduct in de kou verkleumen is ook niet echt prettig mits zij geen regenbroek aan had uiteraard.
Die pure speculatieve post is hier gister ook al besproken en ontleed.
"als ze Den Dolder had bereikt, daar bijna zeker de trein naar Utrecht had genomen"
"Om 19:47 deed haar telefoon het niet meer, dus voor 19:47 moet er iets gebeurd zijn."
Zo die kent Anne goed zeg en wat een aannames.
[ Bericht 4% gewijzigd door Maktub op 09-10-2017 12:43:14 ]![]()
Ja, dat is zo.quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Tegenwoordig moet je het lichaam zo verstoppen of whatever dat het NOOIT meer terug gevonden wordt. Iedereen weet inmiddels dat met de moderne DNA-technieken moorden en zeker verkrachtingen van 30 jaar geleden nog te herleiden zijn naar de dader.
Ik vermoed dat Anne allang uit dat gebied is verdwenen/meegenomen. Opvallend is dat de politiehonden geen spoor van haar hebben gevonden -> ze is weg.
Haar gevonden spullen hebben ervoor gezorgd* dat politie+vrijwilligers zich langer in dit gebied ophouden om verder te zoeken. (* per ongeluk of expres)![]()
Als je al zeiknat geregend bent houdt wat extra regen je niet tegen lijkt mij. Tot aan het moment dat haar mobiel geen signaal af gaf hield ze een redelijk constante aan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:37 schreef Maktub het volgende:
[..]
Voor veel van zijn klakkeloze aannames zijn er even goede tegen argumenten te bedenken.
Er is nog te weinig bekend om bepaalde conclusies te trekken.
Als ze natgeregend was is het even logisch dat ze door is gefietst, met een natte broek onder een viaduct in de kou verkleumen is ook niet echt prettig.
Die pure speculatieve post is hier gister ook al besproken en ontleed.
"Bijkomend punt van overweging is dat Anne, als ze Den Dolder had bereikt, daar bijna zeker de trein naar Utrecht had genomen"
Zo die kent Anne goed zeg.
Het is nog altijd het aannemelijkst dat ze gewoon bij haar jas vermoord is, bijvoorbeeld door een psycho van een niet nader te noemen instituut daar om de hoek. Het is een erg groot gebied, je kunt haar op genoeg plekken verstoppen. Sowieso is het niet gek dat ze eerst honderd meter of meer is vermoord t.o.v. waar haar jas ligt, bijv. als ze geprobeerd heeft aan de dader te ontkomen.![]()
twitter:VSchildkamp twitterde op maandag 09-10-2017 om 12:39:25Militairen verzamelen zich nu bij station Den Dolder #AnneFaber https://t.co/D0sIwuQpqF reageer retweet
Als de dader niets bij Huis ter Heide had gedumpt dan hadden we een selfie en een laatste signaal.
De politie ging uit van de ANWB route maar er zijn er meerdere fietsroutes in datzelfde gebied op internet te vinden. Bij Soestdijk had ze ook de Praamgracht op kunnen rijden. Maar ja, het slechte weer
Over haar route waarbij ze langs de Wieksloterweg zou zijn gegaan staat bij de voetbalclub ook een zendmast.
Bij de Wieksloterweg O Z loopt er op twee stukken een fietspad niet direct naast de weg. In het middengedeelte is die weg afgesloten en alleen toegankelijk voor fietsers/brommers, daarna weer ventweg voor bewoners. Bij die spoorwegovergang kon Anne kiezen. Voor het spoor de Dolderseweg op richting ecoduct. Of de overweg over en langs de Lange Duinen naar de overweg bij de Beaufortlaan, waar het Berkenlaantje eindigt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Zeus2017 op 09-10-2017 12:54:43 ]![]()
Precies. Als het eerder op dat bospad is gebeurt dan kan het sneller afleggen van dat pad en bij het plaats delict wegkomen ook een reden zijn voor de dader(s) om die fiets mee te nemen en aan het eind van het pad te dumpen in de eerste vijver voor de grote weg waar je meer opvalt. En voor hetzelfde geld zaten haar jas en tas gewoon nog op haar fiets en zijn die in alle haast er niet direct bij plaats delict afgehaald.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:43 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als je al zeiknat geregend bent houdt wat extra regen je niet tegen lijkt mij. Tot aan het moment dat haar mobiel geen signaal af gaf hield ze een redelijk constante aan.
Het is nog altijd het aannemelijkst dat ze gewoon bij haar jas vermoord is, bijvoorbeeld door een psycho van een niet nader te noemen instituut daar om de hoek. Het is een erg groot gebied, je kunt haar op genoeg plekken verstoppen. Sowieso is het niet gek dat ze eerst honderd meter of meer is vermoord t.o.v. waar haar jas ligt, bijv. als ze geprobeerd heeft aan de dader te ontkomen.![]()
Zo te zien gaan ze dus richting deze bossages, het eind van het fietspad van Soestduinen voor het binnenkomen van Den Dolder.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:44 schreef ondeugend het volgende:
[ afbeelding ]twitter:VSchildkamp twitterde op maandag 09-10-2017 om 12:39:25Militairen verzamelen zich nu bij station Den Dolder #AnneFaber https://t.co/D0sIwuQpqF reageer retweet
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?dcr=0![]()
waarom wordt dit nieuwsbericht zo erg in de picture gezet?
niet dat ik het erg vind hoor
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Veel mensen denken dat ze bij panbos of daar bij de omgeving soestduinen misschien meer resultaten behalen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:50 schreef gilligan het volgende:
[..]
Zo te zien gaan ze dus richting deze bossages, het eind van het fietspad van Soestduinen voor het binnenkomen van Den Dolder.
https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?dcr=0![]()
40.000 vermissingen per jaar, maar de zaak van Anne Faber is anders - http://nos.nl/l/2196577quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:51 schreef Onnoman het volgende:
waarom wordt dit nieuwsbericht zo erg in de picture gezet?
niet dat ik het erg vind hoor![]()
Als ze het rode lichtkapje van haar fiets vinden, zullen ze weten waar ze is overvallen en waar ze kan liggen.![]()
ze is overvallen en ligt dus ergens, ja?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Als ze het rode lichtkapje van haar fiets vinden, zullen ze weten waar ze is overvallen en waar ze kan liggen.Ja doei.![]()
Anne Faber: interessante analyse over de plaats delict
De vermissing van Anne Faber zal ons de komende dagen nog wel bezighouden. Ik vermoed dat ze deze week gevonden gaat worden. Uit wat er tot nu toe bekend is kun je aannemen dat ze – helaas – overleden is en dat haar lichaam niet heel dicht in de buurt zal liggen bij de plek waar haar fiets en andere spullen zijn gevonden. Hadden we ’t hier al eerder over. Op de Facebookpagina van Michiel Hegener staat een gedetailleerde analyse die ik in elk geval overtuigend vind. Zie hier https://www.facebook.com/michiel.hegener/posts/10155784880591972
[Henk Jan]![]()
Mijn achterlicht is ook kapot. Al paar maandenquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Als ze het rode lichtkapje van haar fiets vinden, zullen ze weten waar ze is overvallen en waar ze kan liggen.![]()
Wat een onzinaandachtshoererij.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:54 schreef Kim-Holland het volgende:
Anne Faber: interessante analyse over de plaats delict
De vermissing van Anne Faber zal ons de komende dagen nog wel bezighouden. Ik vermoed dat ze deze week gevonden gaat worden. Uit wat er tot nu toe bekend is kun je aannemen dat ze – helaas – overleden is en dat haar lichaam niet heel dicht in de buurt zal liggen bij de plek waar haar fiets en andere spullen zijn gevonden. Hadden we ’t hier al eerder over. Op de Facebookpagina van Michiel Hegener staat een gedetailleerde analyse die ik in elk geval overtuigend vind. Zie hier https://www.facebook.com/michiel.hegener/posts/10155784880591972
[Henk Jan]Ja doei.![]()
Hoe weet je dat?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Voor triangulatie heb je inderdaad nog twee andere masten nodig. Ik durf er niet van uit te gaan dat de politie op die manier de locatie heeft bepaald. Misschien hadden ze enkel dit meetpunt, maar konden ze op basis van de signaalsterkte* zien dat de telefoon op dat moment wel erg dicht bij de mast moet zijn geweest.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:21 schreef Zeus2017 het volgende:
Dit was mijn laatste bijdrage over laatste signaal op pagina 13 #38
Volgens de politie was het laatste signaal bij het Berkenlaantje. Ze hebben daar ook al rondgekeken. 3 zendmasten paralel aan het Berkenlaantje/Dolderseweg tot tegenover de spoorwegovergang bij De Beaufortlaan.
Die 1e bij de Dolderseweg/Berkenlaantje is van Tmobile. De 2e [middelste] is op 16 juni 2017 geplaatst. providers nog niet zichtbaar. De 3e aan de overkant van het spoor.is van KPN.
Dan hebben we 2 masten bij het Soesterberg Nationaal Museum van Vodafone en KPN.
Bij Soestduinen, waar vorige week een keer is gezocht staan 3 masten. Vodafoon, T-Mobile en KPN.
De vraag is of Anne's mobieltje ook nog andere masten [ 2 a 3 vgls deskundigen] heeft aangestraald, zodat de locatie wat beter in kaart gebracht kan worden.
De politie had het alleen over het Berkenlaantje maar ze begonnen vorige week bij de Lange Duinen langs de Beaufortlaan. bij de parkeerplaats.
*Al kan het zijn dat die signaalsterkte niet wordt opgeslagen en alleen te zien is voor de politie op het moment dat ze 'real-time' een telefoon localiseren.![]()
Overvallen kan ook betekenen van haar fiets trekken, of denk je dat hij gevraagd heeft om af te stappen?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ze is overvallen en ligt dus ergens, ja?![]()
als er sprake is van misdrijk dan moet je er rekening mee houden dat de dader eerst zich heeft verlost van de persoon en daarna van de spullen
dus wellicht kunnen ze met dit scenario ook rekening houdenAls je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
Lijkt me ook denkbaar dat de daders, als het er meer waren, zich voordat ze het bos uitgingen verspreid hebben. Eentje de jas mee om zakken te doorzoeken, ander de rugtas b.v.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:49 schreef Maktub het volgende:
[..]
Precies. Als het eerder op dat bospad is gebeurt dan kan het sneller afleggen van dat pad en bij het plaats delict wegkomen ook een reden zijn voor de dader(s) om die fiets mee te nemen en aan het eind van het pad te dumpen in de eerste vijver voor de grote weg waar je meer opvalt. En voor hetzelfde geld zaten haar jas en tas gewoon nog op haar fiets en zijn die in alle haast er niet direct bij plaats delict afgehaald.
Om zo opvallend mogelijk dus niet met meerdere personen tegelijk het bos uit te gaan.![]()
Tsja, je kan ook reageren bij HJquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wat een onzinaandachtshoererij.![]()
![]()
Hij?quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:56 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Overvallen kan ook betekenen van haar fiets trekken, of denk je dat hij gevraagd heeft om af te stappen?Ja doei.![]()
Niet echt slim!quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:55 schreef 2682000 het volgende:
[..]
Mijn achterlicht is ook kapot. Al paar maanden![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Als ze het rode lichtkapje van haar fiets vinden, zullen ze weten waar ze is overvallen en waar ze kan liggen.
― Edward Snowden![]()
Als je van je fiets wordt getrokken, valt een achterlamp van je fiets af.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:56 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Overvallen kan ook betekenen van haar fiets trekken, of denk je dat hij gevraagd heeft om af te stappen?
Logica![]()
![]()
Als ik dader zou zijn dan had ik dat kapje in mijn zak gestopt en later pas weggegooid.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:53 schreef Mr.Ping het volgende:
Moet je maar net zien, je hebt dan wel andere dingen aan je hoofd.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:58 schreef .Exe het volgende:
[..]
Als ik dader zou zijn dan had ik dat kapje in mijn zal gestopt en later pas weggegooid.![]()
Ja en hoe groot schat jij de kans in dat het een vrouw is of een transgender ?quote:
sterker nog een homosexueel.![]()
True het kan zeker, maar omdat we nog geen enkele verdachte in beeld hebben en met het weinige dat we tot nu toe weten vind ik tot nu toe 1 dader aanemelijker want elke verdachte die je erbij moet gaan verzinnen is er een te veel zonder enige aanwijzing daartoe.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:56 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Lijkt me ook denkbaar dat de daders, als het er meer waren, zich voordat ze het bos uitgingen verspreid hebben. Eentje de jas mee om zakken te doorzoeken, ander de rugtas b.v.
Om zo opvallend mogelijk dus niet met meerdere personen tegelijk het bos uit te gaan.![]()
Maar dan ga je er aan voorbij dat het achterlicht al lang voor die fietstocht kapot had kunnen zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2017 12:57 schreef 2plus2is4minus1is3 het volgende:
[..]
Als je van je fiets wordt getrokken, valt een achterlamp van je fiets af.
Logica![]()
Ik zie idd als enige aanwijzing daarvoor de eerdere straatroven in het gebied, dit jaar nog, waarbij wel meerdere daders waren.quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:00 schreef Maktub het volgende:
[..]
True het kan zeker, maar omdat we nog geen enkele verdachte in beeld hebben en met het weinige dat we tot nu toe weten vind ik tot nu toe 1 dader aanemelijker want elke verdachte die je erbij moet gaan verzinnen is er een te veel zonder enige aanwijzing daartoe.![]()
Daar ga je toch geen lange fietstocht in het donker mee maken!!quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:02 schreef Maktub het volgende:
[..]
Maar dan ga je er aan voorbij dat het achterlicht al lang voor die fietstocht kapot had kunnen zijn.![]()
En dat is een journalist ?quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:00 schreef Robin_fok het volgende:
https://twitter.com/VSchildkamp/status/917343470012035079
Goed om te horen.![]()
Majoor Venekamp ligt toe:![]()
Dat is hetzelfde als zeggen "je gaat toch niet uren vlak voor etenstijd bij een bos fietsen" of "je gaat toch niet op pad met een bijna lege accu" of "je zegt toch wel als je telefoon bijna leeg is" enzovoortquote:Op maandag 9 oktober 2017 13:03 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Daar ga je toch geen lange fietstocht in het donker mee maken!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |