Foto's: https://www.facebook.com/nathanfidder/posts/10155756692388622quote:De Utrechtse Anne Faber (25) is sinds vrijdagavond 19.00 uur vermist. Dat laten haar vrienden aan DUIC weten. Ook de politie heeft een vermissingsbericht gepubliceerd.
De vrouw vertrok vrijdagavond op de fiets vanuit Rijnsweerd en stuurde om 18.50 uur een whatsappberichtje aan haar vriend dat ze onderweg was ter hoogte Hollandse Rading. Anne zou later op de avond naar een bruiloft in Nieuwegein gaan, maar is daar nooit aangekomen.
Vrienden en familie zijn een grote zoektocht gestart, onder andere in en om Hollandse Rading, maar die heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ze zijn ongerust en hebben de recherche ingeschakeld. “We proberen overal zo veel mogelijk berichten te plaatsen, zodat iedereen meezoekt”, vertelt Anna Steenmeijer, een goede vriendin van Anne. Het is haar vrienden en familie onduidelijk waarom ze onderweg was naar Hollandsche Rading.
Anne heeft blond haar, blauwe ogen en droeg op de avond van haar verdwijning een groene parka. Ze is ongeveer 1,70 meter lang en heeft een zwarte omafiets met een bagagedrager voorop. Mensen die het meisje ergens hebben zien rijden, wordt verzocht contact op te nemen met de politie of de familie.
update- 14:44 De zoektocht naar de vermiste Anne is gestopt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 20:12 schreef Stupidisco het volgende:
Politie onderzoekt vermissing van Anne Faber
Utrecht / Baarn - Sinds vrijdagavond 29 september is de 25-jarige Anne Faber vermist. De politie is een opsporingsonderzoek gestart en zoekt getuigen.
Anne is op 29 september weggegaan op een zwarte opoefiets van het merk en type Batavus Old Dutch met voorop een rekje. Een opvallend detail is dat de fiets handremmen heeft. Het was noodweer die avond; rond 18.40 uur begonnen de eerste buien en het heeft daarna ook geonweerd. Volgens het KNMI was het die avond zelfs gevaarlijk weer. Rond 18.50 uur maakte Anne nog een selfie in de regen die ze verstuurde via WhatsApp. Uit onderzoek blijkt dat deze foto genomen is op de hoek van de Amsterdamsestraatweg met de Hilversumsestraatweg in Baarn. Zowel de tactische recherche als de forensische opsporing zet alles op alles om Anne te vinden. Zo is er een politiehelikopter ingezet om te kijken of er door middel van warmtebeelden haar verblijfplaats te achterhalen is, wordt er gesproken met getuigen en bekenden van Anne en worden telefoongegevens bekeken. Ook worden tips nagelopen die onder andere binnekomen via de opsporingstiplijn. Vooralsnog is er nog geen duidelijkheid over wat Anne is overkomen en waar zij nu is. Een groot rechercheteam werkt aan de zaak.
Op zondagavond 1 oktober werd een zoekactie gestart in een zoekgebied rondom haar laatst bekende locatie (de plek waar de selfie is gemaakt). Deze zoekactie is bewust nog voor het donker van start gegaan. Helaas is nog niets van Anne vernomen en er alle scenario’s worden opengehouden.
Bron: Politie
twitter:johnmaes twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 21:41:59Vermoedelijk jas en kleren van de vermiste Anne Faber uit Utrecht gevonden bij zoektocht met speurhonden in bos Huis ter Heide. reageer retweet
twitter:johnmaes twitterde op dinsdag 03-10-2017 om 21:57:08Herstel. ‘Kleding. Dat zijn over het algemeen meerdere objecten.’ Aldus de politie. https://t.co/abFKpEJ2bY reageer retweet
Ik vind het logisch. Nu al het beeldmateriaal opvragen is zoeken naar speld in hooiberg en waar zoek je ook naar. Als blijkt dat Anne op beeld staat en mogelijk ook een verdachte, dan kan politie altijd nog beelden opvragen waarop mogelijk de verdachte staat.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
wat vinden jullie nou ervan dat de politie alleen maar vraagt om beelden waarop Anne te zien is?
ik vind dat ze moeten vragen wie beelden heeft, en dan kijken of het genoeg is om niet ongezien het gebied te kunnen verlaten.
Lijkt mij logisch. Anders moeten ze misschien 100en uren beeld analyseren. Als ze nuttige beelden krijgen waar ze opstaat kan de politie altijd nog meer opvragen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:55 schreef eigendeegcookie het volgende:
wat vinden jullie nou ervan dat de politie alleen maar vraagt om beelden waarop Anne te zien is?
ik vind dat ze moeten vragen wie beelden heeft, en dan kijken of het genoeg is om niet ongezien het gebied te kunnen verlaten.
ze moeten vragen alle beelden te bewaren tot de zaak is opgelost.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:58 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik vind het logisch. Nu al het beeldmateriaal opvragen is zoeken naar speld in hooiberg en waar zoek je ook naar. Als blijkt dat Anne op beeld staat en mogelijk ook een verdachte, dan kan politie altijd nog beelden opvragen waarop mogelijk de verdachte staat.
Altijd goed om te zien dat er mensen zijn die het beter weten dan de politie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:05 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ze moeten vragen alle beelden te bewaren tot de zaak is opgelost.
dat is in het belang van Anne, dat een mogelijke ontvoerder weet dat hij er niet mee wegkomt.
hopelijk is het niet te laat, en kiest de ontvoerder ervoor voor alleen ontvoering en verkrachting te worden berecht. m.a.w.: hij moet niet denken dat hij met Anne de enige getuige uit de weg kan ruimen.
Dan is het jammer, dat er geen bewakingscamera's bij ingangen van zulke paden hangen en anoniem in bomen... maar misschien gaat dit tegen Privacy-wetgeving in? Als men weet, dat het in die gebieden vaker gebeurt..laten ze dan eens zoiets doen..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Rovers op de route van Anne Faber
Hadden we ’t gisteravond al even over. Henk Strootman (Team Vermissingen) ontdekte dat er in de omgeving waar de fietsende Anne Faber vrijdagavond verdween de laatste tijd wat merkwaardige dingen gebeuren. Hoeft geen verband te zijn, maar de politie lijkt nu toch ook op zoek te zijn naar die duistere figuren die de buurt onveilig maken.
Lees verder> http://www.misdaadjournal(...)oute-van-anne-faber/
Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:05 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ja, helemaal mee eens..eventuele daders kunnen ook op zo'n beeld staan..misschien in groepsverband, wat opvallend is..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:05 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal gemist. Bron?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:08 schreef eigendeegcookie het volgende:
wat betreft de gevonden kleding:
het kan zijn dat ze alles nog aan heeft, als het gaat om kleding voor de bruiloft , die in de rugzak zat.
Asjeblieft niet zeg. Zou persoonlijk graag zonder bespiedt te worden in de natuur willen lopen/fietsen. Is praktisch nog de enige plek waar je privacy hebt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:10 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Dan is het jammer, dat er geen bewakingscamera's bij ingangen van zulke paden hangen en anoniem in bomen... maar misschien gaat dit tegen Privacy-wetgeving in? Als men weet, dat het in die gebieden vaker gebeurt..laten ze dan eens zoiets doen..
Aparte jas voor een bruiloft?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat heb ik helemaal gemist. Bron?
De user z'n fantasie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En dan laat je je jas (en andere kledingstukken) achter omdat...?quote:
https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
omdat je rugzak is afgepakt door berovers, zou toch kunnen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:17 schreef Messina het volgende:
[..]
En dan laat je je jas (en andere kledingstukken) achter omdat...?
Ja die kleding stukken zijn verspreid door een vos, die ze aan het jagen was net als die bami op die andere foto. En die pelzen waren de kledingstukken voor de bruiloft, snap dat dan.quote:
Ik lees niks over een rugzak met kleding voor de bruiloft. Dat verzin je zelf denk ik?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:19 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/dossier(...)an-anne-is~afb27a1c/
Bami? Zijn ze al bij de plaatselijke chinees gaan zoeken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja die kleding stukken zijn verspreid door een vos, die ze aan het jagen was net als die bami op die andere foto. En die pelzen waren de kledingstukken voor de bruiloft, snap dat dan.
Thema van de bruiloft moet dan ook de flinstones geweest zijn.
Daarom fietste ze ook door de regen zodat haar haar net zo zat als Wilma.
Bambiquote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:23 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Bami? Zijn ze al bij de plaatselijke chinees gaan zoeken?
Wat was het verschil geweest?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:26 schreef EternalNow het volgende:
Hadden ze die jas maar eerder gevonden... dit heeft veel te lang geduurd.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Hadden we ’t gisteravond al even over. Henk Strootman (Team Vermissingen) ontdekte dat er in de omgeving waar de fietsende Anne Faber vrijdagavond verdween de laatste tijd wat merkwaardige dingen gebeuren. Hoeft geen verband te zijn, maar de politie lijkt nu toch ook op zoek te zijn naar die duistere figuren die de buurt onveilig maken.
Dat weet niemand, daarom. Kan van alles zijn. Sporen die nu uitgewist zijn. Mogelijke daders die te ver weg zijn. Dan moet ik ook nog denken aan een van die meisjes die werd vastgebonden aan een boom door utrechtverkrachter en later levend werd teruggevonden. Ik wilde eigenlijk niet echt dat soort beelden gaan schetsen, maar om aan te geven dat tijd wel echt een rol kan spelen.quote:
twitter:rikdogger twitterde op woensdag 04-10-2017 om 11:44:46Politie lijkt nu met speciaal apparatuur te gaan zoeken. #AnneFaber https://t.co/huq3GkaojS reageer retweet
Landmeter?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:47 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Speciaal materiaal. Iemand een idee wat het is? Panorama camera?
ja, dat verzin ik zelf ja.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:22 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik lees niks over een rugzak met kleding voor de bruiloft. Dat verzin je zelf denk ik?
Tuurlijk, oostblokkers. Die konden er ook wel bij na de asielzoekers. Zullen we de rondtrekkende roma's ook nog even noemen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:42 schreef noizzieNL het volgende:
De bossen maar eens laten doorstruinen door bloedhonden!
Wellicht 'wonen' er oostblokkers of ander tuig in het bos in zelfgegraven/gebouwde hutten.
Letterlijk rovershollen, zeg maar..
[..]
Wat betreft sporen heb je een goed punt. Zeker regen wist sporen uit.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:46 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Dat weet niemand, daarom. Kan van alles zijn. Sporen die nu uitgewist zijn. Mogelijke daders die te ver weg zijn. Dan moet ik ook nog denken aan een van die meisjes die werd vastgebonden aan een boom door utrechtverkrachter en later levend werd teruggevonden. Ik wilde eigenlijk niet echt dat soort beelden gaan schetsen, maar om aan te geven dat tijd wel echt een rol kan spelen.
Tijd speelt idd een rol, maar je kunt toch niet verwachten dat de politie bij iedere volwassene die 4 uur buiten beeld is een zoekactie over een gebied met een doorsnee van 20 km op touw zet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:46 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Dat weet niemand, daarom. Kan van alles zijn. Sporen die nu uitgewist zijn. Mogelijke daders die te ver weg zijn. Dan moet ik ook nog denken aan een van die meisjes die werd vastgebonden aan een boom door utrechtverkrachter en later levend werd teruggevonden. Ik wilde eigenlijk niet echt dat soort beelden gaan schetsen, maar om aan te geven dat tijd wel echt een rol kan spelen.
De gedachtengang volg ik, ja , dan is tijd zeker belangrijkquote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:46 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Mogelijk, maar de kans is nihil. Ze zou namelijk eerst terug naar huis gaan. Waarom zou je de kleding mee gaan slepen als je toch terug naar huis gaat?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ja, dat verzin ik zelf ja.
dat is namelijk het nut van dit topic: als je niet zeker weet of de politie rekening houdt met ALLE mogelijke scenario's, dan kan je ze via deze weg op een idee brengen. voor de zekerheid. dan ligt het niet aan mij als ze iets over het hoofd zien.
uitgelachen word ik toch wel
Prikstok?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:47 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Dat laatste is niet nodig, er zitten diverse woonwagenkampen in de omgeving.... ook waar ze langsgefietst moet zijn om op de locatie te komen waar nu gezocht wordt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:49 schreef Messina het volgende:
[..]
Tuurlijk, oostblokkers. Die konden er ook wel bij na de asielzoekers. Zullen we de rondtrekkende roma's ook nog even noemen?
Hebben ze bij de politie ook speciaal materiaal, waarbij ze mensen die recent in een kuil zijn gelegd met modder er weer overheen, kunnen traceren? Dus aangenomen dat daders de tijd hebben gehad om een kuil te graven in die tussenliggende tijd.. en er een dood lichaam in te leggen. Lijkt me een hele opgave om precies zo'n plek te vinden het is zo dichtbegroeid lijkt mequote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:47 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik lach je niet uit hoor.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ja, dat verzin ik zelf ja.
dat is namelijk het nut van dit topic: als je niet zeker weet of de politie rekening houdt met ALLE mogelijke scenario's, dan kan je ze via deze weg op een idee brengen. voor de zekerheid. dan ligt het niet aan mij als ze iets over het hoofd zien.
uitgelachen word ik toch wel
kunnen ze daar een mobieltje mee traceren? Stel dat er een zwak signaal nog is..quote:
Boterhammetje, flesjes water, e.d.?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:53 schreef eigendeegcookie het volgende:
zou raar zijn, maar is niet uitgesloten. de vriend zei dat ze misschien zijn rugzak geleend had. dus ja, wat zou ze er dan ingestopt hebben?
100% idd.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:58 schreef bladwijzer het volgende:
Ziet er uit als dit
https://www.ad.nl/rotterd(...)a~a9836f3b/63567858/
Ja dat las ik ook op twitter, maar weet je ook wat het precies doet? Ik neem aan gps-locatie uitlezen, maar wat is het doel daarvan?quote:
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:59 schreef NoXia het volgende:
Waar ik nog aan zat te denken, misschien dat ze op dat moment van de selfie al een onveilig gevoel had?
Mogelijk dacht ze dat ze gevolgd werd maar niet meteen in paniek wilde raken maar toch voor de zekerheid nog een "grappige" selfie stuurde naar haar vriend in het geval dat?
Exacte locatie plaats delict vastleggen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:59 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ja dat las ik ook op twitter, maar weet je ook wat het precies doet? Ik neem aan gps-locatie uitlezen, maar wat is het doel daarvan?
Warmtemeter?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:47 schreef NoXia het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt me wel dat ze zich veilig voelde door regelmatig contact op te nemen met het thuisfront. Een gevoel van valse veiligheid blijkt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:59 schreef NoXia het volgende:
Waar ik nog aan zat te denken, misschien dat ze op dat moment van de selfie al een onveilig gevoel had?
Mogelijk dacht ze dat ze gevolgd werd maar niet meteen in paniek wilde raken maar toch voor de zekerheid nog een "grappige" selfie stuurde naar haar vriend in het geval dat?
Nee dat snap ik ook wel. Het is meer frustratie, was het maar anders gelopen. En een beetje van, waarom heeft niemand in die dagen langs dat pad iets opgemerkt? Misschien lagen de spullen goed uit het zicht. Ik had ook niet verwacht dat ze zo dicht bij iets zou vinden. Het is toch wel in goed bewoond gebied, allemaal huizen eromheen. Even een stukje bos tussendoor...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tijd speelt idd een rol, maar je kunt toch niet verwachten dat de politie bij iedere volwassene die 4 uur buiten beeld is een zoekactie over een gebied met een doorsnee van 20 km op touw zet?
We hebben het niet over iemand die zwakbegaafd is ofzo, dit gaat gewoon om een jonge, gezonde vrouw die zelf prima kan beslissen wat ze wil.
twitter:rtvutrecht twitterde op woensdag 04-10-2017 om 12:00:26VIDEO: Interview met politie over onderzoek #AnneFaber. "Andere kleding vermoedelijk ook van Anne."… https://t.co/oByAGt5m71 reageer retweet
En dan nog er van uit gaan dat er niemand langs komt die die hele operatie zou kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:55 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Hebben ze bij de politie ook speciaal materiaal, waarbij ze mensen die recent in een kuil zijn gelegd met modder er weer overheen, kunnen traceren? Dus aangenomen dat daders de tijd hebben gehad om een kuil te graven in die tussenliggende tijd.. en er een dood lichaam in te leggen. Lijkt me een hele opgave om precies zo'n plek te vinden het is zo dichtbegroeid lijkt me
Het lijkt me iig een stuk logischer op een tocht van zo'n 60 km dan kleding voor een feestje na de fietstocht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:57 schreef Messina het volgende:
[..]
Boterhammetje, flesjes water, e.d.?
Dat deed ik altijd in m'n rugzakje als ik lang ging fietsen.![]()
En ja, ik snap dat het niks zegt wat ík mee zou nemen.
Nee, hier beide op 1 foto.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:53 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Prikstok?
Prikstok
Inzetbaar om losse grond te voelen en evt. ‘lijken’ geuren waar te nemen.
https://www.boels.nl/huren/geotechniek-veiligheid/gps/gps-roverquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:00 schreef Pietiserniet het volgende:
[..]
Exacte locatie plaats delict vastleggen?
Ja, er ligt zo vaak een kledingstuk ergens in een bos of langs een pad.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:00 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Nee dat snap ik ook wel. Het is meer frustratie, was het maar anders gelopen. En een beetje van, waarom heeft niemand in die dagen langs dat pad iets opgemerkt? Misschien lagen de spullen goed uit het zicht. Ik had ook niet verwacht dat ze zo dicht bij iets zou vinden. Het is toch wel in goed bewoond gebied, allemaal huizen eromheen. Even een stukje bos tussendoor...
Is natuurlijk mogelijk, maar heel speculatief. Iemand die haar helemaal gaat volgen vanaf dat punt tot aan dat bospad? En waarom dan niet al eerder iets uitgehaald bij soestduinen? Die plek was daar geschikter voor. Verder was dat gewoon een goed selfie moment. Keiharde regen uit het niets, kijk mij ik zit er middenin.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:59 schreef NoXia het volgende:
Bij de link naar het AD schrijven ze ook over prikstokken. Maakt verder niet uit wmb, ze zullen het niet voor niks gebruiken..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:03 schreef NoXia het volgende:
[..]
Nee, hier beide op 1 foto.
[ afbeelding ]
Stel je graaft zo'n kuil weken daarvoor al..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:02 schreef EternalNow het volgende:
[..]
En dan nog er van uit gaan dat er niemand langs komt die die hele operatie zou kunnen ontdekken.
Is m.i. ook nog mogelijk..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
Zal ze een lift aangeboden hebben gekregen omdat het zulk slecht weer was? Misschien liep dat uit op een ontvoering en heeft ze haar jas weten te lozen.
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze de locatie vastleggen waar iets gevonden is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:56 schreef zoekoog het volgende:
[..]
kunnen ze daar een mobieltje mee traceren? Stel dat er een zwak signaal nog is..
Dat is ook zeker mijn bedoeling, om dat er netjes bij te zetten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:56 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik lach je niet uit hoor.
En natuurlijk is dit de plek om gedachtegangen te delen. Soms is het alleen vaag als gedachtengangen als waarheid worden beschreven. Beter zet je er even bij dat het een gedachte of aanname is.
Vrij logische stap als je spullen vindt maar verder niets. Zegt nog niet dat dat een aanwijzing is dat er slecht nieuws op komst is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:06 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Bij de link naar het AD schrijven ze ook over prikstokken. Maakt verder niet uit wmb, ze zullen het niet voor niks gebruiken..
Als je echt zo met voorbedachte rade iets gaat plannen, dan doe je dat niet op die plek. Zijn veel geschiktere plekken voor om iemand te onderscheppen en begraven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:07 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Stel je graaft zo'n kuil weken daarvoor al..
Vrolijk nieuws zal het ook niet worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:09 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Vrij logische stap als je spullen vindt maar verder niets. Zegt nog niet dat dat een aanwijzing is dat er slecht nieuws op komst is.
Het is een prikstok om stoffelijke overschotten in de grond te tracerenquote:[b]Op woensdag 4 oktober 2017 12:08 schreef Rauw. het volgende
[..]
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze de locatie vastleggen waar iets gevonden is.
Met dergelijke apparatuur kun je een vrij nauwkeurige locatie vastleggen.
Met een (nauwkeurige) GPS erop gemonteerd? Lijkt mij overbodig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:10 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het is een prikstok om stoffelijke overschotten in de grond te traceren
Jullie hebben het over 2 verschillende foto's.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:12 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met een (nauwkeurige) GPS erop gemonteerd? Lijkt mij overbodig.
ja dat is ook het eerste waar ik aan dacht, haar ogen stonden echt treurig, maar dat word door de meeste mensen herlegt, het kan idd ook een pose geweest zijn voor het appje van zie mij zielig zijn zo in de regen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:59 schreef NoXia het volgende:
Kijk naar de foto in mijn link en lees de beschrijving er onder, dan zie je dat het exact hetzelfde apparaat isquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:12 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Met een (nauwkeurige) GPS erop gemonteerd? Lijkt mij overbodig.
Ze gaan er hooguit Grids mee uitzetten zodat ze geen plekken overslaan... Ze gaan echt niet prikken met een GPS-stok.
Op beide foto's is een GPS met een veldboek zichtbaar, ik zie het nut niet om daarmee in de grond te gaan prikken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:12 schreef Messina het volgende:
[..]
Jullie hebben het over 2 verschillende foto's.
Dat mag je niet zeggen zonder een betrouwbare bron..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:13 schreef Krollie het volgende:
Ze leeft niet meer. Neem dat maar van mij aan.
Nee,quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:10 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het is een prikstok om stoffelijke overschotten in de grond te traceren
https://www.ad.nl/rotterd(...)a~a9836f3b/63567865/quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Kijk naar de foto in mijn link en lees de beschrijving er onder, dan zie je dat het exact hetzelfde apparaat is
Prima, ik doe ook maar 40 uur in de week iets met soortgelijke apparatuur. Wat weet ik er ook van.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:14 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Kijk naar de foto in mijn link en lees de beschrijving er onder, dan zie je dat het exact hetzelfde apparaat is
Zoiets neem ik aan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:14 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Prima, ik doe ook maar 40 uur in de week iets met soortgelijke apparatuur. Wat weet ik er ook van.
Zo lang vermist is zo goed als overleden. Door ongeluk of door een persoon, dat zal de tijd uitwijzen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:14 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat mag je niet zeggen zonder een betrouwbare bron..
Er bestaat altijd een kans, hoe klein ook. Niet opgeven.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:13 schreef Krollie het volgende:
Ze leeft niet meer. Neem dat maar van mij aan.
Wist niet dat je bij de recherche zat. In dat geval zul je het idd beter weten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:14 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Prima, ik doe ook maar 40 uur in de week iets met soortgelijke apparatuur. Wat weet ik er ook van.
En wat heeft dit met deze zaak te maken? Peilbaken is gewoon een GPS tracker.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:17 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
van de politiesite:
Peilbakens; in grotere strafzaken, waarbij de politie zicht wil krijgen op wat een verdachte precies doet, en waar die allemaal heen gaat, kunnen ze een peilbaken plaatsen op een voertuig. Via GPS kan dan precies worden vastgesteld waar dat voertuig allemaal naar toe is geweest, hoe lang het stil heeft gestaan. Als dan in de omgeving een bepaald strafbaar feit heeft plaatsgevonden, kunnen de gegevens van de peilbaken mede voor het bewijs worden gebruikt.
https://politie-verhoor.nl/bewijs-strafzaken/
Ik mag toch aannemen dat iedere boerenlul zelf wel de verstandelijke vermogens heeft om beeldmateriaal, in deze omgeving, rond dat tijdstip, met mogelijk interessante informatie, naar de politie te brengen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:10 schreef FYazz het volgende:
Dat zou een optie kunnen zijn inderdaad.
Vraag me wel af hoe dit in praktische zin geregeld moet worden als het maanden/jaren duurt voordat de zaak is opgelost en wanneer er meerdere zaken in een omgeving spelen. Je kunt ook niet van mensen vragen om een extra harde schijf aan te schaffen om daar al het videomateriaal op te slaan wat heel misschien de politie ooit nodig heeft.
Ik heb waardering voor je open geest. JIJ sluit niets uit. Het is allemaal mogelijk m.i. Suicide lijkt me minder waarschijnlijk. Wat kun je nog meer achterin een auto leggen buiten een fiets? Wat kun je nog meer in en sloot leggen? Zou ook met een lichaam kunnen zijn gebeurd..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:12 schreef Loekie1 het volgende:
Wat raar is is dat die fiets onvindbaar is. Die kan achterin een auto gegooid zijn.
Bij suicide zou je toch die fiets snel terugvinden zou je zeggen.
Of de fiets is in een sloot gegooid.
Dat hebben ze uiteraard wel gedaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:17 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het vreemd dat ze niet aan automobilisten vragen die daar rond dat tijdstip reden of die iets gezien hebben.
Ik prik voornamelijk naar lijken als ik bovenstaande specialisten moet geloven.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
Zo raar is het niet hoor. Er zijn daar in dat gebied meerdere vrouwen lastig gevallen in het verleden. Er wonen gewoon een hoop gekkies niet ver daar vandaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste is niet nodig, er zitten diverse woonwagenkampen in de omgeving.... ook waar ze langsgefietst moet zijn om op de locatie te komen waar nu gezocht wordt.
Hoppatee, alle vooroordelen op een rijtje, we zijn er weer; Asielzoekers, bewoners van een GGZ-instelling, Oostblokkers, Kampers.
Wat een triestigheid idd weer
Een hoop volgens mijquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:14 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Als politie moet je alle opties openhouden en kan je je niet laten beinvloeden door wat men denkt wat politiek correct is om rekening mee te houden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:19 schreef Kim-Holland het volgende:
MEER KLEDING
In het bos bij Huis ter Heide zijn nog meer kledingstukken gevonden. Jens wil niet zeggen om wat voor kledingstukken het gaat, maar zegt wel dat het vermoeden bestaat dat ze van Anne zijn.
ANDERE INCIDENTEN
De politie houdt alle nog scenario's open en kijkt ook naar andere incidenten in de omgeving, zoals een recente beroving.
AZC
Ook de aanwezigheid van een asielzoekerscentrum, de McDonald's en ggz-instellingen in de omgeving wordt meegenomen in het onderzoek, stelt Jens. "Er is niets concreets, maar alles wat maar iets kan bijdragen aan het onderzoek nemen we mee. Maar laat ik duidelijk zijn: we hebben vooralsnog geen enkele aanwijzing dat er een verband is met deze instellingen of organisaties", zegt Jens. [rtv Utrecht]
Vooroordelend?
Ik ken de apparatuur, nergens zeg ik dat ik precies weet waar ze het voor gebruiken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:17 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Wist niet dat je bij de recherche zat. In dat geval zul je het idd beter weten.
Maar dat mag je niet zeggen anders krijg je half FOK! over je heen, ook al staat overal beschreven dat er eerdere en later berovingen waren door gasten met een buitenlands accent..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:20 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Zo raar is het niet hoor. Er zijn daar in dat gebied meerdere vrouwen lastig gevallen in het verleden. Er wonen gewoon een hoop gekkies niet ver daar vandaan.
Ik denk eerder een grid uitzetten omzeker te weten (en uit te sluiten) dat er niets overgeslagen word.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:21 schreef FYazz het volgende:
[..]
Een hoop volgens mij![]()
Ze gebruiken het dus om een soort grid aan te leggen op plekken waar mogelijke sporen zijn gevonden t.b.v. een reconstructie?
Ik ben bekend met die omgeving. Maar dat fietspad gedeelte van de Kampweg in Soesterberg ligt toch aardig uit de route van Anne. Beetje vergezocht dus.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:00 schreef Kim-Holland het volgende:
Of de dader is er zelf op de fiets vandoor. Als er al een dader is. Dat hebben we al eens eerder gezien.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:12 schreef Loekie1 het volgende:
Wat raar is is dat die fiets onvindbaar is. Die kan achterin een auto gegooid zijn.
Bij suicide zou je toch die fiets snel terugvinden zou je zeggen.
Of de fiets is in een sloot gegooid.
Zou ook goed kunnen. Zijn er daar sloten in de omgeving?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Of de dader is er zelf op de fiets vandoor. Als er al een dader is. Dat hebben we al eens eerder gezien.
Kan..toch heb ik wel enigszins vertrouwen in Henk Jan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben bekend met die omgeving. Maar dat fietspad gedeelte van de Kampweg in Soesterberg ligt toch aardig uit de route van Anne. Beetje vergezocht dus.
twitter:rikdogger twitterde op woensdag 04-10-2017 om 12:25:13Het onderzoek in Huis ter Heide zal nog wel even duren. Er worden meerdere dixie-toiletten neergezet voor het onder… https://t.co/K7x72RDMNS reageer retweet
Klopt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:23 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Maar dat mag je niet zeggen anders krijg je half FOK! over je heen, ook al staat overal beschreven dat er eerdere en later berovingen waren door gasten met een buitenlands accent..
Ja verhip ! Is risicovol lijkt me, maar ja, het zou kunnen..dank voor deze manier van kijken..Het is donker, let je dan nog op een zwarte fiets? Alles lijkt hetzelfde.. en verdeop gooit zo iemand de fiets in een slootquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Of de dader is er zelf op de fiets vandoor. Als er al een dader is. Dat hebben we al eens eerder gezien.
twitter:ParlerBleuGus twitterde op woensdag 04-10-2017 om 12:30:43@rtvutrecht #annefaber vorig jaar: vrouwen zijn ih bos bij zorginstelling Abrona in Huis ter Heide lastiggevallen door n 19-jarige bewoner. reageer retweet
Nee want dat is niet politiek correct.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:32 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind zoiets reden om meer aan de grote klok te hangen. Meisjes gaan daar niet fietsen als ze weten van deze gebeurtenissen.
De verdachte op de moord van Savannah had ook haar fiets een stuk meegenomen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:32 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Ja verhip ! Is risicovol lijkt me, maar ja, het zou kunnen..dank voor deze manier van kijken..Het is donker, let je dan nog op een zwarte fiets? Alles lijkt hetzelfde.. en verdeop gooit zo iemand de fiets in een sloot
Of een vrouw... Vooroordelen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:36 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom niet aan automobilisten gevraagd of ze een man op een opoefiets hebben gezien?
Of voetgangers of fietsers. Ze moesten letten op een rode sticker achterop de fiets. Die kun je er ook afhalen toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:36 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom niet aan automobilisten gevraagd of ze een man op een opoefiets hebben gezien?
Tuurlijk, maar ik denk niet dat de dader daar aan heeft gedacht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:38 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Of voetgangers of fietsers. Ze moesten letten op een rode sticker achterop de fiets. Die kun je er ook afhalen toch?
Offtopic; Jij woont zelf ook dichtbij zo'n instelling dacht ik gelezen te hebben?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:34 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Nee want dat is niet politiek correct.
Omdat er volgens mij helemaal niet specifiek gezocht wordt naar een "man op een opoefiets"?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:36 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat wij in dezelfde buurt wonen. Ik heb persoonlijk ook meerdere keren last van die lui gehad. Ga 's avonds dan ook niet meer alleen naar buiten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Offtopic; Jij woont zelf ook dichtbij zo'n instelling dacht ik gelezen te hebben?
Ik ook, en ja, ze lopen gewoon los al dan niet onder drugs die ze buiten de poort mogen nuttigen.
In het voorjaar nog dingen gebeurd die het nieuws haalde maar om mijn privacy te waarborgen ga ik het niet delen.Ik bedoel maar te zeggen; het is linke soep.
Eventueel later, na het zien van de politieberichten, waar men nadrukkelijk wees op deze stickerquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:39 schreef NoXia het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik denk niet dat de dader daar aan heeft gedacht.
Vandaar ook dat in het bericht van de politie gewoon het "buitenlandse accent" van de overvallers wordt benoemd, omdat ze dat politiek correct niet willen vermelden...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:34 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Nee want dat is niet politiek correct.
De politie heeft in het algemeen gevraagd aan iedereen die Anne dan wel haar fiets heeft gezien, om contact op te nemen met de politie. Genoeg beelden en kenmerken van zowel Anne als de fiets zijn verspreid en iedereen die het nieuws volgt weet om welk gebied het gaat. Dat lijkt me voldoende.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:36 schreef Loekie1 het volgende:
Is er water in de omgeving dan?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:23 schreef NoXia het volgende:
Is er al in de omgeving gebaggerd? Ivm haar fiets?
Daarnaast zou een man op een damesfiets mij niet eens echt opvallen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:40 schreef manifold het volgende:
[..]
Omdat er volgens mij helemaal niet specifiek gezocht wordt naar een "man op een opoefiets"?
Zou het? Gezelligquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:40 schreef MadameMossel het volgende:
[..]
Ik denk dat wij in dezelfde buurt wonen. Ik heb persoonlijk ook meerdere keren last van die lui gehad. Ga 's avonds dan ook niet meer alleen naar buiten.
Soms denk ik dan: maak een kaart met veilige plekken, ben je sneller klaar..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:44 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten burgers dan maar een kaart maken met onveilige plekken waar je momenteel beter niet in je eentje een leuke fietstocht kan gaan maken omdat er recentelijk onopgeloste misdrijven gepleegd zijn bijvoorbeeld.
Alsof dat hier ook maar enig nut heeftquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:44 schreef zoekoog het volgende:
Op zulke momenten snap ik ineens waarom een diefstalchip in een fiets handig kan zijn..
Dan kom je niet meer buiten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:44 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien moeten burgers dan maar een kaart maken met onveilige plekken waar je momenteel beter niet in je eentje een leuke fietstocht kan gaan maken omdat er recentelijk onopgeloste misdrijven gepleegd zijn bijvoorbeeld.
Nou, beetje overdreven zeg.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:46 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Soms denk ik dan: maak een kaart met veilige plekken, ben je sneller klaar..
Volgens mij is Abrona (voormalige Sterrenberg) een instelling voor zwakzinnigen, niet voor drugsverslaafden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Offtopic; Jij woont zelf ook dichtbij zo'n instelling dacht ik gelezen te hebben?
Ik ook, en ja, ze lopen gewoon los al dan niet onder drugs die ze buiten de poort mogen nuttigen.
In het voorjaar nog dingen gebeurd dat het nieuws haalde maar om mijn privacy te waarborgen ga ik het niet delen.![]()
Ik bedoel maar te zeggen; het is linke soep.
Waarom berichten verspreiden die pertinent niet waar zijn?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:41 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wat je ziet is dat politie sowieso weinig waarschuwt met dit soort zaken, ongeacht de afkomst van de dader. Toen bij de Utrechtse serieverkrachter deden de scholen en politie ook vrij weinig. Het waren de studenten zelf die anderen waarschuwden en maatregelen troffen om niet alleen te rijden.
quote:Het allereerste bericht over de verkrachter stond op 5 oktober 1995 in het U-blad, het wekelijkse papieren universiteitsblad.
[...]
De politie had eind september – het was een tijd waarin het internet nog in de kinderschoenen stond - pamfletten opgehangen in universitaire gebouwen en bedrijven in De Uithof en omgeving. Dit om mensen te waarschuwen en om tips binnen te krijgen.
[...]
De faculteit Farmacie stuurde alle studenten en medewerkers een mail waarin werd gewaarschuwd voor de verkrachter. Een klusje dat toen nog veel werk kostte, aldus ‘de automatiseringsdienst’. In het Buys Ballot Laboratorium (tegenwoordig Buys Ballot Gebouw) werd per fax een eerste signalement verspreid.
[...]
Maar inmiddels zat de angst er in De Uithof toch goed in. De politie en de beveiliging van de universiteit surveilleerden al extra, maar nu werden ook bosjes gesnoeid en werd kapotte straatverlichting vervangen.
Nee die instelling voor drugsverslaafden zit inderdaad ergens anders.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij is Abrona (voormalige Sterrenberg) een instelling voor zwakzinnigen, niet voor drugsverslaafden.
In mijn buurt zit werkelijk alles door elkaar.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:48 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens mij is Abrona (voormalige Sterrenberg) een instelling voor zwakzinnigen, niet voor drugsverslaafden.
Die staat daar gewoon af te wachten hoe&wat? Het zou je werk maar zijn... Ik lijk iig uit zijn tweets op te maken dat de politiehond op een bepaalde plek ging blaffen, dat er daarna extra rechercheurs kwamen en die GPS rovers. Heeft de hond daar wat gevonden? Of is dat te kort door de bocht?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:28 schreef NoXia het volgende:
twitter:rikdogger twitterde op woensdag 04-10-2017 om 12:25:13Het onderzoek in Huis ter Heide zal nog wel even duren. Er worden meerdere dixie-toiletten neergezet voor het onder… https://t.co/K7x72RDMNS reageer retweet
Zijn er geen chips, die continu iets uitzenden? Maak die nog ff dan..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:46 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Alsof dat hier ook maar enig nut heeft. Dat is alleen handig als de politie een fiets vindt zonder eigenaar.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Gewoon aan het werk op dierendag...
Bikkels zijn hetquote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Gewoon aan het werk op dierendag...
Dan heb je het over gps trackers. Die zijn vaak duurder dan zo een fiets.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:52 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Zijn er geen chips, die continu iets uitzenden? Maak die nog ff dan..
Je kan vanalles vinden in zo'n stuk bos he. Hoeft helemaal niet meer haar te maken te hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die staat daar gewoon af te wachten hoe&wat? Het zou je werk maar zijn... Ik lijk iig uit zijn tweets op te maken dat de politiehond op een bepaalde plek ging blaffen, dat er daarna extra rechercheurs kwamen en die GPS rovers. Heeft de hond daar wat gevonden? Of is dat te kort door de bocht?
En die kun je op geheime plaatsen in je fiets verstoppen...? Diefstalchips zijn ook niet echt geheim qua plaats in de fiets lees ik nu..Oprechte vraag .. of zit een gps-tracker altijd zichtbaar op een fiets, of zijn ze daar nog mee bezig om zoiets te bedenken.. ?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:56 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dan heb je het over gps trackers. Die zijn vaak duurder dan zo een fiets.
Moelanders?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
Maar gewoon even algemeen reageren op die 'onveilige' omgeving.
...
die camping op de Amersfoortse straat die voornamelijk bewoond wordt door MOElanders.
Als je het achteraf inbouwt is het vaak wel opzichtig. Ergens een kastje ofzo.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:00 schreef zoekoog het volgende:
[..]
En die kun je op geheime plaatsen in je fiets verstoppen...? Diefstalchips zijn ook niet echt geheim qua plaats in de fiets lees ik nu..Oprechte vraag .. of zit een gps-tracker altijd zichtbaar op een fiets, of zijn ze daar nog mee bezig om zoiets te bedenken.. ?
Zullen we even niet vooruit lopen op de zaken? Ze is nog niet eens gevonden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:06 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
De zogenaamde MOE-landers – (arbeids)migranten uit Midden- en Oost-Europa, waaronder die uit de nieuwe EU-lidstaten Polen (2004), Roemenië en Bulgarije (2007) – zijn de laatste tijd regelmatig in het nieuws, niet zelden negatief. Berichten over overbewoning, drankoverlast en criminele activiteiten passeren de afgelopen maanden steeds vaker de revue. En de kritiek op de overlast van deze ‘gastarbeiders’ vanuit de samenleving is daarmee groeiende.
bron:
http://www.republiekalloc(...)anen-van-de-jaren-10
Bedankt ! Zou toch een uitdaging moeten zijn voor de industrie en samenleving om het in goedkope fietsen ook te kunnen plaatsen..zoiets verwacht ik dan in mijn naiviteit..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:06 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Als je het achteraf inbouwt is het vaak wel opzichtig. Ergens een kastje ofzo.
Maar ik denk dat bij duurdere fietsen dit wel in een van de stangen of in het achterlicht kan worden geplaatst.
Duurde lang.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:12 schreef JaneDoe het volgende:
ah, we zijn al beland bij het hoofdstuk 'de dader is vast een asielzoekers/allochtoon'
Dit is een Cluedo topicquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zullen we even niet vooruit lopen op de zaken? Ze is nog niet eens gevonden.
inclusief jouw reactie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef manifold het volgende:
Deze gehele topic reeks is verzand in een slowchat waar iedere onbenullige gedachte uitgeschreven lijkt te moeten worden, in plaats van een verzameling van met bronnen onderbouwde berichten...
Zullen we het aub niet hebben over een lijk etc.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dit is een Cluedo topic
Dader is een drugsverslaafde zwakzinnige oostblokker uit het AZC.
'r fiets ligt in een nabijgelegen vijver.
We zijn nog op zoek naar het wapen, de locatie en een motief.
O ja, en een lijk.
Ik blijf goede hoop houden hoor, gaf alleen even aan waar dit topic over gaat.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:17 schreef EternalNow het volgende:
[..]
Zullen we het aub niet hebben over een lijk etc.
Ik weet niet precies welke van mijn twee reacties je bedoelt, maar ben je het er dan niet mee eens dat dit niet de plek is om bijvoorbeeld te discussieren of er een chip uitgevonden kan worden om fietsen mee op te sporen? Is een poging om het weer ontopic te krijgen met door bronnen onderbouwde berichten dan heel vreemd?quote:
Dat vindt jij en dat is je goed recht. Je kunt nooit weten of mensen hier eens over gaan nadenken, zeker als je deze zaak ziet, waarin de fiets nog weg is, met zo'n chip zou het sneller kunnen zijn gegaan.. beetje ruimer denken...en ik ben blij met de info die ik kreeg, ik vind 99% van de bijdrages interessant..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:21 schreef manifold het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke van mijn twee reacties je bedoelt, maar ben je het er dan niet mee eens dat dit niet de plek is om bijvoorbeeld te discussieren of er een chip uitgevonden kan worden om fietsen mee op te sporen? Is een poging om het weer ontopic te krijgen met door bronnen onderbouwde berichten dan heel vreemd?
Niets vooruit lopen op de zaken. Er is een fiets vermist. Hoe moeilijk is het dan om even een boa langs de genoemde locaties te sturen om tussen de gestalde fietsen te neuzen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zullen we even niet vooruit lopen op de zaken? Ze is nog niet eens gevonden.
Geldt dat niet voor bijna alle NWS-topics?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef manifold het volgende:
Deze gehele topic reeks is verzand in een slowchat waar iedere onbenullige gedachte uitgeschreven lijkt te moeten worden, in plaats van een verzameling van met bronnen onderbouwde berichten...
Dat soort dingen gebeurt heus wel, het heeft alleen totaal geen nut dergelijke informatie te verstrekken naar buiten toe.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niets vooruit lopen op de zaken. Er is een fiets vermist. Hoe moeilijk is het dan om even een boa langs de genoemde locaties te sturen om tussen de gestalde fietsen te neuzen?
In grote aantallen geparkeerde fietsen valt zo'n Oma fiets nauwelijks op. Best kans dus, als hij daar staat, dat de mensen daar hem niet gezien hebben. Zeker niet op locaties waar de meeste voorbijgangers nauwelijks Nederlands kennen en zeker het Nederlandse nieuws niet volgen.
Niet omdat de kans groot zou zijn dat de dader daar vandaan komt, maar juist omdat het zo'n enorm gemakkelijke manier is om na te gaan.
Sorry, Mea Culpa.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:12 schreef JaneDoe het volgende:
ah, we zijn al beland bij het hoofdstuk 'de dader is vast een asielzoekers/allochtoon'
Ik snap je wel...kleine moeite toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niets vooruit lopen op de zaken. Er is een fiets vermist. Hoe moeilijk is het dan om even een boa langs de genoemde locaties te sturen om tussen de gestalde fietsen te neuzen?
In grote aantallen geparkeerde fietsen valt zo'n Oma fiets nauwelijks op. Best kans dus, als hij daar staat, dat de mensen daar hem niet gezien hebben. Zeker niet op locaties waar de meeste voorbijgangers nauwelijks Nederlands kennen en zeker het Nederlandse nieuws niet volgen.
Niet omdat de kans groot zou zijn dat de dader daar vandaan komt, maar juist omdat het zo'n enorm gemakkelijke manier is om na te gaan.
Fiets, lichaam (in leven of niet) en dader/motief.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dit is een Cluedo topic
Dader is een drugsverslaafde zwakzinnige oostblokker uit het AZC.
'r fiets ligt in een nabijgelegen vijver.
We zijn nog op zoek naar het wapen, de locatie en een motief.
O ja, en een lijk.
Vertel..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Fiets, lichaam (in leven of niet) en dader/motief.
Ik zou het wel prettig vinden wanneer er met enig respect over Anne gesproken wordt. Helaas ben ik wat nauwer bij deze zaak betrokken dan me lief is en mijn hart huilt voor de familie.
Nou, nou wist niet dat je boos werd.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:49 schreef manifold het volgende:
[..]
Waarom berichten verspreiden die pertinent niet waar zijn?
https://www.dub.uu.nl/nl/(...)-uithof-jaren-de-ban
[..]
Ja dat heb ik ook al dagen. Dan denk, fijn ze is gevonden! Maar dan staat er Utrecht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:29 schreef Montagui het volgende:
Elke keer als ik de topictitel een vluchtige blik geef lees ik ....."Terecht"
Voor feiten moet je eigenlijk bij de Politie zijn, die weten dit alleen. Ik denk dat het toch in een behoefte voorziet, dat mensen dingen niet willen uitsluiten op voorhand en dat men overal aan denkt, ook het schier onmogelijke..en je leert ook van zulke bijdrages, ik zie apparaten ik wist niet dat ze bestondenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor bijna alle NWS-topics?
Als je alleen geïnteresseerd bent in feiten rond deze zaak, wat ik me overigens goed kan voorstellen, zijn er prima alternatieven te vinden op de interwebz.
Ik hoop...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef Mammietje het volgende:
Best opvallend dat ze (met honden, of overschat ik die?) Anne nog niet gevonden hebben als haar kleding daar ligt. Geeft toch een beetje hoop dat ze dan toch meegenomen (en dus misschien nog leeft) of (gewond?) gevlucht is.
Die prikstokken beloven niet veel goeds.
Ik denk niet dat je de speurhonden overschat... Als ze in de nabije omgeving van de gevonden spullen zou zijn, levend of niet, was ze al gevonden, denk ik.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef Mammietje het volgende:
Best opvallend dat ze (met honden, of overschat ik die?) Anne nog niet gevonden hebben als haar kleding daar ligt. Geeft toch een beetje hoop dat ze dan toch meegenomen (en dus misschien nog leeft) of (gewond?) gevlucht is.
En waar maak je uit op dat dat niet gebeurt? Een politieonderzoek is veel uitgebreider dan wat je ziet in de media of hier leest. Geloof me dat er hier niets verzonnen gaat worden waar de recherche zelf niet ook al aan gedacht heeft.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
quote:AZC
Ook de aanwezigheid van een asielzoekerscentrum, de McDonald's en ggz-instellingen in de omgeving wordt meegenomen in het onderzoek, stelt Jens. "Er is niets concreets, maar alles wat maar iets kan bijdragen aan het onderzoek nemen we mee. Maar laat ik duidelijk zijn: we hebben vooralsnog geen enkele aanwijzing dat er een verband is met deze instellingen of organisaties", zegt Jens. [rtv Utrecht]
Ik geloof dat het voor de honden nog best lastig is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef Mammietje het volgende:
Iedereen hoopt mee.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik hoop...
Waarom zou een dader de moeite nemen een lichaam te begraven om vervolgens de kleding rond te laten slingeren?
Ik hoop, ik hoop, ik hoop.
Dat 'kunnen'is ook afhankelijk van of er voldoende personeel aanwezig is om dat te 'kunnen'.. Als er burgers zijn die dat vanuitzichzelf gaan checken omdat ze dit lezen, wie weet wat het oplevert?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeurt heus wel, het heeft alleen totaal geen nut dergelijke informatie te verstrekken naar buiten toe.
Als jij het kunt bedenken dan kunnen zij het zeker.
Sterkte, zoals ik in een later post al zei bedoelde ik voornamelijk dat het topic die kant op stuurde zonder zekerheid.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Fiets, lichaam (in leven of niet) en dader/motief.
Ik zou het wel prettig vinden wanneer er met enig respect over Anne gesproken wordt. Helaas ben ik wat nauwer bij deze zaak betrokken dan me lief is en mijn hart huilt voor de familie.
Heilig gebied..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef 2NutZ het volgende:
Oeh je mag ook echt NIET speculeren of zeggen dat je denkt dat het misschien iemand kan zijn van een AZC he![]()
dat kan ECHT niet hoor, echt heel ongeloofwaardig want die lui doen nooit iets verkeerd.
Het hoeft natuurlijk niet gebeurd te zijn, maar de kans dat ze cultureel verrijkt is, is natuurlijk aanwezig.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef 2NutZ het volgende:
Oeh je mag ook echt NIET speculeren of zeggen dat je denkt dat het misschien iemand kan zijn van een AZC he![]()
dat kan ECHT niet hoor, echt heel ongeloofwaardig want die lui doen nooit iets verkeerd.
Zuchtdaar is een forum voor, om te speculeren o.a.
Is hysterie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:26 schreef 2NutZ het volgende:
Zuchtdaar is een forum voor, om te speculeren o.a.
Ach, kom op.quote:
Precies, dan moet je dat ook gewoon kunnen zeggen. Valt overigens ook gewoon onder een mening geven. Maar ja, schuimbek sjw zitten overal helaas.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:46 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het hoeft natuurlijk niet gebeurd te zijn, maar de kans dat ze cultureel verrijkt is, is natuurlijk aanwezig.
Er is zoveel niet logisch in deze zaak.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach, kom op.
Als je die route van het AZC naar die Mac Donalds bekijkt, is dat gewoon niet logisch.
https://www.anwb.nl/verke(...)&transportMode1=bike
Die asielzoekers hangen allemaal in Soesterberg rond, niet in Huis ter Heide. Wat hebben ze daar te zoeken?
Nee, ik heb de info middels een dm gekregen. Voor mij is het wel duidelijk en is dit geen sensatiezoekerij.quote:
Nee, ik heb ze ook niet gezien toen de NOS het aldoor over een witte man had die al die mensen in Las vegas doodde. Dat is gek genoeg wel normaal.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:47 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik vraag me af of de mensen waarvan je niet mag speculeren ook zo tekeer gaan op de sites van de nieuwsbrengers..Iets zegt me dat dat niet het geval is.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Is hysterie.
Gr gr Judith Sargentini.
Het zou ook enigszins gek zijn als ze het naast het AZC zouden doen. Niet dat ik onmiddellijk verwacht dat iemand van het GGZ of AZC dit heeft gedaan, maar ik denk dat de politie er wel onderzoek naar zal verrichten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:53 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Er is zoveel niet logisch in deze zaak.
Wat de asielzoekers daarginds te zoeken hebben weet ik ook niet. Ik ken de buurt niet, maar ze zijn niet verplicht om op 1 plek te blijven, toch? Sommigen zullen vast matties hebben met een auto.
Dat schrijven de nieuws-sites dan ook, dus het is geen speculatie.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:55 schreef zomer86 het volgende:
[..]
Het zou ook enigszins gek zijn als ze het naast het AZC zouden doen. Niet dat ik onmiddellijk verwacht dat iemand van het GGZ of AZC dit heeft gedaan, maar ik denk dat de politie er wel onderzoek naar zal verrichten.
Dat is prima dat jij dat vind. Heel veel mensen willen wel speculeren, wat overigens gewoon legaal is en niets mis mee is. Wat ook best logisch is als je zoiets als dit aantrektquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze is nog niet eens gevonden, en men is al bezig met wie de mogelijke dader is.
Ik vind dat niet kunnen.
Precies wat de politie ook doet hoor. Wanneer men weet dat ze een stalker of vijand heeft, is het misschien gemakkelijker om haar te vinden toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind dat niet kunnen.
Dan lees je niet meer mee.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind dat niet kunnen.
Natuurlijk, maar die brengen tijdens zo’n onderzoek echt niet naar buiten wie ze mogelijk in het vizier hebben.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:57 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Dat is prima dat jij dat vind. Heel veel mensen willen wel speculeren, wat overigens gewoon legaal is en niets mis mee is. Wat ook best logisch is als je zoiets als dit aantrekt
Laat die mensen lekker, of heb je er echt heel veel last van?
Btw de politie zelf is ook al met een mogelijke dader bezig hoor, terwijl ze nog niet gevonden is
Maar hier zie je dat toch ook niet? wie worden hier allemaal aangehaald als mogelijke dader? misschien heb ik wat gemist maar ik heb geen namen of foto's van personen gezien.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar die brengen tijdens zo’n onderzoek echt niet naar buiten wie ze mogelijk in het vizier hebben.
En dat vind ik ook slecht aan speculeren over de dader, de stemming kan heel negatief omslaan.
Verder dan 'vermist' is het sowieso gissen. Ook naar mogelijke daders.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
De kans is idd niet groot dat ze nog leeft, dat zeg ik toch ook nergens?
Ik zie daar nooit asielzoekers in een auto.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:53 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Er is zoveel niet logisch in deze zaak.
Wat de asielzoekers daarginds te zoeken hebben weet ik ook niet. Ik ken de buurt niet, maar ze zijn niet verplicht om op 1 plek te blijven, toch? Sommigen zullen vast matties hebben met een auto.
De jas lag bij die stallen toch? Kan zijn dat ze daar geschuild heeft en haar jas even heeft uitgetrokken? of wat jij zegt inderdaad.. hoop voor je dat er gauw duidelijkheid komt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zie daar nooit asielzoekers in een auto.
Verder was het gewoon takkeweer. Wat denk je? Dat zo'n asielzoeker denkt: "Hee, laat ik even een eind gaan fietsen door de stromende regen opzoek naar een meisje om te overvallen/ontvoeren/vermoorden? Wel nee joh.
En wat is er dan onlogisch aan deze zaak? Ik zie geen bijzonder onlogische dingen op dit moment.
* Jonge vrouw gaat een fietsroute fietsen
* Ze komt in de regen terecht maar was daar op voorbereid want ze had regenkleding bij zich
* Ze heeft contact via de Whatsapp met haar vriend
* Ze stuurt een selfie in de regen (kijk mij nu eens een verzopen katje zijn)
* Ze verdwijnt van de radar op de route die ze fietste
* Regenjas en een ander kledingstuk worden gevonden
Over die regenjas en kleding gesproken... Weet iemand of het nog regende toen haar mobiel geen contact meer maakte? Fietsen in een regenjas maakt bezweet. Zeker als je stevig doorfietst omdat de lol er wel af is in de regen en je dus naar huis wilt. Voor hetzelfde geld is het gestopt met regenen en heeft ze haar regenjas en bv een sweater uitgetrokken om wat af te koelen. Als ze die natte spullen niet in de rugzak wilde hebben heeft ze die misschien op dat rek van haar fiets gelegd? Niet echt goed vastgezet? Dan kan die van de fiets gevallen zijn in een schermutseling en zo aan de aandacht van de dader zijn ontsnapt.
Het is gewoon raar. Anne is niet het soort meisje dat zo maar een paar dagen van de radar verdwijnt zonder iets van zich te laten horen zegt de familie. het feit dat ze tijdens haar fietstocht contact hield met haar vriend lijkt dat te onderschrijven. Daarnaast had ze afspraken staan na die fietstocht.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind dat niet kunnen.
Volgens mij is dat gewoon een groene regenjas hoor, parka.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:15 schreef Mammietje het volgende:
Aan de selfie te zien had ze geen speciale regenkleding aan maar haar gewone jas. Die doe je niet zomaar uit, ook niet als ie nat is.
Boer Jasper?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat laatste is niet nodig, er zitten diverse woonwagenkampen in de omgeving.... ook waar ze langsgefietst moet zijn om op de locatie te komen waar nu gezocht wordt.
Hoppatee, alle vooroordelen op een rijtje, we zijn er weer; Asielzoekers, bewoners van een GGZ-instelling, Oostblokkers, Kampers.
Wat een triestigheid idd weer
Jouw reactie laat zien dat het dan toch allemaal niet zo logisch is?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is gewoon raar. Anne is niet het soort meisje dat zo maar een paar dagen van de radar verdwijnt zonder iets van zich te laten horen zegt de familie. het feit dat ze tijdens haar fietstocht contact hield met haar vriend lijkt dat te onderschrijven. Daarnaast had ze afspraken staan na die fietstocht.
Dus vrijwillig verdwenen is onwaarschijnlijk.
In het geval van een ongeval (aanrijding met een auto/brommer of eenzijdig ongeval) zou je (meer) sporen verwachten.
Wat blijft er dan over dan een misdrijf? Ontvoering? Moord?
Dat er buiten die kleding niets gevonden is kan ook betekenen dat ze vrijwillig is meegegaan (schuilen voor het weer?) waarna het daar verkeerd is gelopen en de dader die kleding gedumpt heeft waar hij haar ontmoet heeft of zo? Maar dan is het weer niet logisch dat haar telefoon daar weg viel...
Complete speculatie: een hersenbloeding.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat blijft er dan over dan een misdrijf? Ontvoering? Moord?
Ik denk dat jij bedoelt dat het onlogisch is dat er geen misdrijf in het spel is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:21 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Jouw reactie laat zien dat het dan toch allemaal niet zo logisch is?
Jij; En wat is er dan onlogisch aan deze zaak? Ik zie geen bijzonder onlogische dingen op dit moment.
En dan? Dan was ze al lang gevonden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Complete speculatie: een hersenbloeding.
Heb je daar een link van? Ik heb niets gelezen over stallen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:14 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
De jas lag bij die stallen toch? Kan zijn dat ze daar geschuild heeft en haar jas even heeft uitgetrokken? of wat jij zegt inderdaad.. hoop voor je dat er gauw duidelijkheid komt.
Dat heb ik toen niet gevolgd, veel later pas ben ik die topics gaan doorspitten. Daar gebeuren rare dingen idd. Net zoals er in de omgeving waar ze naar Anne zoeken ook rare dingen gebeuren, volgens de media.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij bedoelt dat het onlogisch is dat er geen misdrijf in het spel is.
Ik denk in zo'n situatie aan iets heel anders als je het over onlogisch hebt. Dan denk ik bv aan het verhaal van die twee meisjes in Panama; daar waren heel veel rare dingen bekend.
Misschien omdat op het dode lichaam duidelijke sporen zitten van de 'dader' (Daarvan wil dader niet dat dat wordt gevonden) , een dodelijk lichaam boven grond valt eerder op bij passanten, er komen dieren opaf, dodelijk lichaam wordt eerder gevonden (Wat doen die beesten daar ineens allemaal, wat ruikt het hier..?) en misschien weet de dader dat zijn sporen niet op haar kleding zitten, omdat hij dit zeker weet.. (Ik denk hardop..eerst de persoon de kleren zelf uit laten doen of zelf met handschoenen de kleren uit laten doen....) en dat hij dit als afleiding (verwarring) op een andere plek heeft neergelegd, zonder het te hebben aangeraakt met de handen..quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zou een dader de moeite nemen een lichaam te begraven om vervolgens de kleding rond te laten slingeren?
Ben ik het mee eens. Er ontstaat een hele negatieve sfeer. Ja, het ziet er niet goed uit op dit moment. Maar laten we wat meer hoop houden mensen. Die negativiteit penetreert het hele internet al, laten we er niet teveel aan meewerken. Voor alle mensen die haar kennen is het al erg genoeg zonder dat ze alles moeten gaan ontwijken wat hier en elders gezegd wordt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar die brengen tijdens zo’n onderzoek echt niet naar buiten wie ze mogelijk in het vizier hebben.
En dat vind ik ook slecht aan speculeren over de dader, de stemming kan heel negatief omslaan.
Je hoeft niet direct te sterven als je een hersenbloeding hebt. Misschien is ze wel ernstig in de war een water ingereden. Misschien, misschien, misschien...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan? Dan was ze al lang gevonden.
twitter:rikdogger twitterde op woensdag 04-10-2017 om 14:27:36Politie lijkt af te schalen in Huis ter Heide. Verschillende rechercheurs zijn al vertrokken. Ook agenten met hond… https://t.co/nerGIEzjSk reageer retweet
Dat valt ook onder een ongeval en zoals gezegd, dan zou ze al gevonden zijn.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:21 schreef Messina het volgende:
[..]
Complete speculatie: een hersenbloeding.
Ik kan niet inzoemen maar het lijkt er op dat vlak voor haar mobiel uitviel, de regen was gestopt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:17 schreef Pierge het volgende:
Historische buienradar: https://www.buienradar.nl(...)ienradar-terugkijken
Maar als je toch gaat graven... dan stop je die kleren er toch gewoon bij? Kleine moeite + minder kans dat ze op de juiste plek gaan zoeken.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:27 schreef zoekoog het volgende:
[..]
Misschien omdat op het dode lichaam duidelijke sporen zitten van de 'dader' (Daarvan wil dader niet dat dat wordt gevonden) , een dodelijk lichaam boven grond valt eerder op bij passanten, er komen dieren opaf, dodelijk lichaam wordt eerder gevonden (Wat doen die beesten daar ineens allemaal, wat ruikt het hier..?) en misschien weet de dader dat zijn sporen niet op haar kleding zitten, omdat hij dit zeker weet.. (Ik denk hardop..eerst de persoon de kleren zelf uit laten doen of zelf met handschoenen de kleren uit laten doen....) en dat hij dit als afleiding (verwarring) op een andere plek heeft neergelegd, zonder het te hebben aangeraakt met de handen..
Waar de telefoon voor het laatst uitstraalde is in de buurt van de gevonden kleding.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Je hoeft niet direct te sterven als je een hersenbloeding hebt. Misschien is ze wel ernstig in de war een water ingereden. Misschien, misschien, misschien...
Dat is zo kut aan deze vermissing: de aanknopingspunten die er wél zijn maken het alleen maar vreemder. Dat haar telefoon op een andere plek uit is gegaan dan waar de jas is gevonden is raar.
En als mijn batterij bijna leeg is zou ik dat laten weten. Maar misschien heeft ze dat niet door gehad of zo.
Oke. en nu?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:37 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
https://twitter.com/johnmaes/status/915556173646041089
De vindplaats van de mogelijke kleding van Anne Faber ligt tegenover dit gebouw, vroeger station Huis ter Heide.
Lijkt me prima schuilplek voor de regen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:37 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
De vindplaats van de mogelijke kleding van Anne Faber ligt tegenover dit gebouw, vroeger station Huis ter Heide.
Bij gebrek aan nieuws zijn de journalisten maar wat plaatjes aan het schieten van de omgeving. Totaal irrelevante info.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:37 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Het laatste dat ik erover hoorde was dat het laatste telefoonsignaal kwam vanuit De Soester Duinen. Dat is zo'n 18 minuten fietsen van Huis ter Heide.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar de telefoon voor het laatst uitstraalde is in de buurt van de gevonden kleding.
Ik denk dat je het verwart met het laatste berichtje dat ze stuurde.
En daar kun je ook met de auto komen?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Het laatste dat ik erover hoorde was dat het laatste telefoonsignaal kwam vanuit De Soester Duinen. Dat is zo'n 18 minuten fietsen van Huis ter Heide.
Dat lieten ze bij opsporing verzocht toch ook zien. Op die kaart bij punt 56 was signaal weggevallen en bij 50 vindplaats van de jas.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Het laatste dat ik erover hoorde was dat het laatste telefoonsignaal kwam vanuit De Soester Duinen. Dat is zo'n 18 minuten fietsen van Huis ter Heide.
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:40 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Bij gebrek aan nieuws zijn de journalisten maar wat plaatjes aan het schieten van de omgeving. Totaal irrelevante info.
Raar. De politie had het over de Mac Donalds... dat is een stukje oostelijkerquote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:37 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Geloof dat iemand hier gister een foto van heeft geplaats.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 14:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En daar kun je ook met de auto komen?
Misschien is ze een auto ingetrokken. Of vrijwillig ingestapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |