Ik had beter Aukje kunnen noemen inderdaad. Maar ik was afgeleid door je echte naam...quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 21:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Frouk is geen mannelijke naam, Guus wel.
(Ik heet zotoevallig)
Ik ken enkel vrouwelijk brechtenquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:22 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik ken meerdere vrouwelijke brechten. ik vind brecht unisex
Waarom je kind een kleuternaam geven? Als het goed loopt, zijn ze langer volwassen dan klein kind. Namen als Lieve en Schatje vind ik ook niets. Je bent een volwassen vrouw, verantwoordelijke positie en dan moet je in een voorstellingsronde zeggen Schatje of Pietje of Keesje te heten & genoemd te zullen worden...quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 21:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar ik vind Keesje nogal sneutjes klinken.
Mijn vroegere buurjongen heet Kees. Vind ik ook niks![]()
Al schoolkind hoorden we dat mijn moeder Hendrikjes en een Pietje gekend heeft. We rolden van de stoel van het lachen toen we hoorden dat er serieus een meisje Pietje heet. Het is heden ten dage niet nodig om een jongensnaam van een verkleiningsuitgang te voorzien om er een meisjesnaam van te maken. Johan-Johanna komt anders over dan Gijs-Gijsje. Pieta klinkt ook beter dan Piet. Guusje vind ik wat onnozel klinken, net alsof je altijd een klein meisje blijft, maar Keesje tenenkrommend. En dan nog Lulu ervoor.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 21:32 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind Keesje weinig anders dan Guusje.
Mijn moeder had vroeger al een tante Pietje. En Hendrikje is ook een oude naam.
Niet mijn smaak, maar verder prima.
Brecht is volgens het meertens een afgeleide van namen met -brecht /-brigquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:20 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik had beter Aukje kunnen noemen inderdaad. Maar ik was afgeleid door je echte naam...
Hoe zit het met Brechtje? Ik ken een vrouwelijke Brecht maar misschien is dat ook een mannennaam?
Eensquote:Op zaterdag 14 oktober 2017 22:50 schreef kwakz0r het volgende:
Tsja, ik vind Puk nog altijd beter dan, zeg, Charissa of Destiny.
Ik vind jouw naam wel cool eigenlijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:22 schreef LeSage het volgende:
[..]
Eens![]()
En weet je, kinderen worden zelden gepest om hun naam. Wel ooit gepest mét hun naam, maar dat is net zo goed bij de meest standaard namen en net zo goed niet bij hele bijzondere.
Ikzelf heb een mannennaam, niet eens verkleind en ben werkelijk nog nooit gepest met mijn naam.
Het went, en sneller dan je denkt.quote:Op zondag 15 oktober 2017 13:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net gespot op fb: jongetje met de naam Raaf.
Nu vind ik Merel voor een meisje nog wel gaan, maar Raaf voor een jongen, hmmm nee.
Vind ik nog wel leuk, maar ik denk toch dat ik bij zo'n naam altijd voor Raphaël ofzo zou gaan en dan afkorten naarquote:Op zondag 15 oktober 2017 13:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nu vind ik Merel voor een meisje nog wel gaan, maar Raaf voor een jongen, hmmm nee.
Een jongen in Spangas heet zo. Ik vind het een super leuke naam, maar het kan echt niet met onze achternaam. Ik zie het dan wel als afkorting van Raphael.quote:Op zondag 15 oktober 2017 13:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
gemiste kans eigenlijk! Arend, raaf, merel.... kun je makkelijk een huis mee vullenquote:Op zondag 15 oktober 2017 16:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Een jongen in Spangas heet zo. Ik vind het een super leuke naam, maar het kan echt niet met onze achternaam. Ik zie het dan wel als afkorting van Raphael.
Mees, Mus....quote:Op zondag 15 oktober 2017 19:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gemiste kans eigenlijk! Arend, raaf, merel.... kun je makkelijk een huis mee vullen
Soneal heeft een klasgenootje met een broer die Mus heet, ook zo'nquote:Op zondag 15 oktober 2017 19:53 schreef Stormqueen het volgende:
Mus gaf ons een rondleiding op de basisschool
Ik was trouwens wel geïntrigeerd door de namen die ik daar zag. Allemaal hipstershit zoals boet, woes, loet, india en pippe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |