Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:39 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Mijn nummer 1 ergernis zijn mensen die gaan kleven of drukken of agressief inhalen terwijl je zelf al 10km/u harder gaat dan toegestaan.
Ja iddquote:Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Ja lijkt me ook vervelend. Of mensen die 60 rijden waar je 80 mag en dan niet doorrijden als je dichtbij komt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Nog erger, mensen die vinden dat jij te hard rijd en besluiten dat ze je "een lesje moeten leren" en je dan aan alle kanten in de weg gaan zitten/rijdenquote:Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Alle situaties op die anwb-pagina gaan over invoegen, over het overschrijden van een blokmarkering.quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:02 schreef ludovico het volgende:
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen
Mag hopen dat je dit een betrouwbare bron vindt omtrent het wisselen van rijbaan.
"Artikel 54quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Alle situaties op die anwb-pagina gaan over invoegen, over het overschrijden van een blokmarkering.
Ik vind het wisselen van rijstrook waarbij beide rijstroken gelijkwaardig zijn zeker wel een andere situatie. Ritsen dus ook.
Echt heel zielig rijgedragquote:Op zondag 1 oktober 2017 17:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog erger, mensen die vinden dat jij te hard rijd en besluiten dat ze je "een lesje moeten leren" en je dan aan alle kanten in de weg gaan zitten/rijden
No fun allowedquote:Op zondag 1 oktober 2017 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:
Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."
Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
there is a lot of room elsewhere on the webs.quote:
Je begrijpt dat die waarschuwing voor jou is?quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
there is a lot of room elsewhere on the webs.
Je begrijpt dat die waarschuwing voor meer dan één persoon bedoeld kan zijn?quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je begrijpt dat die waarschuwing voor jou is?
Jij zoekt ook echt overal wat achter he.quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."
Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
Ik zoek niet perse iets ergens achter ik verbaas me er gewoon over dat mensen niet weten dat rijstrook wisselen nooit voorrang heeft.quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jij zoekt ook echt overal wat achter he.
Ik reageer op de beperkte uitleg van dat ANWB verhaal die alleen over invoegstroken praat en niet over ritsen.
Nergens betwist ik het bestaan en/of gelijk hebben van die wetstekst.
Trouwens, meestal staan er bij rits-situaties verkeersborden met de tekst ‘geef ritser ruimte’. Het negeren daarvan is op z’n minst bestrafbaar met een artikel 5 lijkt me
Oude roest gaat voor nieuw blik.quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:28 schreef Parzival het volgende:
is het in Nederland niet zo dat grotere / duurdere autos altijd voorrang krijgen.. lastig zeg
Groot en oud boven alles Ik plaats indien mogelijk gewoon het neusje van de 940 ertussen als ik ze het gat actief zie dichtrijden. Altijd mooi om daarna even via de binnenspiegel de reactie te checken.quote:
Tja ik zie ze regelmatig rijdenquote:
Die heeft wel héél veel vertrouwen in z'n ziektekostenverzekeraar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 08:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nauwelijks een irritatie te noemen maar wel een facepalmwaardige actie vanochtend tussen Arnhem en Apeldoorn. Een invoegende motorrijder vond kennelijk dat de rechterbaan moet opschuiven voor invoegers, en gaf de auto die daar niet aan meewerkte een braketest. Ook nog eens op een nat wegdek. Hij bleef zitten, maar wat ben je dan een oliedomme droeftoeter.
Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken. (dit geldt overigens alleen waar twee rijstroken worden samengevoegd tot één: bij het samenvoegen van drie tot twee stroken is de situatie iets ingewikkelder).quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."
Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
Ik verbaas me er nog steeds over dat ie dat deedquote:Op maandag 2 oktober 2017 09:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Die heeft wel héél veel vertrouwen in z'n ziektekostenverzekeraar.
Dat was zo’n anti-automatische verlichting Fokker uit KLB.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren?? ( heb een automatische wisser dus bedankt voor de schone ruit zonder moeite te doen). Echt geen idee wat die man bezielde.
Klacht daarna, een vrouw die van links de auto zonder richtingaanwijzer ertussen propt, als ik niet remde zat ze op mijn neus.
Heb je Xenon verlichting?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren?? ( heb een automatische wisser dus bedankt voor de schone ruit zonder moeite te doen). Echt geen idee wat die man bezielde.
kom je het brengen?quote:
Standaard dimlicht extase.quote:
een auto hebben waar je dat zelf kunt bepalenquote:Op maandag 2 oktober 2017 22:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Standaard dimlicht extase.
Nee, het is normale verlichting die netjes op de weg schijnt. Ik denk eerder een gefrustreerd mannetje.quote:
Naar rechts gaan, dan voorkom je een hoop problemenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je mij er niet mee lastig valt, ben je veilig.
Volgens mij weet iedereen waar jij op gereageerd hebt dat. Maar jij weet blijkbaar niet dat, ondanks de bijzondere verrichting, jij ruimte MOET laten als jij op de rijstrook rijdt waarnaartoe geritst wordt. Ik vind het zorgwekkender dat jij dat niet weet.quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:12 schreef ludovico het volgende:
Ik zoek niet perse iets ergens achter ik verbaas me er gewoon over dat mensen niet weten dat rijstrook wisselen nooit voorrang heeft.
Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren??
Misschien schrok hij van een mug op zn raam.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.
Je moet misschien ruimte geven, dat is wat anders dan dat jij plaats moet maken voor de persoon die wilt ritsen, het persoon dat komt ritsen zal toch echt moeten ritsen daar waar het kan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij weet iedereen waar jij op gereageerd hebt dat. Maar jij weet blijkbaar niet dat, ondanks de bijzondere verrichting, jij ruimte MOET laten als jij op de rijstrook rijdt waarnaartoe geritst wordt. Ik vind het zorgwekkender dat jij dat niet weet.
Of iemand snijdt je af, zoals in mijn irritatie staat omschreven en hou ik graag meer dan een halve meter ruimte op mijn voorganger.quote:Op maandag 2 oktober 2017 11:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als jij trouwens hard moest remmen vanwege een ritser, dan was jouw snelheid niet aangepast aan het overige verkeer.
Nee, gloednieuwe auto en die schijnen gewoon netjes naar de grond.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.
Dat was hier echter absoluut niet het geval. Zoals ik al zei, alles was file. Stilstaan, klein stukje opschuiven. Ondertussen ritsen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
Ik deed dat vroeger ook wel eens . Echter pakte mensen dan soms als nog de vluchtstrook
Ritsen is met gelijke snelheid van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. Niet als een mongool iedereen voorbij en hem vooraan erin te proppen. Maar het is ook een fout van het overige verkeer dat te snel op de rijbaan wil.
Je voelt je altijd wel een slome duikelaar als je met 20 km/h (stationair in zijn 2) alsnog het verkeer rechts inhaalt (waar je naar moet ritsen)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
Ik deed dat vroeger ook wel eens . Echter pakte mensen dan soms als nog de vluchtstrook
Ritsen is met gelijke snelheid van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. Niet als een mongool iedereen voorbij en hem vooraan erin te proppen. Maar het is ook een fout van het overige verkeer dat te snel op de rijbaan wil.
Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie van vandaag; mensen die teeeeeeergend langzaam met 102 hele kilometers per uur een treintje van 8 auto's en 3 vrachtwagens gaan inhalen, want ja, je mag hier natuurlijk maar 100.
Echt, flikker dan gewoon naar rechts en tik die cc een kilometer omlaag ofzo, maar ga niet 10 minuten lang als een zombie de halve A2 op zitten houden, achterlijke klapjosti
Dat is inderdaad hard genoeg. Helaas zijn er mensen (/primaten) die daar anders over denken (en dan moeten gaan plakken).quote:Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?
Heb het idee dat jij dit bovengemiddeld vaak meemaakt. Rijd je soms vaak langs een korte invoegstrook waarbij de automobilisten vlak daarvoor uit een scherpe bocht komen? Waardoor automobilisten die niet zo goed begrijpen hoe ze moeten versnellen met zo'n snelheid aankomen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Proberen in te voegen met 60 km/h op een snelweg waar je 100 mag.
Een beetje mee met het verkeer mag wel.
als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?
Dat is weer zo'n andere irritatie: verlaag je de snelheid netjes naar bijvoorbeeld 60km/u omdat moet, vanwege de wegwerkzaamheden. En dan vind het blijkbaar iedereen nodig om je in te halen.....quote:Op woensdag 4 oktober 2017 08:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
Knipperen met je lampen en opvoeden die schavuiten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n andere irritatie: verlaag je de snelheid netjes naar bijvoorbeeld 60km/u omdat moet, vanwege de wegwerkzaamheden. En dan vind het blijkbaar iedereen nodig om je in te halen.....
Kunnen die niet gewoon hun snelheid aanpassen en achter mij blijven, want ik rij immers precies de toegestane snelheid en misschien nog wel 1 of 2 km/u te snel!
Onbegonnen werk Maar zou wel grappig zijn, als men ook op de linkerrijstrook precies 60km/u zouden rijdenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:23 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Knipperen met je lampen en opvoeden die schavuiten.
Viel me afgelopen week in Duitsland toevallig ook op, ontzettend veel auto's met een of meerdere niet werkende verlichtingen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Onbegonnen werk Maar zou wel grappig zijn, als men ook op de linkerrijstrook precies 60km/u zouden rijden
Want blijkbaar zijn er altijd mensen die van zoiets hebben: die maximumsnelheid geld niet voor mij!
Zag gisteravond ook opvallend veel ( Duitse ) auto's langs rijden, waarvan een of meerdere lichten van niet werken. Merken ze dat zelf dan niet?
Nee 2km is best kut, maar kom veel te vaak mensen tegen die gas bij geven als je komt inhalen. Dan voel ik mij niet gelijk genoodzaakt de maximale snelheid te overschrijden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 08:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
Dan ben je een nietszeggende gefrusteerde getrouwde stakker die mij gaat vertellen wat ik moet doen, dat zal echt niet hoor, dat diegene thuis niks te vertellen heeft is zijn zorg maar dat moet hij niet in het verkeer proberen recht te praten. Ritsen is doorrijden tot het einde en dan ertussen, ik rij normaal met een klein snelheidsverschil helemaal tot het eind dan is er altijd plek, je moet niet met mach6 de rij voorbij scheuren en hem ertussen hoeken want dat werkt averechts bij de eigen rechtertjes in het verkeer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:06 schreef Nattekat het volgende:
Held. Eigenhandig ervoor zorgen dat er goed geritst wordt.
Foutquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef cunial het volgende:
[..]
Dan ben je een nietszeggende gefrusteerde getrouwde stakker die mij gaat vertellen wat ik moet doen, dat zal echt niet hoor, dat diegene thuis niks te vertellen heeft is zijn zorg maar dat moet hij niet in het verkeer proberen recht te praten. Ritsen is doorrijden tot het einde en dan ertussen, ik rij normaal met een klein snelheidsverschil helemaal tot het eind dan is er altijd plek, je moet niet met mach6 de rij voorbij scheuren en hem ertussen hoeken want dat werkt averechts bij de eigen rechtertjes in het verkeer.
Als jij hem nou gewoon halverwege ertussen zet, lekker de rest ophouden dan rij ik door tot het eind. Ideaal.quote:
Kinderachtig? Ik maak gebruik van de ruimte.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fout
Ritsen is om-en-om samen naar een rijbaan. Als je er tussen kan, ga je ertussen. Nog even het rijtje voorbij, dat is kinderachtig.
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:07 schreef cunial het volgende:
[..]
Kinderachtig? Ik maak gebruik van de ruimte.
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezoquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fout
Ritsen is om-en-om samen naar een rijbaan. Als je er tussen kan, ga je ertussen. Nog even het rijtje voorbij, dat is kinderachtig.
Tuurlijkquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden...
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden...
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.
quote:1. Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
2. Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
3. Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
4. Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
Die reclames waren ook op tv in nederland, omdat niemand ritsen snapt zenden ze het nog maar een keer uit.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk.
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.
'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Hoezo?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.
'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Kan. Maar dat is anders dan pas naar rechts kijken als je aan het einde bent.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Hoezo?
Je kunt prima 200 meter bezig zijn met het matchen van je snelheid.
you're retarded?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Ik pak altijd linkerbaan als er niemand staat, als er iemand staat dan niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:40 schreef noodgang het volgende:
Een punt waar ik vaak moet ritsen is niet zo ver na een verkeerslicht. Daar zie ik ook constant iedereen al naar de rechterbaan gaan ruim voor het 'ritspunt' met als gevolg dat het complete kruispunt vol staat bij wat drukte, terwijl de linkerbaan nog vrij is. Maak dan ook gebruik van alle ruimte zou ik zeggen en rits op het einde
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Waar heb ik deze aanval aan te danken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.
Snelheid aanpassen begint al als je het verkeer op de snelweg ziet rijden. (Zó vroeg? Ja, zo vroeg!) Wanneer jij dan invoegt zal mij (en anderen) een worst zijn.
waar zie jij een aanval?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Als er x auto's per minuut langs de flessenhals kunnen, gaan er ook x auto's per minuut langs de flessenhals. Dan maakt het niet uit of ie op punt A of 100m verderop op punt B ligt. En ik heb het natuurlijk over het stuk asfalt vanaf 'Ritsen vanaf hier', niet 500 meter verderop.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:26 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.
Daar schijnen ze ook weg te komen, met het niet betalen van boetes.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:51 schreef sararaats het volgende:
Ritsen kennen ze in Belgie niet zo goed. Voorbijzoeven wel
Bij Duitse auto's werken ze nooit lijkt het wel...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:48 schreef karr-1 het volgende:
Het lijkt wel alsof een knipperlicht tegenwoordig in het extra optie pakket zit en niemand er voor wil betalen. Het is echt niet verboden om die dingen te gebruiken als je van richting gaat veranderen, we zijn niet allemaal helderziend of zo.
Duitsers kunnen per definitie niet rijden, daar hou ik al rekening mee als ik er achter of naast zit.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 21:55 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Bij Duitse auto's werken ze nooit lijkt het wel...
Zie post #82quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.
Dus hoe je überhaupt al kunt aannemen van daaruit dat ik zou doorrijden tot het einde van een invoegstrook vind ik al best knap.
Wat bedoel je anders met "aan het einde"?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Het einde van een rijstrook. Je weet wel, waar het van (bijvoorbeeld) 3 naar 2 rijstroken gaat en waar van te voren het "ritsen vanaf hier" bord staat. Dat bord staat niet naast een invoegstrook.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zie post #82
[..]
Wat bedoel je anders met "aan het einde"?
Het verschil tussen blokmarkering en een gewone 3-9 streep is lastig blijkbaar .quote:Op woensdag 4 oktober 2017 22:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het einde van een rijstrook. Je weet wel, waar het van (bijvoorbeeld) 3 naar 2 rijstroken gaat en waar van te voren het "ritsen vanaf hier" bord staat. Dat bord staat niet naast een invoegstrook.
Een forum is toch een plaats voor discussie. Je kunt beter stellen dat ze een eigen topic moeten openen over ritsen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 23:53 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen snappen hints niet geloof ik.
Deze keer wat duidelijker dan maar;
Kunnen we nokken met die onzinnige kutdiscussie over ritsen? Er staat een filmpje hoe het moet/hoort, als jullie verder willen zeikviolen en smilies naar elkaar willen gooien, en lekker op de man spelen mag dat best, maar wel lekker via DM of zo.
Eens, en dan maar achterlijk links blijven hangen want ik bang en zacht rijden, jij dan ook is hun motto denk.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die niet kunnen omgaan met een beetje water op de weg..
Ik heb vandaag zelfs al weer mistlichten aangezien..
Wat een ongelooflijke debielen worden het ook als er een paar druppels vallen.
'Gloednieuw' zegt helemaal niks.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 19:49 schreef kurk_droog het volgende:
Nee, gloednieuwe auto en die schijnen gewoon netjes naar de grond.
Of 4 rijstroken 'spray' en helemaal geen verlichting.quote:Op donderdag 5 oktober 2017 20:31 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die niet kunnen omgaan met een beetje water op de weg..
Ik heb vandaag zelfs al weer mistlichten aangezien..
Wat een ongelooflijke debielen worden het ook als er een paar druppels vallen.
bedankt voor je bijdrage frits. Het zegt ook niets maar daarna zeg ik toch dat die netjes naar de grond schijnenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 15:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Gloednieuw' zegt helemaal niks.
Geen probleem, Heinz. Dat het wegdek voor je auto verlicht is, betekent ook niet automatisch dat ze niet te hoog staan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:16 schreef kurk_droog het volgende:
.... zeg ik toch dat die netjes naar de grond schijnen
moet je toch rekening mee houden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:17 schreef ManianMan het volgende:
Kut mensen die opeens naar links gaan met een gangetje van 100 terwijl er kort op een peloton van 130 rijders aankomen.
Flink de remmen getest nog net niet rokend...
Liever dat dan die mensen die bij elke druppel gaan remmen en 20 onder de max gaan rijden. 140 is overdreven maar 100/120/130 waar het mag kan ook tijdens een goede bui. Als je zo angstig bent blijf dan lekker helemaal rechts rijdenquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 19:56 schreef aloa het volgende:
Mensen die geen idee hebben dat er veel water op de weg ligt en met een gangetje van 140+ door racen De chauffeur voor mij maakte een rare schuiver, maar hield zijn auto nog op de weg.
Dit gebeurd dagelijks meerdere keren. Wordt er gestoord van! Zat ruimte achter me, maar nog ff snel 1 auto inhalen en dan ertussen douwen.....quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:31 schreef sneakydesert het volgende:
Vanmiddag was het rustig op de snelweg, ik reed op de rechterrijstrook. Komt er een auto aan die gaat invoegen. Dat kan ie prima achter mij, ruimte zat. Blijft ie op dezelfde snelheid naast me rijden en gaat naar links, bijna tegen mijn rechterportier aan. Hij schrok er zelf van want hij week uit en zat ineens op de vluchtstrook. Schrok me dood, gek.
Liever wat rustiger aan, dan de weg afglijden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 00:27 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Liever dat dan die mensen die bij elke druppel gaan remmen en 20 onder de max gaan rijden. 140 is overdreven maar 100/120/130 waar het mag kan ook tijdens een goede bui. Als je zo angstig bent blijf dan lekker helemaal rechts rijden
Het ergste is nog het onverwacht remmen zodra het begint te regenen. Of tijdens het regenen, of erna, of als er een wolkje langsdrijft...quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:29 schreef aloa het volgende:
[..]
Liever wat rustiger aan, dan de weg afglijden.
Het regende dan ook als een gek.
Maar idd, bij de eerste de beste druppel meteen terug naar 80 is ook wat overdreven
Remmen als het gewoon droog is...nog erger!quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het ergste is nog het onverwacht remmen zodra het begint te regenen. Of tijdens het regenen, of erna, of als er een wolkje langsdrijft...
Die gaan met een beetje geluk ook niet blind naar links, hoewel je wel eens anders zietquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:47 schreef aloa het volgende:
[..]
moet je toch rekening mee houden.
Vrachtwagens rijden ook 100
Het was idd een vrachtwagen. Ze moeten eigenlijk een algemeen verbod er op zetten. 130 en 100 is een wezenlijk verschilquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 21:47 schreef aloa het volgende:
[..]
moet je toch rekening mee houden.
Vrachtwagens rijden ook 100
Tja ik heb ook felle verlichting en een hoge auto het betreft de standaard verlichting. Ik kan er niks aan doen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht
Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!
Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!
En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.
De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Pluspunt van die felle verlichting: Die linksplakkers gaan mooi aan de kant als ik erachter zit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht
Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!
Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!
En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.
De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Nee dat weet ik ook wel, maar toch irriteert het mij mateloos. En mijn spiegel buiten werking zetten, is ook niet zo'n goed plan want die heb ik juist nodig.quote:Op maandag 9 oktober 2017 07:09 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Tja ik heb ook felle verlichting en een hoge auto het betreft de standaard verlichting. Ik kan er niks aan doen.
ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 11:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee dat weet ik ook wel, maar toch irriteert het mij mateloos. En mijn spiegel buiten werking zetten, is ook niet zo'n goed plan want die heb ik juist nodig.
Die zet ik standaard op nachtstand in het donker....quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:53 schreef aloa het volgende:
[..]
ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.
rijd stuk beter.quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Die zet ik standaard op nachtstand in het donker....
Hij heeft het over een buitenspiegel helder lichtquote:Op maandag 9 oktober 2017 17:53 schreef aloa het volgende:
[..]
ik klap vaak de binnenspiegel omhoog als er zo één achter me zit.
Ja ik word enkel nog verblind door het licht dat weerkaatst word door de linkerbuitenspiegel En die heeft geen nachtstandquote:
dat is minder iddquote:Op maandag 9 oktober 2017 17:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja ik word enkel nog verblind door het licht dat weerkaatst word door de linkerbuitenspiegel En die heeft geen nachtstand
vandaag bijna de hele dag op de weg gezeten; krap 400 km gereden ofzo, en als ik 20% van de tijd de max toegestane snelheid heb kunnen rjden is het veel. Kansloos.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:30 schreef karr-1 het volgende:
Ja het regende vandaag een klein beetje, maar dat is geen reden om je meteen als een debiel te gedragen op de weg. Bijzonder truttig gaan rijden, constant remmen als het niet nodig is en inderdaad ook mistlampen al weer gezien.
Hoe sommige mensen ooit een rijbewijs gehaald hebben........
Eensquote:Op maandag 9 oktober 2017 19:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vandaag bijna de hele dag op de weg gezeten; krap 400 km gereden ofzo, en als ik 20% van de tijd de max toegestane snelheid heb kunnen rjden is het veel. Kansloos.
Vind het niet erg dat je in je broek poept met aaaaal die miezerdruppeltjes op je voorruit, maar pleur dan effe lekker op naar rechts ofzo
quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:00 schreef Fer het volgende:
Kleven met een Arosa is ook een beetje als die voorligger een keer zijn brake assist aanspreekt kun jij op ziek naar een nieuwe auto en hij een nieue achterbumper.
De A28 is vanaf dat punt al zo'n 25-30 km een 130 wegquote:Op maandag 9 oktober 2017 20:13 schreef Fer het volgende:
Tja, ik klik ook steeds vaker mijn cc op 100 of 110. Op bepaalde momenten heb je ook niet meteen door dat je op een 130km weg rijdt.
staat toch op je navi?quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:13 schreef Fer het volgende:
Tja, ik klik ook steeds vaker mijn cc op 100 of 110. Op bepaalde momenten heb je ook niet meteen door dat je op een 130km weg rijdt.
Welke het wel eens bij het verkeerde eind heeft, maar bij Google Maps trouwens niet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 21:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
staat toch op je navi?
En ook op je Flitsmeister trouwens
Auto nemen met automatisch dimmende spiegels. Zelf ook gedaan, beste beslissing ooit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 00:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het word weer donker.... dus ik begin mij weer te irriteren aan al die patserbakken met hun felle witte licht
Bij sommige lijkt het net alsof ze groot licht voeren, zo fel is het. En dan vol in die linkerbuitenspiegel van mij, waardoor ik om de haverklap geblindeerd word!
Heb al van alles geprobeerd: de spiegel buiten werking stellen, mijn hand ervoor houden ( werkt ) en zelfs een nieuwe bril.... Maja helpt toch allemaal geen ene f*ck, Want zelfs sommige achterlichten bij moderne bakken zijn behoorlijk fel!
En dan zijn in Duitsland de snelwegen nauwelijks verlicht, dus dat helpt ook niet echt. Enige wat wel help: is als een idioot rijden, want dan word je niet steeds ingehaald en haal jij andere in.
De verblinding vind namelijk plaats wanneer ik links in gehaald word, dus in Duitsland onvermijdelijk.
Wat kost dat grapje?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 22:19 schreef eRKa het volgende:
[..]
Auto nemen met automatisch dimmende spiegels. Zelf ook gedaan, beste beslissing ooit.
De totale auto kost ¤37500,- en is afhankelijk van motorisatie en uitvoering. Automatisch dimmende spiegels buiten en binnen was highline uitvoering, dus dure optie.quote:
Daar trap je hem toch de eerste de beste mogelijkheid waar het inhalen niet fysiek onmogelijk is gemaakt voorbij?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
Hyundai i10 die 40km rijdt op een rechte weg waar je 70 mag. Vervolgens in elk bochtje nog even tot de 30km remmen. En dan ook nog van schrik op de rem trappen als ik met grootlicht loop te seinen
Speciaal voor jou heb ik 'm aangepast. Al vraag ik mij af of het zin heeft in een reeks waar users baan en strook niet van elkaar kunnen onderscheiden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 23:39 schreef k_man het volgende:
KLPD bestaat al een paar jaar niet meer hoor.
Wat ben je toch ook een lieverd.quote:Op zondag 15 oktober 2017 09:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Speciaal voor jou heb ik 'm aangepast. Al vraag ik mij af of het zin heeft in een reeks waar users baan en strook niet van elkaar kunnen onderscheiden.
I know.quote:
en een jaar of 70 oud zeker?quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
Hyundai i10 die 40km rijdt op een rechte weg waar je 70 mag. Vervolgens in elk bochtje nog even tot de 30km remmen. En dan ook nog van schrik op de rem trappen als ik met grootlicht loop te seinen
Vreselijk inderdaad. Hier ook zo'n weg waar je 60 mag, maar letterlijk altijd als ik daar rij, rijd er wel weer iemand 40 of minder (meestal toeristen) ongeacht de vele bordjes met 60.quote:Op zaterdag 14 oktober 2017 19:50 schreef Rodgrod het volgende:
Hyundai i10 die 40km rijdt op een rechte weg waar je 70 mag. Vervolgens in elk bochtje nog even tot de 30km remmen. En dan ook nog van schrik op de rem trappen als ik met grootlicht loop te seinen
Ik ga toch liever voor optie niet klem gereden worden zo lang er nog standaard een leger linksplakkers bestaat.quote:
In de spits gaat dat niet echt lukken vrees ik. Je kan het ook omdraaien namelijk, op de linker baan moet je soms ook iemand de gelegenheid geven een vrachtwagen voorbij te gaan.quote:
de grijze knakworst moet afstand op die vrachtwagen houden zodat hij snelheid kan maken en met dezelfde snelheid als links invoegen zodat hij geen hinder veroorzaakt. (als iemand voor jou moet remmen heet dat hinder veroorzaken volgens de wet)quote:
Dus jij kijkt niet uit voor je naar links gaat en dat is zijn schuld?quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:38 schreef ManianMan het volgende:
Vanavond 130 maximum snelheid op a73 wil naar links gaan komt er een oetlul aan met 150 derop. Flikker een end op joh gaat die ook nog staan blinken ook nog.
Moet toch kunnen? Is ook niet zoveel sneller...quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:38 schreef ManianMan het volgende:
Vanavond 130 maximum snelheid op a73 wil naar links gaan komt er een oetlul aan met 150 derop. Flikker een end op joh gaat die ook nog staan blinken ook nog.
Savonds is het gewoon lastig inschatten maar goed het moet maar kunnen om 20 kmh boven de max snelheid te zitten...quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Moet toch kunnen? Is ook niet zoveel sneller...
Je moet gewoon uitkijken voor je een baan opschuift.quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Savonds is het gewoon lastig inschatten maar goed het moet maar kunnen om 20 kmh boven de max snelheid te zitten...
Als ik honderd reed en hij 120 dan boeide het mij niet maar noe denkt meneer even dat het allemaal zomaar even kan.
Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Je moet gewoon uitkijken voor je een baan opschuift.
Wie doet er een bijzondere manoevre dan?quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:50 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.
Nee? Jij wisselt van rijstrook.quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:50 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.
Ik kijk altijd 2x waarschijnlijk is die andere dan opgeschoven voor iemand anders die hard aan kwam weet ik niet maar doordat ik altijd rustig naar links stuur en niet het stuur omgooi is het gewoon goed gegaan en ben rechts geblevenquote:Op zondag 15 oktober 2017 20:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wie doet er een bijzondere manoevre dan?
En sinds wanneer is 1x kijken genoeg om een snelheid in te schatten?
op de A73 kun je altijd +20/30 rijden, je moet alleen effe oppassen voor figuren die graag schoolmeesteren.quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:45 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Savonds is het gewoon lastig inschatten maar goed het moet maar kunnen om 20 kmh boven de max snelheid te zitten...
Als ik honderd reed en hij 120 dan boeide het mij niet maar noe denkt meneer even dat het allemaal zomaar even kan.
School meester of niet die 20 30 plus is gewoon gevaarlijk vind ikquote:Op zondag 15 oktober 2017 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
op de A73 kun je altijd +20/30 rijden, je moet alleen effe oppassen voor figuren die graag schoolmeesteren.
Enige uitzondering is het stukkie tussen Nijmegen en Haps in de spits, daar kun je alleen maar maximum snelheid rijden als je de rechtse rijstrook neemt
jawel hoor, en 20 km harder als jij is nou niet zoooooo vreselijk schokkend dat inschatten lastig wordt, zelfs niet in het donker bij dichte mist tijdens een sneeuwstorm.quote:Op zondag 15 oktober 2017 20:50 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Doe ik ook ik had hem gezien maar dacht die zit nog een stuk weg rijd maximum dus ik zit goed. Blijkt dat ie veel harder reed dan mij. Dan is het toch niet mijn schuld.
dan moet je lekker rechts blijven, of nog beter; veilig thuis op de bank.quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:11 schreef ManianMan het volgende:
[..]
School meester of niet die 20 30 plus is gewoon gevaarlijk vind ik
quote:Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
goh, zijn er echt mensen die dat lezen? Zou je niet zeggen als je soms de reakties hier leestquote:
Datzelfde gedrag bevreemdt me bij de Drechttunnel. (in beide richtingen)quote:Op zondag 15 oktober 2017 17:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat is dat toch op zondag in de boog van de A5 naar de A9 bij Raasdorp. De lange doordraaier richting Haarlem. Alles vliegt er naar links. Vorige week zondag om 5:15 al, vanmiddag ook weer een rijtje trutters daar (met 100 op de teller vlieg je er nog voorbij). En ook gewoon pal voor je neus naar links gaan, beetje zoals links in het plaatje. Alleen dan rijdt er niets rechts.
A73 is Limburg, geen randstad.. Daar kan dat in de meeste gevallen gewoon, doe je helemaal niemand kwaad mee.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:15 schreef aloa het volgende:
Dat mensen het ook normaal vinden om 30 km te hard te rijden.
Beetje sneu maar goed...
Omdat betuttelingquote:Op zondag 15 oktober 2017 22:15 schreef aloa het volgende:
Dat mensen het ook normaal vinden om 30 km te hard te rijden.
Beetje sneu maar goed...
links is sneller toch?quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Datzelfde gedrag bevreemdt me bij de Drechttunnel. (in beide richtingen)
Je ziet mensen af en toe de meest angstaanjagende capriolen uithalen om tóch maar door die linker tunnelbuis te kunnen.
Linker rijstrook van de rechter tunnelbuis wel.quote:
hehe, de nieuwe Waalbrug bij Nijmegen heeft dat ook; 2 + 2 rijstroken, en iedereen wil de 2 linker.. Rechts rijdt dus per definitie beter doorquote:Op zondag 15 oktober 2017 22:22 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Linker rijstrook van de rechter tunnelbuis wel.
Dan ga je die enkele vrachtwagens en auto met aanhanger fluitend voorbij.
Af en toe (denk: spitsstrook) rijdt dat zó goed door dat het wel eens flink geld zou kunnen kosten.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
hehe, de nieuwe Waalbrug bij Nijmegen heeft dat ook; 2 + 2 rijstroken, en iedereen wil de 2 linker.. Rechts rijdt dus per definitie beter door
Nee, 30 boven de Vmax is niet normaal, maar waarom zou ik mij er druk om maken? Ik vind het schoolmeestergedrag vaak een stuk irritanter.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:15 schreef aloa het volgende:
Dat mensen het ook normaal vinden om 30 km te hard te rijden.
Beetje sneu maar goed...
meestal is het op die baanvakken 100, en dan rijd ik 100 op de spitsstrook als daar ruimte voor is. Haal ik daarmee linkshangers in, so be it.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Af en toe (denk: spitsstrook) rijdt dat zó goed door dat het wel eens flink geld zou kunnen kosten.
Op de A2 tussen Roermond en Geleen vv is de spitsstrook vrijwel permanent open, daar kun je doorgaans ook tijdens de spits gewoon 130 rijden op de middelste/linkerbaan terwijl de Vmax 100 is bij open spitsstrook.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
meestal is het op die baanvakken 100, en dan rijd ik 100 op de spitsstrook als daar ruimte voor is. Haal ik daarmee linkshangers in, so be it.
Als spitsstroken open zijn is het in de regel sowieso te druk om harder te rijden, doorrijden heeft geen enkel nut als je om de 200 meter in de ankers moet, dus dan ga ik eco-mode rijden ter compensatie van het harder rijden als het eens wél kan.
spitsstrook is idd bijna de hele dag geopend daar.. Volgens mij gaat 'ie om 07.00 uur open en om 19.30 dicht.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:45 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Op de A2 tussen Roermond en Geleen vv is de spitsstrook vrijwel permanent open, daar kun je doorgaans ook tijdens de spits gewoon 130 rijden op de middelste/linkerbaan terwijl de Vmax 100 is bij open spitsstrook.
druk zat daar; snap ook niet wat iedereen daar zoektquote:Op zondag 15 oktober 2017 23:15 schreef Treinhomo het volgende:
Sowieso; een spitsstrook náár Limburg.
Richting Eindhoven kan ik nog begrijpen.
't zal tóch wel iets hebben.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:16 schreef Sounddragon het volgende:
druk zat daar; snap ook niet wat iedereen daar zoekt
dé route naar patatland en goedkope brandstofquote:Op zondag 15 oktober 2017 23:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't zal tóch wel iets hebben.
Ze staan er voor in de rij, heb ik me laten vertellen.
Rare routeplanner die jou, op de A2, richting het zuiden naar de de verkeerde kant het noorden van de grote rivieren stuurt.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:19 schreef Sounddragon het volgende:
dé route naar patatland en goedkope brandstof
volgens mij kom je gewoon in België als je de A2 uitrijdt naar het zuiden.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:22 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Rare routeplanner die jou, op de A2, richting het zuiden naar de de verkeerde kant het noorden van de grote rivieren stuurt. [ afbeelding ]
notquote:
Allicht.quote:
Kán wel.quote:OT: die spitsstrook blijft voor velen nog heel eng helaas. Kan altijd wel rechts inhalen.
Patatland =/= Patattenland.quote:Op zondag 15 oktober 2017 23:30 schreef Sounddragon het volgende:
volgens mij kom je gewoon in België als je de A2 uitrijdt naar het zuiden.
Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.quote:Op zondag 15 oktober 2017 21:11 schreef ManianMan het volgende:
[..]
School meester of niet die 20 30 plus is gewoon gevaarlijk vind ik
Pochen met een grote wagen zodat je overschrijding van het maximum goed keurt. Heb zelf een toyota verso s dus big dealquote:Op maandag 16 oktober 2017 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.
Voor mijzelf sprekend: Ik heb meer noodstoppen moeten maken bij lage snelheden terwijl ik al onder de maximale snelheid zat, dan wanneer ik harder reed dan toegestaan op bijvoorbeeld de snelweg. Zelfs in Duitsland, als je ergens ver boven de 200 zit als weer zo'n Nederlandse miep in een i10 besluit hem ervoor te gooien met 90, kan je het meestal met fors remmen nog wel af. In Nederland kan ik het eigenlijk altijd met alleen gas los af, ook al zit ik 30 boven de geldende vmax. Maargoed, daarvoor moet je wel je telefoon met rust laten, het verkeer blijven lezen en kunnen voorspellen wat mensen gaan doen. Als je op je telefoon zit te koekeloeren is iemand die in loopt op een vrachtwagen "opeens" op links. Als je normaal met het verkeer bezig bent, zie je dat aan komen dus kan je alvast wat snelheid terugnemen.
* Bij rijstrookgebruik alsof de spitsstrook niet open is, rijd ik ook de snelheid die hoort bij de situatie dat ie niet open is. En daar zit meestal, althans, hier in de regio, 20 tot 30 km/h verschil in.
Sowieso snap ik mensen nooit die zich ergeren aan zij die harder rijden op de snelweg. Het is nog nooit in mij opgekomen om mensen te gaan lopen zieken die harder rijden. Aan de andere kant komt het ook nooit in mij op om op iemands bumper te kruipen op het moment dat deze niet naar rechts kan en dat doen er ook velen. Of hard remmen als er iemand toevallig een moment even wat dichter achter je zit. Heb ik dit weekend ook weer een aantal keer zien gebeuren: Je flikkert hem ergens voor in een kleine ruimte, auto achter je (nee, was ik niet) moet gas lossen en komt dichterbij, dus dan hang je hem nog maar op de rem. Saillant detail: Het zijn consequent kleine autotjes waarvan de bestuurder op de rem trapt.
Overigens is 150 helemaal niet zo hard. 180 valt ook wel mee. Ja, het gaat wat vlotter en als je het in je ouwe golf doet voelt het waarschijnlijk ook heel erg hard, want die valt dan zo'n beetje uit elkaar. Maar verder? Beetje knappe reiswagen* en je rijdt eigenlijk ook wel erg relaxed met de cruise op 180 ofzo.
* Knappe reiswagen kan veel zijn. Alfa Giulia valt daaronder, maar ook het meeste Duitse limousine spul wel. Wat grotere Volvo's ook. Of een van de X.. gevallen van Jaguar. Zeker als er een laagtoerige diesel in ligt, die je bij 130 rond de 2000 toeren hebt zitten, is het vooral windgeruis en bandengeruis dat je hoort.
Zo denk ik ook: maar moet je eens opletten, als je zo blijft denken kom je nooit op links terechtquote:
Wanneer je 's avonds na 19u op de A2 rijdt en het gros blijft gewoon 100 rijden... Tja, dan heb ik niet zoveel moeite met die 20/30 kilometer meer. Verder was mijn auto niet echt gemaakt om veel harder te scheuren, maar dat is nu wel anders. Ik kan nu een stukje harder en ben ik het eens dat 150 - 180 dan ineens alles meevalt.quote:Op maandag 16 oktober 2017 00:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je het rijdt. In een woonwijk? Heb je absoluut gelijk! Snelweg met geopende spitsstrook op zondag? Heb je absoluut geen gelijk*. Snelweg 's nachts/'s ochtends heel vroeg? Heb je ook geen gelijk.
Voor mijzelf sprekend: Ik heb meer noodstoppen moeten maken bij lage snelheden terwijl ik al onder de maximale snelheid zat, dan wanneer ik harder reed dan toegestaan op bijvoorbeeld de snelweg. Zelfs in Duitsland, als je ergens ver boven de 200 zit als weer zo'n Nederlandse miep in een i10 besluit hem ervoor te gooien met 90, kan je het meestal met fors remmen nog wel af. In Nederland kan ik het eigenlijk altijd met alleen gas los af, ook al zit ik 30 boven de geldende vmax. Maargoed, daarvoor moet je wel je telefoon met rust laten, het verkeer blijven lezen en kunnen voorspellen wat mensen gaan doen. Als je op je telefoon zit te koekeloeren is iemand die in loopt op een vrachtwagen "opeens" op links. Als je normaal met het verkeer bezig bent, zie je dat aan komen dus kan je alvast wat snelheid terugnemen.
* Bij rijstrookgebruik alsof de spitsstrook niet open is, rijd ik ook de snelheid die hoort bij de situatie dat ie niet open is. En daar zit meestal, althans, hier in de regio, 20 tot 30 km/h verschil in.
Sowieso snap ik mensen nooit die zich ergeren aan zij die harder rijden op de snelweg. Het is nog nooit in mij opgekomen om mensen te gaan lopen zieken die harder rijden. Aan de andere kant komt het ook nooit in mij op om op iemands bumper te kruipen op het moment dat deze niet naar rechts kan en dat doen er ook velen. Of hard remmen als er iemand toevallig een moment even wat dichter achter je zit. Heb ik dit weekend ook weer een aantal keer zien gebeuren: Je flikkert hem ergens voor in een kleine ruimte, auto achter je (nee, was ik niet) moet gas lossen en komt dichterbij, dus dan hang je hem nog maar op de rem. Saillant detail: Het zijn consequent kleine autotjes waarvan de bestuurder op de rem trapt.
Overigens is 150 helemaal niet zo hard. 180 valt ook wel mee. Ja, het gaat wat vlotter en als je het in je ouwe golf doet voelt het waarschijnlijk ook heel erg hard, want die valt dan zo'n beetje uit elkaar. Maar verder? Beetje knappe reiswagen* en je rijdt eigenlijk ook wel erg relaxed met de cruise op 180 ofzo.
* Knappe reiswagen kan veel zijn. Alfa Giulia valt daaronder, maar ook het meeste Duitse limousine spul wel. Wat grotere Volvo's ook. Of een van de X.. gevallen van Jaguar. Zeker als er een laagtoerige diesel in ligt, die je bij 130 rond de 2000 toeren hebt zitten, is het vooral windgeruis en bandengeruis dat je hoort.
Als je die van een km afstand niet....quote:Op maandag 16 oktober 2017 09:27 schreef Rauw. het volgende:
Heb ik een wijziging in de regelgeving gemist omtrent rijden op de vluchtstrook bij file?
Bij <1000m afstand van de afrit is het toegestaan de vluchtstrook te pakken met 80 km/u mits je je richtingaanwijzer naar rechts gebruikt?
Kom op mensen... Voor hetzelfde geld staat daar iemand z'n wiel te wisselen...
ik maak me er niet druk om, maar hou er ook geen rekening mee.quote:Op zondag 15 oktober 2017 22:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, 30 boven de Vmax is niet normaal, maar waarom zou ik mij er druk om maken? Ik vind het schoolmeestergedrag vaak een stuk irritanter.
Grote wagen Een grote wagen is een Rangerover Sport, Audi Q7, Volvo XC90, S-Klasse, XJ, A7, 7-serie e.d. Een V70, Giulia, A4/A6, E klasse, XE, 3 Serie e.d. zijn knappe reiswagens, maar absoluut geen grote wagens.quote:Op maandag 16 oktober 2017 07:42 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Pochen met een grote wagen zodat je overschrijding van het maximum goed keurt. Heb zelf een toyota verso s dus big deal
Dan heb je een nog groter probleem ja, want je hoort daar sowieso niet te rijden.quote:Op maandag 16 oktober 2017 17:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je die van een km afstand niet....
Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagenquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 09:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Een Fransman, die vrachtwagen ging inhalen met 100km/u terwijl je ruim 130km/u mocht rijden Echt vet irritant, blijf dan gezellig achter de vrachtwagen zitten.
Vorige keer zei je nog iets anders kwa maximum snelheidquote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagen
Beetje geduld, schone zaak
ik som feiten op, hij zegt dat je daar ruim 130 mág.. Ik zeg niet dat hij dat niet zou moeten/mogen rijden toch, of zoek je gewoon iets om me effe te bashen?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:33 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Vorige keer zei je nog iets anders kwa maximum snelheid
Een vrachtwagen mag 100 toch?quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je mag nergens 'ruim' 130, vrachtwagens rijden geen 100, en 100 is minstens 11km/u sneller als die vrachtwagen
Beetje geduld, schone zaak
Ik zou niet weten waar wel maar in NL en de rest van de EU niet voor zover ik weet.quote:
UR kidding, right?quote:
Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.quote:
oké.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:10 schreef Light het volgende:
[..]
Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.
ja, 84, dan word je niet continu ingehaald en je krijgt precies geen prent op je tacho uitdraai. Bij 89 grijpt de begrenzer in, en ADR met benzine rijdt altijd streep 80.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:26 schreef aloa het volgende:
[..]
oké.
Ik zie trouwens regelmatig vrachtwagens rijden die harder rijden dan 80....Ze rijden allemaal harder dan 80
Tenzij die touringcars in het openbaar vervoer rijden/ er mensen in mogen staan.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 21:10 schreef Light het volgende:
[..]
Die mag het ook alleen maar na een speciale goedkeuring, en dan zit er een 100 sticker op. Komt alleen voor bij touringcars, niet bij bussen in het stads- en streekvervoer.
Ik heb dan ook niet gezegd dat alle touringcars 100 mogen. Bij de eisen staat iets als "geen staplaatsen" en "gordels voor alle passagiers".quote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tenzij die touringcars in het openbaar vervoer rijden/ er mensen in mogen staan.
Tussen Emmen en Groningen gaan Van Hool Astromega's rijden maar die mogen maar 80.
Niet gewoon standaard 90 rijden Ze controleren toch alleen maar Polenquote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, 84, dan word je niet continu ingehaald en je krijgt precies geen prent op je tacho uitdraai. Bij 89 grijpt de begrenzer in, en ADR met benzine rijdt altijd streep 80.
Dat jij wel eens 95 op je teller ziet als je er achter hangt ligt aan jouw teller afwijking. Die van een vrachtwagen is geijkt.
Dat heb ik op een rotonde gehad. Fietste gelukkig nog redelijk rustig tegen de dure porsche aanquote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:04 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die fietsers aanrijden terwijl ze zelf godverdomme een stopbord hadden... als ik een extra stoplicht tegen had gehad, had ik dit vanuit het ziekenhuisbed mogen schrijven.
Zulke mongolen mogen echt per direct hun rijbewijs inleveren. Geen enkel excuus voor.
DIt was niet een een rotonde, maar een kruispunt waar de auto in kwestie een stopbord had én voorrang moest verlenen aan auto's die op de kruisende voorrangsweg rijden. Als die auto zich netjes aan de regels had gehouden, was het afgelopen zoals jij nu schetst.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:21 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Dat heb ik op een rotonde gehad. Fietste gelukkig nog redelijk rustig tegen de dure porsche aan
Moet stoppen en weer optrekken is ook rete-irritant, zeker in bepaalde auto’squote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:01 schreef Fixers het volgende:
Zeker als het donker is waardeer ik het heel erg als automobilisten volledig stil gaan staan wanneer ze me voorrang verlenen en niet zachtjes blijven doorrollen.
Met je fiets op de motorkap van een auto liggen is nog veel irritanter.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Moet stoppen en weer optrekken is ook rete-irritant, zeker in bepaalde auto’s
Als ik zo naar de website kijk begrijp ik wel waaromquote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Alle bestuurders van auto's van McDoit die in de buurt van Nijmegen rondscheuren Stuk voor stuk idioten Altijd voordringen bij het verkeerslicht richting DLD, inhalen waar het niet mag en veel te snel rijden.
Herkenbaar, die 70 mph is meer een adviessnelheid voor de meeste mensen. De rest gaat liever met een gangetje van zo'n 85/90mph over de weg ipv 70.quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Op het punt staan, naar de rechtsrijbaan te gaan om in te halen: komt er een gestoorde met hoge snelheid langs vliegen!
Ik voelde hem gewoon langs mijn auto schieten, en ondanks dat ik goed doe spiegelen. Vroeg ik mij nog steeds af: waar die vandaan gekomen was. Dus het kan niet anders, dan dat hij met hoge snelheid aankwam racen.
Want in Groot Brittannië mag je maar maximaal 70mijl/u of te wel: 112km/u en die automobilist, schoot met een veel hogere snelheid langs mij af. Echt onverantwoord van die bestuurder, had ook anders kunnen aflopen!
Daar waag ik me niet eens aanquote:Op zondag 22 oktober 2017 22:37 schreef Rodgrod het volgende:
Als ik zo naar de website kijk begrijp ik wel waarom
Nooit in Rusland komen rijden, hier doen ze dat standaard. Links of rechts maakt niet eens uit.quote:Op zondag 22 oktober 2017 23:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Op het punt staan, naar de rechtsrijbaan te gaan om in te halen: komt er een gestoorde met hoge snelheid langs vliegen!
Ik voelde hem gewoon langs mijn auto schieten, en ondanks dat ik goed doe spiegelen. Vroeg ik mij nog steeds af: waar die vandaan gekomen was. Dus het kan niet anders, dan dat hij met hoge snelheid aankwam racen.
Want in Groot Brittannië mag je maar maximaal 70mijl/u of te wel: 112km/u en die automobilist, schoot met een veel hogere snelheid langs mij af. Echt onverantwoord van die bestuurder, had ook anders kunnen aflopen!
Snelheid controles worden ook altijd ruim van tevoren aangekondigd, dus je kunt ook niet onverwacht geflitst worden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 01:18 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Herkenbaar, die 70 mph is meer een adviessnelheid voor de meeste mensen. De rest gaat liever met een gangetje van zo'n 85/90mph over de weg ipv 70.
Politie vind het ook allemaal wel best als je met 85 voorbij komt, hebben ze geen tijd voor, gaan alleen achter de echte snelheidsduivels aan, zoals het ook hoort.
Overigens kom je er ook altijd mee weg als je een privé kenteken hebt, want dan breng je genoeg geld in het laatje , of een bestelbus rijdt, gezien ze geen bedrijven willen aanpakken.
quote:Op zondag 22 oktober 2017 22:59 schreef Albert86 het volgende:
Mensen die niet kunnen uitparkeren. Vanavond moest ik file parkeren. Makkie en ik wou hem in het vak hebben zoals het hoort. Komt er een kerel uit de auto achter ons. 'Hij kan niet dichterbij he?' Dus ik zei 'Nee idd.'
Hij en zn vriendin steeds kijken en hints geven dat ze vonden dat ik er te dicht op stond. Want nu konden zijn er op hun manier niet uitrijden. Voor hun was nog voldoende ruimte. 1x steken en auto was er uit. Maar dat inzicht ontbrak bij hun nogal.
Toen we terug kwamen bij de auto hadden ze ook nog heel kinderachtig 'Bedankt voor de moeite' achterop onze auto geschreven (in het vuil).
Mij had gisteren iemand in geparkeerd, kwam nog maar net in mijn auto en mijn deur kwam mooi tegen zijn Mercedes aanquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed
Als je ze niet mist als je gaat rijden kun je niet rijden, wat een idioot joh.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed
Heb ik ook een keer gehad. Ik keek wel steeds, maar had helemaal niet door dat ik niks zag. Kwam er pas achter tijdens het parkeren.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed
Echt en die had het ook niet door zeker.? Zelfde als mensen zonder licht rijden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:11 schreef daNpy het volgende:
Kwam net iemand tegen die met ingeklapte spiegels reed
Rijbewijs inleveren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad. Ik keek wel steeds, maar had helemaal niet door dat ik niks zag. Kwam er pas achter tijdens het parkeren.
k doeiquote:
Spiegelen!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gehad. Ik keek wel steeds, maar had helemaal niet door dat ik niks zag. Kwam er pas achter tijdens het parkeren.
Dan kun je altijd nog handmatig tegen zo'n elektromotortje op door gewoon de spiegels terug te duwen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef Fer het volgende:
Misschien wilden de spiegels niet meer open, falende elektronica is niet vreemd voor bepaalde merken.
Nee want tegenwoordig is het dashboard gewoon verlicht ook al heb je geen licht aan.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:27 schreef Albert86 het volgende:
Gisteren een auto zien rijden in het donker zonder verlichting....dat valt je toch op als je aan het rijden bent?
Lexus (Yotota), volgens de ANWB een der betrouwbaarste merken.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:16 schreef Fer het volgende:
Misschien wilden de spiegels niet meer open, falende elektronica is niet vreemd voor bepaalde merken.
Wat dacht je van zicht voor je buiten de auto? Of kijk jij tijdens het rijden alleen naar het dashboard?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee want tegenwoordig is het dashboard gewoon verlicht ook al heb je geen licht aan.
Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
En de eerste automobilist die ik nu nog tegenkom die op een 3-baans snelweg met precies 100km/u standaard in de middelste rijbaan blijft rijden als er rechts ook plaats is, ga ik volgen tot zijn/haar bestemming om die persoon daar eens stevig op aan te spreken.
Mijn god wat is dat gruwelijk irritant zeg
Volgens mij heb ik duidelijk vermeld in mijn post dat ik de situatie bedoel wanneer er rechts voldoende ruimte is. Ik wil daar nog wel aan toevoegen dat ik doel op tijdstippen buiten de spits wanneer er normaal gesproken geen kans is op filevorming, en op normale 3-baans snelwegen zonder spitsstroken.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.
Dat hebben ze helemaal niet in de gaten, er zijn toch lantaarns?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:31 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Wat dacht je van zicht voor je buiten de auto? Of kijk jij tijdens het rijden alleen naar het dashboard?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Ja maar 16 kilometer verderop moeten ze op die strook zitten omdat de snelweg splitst, duhquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
En de eerste automobilist die ik nu nog tegenkom die op een 3-baans snelweg met precies 100km/u standaard in de middelste rijbaan blijft rijden als er rechts ook plaats is, ga ik volgen tot zijn/haar bestemming om die persoon daar eens stevig op aan te spreken.
Mijn god wat is dat gruwelijk irritant zeg
Correct next!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 23:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ja maar 16 kilometer verderop moeten ze op die strook zitten omdat de snelweg splitst, duh
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat hebben ze helemaal niet in de gaten, er zijn toch lantaarns?Zulke mensen moeten gewoon het rijbewijs inleveren. Levensgevaarlijk als je dat al niet eens door hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij zijn trouwens ook altijd aan. Standaard procedure geworden. Auto starten, lichten aan, gordel om.Waar gehakt wordt, is het woensdag.
Dat is wel een uitkomst idd. Je vergeet ook niet meer je lichten uit te doen. Ideaal.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:28 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Zulke mensen moeten gewoon het rijbewijs inleveren. Levensgevaarlijk als je dat al niet eens door hebt.
Die van mij zijn trouwens ook altijd aan. Standaard procedure geworden. Auto starten, lichten aan, gordel om.
Je moet zo veel mogelijk rechts rijden, dat weet je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.
Ben jij een van die hopeloosjes die verbeten voor zich uit blijven staren terwijl ik jullie per dozijn rechts inhaal?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:44 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik doe dat ook hoor als de spitstrook open is. Ik ga toch niet iedere keer uitwijken voor vrachtwagens. Juist door baanwisseling ontstaat file. Dus jij hoort gewoon op de linkerbaan als je harder wilt.
Dat doe je toch niet, lomperik. Dan maar zonder en even beter opletten op weg naar de garage.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 18:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan kun je altijd nog handmatig tegen zo'n elektromotortje op door gewoon de spiegels terug te duwen.
Dan de boel maar stuk (was het blijkbaar al), je spiegels heb je gewoon echt nodig.
Sorry.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:26 schreef Sounddragon het volgende:
Lomperik, hopeloosje, moet dat zo?
Beetje restecp mag wel. Discussie prima, maar houd het een beetje normaal als je elkaar adresseert.
Spul is blijkbaar tóch al stuk anders waren de spiegels wel uitgeklapt toch?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet, lomperik. Dan maar zonder en even beter opletten op weg naar de garage.
Stelmotor zit met een nokje vast op de spiegel, kun je handmatig dicht/open doen zonder de boel te slopen, zodra de motor weer werkt (of je gebruikt het knopje weer) hoor je dat nokje er weer in vast klikken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 20:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet, lomperik. Dan maar zonder en even beter opletten op weg naar de garage.
Ik nodig je uit op de A2 tussen Eindhoven en Weert.. ik waarschuw je wel, er is een hele grote kans dat je naar België zult moeten rijden....quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 22:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
En de eerste automobilist die ik nu nog tegenkom die op een 3-baans snelweg met precies 100km/u standaard in de middelste rijbaan blijft rijden als er rechts ook plaats is, ga ik volgen tot zijn/haar bestemming om die persoon daar eens stevig op aan te spreken.
Mijn god wat is dat gruwelijk irritant zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |