Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:39 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Mijn nummer 1 ergernis zijn mensen die gaan kleven of drukken of agressief inhalen terwijl je zelf al 10km/u harder gaat dan toegestaan.
Ja iddquote:Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Ja lijkt me ook vervelend. Of mensen die 60 rijden waar je 80 mag en dan niet doorrijden als je dichtbij komt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Nog erger, mensen die vinden dat jij te hard rijd en besluiten dat ze je "een lesje moeten leren" en je dan aan alle kanten in de weg gaan zitten/rijdenquote:Op zondag 1 oktober 2017 16:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van, wel van mensen die niet aan de kant willen omdat ze zelf vinden dat ze al hard genoeg rijden.
Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Alle situaties op die anwb-pagina gaan over invoegen, over het overschrijden van een blokmarkering.quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:02 schreef ludovico het volgende:
https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen
Mag hopen dat je dit een betrouwbare bron vindt omtrent het wisselen van rijbaan.
"Artikel 54quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik eigenlijk niet. Alle situaties op die anwb-pagina gaan over invoegen, over het overschrijden van een blokmarkering.
Ik vind het wisselen van rijstrook waarbij beide rijstroken gelijkwaardig zijn zeker wel een andere situatie. Ritsen dus ook.
Echt heel zielig rijgedragquote:Op zondag 1 oktober 2017 17:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog erger, mensen die vinden dat jij te hard rijd en besluiten dat ze je "een lesje moeten leren" en je dan aan alle kanten in de weg gaan zitten/rijden
No fun allowedquote:Op zondag 1 oktober 2017 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:
Voor rellen, trollen, schelden, respectloos reageren en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post, wordt vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden
quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."
Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
there is a lot of room elsewhere on the webs.quote:
Je begrijpt dat die waarschuwing voor jou is?quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
there is a lot of room elsewhere on the webs.
Je begrijpt dat die waarschuwing voor meer dan één persoon bedoeld kan zijn?quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je begrijpt dat die waarschuwing voor jou is?
Jij zoekt ook echt overal wat achter he.quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."
Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
Ik zoek niet perse iets ergens achter ik verbaas me er gewoon over dat mensen niet weten dat rijstrook wisselen nooit voorrang heeft.quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jij zoekt ook echt overal wat achter he.
Ik reageer op de beperkte uitleg van dat ANWB verhaal die alleen over invoegstroken praat en niet over ritsen.
Nergens betwist ik het bestaan en/of gelijk hebben van die wetstekst.
Trouwens, meestal staan er bij rits-situaties verkeersborden met de tekst ‘geef ritser ruimte’. Het negeren daarvan is op z’n minst bestrafbaar met een artikel 5 lijkt me
Oude roest gaat voor nieuw blik.quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:28 schreef Parzival het volgende:
is het in Nederland niet zo dat grotere / duurdere autos altijd voorrang krijgen.. lastig zeg
Groot en oud boven alles Ik plaats indien mogelijk gewoon het neusje van de 940 ertussen als ik ze het gat actief zie dichtrijden. Altijd mooi om daarna even via de binnenspiegel de reactie te checken.quote:
Tja ik zie ze regelmatig rijdenquote:
Die heeft wel héél veel vertrouwen in z'n ziektekostenverzekeraar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 08:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nauwelijks een irritatie te noemen maar wel een facepalmwaardige actie vanochtend tussen Arnhem en Apeldoorn. Een invoegende motorrijder vond kennelijk dat de rechterbaan moet opschuiven voor invoegers, en gaf de auto die daar niet aan meewerkte een braketest. Ook nog eens op een nat wegdek. Hij bleef zitten, maar wat ben je dan een oliedomme droeftoeter.
Ritsen is een term uit de verkeerskunde die gebruikt wordt om aan te geven dat er verplicht moet worden gewisseld van strook op een ordelijke manier, namelijk om-en-om. Het ritsen is dus het beurtelings invoegen van voertuigen op een vrije rijstrook bij een vermindering van het aantal rijstroken. (dit geldt overigens alleen waar twee rijstroken worden samengevoegd tot één: bij het samenvoegen van drie tot twee stroken is de situatie iets ingewikkelder).quote:Op zondag 1 oktober 2017 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan."
Rijstrook wisselen is een bijzondere manoeuvre, dat hoor je te weten, dan heb je nooit voorrang.
Ik verbaas me er nog steeds over dat ie dat deedquote:Op maandag 2 oktober 2017 09:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Die heeft wel héél veel vertrouwen in z'n ziektekostenverzekeraar.
Dat was zo’n anti-automatische verlichting Fokker uit KLB.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren?? ( heb een automatische wisser dus bedankt voor de schone ruit zonder moeite te doen). Echt geen idee wat die man bezielde.
Klacht daarna, een vrouw die van links de auto zonder richtingaanwijzer ertussen propt, als ik niet remde zat ze op mijn neus.
Heb je Xenon verlichting?quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren?? ( heb een automatische wisser dus bedankt voor de schone ruit zonder moeite te doen). Echt geen idee wat die man bezielde.
kom je het brengen?quote:
Standaard dimlicht extase.quote:
een auto hebben waar je dat zelf kunt bepalenquote:Op maandag 2 oktober 2017 22:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Standaard dimlicht extase.
Nee, het is normale verlichting die netjes op de weg schijnt. Ik denk eerder een gefrustreerd mannetje.quote:
Naar rechts gaan, dan voorkom je een hoop problemenquote:Op dinsdag 3 oktober 2017 00:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je mij er niet mee lastig valt, ben je veilig.
Volgens mij weet iedereen waar jij op gereageerd hebt dat. Maar jij weet blijkbaar niet dat, ondanks de bijzondere verrichting, jij ruimte MOET laten als jij op de rijstrook rijdt waarnaartoe geritst wordt. Ik vind het zorgwekkender dat jij dat niet weet.quote:Op zondag 1 oktober 2017 18:12 schreef ludovico het volgende:
Ik zoek niet perse iets ergens achter ik verbaas me er gewoon over dat mensen niet weten dat rijstrook wisselen nooit voorrang heeft.
Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Vanmiddag op de A4 een irritatie naar mij blijkaar. Situatie: Bij het aquaduct reed ik rustig op de rechterbaan die tunnel in. Mijn verlichting staat op automatisch dus die sprong beneden aan. Daarna begon die bestuurder voor mij ineens raar te doen door te gaan remmen en meerdere keren ruitensproei te gebruiken om mij te irriteren??
Misschien schrok hij van een mug op zn raam.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.
Je moet misschien ruimte geven, dat is wat anders dan dat jij plaats moet maken voor de persoon die wilt ritsen, het persoon dat komt ritsen zal toch echt moeten ritsen daar waar het kan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Volgens mij weet iedereen waar jij op gereageerd hebt dat. Maar jij weet blijkbaar niet dat, ondanks de bijzondere verrichting, jij ruimte MOET laten als jij op de rijstrook rijdt waarnaartoe geritst wordt. Ik vind het zorgwekkender dat jij dat niet weet.
Of iemand snijdt je af, zoals in mijn irritatie staat omschreven en hou ik graag meer dan een halve meter ruimte op mijn voorganger.quote:Op maandag 2 oktober 2017 11:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als jij trouwens hard moest remmen vanwege een ritser, dan was jouw snelheid niet aangepast aan het overige verkeer.
Nee, gloednieuwe auto en die schijnen gewoon netjes naar de grond.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Staan je koplampen kut afgesteld, blijkbaar.
Dat was hier echter absoluut niet het geval. Zoals ik al zei, alles was file. Stilstaan, klein stukje opschuiven. Ondertussen ritsen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
Ik deed dat vroeger ook wel eens . Echter pakte mensen dan soms als nog de vluchtstrook
Ritsen is met gelijke snelheid van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. Niet als een mongool iedereen voorbij en hem vooraan erin te proppen. Maar het is ook een fout van het overige verkeer dat te snel op de rijbaan wil.
Je voelt je altijd wel een slome duikelaar als je met 20 km/h (stationair in zijn 2) alsnog het verkeer rechts inhaalt (waar je naar moet ritsen)quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:12 schreef bokkepoot het volgende:
Ik deed dat vroeger ook wel eens . Echter pakte mensen dan soms als nog de vluchtstrook
Ritsen is met gelijke snelheid van 2 rijbanen naar 1 rijbaan. Niet als een mongool iedereen voorbij en hem vooraan erin te proppen. Maar het is ook een fout van het overige verkeer dat te snel op de rijbaan wil.
Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 22:37 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie van vandaag; mensen die teeeeeeergend langzaam met 102 hele kilometers per uur een treintje van 8 auto's en 3 vrachtwagens gaan inhalen, want ja, je mag hier natuurlijk maar 100.
Echt, flikker dan gewoon naar rechts en tik die cc een kilometer omlaag ofzo, maar ga niet 10 minuten lang als een zombie de halve A2 op zitten houden, achterlijke klapjosti
Dat is inderdaad hard genoeg. Helaas zijn er mensen (/primaten) die daar anders over denken (en dan moeten gaan plakken).quote:Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?
Heb het idee dat jij dit bovengemiddeld vaak meemaakt. Rijd je soms vaak langs een korte invoegstrook waarbij de automobilisten vlak daarvoor uit een scherpe bocht komen? Waardoor automobilisten die niet zo goed begrijpen hoe ze moeten versnellen met zo'n snelheid aankomen?quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Proberen in te voegen met 60 km/h op een snelweg waar je 100 mag.
Een beetje mee met het verkeer mag wel.
als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 00:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Heel eerlijk , dat is 108 op mijn teller, hard genoeg voor een 100km weg toch?
Dat is weer zo'n andere irritatie: verlaag je de snelheid netjes naar bijvoorbeeld 60km/u omdat moet, vanwege de wegwerkzaamheden. En dan vind het blijkbaar iedereen nodig om je in te halen.....quote:Op woensdag 4 oktober 2017 08:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
Knipperen met je lampen en opvoeden die schavuiten.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 10:43 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat is weer zo'n andere irritatie: verlaag je de snelheid netjes naar bijvoorbeeld 60km/u omdat moet, vanwege de wegwerkzaamheden. En dan vind het blijkbaar iedereen nodig om je in te halen.....
Kunnen die niet gewoon hun snelheid aanpassen en achter mij blijven, want ik rij immers precies de toegestane snelheid en misschien nog wel 1 of 2 km/u te snel!
Onbegonnen werk Maar zou wel grappig zijn, als men ook op de linkerrijstrook precies 60km/u zouden rijdenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:23 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Knipperen met je lampen en opvoeden die schavuiten.
Viel me afgelopen week in Duitsland toevallig ook op, ontzettend veel auto's met een of meerdere niet werkende verlichtingen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 11:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Onbegonnen werk Maar zou wel grappig zijn, als men ook op de linkerrijstrook precies 60km/u zouden rijden
Want blijkbaar zijn er altijd mensen die van zoiets hebben: die maximumsnelheid geld niet voor mij!
Zag gisteravond ook opvallend veel ( Duitse ) auto's langs rijden, waarvan een of meerdere lichten van niet werken. Merken ze dat zelf dan niet?
Nee 2km is best kut, maar kom veel te vaak mensen tegen die gas bij geven als je komt inhalen. Dan voel ik mij niet gelijk genoodzaakt de maximale snelheid te overschrijden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 08:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als dat 2 km verschil is met het voertuig wat je inhaalt en je moet nog 200 meter, ben je wmb een eik0l. Dan geef je gas of je blijft er maar lekker achter zitten. Inhalen doe je met een fatsoenlijk snelheidsverschil.
Dan ben je een nietszeggende gefrusteerde getrouwde stakker die mij gaat vertellen wat ik moet doen, dat zal echt niet hoor, dat diegene thuis niks te vertellen heeft is zijn zorg maar dat moet hij niet in het verkeer proberen recht te praten. Ritsen is doorrijden tot het einde en dan ertussen, ik rij normaal met een klein snelheidsverschil helemaal tot het eind dan is er altijd plek, je moet niet met mach6 de rij voorbij scheuren en hem ertussen hoeken want dat werkt averechts bij de eigen rechtertjes in het verkeer.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:06 schreef Nattekat het volgende:
Held. Eigenhandig ervoor zorgen dat er goed geritst wordt.
Foutquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef cunial het volgende:
[..]
Dan ben je een nietszeggende gefrusteerde getrouwde stakker die mij gaat vertellen wat ik moet doen, dat zal echt niet hoor, dat diegene thuis niks te vertellen heeft is zijn zorg maar dat moet hij niet in het verkeer proberen recht te praten. Ritsen is doorrijden tot het einde en dan ertussen, ik rij normaal met een klein snelheidsverschil helemaal tot het eind dan is er altijd plek, je moet niet met mach6 de rij voorbij scheuren en hem ertussen hoeken want dat werkt averechts bij de eigen rechtertjes in het verkeer.
Als jij hem nou gewoon halverwege ertussen zet, lekker de rest ophouden dan rij ik door tot het eind. Ideaal.quote:
Kinderachtig? Ik maak gebruik van de ruimte.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fout
Ritsen is om-en-om samen naar een rijbaan. Als je er tussen kan, ga je ertussen. Nog even het rijtje voorbij, dat is kinderachtig.
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:07 schreef cunial het volgende:
[..]
Kinderachtig? Ik maak gebruik van de ruimte.
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezoquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fout
Ritsen is om-en-om samen naar een rijbaan. Als je er tussen kan, ga je ertussen. Nog even het rijtje voorbij, dat is kinderachtig.
Tuurlijkquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden...
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En als iedereen dat nu eens deed, dan zou het nog kunnen werken ook. Een rits ritst ook niet ergens in de midden...
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar staat toch echt niet 'rij gewoon door tot het einde en begin daar met ritsen'. En waar je het doet maakt geen biet uit, als het maar goed gebeurt als een rits.
quote:1. Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
2. Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
3. Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
4. Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.
Die reclames waren ook op tv in nederland, omdat niemand ritsen snapt zenden ze het nog maar een keer uit.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:14 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar dat is in België. Daar krijg je een boete als je niet ritst.
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
"Rits vooraan en het gaat vooruit". Geen idee hoe jij dat leest, maar het staat er toch echt duidelijk.
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.
'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Hoezo?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In België krijgen ze hun rijbewijs bij een pakje boter, daar is het nog triester gesteld en wordt al 'geritst' voor de flessenhals in zicht is.
'Ritsen vanaf hier' betekent ook echt vanaf hier, en niet 200 meter verderop.
Kan. Maar dat is anders dan pas naar rechts kijken als je aan het einde bent.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:22 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Hoezo?
Je kunt prima 200 meter bezig zijn met het matchen van je snelheid.
you're retarded?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Ik pak altijd linkerbaan als er niemand staat, als er iemand staat dan niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 15:40 schreef noodgang het volgende:
Een punt waar ik vaak moet ritsen is niet zo ver na een verkeerslicht. Daar zie ik ook constant iedereen al naar de rechterbaan gaan ruim voor het 'ritspunt' met als gevolg dat het complete kruispunt vol staat bij wat drukte, terwijl de linkerbaan nog vrij is. Maak dan ook gebruik van alle ruimte zou ik zeggen en rits op het einde
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. Vanaf dat punt moet op beide stroken ruimte gemaakt worden zodat aan het einde netjes geritst kan worden.
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die ruimte is er niet om helemaal tot het einde door te kunnen rijden, maar om genoeg ruimte te geven om goed te ritsen. Jij maakt de file juist langer door tot het einde door te gaan.
Waar heb ik deze aanval aan te danken?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Prima als jij pas aan het eind van de invoegstrook in wilt voegen, als je maar niet één van die koekwauzen bent die het stukje 'snelheid aanpassen' voor het gemak negeert en naar voren racet, om 'm vervolgens al remmend en sturend tussen twee voertuigen proberen te proppen.
Snelheid aanpassen begint al als je het verkeer op de snelweg ziet rijden. (Zó vroeg? Ja, zo vroeg!) Wanneer jij dan invoegt zal mij (en anderen) een worst zijn.
waar zie jij een aanval?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Als er x auto's per minuut langs de flessenhals kunnen, gaan er ook x auto's per minuut langs de flessenhals. Dan maakt het niet uit of ie op punt A of 100m verderop op punt B ligt. En ik heb het natuurlijk over het stuk asfalt vanaf 'Ritsen vanaf hier', niet 500 meter verderop.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 18:26 schreef jurgenov het volgende:
[..]
Dat stuk asfalt ligt er juist om benut te worden. Als je 500 meter invoegstrook onbenut laat tijdens het ritsen door stil te staan en aan het begin te ritsen, zorg je ervoor dat de file nog verder door slaat. Dus alsjeblieft: rijd netjes door tot het eind en voeg dan in, de capaciteit is er niet voor niets.
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 19:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waar heb ik deze aanval aan te danken?
Toch mooi hoe jij invoegstrooksituaties erbij tovert terwijl de post die je quote uitleg geeft over hoe gehandeld moet worden bij een bord "ritsen vanaf hier". Chapeau.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wie de schoen past, trekke hem aan. Als jij tot het groepje invoegstrookracers behoort tenminste.
Daar schijnen ze ook weg te komen, met het niet betalen van boetes.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 20:51 schreef sararaats het volgende:
Ritsen kennen ze in Belgie niet zo goed. Voorbijzoeven wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |