Ja, want ik wil op mijn reis niet hoeven solliciteren.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:06 schreef CarltonBanks het volgende:
je wil dus geen ww ontvangen, maar die pas vanaf 1 januari laten ingaan als ik het goed begrijp?
Ik weet niet hoe dat zit, je kan ze het beste even bellen.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:07 schreef onniedah het volgende:
[..]
Ja, want ik wil op mijn reis niet hoeven solliciteren.
Thanks!! Ja ik heb dus ergens gelezen dat je het dan het beste alvast kan aanvragen in de week voordat je werkloos wordt. (eind oktober dus) en het dan tijdelijk kan stop zetten. En dan weer in laten gaan.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:12 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Maar reken ze met: 1 januari (de dag dat je begint met soliciteren en je aanmeld voor de ww)
1 december 2017 -> 1 december 2016: en weer die 2000 per maand, je hebt er maar 11 gewerkt
dus 11 * 2000 = 22.000 * 70% = 15.400 / 12 = 1283 ww per maand
Wellicht nuttig linkje.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:09 schreef onniedah het volgende:
[..]
Thanks!! Ja ik heb dus ergens gelezen dat je het dan het beste alvast kan aanvragen in de week voordat je werkloos wordt. (eind oktober dus) en het dan tijdelijk kan stop zetten. En dan weer in laten gaan.
Ahh ik lees dus net ergens anders op Fok dat dit wel mogelijk moet zijn:quote:Op donderdag 28 september 2017 12:08 schreef Jaeger85 het volgende:
Wat jij wil is wettelijk gezien niet mogelijk. Je moet gaan kiezen tussen of WW of reizen. Voor de WW moet je beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Als je het zelf stopzet om te gaan reizen verspeel jij je WW rechten.
Vreemd... Ik lees ook net van een andere FOK user dat hij het wel heeft gedaan:quote:Op donderdag 28 september 2017 12:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Vreemd dat dit wel zou kunnen.
Ik heb nu een aantal maanden een aanvullend ww. Heb ze ook gevraagd of ik dit kan stopzetten zonder de opgebouwde maanden te verbruiken en dat kon niet.
Voor zover ik weet geld die herleving van het recht alleen wanneer iemand binnen 6 maanden opnieuw werkloos wordt, niet door stopzetting van de uitkering. Kan zijn dat het inmiddels veranderd is. Maar overleggen het met het UWV dan.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:26 schreef onniedah het volgende:
[..]
Vreemd... Ik lees ook net van een andere FOK user dat hij het wel heeft gedaan:
Hier een ervaringsdeskundige uit een bijna gelijke situatie!
Ook mijn baan kwijt geraakt, in de WW en jawel... gaan reizen!
In principe kun je je bestaande WW-rechten pauzeren. De enige twee voorwaarden om na terugkomst de WW weer te hervatten is dat je:
- voor vertrek goed aangeeft vanaf welke datum je geen gebruik meer maakt van je recht op WW omdat je tijdelijk naar het buitenland vertrekt
- Je binnen zes maanden na het tijdelijk stopzetten je WW weer laat herleven. Dus zorg dat je (iets) minder dan 6 maanden in het buitenland verblijft. Je WW herleeft dan op de oude voorwaarden (hoogte van de uitkering en resterende duur die je had op moment van stopzetten).
Wanneer je langer dan 6 maanden weg blijft, heb je bij terugkomst geen recht meer op WW. Dan zul je eerst weer minimaal aan de 26-weken eis moeten voldoen om weer aanspraak te kunnen maken op WW, en dat is dan op basis van je laatstverdiende loon.
Ik zeg: DOEN! M'n spaargeld is er aan op gegaan maar ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Gewoon WW aanvragen en vervolgens je vakantieperiode doorgeven.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet geld die herleving van het recht alleen wanneer iemand binnen 6 maanden opnieuw werkloos wordt, niet door stopzetting van de uitkering. Kan zijn dat het inmiddels veranderd is. Maar overleggen het met het UWV dan.
Dit is de beste optie.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:49 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gewoon WW aanvragen en vervolgens je vakantieperiode doorgeven.
Dan neem je eerst de vakantiedagen op waar je recht op hebt en vervolgens wordt je uitkering stop gezet.
Als je terug komt van je vakantie (binnen 6 maanden) kan je uitkering weer herleven voor de resterende periode. De einddatum van je WW uitkering schuift dan op met de periode dat hij niet tot uitbetaling kwam.
Ik ben degene die daar gequote werd.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet geld die herleving van het recht alleen wanneer iemand binnen 6 maanden opnieuw werkloos wordt, niet door stopzetting van de uitkering. Kan zijn dat het inmiddels veranderd is. Maar overleggen het met het UWV dan.
Je krijgt vh UWV niet genoeg vakantiedagen voor 2 maanden reizen (20 per kalenderjaar), maar je kunt deze wel inzetten en gewoon de resterende vakantiedagen geen uitkering ontvangen:quote:Op donderdag 28 september 2017 13:49 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Gewoon WW aanvragen en vervolgens je vakantieperiode doorgeven.
Dan neem je eerst de vakantiedagen op waar je recht op hebt en vervolgens wordt je uitkering stop gezet.
Als je terug komt van je vakantie (binnen 6 maanden) kan je uitkering weer herleven voor de resterende periode. De einddatum van je WW uitkering schuift dan op met de periode dat hij niet tot uitbetaling kwam.
Lees post #22 en klik evt op de linkquote:Op donderdag 28 september 2017 21:53 schreef Yasmin23 het volgende:
Is er geen maximale tijd dan die op je vakantie mag van het uwv?
Staat dat je wel sollicitatieplicht hebt na die 20 dagen van het uwv.quote:Op donderdag 28 september 2017 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees post #22 en klik evt op de link
Nee, er staat dat als je langer op vakantie gaat dan die 20 dagen dat je voor die resterende dagen geen uitkering zult ontvangen. Hele link lezen (dus ook kopje onder waar je net las)quote:Op donderdag 28 september 2017 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Staat dat je wel sollicitatieplicht hebt na die 20 dagen van het uwv.
quote:Op donderdag 28 september 2017 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, er staat dat als je langer op vakantie gaat dan die 20 dagen dat je voor die resterende dagen geen uitkering zult ontvangen. Hele link lezen (dus ook kopje onder waar je net las)
quote:Gaat u met vakantie? Of wilt u er een paar dagen tussenuit? Geef dit dan uiterlijk 1 dag voor uw vertrek aan ons door. Weekenden en feestdagen tellen wij niet mee als vakantiedagen. Een dagtochtje zien wij niet als vakantie en hoeft u niet aan ons door te geven.
Hoeveel vakantiedagen heb ik?
U heeft 20 vakantiedagen per kalenderjaar. U hoeft dan niet te solliciteren. Gaat u langer met vakantie? Dan krijgt u over die dagen geen uitkering en heeft u wel sollicitatieplicht.
Ja let een beetje op je toon.quote:Op donderdag 28 september 2017 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, er staat dat als je langer op vakantie gaat dan die 20 dagen dat je voor die resterende dagen geen uitkering zult ontvangen. Hele link lezen (dus ook kopje onder waar je net las)
EDIT Oeps, staat er welSorry
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |