abonnement Unibet Coolblue
pi_174002196
Een topic voor users die last hebben van depressies door de hormonen tijdens de zwangerschap of erna.
pi_174086911
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Make your own kind of music.
  zaterdag 30 september 2017 @ 10:50:00 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174087637
Heb je dan wel ondersteuning? Want als je je zo voelt als je aangeeft lijkt haptotherapie me niet voldoende toch?
Fijn dat je je zo goed voelde bij de echo.
Sterkte verder

[ Bericht 15% gewijzigd door Molo op 30-09-2017 11:06:43 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174087702
O+ O+ O+
pi_174088290
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:50 schreef Molo het volgende:
Heb je dan wel ondersteuning? Want als je je zo voelt als je aangeeft lijkt haptotherapie me niet voldoende toch?
Fijn dat je je zo goed voelde bij de echo.
Sterkte verder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Make your own kind of music.
  zaterdag 30 september 2017 @ 11:35:53 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174088548
Ik had een andere indruk n.a.v. je posts hier, maar fijn dat het zo geregeld is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174089839
Wat fijn dat er af en toe een beetje licht door de wolken komt. En dat je een plan hebt.
pi_174865705
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 11:21 schreef CassElliot het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het ondertussen met je?
pi_174865846
Het is aan mij om indrukken te krijgen

Jullie gaan genieten..
pi_174890399
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het ondertussen met je?
Lief dat je het vraagt :* Mentaal gaat het prima! Het lijkt echt alsof alles veroorzaakt werd door een soort hormoon-piek (die nu godzijdank weer voorbij is). Fysiek wat minder, maar dat komt ook wel weer.
Make your own kind of music.
pi_174890803
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 20:01 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Lief dat je het vraagt :* Mentaal gaat het prima! Het lijkt echt alsof alles veroorzaakt werd door een soort hormoon-piek (die nu godzijdank weer voorbij is). Fysiek wat minder, maar dat komt ook wel weer.
Blij om dat te lezen!
pi_176576771
Ik vind dat mijn verhaal niet echt hier hoort, want ik ben gelukkig niet depressief, maar het heeft wel met hormonen te maken dus dan toch maar hier.
Sinds mijn bevalling, nu 16 maanden geleden, heb ik erg last van stemmingswisselingen gedurende mijn cyclus. Na mijn menstruatie ben ik twee weken redelijk vrolijk en optimistisch, daarna ben ik tot na mijn menstruatie down, huilerig en negatief. Voor de komst van mijn dochter had ik deze klachten niet in deze mate, of er in ieder geval minder last van omdat ik minder moest. Het wordt steeds erger naarmate de maanden verstrijken en ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Ik probeer niet negatief en down te zijn, maar het lukt gewoon niet.
Ik gebruik geen anticonceptie en wil liever ook niet meer aan de pil, want deze maakte me heel down (verschillende soorten geprobeerd).
Zijn er mensen met ervaring met zo’n situatie? Wat hielp jullie? Hoe gingen jullie er mee om?
Ik heb volgende week een afspraak met de huisarts, want dit wil ik zo niet langer, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
pi_176578014
Ik herken dit wel helaas. Op voeding letten hielp wel een beetje (niet teveel koolhydraten / suikers ivm pieken en dalen in suikerspiegel) maar dat was in de slechte weken bijna niet te doen. Ook sporten helpt, echt vooral gaan sporten in de slechte weken. Mijn sportinstructeur zegt dat kaneel ook goed is voor hormonale balans. Vitamine D bijslikken heb ik recent geprobeerd nav een bericht van iemand hier op fok een keer waar ik eea in herkende, dat leek ook te helpen. Maar een echt goede oplossing heb ik nog niet gevonden.

Het frustrerendste vind ik het gevoel dat niemand je lijkt te begrijpen of serieus lijkt te nemen, ik heb daar al best wat tranen over gelaten.

Ik ben nu weer zwanger en daarmee zijn al deze klachten dus weg. Voor na deze zwangerschap overweeg ik een gesprek bij care for women of echt aandringen op een onderzoek bij HA en me niet te laten afschepen. Ik denk dat het hevige PMS klachten zijn veroorzaakt door sterke hormonale disbalans. Daar moet iets aan te doen zijn.

Ik hoop dat je HA er iets mee doet. Hou je me op de hoogte van je voortgang? Sterkte :*.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176578471
LDN, het heeft bij mij wonderen gedaan... (Low Dose Naltrexone)
Meer informatie erover: https://mens-en-gezondhei(...)lovend-medicijn.html

Ik ging ook met klachten naar de huisarts en het enige wat hij mij wilde voorschrijven was de pil...
Zucht, Hij nam mij ook helemaal niet serieus....

LDN heb ik toen zelf bij een apotheek in Engeland (online) gekocht en ik gebruik het nu al meer dan 7 jaar en kan echt niet meer zonder.

Als het moet kan ik er veel meer over vertellen. Google helpt ook wel ;)
Maar neem het als informatie mee voor je huisarts.

Ook las ik toevallig vandaag over Maca, heb er zelf alleen (nog) geen ervaring mee.
http://www.knapgezond.nl/Jehormoneninbalansmetmaca.html

Lees ook maar eens over PMDD (https://watispmdd.wordpress.com/comment-page-1/)
Want zo erg was het helaas bij mij op een gegeven moment,

En ik herken wel dingen die jij zegt "Ik probeer wel om niet negatief te zijn maar dat lukt niet"
Ik was ook gewoon echt mezelf niet... Ik voelde mij eigenlijk alleen maar goed als ik ongesteld was en daarna werd het elke week een beetje erger totdat ik weer ongesteld werd....

[ Bericht 19% gewijzigd door Skoap op 17-01-2018 23:18:11 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176580971
Wat een herkenning!! Ik heb er ook ontzettend last van sinds Sjaak is geboren en het is altijd de week voordat ik ongesteld word. Zodra ik dan ongesteld word is alles prima.

Skoap, bedankt voor het geven van een naam eraan. Mijn huisarts heeft me ook weggestuurd met de pil en dat wil ik niet, want andere bijwerkingen. Waar haal je dat LDN?
pi_176581895
Ik herken het wel, alleen had ik het voor mijn eerste zwangerschap ook al. Bij mij ging het over na het plaatsen van de mirena. Ik had geen enorme schommelingen meer doordat er continu een heel klein beetje hormonen vrijkomt. Van de pil werd ik ook depressief, maar spiraaltje dus juist het tegenovergestelde. Geen idee of het bij iedereen zo werkt, maar ik laat zsm een nieuw spiraaltje zetten om dit te voorkomen.

Sterkte ermee. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176582261
Oh totale herkenning! De aanloop naar m'n menstruatie was op een gegeven moment echt hel, ik voelde me dan echt zwaar depressief en had alleen maar zwarte gedachten. En dan was ik ongesteld en voelde ik me even 'vrij'... en daarna begon het weer.
Ik slik nu inmiddels een jaar al Citalopram, gaat wel beter maar ben er nog niet.
Ook ben ik anderhalve maand geleden gestart met de prikpil, hopelijk helpt dat ook wat (al ben ik toch nog 2 keer ongesteld geworden, m'n lichaam is in de war). Ik merkte namelijk dat het weer erger werd rondom de menstruatie, ondanks de Citalopram. Ik wilde eigenlijk helemaal niet meer aan een pil of wat dan ook, maar ik ben het echt zo beu. Hopelijk normaliseert alles een beetje en stopt m'n menstruatie gewoon helemaal en blijft alles stabiel.

Ook ga ik naar een psych om wat oud zeer eindelijk aan te pakken. Maar ik hoop wel echt ooit van die schommelingen af te komen. Misschien dat ik ooit ook wel vraag naar het middel LDN.
Tralalalaaa
  donderdag 18 januari 2018 @ 10:09:53 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176583067
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 22:02 schreef Mies_poes het volgende:
Ik vind dat mijn verhaal niet echt hier hoort, want ik ben gelukkig niet depressief, maar het heeft wel met hormonen te maken dus dan toch maar hier.
Sinds mijn bevalling, nu 16 maanden geleden, heb ik erg last van stemmingswisselingen gedurende mijn cyclus. Na mijn menstruatie ben ik twee weken redelijk vrolijk en optimistisch, daarna ben ik tot na mijn menstruatie down, huilerig en negatief. Voor de komst van mijn dochter had ik deze klachten niet in deze mate, of er in ieder geval minder last van omdat ik minder moest. Het wordt steeds erger naarmate de maanden verstrijken en ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Ik probeer niet negatief en down te zijn, maar het lukt gewoon niet.
Ik gebruik geen anticonceptie en wil liever ook niet meer aan de pil, want deze maakte me heel down (verschillende soorten geprobeerd).
Zijn er mensen met ervaring met zo’n situatie? Wat hielp jullie? Hoe gingen jullie er mee om?
Ik heb volgende week een afspraak met de huisarts, want dit wil ik zo niet langer, maar ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Meldt!

Ik had buien waarbij ik dacht 'als ik nu van de dijk rij ben ik overal vanaf', maar inderdaad maar een paar weken per maand, niet continue en ook niet even hevig.

Na heel wat jaren sukkelen en frustraties werd ik via via op deze site gewezen en dat bleek voor mij DE uitkomst.
http://kraamtranen.nl/hormonale-disbalans.html

Deze lijst bijvoorbeeld: http://kraamtranen.nl/premenstruele-spanning.html daardoor viel zo veel op zijn plek. Ik dacht op een gegeven moment echt dat ik dement aan het worden was, zo veel dingen vergat ik, slechte concentratie etc.

Ik slik sindsdien met regelmaat een paar maanden lang progesteron (in de vorm van Duphaston) en dan voel ik me weer prima. Echt een verschil van dag en nacht. Weg buien, weg slecht geheugen, weg alles eigenlijk. Het idee is dat je lichaam het na een paar maanden zelf weer oppakt, maar bij mij blijkt dat dus niet zo te zijn. Mijn huisarts vind het daarom prima dat ik dit blijf slikken wanneer ik voel dat het weer nodig is.
(Je slikt dit vanaf dag 10-24 van je cyclus. Het idee is dat je lichaam normaal gesproken in die periode zelf progesteron aan maakt, maar dat dat verstoord is.)


Lees de site eens door, ik weet dat het hier en daar wat ver gegrepen klinkt, en ook de manier waarop zijzelf schrijft krijg ik soms een beetje de kriebels van, maar ik weet van in ieder geval nog 2 vrouwen buiten mijzelf die hier echt heel veel baat bij gehad hebben. Het is in ieder geval het proberen waard. Mijn huisarts wilde me anti-depressiva voorschrijven maar vond het prima om dit eerst eens te proberen.

Maca slik ik sinds een tijdje maar dat heeft niet een noemenswaardig humeur verbeterend effect. Op het libido wel trouwens, een beetje. ;)

LDN heb ik ook geprobeerd, dat werkte voor mij niet. (Volgens mij heb ik dat toen nog zelf zitten prutsen met kleine doseringen opgelost in weetikveelwat. :@ )
***
pi_176583250
Mijn huisarts zei destijds juist dat vrouwen met eenstige PMS (waar ik mezelf toe rekende toen al) vaak ook slecht reageren op vrijwel alle anticonceptiepillen omdat ze hetzelfde soort progesteron bevatten. De verschillen tussen pillen is vaak de soort Oestrogeen.

Idd vergelijkbaar: het gevoel uit het raam te willen springen, er gewoon niet meer willen zijn. Ook een(aanvankelijk niet gediagnostiseerde) PPD gehad trouwens.

Ik heb toen yaz / yasmin geprobeerd, die heeft ander progesteron en daar reageerde ik mentaal goed op, alleen had ik continu bloedingen en spotting. Weer gestopt dus.

Sinds de bevalling is de PMS weer terug, en ook heftig. Maar mijn zorgverleners hebben nog nooit ook maar gerept over antidepressiva (toch gek, ik loop al sinds mijn 23e af en aan bij psychologen, ben ik dan niet eerlijk genoeg over hoe slecht ik me voel, denk ik weleens).

Vind het lastig om nu een ander middel ter sprake te brengen... heb net weer een hele cyclus psychotherapie afgerond en het gaat op veel vlakken wel beter. Maar tegen hormonen kan ik niet op... ik ben zwaar trouwens, en vetweefsel schijnt ook oestrogeen aan te maken dus niet zo gek dat er een disbalans is ook, misschien? (Eerste advies zal wel weer afvallen zijn, dat is het voor alles waar ik zorg voor zoek).
Kwak
  donderdag 18 januari 2018 @ 10:22:14 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176583357
Bij mij reageerde de huisarts meer op het van de dijk af willen rijden dan op het idee dat het misschien pms2 zou zijn. Maar ik heb ook echt heel erg lang lopen klooien... En het is ook zo ongrijpbaar voor veel mensen, iedereen heeft wel eens last van PMS, zeggen ze dan.
Ja, maar je hebt pms en PMS zeg maar. ;)

Ik zou iedereen wel aan de Duphaston willen schreeuwen bij wijze van spreken. Er vanuitgaande dat het bij anderen net zo helpt. ;) Echt, ik had ineens ook weer zin om te knutselen, te naaien etc. etc.

Maar ik snap je hoor, ik ben ook niet van het heel direct duidelijk hulp vragen.

(Op een ander vlak heb ik dat met de kinderen, ik ben al jaren aan het leuren en nog steeds gaan er dingen soms flink niet goed, en bij een vriendin van mij stond na 1 gesprek over 'mogelijk adhd bij een van de kinderen' meteen een gezinscoach op de stoep. WTF doe ik dan verkeerd denk ik dan. :? )
***
pi_176585989
Mijn huisarts zei al meteen na het aanhoren van mijn verhaal dat het flink klonk als PMS. Zij zei dat Citalopram vaker wordt voorgeschreven aan vrouwen met PMS-klachten.

PMS uitleggen aan mensen die er geen last van hebben is lastig. Het is niet zozeer dat je een hormonster bent, maar ook gewoon dat je inderdaad in je auto rijdt en dan denkt, ik wil ermee stoppen. Maarja, m'n kindjes, die gun ik toch wel een moeder, ook al ben ik maar stom. Zoiets.

Die zwarte gedachten heb ik niet meer, heel soms even een terugval, maar dat duurt dan een dag en geen weken achter elkaar.
Tralalalaaa
  donderdag 18 januari 2018 @ 12:59:55 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176586904
Artikel van 15 jaar geleden uit het wetenschappelijk tijdschrift voor huisartsen: klik. Is echt geen nieuws. Huisartsen die het niet serieus nemen moeten hun kennis even gaan bijspijkeren.
Volgens de definitie in dit artikel heb je pas PMS als het je dagelijks leven ernstig beīnvloedt. Jullie zijn dus eigenlijk de dupe van dat iedereen die een keer moet huilen voordat haar ongesteldheid doorbreekt, het PMS noemt.

Ik kreeg van een gynaecoloog ook al eens de tip van een antidepressivum in een deel van de maand. LDN ken ik nog niet, ga ik me in verdiepen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176587024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:59 schreef Lemijn het volgende:
Artikel van 15 jaar geleden uit het wetenschappelijk tijdschrift voor huisartsen: klik. Jullie zijn dus eigenlijk de dupe van dat iedereen die een keer moet huilen voordat haar ongesteldheid doorbreekt, het PMS noemt.
Hm, dus het is de schuld van andere vrouwen als je niet goed geholpen wordt? Sorry, kan het niet laten om dat toch even aan te stippen, al bedoel je het vast niet zo. Het lijkt me dat een arts het kaf van het koren wel kan scheiden door goed door te vragen.

Het lijkt me echt heel rot als je zo last hebt van die hormonen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:21:03 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176587372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 12:59 schreef Lemijn het volgende:
Artikel van 15 jaar geleden uit het wetenschappelijk tijdschrift voor huisartsen: klik. Is echt geen nieuws. Huisartsen die het niet serieus nemen moeten hun kennis even gaan bijspijkeren.
Volgens de definitie in dit artikel heb je pas PMS als het je dagelijks leven ernstig beīnvloedt. Jullie zijn dus eigenlijk de dupe van dat iedereen die een keer moet huilen voordat haar ongesteldheid doorbreekt, het PMS noemt.

Ik kreeg van een gynaecoloog ook al eens de tip van een antidepressivum in een deel van de maand. LDN ken ik nog niet, ga ik me in verdiepen.
Uit dat artikel:
"Hoewel de hormonale veranderingen tijdens de cyclus per definitie een voorwaarde zijn voor het ontstaan van PMS, heeft men nooit een hormonale oorzaak voor PMS kunnen aantonen."

Dat vroeg ik me laatst nog af, of dit niet te prikken valt ofzo, maar niet dus.

Dat kwam oa. omdat ik me altijd suf zoek naar mijn eisprong, om zo de juiste dag van de cyclus te bepalen om met de Dupaston te beginnen. Mijn menstruatie verloopt namelijk bloedirritant met eerst een dag of 5-6 minimale hoeveelheden bloed (voor de cup-gebruikers, een derde cupje ongeveer per dag) en dan ineens een heftige bloeding waarbij ik binnen 24u dat ding meerdere malen moet legen echt omdat hij vol zit en dan weer een dag of 2 heel weinig en dan is het klaar. Duurt me wel veel te lang ook, maar ja, er zitten geen vleesbomen oid, dat is al gecheckt dus ik moet het er maar mee doen.
***
pi_176587517
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:06 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hm, dus het is de schuld van andere vrouwen als je niet goed geholpen wordt? Sorry, kan het niet laten om dat toch even aan te stippen, al bedoel je het vast niet zo. Het lijkt me dat een arts het kaf van het koren wel kan scheiden door goed door te vragen.

Het lijkt me echt heel rot als je zo last hebt van die hormonen.
Ik denk dat Lemijn bedoelt dat het lastig aan anderen (dan bijvoorbeeld een arts) die er geen last van hebben uit te leggen is hoe je je voelt en hoe het is. Dat vriend(inn)en/familie/kenissen denken "ach, pms hoort erbij. Hebben er zoveel last van" Terwijl het gevoel zoveel meer is dan een keer huilen vlak voor je ongesteld wordt.
  donderdag 18 januari 2018 @ 13:30:42 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176587621
quote:
2s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:06 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hm, dus het is de schuld van andere vrouwen als je niet goed geholpen wordt? Sorry, kan het niet laten om dat toch even aan te stippen, al bedoel je het vast niet zo. Het lijkt me dat een arts het kaf van het koren wel kan scheiden door goed door te vragen.

Het lijkt me echt heel rot als je zo last hebt van die hormonen.
Nee, dat bedoel ik uiteraard niet. Woordje dus is onhandig geplaatst. Wat ik wel bedoelde is dat PMS in de volksmond voor van alles wordt gebruikt. Niet alleen door vrouwen, trouwens. En dat artsen inderdaad goed moeten doorvragen en nieuwsgierig moeten zijn als ze op iets stuiten dat ze niet goed kennen. Maar dat is niet altijd het geval, en daarom linkte ik het artikel. Maar was te kort door de bocht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176588694
Oh wauw wat veel herkenning (helaas)! :o ik ga op een later tijdstip alles even rustig doorlezen, maar wat fijn, al deze reacties O+
pi_176591113
En ook ik herken helaas veel van jullie verhalen.

Een spiraaltje heb ik al daar wordt het niet beter van. Maar ik ga even verder zoeken op wat jullie nog meer als advies geven.

Mies mocht je nog andere tips weten na je bezoek aan de huisarts laat je het dan weten?
pi_176591995
De groene vrouw heeft er ook meerdere blogs over, visolie slikken schijnt ook veel te helpen bij het in balans brengen van je hormonen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_176597520
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]


LDN heb ik ook geprobeerd, dat werkte voor mij niet. (Volgens mij heb ik dat toen nog zelf zitten prutsen met kleine doseringen opgelost in weetikveelwat. :@ )
zo neem je het ook. Je lost 1 pil op in 50ML en neemt elke avond 4.5ML

Blij dat jij iets hebt gevonden wat voor jou werkt!

Wat is het toch ook een verschrikkelijk iets en gewoon bijna niemand die je dan serieus neemt. ;(
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176597683
Ik moet even kijken waar ik het de laatste keer besteld heb. Het wordt steeds moeilijker om het te vinden. Je kan het natuurlijk altijd via je huisarts proberen (naltrexone) heet het.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176597709
Duphaston kan je eigenlijk alleen gebruiken als je weet hoe je cyclus is?
En bij LDN hoef je dat niet per se te weten toch?

Bestel jij dat nog steeds in Engeland skoap? (Vraag is inmiddels beantwoord :D)
Heb je dat wel onder begeleiding van iemand gebruikt? Ik ben er namelijk een beetje huiverig voor om zomaar iets te gaan proberen.
pi_176597840
Nee zonder begeleiding, had weinig keus, niemand wilde mij helpen..

Maar je kan het heel langzaam opbouwen!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_178506248


[ Bericht 100% gewijzigd door Cygne op 14-04-2018 11:54:35 (Toch maar niet.) ]
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:35:16 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178507500
Cygne, je hoeft geen vliegramp te overleven of zoiets om recht te hebben op wat jij beschreef. Iedereen heeft zijn eigen grens en ik denk dat wat jij hebt meegemaakt voor heel veel mensen over de grens is van wat je makkelijk zelf verwerkt. Ik hoop dat ze je verder kunnen helpen! :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 14 april 2018 @ 13:42:17 #36
269689 crew  Viv
pi_178508661
Bericht van Cygne niet gelezen, toch een :*
pi_178512028
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Uit dat artikel:
"Hoewel de hormonale veranderingen tijdens de cyclus per definitie een voorwaarde zijn voor het ontstaan van PMS, heeft men nooit een hormonale oorzaak voor PMS kunnen aantonen."

Dat vroeg ik me laatst nog af, of dit niet te prikken valt ofzo, maar niet dus.

Dat kwam oa. omdat ik me altijd suf zoek naar mijn eisprong, om zo de juiste dag van de cyclus te bepalen om met de Dupaston te beginnen. Mijn menstruatie verloopt namelijk bloedirritant met eerst een dag of 5-6 minimale hoeveelheden bloed (voor de cup-gebruikers, een derde cupje ongeveer per dag) en dan ineens een heftige bloeding waarbij ik binnen 24u dat ding meerdere malen moet legen echt omdat hij vol zit en dan weer een dag of 2 heel weinig en dan is het klaar. Duurt me wel veel te lang ook, maar ja, er zitten geen vleesbomen oid, dat is al gecheckt dus ik moet het er maar mee doen.
Brighteyes.... Allereerste keer dat ik hoor over een zelfde menstruatie patroon als mijzelf... eerst 5/6 dagen bloedverlies voordat de dijken echt open breken. Ik gebruik geen cup, maar heel irritant omdat je menstruatie daardoor lang duurt. Ik ga me ook eens inlezen in die Dupaston.
pi_178515240
Lieve dames, ik wil jullie even een digitale knuffel geven O+ :*
♥ J & S
  Moderator zaterdag 14 april 2018 @ 21:53:54 #39
5428 crew  miss_sly
pi_178517318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 13:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Uit dat artikel:
"Hoewel de hormonale veranderingen tijdens de cyclus per definitie een voorwaarde zijn voor het ontstaan van PMS, heeft men nooit een hormonale oorzaak voor PMS kunnen aantonen."

Dat vroeg ik me laatst nog af, of dit niet te prikken valt ofzo, maar niet dus.

Dat kwam oa. omdat ik me altijd suf zoek naar mijn eisprong, om zo de juiste dag van de cyclus te bepalen om met de Dupaston te beginnen. Mijn menstruatie verloopt namelijk bloedirritant met eerst een dag of 5-6 minimale hoeveelheden bloed (voor de cup-gebruikers, een derde cupje ongeveer per dag) en dan ineens een heftige bloeding waarbij ik binnen 24u dat ding meerdere malen moet legen echt omdat hij vol zit en dan weer een dag of 2 heel weinig en dan is het klaar. Duurt me wel veel te lang ook, maar ja, er zitten geen vleesbomen oid, dat is al gecheckt dus ik moet het er maar mee doen.
Heel heftig bloedverlies is wel iets aan te doen. Er zijn medicijnen (daar liet ik me mee wegsturen, maar hb ik niet gebruikt, want die vromen meer stolsels van het bloed, dat beviel me toch niet) of Novasure. Dat is een procedure waarbij ze het basrmoedersljmvlies in de baarmoeder dusdanig behandelen, dat er nog maar heel weinig bloedverlies mogelijk is. Bij de controle op vleesmolen zei de gynaecoloog dat 2at haar betreft de oplossingen Mirena en Novasure allebei veilig en in goed zouden zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183488698
Wat een herkenning! Wilde hier al posten met mijn situatie.

Sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik behoorlijke pms heb. Zeven maanden geleden ben ik bevallen en hormonaal ging het sowieso met 'n ups and downs. Maar nu ik weer een regelmatige cyclus heb van 28 dagen zit er een duidelijk patroon in. Na mijn eisprong verander ik in een soort van wicked witch of the west. Ik word echt woedend op alles en iedereen en kan letterlijk niks meer hebben. Vooral mijn vriend krijgt het te verduren. Reageer enorm geirriteerd op hem en wil in die periode eigenlijk gewoon van hem af. Ik zeg dan dat het tussens ons gewoon niet werkt en wil uit elkaar. Laatst heb ik nog 's nachts tegen hem geschreeuwd dat ik hem haatte en dat hij dat nķķit moet vergeten ;(

En als ik dan ongesteld word, dan denk ik wtf was dat :? En dan ben ik twee weken *O*

Ik heb jullie tips doorgelezen en ga het eerst proberen met voeding. Dus puur eten. Zo at ik voor mijn bevalling standaard, dus dat is niet zo heel lastig. Gewicht heeft ook invloed las ik. Ik weeg nu 5 kilo lichter dan voor mijn bevalling. Wie weet heeft dit invloed, anders moet ik maar eens kijken naar een spiraal of wellicht LDN.
pi_183494453
Dorothy, het is herkenbaar voor mij om te lezen, mijn vrouw heeft ook pms en kan vreselijke buien hebben voor,tijdens en na zowel ovulatie als menstruatie. Door haar korte cyclus is het met wat pech bijna elke week raak :X nadat ik voor een andere reden bij de praktijkondersteuner van de huisarts terecht kwam en het daar kort aanstipte, tipte zij mij over Care tor Women. Speciaal voor vrouwen die last hebben van hormoonwisselingen, lichamelijk dan wel mentaal. Helaas voelde vrouwlief er niets voor dus ik kan je geen evaringsverhaal geven, maar ik wilde het even benoemen omdat je er misschien wat aan hebt. Echter kan het zijn dat het regiogebonden is, ik weet dat ze in Zwolle zitten maar of ze ook elders zitten weet ik niet.

Ik hoop voor je dat je iets vindt wat je helpt, want vergeet niet dat jij er zelf ook onder lijdt, niet alleen jouw partner. Als je daarnaast ook met schuldgevoelens blijft zitten omdat je je af hebt gereageerd, wordt het voor jou ook alleen maar moeilijker en zwaarder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183506667
quote:
9s.gif Op zondag 2 december 2018 06:26 schreef DorothyGale het volgende:
Wat een herkenning! Wilde hier al posten met mijn situatie.

Sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik behoorlijke pms heb. Zeven maanden geleden ben ik bevallen en hormonaal ging het sowieso met 'n ups and downs. Maar nu ik weer een regelmatige cyclus heb van 28 dagen zit er een duidelijk patroon in. Na mijn eisprong verander ik in een soort van wicked witch of the west. Ik word echt woedend op alles en iedereen en kan letterlijk niks meer hebben. Vooral mijn vriend krijgt het te verduren. Reageer enorm geirriteerd op hem en wil in die periode eigenlijk gewoon van hem af. Ik zeg dan dat het tussens ons gewoon niet werkt en wil uit elkaar. Laatst heb ik nog 's nachts tegen hem geschreeuwd dat ik hem haatte en dat hij dat nķķit moet vergeten ;(

En als ik dan ongesteld word, dan denk ik wtf was dat :? En dan ben ik twee weken *O*

Ik heb jullie tips doorgelezen en ga het eerst proberen met voeding. Dus puur eten. Zo at ik voor mijn bevalling standaard, dus dat is niet zo heel lastig. Gewicht heeft ook invloed las ik. Ik weeg nu 5 kilo lichter dan voor mijn bevalling. Wie weet heeft dit invloed, anders moet ik maar eens kijken naar een spiraal of wellicht LDN.
zoveel herkenbaarheid!! hier is het eerst geprobeerd met hormonale ac, Dat maakt het alleen nog maar erger... en mu ga ik starten met fluoxetine laaggedoseerd. Die heb ik al eerder gehad en toen was ik idd ook stabiel in mijn stemming...
S. 2014
J. 2016
pi_183526778
Bedankt Schanu voor de tip van Care for Women. Had er nog nooit van gehoord. Ook in mijn regio zijn er voldoende contactpersonen dus zeker een optie om mijn hormoonprobleem aan te pakken. Mooi moment ook voor het aanpassen van de verzekering voor volgend jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn gewoonmezelf dat je uiteindelijk iets hebt gevonden voor de hormoonproblemen. Daar zie ik nog het meest tegenop, om uit te zoeken wat wel en niet werkt. Er gaat dan een tijd overheen en ik ben ook niet zo'n voorstander van hormonen in mijn lijf. Slechte ervaringen mee.
Maar als dit zo erg blijft, dan ga ik daar wel mee aan de slag.

Nog vijf dagen tot mijn eisprong, ben benieuwd deze maand :X

[ Bericht 0% gewijzigd door DorothyGale op 04-12-2018 05:24:10 ]
pi_183548609
Fijn dat ze ook bij jou in de regio zitten DorothyGale, hopelijk levert het je wat op!

Voor wat betreft mijn medicatie, ik kijk het de komende tijd eerst nog even aan want het doet wel iets en ik heb nagenoeg geen bijwerkingen (meer) wat ook fijn is (ben wel anders gewend namelijk). Mocht er geen verbetering optreden, dan zou ik wel op zoek willen naar wat anders maar dan zal ik vermoed ik weer naar een psychiater moeten en dat vind ik best wel een drempeltje ;)

Nog vier daagjes voor jou, hopelijk merk je nu al wat verschil met een aangepast eetpatroon al zal dat misschien wel wat meer tijd nodig hebben. De tip die een kennis van mij eens kreeg van de huisarts: rondom de menstruatie/ovulatie elke dag een paar blokjes van de meest pure chocola die je kan vinden. Had bij haar niet meteen de indruk dat het hielp, maar als iets opgelost kan worden met chocolade dan is het sowieso wel het proberen waard denk ik :')
pi_183814196
Deze maand ging het alweer een stuk beter, een week voor mijn menstruatie flipte ik pas de pan uit :P Ik denk dat ik voorlopig nog geen actie onderneem. Het gaat toch wel elke maand beter en ik ben waarschijnlijk ook nog niet helemaal ontzwangerd. En zoals het deze maand gaat, is het echt wel te doen :)

Het is ook zo lastig om erachter te komen waar het aan ligt. Eetpatroon zal inderdaad pas over een tijd van invloed zijn. Gewicht kan er ook mee te maken hebben, las ik. Nu ben ik weer 4 kilo lichter dan vorige maand.

Hoe gaat het met jou nu Schanu?
pi_183825515
Wat fijn dat het deze maand beter ging! Dat ontzwangeren kan echt wel even duren inderdaad, die hormonen zijn niet zomaar je lijf uit dus het zou mij niets verbazen als die nog een grote impact op je hebben. Als het nu al te doen is en het blijft elke maand een beetje beter gaan, dan is het straks helemaal wel te doen :)

Hier gaat het met ups en downs, niks nieuws ;) Afgelopen weekenden weer ruzies gehad met vrouwlief, dat hakt er altijd heel erg in. Merk dat ik nu wat in een onverschillige houding ben geschoten, mijn gevoel staat zeg maar op een heel laag pitje. Misschien ook een stukje zelfbescherming, ik was zelf ongesteld afgelopen week en merk dat sinds mijn medicatie ook opeens aan mijn emoties (die schieten dan wat meer alle kanten op). Plus de drukte van de feestdagen dus het gaat allemaal wat langs mij heen, alsof ik het tempo niet bij kan benen. Niks wat nooit meer overgaat in ieder geval, dus als de rust is teruggekeerd zal het in mijn hoofd vanzelf ook wel weer wat rustiger worden :)
pi_183835187
Wat naar Schanu, de ruzies :{ Herkenbaar wel, wat betreft het erin hakken.
Hoop dat het gauw rustiger voor je wordt :*
pi_183856107
Joejoe, onverschilligheidsboks yo.
Continu boos gevoel enzulks en geen zin in gerommel/gepluk aan m'n lijf, maar hoi manlief die wel behoeftes heeft... En nu dus denkt dat ik hem niet meer aantrekkelijk vind.
Maar please please PLEASE laat me gewoon even, zeker zo rond m'n menstruatie. Nee, het is niet leuk voor manlief maar verdomme, hoe denk je dat het in mijn hoofd is?
Ik ben gewoon fucking moe, werk 32u, heb 2 kinderen om voor te zorgen, drukte op werk. Ik ben niet in the mood om m'n man te bespringen.

Anyway. Nu al een jaar of 2 aan citalopram en dat gaat in principe prima, nog combinatie geprobeerd met de prikpil, maar wat een verschrikking was dat :') Daarna de pil geprobeerd maar daarvan ging ik alleen maar eten had ik het idee :')
En ik vind mezelf en m'n lijf al niet mooi, dus nu weer een eerste menstruatie zonder die extra hormonen. Maar nu dus een hormonsterheks.

/einderant
Tralalalaaa
pi_183937285
Oooh Take a Picture, wat herkenbaar. Ook die behoeftes van je partner trouwens, vrouwlief heeft die ook meer dan ik en ik word ook regelmatig geplaagd door schuldgevoelens omdat ik dan de vraag krijg 'vind je mij nog wel mooi?'. Spelen bij mij meer zaken uit het verleden mee die ervoor zorgen dat ik gewoon veel minder seksueel ben ingesteld, maar een lastige 'strijd' blijft dat soms tussen ons.

Fijn dat de citalopram werkt, ik zit zelf aan de escitalopram en dat doet ook wel wat. Gelukkig hoef ik geen pil te slikken omdat per ongeluk zwanger worden is uitgesloten ;) Maar jeetje wat lastig voor je om daar dan ook nog de balans in de moeten vinden.. Zou een spiraaltje een optie zijn?
pi_184016700
Manlief vraagt me ook vaak of ik hem nog wel aantrekkelijk vind. Zeker wel, maar de behoefte om te slapen is groter dan de behoefte hem te bespringen ;) plus hij legt er soms (onbewust) zo’n druk op dat ik dan alleen maar ga steigeren.
Lastig hoor. Wil hem zo graag meer geven maar dat lukt momenteel niet zo erg.

Ik heb ooit de mirena gehad, maar daar had ik dan 2 weken buikpijn van, en daarna 2 weken bloedverlies. En dat dan elke cyclus. Bovendien werd ik er depri van, voelde me niet lekker in m’n vel.
De prikpil deed ongeveer hetzelfde, alleen was ik veeeeel hormonaler en was ik soms 7 weken achter elkaar ongesteld, dan 2 weken niet, dan wekenlang wel weer...

In principe heb ik geen anticonceptie nodig, manlief heeft zich laten steriliseren. Ik probeerde alleen wat uit wat me beter zou kunnen laten voelen. Al dat hormonale gedoe en die hormonale buien zijn soms killing. Dan denk ik, iedereen is beter af zonder mij, ik ben geen goede/leuke vrouw en stomme moeder...

Citalopram haalt de scherpe randjes er wel af en maakt het leefbaar zegmaar, maar het valt niet altijd mee. De ene cyclus gaat het echt super en de andere cyclus ineens weer superkut. Geen pijl op te trekken.
Tralalalaaa
pi_186446774
Toch even een schopje. Nu ca. 8 mnd na bevalling. Al direct weer super stabiele cyclus met bijkomstige stemmingswisselingen. Ik kan de dagen precies voorspellen waarop ik me superk** voel en niet te genieten ben (of nouja mijn app doet dat voor me :+). En als ik weer ongesteld ben, klaart de lucht weer even op ennn repeat.

@DorothyGale hoe is het bij jou, is het minder geworden naarmate je ontzwangerd bent? Ik vraag me nl. af of het nu heftiger voelt omdat ik zelf nog aan het ontzwangeren ben, of niet. Jij bent inmiddels wat verder dan ik nu, vandaar de vraag :).

En iemand hier heeft zich vast weleens verdiept in / ervaringen met welke AC je het beste kunt proberen als je last hebt van PMS, waar moet je dan op letten? Ik wil toch eerst iets gaan proberen met AC, anderzijds ben ik heel huiverig dat het alleen maar verergert.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_186447409
Feyre, ik ben begonnen met teunisbloemolie te slikken en dat helpt bij mij wat tegen de PMS. Ik had daar eerst heel erg veel last van en nu een stuk minder en korter. Dat is misschien iets wat je kunt proberen.
pi_186472221
@Feyre Waardeloos is dat toch, die pms :{
Ik kan zeggen dat ik nu na een jaar en vier dagen :D praktisch geen last meer heb van pms. Het cliché van negen maanden op, negen maanden af was op mij van toepassing. In de negende maand voelde ik mij plotsklaps fysiek een heel stuk beter. Een week later

Bij mij heeft voeding een enorme invloed. Ik stond ook op het punt om te kijken naar AC of AD. Maar ik besloot toch mijn manier van eten weer onder de loep te nemen. Ik weet al jaren hoe ik reageer op bewerkt eten, maar met baby was dat er toch weer in geslopen.

Dus in januari was ik daar mee begonnen. En wat at ik dan? Geen bewerkte voeding, brood, suiker, gluten, zuivel van koe, vlees.

Maar wel: vis, noten, zaden groenten (veel!), geitenzuivel, peulvruchten, zilvervliesrijst, boekweit
Ik leefde zelfs zonder koffie c_/ :Y

Als ik zo eet, dan voel ik me echt geweldig :) Dus dit doe ik dan 80% van de tijd. Als ik weer verval in veel koffie, suiker, fastfood, brood etc. dan word ik driftig, heb ik agressieve gedachten en voel ik me erg down. En al deze eigenschappen zijn dan het ergst na mijn eisprong.

Diit hoeft natuurlijk niet voor jou te gelden, maar het is misschien de moeite waard om er verder in te verdiepen?

Succes :*
pi_186486851
Bedankt voor de tip MevrC, dat heb ik volgens mij nog ergens liggen, valt zeker te proberen! :Y Slik je dat dan iedere dag of alleen de weken tussen eisprong en menstruatie?

Dorothy wat fijn dat je weer balans hebt! Die omschakeling qua voedsel lijkt me lastig (ik heb daar moeite mee, hou het vaak niet vol :@), maar ik hou het in m'n achterhoofd :).

Voor nu wil ik sowieso nog eens aan de AC, dus mocht iemand nog tips hebben welke wel of niet te proberen, graag.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_187277055
Voor de vrouwen die een postpartum depressie hebben gehad, hoe groot is de kans daarop bij een volgende zwangerschap? Waar moet je op letten qua symptomen?

Sorry voor het binnenvallen :@
  woensdag 5 juni 2019 @ 19:19:00 #56
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_187277347
Uhhh tja
If you can dream it, you can do it...
  woensdag 5 juni 2019 @ 20:22:12 #57
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187278578
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Voor de vrouwen die een postpartum depressie hebben gehad, hoe groot is de kans daarop bij een volgende zwangerschap? Waar moet je op letten qua symptomen?

Sorry voor het binnenvallen :@
Bespreek dit met je huisarts of als er al een zwangerschap is de verloskundige. Die weten de cijfers en de wegen die je kunt volgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187278804
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Bespreek dit met je huisarts of als er al een zwangerschap is de verloskundige. Die weten de cijfers en de wegen die je kunt volgen
Ja morgen bellen. Ik moet even van de schrik bekomen.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:09:53 #59
5428 crew  miss_sly
pi_187279526
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 19:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Voor de vrouwen die een postpartum depressie hebben gehad, hoe groot is de kans daarop bij een volgende zwangerschap? Waar moet je op letten qua symptomen?

Sorry voor het binnenvallen :@
In een vroeg stadium bespreekbaar maken met een professional. Huisarts, verloskundige, volgens mij zijn er zelfs speciale polo's voor. Hou de vinger aan de pols.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187279918
Ik begreep dat je vrouw nog depressief is, in ernstige mate zelfs. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom je om symptomen vraagt van een post partum depressie, alsof het een mogelijk probleem kan gaan worden na de bevalling . Het IS al een probleem. Ik zou het goed bespreekbaar maken met de verloskundige en reeds nu hulp zoeken daar waar mogelijk.
pi_187279969
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:33 schreef Schanu het volgende:
Ik begreep dat je vrouw nog depressief is, in ernstige mate zelfs. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom je om symptomen vraagt van een post partum depressie, alsof het een mogelijk probleem kan gaan worden na de bevalling . Het IS al een probleem. Ik zou het goed bespreekbaar maken met de verloskundige en reeds nu hulp zoeken daar waar mogelijk.
Ze is wel iets beter op het moment, maar als ik denk aan alle shit die ze in haar lijf heeft gestopt hoop ik eigenlijk dat de test vals is.
pi_187280085
Sterkte @Cryptocoryne

Hier geen ervaring mee, al is het bijstellen van schildklier medicatie hier een drama. Incl hyperventilatie en angsten... Stap voor stap opkrabbelen... Zal bij een 2e hetzelfde gaan..
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:46:25 #63
5428 crew  miss_sly
pi_187280142
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze is wel iets beter op het moment, maar als ik denk aan alle shit die ze in haar lijf heeft gestopt hoop ik eigenlijk dat de test vals is.
Gebruikt ze nu ook anti-depressiva?

Ik zweet niet waar je woont, maar check je dichtsbijzijnde ziekenhuis op een POP-poli. Is ze nog onder behandeling bij een arts/psychiater?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187280178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gebruikt ze nu ook anti-depressiva?

Ik zweet niet waar je woont, maar check je dichtsbijzijnde ziekenhuis op een POP-poli. Is ze nog onder behandeling bij een arts/psychiater?
Ja nog steeds die venlafaxine. Ja ze is nog steeds onder behandeling.
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 21:51:06 #65
5428 crew  miss_sly
pi_187280226
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja nog steeds die venlafaxine. Ja ze is nog steeds onder behandeling.
Dan is het zeker zaak zsm met de behandelend arts contact op te nemen om te kijken of venlafaxine tijdens de zwangerschap kan worden gebruikt, of moet worden afgebouwd of vervangen door een ander middel. Meteen morgen maar even in gang zetten dat er actie wordt ondernomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187280369
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan is het zeker zaak zsm met de behandelend arts contact op te nemen om te kijken of venlafaxine tijdens de zwangerschap kan worden gebruikt, of moet worden afgebouwd of vervangen door een ander middel. Meteen morgen maar even in gang zetten dat er actie wordt ondernomen.
Morgen gaat ze bellen, het streepje was niet echt donker maar ze is al wel best wel lang over tijd. Dus we maken ons zorgen en bedenken nu wat en hoe we het gaan doen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 6 juni 2019 @ 01:31:56 #67
269689 crew  Viv
pi_187283512
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
Morgen gaat ze bellen, het streepje was niet echt donker maar ze is al wel best wel lang over tijd. Dus we maken ons zorgen en bedenken nu wat en hoe we het gaan doen.
Hier een overzicht van alle POP-poli's, als je op een bepaalde locatie klikt staat er ook bij wat ze kunnen bieden en op welke manier de aanmelding/verwijzing moet gebeuren: http://lkpz.nl/behandelcentra

"POP" slaat trouwens op Psychiatrie, Obstetrie (verloskunde) en Pediatrie (kindergeneeskunde), dus een samenwerking tussen de 3 afdelingen waar je als zwangere met psychiatrische klachten mee te maken hebt.
  donderdag 6 juni 2019 @ 02:22:31 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187283864
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:48 schreef Books1 het volgende:

[..]

:Y
In theorie zķu het kunnen want venlafaxine zorgt voor onbetrouwbaarheid van orale anticonceptie.

Voor de geloofwaardigheid ervan... Mag u afgaan op uw gevoel denk ik

Ben benieuwd wanneer het boek uitkomt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187284321
Ik snap de gedachtes en verwondering, maar laten we aub on topic blijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roomsnoes op 06-06-2019 09:48:16 ]
pi_187297532
25 januari is ze uitgeteld, hopelijk gaat alles goed, tot 20 weken zitten we op hete kolen.
Hopelijk is hier iemand blij voor ons, ik krijg hopelijk het gezin zoals ik dat al vanaf mijn 15e voor ogen had, kleine kindjes die samen opgroeien net zoals mijn broers en ik. O+
pi_187297593
Over de zwangerschap in het algemeen kun je in zwangerschap en geboorte meepraten. Graag on topic blijven hier :)
pi_187297639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 22:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Over de zwangerschap in het algemeen kun je in zwangerschap en geboorte meepraten. Graag on topic blijven hier :)
Ik was on topic, anderen moesten weer even hun mening geven. Alsof mij dat iets kan schelen. Ik hoop op een klein meisje.
pi_187302300
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 02:22 schreef Molo het volgende:

[..]

In theorie zķu het kunnen want venlafaxine zorgt voor onbetrouwbaarheid van orale anticonceptie.

Echt? -O- ik heb het jaren geslikt, nooit geweten! Zover ik weet overigens nooit zwanger geraakt en ik lijk toch altijd redelijk makkelijk zwanger te raken.

Ik slikte trouwens Venlafaxine tijdens mijn zwangerschap 6 jaar geleden. Ik moest bevallen in het ziekenhuis en eventjes blijven om te kijken of de baby geen afkickverschijnselen kreeg.
E.
pi_188903595
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_188968996
Heeft iemand hier ervaring met zelf een psycholoog zoeken die gespecialiseerd is in een post partum depressie en steeds erger wordende angst klachten? Ik bedoel dus niet via de officiële instanties maar gewoon zelf iemand zoeken die mogelijk alternatieve therapieën kan aanbieden waarbij geen medicijnen aan te pas komen.
pi_188969510
Je zoekt eigenlijk geen gewone psycholoog, maar een alternatieve, aangezien je zonder medicijnen wil? Wat voor alternatieve therapieën denk je aan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188969562
Een psycholoog geeft geen alternatieve therapieën, maar psychotherapie. Of iemand nou vrijgevestigd is of aangesloten is bij een ggz-instelling. Een psycholoog schrijft ook per definitie geen medicijnen voor want het is geen arts. Als je een vrijvestigd psycholoog zoekt dan kun je kijken op 1np.nl. Bedenk wel dat deze therapeuten geen contract hebben met verzekeraars en dat je dus alles zelf moet betalen. Of iemand verstand heeft van een ppd dus je na moeten vragen. Ik raad je in ieder geval af om zomaar een random iemand die zich psycholoog noemt te nemen maar goed te letten of iemand een big-registratie heeft.

Veel makkelijker is om je gewoon wel aan te melden bij een pop-poli en eventuele weerstand tegen medicatie uit te leggen. Daar ben je heus niet de enige in en niemand zal een patiënt dwingen om medicatie nemen tegen zijn of haar zin.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_188969566
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:09 schreef miss_sly het volgende:
Je zoekt eigenlijk geen gewone psycholoog, maar een alternatieve, aangezien je zonder medicijnen wil? Wat voor alternatieve therapieën denk je aan?
Ja geen idee, dit is haar idee. Ik vroeg me enkel af of zoiets wel bestaat en of het überhaupt zonder medicijnen kan.
pi_188970348
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 09:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja geen idee, dit is haar idee. Ik vroeg me enkel af of zoiets wel bestaat en of het überhaupt zonder medicijnen kan.
Ik ben er zonder medicatie uit gekomen. Maar was er erg snel bij. Dat was bij een reguliere psycholoog. Mijn idee is dat de klik die ik met hem had, nog het meest bijgedragen heeft. We hadden een goede interactie en dan kun je sneller stappen zetten/onderwerpen aansnijden.

Maar de stap zetten is wel belangrijk, ga geen weken zoeken naar iemand die perfect lijkt.
pi_188970405
Ik zou het eerlijk gezegd via de huisarts laten lopen en daar samen kijken welke therapie op dit moment het beste aan zou sluiten. Je spreekt over een post partum depressie, maar je vrouw is op dit moment opnieuw zwanger toch? Dat lijkt mij niet geheel onbelangrijk om mee te nemen in de beslissing welke hulp ze nodig heeft.
pi_188970970
Die stap mag ze toch echt zelf zetten. En ja ze is nu in de 21ste week. Dus ze wil geen medicijnen want ze denkt dat ze zo haar baby vergiftigen.
Ja ze is behoorlijk loco op het moment maar ik ben wel blij dat ze zelf toch ook wel in lijkt te zien dat ze het nodig heeft.
Maar niemand ervaring met alternatieve therapieën e.d?
  maandag 16 september 2019 @ 11:22:16 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188971153
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Die stap mag ze toch echt zelf zetten. En ja ze is nu in de 21ste week. Dus ze wil geen medicijnen want ze denkt dat ze zo haar baby vergiftigen.
Ja ze is behoorlijk loco op het moment maar ik ben wel blij dat ze zelf toch ook wel in lijkt te zien dat ze het nodig heeft.
Maar niemand ervaring met alternatieve therapieën e.d?
Waar maak je je eigenlijk druk om? Je lijkt toch zelf geen concrete stappen te zetten om haar of jullie aankomende kind te helpen.
Dan kun je beter maar gewoon lang leve de lol aanhouden toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 16 september 2019 @ 11:26:57 #83
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188971216
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 11:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Die stap mag ze toch echt zelf zetten. En ja ze is nu in de 21ste week. Dus ze wil geen medicijnen want ze denkt dat ze zo haar baby vergiftigen.
Ja ze is behoorlijk loco op het moment maar ik ben wel blij dat ze zelf toch ook wel in lijkt te zien dat ze het nodig heeft.
Maar niemand ervaring met alternatieve therapieën e.d?
Mijn advies zou zijn contact op te nemen met de verloskundige en/of de huisarts en samen een plan op te stellen voor het komend jaar (ja, ook voor de periode na de bevalling).
Een combinatie van thuiszorg (iemand die helpt met het huishouden en de kinderen) en gesprekstherapie kunnen al veel doen.
Als je je pro-actief opstelt en samen een plan maakt, laat je zien dat je de problemen serieus neemt, zelf tot een oplossing probeert te komen en dat je een capabele ouder bent. Hiermee voorkom je ander gezeur (zie ander topic).
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188971821
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 11:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar maak je je eigenlijk druk om? Je lijkt toch zelf geen concrete stappen te zetten om haar of jullie aankomende kind te helpen.
Dan kun je beter maar gewoon lang leve de lol aanhouden toch?
Omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ga haar niet smeken op m'n knieën of ze alsjeblieft hulp wil accepteren, zij is nu aan zet.
  maandag 16 september 2019 @ 12:23:02 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188971915
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ga haar niet smeken op m'n knieën of ze alsjeblieft hulp wil accepteren, zij is nu aan zet.
Waarom wilden jullie ook alweer nķg een kind?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188971942
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 12:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat ik er helemaal klaar mee ben. Ik ga haar niet smeken op m'n knieën of ze alsjeblieft hulp wil accepteren, zij is nu aan zet.
Niet smeken, je vertelt haar dat JULLIE NU hulp gaan inschakelen.

Ik wil het niet te groot maken, of overdrijven, of je/jullie bang maken, maar het kán echt heel erg verkeerd lopen als een pre/post partum depressie niet wordt onderkend en behandeld. DOE IETS!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188971995
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 12:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom wilden jullie ook alweer nķg een kind?
Dat mensje was niet gepland geloof ik...

Regel hulp. Ook als ze zelf niet wil
S. 2014
J. 2016
pi_188972174
Ja gisteren ben ik flink uit m'n slof geschoten, tegen haar gezegd wat haar depressie met mij en de kinderen doet en dat ze vandaag moet bellen voor een afspraak omdat ik zo niet verder wil en als ze niks doet wil ik een scheiding en allebei m'n kinderen want ik trek dit zo niet langer. En nu zoekt mevrouw online naar alternatieve routes voor hulp. Gewoon de kortste en makkelijkste weg kiezen komt blijkbaar niet in haar op en intussen staat ons huwelijk op springen. En begrijp me niet verkeerd hoor, als ze gewoon in normale staat is, is het gewoon een heel leuke meid maar de afgelopen maanden was er geen land mee te bezeilen. En iedereen hier denkt maar dat ik lekker achterover leun en toe zit te kijken hoe ze langzaam kapot gaat maar dat is niet zo, ik heb vanalles geprobeerd maar niks lijkt aan te komen bij haar. En ook mijn geduld is een keer op en die dag was gisteren.
pi_188972479
Begrijpelijk, dat je geduld opraakt. In dit geval zijn er alleen maar verliezers. Een depressie vraagt heel veel van de partner. Goed dat je je grens hebt gesteld. Ben je ook zelf naar de huisarts geweest om naar mogelijkheden te vragen? Of heb je zelf de verloskundige gebeld voor advies? Heb je uitgelegd/uitgezocht dat jullie kinderen écht niet uit huis worden geplaatst als je reguliere hulp zoekt? Bv de al vaak genoemde POP-poli. Wellicht krijg je nog meer ruzie met je vrouw als je daadwerkelijk op zoek gaat naar hulp, maar veel slechter dan dit kan het niet worden.
Sterkte...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_188973096
Toen ze met haar pillen stopte heb ik daar een gesprek met onze huisarts over gehad, die gaf aan dat ze mijn zorgen heel goed begreep, maar dat ik beter contact op kon nemen met haar behandelaar, alleen was het beste mens net 3 weken weg voor vakantie en kreeg ik haar vervanger aan de lijn. Bij de poppoli is ze wel aangemeld maar omdat destijds haar behandeling nog gewoon liep is besloten na een kennismaking gesprek dat ze bij haar huidige behandelaar zou blijven. Maar toen ging alles nog redelijk goed, want toen slikte ze gewoon keurig haar medicijnen. Na die drie weken heb ik die psychiater nog een keer gebeld, ze heeft mijn verhaal aangehoord, geprobeerd om een afspraak te maken met mijn vrouw, en m'n vrouw heeft die afspraak toen een uur voor ze er moest zijn afgebeld, daarop heeft haar behandelaar contact opgenomen met de poppoli, die hebben een paar keer geprobeerd om een afspraak te maken, maar daar draait ze zich steeds onderuit. En ik kan gewoon zo weinig doen, ik kan haar moeilijk aan haar haren meeslepen. Dus ja, ik heb vanalles geprobeerd maar niks lijkt echt goed aan te komen.
pi_188973412
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 13:46 schreef Cryptocoryne het volgende:
Toen ze met haar pillen stopte heb ik daar een gesprek met onze huisarts over gehad, die gaf aan dat ze mijn zorgen heel goed begreep, maar dat ik beter contact op kon nemen met haar behandelaar, alleen was het beste mens net 3 weken weg voor vakantie en kreeg ik haar vervanger aan de lijn. Bij de poppoli is ze wel aangemeld maar omdat destijds haar behandeling nog gewoon liep is besloten na een kennismaking gesprek dat ze bij haar huidige behandelaar zou blijven. Maar toen ging alles nog redelijk goed, want toen slikte ze gewoon keurig haar medicijnen. Na die drie weken heb ik die psychiater nog een keer gebeld, ze heeft mijn verhaal aangehoord, geprobeerd om een afspraak te maken met mijn vrouw, en m'n vrouw heeft die afspraak toen een uur voor ze er moest zijn afgebeld, daarop heeft haar behandelaar contact opgenomen met de poppoli, die hebben een paar keer geprobeerd om een afspraak te maken, maar daar draait ze zich steeds onderuit. En ik kan gewoon zo weinig doen, ik kan haar moeilijk aan haar haren meeslepen. Dus ja, ik heb vanalles geprobeerd maar niks lijkt echt goed aan te komen.
Dat is ook logisch, met haar ziekte. Want dat is het, he. Als ze met een open beenbreuk op de grond zou liggen, en ze zou zeggen dat ze niet naar het ziekenhuis wil, zou je haar dan ook laten liggen en zeggen "tja, ik kan haar niet dwingen?"
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188973528
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook logisch, met haar ziekte. Want dat is het, he. Als ze met een open beenbreuk op de grond zou liggen, en ze zou zeggen dat ze niet naar het ziekenhuis wil, zou je haar dan ook laten liggen en zeggen "tja, ik kan haar niet dwingen?"
Dan zou ik om een ziekenwagen bellen. Wat stel je voor, ze knockout slaan, in de kofferbak ermee en afleveren bij de dokter? Dat gaat toch niet. En bovendien is ze met vlagen reteagresief tegen me en dan moet ik ook echt moeite doen om te zorgen dat ze me niet aanvliegt.
pi_188973564
Doet jullie huisarts ook aan thuisbezoek? Desnoods zonder haar naar de huisarts om het probleem bespreekbaar te maken? Gelet op het feit dat ze zwanger is lijkt het mij dat de hulpdiensten echt wel bereid zijn mee te denken aan een oplossing om je vrouw de hulp aan te bieden die ze nodig heeft, ook als ze daarvoor niet zelf naar de dokter wil gaan. Het gaat immers niet alleen om haar, maar ook om jullie ongeboren kind die indirect gevaar kan lopen.

En ik snap dat jij het zat bent, maar de bal bij haar laten liggen is niet redelijk. Het is geen eigenwijs kind waar je me te maken hebt, maar een vrouw met psychische problematiek. Haar weerstand is een gevolg daarvan, dat kan je haar niet direct kwalijk nemen. Je verwacht nu meer van haar dan ze kan en daarmee wordt veel op het spel gezet.
pi_188973568
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 14:18 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dan zou ik om een ziekenwagen bellen. Wat stel je voor, ze knockout slaan, in de kofferbak ermee en afleveren bij de dokter? Dat gaat toch niet. En bovendien is ze met vlagen reteagresief tegen me en dan moet ik ook echt moeite doen om te zorgen dat ze me niet aanvliegt.
Wellicht kun je via huisarts of poppoli een bezoek aan huis regelen?

Begrijp me goed, ik kan me echt heel goed voorstellen dat je het heel moeilijk hebt en niet weet wat je moet doen! Echt! Maar opgeven en het erbij laten zitten is geen optie.

Ik was depressief tijdens de zwangerschap en ik geloof dat die periode voor mijn partner de zwaarste is geweest die we in de 14 jaar dat we samen zijn hebben meegemaakt. Een depressieve partner is echt heel zwaar, maar je wil en kunt niet opgeven.

En ik ben zo blij dat hij mij niet opgegeven heeft toen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188974950
Zelf depressief geweest zijnde denk ik dat je voor haar moet beslissen. Vaal ben je daar zelf echt nirt toe in staat als je zo ziek bent. Bel de behandelaar, maak evt een afspraak met en/of zonder je vrouw, om te vertellen hoe jij het ervaart. Nu!
  maandag 16 september 2019 @ 18:16:17 #96
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188976415
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 13:46 schreef Cryptocoryne het volgende:
Toen ze met haar pillen stopte heb ik daar een gesprek met onze huisarts over gehad, die gaf aan dat ze mijn zorgen heel goed begreep, maar dat ik beter contact op kon nemen met haar behandelaar, alleen was het beste mens net 3 weken weg voor vakantie en kreeg ik haar vervanger aan de lijn. Bij de poppoli is ze wel aangemeld maar omdat destijds haar behandeling nog gewoon liep is besloten na een kennismaking gesprek dat ze bij haar huidige behandelaar zou blijven. Maar toen ging alles nog redelijk goed, want toen slikte ze gewoon keurig haar medicijnen. Na die drie weken heb ik die psychiater nog een keer gebeld, ze heeft mijn verhaal aangehoord, geprobeerd om een afspraak te maken met mijn vrouw, en m'n vrouw heeft die afspraak toen een uur voor ze er moest zijn afgebeld, daarop heeft haar behandelaar contact opgenomen met de poppoli, die hebben een paar keer geprobeerd om een afspraak te maken, maar daar draait ze zich steeds onderuit. En ik kan gewoon zo weinig doen, ik kan haar moeilijk aan haar haren meeslepen. Dus ja, ik heb vanalles geprobeerd maar niks lijkt echt goed aan te komen.
Je mag best trots zijn op jezelf dat je niet opgeeft. En je weet waarom ze steeds afzegt; ze is bang om haar kind kwijt te raken. Is er iemand die ze vertrouwt die met haar kan praten en haar uitleg dat als ze zo door gaat, de kans dat het fout gaat te groot wordt?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188980916
Ik snap dat ze bang is dat ze haar kinderen weghalen, maar hulp weigeren helpt daar niet bij.. Mijn vriend (met andere geestelijke aandoening) stopte met medicatie en wilde na een tijd ook geen contact meer met hulpverleners. Doordat ze wisten dat het niet goed ging, maar ze geen contact kregen, werden ze juist bezorgder omdat ze het niet in de gaten konden houden. Resultaat was dat juist daardoor ons kind tijdelijk uit huis moest en er een melding bij veilig thuis werd gedaan, totdat ze meer zekerheid en contact hadden.

Succes hiermee, weet hoe frusterend het kan zijn en hoe machteloos je je kan voelen..
pi_188984801
Ze is vannacht opgenomen op de paaz.
pi_188984822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 07:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ze is vannacht opgenomen op de paaz.
Crisis?
Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_188984823
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 07:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ze is vannacht opgenomen op de paaz.
Wat ontzettend verdrietig en fijn.
Ontzettend goed dat ze intensieve hulp krijgt, en jij ook!
Was het uit de hand gelopen, aangezien het vannacht gebeurde?

Sterkte voor jullie allemaal! :*
  dinsdag 17 september 2019 @ 07:35:19 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_188984853
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 07:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ze is vannacht opgenomen op de paaz.
Sterkte, hopelijk kunnen ze haar goed helpen :*
disclaimer
  dinsdag 17 september 2019 @ 07:42:14 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188984888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 07:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ze is vannacht opgenomen op de paaz.
:{
Sterkte! :*
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188984906
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 07:27 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ze is vannacht opgenomen op de paaz.
Wat zal dat rot voelen, en tegelijkertijd een opluchting zijn. Ze is daar in goede handen. Sterkte!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188985070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 07:30 schreef Moonah het volgende:

[..]

Crisis?
Sterkte.
Ze dacht dat de baby dood was, ze krijgt blijkbaar boodschappen via de tv.
Psychose.
pi_188985103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze dacht dat de baby dood was, ze krijgt blijkbaar boodschappen via de tv.
Psychose.
Ach, wat verdrietig. Dit is voor jullie allemaal heel zwaar :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188985463
Wat heftig crypto. Sterkte.
Hopelijk kunnen ze haar goed helpen!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 september 2019 @ 08:58:22 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_188985472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze dacht dat de baby dood was, ze krijgt blijkbaar boodschappen via de tv.
Psychose.
Sterkte
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_188985511
Dan is het wel iets meer dan een "simpele" depressie. Hopelijk is ze nu op de goede plek om haar hoofd weer helder te krijgen. En daarmee jullie gezin weer rust geeft.

Veel sterkte voor jullie allemaal!
pi_188985568
Sterkte crypto
pi_188986045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze dacht dat de baby dood was, ze krijgt blijkbaar boodschappen via de tv.
Psychose.
Ach :'(

Wat goed dat je gehandeld hebt crypto! Heel veel sterkte voor iedereen.
pi_188987958
Veel sterkte Crypto! Las in een ander topic over "rare ideeën" en kreeg al een licht psychose gevoel. Hoop dat ze nu de hulp zal accepteren en het gauw vooruit gaat!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188988946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:01 schreef Deepfreeze het volgende:
Dan is het wel iets meer dan een "simpele" depressie. Hopelijk is ze nu op de goede plek om haar hoofd weer helder te krijgen. En daarmee jullie gezin weer rust geeft.

Veel sterkte voor jullie allemaal!
De psychiater denkt dat haar depressie een symptoom van iets anders is.

Iedereen dankjewel voor de sterkte wensen.
  dinsdag 17 september 2019 @ 17:03:29 #113
11682 Moonah
Jolie femme
pi_188992431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 12:55 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De psychiater denkt dat haar depressie een symptoom van iets anders is.

Iedereen dankjewel voor de sterkte wensen.
Och, wat triest toch zeg...
Ik vind het wel fijn te lezen dat je vrouw nu veilig zit en (naar ik aannneem) goede hulp krijgt. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou (en je gezin!!) ook rust geeft.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_188993576
Wat een, soort van, opluchting dat ze is opgenomen. Bij zoiets heftigs moet het soms even worden overgenomen, als je het zelf niet meer kunt. Sterkte!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_189003319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 17:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Och, wat triest toch zeg...
Ik vind het wel fijn te lezen dat je vrouw nu veilig zit en (naar ik aannneem) goede hulp krijgt. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou (en je gezin!!) ook rust geeft.
Ja de hulp kwam ook echt meteen op gang gelukkig. Besloten is dat ze nog even moet blijven, ze was vandaag al wel iets rustiger als gisteren dus dat is goed.
Met de baby was alles gewoon goed trouwens, ze had de hik.
pi_189003431
Sterkte crypto
Schudden voor gebruik
pi_189007532
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 11:53 schreef Gevalletje het volgende:
Veel sterkte Crypto! Las in een ander topic over "rare ideeën" en kreeg al een licht psychose gevoel. Hoop dat ze nu de hulp zal accepteren en het gauw vooruit gaat!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, wat heftig! Hoe is het met jou nu dan, zo zonder hem thuis?
pi_189007826
Crypto sterkte! :{
pi_189009592
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 10:09 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja de hulp kwam ook echt meteen op gang gelukkig. Besloten is dat ze nog even moet blijven, ze was vandaag al wel iets rustiger als gisteren dus dat is goed.
Met de baby was alles gewoon goed trouwens, ze had de hik.
Fijn dat het wat beter gaat. En dat de baby oké is.
Heb jij ook gesprekken daar? Of ben je aanwezig bij gesprekken die K heeft?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_189009600
Zijn hier geen andere ervaringsdeskundigen trouwens?
pi_189009671
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
Zijn hier geen andere ervaringsdeskundigen trouwens?
Jawel, daarom zijn we zo betrokken. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  woensdag 18 september 2019 @ 18:40:43 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_189009845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
Zijn hier geen andere ervaringsdeskundigen trouwens?
Qua depressies tijdens de zwangerschap? Wat Moonah zegt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_189010462
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:24 schreef Moonah het volgende:

[..]

Jawel, daarom zijn we zo betrokken. ;)
Kun je meer vertellen over hoe het voor de patiënt is? Ze is zo boos op me ;( en ik wil alleen maar het beste voor haar. Ze wil steeds maar naar huis. De psychiater heeft een RM aangevraagd.
pi_189010692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Kun je meer vertellen over hoe het voor de patiënt is? Ze is zo boos op me ;( en ik wil alleen maar het beste voor haar. Ze wil steeds maar naar huis. De psychiater heeft een RM aangevraagd.
Wat bedoel je? Een opname?
Ik heb alleen ervaring met vrijwillige opname.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 18 september 2019 @ 19:59:38 #125
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_189010796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Kun je meer vertellen over hoe het voor de patiënt is? Ze is zo boos op me ;( en ik wil alleen maar het beste voor haar. Ze wil steeds maar naar huis. De psychiater heeft een RM aangevraagd.
Ik heb ervaring met een gedwongen opname van een familielid. En ook een RM die daarna is afgegeven. Dat familielid was ook ongelooflijk boos. Toen ze weer thuis kwam heeft ze er nooit met ons over willen praten. In haar hoofd was het afgedaan. Ik heb dus geen idee of ze nog lang boos op ons is gebleven (of misschien nog wel is). Ik wou dat ze open had gestaan voor een gesprek erover. Ik hoop dat je vrouw er wel over wil praten als ze weer thuis is. Lijkt me voor jou ook erg belangrijk. Sterkte :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189010842
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Kun je meer vertellen over hoe het voor de patiënt is? Ze is zo boos op me ;( en ik wil alleen maar het beste voor haar. Ze wil steeds maar naar huis. De psychiater heeft een RM aangevraagd.
Het beste voor haar is niet hetzelfde als wat ze wil. En lijkt me erg moeilijk voor een partner. Op termijn, als de behandeling aanslaat, zal ze dat misschien ook wel kunnen zien. Maar het valt niet mee voor jou..

(Een vriendin heeft een boek geschreven over haar psychose na de bevalling, haar wereldbeeld was zo anders dan de werkelijkheid. Ze kon dan ook geen goede beslissingen maken op dat moment. Maar achteraf was ze wel blij met het doorpakken van haar partner en ouders.)
pi_189010852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:30 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Kun je meer vertellen over hoe het voor de patiënt is? Ze is zo boos op me ;( en ik wil alleen maar het beste voor haar. Ze wil steeds maar naar huis. De psychiater heeft een RM aangevraagd.
Ik heb ook alleen ervaring met vrijwillige opname.

Maar er kunnen diverse redenen zijn dat ze boos op je is:
-ze kan niet meer redelijk denken door hormonen
-ze kan niet meer redelijk denken door het K*Tgevoel dat depressie heet
-ze is sowieso boos omdat ze zich zo K*T voelt en jij bent haar het liefst, bij jou voelt ze zich veilig om haar boosheid te uiten
-ze voelt zich machteloos en wil dat jij haar helpt, ook al kun je dat nauwelijks als partner
-ze is boos omdat ze vindt dat jij tekort schiet
-ze is boos omdat ze eigenlijk heel erg bang is, voor wat er in haar hoofd gebeurt, voor wat er sowieso misschien gaat gebeuren
-....
Dit is wat me zo als eerste te binnen schiet.

Fijn dat de psychiater de RM aanvraagt. Dan kan ze wat dat betreft boos zijn op hem.
Wederom sterkte gewenst. En zorg goed voor jezelf en de kinderen (praat ook met S hierover).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_189011087
Ze wil dat ik haar help om daar weg te komen. En toen ik zei dat ze nog even moest blijven ging ze compleet uit haar plaat, ik mocht meteen oprotten als ik niet van plan was om haar te helpen om daar weg te komen en een waardeloze echtgenoot. Daarop ben ik op mijn beurt ook boos geworden en gegaan. Toen ik vanmorgen belde zei de zuster dat ze wat rustiger was maar niet tegen mij dus. M'n dochter stelt voor dat ik haar dump en een stabielere vrouw zoek. Dus nu heb ik ook ruzie met m'n jong. Jules is nog te klein, die neemt genoegen met mama is een beetje ziek. Hij vraagt wel naar haar, waar mama? zegt ie dan.
pi_189011115
Ik weet niet wat een RM is, en heb geen ervaring met opname.

Wel denk ik dat het belangrijk is om geen discussie aan te gaan, maar liever vertelt dat je van haar houdt, dat je op haar wacht, dat je haar steunt. En laat haar maar even boos zijn denk ik, zonder dat persoonlijk op te pakken. Weet voor jezelf dat jij nu hebt gedaan wat het beste is, maar ga daarover niet in discussie zeg maar. Toen ik depressief was voelde het werkelijk alsof alles en iedereen me tegen aan het werken was. Dat was de ziekte die dat dacht, want dat was natuurlijk niet zo. En vaak wist ik dat wel, maar voelde ik het niet.

Ik wil toch weer zeggend at het echt goed is dat je stappen hebt ondernomen, en dat je niet weg bent gelopen, bv. Ook dat had ik kunnen begrijpen, maar dit is echt het beste. Houd vol :*
  woensdag 18 september 2019 @ 20:20:34 #130
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_189011143
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ze wil dat ik haar help om daar weg te komen. En toen ik zei dat ze nog even moest blijven ging ze compleet uit haar plaat, ik mocht meteen oprotten als ik niet van plan was om haar te helpen om daar weg te komen en een waardeloze echtgenoot. Daarop ben ik op mijn beurt ook boos geworden en gegaan. Toen ik vanmorgen belde zei de zuster dat ze wat rustiger was maar niet tegen mij dus. M'n dochter stelt voor dat ik haar dump en een stabielere vrouw zoek. Dus nu heb ik ook ruzie met m'n jong. Jules is nog te klein, die neemt genoegen met mama is een beetje ziek. Hij vraagt wel naar haar, waar mama? zegt ie dan.
Probeer het van je af te laten glijden. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer je zelf voor te houden dat dit op dit moment het beste is voor haar en de kinderen.
En boos worden op je dochter helpt ook niet. Zij krijgt ook het nodige mee en mag best even primair reageren toch?

Er wordt in deze situatie heel veel van jou gevraagd; hopelijk vind je zelf ook wat steun. En probeer gesprekken aan te vragen met haar behandelaars. Zij kunnen je hier vast mee helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189011218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Probeer het van je af te laten glijden. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer je zelf voor te houden dat dit op dit moment het beste is voor haar en de kinderen.
En boos worden op je dochter helpt ook niet. Zij krijgt ook het nodige mee en mag best even primair reageren toch?

Er wordt in deze situatie heel veel van jou gevraagd; hopelijk vind je zelf ook wat steun. En probeer gesprekken aan te vragen met haar behandelaars. Zij kunnen je hier vast mee helpen.
^^ Dit!

Ik snap je dochter wel, ze heeft met je te doen en ze is een puber.
En idd, vraag ook gesprekken aan, hoe je het beste met haar en haar boosheid kunt omgaan.
Wat een rotsituatie voor jullie allemaal... :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_189011504
Vrijdag heb ik een afspraak met haar psychiater.
Dan gaat ie me ook alles uitleggen wbt de RM.
De zusters zeiden ook al dat ik het me niet te hard aan moet trekken, dat het wel beter wordt. Dat hoop ik dan maar.
En de adviezen die van familie krijg zijn nou ook niet echt de adviezen die ik wil horen.
En nee mijn dochter had een grote bek en ze weet goed dat ik dat soort taal hier niet wil hebben. Voor de duidelijkheid: ze zei me om de volgende vrouw niet op de afdeling gekkies te zoeken maar gewoon een normale vrouw.
En ik heb geen zin om sorry te zeggen, ze verdiende het.
pi_189011935
Ik snap je dochter heel goed hoor ik zou vooral ook proberen stil te staan bij haar gevoelens. Ze kan hoe moeilijk nu ook voor je wel wat extra aandacht gebruiken. Het is voor jullie allemaal een trieste en heftige situatie.
pi_189012405
Zoek asjeblieft ook hulp voor je dochter. Ze heeft al zoveel meegemaakt.
pi_189012772
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:19 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik weet niet wat een RM is, en heb geen ervaring met opname.

Rechterlijke Machtiging


Sterkte Crypto!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189013194
Sterkte crypto. En wees niet zo hard voor je dochter. Het is best ontwrichtend zo’n opname
pi_189018115
Sterkte crypto. Fijn dat je een gesprek hebt vrijdag.
Is voor je dochter ook lastig, pubers kunnen wel heel lomp zijn in hun uitspraken en zulke uitspraken zijn niet ok, maar ik denk dat voor haar de boel ook op zn kop staat.
Net als voor jou. Het is voor jullie allemaal een rotsituatie.
Misschien kan je morgen in dat gesprek met de psychiater ook vragen of er ook iets is voor je dochter qua hulp...

Heel veel sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189045848
Het gaat gelukkig al beter.
  vrijdag 20 september 2019 @ 22:09:44 #139
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_189046264
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 20:40 schreef Cryptocoryne het volgende:
Vrijdag heb ik een afspraak met haar psychiater.
Dan gaat ie me ook alles uitleggen wbt de RM.
De zusters zeiden ook al dat ik het me niet te hard aan moet trekken, dat het wel beter wordt. Dat hoop ik dan maar.
En de adviezen die van familie krijg zijn nou ook niet echt de adviezen die ik wil horen.
En nee mijn dochter had een grote bek en ze weet goed dat ik dat soort taal hier niet wil hebben. Voor de duidelijkheid: ze zei me om de volgende vrouw niet op de afdeling gekkies te zoeken maar gewoon een normale vrouw.
En ik heb geen zin om sorry te zeggen, ze verdiende het.
Niet echt nodig, dit.

[ Bericht 14% gewijzigd door Roomsnoes op 21-09-2019 08:16:31 ]
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 20 september 2019 @ 22:48:23 #140
11682 Moonah
Jolie femme
pi_189047035
Crypto, goed te lezen dat het wat beter gaat.
Heb je vandaag dat gesprek gehad met de psychiater? Hoe was dat? Wat werd er geadviseerd? Heb je de boosheid van je vrouw nog ter sprake gebracht?

[ Bericht 68% gewijzigd door Roomsnoes op 21-09-2019 08:17:12 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_189050759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:48 schreef Moonah het volgende:

[..]


Crypto, goed te lezen dat het wat beter gaat.
Heb je vandaag dat gesprek gehad met de psychiater? Hoe was dat? Wat werd er geadviseerd? Heb je de boosheid van je vrouw nog ter sprake gebracht?
Ja die afspraak heb ik gehad. Meer duidelijkheid gehad en hoe nu verder besproken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roomsnoes op 21-09-2019 08:17:30 ]
pi_189050894
Hoe is ze er nu zelf onder crypto?
pi_189051025
Berustend.
Ze krijgt uiteraard wel medicijnen, daardoor heeft ze geen wanen meer maar ze voelt zich wel zwaar depressief. Ze snapt zelf ook niet hoe ze het zover heeft laten komen.
pi_189051326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 08:32 schreef Cryptocoryne het volgende:
Berustend.
Ze krijgt uiteraard wel medicijnen, daardoor heeft ze geen wanen meer maar ze voelt zich wel zwaar depressief. Ze snapt zelf ook niet hoe ze het zover heeft laten komen.
Dat is de ziekte die het zover heeft laten komen. Daar tegen vechten is heel moeilijk, zo niet onmogelijk. Eem haar niets kwalijk, en jezelf en je dochter ook niet. Ben vooral een beetje lief voor elkaar, jullie hebben elkaar zo hard nodig nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189051374
Ja ik ga straks met de kinderen naar de Efteling.
Maandag mag ze uit het ziekenhuis.
pi_189051394
Veel plezier! De Efteling is geweldig en het wordt mooi weer. Even ontspannen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 21 september 2019 @ 09:38:02 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189051658
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:06 schreef Cryptocoryne het volgende:
Ja ik ga straks met de kinderen naar de Efteling.
Maandag mag ze uit het ziekenhuis.
Veel plezier, en wees mild voor je dochter, die heeft echt al meer dan genoeg meegemaakt, ook met je vrouw, en het is een puber.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189056228
Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben (gehad). Goed te lezen dat je vrouw berust in haar situatie. Ik neem aan dat als zij maandag thuis komt er wel begeleiding blijft?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_189062063
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 16:48 schreef Moonah het volgende:
Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben (gehad). Goed te lezen dat je vrouw berust in haar situatie. Ik neem aan dat als zij maandag thuis komt er wel begeleiding blijft?
Ze komt niet naar huis ;( ze gaat dan naar een psychiatrische instelling, we zien er erg tegenop, maar het is beter voor haar, ze wil zo graag beter worden. De psychiater heeft een voorwaardelijke RM aangevraagd. Als stok achter de deur.
Ik kan wel janken als ik aan haar denk. Ik mis haar zo
pi_189062148
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 22:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze komt niet naar huis ;( ze gaat dan naar een psychiatrische instelling, we zien er erg tegenop, maar het is beter voor haar, ze wil zo graag beter worden. De psychiater heeft een voorwaardelijke RM aangevraagd. Als stok achter de deur.
Ik kan wel janken als ik aan haar denk. Ik mis haar zo
:'(
Staat ze nu wel zelf achter behandeling? Is ze nog boos op je?
pi_189062778
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 22:36 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

:'(
Staat ze nu wel zelf achter behandeling? Is ze nog boos op je?
Ja, ze begrijpt dat ze hulp nodig heeft. Het liefst zou ik haar naar huis halen. Ze is niet meer boos, maar ze mist haar huis en vooral Jules. Hij mist haar ook. Dan zegt hij mama halen?. Zo sneu
Hij slaapt bij mij in bed en Senna ook. Ze hebben meelij met me denk ik.
pi_189067270
Of ze zoekem veiligheid en geborgenheid in een situatie die onrustig en onzeker is. ;)
S. 2014
J. 2016
pi_189069010
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 10:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Of ze zoekem veiligheid en geborgenheid in een situatie die onrustig en onzeker is. ;)
Dat denk ik ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189083407
Iemand hier ervaring met dagbehandeling? Dus alleen overdag weg maar wel 's avonds thuis zijn.
pi_189083557
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
Iemand hier ervaring met dagbehandeling? Dus alleen overdag weg maar wel 's avonds thuis zijn.
Ja. Lijkt me voor jouw vrouw misschien nog iets te vroeg? Wat zeggen de artsen waar ze nu is?
S. 2014
J. 2016
pi_189083606
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 12:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja. Lijkt me voor jouw vrouw misschien nog iets te vroeg? Wat zeggen de artsen waar ze nu is?
Dat ze gewoon helemaal opgenomen moet maar mevrouw wil weer eens niet.
pi_189083650
Jammer dat ze niet wil. Ze heeft geen keuze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 23 september 2019 @ 12:24:47 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189083676
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat ze gewoon helemaal opgenomen moet maar mevrouw wil weer eens niet.
Niet om het een of ander, maar waarom heeft ze nog iets te willen?
Zeker na wat er vorig jaar gebeurd is.

Waarom geen RM?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189083683
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:22 schreef miss_sly het volgende:
Jammer dat ze niet wil. Ze heeft geen keuze.
Jawel, ze wil de voorwaarden laten aanpassen zodat ze naar huis kan. Ze zou vandaag verhuizen maar ze houdt het tegen.
pi_189083691
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat ze gewoon helemaal opgenomen moet maar mevrouw wil weer eens niet.
Er was toch een RM?
S. 2014
J. 2016
pi_189083696
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:25 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Jawel, ze wil de voorwaarden laten aanpassen zodat ze naar huis kan. Ze zou vandaag verhuizen maar ze houdt het tegen.
Ze wil laten aanpassen....daar gaan de artsen toch niet in mee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189083711
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 12:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Er was toch een RM?
Voorlopige rm. En nu heeft ze uitgevonden dat ze bezwaar kan maken tegen het behandelplan. De psychiater is het er niet mee eens. Maar hij moet haar wel aanhoren.
  maandag 23 september 2019 @ 12:33:15 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189083802
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:27 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Voorlopige rm. En nu heeft ze uitgevonden dat ze bezwaar kan maken tegen het behandelplan. De psychiater is het er niet mee eens. Maar hij moet haar wel aanhoren.
Ja, leuk voor haar, maar zeker als er een (voorlopige) RM ligt dan mag ik toch hopen dat haar belang meer weegt dan wat ze wil.

Oh, en misschien wel een goed moment om permanente anti-conceptie te gaan overwegen, het lijkt me niet verstandig dat ze nog een keer zwanger wordt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189083881
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:27 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Voorlopige rm. En nu heeft ze uitgevonden dat ze bezwaar kan maken tegen het behandelplan. De psychiater is het er niet mee eens. Maar hij moet haar wel aanhoren.
Bezwaar maken kan en lag altijd... heeft alleen hopenlijk weinig grond met haar geschiedenis en de rm.
S. 2014
J. 2016
pi_189083908
Nou laat maar.
  maandag 23 september 2019 @ 15:18:59 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_189085421
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:43 schreef Cryptocoryne het volgende:
Nou laat maar.
Hoezo laat maar?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 23 september 2019 @ 16:33:33 #167
269689 crew  Viv
pi_189086159
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 12:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
Iemand hier ervaring met dagbehandeling? Dus alleen overdag weg maar wel 's avonds thuis zijn.
Ik heb het (als stagiaire) wel eens andersom gezien bij een RM: die vrouw verbleef in principe op de afdeling, maar ze mocht onder strikte voorwaarden overdag naar huis om bij haar jonge kind (peuter) te zijn. Denk qua voorwaarden o.a. aan het innemen van de medicatie en het op de afgesproken tijd terug op de afdeling zijn. (Dat laatste is overigens wel heel serieus: indien niet op tijd terug wordt direct de politie gebeld om iemand met een RM te zoeken en terug te brengen.) Misschien is zo'n constructie (in de toekomst) ook mogelijk voor haar? Veel sterkte nog! :*
  maandag 23 september 2019 @ 16:57:03 #168
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_189086420
Elke ggz instelling heeft als het goed is een speciale arts, in de verpleeghuis waar ik werk noemen ze het een bopz arts (nog van de oude wet en ook daar komt RM voor bij dementerende die echt niet meer thuis kunnen wonen en dus een gevaar vormen voor zichzelf en/of andere maar niet willen worden opgenomen), in overleg met die arts kan idd worden gekozen voor onder strikte voorwaarden dat de vrijheid verruimt word, maar zodra er niet aangehouden word vervallen alle afspraken en heb je weer de beperkingen van de RM.
Bezwaar maken mag en kan altijd, er word dan wel gekeken naar de vooruitgang of iemand en gevaar kan vormen voor zichzelf en anderen en of er grote kans is op herhaling waardoor de eerdere RM is aangevraagd. Sowieso is een RM tijdelijk en er zal altijd een herbeoordeling plaatsvinden.

iig heel veel sterkte :*
Be happy with the little things in life
pi_189086789
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2019 16:57 schreef droomvrouwtje het volgende:
Elke ggz instelling heeft als het goed is een speciale arts, in de verpleeghuis waar ik werk noemen ze het een bopz arts (nog van de oude wet en ook daar komt RM voor bij dementerende die echt niet meer thuis kunnen wonen en dus een gevaar vormen voor zichzelf en/of andere maar niet willen worden opgenomen), in overleg met die arts kan idd worden gekozen voor onder strikte voorwaarden dat de vrijheid verruimt word, maar zodra er niet aangehouden word vervallen alle afspraken en heb je weer de beperkingen van de RM.
Bezwaar maken mag en kan altijd, er word dan wel gekeken naar de vooruitgang of iemand en gevaar kan vormen voor zichzelf en anderen en of er grote kans is op herhaling waardoor de eerdere RM is aangevraagd. Sowieso is een RM tijdelijk en er zal altijd een herbeoordeling plaatsvinden.

iig heel veel sterkte :*
In de GGZ is dat veelal geen aparte arts, maar gewoon de psychiater...
  maandag 23 september 2019 @ 17:28:43 #170
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_189086846
Ik twijfelde ook heel even, ik ben natuurlijk gewend vanuit de ouderen zorg om te gaan met RM en wij hebben een aparte arts waar we verruiming van de rm kunnen vragen.
Maar opzich kan het wel dus wel, als een psychiater dus denkt dat bepaalde afspraken wel zullen werken en er ook aan gehouden word.
Be happy with the little things in life
pi_189099156
Hoe is het nu verder gegaan crypto
S. 2014
J. 2016
pi_189099197
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is het nu verder gegaan crypto
R&P / Redenen om te scheiden/uit elkaar te gaan.

Door naar de volgende
pi_189099454
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hoe is het nu verder gegaan crypto
Ze is toch naar die instelling gegaan, de eerste week mag ze geen bezoek, omdat ze moet wennen, ze zit daar op een gesloten afdeling, ik mag zo als ik wil bellen naar de afdeling om te vragen hoe het met haar gaat. Dus nu zit ik thuis en zij zit daar.
pi_189099898
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:44 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ze is toch naar die instelling gegaan, de eerste week mag ze geen bezoek, omdat ze moet wennen, ze zit daar op een gesloten afdeling, ik mag zo als ik wil bellen naar de afdeling om te vragen hoe het met haar gaat. Dus nu zit ik thuis en zij zit daar.
Kunnen jij en de kinderen even tot rust komen, niks mis mee, vond ik toen best fijn.
S. 2014
J. 2016
pi_189101878
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 15:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
e is toch naar die instelling gegaan, de eerste week mag ze geen bezoek, omdat ze moet wennen, ze zit daar op een gesloten afdeling, ik mag zo als ik wil bellen naar de afdeling om te vragen hoe het met haar gaat. Dus nu zit ik thuis en zij zit daar.
Dat geeft jou mooi even de rust om thuis bij te komen met de kinderen. Voor haar wordt gezorgd. Wat er daarna gebeurd, is voor dan.
Als de behandeling aanslaat, kijkt ze misschien heel anders tegen alles aan..
pi_189101949
Ik hoop het.
pi_189836113
Omhoog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189836324
Voor jouzelf, Ticootje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189836815
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189839776
Bella, val je nog onder de zorg van de verloskundige? (Tot 6 weken na bevalling)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189840020
Bella, bel de verloskundige of ga naar de huisarts. Als je gaat voeden, heb je ruimte om na te denken. Hoe voel je je daarbuiten? Loop niet te lang door. Elke dag is belangrijk. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_189840074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Bella, val je nog onder de zorg van de verloskundige? (Tot 6 weken na bevalling)
Ja spruit is van 29 oktober, heb daar 16 december weer een afspraak staan na controle.
pi_189840145
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:38 schreef YPPY het volgende:
Bella, bel de verloskundige of ga naar de huisarts. Als je gaat voeden, heb je ruimte om na te denken. Hoe voel je je daarbuiten? Loop niet te lang door. Elke dag is belangrijk. :*
Zodra ik aan voeden denk, dan springen de tranen in mn ogen. Of als ik voel dat mn borsten vollopen met melk idem dito. Eigenlijk ben ik gedurende dag dus aan het huilen en raak ik overstuur als hij bij mij drinkt. :{
pi_189840347
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Zodra ik aan voeden denk, dan springen de tranen in mn ogen. Of als ik voel dat mn borsten vollopen met melk idem dito. Eigenlijk ben ik gedurende dag dus aan het huilen en raak ik overstuur als hij bij mij drinkt. :{
Morgen, direct om 8 uur de telefoon pakken en je huisarts bellen. Vertel aan de assistente hoe het zit (beknopt) en eis een afspraak voor morgen. Hier moet je zo snel mogelijk mee geholpen worden. Of, als je het niet op kan brengen, laat je vriend/man de dokter bellen.

Dikke, dikke knuffel :)
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:15:22 #185
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190187709
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:42 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Zodra ik aan voeden denk, dan springen de tranen in mn ogen. Of als ik voel dat mn borsten vollopen met melk idem dito. Eigenlijk ben ik gedurende dag dus aan het huilen en raak ik overstuur als hij bij mij drinkt. :{
Och mupke ;(
Houd van poesjes
pi_190187749
Bella hoe is het nu?
pi_190205265
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:17 schreef F_r het volgende:
Bella hoe is het nu?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190205443
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 20:43 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet je niet doen hoor, durf je niet uit schaamte? Of heb je geen vertrouwen in je HA. En de vk? Kan die nog iets betekenen voor je?
Hopelijk gaat het toch snel beter met je :*
pi_190205649
@BellaaElisa ik denk dat @F_r gelijk heeft. De huisarts kan hier meer mee dan het CB. Bovendien moet je bij het CB oppassen dat ze je niet in een één of andere malle molen gooien. Ikzelf zou dit in ieder geval niet bij het CB aankaarten.
pi_190211001
Niet uitstellen bella... heb je iemand die met je mee zou kunnen gaan?
Ik heb zelf niet zoveel met het CB in dit opzicht... maar trek aan de bel!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190212118
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190213438
Even heel hard misschien. Maar wil je je zoon nou liever borstvoeding bieden dan een vrolijke moeder? Ik bedoel hiermee niet dat kv dé oplossing biedt of dat het niet beter kan worden. Beide zijn ongetwijfeld niet waar. Maar hoe dan ook moet je wel iets gaan doen. Zoals je zelf zegt: je hoort je niet zo te voelen. Pak dat aan, ga er iets mee doen. Van uitstellen wordt het voor jou niet beter, maar ook voor je kinderen niet. En dat lijkt me dan toch de basis van waaruit je de rest zou moeten doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga alsjeblieft wat doen. Je kinderen verdienen een blije moeder.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 1 december 2019 @ 14:24:43 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_190214050
Bella: mijn verhaal staat in oudere topics. Na een hele toestand kon ik toch blijven voeden met AD. Dat was verre van makkelijk, maar het kon.
Overleg met een arts, denk na over wat jij nodig hebt en vertel eerlijk wat je voelt. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 1 december 2019 @ 14:29:33 #194
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190214134
Heel lang geleden, maar ik ben al snel gestopt met bv vanwege depressieve gedachten. Daardoor waren AD niet nodig. Nooit spijt van gehad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_190223418
Bella, het is ook moeilijk. Misschien hoef je die keuze om te stoppen of door te gaan met bv niet alleen te maken... Als je er over praat met vk of huisarts of cb dat je je zo voelt en twijfels hebt, hoef je het iets minder alleen te doen.
Het is niet zo dat je je na de geboorte blij en vrolijk ed hoort te voelen.
Er zijn ook mensen bij wie dat niet zo is. Maar daar hoef je niet alleen mee rond te blijven lopen.
Trek aan de bel, dat verdien jij en dat verdienen je kinderen.
Om goed voor een ander te kunnen zorgen, zal je ook goed voor jezelf moeten zorgen.

Langer wachten helpt vaak niet, maar ik weet hoe lastig de stap is.
Sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190227416
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2019 12:33 schreef BellaaElisa het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lieve Bella,
Bel straks (of nu) de huisarts of je verloskundige. Hoe sneller je dit ergens kwijt kunt, hoe eerder dingen in gang gezet kunnen worden. Het is zonde van het worstelen met deze gedachten in je uppie tot 16 december..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 december 2019 @ 10:38:17 #197
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190228132
Flesvoeding is toch even goed als borstvoeding?
Houd van poesjes
  maandag 2 december 2019 @ 13:25:54 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190230937
Ik mis je partner in dit geheel, maar kindje heeft niet alleen een moeder neem ik aan, maar ook een vader.
Kan die de moeilijke tussenstap niet voor jou regelen? Dit klinkt niet heel erg wenselijk of stabiel, of überhaupt in iemands voordeel zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_190232838
Bella, bij mijn 1e gaf ik ook borstvoeding. Ik had overproductie, wat er in dit geval voor zorgde dat het drinken moeizaam ging. Jewel kon de stroom niet aan en dronk daardoor niet effectief. Ze kreeg ook nog eens enorme krampjes door het voortdurend verslikken. Omdat ze niet goed kon drinken, kwam ze dag en nacht om de 1,5 uur waardoor ik non stop aan het voeden was.

Het was een moeilijke beslissing, maar ik ben uiteindelijk op aanraden van mensen om mij heen en het consultatiebureau gestopt met borstvoeding en overgestapt op de fles. Het voeden, o.a., brak mij op en ik sliep niet meer. Ik raakte daardoor ook steeds verder in een neerwaartse spiraal, daar was niemand bij gebaat.

Bottom line, denk aan jezelf, daarmee denk je ook aan je kind. Borstvoeding is fijn als het lukt, maar als het niet werkt omdat het jou mentaal geen goeds doet dan is het beter als je ermee stopt. Soms gaat het helaas niet zoals je wilt en daar mag je heel verdrietig om zijn, maar ga alsjeblieft wel op zoek naar de juiste oplossingen voordat je kindje er onder gaat lijden.

Voor wat betreft het CB, daar hoef je (helaas) niet veel van te verwachten. Na de geboorte van mijn jongste heb ik zo'n standaard lijst in moeten vullen over je gemoedstoestand, waarin ik eerlijk heb aangegeven hoe ik mij voelde. Ons CB heeft daar helemaal niets mee gedaan, die lijst niet eens besproken, terwijl ik wel een depressie had. Uiteraard zouden ze zorg moeten (kunnen) dragen voor een stukje nazorg, maar echte hulp kan je beter vragen via je huisarts. Die kunnen meteen met jou kijken naar oplossingen zodat jij je weer beter kan gaan voelen.

Sterkte!
  maandag 2 december 2019 @ 18:34:54 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_190235648
Bij mijn depressie was de borstvoeding zo ongeveer het enige wat nog wel ging.
Stoppen met borstvoeding is echt niet altijd de oplossing.

Bella, hopelijk heb je de huisarts al kunnen benaderen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_190247077
Dankje wel allemaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190247980
Goed zo Bellaa, dat mag je spannend vinden :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190249408
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:21 schreef BellaaElisa het volgende:
Dankje wel allemaal
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn Bella! Spannend, maar ook uitzicht naar hulp. :*
pi_190250311
zet hem op Bella.

[ Bericht 9% gewijzigd door F_r op 04-12-2019 12:49:49 ]
  woensdag 4 december 2019 @ 08:23:46 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_190260560
Heel goed! Dapper van je :*
Hopelijk krijg je zsm de juiste hulp
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_190260624
Succes Bella! Ik zal aan je denken vrijdag.
pi_190298907
Hoe gaat het nu Bella?
pi_190298958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 16:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoe gaat het nu Bella?
Ik ben ook benieuwd!
pi_190313763
Mijn eigen huisarts was er niet.. dus volgende week weer heen, word vervolgd dus. ;(
pi_190313799
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:02 schreef BellaaElisa het volgende:
Mijn eigen huisarts was er niet.. dus volgende week weer heen, word vervolgd dus. ;(
Ja maar,.... Je had toch een afspraak gemaakt? Was er geen vervanger die je kon helpen?
pi_190314000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja maar,.... Je had toch een afspraak gemaakt? Was er geen vervanger die je kon helpen?
Ik was ook gegaan, het was een waarnemend arts. Maar die kon mij niet verder helpen en gaf mij het advies volgende week weer een afspraak te maken bij mijn eigen HA. Ook omdat ze nog lerende was. -O-
Ging er dus weg met nog een vervelender gevoel, want als zij mij niet kan helpen wat kan mijn huidige arts? Ze hebben toch het zelfde gestudeerd? }:|
  zaterdag 7 december 2019 @ 17:26:48 #212
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190314095
Is er geen praktijkondersteuner bij de huisarts?
Houd van poesjes
pi_190314170
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:20 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik was ook gegaan, het was een waarnemend arts. Maar die kon mij niet verder helpen en gaf mij het advies volgende week weer een afspraak te maken bij mijn eigen HA. Ook omdat ze nog lerende was. -O-
Ging er dus weg met nog een vervelender gevoel, want als zij mij niet kan helpen wat kan mijn huidige arts? Ze hebben toch het zelfde gestudeerd? }:|
Jouw eigen arts kent jouw beter dan een waarnemer..
S. 2014
J. 2016
pi_190314417
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jouw eigen arts kent jouw beter dan een waarnemer..
Dat is wel zo, maar als Bella zegt welke klachten ze heeft dan moet ze daarop gewoon geholpen worden. Ze kon op zijn minst overleggen met Bella haar vaste arts, want wat Bella heeft klinkt echt niet leuk.

Nu kan ze volgende week wéér haar verhaal gaan doen. Ze had gewoon al geholpen moeten zijn.
pi_190315003
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2019 17:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jouw eigen arts kent jouw beter dan een waarnemer..
dit vind ik altijd zo n rare.. hoe vaak spreek je zo n arts nou.. ik zou haar eerlijk waar niet herkennen als ik haar op steaat tegenkwam..
maar goed wellicht dat er al een langere geschiedenis is.. maar dan nog lijkt t me niet de bedoeling dat je weggaat met een slechter gevoel dan toen je kwam..
pi_190315674
Ik vind dit vreemd en vervelend voor je. Ook een waarnemend arts moet je gewoon kunnen helpen, daarvoor hoef je iemand niet te 'kennen'. Als dat zo zou werken zou een huisarts bijna niemand meer kunnen helpen want hoe goed ken je je patiënten nou werkelijk, behalve vanuit een dossier waar ook een waarnemend arts bij kan.

Een praktijkondersteuner zou idd nog uitkomst kunnen bieden. Die zijn er om laagdrempelig mee in gesprek te gaan. Voor diepgaandere problematiek zullen ze je uiteindelijk doorsturen, maar het kan ene steuntje in de rug bieden tijdens die 'wachtperiode'.
pi_190318284
Jammer dat de waarnemer niet iets kon doen. Als je dan volgende week maar wel snel terecht kan bij je eigen huisarts. Gelijk maandag bellen, dat je niet meer kunt wachten..

De ene arts is de andere niet. Ik heb ook eens een huisarts in opleiding gehad. Hij hielp me prima met een fysieke kwaal. Maar bij iets psychisch heeft hij mee snel terug verwezen naar mijn eigen arts. Hij durfde daar niet aan. Terwijl ik hem al 2 keer had gezien in de maanden ervoor en mijn huisarts al 2 jaar niet. Toch heeft mijn eigen huisarts me heel goed geholpen. Door haar ervaring kon ze de goede vragen stellen. En ze kende de het zorg netwerk beter.
pi_190319243
Wat jammer dat je net deze huisarts treft op hrt moment dat je al je moed bij elkaar geraapt hebt.
Maar je bent wel gegaan, als je komende week bij je eigen huisarts komt dan zal deze vast al wat terug kunnen lezen in de computer...
Maar t was fijner geweest als de vervanger ook gelijk iets in gang had kunnen zetten. Misschien is er een poh-ggz in de praktijk waar je terecht kan... Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 8 december 2019 @ 10:34:08 #219
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190323715
Iemand hier ervaring met antidepressiva tijdens een zwangerschap gebruiken en daar mee stoppen voor de bevalling?
Houd van poesjes
pi_190323765
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Iemand hier ervaring met antidepressiva tijdens een zwangerschap gebruiken en daar mee stoppen voor de bevalling?
De meeste AD moet je afbouwen en vooral niet direct mee stoppen. Zou zoiets echt aan je huisarts vragen.
  zondag 8 december 2019 @ 10:40:24 #221
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190323847
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:36 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De meeste AD moet je afbouwen en vooral niet direct mee stoppen. Zou zoiets echt aan je huisarts vragen.
De bedoeling is om na de bevalling weer te beginnen maar ze hoopt dat door tijdelijk te stoppen de effecten op de kleine minder groot zullen zijn.
Houd van poesjes
pi_190323945
Zou dit zeker in overleg met haar behandelaars doen... een kind kan afkickverschijnselen krijgen, weet niet wat ze gebruikt?

Ik heb bij beide kinderen antidepressiva doorgebruikt tijdens de zwangerschap en ze hebben hier allebei niks aan overgehouden.
S. 2014
J. 2016
pi_190324164
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:40 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

De bedoeling is om na de bevalling weer te beginnen maar ze hoopt dat door tijdelijk te stoppen de effecten op de kleine minder groot zullen zijn.
Ik snap je vraag niet zo goed. Je vrouw zit, of komt net, uit een opname. Als je zo diep zit dat een opname noodzakelijk is, dan is die medicatie nadien (of tijdens) net zo goed noodzakelijk. Dan ga je toch niet ineens maar weer besluiten om
te stoppen? Dan zit je straks weer met alle gevolgen van dien. Bovendien zijn er genoeg zwangeren die antidepressiva doorslikken, omdat de gevolgen van een depressie voor een baby net zo goed niet te verwaarlozen zijn. Overleg dit in vredesnaam eerst met de betrokken behandelaren, want het klinkt écht als een stom plan, zo op afstand.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 8 december 2019 @ 11:54:41 #224
269689 crew  Viv
pi_190325224
@Poesje_Mauw77 Vrouwen zijn tijdens de zwangerschap en daarna extra kwetsbaar voor een terugval in psychiatrische ziekten als de medicatie wordt aangepast (dosis verlagen, stoppen, switch naar een ander middel). Als ze nu eindelijk stabiel is, zullen haar behandelaren dat waarschijnlijk niet willen riskeren. Doe in ieder geval niets op eigen houtje! En laat je goed informeren over wat je kan verwachten van het medicatiegebruik bij de baby. Mensen denken bij ontwenningsverschijnselen vaak aan de heftige gevallen (zoals baby's die langdurig opgenomen moeten worden na chronisch gebruik van heroīne tijdens de zwangerschap), maar zo hoeft het helemaal niet te zijn.
  zondag 8 december 2019 @ 12:16:43 #225
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190325539
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 11:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Poesje_Mauw77 Vrouwen zijn tijdens de zwangerschap en daarna extra kwetsbaar voor een terugval in psychiatrische ziekten als de medicatie wordt aangepast (dosis verlagen, stoppen, switch naar een ander middel). Als ze nu eindelijk stabiel is, zullen haar behandelaren dat waarschijnlijk niet willen riskeren. Doe in ieder geval niets op eigen houtje! En laat je goed informeren over wat je kan verwachten van het medicatiegebruik bij de baby. Mensen denken bij ontwenningsverschijnselen vaak aan de heftige gevallen (zoals baby's die langdurig opgenomen moeten worden na chronisch gebruik van heroīne tijdens de zwangerschap), maar zo hoeft het helemaal niet te zijn.
Zulke afkickverschijnselen hadden we inderdaad wel in ons hoofd. We maken ons ook zorgen om problemen met de ademhaling na de bevalling.
Deze week hoeft ze door omstandigheden nog niet naar dagbehandeling maar volgende week wel en dan moet ze het daar maar overleggen.
Houd van poesjes
pi_190325891
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Zulke afkickverschijnselen hadden we inderdaad wel in ons hoofd. We maken ons ook zorgen om problemen met de ademhaling na de bevalling.
Deze week hoeft ze door omstandigheden nog niet naar dagbehandeling maar volgende week wel en dan moet ze het daar maar overleggen.
Nogmaals, mijn beide kinderen hebben geen enkel afkickverschijnsel vertoont na de geboorte en mochten allebei binnen 24 uur naar huis.
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 december 2019 @ 12:40:24 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190325948
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Zulke afkickverschijnselen hadden we inderdaad wel in ons hoofd. We maken ons ook zorgen om problemen met de ademhaling na de bevalling.
Deze week hoeft ze door omstandigheden nog niet naar dagbehandeling maar volgende week wel en dan moet ze het daar maar overleggen.
En je denkt dat het veiliger is de baby in de baarmoeder, zonder enig toezicht, te laten afkicken?
Echt.... doe dit niet, tenzij het op het advies van een arts, maar ik denk dat iedere arts juist het tegenovergestelde gaat adviseren.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 december 2019 @ 12:49:51 #228
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190326130
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je denkt dat het veiliger is de baby in de baarmoeder, zonder enig toezicht, te laten afkicken?
Echt.... doe dit niet, tenzij het op het advies van een arts, maar ik denk dat iedere arts juist het tegenovergestelde gaat adviseren.
Ik denk niks, zij haalt zich allerlei dingen in haar kop.
Houd van poesjes
  zondag 8 december 2019 @ 12:54:07 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_190326221
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:49 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik denk niks, zij haalt zich allerlei dingen in haar kop.
Ja, maar het is mede jouw verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat ze niks geks gaat doen. Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 8 december 2019 @ 12:56:08 #230
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190326264
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:54 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, maar het is mede jouw verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat ze niks geks gaat doen. Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik heb op het moment genoeg aan m'n eigen shit. Maar inderdaad, mevrouw is net twee dagen thuis en heeft alweer praatjes.
Houd van poesjes
  zondag 8 december 2019 @ 12:58:17 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_190326301
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:56 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik heb op het moment genoeg aan m'n eigen shit. Maar inderdaad, mevrouw is net twee dagen thuis en heeft alweer praatjes.
Jouw kind is je eigen shit, heel plat gezegd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_190326308
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:56 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik heb op het moment genoeg aan m'n eigen shit. Maar inderdaad, mevrouw is net twee dagen thuis en heeft alweer praatjes.
Ze is jouw vrouw... dus ze IS jouw "shit"... deal with it
S. 2014
J. 2016
  zondag 8 december 2019 @ 13:06:07 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190326457
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 12:49 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ik denk niks, zij haalt zich allerlei dingen in haar kop.
Zorg dan dat ze geen domme dingen doet, nu stoppen met de medicatie is dom en als je ongeboren kind idd moet afkicken dan doet het dat in de baarmoeder, dat is geen veilige omgeving om af te kicken.
Zorg ook dat haar begeleiders weten dat ze met de medicatie wil stoppen omdat ze denkt dat dat "beter is voor de baby", en controleer haar medicatiegebruik tot ze zelf ook begrijpt dat nu stoppen, zonder medische controle, gewoon gevaarlijk is, voor haarzelf maar vooral voor de baby.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190328010
Je kan het gewoon doorgebruiken, anders zou ze advies kunnen vragen bij de pop-poli, daar weten ze veel over oa antidepressiva en zwangerschap en wat de invloed is op het kind.
Ik zou zeker niet op eigen gelegenheid stoppen, zeker niet met die voorgeschiedenis die ze heeft. En als ik jou was zou ik haar behandelaren wel even laten weten dat ze nadenkt over dit soort dingen.
Ergens is het haar eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar je bent ook samen verantwoordelijk, dus lijkt me toch ook aan jou om een oogje in het zeil te houden.
Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 8 december 2019 @ 15:08:57 #235
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190328295
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorg dan dat ze geen domme dingen doet, nu stoppen met de medicatie is dom en als je ongeboren kind idd moet afkicken dan doet het dat in de baarmoeder, dat is geen veilige omgeving om af te kicken.
Zorg ook dat haar begeleiders weten dat ze met de medicatie wil stoppen omdat ze denkt dat dat "beter is voor de baby", en controleer haar medicatiegebruik tot ze zelf ook begrijpt dat nu stoppen, zonder medische controle, gewoon gevaarlijk is, voor haarzelf maar vooral voor de baby.
Ja deze week hoeft ze nog niet naar dagbehandeling, en ja ik tel haar pillen maar ze vind dus zelf dat het hartstikke goed gaat, dit is de derde dag dat ze alleen thuis is met de kleine, en toegegeven het gaat eigenlijk ook gewoon goed maar dat ligt aan de medicijnen en alle dingen die ze geleerd heeft tijdens therapie denk ik meer. Ik heb helaas niet zoveel tijd om me echt met haar bezig te houden, ik heb wel gezegd dat ze dit eerst met haar psychiater moet bespreken, ik zal hem morgen bellen als ik eraan denk. Ik vind het zelf ook een slecht idee maar ze is zo eigenwijs als ze groot is. Met de baby gaat alles goed, ligt al met haar hoofd naar beneden, ze is wel klein maar dat kwam wel goed. Nog 7 weken.
Houd van poesjes
  zondag 8 december 2019 @ 15:21:51 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190328484
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 14:48 schreef Nijna het volgende:
Je kan het gewoon doorgebruiken, anders zou ze advies kunnen vragen bij de pop-poli, daar weten ze veel over oa antidepressiva en zwangerschap en wat de invloed is op het kind.
Ik zou zeker niet op eigen gelegenheid stoppen, zeker niet met die voorgeschiedenis die ze heeft. En als ik jou was zou ik haar behandelaren wel even laten weten dat ze nadenkt over dit soort dingen.
Ergens is het haar eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar je bent ook samen verantwoordelijk, dus lijkt me toch ook aan jou om een oogje in het zeil te houden.
Sterkte
De vraag bij "eigen verantwoordelijkheid" is vooral of iemand in staat is die te nemen over dit soort zaken, en het pure feit dat ze thuis is lijkt me geen bewijs dat ze dat ook is.
Sterker nog: het feit dat ze dit overweegt is al voldoende om aan te nemen dat ze niet in staat is die eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 december 2019 @ 15:23:43 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190328517
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:08 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Ja deze week hoeft ze nog niet naar dagbehandeling, en ja ik tel haar pillen maar ze vind dus zelf dat het hartstikke goed gaat, dit is de derde dag dat ze alleen thuis is met de kleine, en toegegeven het gaat eigenlijk ook gewoon goed maar dat ligt aan de medicijnen en alle dingen die ze geleerd heeft tijdens therapie denk ik meer. Ik heb helaas niet zoveel tijd om me echt met haar bezig te houden, ik heb wel gezegd dat ze dit eerst met haar psychiater moet bespreken, ik zal hem morgen bellen als ik eraan denk. Ik vind het zelf ook een slecht idee maar ze is zo eigenwijs als ze groot is. Met de baby gaat alles goed, ligt al met haar hoofd naar beneden, ze is wel klein maar dat kwam wel goed. Nog 7 weken.
Gebruik een argument waar ze wat mee kan; als ze denkt dat de baby moet afkicken van de medicatie betekent dat dat de baby nu ook moet afkicken, zonder dat iemand de baby in de gaten kan houden, want in de baarmoeder.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 december 2019 @ 16:09:47 #238
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190329216
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gebruik een argument waar ze wat mee kan; als ze denkt dat de baby moet afkicken van de medicatie betekent dat dat de baby nu ook moet afkicken, zonder dat iemand de baby in de gaten kan houden, want in de baarmoeder.
Goede. Die bewaar ik voor als ze er weer over begint.
Houd van poesjes
pi_190332037
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

De vraag bij "eigen verantwoordelijkheid" is vooral of iemand in staat is die te nemen over dit soort zaken, en het pure feit dat ze thuis is lijkt me geen bewijs dat ze dat ook is.
Sterker nog: het feit dat ze dit overweegt is al voldoende om aan te nemen dat ze niet in staat is die eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Dat ben ik met je eens...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190515268
Even in de spoiler, want persoonlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 december 2019 @ 13:18:58 #241
269689 crew  Viv
pi_190515590
@Schanu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190515880
Wat vivi zegt schanu
En een :* voor jou.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190516562
@ schanu: :* Ik zou inderdaad eens terug gaan naar de arts, en kijken of je met iemand kunt praten. Het klinkt erg heftig, en je moet jezelf niet verliezen...Het is ook allemaal niet niets, 2 kinderen in 2 jaar tijd overleven, en dan ook nog verder met je eigen leven...
  woensdag 18 december 2019 @ 14:09:01 #244
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190516883
@Schanu ik sluit me aan bij bovenstaande. En als jullie het al over een scheiding hebben gehad, is relatietherapie misschien ook iets om te overwegen. M.i. is praten in een relatie wel essentieel. Als je dat niet kunt, is dat denk ik toch iets wat je/jullie zal/zullen moeten leren. Als je vrouw niet goed weet wat er in jou omgaat zal het ook moeilijk voor haar zijn om begrip te kunnen hebben voor de situatie of zich in jou te kunnen verplaatsen. Eea zal misschien ook samenhangen met je depressie, maar ik denk wel dat je beide zal moeten aanpakken, wil je niet jezelf en je vrouw verliezen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_190518842
@Schanu

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 december 2019 @ 18:11:58 #246
11682 Moonah
Jolie femme
pi_190522232
Ach Schanu, wat verdrietig en zwaar en gecompliceerd. Ik ben ook voor relatietherapie. Je vrouw is hier immers ook in verwikkeld. Veel sterkte hoor. Ik hoop dat je hier op alle vlakken goed uitkomt. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_190522555
Schanu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190535531
Schanu

Ik sluit me aan bij bovenstaande...
Sterkte!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190535540
Schanu ik sluit mij bij de rest aan sterkte.
pi_190541231
@Schanu spuit 11 eens met alles hier boven :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door BellaaElisa op 19-12-2019 21:36:15 ]
pi_190545348
Bellaa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_190608770
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Ik overweeg inderdaad om weer in therapie te gaan, maar merk ook dat ik er enorm tegen op zit te hikken. Daar komt bij dat we dit weekend op de valreep in 2019 nog even een huis hebben gekocht :X En er zoveel regelwerk bij zal komen kijken de komende tijd plus dat ons eigen huis nog verkocht moet worden. Ik zou in februari met een nieuwe studie beginnen naast mijn werk en dat schuift nu op naar september omdat het anders teveel wordt bij elkaar. Dus al met al wordt en blijf ik alleen maar drukker. Dat helpt vaak wel, ergens anders op kunnen focussen, en maakt dat ik het even wil aankijken. Aan de andere kant ben ik bang dat het struisvogelgedrag is.

Ten aanzien van de medicatie, ik ben wat angstig om nieuwe te proberen omdat ik in het verleden verschillende soorten antidepressiva en antipsychotica heb geprobeerd waar ik niet zo goed op reageerde. Ophogen van huidige ad is niet mogelijk omdat het al de hoogste dosering is. Maar ik zou wel kunnen informeren of ik er iets naast kan gaan slikken. Ik denk dat ik in het nieuwe jaar mijzelf een schop onder mijn kont ga geven en een afspraak ga maken met de huisarts.

Bella,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190615115
Heb niet zo een goed nieuws. Of misschien ook wel?
Ik post hier zo even de update die ze in mijngezondheid.net heeft geplaatst incl de uitslagen van het bloedprikken, ik zie duidelijk tekorten maar zij dus niet? 8)7
pi_190617369
Tekorten van wat? Vitamines ed?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193402743
Schopje dan maar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof niet dat ik echt depressief ben, maar helemaal normaal voel ik me ook niet. Herkenbaar? Moet ik dit nog aanzien (baby is 8 weken) of toch maar al naar de huisarts?

[ Bericht 0% gewijzigd door silliegirl op 31-05-2020 19:25:53 ]
  zondag 31 mei 2020 @ 16:49:14 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_193403031
Zou het niet te maken kunnen hebben met die hele corona crisis, het feit dat je toch alweer aan het werk bent en dus nergens een beetje je rust pakt / kunt pakken?

Ik kijk er iig niet van op dat je je zo voelt. Niet dat je er mee aan niet blijven modderen, maar ik denk dat de huisarts je daar ook niet direct veel verder mee kan helpen naast zeggen dat je écht die rust moet pakken.
Nu de opvang en school weer volledig open zijn / gaan zou ik dat ook zeker doen en vooral het werk even compleet laten voor wat het is, want op deze manier laadt die batterij nooit bij natuurlijk :*
disclaimer
pi_193403487
@SQ : dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. En ik moet ook meer rust, alles schreeuwt daar om in mijn lijf... Maarja. Makkelijker gezegd dan gedaan. Werk heb ik van de week wel gestopt: dat kan ik zo toch niet naar behoren doen. Dat vraagt 100% en ik heb nog geen 50 te geven momenteel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 mei 2020 @ 19:18:37 #258
1762 YPPY
Yppiaans
pi_193405740
Verstandig dat je in ieder geval gestopt bent met werken. In je eerste stukje zitten wel wat herkenbare dingen, maar vooral door wat in de tweede spoiler staat, denk ik: wel naar de huisarts gaan. Of een sociaal team of familie/vrienden/bekenden erbij betrekken. Dit is te heftig voor nu, om zelf alleen op te lossen. :*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_193405748
Sillie, wat naar. Zelf aan meer rust toe en tegelijkertijd toch de kar moeten trekken, dat is wel pittig. Naar de huisarts kan nooit kwaad denk ik. Maar die zal geen toverstokje hebben om het zo *pling* weer goed te maken. Die kan wel meedenken misschien.
Zijn er manieren om jezelf meer te ontlasten? Kunnen de kinderen af en toe even ergens anders? Opa, oma, vrienden ik noem maar wat. Is nu misschien wel lastiger met dat hele corona gedoe...
En anders via wijkteam iets van ontlasting zien te krijgen.

Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:24:27 #260
1762 YPPY
Yppiaans
pi_193443461
Hoe gaat het @silliegirl?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 juni 2020 @ 21:34:39 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193443698
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 17:19 schreef silliegirl het volgende:
@:SQ : dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. En ik moet ook meer rust, alles schreeuwt daar om in mijn lijf... Maarja. Makkelijker gezegd dan gedaan. Werk heb ik van de week wel gestopt: dat kan ik zo toch niet naar behoren doen. Dat vraagt 100% en ik heb nog geen 50 te geven momenteel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey.. ik ben niet echt verbaasd, voor jullie jongste er was, had je het al zwaar. En dat is volgens mij niet makkelijker geworden. Doe jezelf en je gezin een plezier en bespreek dit met je huisarts. Of het nou door hormonen komt of niet, het groeit je boven je hoofd. Misschien moet jouw doel niet zijn om de oorzaak te vinden maar om hulp te krijgen. :*
Resistance is futile.
pi_195402347
Ik kom het hier maar even van mij afschrijven, denk dat het iets meer op zn plaats is (ook voor een eventuele toekomst) dan in andere topics.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:33:45 #263
269689 crew  Viv
pi_195402780
@MiNi1981
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195403334
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195408329
Dankjewel allebei. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 oktober 2020 @ 11:03:47 #266
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_195420575
Mini
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, weet niet zo goed of dit helpt. Ik ben niet zo goed met woorden. Veel sterkte iig :*
pi_195512053
Dankjewel ook @snoenk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195513236
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 oktober 2020 @ 20:49:06 #269
269689 crew  Viv
pi_195513669
@MiNi1981
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195513950
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door MiNi1981 op 08-10-2020 21:06:32 ]
pi_195513970
Dankjulliewel :*
pi_195763210
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 12:32:16 #273
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195763707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:10 schreef MiNi1981 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195764118
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:32 schreef Sway- het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 13:03:27 #275
5428 crew  miss_sly
pi_195764338
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 12:51 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door miss_sly op 21-10-2020 13:25:19 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 oktober 2020 @ 13:50:58 #276
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195765117
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195765215
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 21 oktober 2020 @ 14:08:09 #278
5428 crew  miss_sly
pi_195765366
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 13:57 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196140630
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 14:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog bedankt voor je reactie.
Ik had even geen energie meer om te kunnen reageren maar had je bericht wel gelezen! :*
pi_196140774
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

:* . Ik hoop dat het snel weer rustiger en helderder wordt in je hoofd, en dat je zonder angst kan kiezen over een poosje.
.....
Ik heb je even hiermee naar toe genomen. Dankjewel! :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196186008
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 november 2020 @ 15:16:15 #282
269689 crew  Viv
pi_196187443
@MiNi1981 Fijn om te horen! O+

@Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196330850
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 20 november 2020 @ 09:55:23 #284
269689 crew  Viv
pi_196331102
@Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196331535
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:55 schreef Viv het volgende:
@:Gaddle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat je het herkent vind ik toch soort fijn. Het klinkt misschien een beetje gek.
Lief van je. Mijn psycholoog dacht dat het vooral laatste loodjes zijn.
  vrijdag 20 november 2020 @ 11:12:17 #286
403520 Sway-
La vie est belle
pi_196332156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 09:35 schreef Gaddle het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196342892
Hoi wie dit leest, ik ben een vader in wording. Wij hebben net de sleutel van ons nieuwe huis maar vanaf de eerste dag durft zij er niet in, of ze kan haar oude leven niet los laten. Daardoor rij ik dagelijks overal heen en weer om haar te steunen maar tegelijk ook vanalles te regelen voor het huis. Ik weet het ook niet meer, een gloednieuw huis maar ik ben de enige die er woont.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 20 november 2020 @ 23:34:58 #288
269689 crew  Viv
pi_196343521
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:49 schreef BatWayne het volgende:
Hoi wie dit leest, ik ben een vader in wording. Wij hebben net de sleutel van ons nieuwe huis maar vanaf de eerste dag durft zij er niet in, of ze kan haar oude leven niet los laten. Daardoor rij ik dagelijks overal heen en weer om haar te steunen maar tegelijk ook vanalles te regelen voor het huis. Ik weet het ook niet meer, een gloednieuw huis maar ik ben de enige die er woont.
Wat een onhandige situatie. :o Denk je dat dit verband houdt met de zwangerschap en haar hormonen?

Ik ben zelf bij 36 weken verhuisd, op de eerste dag van mijn zwangerschapsverlof. 8-) Toen wilde ik me juist alleen nog focussen op het nieuwe huis, en zorgen dat alles gereed was voor de baby en kraamtijd. Het is voor mij dus niet herkenbaar, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een verhuizing naast de zwangerschap te veel kan zijn, qua grote veranderingen kort achter elkaar.
pi_196343961
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 23:34 schreef Viv het volgende:

[..]

Wat een onhandige situatie. :o Denk je dat dit verband houdt met de zwangerschap en haar hormonen?

Ik ben zelf bij 36 weken verhuisd, op de eerste dag van mijn zwangerschapsverlof. 8-) Toen wilde ik me juist alleen nog focussen op het nieuwe huis, en zorgen dat alles gereed was voor de baby en kraamtijd. Het is voor mij dus niet herkenbaar, maar ik kan me bijvoorbeeld wel voorstellen dat een verhuizing naast de zwangerschap te veel kan zijn, qua grote veranderingen kort achter elkaar.
Ja het komt zeker door de hormonen, waar bij ze echt ontroostbaar kan huilen totdat er gewoon geen tranen meer zijn. Ik kan haar ook niet bereiken op die momenten. Ik weet het ook niet wat ik hier wil bereiken, ze is aangemeld voor de Pop poli maar daar is een wachtrij voor.

Verder kennen we niemand waarbij de zwangerschap zo is verlopen ook al lees ik er online wel echt veel over.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 21 november 2020 @ 00:53:05 #290
269689 crew  Viv
pi_196344080
@BatWayne Wat naar van die wachtlijst bij de POP-poli. :{ Wel goed dat er al hulp gezocht is, maar daar heb je dus momenteel nog niks aan.

Sterkte in ieder geval!
pi_196345270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 10:31 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Dat je het herkent vind ik toch soort fijn. Het klinkt misschien een beetje gek.
Lief van je. Mijn psycholoog dacht dat het vooral laatste loodjes zijn.
Ik post hier verder niet uitgebreid over omdat het voor mijn gevoel niet helpt, maar ik herken je verhaal wel. Het zijn bij mij puur de hormonen. Bij de eerste had ik het ook, en nu weer. Ik ben compleet mezelf niet, veelal neerslachtig en labiel. Veelal wil geen zwangerschap, geen meer moeder zijn en op sommige momenten wil ik zelfs weg uit mijn nieuwe mooie huis om niet meer terug te komen. Ik raak snel geīrriteerd en verdrietig.
Wat mij helpt is om de dagelijkse routines zoveel mogelijk vast te houden en niet te veel stil te staan bij het gevoel. Genoeg slapen en verder doorgaan. Daarnaast helpt het om te weten dat als de bevalling voorbij is, de grootste klap van deze hormonen ook afneemt.

Bij de zwangerschap van Dirk heb ik om deze reden bij de POP-poli gelopen, maar daar heb ik eigenlijk niets aan gehad. In het verleden heb ik veel geworsteld met depressies, en de handvaten die ik toen geleerd heb was eigenlijk wat ze mij ook konden bieden. Naast ondersteuning bij het contact maken met de baby, maar daar had ik geen behoefte aan. Het enige wat ik fijn vond aan de POP was dat er na de zwangerschap af en toe iemand incheckte om na te gaan of het niet verergerde.

Nou ja, goed. Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Maar ik weet dat het best eenzaam en verdrietig kan voelen dat je je zo voelt door/in een zwangerschap en dan is het soms fijn om te weten dat je niet alleen bent.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_196373235
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2020 08:04 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik post hier verder niet uitgebreid over omdat het voor mijn gevoel niet helpt, maar ik herken je verhaal wel. Het zijn bij mij puur de hormonen. Bij de eerste had ik het ook, en nu weer. Ik ben compleet mezelf niet, veelal neerslachtig en labiel. Veelal wil geen zwangerschap, geen meer moeder zijn en op sommige momenten wil ik zelfs weg uit mijn nieuwe mooie huis om niet meer terug te komen. Ik raak snel geīrriteerd en verdrietig.
Wat mij helpt is om de dagelijkse routines zoveel mogelijk vast te houden en niet te veel stil te staan bij het gevoel. Genoeg slapen en verder doorgaan. Daarnaast helpt het om te weten dat als de bevalling voorbij is, de grootste klap van deze hormonen ook afneemt.

Bij de zwangerschap van Dirk heb ik om deze reden bij de POP-poli gelopen, maar daar heb ik eigenlijk niets aan gehad. In het verleden heb ik veel geworsteld met depressies, en de handvaten die ik toen geleerd heb was eigenlijk wat ze mij ook konden bieden. Naast ondersteuning bij het contact maken met de baby, maar daar had ik geen behoefte aan. Het enige wat ik fijn vond aan de POP was dat er na de zwangerschap af en toe iemand incheckte om na te gaan of het niet verergerde.

Nou ja, goed. Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Maar ik weet dat het best eenzaam en verdrietig kan voelen dat je je zo voelt door/in een zwangerschap en dan is het soms fijn om te weten dat je niet alleen bent.
Fijn dat je toch wat hebt geschreven. Vooral het er niet zo alleen en eenzaam in voelen helpt. Bovendien begrip, want in mijn omgeving hebben ze er moeite mee om te begrijpen hoe ik mij voel.
Ik snap het aan de ene kant wel, want ik ben zelf ook in de war. :*
pi_196375910
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:56 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Fijn dat je toch wat hebt geschreven. Vooral het er niet zo alleen en eenzaam in voelen helpt. Bovendien begrip, want in mijn omgeving hebben ze er moeite mee om te begrijpen hoe ik mij voel.
Ik snap het aan de ene kant wel, want ik ben zelf ook in de war. :*
Het is ook lastig te begrijpen, denk ik. Ik heb daar de vorige zwangerschap extreem mee geworsteld. Dat er eindelijk een baby kwam, en dat ik me er eigenlijk alleen maar rot onder voelde. Mijn omgeving zei steeds 'maar als je het voelt dan...' en 'probeer maar bewust stil te staan bij het kindje'. Helpt allemaal niet, ik voelde me al schuldig genoeg. En maakte me inderdaad heel eenzaam in wat ik voelde.
Waar ik de vorige keer enorm aan het compenseren was voor mijn gebrek aan gevoel, kan ik het nu beter loslaten. Nu weet ik zelf ook beter dat het (voornamelijk) de hormonen zijn en dat het gelukkig niks afdoet aan het gevoel voor het kindje als het er eenmaal is. Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 16:44:18 #294
5428 crew  miss_sly
pi_196379317
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 08:56 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Fijn dat je toch wat hebt geschreven. Vooral het er niet zo alleen en eenzaam in voelen helpt. Bovendien begrip, want in mijn omgeving hebben ze er moeite mee om te begrijpen hoe ik mij voel.
Ik snap het aan de ene kant wel, want ik ben zelf ook in de war. :*
Wat mij toen toch wel heeft geholpen, was eerlijk zijn. Uitleggen. Ik begreep best dat anderen het ook niet begrepen, want zelf snapte ik er ook niets van dat ik me zo kon voelen terwijl die zo gewenste zwangerschap waar ik jaren op gehoopt had en voor naar het ziekenhuis ging er eindelijk was. Dan kun je toch alleen maar dolblij en gelukkig zijn? Dus ik heb juist geprobeerd open te zijn, en ik denk wel dat dat geholpen heeft. Het kweekte begrip bij wat mensen en de anderen lieten hun onbegrip in ieder geval maar niet meer merken. Dat was ook winst :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196388112
Ik heb heel erg een drempel om contact op te nemen met het ziekenhuis (gyn en verloskundige etc).
Ze zeggen steeds dat het niet nodig is, maar ik wil nog steeds niet gaan of bellen.
Ik moet ook zo vaak mijn verhaal herhalen en dat is niet altijd even fijn.
Hopelijk heeft de baby zin om te komen en dan hoef ik dat niet meer te doen (contact opnemen etc).
pi_196653982
Hier ook maar eens een update van mijn kant.

Het gaat eigenlijk best goed. De hele diepe dalen zijn al een paar weken verledentijd. Heb af en toe een klein dipje maar die is goed te regelen en ook te linken aan de hormonale cyclus.
Na 3,5 maand eindelijk op een fijn rustpunt uitgekomen. Wel met de nodige medicatie.

Afgesproken dat ik ga proberen om tijdens mijn vakantie 1 medicatiesoort langzaam af te bouwen. En dat ik uiteindelijk van 2 vd 3 medicatie echt af wil zijn voordat ik sowieso durf na te denken wanneer ik het traject weer op ga pakken. Daar plannen we ongeveer 3 maanden voor. Dat is nog best een flinke tijd maar dat is prima. Wil het niet overhaasten.

Het staat nog te goed op mijn netvlies hoe slecht het ging en daar wil ik liever niet nog een keer komen. En voel nu pas hoe veel energie mij dit gekost heeft. Het was een heftige strijd en dat is erg goed in mijn erg lage energielevel te merken.

De andere medicatie blijft gedurende het traject in de hoop dat het daardoor niet nog een keer zo (heftig) verloopt.

In ieder geval iets om zelf aan te werken en ook weer een beetje vooruitkijkend. En dat is fijn. Zelf weer een beetje controle hebben.
Moet zeggen dat deze heftige gebeurtenis mij ook positieve dingen heeft gebracht en dat neem ik dan ook mee om er zo goed mogelijk op terug te kijken en niet alleen de heftigheid te blijven voelen.

Tevens in het nieuwe jaar ook een gesprek gepland staan met de kliniek. Stukje reflecteren wat er gebeurd is en hopelijk gehoord worden. En dan zou het mooi zijn als we een plan kunnen maken voor nieuwe stappen.
  donderdag 10 december 2020 @ 15:05:02 #297
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196655485
Fijn bericht, Mini. Dat je weer vooruit durft te kijken lijkt me best positief.

@Gaddle , hoe is het nu met jou? Geeft het feit dat je niet meer zwanger bent verlichting of valt dat tegen? En heb je passende ondersteuning?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196685191
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2020 15:05 schreef Lemijn het volgende:
Fijn bericht, Mini. Dat je weer vooruit durft te kijken lijkt me best positief.

@:Gaddle , hoe is het nu met jou? Geeft het feit dat je niet meer zwanger bent verlichting of valt dat tegen? En heb je passende ondersteuning?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_196686799
@Gaddle, mocht je wat kwijt willen staat mijn inbox ook voor je open. Ik herken wel veel van wat je zegt van de tijd na de bevalling van Dirk. Het is heel heftig, vanaf 6 maanden klaarde bij mij echt een heleboel op. Ik hoop dat het bij jou een stuk sneller gaat. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_199223335
De eerste week na de bevalling ging het allemaal best wel goed, maar daarna ging het steeds minder goed.
Ieder prikkel was er eentje teveel.
Ik ben vanaf 23 december 7 weken op genomen geweest in het ziekenhuis. Ik voel mij helaas nog niet de oude. Ik kan wel van mijn baby genieten, maar ook weer niet.
De angstaanvallen zijn echt intens. Soms zie ik het allemaal niet meer zitten. het voelt nog steeds zo heftig.

@Nanuke Hartstikke lief van je. Ik wil je graag een berichtje sturen, maar door de chaos in mijn hoofd weet ik niet wat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 20:30:40 #301
269689 crew  Viv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')