Bespreek dit met je huisarts of als er al een zwangerschap is de verloskundige. Die weten de cijfers en de wegen die je kunt volgenquote:Op woensdag 5 juni 2019 19:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Voor de vrouwen die een postpartum depressie hebben gehad, hoe groot is de kans daarop bij een volgende zwangerschap? Waar moet je op letten qua symptomen?
Sorry voor het binnenvallen
Ja morgen bellen. Ik moet even van de schrik bekomen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Bespreek dit met je huisarts of als er al een zwangerschap is de verloskundige. Die weten de cijfers en de wegen die je kunt volgen
In een vroeg stadium bespreekbaar maken met een professional. Huisarts, verloskundige, volgens mij zijn er zelfs speciale polo's voor. Hou de vinger aan de pols.quote:Op woensdag 5 juni 2019 19:03 schreef Cryptocoryne het volgende:
Voor de vrouwen die een postpartum depressie hebben gehad, hoe groot is de kans daarop bij een volgende zwangerschap? Waar moet je op letten qua symptomen?
Sorry voor het binnenvallen
Ze is wel iets beter op het moment, maar als ik denk aan alle shit die ze in haar lijf heeft gestopt hoop ik eigenlijk dat de test vals is.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:33 schreef Schanu het volgende:
Ik begreep dat je vrouw nog depressief is, in ernstige mate zelfs. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom je om symptomen vraagt van een post partum depressie, alsof het een mogelijk probleem kan gaan worden na de bevalling . Het IS al een probleem. Ik zou het goed bespreekbaar maken met de verloskundige en reeds nu hulp zoeken daar waar mogelijk.
Gebruikt ze nu ook anti-depressiva?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:36 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ze is wel iets beter op het moment, maar als ik denk aan alle shit die ze in haar lijf heeft gestopt hoop ik eigenlijk dat de test vals is.
Ja nog steeds die venlafaxine. Ja ze is nog steeds onder behandeling.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gebruikt ze nu ook anti-depressiva?
Ik zweet niet waar je woont, maar check je dichtsbijzijnde ziekenhuis op een POP-poli. Is ze nog onder behandeling bij een arts/psychiater?
Dan is het zeker zaak zsm met de behandelend arts contact op te nemen om te kijken of venlafaxine tijdens de zwangerschap kan worden gebruikt, of moet worden afgebouwd of vervangen door een ander middel. Meteen morgen maar even in gang zetten dat er actie wordt ondernomen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:48 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja nog steeds die venlafaxine. Ja ze is nog steeds onder behandeling.
Morgen gaat ze bellen, het streepje was niet echt donker maar ze is al wel best wel lang over tijd. Dus we maken ons zorgen en bedenken nu wat en hoe we het gaan doen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan is het zeker zaak zsm met de behandelend arts contact op te nemen om te kijken of venlafaxine tijdens de zwangerschap kan worden gebruikt, of moet worden afgebouwd of vervangen door een ander middel. Meteen morgen maar even in gang zetten dat er actie wordt ondernomen.
Hier een overzicht van alle POP-poli's, als je op een bepaalde locatie klikt staat er ook bij wat ze kunnen bieden en op welke manier de aanmelding/verwijzing moet gebeuren: http://lkpz.nl/behandelcentraquote:Op woensdag 5 juni 2019 21:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
Morgen gaat ze bellen, het streepje was niet echt donker maar ze is al wel best wel lang over tijd. Dus we maken ons zorgen en bedenken nu wat en hoe we het gaan doen.
In theorie zóu het kunnen want venlafaxine zorgt voor onbetrouwbaarheid van orale anticonceptie.quote:
Ik was on topic, anderen moesten weer even hun mening geven. Alsof mij dat iets kan schelen. Ik hoop op een klein meisje.quote:Op donderdag 6 juni 2019 22:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Over de zwangerschap in het algemeen kun je in zwangerschap en geboorte meepraten. Graag on topic blijven hier
Echt?quote:Op donderdag 6 juni 2019 02:22 schreef Molo het volgende:
[..]
In theorie zóu het kunnen want venlafaxine zorgt voor onbetrouwbaarheid van orale anticonceptie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |