abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174096972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
Liefde is goed en is metafysisch en niet wetenschappelijk of natuurkundig te verklaren ook trouwens...voor iemand zorgen,mensen helpen is goed etc...en wat is kwaad een volwassen man die een baby misbruikt,iemand vermoorden,mensen in elkaar slaan etc....
Ik heb geen god of religie nodig om dat onderscheidt te kunnen maken.

(Overigens zijn er voor liefde ook nog wel wat wetenschappelijke verklaringen te geven, maar dat is een andere discussie).
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_174096986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 18:37 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Liefde is goed en is metafysisch en niet wetenschappelijk of natuurkundig te verklaren ook trouwens...voor iemand zorgen,mensen helpen is goed etc...en wat is kwaad een volwassen man die een baby misbruikt,iemand vermoorden,mensen in elkaar slaan etc....
Dit zijn allemaal persoonlijke meningen.
Conscience do cost.
pi_174097183
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 16:18 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dit is toch een geloofstopic of niet..? en die heb je ook voor atheïsten toch...dat bedoel ik
Oh okay.
pi_174097800
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 16:18 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dit is toch een geloofstopic of niet..?
Neen. Lees de titel van dit subforum nog eens. :7
pi_174098162
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 september 2017 05:14 schreef Hexx. het volgende:
Ik snap het. :)
Heb me inmiddels al wat meer ingelezen in Mindfullness.
Als ik je een boek mag aanraden:

Van Gunaratana. Erg leuk, inzichtelijk en motiverend geschreven :)
pi_174098231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 20:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Als ik je een boek mag aanraden:

[ afbeelding ]

Van Gunaratana. Erg leuk, inzichtelijk en motiverend geschreven :)
Dankje!
Zal zo zoeken waar ik het kan bestellen :)
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:22:58 #207
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_174120808
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja God is Heilig en 100% goed....de mens heeft zich laten verleiden met instemming van God [herhaling geskipt]
Dan is het toch gek als er mensen überhaupt in de hel zouden belanden? Een goede God, die de mens zo heeft gemaakt dat hij voor of tegen hem kan kiezen, beiden met Zijn instemming, zou dan logischerwijze ook iedereen moeten opnemen in Zijn Hemelse Koninkrijk.
Prrrrr
  zondag 1 oktober 2017 @ 21:34:48 #208
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174125129
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 00:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja God is Heilig en 100% goed....de mens heeft zich laten verleiden met instemming van God zonder dat Hij er zelf verantwoordelijk voor is want dat is de duivel...en die keuze noemen ze vrije wil...dus het eigen verlangen maakt dat we liever onze eigen wil willen doen ipv God die het beter weet want hij heeft ons gemaakt en heeft als mens geleefd en weet wat de mens moet doormaken en allen Jezus kon wel zondevrij leven...en buiten hem kan niemand dat want we worden al geboren in een zondig lichaam door de vloek van de zonde die we geërfd hebben...dus de bijbel is geen leuk boek en bestaat voor een groot deel uit de ellende die de mens veroorzaakt en we gewezen worden op ons zondige bestaan en dat willen mensen liever niet....
Hel en verdoemenis oude school. ^O^

quote:
Nou dan doe ik geen kwaad en ik neig er ook niet toe. Ik hou wel van mensen, mijn gezin, familie, buren, vrienden, ik werk in de sociale sector, geef aan goede doelen, etc.

Ik ben eigenlijk gewoon een verdomd goed mens. :)

[ Bericht 10% gewijzigd door hoatzin op 01-10-2017 21:45:02 ]
pi_174131178
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 21:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Hel en verdoemenis oude school. ^O^

[..]

Nou dan doe ik geen kwaad en ik neig er ook niet toe. Ik hou wel van mensen, mijn gezin, familie, buren, vrienden, ik werk in de sociale sector, geef aan goede doelen, etc.

Ik ben eigenlijk gewoon een verdomd goed mens. :)
Heb jij dan een God die jij vereer of doe jij dat goed allemaal zonder God?
  maandag 2 oktober 2017 @ 09:18:51 #210
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174131904
Iemand die zich alleen netjes gedraagt omdat dat moet van een god kunnen we toch nauwelijks een moreel mens noemen.

Goed en slecht gedrag kunnen alleen moreel goed/slecht zijn wanneer iemand zich uit eigen beweging, zonder daartoe gedwongen te worden, zo gedraagt.

Overigens denk ik niet dat gelovigen die zich goed gedragen zich goed gedragen omdat dat moet van een god. Tenslotte is er geen enkele manier waarop goden hun wensen aan mensen communiceren, dus dat kan helemaal niet.

Wel is het zo dat veel gelovigen liever niet nadenken over wat nou goed of slecht is, en veel liever hun morele waarden opgedragen krijgen door de omgeving. Dat maakt ze niet goed of slecht. Dat maakt ze wel, tot op zekere hoogte, immoreel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 oktober 2017 @ 14:43:04 #211
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174138520
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 08:10 schreef torentje het volgende:

[..]

Heb jij dan een God die jij vereer of doe jij dat goed allemaal zonder God?
Zonder. Daar heb je helemaal geen god voor nodig.
pi_174143045
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zonder. Daar heb je helemaal geen god voor nodig.
Enkel wat gezond moreel besef.
pi_174147831
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:22 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Dan is het toch gek als er mensen überhaupt in de hel zouden belanden? Een goede God, die de mens zo heeft gemaakt dat hij voor of tegen hem kan kiezen, beiden met Zijn instemming, zou dan logischerwijze ook iedereen moeten opnemen in Zijn Hemelse Koninkrijk.
Heb ik het ook moeilijk mee,maar de ziel kan maar naar 2 plaatsen met God of zonder God...en om in de hemel te kunnen komen,moet je zondevrij zijn door middel van Jezus en ongelovigen kunnen dus niet naar de hemel en die willen er ook niet zijn,want je wil God toch niet dienen...en God wil alleen mensen die met Hem willen leven...en de rest wil zonder God leven en dat is dan ook wat je krijgt....en op dit moment voelt het ook een beetje als dwang om hem te dienen want anders ga je naar de hel....maar leven zonder God is ook een hel voor mij,in ieder geval wel sinds ik het er moeilijk mee heb want God dienen is niet makkelijk en zonder Hem is het ook niet leuk meer sinds ik opnieuw geboren was...dan wordt je leven nog 7x moeilijker....
  maandag 2 oktober 2017 @ 20:45:27 #214
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174148335
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:32 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

en op dit moment voelt het ook een beetje als dwang om hem te dienen want anders ga je naar de hel....
Dit lijkt me een interessante gedachte. Hoe kan een mens goed of slecht zijn, *zelf* goed of slecht zijn, als dat op deze manier door een god wordt afgedwongen?

In een wereld die 24/7 in de gaten wordt gehouden door de heilige bewakingscamera kan vrijheid niet bestaan, en daarmee morele verantwoordelijkheid ook niet. Tenslotte gaat het dan niet over jouw morele waarden, maar om de morele waarden die door een god aan jou worden opgelegd. Jij hebt daar dan niets meer over te zeggen.
pi_174149176
quote:
3s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt me een interessante gedachte. Hoe kan een mens goed of slecht zijn, *zelf* goed of slecht zijn, als dat op deze manier door een god wordt afgedwongen?

In een wereld die 24/7 in de gaten wordt gehouden door de heilige bewakingscamera kan vrijheid niet bestaan, en daarmee morele verantwoordelijkheid ook niet. Tenslotte gaat het dan niet over jouw morele waarden, maar om de morele waarden die door een god aan jou worden opgelegd. Jij hebt daar dan niets meer over te zeggen.
God is Heilig en kan dus geen zonde begaan en is perfect en samen met God ben je ook perfect zeg maar(nog niet in dit lichaam maar het volgende lichaam wat Jezus ook kreeg na zijn dood) dus iedere zonde is uiteindelijk tegen God en dat scheidt ons,want God haat zonde en gaat tegen zijn natuur in,en omdat hij ons gemaakt heeft wil Hij samen met ons leven dat lijkt me logisch ook toch..? En de zonde heeft dat verpest want een zondig iemand sterft direct als je God zou zien...dus je kan de duivel de schuld geven van de zonde want door hem is de mens verleidt...maar Adam en Eva kozen de andere weg en daar moet iedereen voor boeten ja....ik vind het soms ook triest hoe moeilijk het allemaal moet lopen,maar dat zal God niet voor niets doen en als het anders had gekund had ie het ook wel gedaan....dus je wordt als mens vrijwillig gedwongen een keuze te maken met gevolgen die je leven radicaal veranderd en niet altijd leuk of je gaat je eigen weg en dan weet ik ook waar het uitkomt...en Jezus zei al : Hij heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst.
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:34:54 #216
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_174150306
Hoe ziet de hemel een het leven na de dood eet eigenlijk uit volgens jou, Doedelzak? Ik persoonlijk vind het zeer onaantrekkelijk om niet dood te kunnen. Nog meer leven? Liever niet. Hoe zie jij dat?
Prrrrr
  maandag 2 oktober 2017 @ 22:15:13 #217
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174151911
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 20:32 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Heb ik het ook moeilijk mee,maar de ziel kan maar naar 2 plaatsen met God of zonder God...en om in de hemel te kunnen komen,moet je zondevrij zijn door middel van Jezus en ongelovigen kunnen dus niet naar de hemel en die willen er ook niet zijn,want je wil God toch niet dienen...en God wil alleen mensen die met Hem willen leven...en de rest wil zonder God leven en dat is dan ook wat je krijgt....en op dit moment voelt het ook een beetje als dwang om hem te dienen want anders ga je naar de hel....maar leven zonder God is ook een hel voor mij,in ieder geval wel sinds ik het er moeilijk mee heb want God dienen is niet makkelijk en zonder Hem is het ook niet leuk meer sinds ik opnieuw geboren was...dan wordt je leven nog 7x moeilijker....
kerel welke kerk leert dat nu nog? Het woord hel komt in nieuwe vertalingen niet eens meer voor...
  maandag 2 oktober 2017 @ 22:19:06 #218
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174152104
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

God is Heilig en kan dus geen zonde begaan en is perfect en samen met God ben je ook perfect zeg maar(nog niet in dit lichaam maar het volgende lichaam wat Jezus ook kreeg na zijn dood) dus iedere zonde is uiteindelijk tegen God en dat scheidt ons,want God haat zonde en gaat tegen zijn natuur in,en omdat hij ons gemaakt heeft wil Hij samen met ons leven dat lijkt me logisch ook toch..? En de zonde heeft dat verpest want een zondig iemand sterft direct als je God zou zien...dus je kan de duivel de schuld geven van de zonde want door hem is de mens verleidt...maar Adam en Eva kozen de andere weg en daar moet iedereen voor boeten ja....ik vind het soms ook triest hoe moeilijk het allemaal moet lopen,maar dat zal God niet voor niets doen en als het anders had gekund had ie het ook wel gedaan....dus je wordt als mens vrijwillig gedwongen een keuze te maken met gevolgen die je leven radicaal veranderd en niet altijd leuk of je gaat je eigen weg en dan weet ik ook waar het uitkomt...en Jezus zei al : Hij heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden aankomst.
De duivel was er al vóór de mens dus de zonde bestond ook al. In de hemel, bij God dus, kan blijkbaar zomaar zonde ontstaan.
pi_174156398
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:34 schreef mrspoeZ het volgende:
Hoe ziet de hemel een het leven na de dood eet eigenlijk uit volgens jou, Doedelzak? Ik persoonlijk vind het zeer onaantrekkelijk om niet dood te kunnen. Nog meer leven? Liever niet. Hoe zie jij dat?
Al je in de hemel zit iets beter dan de hel,maar eeuwig bestaan heb ik ook niet veel mee nee en hoeft van mij ook niet...en de hemel is zoals in de tuin van eden,waar geen pijn of verdriet meer is en geen kwaad meer ook...en de hel daar zal iedereen wel geestelijk lijden en niet zo zeer fysiek...maar is ook maar een gedachte want ben er niet geweest.
pi_174156402
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

kerel welke kerk leert dat nu nog? Het woord hel komt in nieuwe vertalingen niet eens meer voor...
Omdat die vertalingen vals zijn en de Statenvertaling de enige goeie vertaling in Nederland is samen met de Herziende Statenvertaling,die soms iets beter is en soms weer iets minder....dus God leert dat en vele kerken zijn vals...
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:00:09 #221
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174157014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:24 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Omdat die vertalingen vals zijn en de Statenvertaling de enige goeie vertaling in Nederland is samen met de Herziende Statenvertaling,die soms iets beter is en soms weer iets minder....dus God leert dat en vele kerken zijn vals...
(H)eerlijke dogmatiek.
pi_174160704
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 05:22 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
.en de hemel is zoals in de tuin van eden,waar geen pijn of verdriet meer is en geen kwaad meer ook...
Juist wel. De christenen en hun god zitten daar.
Conscience do cost.
pi_174161388
quote:

[..]

Het N.T. werd in het Grieks geschreven. Na de 5e eeuw verdween die Griekse tekst in het Westen en werd vrijwel uitsluitend de Latijnse vertaling van Hiëronymus, de Vulgaat, gelezen en gebruikt. In het Oosten, bij de orthodoxe christenen, bleef de Griekse tekst in gebruik. Het volkse Griekse, koiné, waarin het N.T. geschreven was, bleef tot in de late middeleeuwen in grote delen van het Byzantijnse rijk goed verstaanbaar en begrijpelijk.
Toen in het Westen de studie van het Grieks weer opgenomen werd, in Italië in de Renaissance, was dat het klassieke Grieks, het Attisch van Plato of het nog oudere Ionisch van Homerus. Op het volkse Grieks waarin het N.T. geschreven was, werd neergekeken.
Erasmus publiceerde in 1516 de Griekse tekst van het N.T. Al in 1504 had hij in Italië het manuscript onder ogen gekregen van een onuitgegeven werk van de door hem zo bewonderde Laurentius Valla. Deze had enkele Griekse handschriften van het N.T. met elkaar vergeleken en met de Latijnse tekst van de Vulgata. Het jaar daarop geeft hij die teksten uit en voorziet ze van een pittige inleiding, waarin hij stelling neemt tegen de theologen die zich deze teksten toe-eigenen. De zuivere tekst moet eerst door filologen vastgesteld worden voordat de theologen zich erover kunnen buigen. Het is nog steeds een strijdpunt.
In maart 1516- het is misschien nog meer dan oktober 1517 de eigenlijke datum van het begin van de reformatie- verschijnt bij Froben in Bazel de door Erasmus verbeterde Griekse tekst van het N.T. met velerlei aantekeningen bij die tekst. Al in 1519 laat Erasmus een op 400 punten verbeterde editie volgen. In 1522, 1527 en 1535 verzorgt Erasmus andermaal verbeterde uitgaven.
De stap was groot en achteraf gezien ook een uitglijder. Erasmus hanteerde 8 Griekse handschriften uit het stervende Byzantijnse Rijk in Italië terecht gekomen. Het waren late handschriften, 14e en 15e eeuw ende tekst was steeds de Byzantijnse rijkstekst.
Thans beschikken we over 779 handschriften van het N.T., soms maar heel fragmentarisch. Daarvan is het overgrote deel, 85% laat, pas na het jaar 1000 geschreven. Het overgrote deel bevat de Byzantijnse rijkstekst. Oudere handschriften stammen meestal uit het Karolingische tijd tijdvak, sommigen uit de late oudheid, de 4e eeuw en dan nog wat papyrus fragmenten van nog oudere datum. Het oudste handschrift van brieven van Paulus is van omstreeks het jaar 200. Dat is dus anderhalve eeuw nadat Paulus zelf schreef.
Weinig hedendaagse lezers kunnen zich er een voorstelling van vormen hoe corrupt die teksten en tradities zijn. Het dichtst benaderd de Willibrord nog de oudste vertaling.
pi_174168419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:53 schreef ATON het volgende:

[..]

Het N.T. werd in het Grieks geschreven. Na de 5e eeuw verdween die Griekse tekst in het Westen en werd vrijwel uitsluitend de Latijnse vertaling van Hiëronymus, de Vulgaat, gelezen en gebruikt. In het Oosten, bij de orthodoxe christenen, bleef de Griekse tekst in gebruik. Het volkse Griekse, koiné, waarin het N.T. geschreven was, bleef tot in de late middeleeuwen in grote delen van het Byzantijnse rijk goed verstaanbaar en begrijpelijk.
Toen in het Westen de studie van het Grieks weer opgenomen werd, in Italië in de Renaissance, was dat het klassieke Grieks, het Attisch van Plato of het nog oudere Ionisch van Homerus. Op het volkse Grieks waarin het N.T. geschreven was, werd neergekeken.
Erasmus publiceerde in 1516 de Griekse tekst van het N.T. Al in 1504 had hij in Italië het manuscript onder ogen gekregen van een onuitgegeven werk van de door hem zo bewonderde Laurentius Valla. Deze had enkele Griekse handschriften van het N.T. met elkaar vergeleken en met de Latijnse tekst van de Vulgata. Het jaar daarop geeft hij die teksten uit en voorziet ze van een pittige inleiding, waarin hij stelling neemt tegen de theologen die zich deze teksten toe-eigenen. De zuivere tekst moet eerst door filologen vastgesteld worden voordat de theologen zich erover kunnen buigen. Het is nog steeds een strijdpunt.
In maart 1516- het is misschien nog meer dan oktober 1517 de eigenlijke datum van het begin van de reformatie- verschijnt bij Froben in Bazel de door Erasmus verbeterde Griekse tekst van het N.T. met velerlei aantekeningen bij die tekst. Al in 1519 laat Erasmus een op 400 punten verbeterde editie volgen. In 1522, 1527 en 1535 verzorgt Erasmus andermaal verbeterde uitgaven.
De stap was groot en achteraf gezien ook een uitglijder. Erasmus hanteerde 8 Griekse handschriften uit het stervende Byzantijnse Rijk in Italië terecht gekomen. Het waren late handschriften, 14e en 15e eeuw ende tekst was steeds de Byzantijnse rijkstekst.
Thans beschikken we over 779 handschriften van het N.T., soms maar heel fragmentarisch. Daarvan is het overgrote deel, 85% laat, pas na het jaar 1000 geschreven. Het overgrote deel bevat de Byzantijnse rijkstekst. Oudere handschriften stammen meestal uit het Karolingische tijd tijdvak, sommigen uit de late oudheid, de 4e eeuw en dan nog wat papyrus fragmenten van nog oudere datum. Het oudste handschrift van brieven van Paulus is van omstreeks het jaar 200. Dat is dus anderhalve eeuw nadat Paulus zelf schreef.
Weinig hedendaagse lezers kunnen zich er een voorstelling van vormen hoe corrupt die teksten en tradities zijn. Het dichtst benaderd de Willibrord nog de oudste vertaling.
Bla bla bla Aton je weet alles beter en wil alles ontkrachten,maar gaat je nooit lukken en ook jij weet dat je na je dood geoordeeld gaat worden...
pi_174168596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Bla bla bla Aton je weet alles beter en wil alles ontkrachten,maar gaat je nooit lukken en ook jij weet dat je na je dood geoordeeld gaat worden...
_O-
pi_174168774
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De duivel was er al vóór de mens dus de zonde bestond ook al. In de hemel, bij God dus, kan blijkbaar zomaar zonde ontstaan.
Ja dat klopt omdat God zijn handen aftrok van satan en hij daardoor werd zoals hij nu is....
pi_174168808
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:27 schreef ems. het volgende:

[..]

Juist wel. De christenen en hun god zitten daar.
Als de wereld u haat,weet dat zij Mij eerder dan u gehaat heeft.Als u van de wereld zou zijn,zou de wereld het hare liefhebben,maar omdat u niet van de wereld bent, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat de wereld u.Herinner u het woord dat Ik u gezegd heb: Een slaaf is niet meer dan zijn heer. Als zij Mij vervolgd hebben, zullen zij ook u vervolgen; als zij Mijn woord in acht genomen hebben,zullen zij ook het uwe in acht nemen. (Johannes 15:18-20)

De duisternis kan het licht van Jezus niet aan,het zal Jezus haten omdat Jezus met Zijn leven de waarheid van de wereld openbaart.En als wij leven zoals Jezus, zouden we precies hetzelfde ervaren. De wereld zal ons haten, want in ons leven (niet door onze woorden) confronteert de wereld met zijn daden.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:27:19 #228
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_174168996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:05 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoe ga jij tegen die tijd aan Ganesha uitleggen dat je altijd in de verkeerde god hebt geloofd? ;)
pi_174169314
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:20 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Als de wereld u haat,weet dat zij Mij eerder dan u gehaat heeft.Als u van de wereld zou zijn,zou de wereld het hare liefhebben,maar omdat u niet van de wereld bent, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat de wereld u.Herinner u het woord dat Ik u gezegd heb: Een slaaf is niet meer dan zijn heer. Als zij Mij vervolgd hebben, zullen zij ook u vervolgen; als zij Mijn woord in acht genomen hebben,zullen zij ook het uwe in acht nemen. (Johannes 15:18-20)

De duisternis kan het licht van Jezus niet aan,het zal Jezus haten omdat Jezus met Zijn leven de waarheid van de wereld openbaart.En als wij leven zoals Jezus, zouden we precies hetzelfde ervaren. De wereld zal ons haten, want in ons leven (niet door onze woorden) confronteert de wereld met zijn daden.
Ongetwijfeld klinkt dat allemaal heel interessant voor de jezus fanclub maar in de grote mensenwereld maakt dit natuurlijk een stuk minder indruk.
Conscience do cost.
pi_174169826
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:18 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja dat klopt omdat God zijn handen aftrok van satan en hij daardoor werd zoals hij nu is....
Dus zonde is toch de schuld van God, puur omdat hij het nodig vond zijn handen van lucifer af te trekken?
pi_174180624
Ik probeer te leven naar een aantal simpele principes waarmee ik niemand lastig val. Ook heb ik een hogere macht gevonden, wat het is weet ik niet maar het is actief in mijn leven en dus hou ik het maar aan.

In elk geval onttrek ik er een hoop vreugde aan en vind ik er steun bij als ik dat nodig mocht hebben. Geen gedoe met allerlei achterlijke regels. Lekker simpel, gewoon mijn best doen om goed te leven en dan is mijn hogere macht blij.

Goed leven houdt gewoon in mijn best doen in mijn leven. Zo nu en dan praat ik met hem (bidden en mediteren). Als ik dat een keer niet doe, ook goed.

Een geloof in een hogere macht kan je zelf helemaal invullen en vervolgens kan je er kracht uit putten als je het nodig hebt.

De contratheïsten zullen wel helemaal op tilt slaan en een gigantische bekeerdrang ten toon gaan spreiden; Maar als puntje bij paaltje komt mag je het uiteindelijk helemaal zelf bepalen hoe je het invult.

Je kan je oude hogere macht gewoon ontslaan en een nieuwe in dienst nemen die jou wel aanstaat. :)
  woensdag 4 oktober 2017 @ 01:06:45 #232
224960 highender
Travellin' Light
pi_174180894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 00:26 schreef Telefoonvork het volgende:
De contratheïsten zullen wel helemaal op tilt slaan en een gigantische bekeerdrang ten toon gaan spreiden; Maar als puntje bij paaltje komt mag je het uiteindelijk helemaal zelf bepalen hoe je het invult.
Dat zal wel meevallen vermoed ik, vanwege 'geen gedoe met allerlei achterlijke regels', het zijn voornamelijk de dogma's, het moraliserende, en de bemoeizucht zonder rationele basis die voor de nodige weerstand zorgen bij contratheïsten.
pi_174181310
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 18:04 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Dus zonde is toch de schuld van God, puur omdat hij het nodig vond zijn handen van lucifer af te trekken?
Nee hoor de schuld van satan zelf die is zelf gaan zondigen niet God...satan had ook een vrije wil en het komt erop neer dat niemand goed kan zijn zonder God...en goed in God zijn ogen dan hè...
pi_174183040
quote:

[..]

Heb je even de tijd ? Zeer verhelderend voor je :

pi_174183062
dubbel
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:28:56 #236
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174184752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 17:18 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dus het is Gods "schuld" dat satan zo is omdat hij zijn handen er vanaf trok? Als ik het goed begrijp heeft God alles gemaakt, dus ook de hemel en de hel. En hij heeft de engel geschapen die blijkbaar tegen god in opstand kon komen en later de satan werd. En dat allemaal met voorbedachte rade...??? (want Hij is alwetend he?)
quote:

Christenen worden niet gehaat. JG roepen dat ook altijd, dat ze gehaat worden. Terwijl de meesten ze hooguit lichtelijk irritant vinden af en toe. En ik als atheïst haat christenen ook niet en Jezus ook niet. Wel vind ik dat hij enorme steken heeft laten vallen, zo veroordeelt hij slavernij niet, integendeel.

Ben je niet bang dat het weer gebeurt, een nieuwe "opstand" in de hemel en dus weer een nieuwe satan erbij?

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 04-10-2017 11:35:09 ]
pi_174184837
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 02:44 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee hoor de schuld van satan zelf die is zelf gaan zondigen niet God...satan had ook een vrije wil en het komt erop neer dat niemand goed kan zijn zonder God...en goed in God zijn ogen dan hè...
God zou toch alles geschapen hebben?

Als er wezens rondlopen die niet goed zijn of kunnen zijn, dan is dat in de eerste plaats zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid geweest.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 11:38:44 #238
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174184919
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als er wezens rondlopen die niet goed zijn of kunnen zijn, dan is dat in de eerste plaats zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid geweest.
Ja dat zeg ik ook al jaren tegen elke gelovige. De mogelijkheid van "fouten maken" is er weloverwogen ingestopt. Meestal krijg je op deze vraag geen of een wegdraaiend antwoord.
pi_174186392
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik ook al jaren tegen elke gelovige. De mogelijkheid van "fouten maken" is er weloverwogen ingestopt. Meestal krijg je op deze vraag geen of een wegdraaiend antwoord.
Ik kan het nu een beetje 'objectief' bekijken:
'Kwaad' is idd erin gestopt, maar dus daarom ook de vrije wil om tussen goed en kwaad te kunnen kiezen.
Bewijs eens of je voor goed kunt kiezen en God zal goed belonen.
Je hóeft dus niet dat 'kwade' over je heen te krijgen. Oftewel als iedereen goed kiest, is er helemaal geen kwaad.
pi_174186496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee satan koos ervoor tegen God in te gaan,zoals de meeste mensen hier op aarde ook zoals jou of Aton of Hoatzin...jullie doen ook liever wat je zelf wil ipv wat God wil.....en dat noemen ze vrije wil om te kiezen welke kant je wil dienen....en we zijn hier uiteindelijk om God te behagen daarvoor zijn we gemaakt....
pi_174186542

[ Bericht 100% gewijzigd door Doedelzak77 op 04-10-2017 12:53:41 ]
pi_174186566
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:51 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee satan koos ervoor tegen God in te gaan,zoals de meeste mensen hier op aarde ook zoals jou of Aton of Hoatzin...jullie doen ook liever wat je zelf wil ipv wat God wil.....en dat noemen ze vrije wil om te kiezen welke kant je wil dienen....
Door wie zijn Satan en de mensen geschapen?

God toch?

En die god is toch alwetend?

Dan moet hij dus ook geweten hebben wat het resultaat ging zijn.

Sorry hoor, maar dat maakt hem 100% verantwoordelijk.
pi_174186619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Door wie zijn Satan en de mensen geschapen?

God toch?

En die god is toch alwetend?

Dan moet hij dus ook geweten hebben wat het resultaat ging zijn.

Sorry hoor, maar dat maakt hem 100% verantwoordelijk.
satan was een engel,die een gevallen engel is geworden door zijn eigen vrije wil en daarom ook uit de hemel is gegooid en God de hel heeft gemaakt om hem te straffen en als mensen tegen God zijn zijn ze voor satan bewust of onbewust....
pi_174186662
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:45 schreef Hexx. het volgende:
Bewijs eens of je voor goed kunt kiezen en God zal goed belonen.
Dan moeten de Porto Ricanen zware zondaars zijn.
pi_174186682
quote:

[..]

Nee satan koos ervoor tegen God in te gaan,zoals de meeste mensen hier op aarde ook zoals jou of Aton of Hoatzin...jullie doen ook liever wat je zelf wil ipv wat God wil.....en dat noemen ze vrije wil om te kiezen welke kant je wil dienen....en we zijn hier uiteindelijk om God te behagen daarvoor zijn we gemaakt....
Neem jij medicatie ?
pi_174186704
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Neem jij medicatie ?
Hoe oud ben jij eigenlijk Aton..?
pi_174186708
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:00 schreef ATON het volgende:

[..]

Dan moeten de Porto Ricanen zware zondaars zijn.
Nee, dat komt door de erfzonde die gevolg was van het kwaad dat onze voorouders hebben gekozen.
pi_174186808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

satan was een engel,die een gevallen engel is geworden door zijn eigen vrije wil en daarom ook uit de hemel is gegooid en God de hel heeft gemaakt om hem te straffen en als mensen tegen God zijn zijn ze voor satan bewust of onbewust....
Ja, maar als de andere kant van goed er niet was, kon Satan ook niet die andere kant kiezen. En sinds God alles heeft gecreëerd....
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:08:32 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174186832
quote:

[..]

Er blijkt helemaal nergens uit de bijbel dat engelen een vrije wil hebben. Dat verzin je gewoon.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:10:26 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174186866
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nee, dat komt door de erfzonde die gevolg was van het kwaad dat onze voorouders hebben gekozen.
Waarom worden Porto-Ricanen daar voor gestraft en niet wij, de verdorven westerlingen?

Het kwaad in de wereld dat jij bedoelt is het gevolg van het eten van een vrucht door iemand die geen kennis had van goed en kwaad. Zo staat het in Genesis en dus is het waar en rechtvaardig?
pi_174186870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij eigenlijk Aton..?
Dat is geen antwoord op mijn vraag !!
pi_174186883
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef Hexx. het volgende:

[..]

:D :D :D
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:10:58 #253
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174186884
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:07 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ja, maar als de andere kant van goed er niet was, kon Satan ook niet die andere kant kiezen. En sinds God alles heeft gecreëerd....
Ja dan was Jezus werkeloos geweest. >:)
pi_174186909
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:08 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Er blijkt helemaal nergens uit de bijbel dat engelen een vrije wil hebben. Dat verzin je gewoon.
In het O.T. bestonden ze zelfs nog eens niet. :)
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:15:52 #255
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174186976
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:12 schreef ATON het volgende:

[..]

In het O.T. bestonden ze zelfs nog eens niet. :)
wie niet?
pi_174186996
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:08 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Engelen zijn geschapen om God en Jezus te dienen in de hemel en lof te brengen voor de troon. Ze zijn volledig op Gods wil gericht.Toch zijn het geen robotten,want engelen hebben wel degelijk een vrije wil. Het is hun vrije keus om God te dienen.
Eén van de engelen heeft op een foute manier gebruik gemaakt van zijn vrij wil. Hij zag het niet zo zitten om vóór de troon te staan. Hij zag zichzelf liever op de troon zitten.Dus dat bewijst toch dat ze wel degelijk een vrije wil hebben anders was satan er ook niet geweest.
pi_174187006
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Waarom worden Porto-Ricanen daar voor gestraft en niet wij, de verdorven westerlingen?

Omdat wij in Europa wonen.
Wij worden "gestraft" door andere dingen: aardbevingen, aanslagen, verdorvenheid ( ;) ).

quote:
Het kwaad in de wereld dat jij bedoelt is het gevolg van het eten van een vrucht door iemand die geen kennis had van goed en kwaad. Zo staat het in Genesis en dus is het waar en rechtvaardig?
Er was wel gewaarschuwd.
Maar ja, eerst voelen dan geloven. Maar ik zeg niet (meer) dat het waar en rechtvaardig is; ik leg alleen uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 13:17:46 ]
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:18:39 #258
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187027
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:16 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Engelen zijn geschapen om God en Jezus te dienen in de hemel en lof te brengen voor de troon. Ze zijn volledig op Gods wil gericht.Toch zijn het geen robotten,want engelen hebben wel degelijk een vrije wil. Het is hun vrije keus om God te dienen.
Eén van de engelen heeft op een foute manier gebruik gemaakt van zijn vrij wil. Hij zag het niet zo zitten om vóór de troon te staan. Hij zag zichzelf liever op de troon zitten.
Graag een Bijbelvers waar dit uit blijkt.
pi_174187035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja dan was Jezus werkeloos geweest. >:)
Alleen maar lekker toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef ATON het volgende:

[..]

:D :D :D
:P

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 13:20:08 ]
pi_174187040
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Anders was satan toch geen gevallen engel geworden als ze geen vrije wil hebben
pi_174187048
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jesaja 14:12-15 zegt:
'Morgenster, wat ben je diep gevallen! Je plaats was aan de hemel, je wekte het morgenrood, je bedwong de volken, nu lig je neergestort ter aarde. Je dacht bij jezelf: Ik klim op naar de hemel, richt mijn troon op boven de verste sterren, ik neem plaats op de berg waar de goden samenkomen, op de flanken van de Safon. Ik stijg boven het wolkendek uit, steek de Allerhoogste naar de kroon. Maar je stortte neer in het dodenrijk, in het diepst van de afgrond'.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:21:56 #262
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187088
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:17 schreef Hexx. het volgende:

Er was wel gewaarschuwd.
Maar ja, eerst voelen dan geloven. Maar ik zeg niet (meer) dat het waar en rechtvaardig is; ik leg alleen uit.
Ze hadden geen kennis, maw ze waren als een kind. Jij slaat je kind ook niet dood omdat hij een koekje pakte terwijl jij zei dat het niet mocht. Je kunt het zo fraai maken als je wil maar in de kern is dit waar het verhaal op neerkomt.

Maar goed, jij vind dit inmiddels ook onzinnig en onrechtvaardig.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:24:45 #263
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187139
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Anders was satan toch geen gevallen engel geworden als ze geen vrije wil hebben
Je hebt geen bijbelgedeelte of vers maar praat gewoon anderen na.

ok.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:27:20 #264
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187205
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:20 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

'Morgenster, wat ben je diep gevallen! Je plaats was aan de hemel, je wekte het morgenrood, je bedwong de volken, nu lig je neergestort ter aarde. Je dacht bij jezelf: Ik klim op naar de hemel, richt mijn troon op boven de verste sterren, ik neem plaats op de berg waar de goden samenkomen, op de flanken van de Safon. Ik stijg boven het wolkendek uit, steek de Allerhoogste naar de kroon. Maar je stortte neer in het dodenrijk, in het diepst van de afgrond'.
En dit moet over de satan gaan? De "Berg waar de goden samenkomen"? Welke goden? Elohiem? Serieus?

De Morgenster (Venus) staat nog gewoon aan de hemel hoor.
pi_174187316
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 12:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je reageert geheel niet op mijn post maar draait vooral om de hete brei heen.

Kun je antwoorden geven op deze vragen:

Is Satan, inclusief zijn vrije wil, geschapen door god? Ja of nee?

Impliceert het feit dat God alwetend is dat hij, op het moment dat hij Satan schiep, wist dat dit zo ging aflopen? Ja of nee?

Als beide antwoorden hier 'ja' zijn, is hij dan niet verantwoordelijk daarvoor? Zo nee, waarom niet?
pi_174187439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je reageert geheel niet op mijn post maar draait vooral om de hete brei heen.

Kun je antwoorden geven op deze vragen:

Is Satan, inclusief zijn vrije wil, geschapen door god? Ja of nee?

Impliceert het feit dat God alwetend is dat hij, op het moment dat hij Satan schiep, wist dat dit zo ging aflopen? Ja of nee?

Als beide antwoorden hier 'ja' zijn, is hij dan niet verantwoordelijk daarvoor? Zo nee, waarom niet?
Nee satan is geschapen als een engel dus goed en is zelf slecht geworden...en ook al weet God alles van te voren dan nog is hij niet verantwoordelijk voor wat iedere engel of mens kiest...God gaat niet boven de vrije wil uit....en ik heb het er ook moeilijk mee dat of je kiest om voor God te leven en je dus je leven moet opgeven en de zonde achter je moet laten of je gaat naar de hel...dat zijn leuke opties ook...dus had het ook liever anders gezien hoor maar heb het niet zelf verzonnen en mocht ook niet zelf kiezen voor dit leven....
pi_174187443
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:15 schreef hoatzin het volgende:

[..]

wie niet?
Engelen.
pi_174187464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:38 schreef ATON het volgende:

[..]

Engelen.
Ze werden niet genoemd, betekent niet dat ze niet bestonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 13:40:01 ]
pi_174187470
quote:

[..]

Engelen.
Hoe kom je daar bij? In Genesis zitten al engelen

quote:
1 En die twee engelen kwamen te Sodom in den avond; en Lot zat in de poort te Sodom; en als Lot hen zag, stond hij op hun tegemoet, en boog zich met het aangezicht ter aarde.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2017 13:40:56 ]
pi_174187499
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:20 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat gaat niet over de duivel he ventje !Jij verwart lucifer met de duivel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_(religie)
Nogmaals, neem jij medicatie ?
pi_174187573
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat gaat niet over de duivel he ventje !
Nee over je grootmoeder pffff...ga lekker je leven leiden zoals je dat wil...en ga niet verder met geloof want je wil het toch niet geloven dus wat doe je nog hier...
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:45:31 #272
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187591
quote:

[..]

Engelen.
Het staat er vol mee.
pi_174187627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:45 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Het staat er vol mee.
in het O.T. ? WAAR ???
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:47:20 #274
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:46 schreef ATON het volgende:

[..]

in het O.T. ? WAAR ???
Jacobsladder bijvoorbeeld.

En wat staat er bij de ingang van het paradijs? Met een vlammend zwaard?
pi_174187649
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:44 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nee over je grootmoeder pffff...ga lekker je leven leiden zoals je dat wil...en ga niet verder met geloof want je wil het toch niet geloven dus wat doe je nog hier...
Analfabeten onderrichten, wat anders.
pi_174187654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:46 schreef ATON het volgende:

[..]

in het O.T. ? WAAR ???
Volgens de statenbijbel 10 verwijzingen

https://www.statenvertaling.net/concordantie/e/3113-1.html
pi_174187660
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:41 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat gaat niet over de duivel he ventje !
Ga het liedje van Jay z die zijn ziel ook verkocht heeft en satan prijst met liedjes maar eens luisteren van lucifer "son of the morning" aka morgenster....

pi_174187665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:47 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jacobsladder bijvoorbeeld.
Kan je dat effe quoten ?
pi_174187669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

G a het liedje van Jay z die zijn ziel ook verkocht heeft en satan prijst met liedjes maar eens luisteren van lucifer "son of the morning" aka morgenster....

Is gewoon een liedje
pi_174187672

[ Bericht 100% gewijzigd door Doedelzak77 op 04-10-2017 13:50:47 ]
pi_174187679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

G a het liedje van Jay z die zijn ziel ook verkocht heeft en satan prijst met liedjes maar eens luisteren van lucifer "son of the morning" aka morgenster....

Waarom hebben reliegekkies zo'n absurde focus op muziek?
pi_174187695
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom hebben reliegekkies zo'n absurde focus op muziek?
Omdat satan hoofd van de muziek was in de hemel....
pi_174187728
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Goeie dj dan

Maar snap je nu nog niet dat als god alles geschapen heeft hij/zij dan ook de verantwoordelijke hiervoor is, alles behelst namelijk ook vrije wil.?
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:52:00 #284
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:48 schreef ATON het volgende:

[..]

Kan je dat effe quoten ?
Genesis 28 vers 12.
pi_174187739
En 666 murder murder Jesus is ook gewoon toeval dat dat er backwards in zit haha en het lied gaat over lucifer....hou je hoofd ook lekker diep in het zand....
pi_174187740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:49 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Haha!
Jij hebt dus wel humor.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 13:53:07 #287
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_174187753
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Goeie dj dan

Maar snap je nu nog niet dat als god alles geschapen heeft hij/zij dan ook de verantwoordelijke hiervoor is, alles behelst namelijk ook vrije wil.?
Geeft hij geen antwoord op. Is al heeeeeeeeeeeeeel vaak gevraagd.
pi_174187769
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:52 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Haha!
Jij hebt dus wel humor.
http://www.wimjongman.nl/nieuws/2016/lucifer.html
pi_174187772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja gelezen, eigenlijk ben ik ook meer benieuwd waarom Aton er van uitgaat dat er geen engelen in het O.T. genoemd worden.
pi_174187802
quote:
O!
Was toch geen humor....
pi_174187811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Volgens de statenbijbel 10 verwijzingen

https://www.statenvertaling.net/concordantie/e/3113-1.html
Statenvertaling deugd niet ( die demo hierboven ). Men heeft Cherubinnen en jongelingen foutief voor engelen vertaald. Zelfs aan het begin van de jaartelling geloofden de Sadduceeën niet in engelen. Dit is er pas gekomen onder Helleense invloed.
pi_174187827
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En weer heb je het fout...hoe kan God verantwoordelijk zijn als ieder persoon zelf beslist wat ie doet anders is er toch geen vrije wil...jij bepaald toch wat jij met je leven doet goed of slecht hoezo is God daar verantwoordelijk voor dan..?
pi_174187846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:56 schreef ATON het volgende:

[..]

Statenvertaling deugd niet ( die demo hierboven ). Men heeft Cherubinnen en jongelingen foutief voor engelen vertaald. Zelfs aan het begin van de jaartelling geloofden de Sadduceeën niet in engelen. Dit is er pas gekomen onder Helleense invloed.
Ook de King James bible heeft het over engelen in het O.T.

En dan zou het een foute vertaling zijn, het is wel de vertaling waar de christenen in geloven dus in het O.T. staan engelen beschreven.
pi_174187847
quote:

[..]

Een Cherub is een engel slimme Aton die alles beter weet.....not...
pi_174187858
quote:

[..]

Cherubs zijn wel engelen, met bepaalde functies.
pi_174187866
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

En weer heb je het fout...hoe kan God verantwoordelijk zijn als ieder persoon zelf beslist wat ie doet anders is er toch geen vrije wil...jij bepaald toch wat jij met je leven doet goed of slecht hoezo is God daar verantwoordelijk voor dan..?
Wie heeft vrije wil dan gecreëerd? De bedenker daarvan is dan toch verantwoordelijk en als dat god niet is wie wel?
pi_174187914
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ook de King James bible heeft het over engelen in het O.T.

En dan zou het een foute vertaling zijn, het is wel de vertaling waar de christenen in geloven dus in het O.T. staan engelen beschreven.
Hij denkt de bijbel te kunnen snappen zonder leiding van de Heilige Geest en God...en dat gaat je nooit lukken want ga je eigen conclusies trekken ipv geloven wat er staat...en zonder geloof kan je God niet behagen...
pi_174187937
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 13:59 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wie heeft vrije wil dan gecreëerd? De bedenker daarvan is dan toch verantwoordelijk en als dat god niet is wie wel?
Dan had God net zo goed robots kunnen bouwen toch...en dus omdat we vrije wil hebben is God verantwoordelijk...wat een onzin gedachte
pi_174187950
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:02 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dan had God net zo goed robots kunnen bouwen toch...
Of het mens of robot betreft maakt natuurlijk niet zoveel uit wat betreft vrije wil.
Conscience do cost.
pi_174187951
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 14:01 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Hij denkt de bijbel te kunnen snappen zonder leiding van de Heilige Geest en God...en dat gaat je nooit lukken want ga je eigen conclusies trekken ipv geloven wat er staat...en zonder geloof kan je God niet behagen...
Dat is natuurlijk grote kolder wat je hier zegt, om iets te begrijpen is geloof niet noodzakelijk.

Maar kun jij, in je eigen woorden geen idiote youtube filmpjes, aantonen dat god bestaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')