Dat is geen antwoord op mijn vraag !!quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij eigenlijk Aton..?
quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:01 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nee, dat komt door de erfzonde die gevolg was van het kwaad dat onze voorouders hebben gekozen.
Ja dan was Jezus werkeloos geweest.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:07 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ja, maar als de andere kant van goed er niet was, kon Satan ook niet die andere kant kiezen. En sinds God alles heeft gecreëerd....
In het O.T. bestonden ze zelfs nog eens niet.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:08 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Er blijkt helemaal nergens uit de bijbel dat engelen een vrije wil hebben. Dat verzin je gewoon.
wie niet?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:12 schreef ATON het volgende:
[..]
In het O.T. bestonden ze zelfs nog eens niet.
Engelen zijn geschapen om God en Jezus te dienen in de hemel en lof te brengen voor de troon. Ze zijn volledig op Gods wil gericht.Toch zijn het geen robotten,want engelen hebben wel degelijk een vrije wil. Het is hun vrije keus om God te dienen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:08 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Er blijkt helemaal nergens uit de bijbel dat engelen een vrije wil hebben. Dat verzin je gewoon.
Omdat wij in Europa wonen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waarom worden Porto-Ricanen daar voor gestraft en niet wij, de verdorven westerlingen?
Er was wel gewaarschuwd.quote:Het kwaad in de wereld dat jij bedoelt is het gevolg van het eten van een vrucht door iemand die geen kennis had van goed en kwaad. Zo staat het in Genesis en dus is het waar en rechtvaardig?
Graag een Bijbelvers waar dit uit blijkt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:16 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Engelen zijn geschapen om God en Jezus te dienen in de hemel en lof te brengen voor de troon. Ze zijn volledig op Gods wil gericht.Toch zijn het geen robotten,want engelen hebben wel degelijk een vrije wil. Het is hun vrije keus om God te dienen.
Eén van de engelen heeft op een foute manier gebruik gemaakt van zijn vrij wil. Hij zag het niet zo zitten om vóór de troon te staan. Hij zag zichzelf liever op de troon zitten.
Alleen maar lekker toch?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:10 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ja dan was Jezus werkeloos geweest.
quote:
Anders was satan toch geen gevallen engel geworden als ze geen vrije wil hebbenquote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Graag een Bijbelvers waar dit uit blijkt.
Jesaja 14:12-15 zegt:quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:18 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Graag een Bijbelvers waar dit uit blijkt.
Ze hadden geen kennis, maw ze waren als een kind. Jij slaat je kind ook niet dood omdat hij een koekje pakte terwijl jij zei dat het niet mocht. Je kunt het zo fraai maken als je wil maar in de kern is dit waar het verhaal op neerkomt.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:17 schreef Hexx. het volgende:
Er was wel gewaarschuwd.
Maar ja, eerst voelen dan geloven. Maar ik zeg niet (meer) dat het waar en rechtvaardig is; ik leg alleen uit.
Je hebt geen bijbelgedeelte of vers maar praat gewoon anderen na.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:19 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Anders was satan toch geen gevallen engel geworden als ze geen vrije wil hebben
En dit moet over de satan gaan? De "Berg waar de goden samenkomen"? Welke goden? Elohiem? Serieus?quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:20 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jesaja 14:12-15 zegt:
'Morgenster, wat ben je diep gevallen! Je plaats was aan de hemel, je wekte het morgenrood, je bedwong de volken, nu lig je neergestort ter aarde. Je dacht bij jezelf: Ik klim op naar de hemel, richt mijn troon op boven de verste sterren, ik neem plaats op de berg waar de goden samenkomen, op de flanken van de Safon. Ik stijg boven het wolkendek uit, steek de Allerhoogste naar de kroon. Maar je stortte neer in het dodenrijk, in het diepst van de afgrond'.
Je reageert geheel niet op mijn post maar draait vooral om de hete brei heen.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 12:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
satan was een engel,die een gevallen engel is geworden door zijn eigen vrije wil en daarom ook uit de hemel is gegooid en God de hel heeft gemaakt om hem te straffen en als mensen tegen God zijn zijn ze voor satan bewust of onbewust....
Nee satan is geschapen als een engel dus goed en is zelf slecht geworden...en ook al weet God alles van te voren dan nog is hij niet verantwoordelijk voor wat iedere engel of mens kiest...God gaat niet boven de vrije wil uit....en ik heb het er ook moeilijk mee dat of je kiest om voor God te leven en je dus je leven moet opgeven en de zonde achter je moet laten of je gaat naar de hel...dat zijn leuke opties ook...dus had het ook liever anders gezien hoor maar heb het niet zelf verzonnen en mocht ook niet zelf kiezen voor dit leven....quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je reageert geheel niet op mijn post maar draait vooral om de hete brei heen.
Kun je antwoorden geven op deze vragen:
Is Satan, inclusief zijn vrije wil, geschapen door god? Ja of nee?
Impliceert het feit dat God alwetend is dat hij, op het moment dat hij Satan schiep, wist dat dit zo ging aflopen? Ja of nee?
Als beide antwoorden hier 'ja' zijn, is hij dan niet verantwoordelijk daarvoor? Zo nee, waarom niet?
Ze werden niet genoemd, betekent niet dat ze niet bestonden.quote:
Hoe kom je daar bij? In Genesis zitten al engelenquote:
quote:1 En die twee engelen kwamen te Sodom in den avond; en Lot zat in de poort te Sodom; en als Lot hen zag, stond hij op hun tegemoet, en boog zich met het aangezicht ter aarde.
Dat gaat niet over de duivel he ventje !Jij verwart lucifer met de duivel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucifer_(religie)quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:20 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jesaja 14:12-15 zegt:
'Morgenster, wat ben je diep gevallen! Je plaats was aan de hemel, je wekte het morgenrood, je bedwong de volken, nu lig je neergestort ter aarde. Je dacht bij jezelf: Ik klim op naar de hemel, richt mijn troon op boven de verste sterren, ik neem plaats op de berg waar de goden samenkomen, op de flanken van de Safon. Ik stijg boven het wolkendek uit, steek de Allerhoogste naar de kroon. Maar je stortte neer in het dodenrijk, in het diepst van de afgrond'.
Nee over je grootmoeder pffff...ga lekker je leven leiden zoals je dat wil...en ga niet verder met geloof want je wil het toch niet geloven dus wat doe je nog hier...quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:41 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat gaat niet over de duivel he ventje !
Jacobsladder bijvoorbeeld.quote:
Analfabeten onderrichten, wat anders.quote:Op woensdag 4 oktober 2017 13:44 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee over je grootmoeder pffff...ga lekker je leven leiden zoals je dat wil...en ga niet verder met geloof want je wil het toch niet geloven dus wat doe je nog hier...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |