Nou ja, de Dikdakkers zijn dan ook wel erg extreemquote:Op zaterdag 23 september 2017 07:51 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Heb je hem weer
Gaan ze ook de Dikdakkers ook nog aanpakken ?
Dat snap ik allemaal wel maar dat kun je moeilijk genocide noemen... En al helemaal niet door de Europese kolonist....quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Formeel wel idd. Informeel niet natuurlijk, white man, Europeaan.
Maar Wounded Knee was ook een zinloze slachting verder.
En bij Custers last stand, zogenaamd, werden ze bij Little Big Horn in de pan gehakt.
Yup, is een racistische strip die onmiddellijk verboden moet worden, Geldt evenzeer voor Blueberry, de Blauwbloezen, en alle boeken van Karl May.quote:Op zaterdag 23 september 2017 23:47 schreef DrDentz het volgende:
Dus Lucky Luke is een eigenlijk een genocidale gek
En laten we de boeken van Jan en Paul Nowee vooral niet vergeten.quote:Op zondag 24 september 2017 00:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Yup, is een racistische strip die onmiddellijk verboden moet worden, Geldt evenzeer voor Blueberry, de Blauwbloezen, en alle boeken van Karl May.
Het leest ook wel als een De Speld bericht.quote:Op vrijdag 22 september 2017 22:07 schreef Twiitch het volgende:
Ik ga ze vanaf nu gewoon zien als ludieke organisatie. Dat is veel leuker.
Helaas zijn die lui bloedserieus. Je zou voor de grap eens op hun FB pagina moeten kijken.quote:Op zondag 24 september 2017 09:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het leest ook wel als een De Speld bericht.
Dat dacht ik in de eerste instantie dan ook...quote:Op zondag 24 september 2017 09:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het leest ook wel als een De Speld bericht.
Hoho. Niet te genuanceerd.quote:Op zondag 24 september 2017 12:15 schreef khochner het volgende:
Er zijn toch helemaal geen naszi en joden feesten ?
Dit is gewoon een kinderfeest, hele indiaan/cowboy komt van carneval.
En in deze setting zijn cowboys/girls gelijk aan indianen en is er niets racistisch aan te bekennen
Deze enorme sneuheid moet bewaard worden voordat het verdwijnt en direct leesbaar zijn... Mijn god...quote:Op zondag 24 september 2017 12:32 schreef iPat het volgende:
https://www.facebook.com/(...)06294591&pnref=story
Te sneu voor woorden dit.
Is jouw IQ lager dan je leeftijd?quote:Op zaterdag 23 september 2017 07:33 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
+ "ik hou ervan om cowboytje en indiaantje te spelen"
Maar Columbus heeft daarentegen weer bar weinig met de Cherokee te maken waar die volledig gestoorde M. van Zeijl mee aankomt.quote:Op zondag 24 september 2017 13:28 schreef speknek het volgende:
Nielsch noemde al Columbus, dat was een schurk eersteklas. De Spanjaarden zelf vonden hem een verschrikkelijk onmens. Ongelooflijk dat dat een held geworden is.
Stelletje kansloze figuren zeg....quote:Op vrijdag 22 september 2017 21:47 schreef leolinedance het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)n-wegens-kinderfeest
[..]Het moet niet gekker worden...
Kunnen dat soort mensen niet opgenomen worden in een gesticht? En dan gewoon zo'n ouderwets gekkenhuis waar ze nooit meer uit komen enzo....quote:Op zondag 24 september 2017 13:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deze enorme sneuheid moet bewaard worden voordat het verdwijnt en direct leesbaar zijn... Mijn god..._!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat heeft te maken met de kinderen die zich verkleden hoe? Dat is gewoon de invloed van western films. Zijn die ook problematisch?quote:Op zondag 24 september 2017 13:28 schreef speknek het volgende:
Cowboy en indiaantje is problematisch door de stelselmatige genocide en nog altijd onderdrukking van de indianen. Eerst moord je ze uit en daarna ga je je verkleden als zo'n gekke uitgemoordde.
Nee.quote:Niet zoals zwarte piet, in welk geval we racistisch zijn en zwarte boter op ons hoofd smeren.
Is Columbus een held? Hij is alleen bekend omdat hij Amerika ontdekt zou hebben, iets dat historisch gezien niet eens waar is. Ik kan geen enkele manier verzinnen waarop Columbus als held wordt vereerd. In het bekende verhaal is hij er niet eens op uit om het Amerikaanse continent te bereiken, hij stuit er per ongeluk op terwijl hij een andere weg probeerde te vinden naar het 'Verre Oosten'.quote:Desalniettemin mag er wat meer aandacht aan besteed worden. Dus ofschoon deze groepering een stel mafklappers zijn, is het wel goed dat het aan het licht gebracht wordt. Nielsch noemde al Columbus, dat was een schurk eersteklas. De Spanjaarden zelf vonden hem een verschrikkelijk onmens. Ongelooflijk dat dat een held geworden is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |