abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174032428
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 22:20 schreef Kadooosh het volgende:
Dit doe ik ook al jaren (overstappen elke jaar) zal ene op overslaan.
Wel Doe ik het Pas zodra de eindrekening binnen is. Meestal met een maand speling.
Dit doe ik ook.
Soms geeft het wat gedoe en moet je er een paar keer achteraan bellen, maar (zeker als je gas en stroom gebruikt) zijn de welkomstbonussen/kortingen dat zeker waard.
pi_174039460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 15:20 schreef DjMark het volgende:

[..]

Dit doe ik ook.
Soms geeft het wat gedoe en moet je er een paar keer achteraan bellen, maar (zeker als je gas en stroom gebruikt) zijn de welkomstbonussen/kortingen dat zeker waard.
Ik heb er echt nooit problemen mee gehad :). Misschien omdat ik het altijd ruim doe.
pi_174047856
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 20:34 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ik heb er echt nooit problemen mee gehad :). Misschien omdat ik het altijd ruim doe.
Ik ben nu 7 keer overgestapt, en 2 keer gingen er kleine dingen mis.
Maar dit waren zaken als:
-grijze stroom terwijl ik groen wilde
-tot 2 keer toe het voorschotbedrag verkeerd aangepast

Niks schokkends, en nooit problemen met uitbetaling van premies/welkomstbonussen.
pi_174049734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:16 schreef DjMark het volgende:

[..]

Ik ben nu 7 keer overgestapt, en 2 keer gingen er kleine dingen mis.
Maar dit waren zaken als:
-grijze stroom terwijl ik groen wilde
-tot 2 keer toe het voorschotbedrag verkeerd aangepast

Niks schokkends, en nooit problemen met uitbetaling van premies/welkomstbonussen.
Dus voor de rest, het is de moeite echt wel waard ;). En nu ik een slimme meter heb is het helemaal makkelijk.
Alleen misschien maar Eneco overslaan ^O^ .
Uit mijn hoofd heb ik in iedergeval bij qurrent(nu), budget energie, nuon, energiedirect en greenchoice gezeten zonder problemen.

Je moet overigens niet trappen in hogere welkomstbonussen. Ik zie bv dat ik bij oxxio ¤190 bonus krijg en vandebron ¤240 alleen is Oxxio uiteindelijk toch goedkoper.
Meestal vergelijk ik het op https://www.gaslicht.com/energievergelijker en https://www.energieleveranciers.nl/ .

Oh ja nog een tip, vul niet je echte/hoofd telefoonnummer in anders wordt je elke keer gebeld om de zoveel tijd. Dit geeft bij mij tenminste nooit problemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kadooosh op 28-09-2017 12:05:31 ]
pi_174051554
Helaas gaat bij mij de soap door.

Gisteren kon ik mijn telefonisch contact met Eneco beoordelen en daar heb ik een bar slechte beoordeling gegeven, simpelweg omdat de gevraagde bevestiging van opzegging nog steeds niet binnen is. Logisch toch? Een simpele mail met "Geachte Ivo, Wij hebben uw opzeggen ontvangen en in ons systeem verwerkt. Met vriendelijke groet, Eneco" is anderhalve minuut om op te stellen en had 2 minuten na het gesprek in mijn mailbox kunnen zitten.

Zojuist werd ik gebeld (dat kan kennelijk wel...) door dezelfde mevrouw als ik dinsdag aan de lijn had. Mevrouw was duidelijk geïrriteerd, waarschijnlijk vanwege mijn beoordeling. Nu kon ze ineens niet een mailtje naar mij sturen, Was moeilijk omdat ik alleen gas op zeg en nog niet de elektra. Ja we hebben het echt opgezegd.

Dus ik zeg prima, dan kunt u ook een bevestiging sturen. Mail, post maakt allemaal niet uit. Nu "zou ze kijken wat ze kon doen"...

Dat Liander moeilijk doet bij opzeggen van gas wist ik al, maar dat zelfs de energieleverancier problemen geeft... Juist vanwege het moeilijke Liander verhaal wil ik simpelweg zwart op wit staan dat ik de gaslevering heb opgezegd.

Als er maandag nog niks bij de post of mail zit, ga ik ze via alle mogelijke social-media wegen stalken.
pi_174051738
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Gisteren kon ik mijn telefonisch contact met Eneco beoordelen en daar heb ik een bar slechte beoordeling gegeven, simpelweg omdat de gevraagde bevestiging van opzegging nog steeds niet binnen is. Logisch toch? Een simpele mail met "Geachte Ivo, Wij hebben uw opzeggen ontvangen en in ons systeem verwerkt. Met vriendelijke groet, Eneco" is anderhalve minuut om op te stellen en had 2 minuten na het gesprek in mijn mailbox kunnen zitten.

Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.

Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174053623
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef baskick het volgende:
Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.

Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174053871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.

Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
Dat zulke bedrijven zo werken weet ik maar:

1: ik heb mijn opzegging in eerste instantie per mail gedaan en niet telefonisch naar het callcenter. In de mail heb ik al direct gevraagd om een bevestiging per mail of post

2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
pi_174053952
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:36 schreef Ivo1985 het volgende:
2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Somebody that I used to know
pi_174053970
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174054017
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Helemaal eens, natuurlijk. Maar op basis waarvan is het bedrijf verplicht een opzegging op de door de klant gewenste wijze en binnen de door hem gewenste termijn te bevestigen Opzeggende klanten krijgen vanzelf een systeembrief. Alles wat daar van afwijkt is lastig. Theorie en praktijk...

quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:36 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat zulke bedrijven zo werken weet ik maar:

1: ik heb mijn opzegging in eerste instantie per mail gedaan en niet telefonisch naar het callcenter. In de mail heb ik al direct gevraagd om een bevestiging per mail of post

2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
Eens, alleen hier gaan theorie en praktijk uit elkaar lopen. Inkomende e-mail is voor bedrijven natuurlijk het minst favoriete kanaal.

quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Dit.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 28 september 2017 @ 16:06:32 #62
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174054450
En de Eneco zijn inderdaad een paar sukkels. Ik heb hier nog een mail liggen van een medewerker die mij bepaalde toezeggingen voor korting deed voor mijn komende jaarafrekening een paar maanden later. Allemaal per email en zwart op wit.

3 maanden na de jaarafrekening werd na allerlei discussies besloten om deze toezegging in te trekken. Dat ik hem zwart op wit had deed er niet toe. Ook rede van de interekking werd niet gegeven (moet ik maar bij Stedin vragen). Het ging om 35 euro en ik was er wel klaar mee.

Volgend jaar mag ik overstappen en dat gaat nu inderdaad gebeuren na 30 jaar klant te zijn geweest.
Tot nooit .......
pi_174055028
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Dat roepen ze over zichzelf af door de medewerkers zo weinig vrijheid en vertrouwen te geven en/of te weinig opties voor standaard berichten te geven.

En gezien de ambitie van de politiek voor een gasloze toekomst gaat het een voor Eneco een zeer vaak terugkerend probleem worden als ze hun systeem niet snel aanpassen. Ik hoor nog bij de pioniers, komende jaren zullen steeds meer mensen alleen hun gas opzeggen, elektra behouden en "all electric" gaan.

Dat ze het voor henzelf moeilijk hebben gemaakt is en blijft hun eigen probleem.
  Moderator/colorchick donderdag 28 september 2017 @ 18:05:46 #64
382129 crew  Donna
pi_174056483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:06 schreef Speekselklier het volgende:
En de Eneco zijn inderdaad een paar sukkels. Ik heb hier nog een mail liggen van een medewerker die mij bepaalde toezeggingen voor korting deed voor mijn komende jaarafrekening een paar maanden later. Allemaal per email en zwart op wit.

3 maanden na de jaarafrekening werd na allerlei discussies besloten om deze toezegging in te trekken. Dat ik hem zwart op wit had deed er niet toe. Ook rede van de interekking werd niet gegeven (moet ik maar bij Stedin vragen). Het ging om 35 euro en ik was er wel klaar mee.

Volgend jaar mag ik overstappen en dat gaat nu inderdaad gebeuren na 30 jaar klant te zijn geweest.
Je nieuwe leverancier vergoed de overstapboete die je krijgt van Eneco als je een meerjarig contract afsluit. Dus als het aflopen van je contract volgend jaar de enige beperking is om NU over te stappen, hoeft dat geen probleem te zijn.

Ons contract loopt in januari 2019 af, maar ben nu deze week overgestapt.
pi_174072076
De ¤ 125,- staat intussen op mijn rekening, dus uiteindelijk na pijn en moeite is het geregeld.

Nooit weer Eneco voor mij.
pi_174072095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 13:35 schreef Saekerhett het volgende:
De ¤ 125,- staat intussen op mijn rekening, dus uiteindelijk na pijn en moeite is het geregeld.
^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator/colorchick vrijdag 29 september 2017 @ 14:13:22 #67
382129 crew  Donna
pi_174072644
Top!
pi_174137858
Inmiddels maar een klacht ingediend, wellicht dat de klachten-afdeling wel over e-mail beschikt

[edit] Nu zijn ze kennelijk wel in staat binnen een uur een e-mail te sturen. So far, so good.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ivo1985 op 02-10-2017 15:36:08 ]
pi_174138127
gast, het gaat om 125¤ vergeet het gewoon
pi_174138418
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:23 schreef 20100 het volgende:
gast, het gaat om 125¤ vergeet het gewoon
1. Lees het topic, het is al opgelost
2. Doe niet zo omhooggevallen, 125 euro is best wat geld. Ik heb er recht op en zal het dan krijgen ook.
pi_174140081
Ik neem aan dat zijn reactie op Ivo1985 sloeg (of hij heeft inderdaad niet gelezen). Je argumentatie blijft van kracht :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174141323
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 14:39 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

1. Lees het topic, het is al opgelost
2. Doe niet zo omhooggevallen, 125 euro is best wat geld. Ik heb er recht op en zal het dan krijgen ook.
ga werken voor je geld schavuit
pi_174141466
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:42 schreef 20100 het volgende:

[..]

ga werken voor je geld schavuit
Geef jij hem dan die 125 als het niet zo'n big deal is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_174141556
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Geef jij hem dan die 125 als het niet zo'n big deal is.
Als hij wil werken voor mij dan geef ik dat met plezier, het geld komt niet zomaar aanwaaien linkse rakker
pi_174141745
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 16:54 schreef 20100 het volgende:

[..]

Als hij wil werken voor mij dan geef ik dat met plezier, het geld komt niet zomaar aanwaaien linkse rakker
Mij een linkse rakker noemen. Hoe schattig. :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:47:23 #76
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_174150847
Ik mag ook weer overstappen, dat gaat dus niet Eneco worden.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_174152745
Je bloed kookt voor 125,-. Damn hoe ga je om met dingen die echt belangrijk zijn?
pi_174153774
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 22:35 schreef Artbij2 het volgende:
Je bloed kookt voor 125,-. Damn hoe ga je om met dingen die echt belangrijk zijn?
Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.

Als niemand moeite doet zijn recht te halen bij bedrijven die er een puinhoop van maken, worden we binnen korte tijd aan alle kanten genaaid. Simpelweg omdat er voor bedrijven geen prikkel meer is om klanten eerlijk te behandelen en/of hun zaken op orde te brengen.

Los daarvan is voor sommige mensen 125 euro serieus veel geld, waardoor het de moeite is om er tijd en energie in te steken. 125 euro kan 2 weken boodschappen zijn voor een gezin, of een nieuwe winterjas voor de opgroeiende kinderen, of eindelijk eens een echt dagje uit met het gezin naar de dierentuin, met als klap op de vuurpijl frietjes eten bij de plaatselijke snackbar.
pi_174158107
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 23:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.

Als niemand moeite doet zijn recht te halen bij bedrijven die er een puinhoop van maken, worden we binnen korte tijd aan alle kanten genaaid. Simpelweg omdat er voor bedrijven geen prikkel meer is om klanten eerlijk te behandelen en/of hun zaken op orde te brengen.

Los daarvan is voor sommige mensen 125 euro serieus veel geld, waardoor het de moeite is om er tijd en energie in te steken. 125 euro kan 2 weken boodschappen zijn voor een gezin, of een nieuwe winterjas voor de opgroeiende kinderen, of eindelijk eens een echt dagje uit met het gezin naar de dierentuin, met als klap op de vuurpijl frietjes eten bij de plaatselijke snackbar.
Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.
pi_174159170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 09:21 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.
Daar gaat het toch niet om man... Het gaat erom dat dit soort bedrijven doelbewust klanten een poot probeert uit te draaien door beloftes niet na te komen. En daar kots ik op. Al zou het 5 euro, 500 euro of 5.000 euro zijn, ik heb er gewoon recht op.

En als het nou een incidentje met Eneco zou zijn, dat is nog tot daar aan toe. Maar kijk dit maar eens door: https://www.overstapervaringen.nl/energie/eneco/
pi_174159254
Maar goed, een medewerker maakt een fout en na wat moeizame communicatie, zoals zo vaak bij dat soort logge bedrijven, is dat hersteld. 'Doelbewust poten uitdraaien' is toch echt de invulling die je daar zelf bij verzint.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_174159256
Mooi hoe men dwars door elkaar reageert op twee individuele cases (hoewel identiek) van 2 verschillende users.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174159345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:54 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Dit topic is goeie reclame om nooit bij Eneco iets af te nemen :')
Zo zit ik idd ook al te lezen _O- Wat een prutsers.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:39:12 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174161009
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 10:24 schreef nostra het volgende:
Maar goed, een medewerker maakt een fout en na wat moeizame communicatie, zoals zo vaak bij dat soort logge bedrijven, is dat hersteld. 'Doelbewust poten uitdraaien' is toch echt de invulling die je daar zelf bij verzint.
Deze "fout" wordt bij Eneco anders wel heel vaak gemaakt.... je zou het bijna systematisch kunnen noemen, dus dan is het geen foutje van een medewerker.
Punt is dat dit soort overstapbonussen nagenoeg automatisch uitgekeerd of verrekend zouden moeten worden na of met de jaarnota, en dat dat simpelweg niet gebeurt.
Bij Eneco lijkt het er bijna op dat ze hem helemaal niet uitkeren als je er niet zelf om vraagt, en als je er wel zelf om vraagt doen ze nog heel moeilijk om gewoon hun verplichtingen na te komen.

Ik had een 1-jarig contract en had dat in goed vertrouwen verlengd. Bij mijn eerste jaarrekening (toevallig ook een jaar nadat het contract ingegaan was) werd de bonus (¤ 233) niet verrekend, daarna werd het ook niet verrekend of uitbetaald, en ik heb er zo lang achteraan moeten zitten dat ik heb moeten dreigen met het storneren van mijn reguliere maandtermijn als het niet heel rap overgemaakt was....
Ze hadden het in juli moeten betalen/verrekenen, toen werd het binnen 6 weken na einde contract (half september) het is uiteindelijk na beloftes in oktober (eind deze maand) november (5-11: spoedbetaling, 10-11: waarschijnlijk binnen 2 weken, 17-11: aantekening bij Eneco van 10-11: binnen 3 weken betalen) op 27 november bijgeschreven, op 5 december kreeg ik nog wel een "goedmakertje" van Eneco bezorgd, een Rituals pakket.

Dit speelt in 2014, dus het is niet iets van de laatste tijd.
Ik had ook nooit een incasso gemist, ik hoefde ook niet bij te betalen op de jaarafrekening (kreeg ¤ 700 terug zelfs).
Lang verhaal kort, het lijkt meer de modus operandi van Eneco dan een toevallig foutje van een medewerker.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174174268
En ik heb net Eneco afgesloten voor de korting :')

Anno 2017 oke of moet ik er binnen de termijn nog onderuit komen?
pi_174174405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 20:38 schreef kurk_droog het volgende:
En ik heb net Eneco afgesloten voor de korting :')

Anno 2017 oke of moet ik er binnen de termijn nog onderuit komen?
Vaak zal het wel goed gaan, maar als het niet goed gaat, moet je vasthoudend zijn om je recht te krijgen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174954034
Ik heb mijn jaarrekening nu ook binnen. Ik krijg ruim 350 euro terug dankzij zonnepanelen.

Maar helaas, geen woord over de welkomstbonus van 125 euro...

Straks dus maar weer contact opnemen met de oplichters van Eneco.
pi_174954143
Ik heb geen andere keuze dan Eneco :')
pi_174954197
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:05 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb geen andere keuze dan Eneco :')
Gecondoleerd... Neem maar snel een warmtepomp zodat je van de veel te dure stadsverwarming af kan.
pi_174954375
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.

Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Het is wel zo simpel, maar bureaucratie en goedkope domme mensen aannemen icm command en control structuur lijkt voor dit soort bedrijven goedkoper dan een clubje zelfsturende medewerkers die de boel goed regelen. Totdat ze de waarde van het aantal ontevreden mensen mee gaan tellen. Maar zo slim zijn ze niet.
Whatever...
  donderdag 9 november 2017 @ 10:17:44 #91
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_174955635
Eneco, daar ga ik ook nooit meer naar terug. Een jaar of 5 geleden overgestapt en toen stuurde Eneco de rekeningen, maar Stedin de (onterechte) aanmaningen van diezelfde rekeningen zonder dat duidelijk was op de brief dat dit over hetzelfde onderwerp ging.

Uiteindelijk wel excuses gekregen maar daar ben ik echt meerdere uren mee bezig geweest om op te lossen.

Toevallig deed ik toen een project voor Eneco en die uren heb ik gewoon geschreven tegen contractor tarief, dat was meer dan mijn hele jaarafrekening.
If you can't beat them, join them.
  donderdag 9 november 2017 @ 10:21:11 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174955700
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:17 schreef 44pje het volgende:
Eneco, daar ga ik ook nooit meer naar terug. Een jaar of 5 geleden overgestapt en toen stuurde Eneco de rekeningen, maar Stedin de (onterechte) aanmaningen van diezelfde rekeningen zonder dat duidelijk was op de brief dat dit over hetzelfde onderwerp ging.

Uiteindelijk wel excuses gekregen maar daar ben ik echt meerdere uren mee bezig geweest om op te lossen.

Toevallig deed ik toen een project voor Eneco en die uren heb ik gewoon geschreven tegen contractor tarief, dat was meer dan mijn hele jaarafrekening.
:D _O- _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174965813
Dan duik je er even verder in met betrekking tot de ontbrekende welkomstpremie, en zie je dat eigenlijk alles aan de afrekening onjuist is:

- Eneco rekent met dubbel tarief, ik heb een contract voor enkel tarief afgesloten.
- Gerekende tarieven voor elektriciteit kloppen dus ook niet.

Zojuist maar een boze mail gestuurd. Samengevat:

- Gemeld wat er fout is
- Dat ik binnen een week een correcte eindnota verwacht en binnen 2 weken het geld
- Ik alle communicatie schriftelijk of per mail wil, dus niet telefoniscurh
- Het schandalig is dat er al vele jaren klachten zijn over het niet automatisch toekennen van de welkomstpremie, maar Eneco niet pro-actief zelf de nota's controleert en ook nog geen verbeteringen in het systeem heeft toegepast die de 'fout' niet meer doet voorkomen.

Hoeveel duizenden mensen zouden de afgelopen jaren hun welkomstpremie zijn misgelopen, omdat ze niet grondig de eindnota hebben gecontroleerd?

[ Bericht 53% gewijzigd door Ivo1985 op 09-11-2017 20:04:04 ]
  Moderator/colorchick donderdag 9 november 2017 @ 19:53:19 #94
382129 crew  Donna
pi_174966410
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Dan duik je er even verder in met betrekking tot de ontbrekende welkomstpremie, en zie je dat eigenlijk alles aan de afrekening onjuist is:

- Eneco rekent met dubbel tarief, ik heb een contract voor enkel tarief afgesloten.
- Gerekende tarieven voor elektriciteit kloppen dus ook niet.
Nou ben je mooi klaar mee!

Ik ben dus overgestapt vorige maand en Eneco heeft me 2 weken gestalkt om terug te komen. Gelukkig hebben ze de moed opgegeven nu.
pi_175205392
Inmiddels de belofte dat de welkomstbonus volgende week wordt uitbetaald.

Uiteraard geen e-mail terug gehad, maar slechts telefonisch contact. Op mijn vraag waarom weer het slappe excuus dat ze geen mail kunnen sturen.

Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben". Dat zou namelijk altijd voordeliger zijn. Ik heb nogmaals gemeld dat ik het een kwalijke zaak vond dat men zich niet simpelweg aan het contract houdt. En dat ik verwacht dat alles conform het contract op de juiste wijze wordt afgehandeld. Ze gaan maar mooi aan het werk voor een paar centen verschil.

Zomaar wat doen, lijkt bij Eneco eerder regel dan uitzondering te zijn. Het is voor mij een principekwestie geworden dat alles correct wordt afgehandeld.
pi_175205551
Kut, heb ook bij eneco afgesloten paar maanden terug :')
pi_175216477
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Inmiddels de belofte dat de welkomstbonus volgende week wordt uitbetaald.

Uiteraard geen e-mail terug gehad, maar slechts telefonisch contact. Op mijn vraag waarom weer het slappe excuus dat ze geen mail kunnen sturen.

Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben". Dat zou namelijk altijd voordeliger zijn. Ik heb nogmaals gemeld dat ik het een kwalijke zaak vond dat men zich niet simpelweg aan het contract houdt. En dat ik verwacht dat alles conform het contract op de juiste wijze wordt afgehandeld. Ze gaan maar mooi aan het werk voor een paar centen verschil.

Zomaar wat doen, lijkt bij Eneco eerder regel dan uitzondering te zijn. Het is voor mij een principekwestie geworden dat alles correct wordt afgehandeld.
Benieuwd wat ze gaan doen en waar ze mee aan komen!
pi_175231772
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben".
Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald? _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 22 november 2017 @ 01:06:56 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175232009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald? _O-
Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.
Overigens zijn digitale meters nagenoeg altijd dubbel tarief.
Alleen als je nog een ouderwetse meter hebt heeft hij werkelijk 1 of 2 tellers.

Overigens is het van de zotte dat ze dat automatisch zouden doen bij mensen met zonnepanelen, nog een reden om ze niet aan te melden bij die foute website van de gezamenlijke netbeheerders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175232140
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.
Overigens zijn digitale meters nagenoeg altijd dubbel tarief.
Alleen als je nog een ouderwetse meter hebt heeft hij werkelijk 1 of 2 tellers.

Overigens is het van de zotte dat ze dat automatisch zouden doen bij mensen met zonnepanelen, nog een reden om ze niet aan te melden bij die foute website van de gezamenlijke netbeheerders.
Ja, het zou kunnen dat hij een dubbele meter had maar enkel tarief betaalde. Dat is wel zeldzaam. En zomaar omruilen zonder overleg, wtf? :D

Zo'n "slimme" meter hebben ze mij ook geprobeerd aan te smeren. Waarom zou ik een meter willen die op afstand afgesloten kan worden, terwijl dat met mijn huidige meter niet kan? :W

[Ja, het kan wel, maar dat kost een vermogen.]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')