Dit doe ik ook.quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:20 schreef Kadooosh het volgende:
Dit doe ik ook al jaren (overstappen elke jaar) zal ene op overslaan.
Wel Doe ik het Pas zodra de eindrekening binnen is. Meestal met een maand speling.
Ik heb er echt nooit problemen mee gehadquote:Op woensdag 27 september 2017 15:20 schreef DjMark het volgende:
[..]
Dit doe ik ook.
Soms geeft het wat gedoe en moet je er een paar keer achteraan bellen, maar (zeker als je gas en stroom gebruikt) zijn de welkomstbonussen/kortingen dat zeker waard.
Ik ben nu 7 keer overgestapt, en 2 keer gingen er kleine dingen mis.quote:Op woensdag 27 september 2017 20:34 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Ik heb er echt nooit problemen mee gehad. Misschien omdat ik het altijd ruim doe.
Dus voor de rest, het is de moeite echt wel waardquote:Op donderdag 28 september 2017 09:16 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ik ben nu 7 keer overgestapt, en 2 keer gingen er kleine dingen mis.
Maar dit waren zaken als:
-grijze stroom terwijl ik groen wilde
-tot 2 keer toe het voorschotbedrag verkeerd aangepast
Niks schokkends, en nooit problemen met uitbetaling van premies/welkomstbonussen.
Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Gisteren kon ik mijn telefonisch contact met Eneco beoordelen en daar heb ik een bar slechte beoordeling gegeven, simpelweg omdat de gevraagde bevestiging van opzegging nog steeds niet binnen is. Logisch toch? Een simpele mail met "Geachte Ivo, Wij hebben uw opzeggen ontvangen en in ons systeem verwerkt. Met vriendelijke groet, Eneco" is anderhalve minuut om op te stellen en had 2 minuten na het gesprek in mijn mailbox kunnen zitten.
Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.quote:Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef baskick het volgende:
Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.
Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
Dat zulke bedrijven zo werken weet ik maar:quote:Op donderdag 28 september 2017 13:31 schreef baskick het volgende:
[..]
Het verbaast je wellicht, maar er zijn bedrijven waar call center-medewerkers simpelweg niet naar buiten mogen (en zelfs kunnen) mailen. Alleen gestandaardiseerde berichten kunnen (via een systeem) verzonden worden. Procedures waar (de meeste) medewerkers niet van af kunnen wijken. Het zou zomaar kunnen dat als jij maar een deel opzegt, het systeem hier niet in voorziet.
Maakt het verder niet minder vervelend, overigens.
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.quote:Op donderdag 28 september 2017 15:36 schreef Ivo1985 het volgende:
2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
quote:Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.
Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
quote:Op donderdag 28 september 2017 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Helemaal eens, natuurlijk. Maar op basis waarvan is het bedrijf verplicht een opzegging op de door de klant gewenste wijze en binnen de door hem gewenste termijn te bevestigen Opzeggende klanten krijgen vanzelf een systeembrief. Alles wat daar van afwijkt is lastig. Theorie en praktijk...quote:Op donderdag 28 september 2017 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het klopt wat je zegt, maar dat is natuurlijk zijn probleem niet. Dat is het probleem van het bedrijf. En dat zouden ze niet het probleem van de klant mogen maken.
Eens, alleen hier gaan theorie en praktijk uit elkaar lopen. Inkomende e-mail is voor bedrijven natuurlijk het minst favoriete kanaal.quote:Op donderdag 28 september 2017 15:36 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat zulke bedrijven zo werken weet ik maar:
1: ik heb mijn opzegging in eerste instantie per mail gedaan en niet telefonisch naar het callcenter. In de mail heb ik al direct gevraagd om een bevestiging per mail of post
2: het is niet mijn probleem dat bedrijven het moeilijk maken voor zichzelf. De procedure moet dan simpelweg zijn dat de callcenter medewerker opdracht geeft aan iemand met de juiste bevoegdheden om alsnog een bericht te sturen buiten de standaard lijntjes.
Dit.quote:Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.
Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Dat roepen ze over zichzelf af door de medewerkers zo weinig vrijheid en vertrouwen te geven en/of te weinig opties voor standaard berichten te geven.quote:Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.
Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
Je nieuwe leverancier vergoed de overstapboete die je krijgt van Eneco als je een meerjarig contract afsluit. Dus als het aflopen van je contract volgend jaar de enige beperking is om NU over te stappen, hoeft dat geen probleem te zijn.quote:Op donderdag 28 september 2017 16:06 schreef Speekselklier het volgende:
En de Eneco zijn inderdaad een paar sukkels. Ik heb hier nog een mail liggen van een medewerker die mij bepaalde toezeggingen voor korting deed voor mijn komende jaarafrekening een paar maanden later. Allemaal per email en zwart op wit.
3 maanden na de jaarafrekening werd na allerlei discussies besloten om deze toezegging in te trekken. Dat ik hem zwart op wit had deed er niet toe. Ook rede van de interekking werd niet gegeven (moet ik maar bij Stedin vragen). Het ging om 35 euro en ik was er wel klaar mee.
Volgend jaar mag ik overstappen en dat gaat nu inderdaad gebeuren na 30 jaar klant te zijn geweest.
quote:Op vrijdag 29 september 2017 13:35 schreef Saekerhett het volgende:
De ¤ 125,- staat intussen op mijn rekening, dus uiteindelijk na pijn en moeite is het geregeld.
1. Lees het topic, het is al opgelostquote:Op maandag 2 oktober 2017 14:23 schreef 20100 het volgende:
gast, het gaat om 125¤ vergeet het gewoon
ga werken voor je geld schavuitquote:Op maandag 2 oktober 2017 14:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
1. Lees het topic, het is al opgelost
2. Doe niet zo omhooggevallen, 125 euro is best wat geld. Ik heb er recht op en zal het dan krijgen ook.
Geef jij hem dan die 125 als het niet zo'n big deal is.quote:
Als hij wil werken voor mij dan geef ik dat met plezier, het geld komt niet zomaar aanwaaien linkse rakkerquote:Op maandag 2 oktober 2017 16:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Geef jij hem dan die 125 als het niet zo'n big deal is.
Mij een linkse rakker noemen. Hoe schattig.quote:Op maandag 2 oktober 2017 16:54 schreef 20100 het volgende:
[..]
Als hij wil werken voor mij dan geef ik dat met plezier, het geld komt niet zomaar aanwaaien linkse rakker
Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:35 schreef Artbij2 het volgende:
Je bloed kookt voor 125,-. Damn hoe ga je om met dingen die echt belangrijk zijn?
Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.
Als niemand moeite doet zijn recht te halen bij bedrijven die er een puinhoop van maken, worden we binnen korte tijd aan alle kanten genaaid. Simpelweg omdat er voor bedrijven geen prikkel meer is om klanten eerlijk te behandelen en/of hun zaken op orde te brengen.
Los daarvan is voor sommige mensen 125 euro serieus veel geld, waardoor het de moeite is om er tijd en energie in te steken. 125 euro kan 2 weken boodschappen zijn voor een gezin, of een nieuwe winterjas voor de opgroeiende kinderen, of eindelijk eens een echt dagje uit met het gezin naar de dierentuin, met als klap op de vuurpijl frietjes eten bij de plaatselijke snackbar.
Daar gaat het toch niet om man... Het gaat erom dat dit soort bedrijven doelbewust klanten een poot probeert uit te draaien door beloftes niet na te komen. En daar kots ik op. Al zou het 5 euro, 500 euro of 5.000 euro zijn, ik heb er gewoon recht op.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:21 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.
Zo zit ik idd ook al te lezenquote:Op dinsdag 26 september 2017 11:54 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Dit topic is goeie reclame om nooit bij Eneco iets af te nemen
Deze "fout" wordt bij Eneco anders wel heel vaak gemaakt.... je zou het bijna systematisch kunnen noemen, dus dan is het geen foutje van een medewerker.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:24 schreef nostra het volgende:
Maar goed, een medewerker maakt een fout en na wat moeizame communicatie, zoals zo vaak bij dat soort logge bedrijven, is dat hersteld. 'Doelbewust poten uitdraaien' is toch echt de invulling die je daar zelf bij verzint.
Vaak zal het wel goed gaan, maar als het niet goed gaat, moet je vasthoudend zijn om je recht te krijgen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:38 schreef kurk_droog het volgende:
En ik heb net Eneco afgesloten voor de korting![]()
Anno 2017 oke of moet ik er binnen de termijn nog onderuit komen?
Gecondoleerd... Neem maar snel een warmtepomp zodat je van de veel te dure stadsverwarming af kan.quote:Op donderdag 9 november 2017 08:05 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb geen andere keuze dan Eneco
Het is wel zo simpel, maar bureaucratie en goedkope domme mensen aannemen icm command en control structuur lijkt voor dit soort bedrijven goedkoper dan een clubje zelfsturende medewerkers die de boel goed regelen. Totdat ze de waarde van het aantal ontevreden mensen mee gaan tellen. Maar zo slim zijn ze niet.quote:Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.
Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
quote:Op donderdag 9 november 2017 10:17 schreef 44pje het volgende:
Eneco, daar ga ik ook nooit meer naar terug. Een jaar of 5 geleden overgestapt en toen stuurde Eneco de rekeningen, maar Stedin de (onterechte) aanmaningen van diezelfde rekeningen zonder dat duidelijk was op de brief dat dit over hetzelfde onderwerp ging.
Uiteindelijk wel excuses gekregen maar daar ben ik echt meerdere uren mee bezig geweest om op te lossen.
Toevallig deed ik toen een project voor Eneco en die uren heb ik gewoon geschreven tegen contractor tarief, dat was meer dan mijn hele jaarafrekening.
Nou ben je mooi klaar mee!quote:Op donderdag 9 november 2017 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Dan duik je er even verder in met betrekking tot de ontbrekende welkomstpremie, en zie je dat eigenlijk alles aan de afrekening onjuist is:
- Eneco rekent met dubbel tarief, ik heb een contract voor enkel tarief afgesloten.
- Gerekende tarieven voor elektriciteit kloppen dus ook niet.
Benieuwd wat ze gaan doen en waar ze mee aan komen!quote:Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Inmiddels de belofte dat de welkomstbonus volgende week wordt uitbetaald.
Uiteraard geen e-mail terug gehad, maar slechts telefonisch contact. Op mijn vraag waarom weer het slappe excuus dat ze geen mail kunnen sturen.
Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben". Dat zou namelijk altijd voordeliger zijn. Ik heb nogmaals gemeld dat ik het een kwalijke zaak vond dat men zich niet simpelweg aan het contract houdt. En dat ik verwacht dat alles conform het contract op de juiste wijze wordt afgehandeld. Ze gaan maar mooi aan het werk voor een paar centen verschil.
Zomaar wat doen, lijkt bij Eneco eerder regel dan uitzondering te zijn. Het is voor mij een principekwestie geworden dat alles correct wordt afgehandeld.
Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald?quote:Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben".
Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.quote:Op woensdag 22 november 2017 00:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald?
Ja, het zou kunnen dat hij een dubbele meter had maar enkel tarief betaalde. Dat is wel zeldzaam. En zomaar omruilen zonder overleg, wtf?quote:Op woensdag 22 november 2017 01:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.
Overigens zijn digitale meters nagenoeg altijd dubbel tarief.
Alleen als je nog een ouderwetse meter hebt heeft hij werkelijk 1 of 2 tellers.
Overigens is het van de zotte dat ze dat automatisch zouden doen bij mensen met zonnepanelen, nog een reden om ze niet aan te melden bij die foute website van de gezamenlijke netbeheerders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |