Zo duidelijk als wat, moest het ook even deels van mij afschrijven. En ik hou jullie wel op de hoogte van wat er volgtquote:
Ben benieuwd naar de uitslag!quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zo duidelijk als wat, moest het ook even deels van mij afschrijven. En ik hou jullie wel op de hoogte van wat er volgt
Ik heb met dit soort dingen altijd liever communicatie via de mail. Heb je het gelijk zwart op wit en dossieropbouw mocht dat nodig zijn. Maar er een keer extra achteraan bellen kan geen kwaad nee.quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:01 schreef flappy het volgende:
Blijven stalken die boeven.
Als je dagelijks belt worden ze je vanzelf zat en betalen ze.
Of je treft een keer een medewerker die het snapt en fixt voor je.
quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:08 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Social media inzetten, werkt gegarandeerd.
Dat lijkt me eerder een 'when all else fails' idee. Zou ik niet meteen op inzetten.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:22 schreef Ivo1985 het volgende:
Social media inzetten inderdaad. Via alle mogelijke openbare kanalen laten weten dat hun administratie kennelijk een puinhoop is en/of dat ze bewust jouw tegoed niet uitbetalen.
Ik heb op aan de andere kant gezeten en ik had altijd liever contact per telefoon. Dan kan je tenminste ter plekke doorvragen en het echt goed uitzoeken en oplossen voor een klant.quote:Op vrijdag 22 september 2017 13:02 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik heb met dit soort dingen altijd liever communicatie via de mail. Heb je het gelijk zwart op wit en dossieropbouw mocht dat nodig zijn. Maar er een keer extra achteraan bellen kan geen kwaad nee.
Het lijkt erop dat je nieuwe leverancier rekening heeft gehouden met de einddatum van het contract zoals Eneco die aan de Netbeheerder heeft doorgegeven. Denk dat je even een paar keer moet bellen naar Eneco en niet moet ophangen voordat ze het goed hebben opgehelderd. Dit soort dingen zijn goed na te gaan in de systemen, mits je een medewerker treft die er verstand van heeft en even wat verder kijkt dan z'n neus lang is.quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:57 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zie trouwens net dat die datum van 18 augustus ook gewoon uit de duim gezogen is. Mijn nieuwe leverancier levert vanaf 21 augustus, precies dus ook de datum tot wanneer Eneco heeft geleverd (staat in de eindnota).
En verder dit. Ik heb het te vaak fout zien gaan Het is in principe allemaal wel te herstellen (als de medewerker maar wil), maar het is wel ontzettend veel gedoe en een flink juridisch getouwtrek.quote:Op vrijdag 22 september 2017 12:35 schreef wootahH het volgende:
ik stap altijd pas over als ik de jaarafrekening met het welkomsbedrag eraf hebt ontvangen om gezeik te voorkomen.
Je hebt het topic niet gelezen, hè?quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:35 schreef Postbus100 het volgende:
Edit: wellicht is het probleem dat de nieuwe leverancier is begonnen op de allerlaatste dag van het contract en dat de welkomstpremie bij Eneco daardoor is tegengehouden.
(dat Eneco zegt: contract loopt tot en met 21 augustus. En dat de nieuwe leverancier zegt: wij leveren vanaf 21 augustus. Waren ze begonnen met leveren op 22 augustus, dan was er geen gezeik geweest).
Dat dus.quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat TS een marge heeft gehouden.
Of 6 augustus prima haalbaar was, is totaal niet van belang.
Feit is dat het contract bij Eneco afliep op 5 augustus en dat het contract bij de nieuwe leverancier begon op 21 augustus. Er is geen reden voor Eneco om die bonus niet uit te betalen.
Ik zou ze nog een rekening nasturen voor al dat "administratieve" werk wat je hebt moeten doen (maar eigenlijk zij hadden moeten doen) om je gelijk en geld te krijgen. Kan dat eigenlijk? Hebben burgers het recht om de kosten voor de administratieve handelingen die zij hebben moeten verrichten om de fouten van een bedrijf recht te zetten, te factureren?quote:Op zaterdag 23 september 2017 17:46 schreef Joosie200 het volgende:
Oh ik heb een soortgelijke ervaring gehad met Eneco. Bij mij kwamen ze met het antwoord: 'u heeft niet op tijd uw keuze aangegeven' (ik kon kiezen uit 225 euro cash of twv 225 euro een televisie) Kreeg al binnen twee weken na aanmelding de brief met code om je keuze te bevestigen, waarvan ik ook een bevestiging kreeg. Het geld werd niet verrekend op de jaarrekening. Ik had ook keurig een jaar lang energie via Eneco laten lopen voordat ik overstapte.
Het hielp juist toen ik ze op Facebook, Twitter, eigen contactformulier, klacht.nl naast elkaar ging bestoken. Duurde toen als nog drie weken tot ze inhoudelijk erop in gingen. Maar het geld kreeg ik wel uitgekeerd. Dus gewoon je klacht kenbaar maken via diverse kanalen. Dat is het enige waar ze gevoelig voor zijn.
Jazeker kan dat en hebben burgers dat recht.quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:47 schreef Gruj0 het volgende:
Ik zou ze nog een rekening nasturen voor al dat "administratieve" werk wat je hebt moeten doen (maar eigenlijk zij hadden moeten doen) om je gelijk en geld te krijgen. Kan dat eigenlijk? Hebben burgers het recht om de kosten voor de administratieve handelingen die zij hebben moeten verrichten om de fouten van een bedrijf recht te zetten, te factureren?
Gewoon aanmaningen sturen dan en uiteindelijk een incassobureau.quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jazeker kan dat en hebben burgers dat recht.
Of je het geld ook daadwerkelijk krijgt, is een andere kwestie.
Ja, kan ook.quote:Op zaterdag 23 september 2017 21:59 schreef Gruj0 het volgende:
Gewoon aanmaningen sturen dan en uiteindelijk een incassobureau.
Ik denk dat dit komt door bruto - netto verschil. Haha nee grapje.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dit voor incompetent bedrijf?
Krijg ik een reactie:
[ afbeelding ]
Denk je, ok prima, dat zit wel goed dan.
Kijk ik in die eenmalige nota:
[ afbeelding ]
What... the.... fuck
Maar er is alweer een reactie hun kant op...
krijg je er niet ook nog eentje voor gas? Ze maken er echt een zootje vanquote:Op dinsdag 26 september 2017 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dit voor incompetent bedrijf?
Krijg ik een reactie:
[ afbeelding ]
Denk je, ok prima, dat zit wel goed dan.
Kijk ik in die eenmalige nota:
[ afbeelding ]
What... the.... fuck
Maar er is alweer een reactie hun kant op...
Geen idee... ik heb één nota gekregen. Als dat zo is, waarom dan? Waarom niet gewoon simpel één nota met stroom en gas. Maar goed, ik wacht het antwoord wel weer af.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
krijg je er niet ook nog eentje voor gas? Ze maken er echt een zootje van
Je krijgt er waarschijnlijk nog eentje voor gas. Eneco doet dat allemaal (tot mijn grote ergernis ook) apart.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:02 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dit voor incompetent bedrijf?
Krijg ik een reactie:
[ afbeelding ]
Denk je, ok prima, dat zit wel goed dan.
Kijk ik in die eenmalige nota:
[ afbeelding ]
What... the.... fuck
Maar er is alweer een reactie hun kant op...
Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY?quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:53 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Je krijgt er waarschijnlijk nog eentje voor gas. Eneco doet dat allemaal (tot mijn grote ergernis ook) apart.
Geen idee. Ik had het met de overstapboete die zij vergoeden, dat ging ook niet helemaal vlekkeloos, maar kwam ook in 2 aparte delen (en ook niet op dezelfde dag ofzo).quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY?
We wachten maar weer af.
Omdat hun administratie zo werktquote:Op dinsdag 26 september 2017 10:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY?
We wachten maar weer af.
Omdat andere bedrijfskolom/afdeling/divisie waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:38 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ok, als dat zo is, dan klopt het dan wel (niet geheel toevallig is ¤ 62,50 precies de helft van ¤ 125,-), maar dan nog, WHY?
We wachten maar weer af.
Zojuist bij Eneco afgesloten grgrquote:Op dinsdag 26 september 2017 11:54 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Dit topic is goeie reclame om nooit bij Eneco iets af te nemen
Sterkte..quote:Op dinsdag 26 september 2017 12:41 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik wacht al bijna 14 dagen op de bevestiging van mijn opzegging... Ben benieuwd of ik straks ook zoveel gedoe krijg om mijn 125 euro te ontvangen.
Je moet maar denken dat jouw vasthoudendheid hen ook geld heeft gekost. Niet alleen de ¤ 125, maar ook de tijd die hun medewerkers eraan hebben besteed. Die tijd hadden ze ook kunnen gebruiken om een andere klant een poot uit te draaienquote:Op woensdag 27 september 2017 09:45 schreef Saekerhett het volgende:
Kreeg net een mailtje met twee nota's, met inderdaad een nota voor gas en een voor stroom, tweemaal ¤ 62,50 maakt ¤ 125,-. Bedrag zal, naar hun zeggen, vóór 2 oktober overgemaakt worden. Ben benieuwd.
Maar ook geen enkele vorm van excuses voor het ongemak o.i.d.... Ben er toch wel een paar uur mee zoet geweest al met al.
Dit doe ik ook.quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:20 schreef Kadooosh het volgende:
Dit doe ik ook al jaren (overstappen elke jaar) zal ene op overslaan.
Wel Doe ik het Pas zodra de eindrekening binnen is. Meestal met een maand speling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |