Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.quote:Op maandag 2 oktober 2017 22:35 schreef Artbij2 het volgende:
Je bloed kookt voor 125,-. Damn hoe ga je om met dingen die echt belangrijk zijn?
Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.quote:Op maandag 2 oktober 2017 23:11 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Sommige mensen besteden zolang ze geen echte problemen hebben graag tijd aan principe-kwesties tegenover logge bedrijven die je aan alle kanten (proberen te) naaien. Je kiest voor een bepaalde energieleverancier omdat het totale kostenplaatje bij hen voordelig uitpakt. Als ze dan achteraf de beloofde korting niet geven of welkomstbonus niet uitbetalen, zijn ze feitelijk één van de duurste leveranciers. Zonder korting zou je dus niet eens de overeenkomst met hen zijn aangegaan. Bovendien zou zo'n bedrijf ook alles uit de kast trekken, inclusief incassobureau en deurwaarder, als de klant hen 125 euro (of zelfs een veel kleiner bedrag) verschuldigd is.
Als niemand moeite doet zijn recht te halen bij bedrijven die er een puinhoop van maken, worden we binnen korte tijd aan alle kanten genaaid. Simpelweg omdat er voor bedrijven geen prikkel meer is om klanten eerlijk te behandelen en/of hun zaken op orde te brengen.
Los daarvan is voor sommige mensen 125 euro serieus veel geld, waardoor het de moeite is om er tijd en energie in te steken. 125 euro kan 2 weken boodschappen zijn voor een gezin, of een nieuwe winterjas voor de opgroeiende kinderen, of eindelijk eens een echt dagje uit met het gezin naar de dierentuin, met als klap op de vuurpijl frietjes eten bij de plaatselijke snackbar.
Daar gaat het toch niet om man... Het gaat erom dat dit soort bedrijven doelbewust klanten een poot probeert uit te draaien door beloftes niet na te komen. En daar kots ik op. Al zou het 5 euro, 500 euro of 5.000 euro zijn, ik heb er gewoon recht op.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 09:21 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Kerel heeft 3 mailtjes gestuurd. Niet perse om het geld, maar meer omdat er nog niet echt een issue is. Ze hebben e.a. uitgezocht, dat duurt nu eenmaal lang bij zulke bedrijven. En nu maken ze een foutje met de datum. Stuur ze even je bewijzen en klaar.
Zo zit ik idd ook al te lezenquote:Op dinsdag 26 september 2017 11:54 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Dit topic is goeie reclame om nooit bij Eneco iets af te nemen
Deze "fout" wordt bij Eneco anders wel heel vaak gemaakt.... je zou het bijna systematisch kunnen noemen, dus dan is het geen foutje van een medewerker.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 10:24 schreef nostra het volgende:
Maar goed, een medewerker maakt een fout en na wat moeizame communicatie, zoals zo vaak bij dat soort logge bedrijven, is dat hersteld. 'Doelbewust poten uitdraaien' is toch echt de invulling die je daar zelf bij verzint.
Vaak zal het wel goed gaan, maar als het niet goed gaat, moet je vasthoudend zijn om je recht te krijgen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2017 20:38 schreef kurk_droog het volgende:
En ik heb net Eneco afgesloten voor de korting![]()
Anno 2017 oke of moet ik er binnen de termijn nog onderuit komen?
Gecondoleerd... Neem maar snel een warmtepomp zodat je van de veel te dure stadsverwarming af kan.quote:Op donderdag 9 november 2017 08:05 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb geen andere keuze dan Eneco
Het is wel zo simpel, maar bureaucratie en goedkope domme mensen aannemen icm command en control structuur lijkt voor dit soort bedrijven goedkoper dan een clubje zelfsturende medewerkers die de boel goed regelen. Totdat ze de waarde van het aantal ontevreden mensen mee gaan tellen. Maar zo slim zijn ze niet.quote:Op donderdag 28 september 2017 15:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel bureaucratie dat oplevert? Callcenter medewerker moet verantwoorden waaròm klant een bepaalde brief moet krijgen. Medewerker met bevoegdheid moet callcenter medewerker controleren of de aanvraag inderdaad terecht is (want anders: risico op misbruik). En dan moet de brief nog geschreven worden.
Ik snap je wens, maar de procedure is niet zo simpel als het lijkt.
quote:Op donderdag 9 november 2017 10:17 schreef 44pje het volgende:
Eneco, daar ga ik ook nooit meer naar terug. Een jaar of 5 geleden overgestapt en toen stuurde Eneco de rekeningen, maar Stedin de (onterechte) aanmaningen van diezelfde rekeningen zonder dat duidelijk was op de brief dat dit over hetzelfde onderwerp ging.
Uiteindelijk wel excuses gekregen maar daar ben ik echt meerdere uren mee bezig geweest om op te lossen.
Toevallig deed ik toen een project voor Eneco en die uren heb ik gewoon geschreven tegen contractor tarief, dat was meer dan mijn hele jaarafrekening.
Nou ben je mooi klaar mee!quote:Op donderdag 9 november 2017 19:34 schreef Ivo1985 het volgende:
Dan duik je er even verder in met betrekking tot de ontbrekende welkomstpremie, en zie je dat eigenlijk alles aan de afrekening onjuist is:
- Eneco rekent met dubbel tarief, ik heb een contract voor enkel tarief afgesloten.
- Gerekende tarieven voor elektriciteit kloppen dus ook niet.
Benieuwd wat ze gaan doen en waar ze mee aan komen!quote:Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Inmiddels de belofte dat de welkomstbonus volgende week wordt uitbetaald.
Uiteraard geen e-mail terug gehad, maar slechts telefonisch contact. Op mijn vraag waarom weer het slappe excuus dat ze geen mail kunnen sturen.
Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben". Dat zou namelijk altijd voordeliger zijn. Ik heb nogmaals gemeld dat ik het een kwalijke zaak vond dat men zich niet simpelweg aan het contract houdt. En dat ik verwacht dat alles conform het contract op de juiste wijze wordt afgehandeld. Ze gaan maar mooi aan het werk voor een paar centen verschil.
Zomaar wat doen, lijkt bij Eneco eerder regel dan uitzondering te zijn. Het is voor mij een principekwestie geworden dat alles correct wordt afgehandeld.
Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald?quote:Op maandag 20 november 2017 21:54 schreef Ivo1985 het volgende:
Op mijn vraag hoe het kan dat ik ineens andere tarieven heb (dubbel ipv enkel tarief) dan afgesproken was het antwoord "Dat doen we standaard bij mensen die zonnepanelen hebben".
Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.quote:Op woensdag 22 november 2017 00:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daarvoor moet een andere meter worden geïnstalleerd door de netbeheerder, en dat kost geld. Wie heeft dat dan betaald?
Ja, het zou kunnen dat hij een dubbele meter had maar enkel tarief betaalde. Dat is wel zeldzaam. En zomaar omruilen zonder overleg, wtf?quote:Op woensdag 22 november 2017 01:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee dat hoeft niet, je kunt met een dubbeltariefmeter wel enkel tarief gebruiken, maar andersom kan dat niet.
Overigens zijn digitale meters nagenoeg altijd dubbel tarief.
Alleen als je nog een ouderwetse meter hebt heeft hij werkelijk 1 of 2 tellers.
Overigens is het van de zotte dat ze dat automatisch zouden doen bij mensen met zonnepanelen, nog een reden om ze niet aan te melden bij die foute website van de gezamenlijke netbeheerders.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |