abonnement Unibet Coolblue
pi_173898123
Of waar we onze geweldsmisdrijven voeren.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 20 september 2017 @ 21:10:48 #2
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173898208
Kwootmolo hierzo enzo.

Nee, maar we verschillen nu eenmaal van mening. Ik denk dat het winst is om bange mensen enigszins tegemoet te komen en ze wat betere parkeerplaatsen te geven. Misschien dat ze dan kunnen zien en ervaren dat het wel meevalt en durven ze ook als er geen speciale parkeerplaatsen zijn.
Of niet, maar dan nog vind ik het winst dat ze de deur uit zijn gegaan.
pi_173898239
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:05 schreef Molo het volgende:

[..]

En verreweg de meeste mensen die vermijdingsgedrag vertonen zijn geen psychiatrisch patiënten

Het hoeft niet meteen een stoornis te zijn en niet iedereen behoeft therapie of behandeling ofzo. Je kunt het overgrote deel gewoon zelf zonder hulp (van professionals).

Maar ik hap nu zeker weer?
En niet iedereen die therapie nodig heeft is meteen gestoord ook :)

Verruit de geksten denken meestal dat ze geen hulp nodig hebben..
  woensdag 20 september 2017 @ 21:14:02 #4
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173898285
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:12 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

En niet iedereen die therapie nodig heeft is meteen gestoord ook :)

Ja, echt wel. Per definitie. Waarom zou je anders therapie nodig hebben?
pi_173898312
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, echt wel. Per definitie. Waarom zou je anders therapie nodig hebben?
Dank je! :+
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173898321
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, echt wel. Per definitie. Waarom zou je anders therapie nodig hebben?
Ok. Ik ben gek. Dan weet ik dat ook weer :)

Misschien omdat je een jeugd hebt gehad waarin zaken niet ideaal gingen, en je daarom moest leren om bepaalde vaardigheden op te doen. Of omdat je worstelt met je genderidentiteit?

Ben je dan gestoord volgens jou, en niet meer 'normaal' ? Wat dat ook moge zijn.
  woensdag 20 september 2017 @ 21:18:52 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173898377
Ja.
pi_173898384
Wat is "normaal" dan? Ik en mijn vrouw staan ook in de DSM omdat we een bepaalde vrijetijdsbesteding hebben :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173898388
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, echt wel. Per definitie. Waarom zou je anders therapie nodig hebben?
Het is fijn dat jij geen therapie nodig heb gehad. Maar veel mensen hebben het wel nodig en ze hebben er baat bij.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173898394
Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen .
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173898405
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:18 schreef RobinOok het volgende:
Ja.
Ok. Mag van mij :)

Hoe is dat nou, normaal zijn?
  woensdag 20 september 2017 @ 21:20:41 #12
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173898437
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:19 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Hoe is dat nou, normaal zijn?
Geen idee.
pi_173898454
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:19 schreef ChrisCarter het volgende:
Wat is "normaal" dan? Ik en mijn vrouw staan ook in de DSM omdat we een bepaalde vrijetijdsbesteding hebben :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LOL! Volgens mij moeten jullie dat lekker zelf uitmaken.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173898470
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:20 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Geen idee.
Kom op Robin, doe eens wat meer moeite! ;)

Je hebt diepgaande conclusies over mensen zoals ik, dus nu wil ik ook weten wat jij dan niet gestoord vindt en hoe dat eruit ziet.
pi_173898498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:21 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Kom op Robin, doe eens wat meer moeite! ;)

Je hebt diepgaande conclusies over mensen zoals ik, dus nu wil ik ook weten wat jij dan niet gestoord vindt en hoe dat eruit ziet.
Volgens mij zit Robin je (en anderen) een beetje op te naaien ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_173898511
Ja Robin, hoe denk je over depressiviteit?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173898532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Volgens mij zit Robin je (en anderen) een beetje op te naaien ;)
Dat denk ik ook, maar ik speel mee :+
pi_173898599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:21 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

LOL! Volgens mij moeten jullie dat lekker zelf uitmaken.......
Het illustreert vooral dat normaal ook niks zegt verder :9
  woensdag 20 september 2017 @ 21:27:07 #19
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173898618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:21 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Kom op Robin, doe eens wat meer moeite! ;)

Je hebt diepgaande conclusies over mensen zoals ik, dus nu wil ik ook weten wat jij dan niet gestoord vindt en hoe dat eruit ziet.
Nou, mensen die geen therapie nodig hebben.
Dat jij of Chris het persoonlijk maken moeten jullie zelf weten, ik had hier een discussie over mensen die bang zijn om 's nachts of 's avonds achertaf op een parkeerplaats of in een parkeergarage te parkeren. En dat ik niet denk dat die allemaal per definitie therapie nodig hebben of dat therapie een optie is. Maar dat speciale parkeerplaatsen een fijne, praktische oplossing is.
pi_173898652
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dat ik niet denk dat die allemaal per definitie therapie nodig hebben of dat therapie een optie is. Maar dat speciale parkeerplaatsen een fijne, praktische oplossing is.
Dat laatste ben ik geheel met je eens.

Ik heb ook geen therapie nodig omdat ik soms te lang naar mensen met baarden en dikke tassen in treinen kijk..
  woensdag 20 september 2017 @ 21:28:24 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173898657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:23 schreef krakkemieke het volgende:
Ja Robin, hoe denk je over depressiviteit?
Kun je dat eten?
pi_173898658
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, mensen die geen therapie nodig hebben.
Dat jij of Chris het persoonlijk maken moeten jullie zelf weten, ik had hier een discussie over mensen die bang zijn om 's nachts of 's avonds achertaf op een parkeerplaats of in een parkeergarage te parkeren. En dat ik niet denk dat die allemaal per definitie therapie nodig hebben of dat therapie een optie is. Maar dat speciale parkeerplaatsen een fijne, praktische oplossing is.
:Y
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 20 september 2017 @ 21:28:45 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173898667
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, mensen die geen therapie nodig hebben.
Dat jij of Chris het persoonlijk maken moeten jullie zelf weten, ik had hier een discussie over mensen die bang zijn om 's nachts of 's avonds achertaf op een parkeerplaats of in een parkeergarage te parkeren. En dat ik niet denk dat die allemaal per definitie therapie nodig hebben of dat therapie een optie is. Maar dat speciale parkeerplaatsen een fijne, praktische oplossing is.
En op die laatste zin na ben ik het volledig met je eens :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173898675
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Kun je dat eten?
Smaakt waardeloos, maakt geen dopamine aan ;)
pi_173898790
Dieptreurig ben ik dat ik de discussie over de HEMA heb gemist.

Daarom nog even een erequote van kwak die zo aardig was mijn mening even uit te schrijven.

quote:
Iedereen mag kopen wat hij wil, alleen hema gaat niet meer normeren of die roze jurk voor meisjes is of niet, en of die lilleke trui met STOERE BOI erop voor jongens is of niet. Iedereen maakt gewoon lekker zelf uit wat hij mooi vindt en koopt en voor wie.

En het lijkt maar iets kleins, maar ik hoop dat er ook meer aanbod komt in kleding die echt neutraal is, net als in de seventies jongeh, iedereen die zegt dat dit nieuwerwets is lijdt aan geheugenverlies.

De explosie van roze en blauw en wat voor meisjes en jongens is, daar kunnen we als maatschappij echt zonder.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173898866
We have far more in common than that which devides us..
pi_173898992
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:28 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Kun je dat eten?
Nee. Daardoor kan je soms moeilijk eten.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173899035
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:27 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, mensen die geen therapie nodig hebben.
Dat jij of Chris het persoonlijk maken moeten jullie zelf weten, ik had hier een discussie over mensen die bang zijn om 's nachts of 's avonds achertaf op een parkeerplaats of in een parkeergarage te parkeren. En dat ik niet denk dat die allemaal per definitie therapie nodig hebben of dat therapie een optie is. Maar dat speciale parkeerplaatsen een fijne, praktische oplossing is.
Niks persoonlijks aan, meer een nuancering ;)
pi_173899095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:40 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Nee. Daardoor kan je soms moeilijk eten.
Of juist veellllllllls te veel
pi_173899119
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Of juist veellllllllls te veel
Dat kan ook ja.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173899290
Trusten iedereen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_173899424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:37 schreef Lilith_Immaculate het volgende:
Mother! Eindelijk gezien :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua veiligheid, ik woon in een ''pauperwijk'' en het bevalt prima. Ik heb hier werkelijk nooit overlast, al komt dat misschien omdat het tuig hier voornamelijk blank, doorgesnoven en nazi is. Ik ben toevallig ook blank, dus ik val niet op.. denk ik ofzo.
Wat heftig bij de film :{

Ik heb ook in zo'n wijk gewoond en hoewel ik me nooit onveilig voelde heb ik wel overlast (geluid em stank) ervaren van tokkies. Maar we wilden dan ook heel graag weg, dan ga je je steeds meer ergeren.

Verder is er nog van alles waar ik op wil reageren maar ik vind het te veel moeite. Ik geniet wel van jullie goede gesprek.

SM in de DSM _O- Ze bedoelen vast niet het spelletje.
Spoilers!
pi_173899484
Er staat en stond wel meer in de DSM waarvan je je af kunt vragen of we dat (nu nog) heel logisch moeten vinden.

Waarbij ik moet bekennen dat ik niet zeker weet hoe dat met de laatste herziening is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173899529
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb ook in zo'n wijk gewoond en hoewel ik me nooit onveilig voelde heb ik wel overlast (geluid em stank) ervaren van tokkies. Maar we wilden dan ook heel graag weg, dan ga je je steeds meer ergeren.

Het toppertje in Leeuwarden was een brandende auto met een kofferbak vol met assorti cocaine, heroine en synthetisch drugs spullenboel.
En de brandweer die deur tot deur gasmaskers kwam afleveren bij de directe buren...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_173899552
Sadisme kan natuurlijk prima een geestelijke afwijking zijn. Van masochisme zie ik dat niet helemaal voor me geloof ik
Spoilers!
pi_173899644
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:55 schreef Vanyel het volgende:
Er staat en stond wel meer in de DSM waarvan je je af kunt vragen of we dat (nu nog) heel logisch moeten vinden.

Waarbij ik moet bekennen dat ik niet zeker weet hoe dat met de laatste herziening is.
Ze hebben best wel flink lopen strepen en aanvullen en wijzigen begreep ik :Y
pi_173899674
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Van masochisme zie ik dat niet helemaal voor me geloof ik
Hmmm nou... voor sommige mensen is het een vluchtmechanisme, wat vrij ver kan gaan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_173899736
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:57 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het toppertje in Leeuwarden was een brandende auto met een kofferbak vol met assorti cocaine, heroine en synthetisch drugs spullenboel.
ooohhh :Z
Bedenk me net dat er al best een poos niemand geliquideerd is hier
pi_173899756
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sadisme kan natuurlijk prima een geestelijke afwijking zijn. Van masochisme zie ik dat niet helemaal voor me geloof ik
Jep. Ook hier is oa context erg belangrijk. Er kan ook best wel vluchtgedrag in zitten.
pi_173899828
Hmm. Vluchtgedrag als masochisme. Zo had ik er nog niet naar gekeken.
Spoilers!
pi_173899858
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hmm. Vluchtgedrag als masochisme. Zo had ik er nog niet naar gekeken.
Controle (en dus verantwoordelijkheid) volledig uit handen geven.
  woensdag 20 september 2017 @ 22:11:36 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173899922
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:55 schreef Vanyel het volgende:
Er staat en stond wel meer in de DSM waarvan je je af kunt vragen of we dat (nu nog) heel logisch moeten vinden.

Waarbij ik moet bekennen dat ik niet zeker weet hoe dat met de laatste herziening is.
Het is volgens mij ook gewoon helemaal niet waar wat Chris zegt. Dat hele DSM systeem is er juist op gericht om bepaalde combinaties van symptomen of gedragingen bij elkaar aan te duiden als een stoornis. Niet de symptomen (zoals bijvbeeld SM) op zich.

Wiki zegt ook "The Diagnostic and Statistical Manual (DSM-5) of the American Psychiatric Association indicates that a person may have a masochistic sexual interest but that the diagnosis of Sexual Masochism Disorder would only apply to individuals who also report psychosocial difficulties because of it."

Niet iedereen met hoofdpijn heeft migraine.
Maar de diagnose migraine stellen zonder dat er hoofdpijn is lijkt me niet waarschijnlijk.

[ Bericht 20% gewijzigd door RobinOok op 20-09-2017 22:46:36 ]
pi_173900043
Sowieso is iets per definitie pas een 'stoornis' wanneer er psychosociale problematiek door veroorzaakt wordt en de persoon er dus 'last' van heeft. Althans, dat is mijn geleerd.
pi_173900071
Oh en migraine zonder hoofdpijn kan dus wél dacht ik. Hoofdpijn is slechts 1 van de symptomen, het kan uitblijven (gebeurt niet vaak maar volgens mij is het wel mogelijk). Maakt het wel erg lastig te herkennen denk ik.
  woensdag 20 september 2017 @ 22:18:10 #45
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900127
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en migraine zonder hoofdpijn kan dus wél. Hoofdpijn is slechts 1 van de symptomen, het kan uitblijven (gebeurt niet vaak maar volgens mij is het wel mogelijk). Maakt het wel erg lastig te herkennen denk ik.
En dan heb je pijn in je kleine teen of zo? :?
pi_173900151
Het is inderdaad niet zo zwart wit zoals ik het stelde. Maar dat was dan ook niet voor niets zo. Punt blijft dat wat "normaal" is subjectief is. Want vanaf welk punt geeft het psychosociale problemen? Die grens is vrij vaag. Nog los van het taboe rond dit onderwerp: binnen mijn beroepsgroep kun je makkelijk uitkomen als homo of trans. Maar zou uitkomen dat je in de BDSM hoek zit dan kan dat gevolgen hebben. Maar dat is weer een hele andere discussie :P
pi_173900153
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

En dan heb je pijn in je kleine teen of zo? :?
Nee.
pi_173900191
Migraine-aura zonder hoofdpijn :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173900204
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:09 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Controle (en dus verantwoordelijkheid) volledig uit handen geven.
Ik zie dan juist geen vluchten voor me maar bij de mensen in de buurt blijven die de controle hebben.

Ik ga het eens voorleggen aan mijn beste vriend. Die is onlangs bij zijn vrouw weggegaan en met zijn sub samen gaan wonen.
Spoilers!
pi_173900221
Ik liet me misschien ook wel iets te snel triggeren door de stellingname "therapie dan ben je gestoord" :@ die schuld ligt geheel bij mij
pi_173900222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:20 schreef Clubsoda het volgende:
Migraine-aura zonder hoofdpijn :Y
Superirritant is dat. Bestaat wel degelijk.
Spoilers!
pi_173900236
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:20 schreef Clubsoda het volgende:
Migraine-aura zonder hoofdpijn :Y
Afasie, lallen, misselijk, rare smaak, tunnelzicht, tuitende oren.. :Y
Bij mij was de hoofdpijn eigenlijk maar bijzaak.

Heb nu nog wel eens aura's en een beetje een 'dikke tong' als restverschijnsel..
pi_173900240
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik zie dan juist geen vluchten voor me maar bij de mensen in de buurt blijven die de controle hebben.

Ik ga het eens voorleggen aan mijn beste vriend. Die is onlangs bij zijn vrouw weggegaan en met zijn sub samen gaan wonen.
Dat was tijdens hun huwelijk al zijn sub?
pi_173900244
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:21 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik liet me misschien ook wel iets te snel triggeren door de stellingname "therapie dan ben je gestoord" :@ die schuld ligt geheel bij mij
Dat is dan ook gewoon een domme opmerking :)
pi_173900249
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:18 schreef ChrisCarter het volgende:
Het is inderdaad niet zo zwart wit zoals ik het stelde. Maar dat was dan ook niet voor niets zo. Punt blijft dat wat "normaal" is subjectief is. Want vanaf welk punt geeft het psychosociale problemen? Die grens is vrij vaag. Nog los van het taboe rond dit onderwerp: binnen mijn beroepsgroep kun je makkelijk uitkomen als homo of trans. Maar zou uitkomen dat je in de BDSM hoek zit dan kan dat gevolgen hebben. Maar dat is weer een hele andere discussie :P
Wil je ook vertellen in welke beroepsgroep je zit?
Spoilers!
  woensdag 20 september 2017 @ 22:22:57 #56
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:18 schreef ChrisCarter het volgende:
Het is inderdaad niet zo zwart wit zoals ik het stelde. Maar dat was dan ook niet voor niets zo. Punt blijft dat wat "normaal" is subjectief is. Want vanaf welk punt geeft het psychosociale problemen? Die grens is vrij vaag.
In bovenstaande discussie was er een vrij duidelijke grens, namelijk dat als iemand therapie nodig heeft er per definitie sprake moet zijn van een stoornis. Tenminste, dat was mijn stelling. Lilith denkt daar anders over....

De vraag was niet, wanneer heeft iemand therapie nodig of wanneer heeft iemand een stoornis.
pi_173900271
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat is dan ook gewoon een domme opmerking :)
Mwah, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening. De onderbouwing ervan is dan het interessantst.
pi_173900280
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wil je ook vertellen in welke beroepsgroep je zit?
Het onderwijs. Ik heb er ook wel begrip voor dat het in sommige sectoren gewoon anders ligt overigens.
pi_173900281
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Superirritant is dat. Bestaat wel degelijk.
hebbet
We have far more in common than that which devides us..
pi_173900293
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:23 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Mwah, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening. De onderbouwing ervan is dan het interessantst.
Ok, genuanceerder: ik vond het een domme opmerking zo losstaand en zonder toelichting :Y
pi_173900306
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:22 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dat was tijdens hun huwelijk al zijn sub?
Tijdens hun huwelijk had hij een andere sub, met toestemming van zijn vrouw. Relatie is er aan kapot gegaan. Toen dat op zijn einde liep, leerde hij de nieuwe sub kennen. Die lag ook in scheiding. Het leek hen een goed idee om samen te gaan wonen met hun basisschoolgaande kinderen.
Spoilers!
pi_173900341
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:22 schreef RobinOok het volgende:

[..]

In bovenstaande discussie was er een vrij duidelijke grens, namelijk dat als iemand therapie nodig heeft er per definitie sprake moet zijn van een stoornis. Tenminste, dat was mijn stelling. Lilith denkt daar anders over....

De vraag was niet, wanneer heeft iemand therapie nodig of wanneer heeft iemand een stoornis.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. In die context ben ik het daar mee eens. Als je dusdanig ergens last van hebt dat het zaken beinvloedt en je er hulp bij nodig hebt is dat gewoon een stoornis idd. Dat is verder geen waardeoordeel.
pi_173900349
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:23 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het onderwijs. Ik heb er ook wel begrip voor dat het in sommige sectoren gewoon anders ligt overigens.
Hmm. Ok. Ergens soort van begrijpelijk. Niet ok natuurlijk.
Spoilers!
pi_173900371
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Tijdens hun huwelijk had hij een andere sub, met toestemming van zijn vrouw. Relatie is er aan kapot gegaan. Toen dat op zijn einde liep, leerde hij de nieuwe sub kennen. Die lag ook in scheiding. Het leek hen een goed idee om samen te gaan wonen met hun basisschoolgaande kinderen.
Polyamorie heb ik nog nooit succesvol zien zijn. Jammer dat er ook kinderen bij betrokken zijn.
pi_173900379
Voor therapie heb je geen stoornis nodig, wel een hulpvraag. Voor diagnostische classificatie moet er ook een aanleiding zijn en dus iets wat er niet goed gaat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173900408
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:25 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. In die context ben ik het daar mee eens. Als je dusdanig ergens last van hebt dat het zaken beinvloedt en je er hulp bij nodig hebt is dat gewoon een stoornis idd. Dat is verder geen waardeoordeel.
Nee, hoeft wat mij betreft niet. Een 'stoornis' kan je diagnosticeren. En dat hoeft lang niet bij alle mensen die enige vorm van therapie volgen zo te zijn. En ik zou die mensen zeker niet allemaal 'gestoord' noemen.
pi_173900424
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Afasie, lallen, misselijk, rare smaak, tunnelzicht, tuitende oren.. :Y
Bij mij was de hoofdpijn eigenlijk maar bijzaak.

Heb nu nog wel eens aura's en een beetje een 'dikke tong' als restverschijnsel..
Heftig hoor!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173900425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:26 schreef Clubsoda het volgende:
Voor therapie heb je geen stoornis nodig, wel een hulpvraag. Voor diagnostische classificatie moet er ook een aanleiding zijn en dus iets wat er niet goed gaat.
Ja, wat jij zegt dus :s)
pi_173900461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:27 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee, hoeft wat mij betreft niet. Een 'stoornis' kan je diagnosticeren. En dat hoeft lang niet bij alle mensen die enige vorm van therapie volgen zo te zijn. En ik zou die mensen zeker niet allemaal 'gestoord' noemen.
Ik neem hier niet de medische norm van stoornis in mee. Maar een kwestie die dusdanig invloed heeft op je dagelijkse leven (letterlijk verstoort het je leven) noem ik een stoornis. Zoals gezegd zit daar geen waardeoordeel aan. Zou sowieso mensen niet gestoord noemen om zo'n reden.
pi_173900476
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik neem hier niet de medische norm van stoornis in mee. Maar een kwestie die dusdanig invloed heeft op je dagelijkse leven (letterlijk verstoort het je leven) noem ik een stoornis. Zoals gezegd zit daar geen waardeoordeel aan.
Ja, en dan krijgen we dus misverstanden ;)
  woensdag 20 september 2017 @ 22:30:26 #71
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900501
Dus jullie hebben de diagnose migraine gekregen zonder ooit hoofdpijn gehad te hebben bij een aanval. Bijzonder, dat kende ik niet, maar dat was ook niet het punt. Het punt was andersom.
pi_173900514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:29 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja, en dan krijgen we dus misverstanden ;)
Jep. Daarom wilde ik het wel even nuanceren. Sowieso vind ik het heel dapper/sterk als mensen zelf inzien dat ze hulp nodig hebben met iets. Dat is al een veel grotere stap dan veel mensen beseffen
  woensdag 20 september 2017 @ 22:31:49 #73
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900544
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:25 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. In die context ben ik het daar mee eens. Als je dusdanig ergens last van hebt dat het zaken beinvloedt en je er hulp bij nodig hebt is dat gewoon een stoornis idd. Dat is verder geen waardeoordeel.
Juist. Bedankt. ^O^
pi_173900573
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:30 schreef RobinOok het volgende:
Dus jullie hebben de diagnose migraine gekregen zonder ooit hoofdpijn gehad te hebben bij een aanval. Bijzonder, dat kende ik niet, maar dat was ook niet het punt. Het punt was andersom.
Ik had meestal wel hoofdpijn er bij toen er gediagnosticeerd moest worden, maar het was niet altijd aanwezig. En er zijn dus idd mensen helemaal zonder.

Nee je punt was niet andersom ;) en je punt was goed, maar met een verkeerd voorbeeld wat je nie wist omdat het minder bekend is. Maakt verder ook niet uit, was een zijspoor..
  woensdag 20 september 2017 @ 22:33:19 #75
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900585
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:26 schreef Clubsoda het volgende:
Voor therapie heb je geen stoornis nodig, wel een hulpvraag. Voor diagnostische classificatie moet er ook een aanleiding zijn en dus iets wat er niet goed gaat.
Ja, en ik kan ook insuline spuiten zonder dat ik suikerpatiënt ben. Ja, alles kan.
pi_173900593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Afasie, lallen, misselijk, rare smaak, tunnelzicht, tuitende oren.. :Y
Bij mij was de hoofdpijn eigenlijk maar bijzaak.

Heb nu nog wel eens aura's en een beetje een 'dikke tong' als restverschijnsel..
Heeel soms heb ik dat. En dan dank ik op mijn blote knietjes dat er geen hoofdpijn bij is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173900595
Ik vind gay of trans ook meer klinken alsof het te maken heeft met wie je bent en van wie je houdt. Begrippen/termen die je uit kunt leggen zonder te seksualiseren.

BDSM is wat lastiger daarin.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173900601
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:26 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Polyamorie heb ik nog nooit succesvol zien zijn. Jammer dat er ook kinderen bij betrokken zijn.
Ik heb het een paar keer in mijn omgeving gezien en ook nog nooit goed zien gaan. Hoe goed de bedoelingen ook waren. De gevolgen waren ook heel heftig.

Oh nee, ik lieg. Bij 1 stel (groep, trio?) bloedde het gewoon dood.
Spoilers!
pi_173900626
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:30 schreef RobinOok het volgende:
Dus jullie hebben de diagnose migraine gekregen zonder ooit hoofdpijn gehad te hebben bij een aanval. Bijzonder, dat kende ik niet, maar dat was ook niet het punt. Het punt was andersom.
Ik heb vaker wel hoofdpijn dan geen hoofdpijn bij een aanval. Maar het kan dus zonder.
Spoilers!
pi_173900639
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:22 schreef RobinOok het volgende:

[..]

In bovenstaande discussie was er een vrij duidelijke grens, namelijk dat als iemand therapie nodig heeft er per definitie sprake moet zijn van een stoornis. Tenminste, dat was mijn stelling. Lilith denkt daar anders over....
Werk je voor een zorgverzekering?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173900656
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:30 schreef RobinOok het volgende:
Dus jullie hebben de diagnose migraine gekregen zonder ooit hoofdpijn gehad te hebben bij een aanval. Bijzonder, dat kende ik niet, maar dat was ook niet het punt. Het punt was andersom.
Zo erg als bij Lucky heb ik het niet.

Ik had al tijden last van aura's. Moest regelmatig van de fiets afstappen omdat verder gaan te gevaarlijk was. Uiteindelijk maar een keer naar de huisarts en meteen naar de oogarts op verdenking van netvliesloslating. Dat gelukkig niet maar "netvliesmigraine". Voorlopig hou ik er alleen een rare hoofdpijn aan over (totaal anders als normale hoofdpijn) en duizelig/wazig gevoel. Soms maanden geen last van en dan weer een paar keer per week.
Arts vertelde dat het op een gegeven moment wel hoofdpijnmigraine van kan komen, maar gelukkig tot nu toe nog niet
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 20 september 2017 @ 22:39:02 #82
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:32 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik had meestal wel hoofdpijn er bij toen er gediagnosticeerd moest worden, maar het was niet altijd aanwezig. En er zijn dus idd mensen helemaal zonder.

Nee je punt was niet andersom ;) en je punt was goed, maar met een verkeerd voorbeeld wat je nie wist omdat het minder bekend is. Maakt verder ook niet uit, was een zijspoor..
Jawel, het was wel andersom. Als iemand hoofdpijn heeft heeft hij niet automatisch migraine, net als dat iemand die aan SM doet niet automatisch een seksuele stoornis heeft volgens DSM. Daar zijn meer "vinkjes" voor nodig.
pi_173900724
Goed, uiteindelijk ontaard het uiteraard in een semantische discussie. :s)
pi_173900751
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:39 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Jawel, het was wel andersom. Als iemand hoofdpijn heeft heeft hij niet automatisch migraine, net als dat iemand die aan SM doet niet automatisch een seksuele stoornis heeft volgens DSM. Daar zijn meer "vinkjes" voor nodig.
Ja maar je zei ook dat migraine niet gediagnosticeerd wordt zonder hoofdpijn. Ofwel: meer vinkjes.
pi_173900763
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, en ik kan ook insuline spuiten zonder dat ik suikerpatiënt ben. Ja, alles kan.
Dit is wel zo'n domme reactie op een logische, kloppende mededeling dat ik er geen woorden voor kan vinden.
Zou ik ook niks kunnen schrijven, maar niet reageren is ook geen optie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173900771
Kaatje, het valt bij mij tegenwoordig best mee hoor. Eens in de twee weken gemiddeld migraine en ook minder heftig dan voorheen.
Spoilers!
pi_173900775
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dit is wel zo'n domme reactie op een logische, kloppende mededeling dat ik er geen woorden bij kan vinden.
Zou ik ook niks kunnen schrijven, maar niet reageren is ook geen optie.
:D ik heb ook 3x een reactie weggegooid voor ik het gewoon maar besloot niet gelezen te hebben.
pi_173900791
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, het valt bij mij tegenwoordig best mee hoor. Eens in de twee weken gemiddeld migraine en ook minder heftig dan voorheen.
Bij mij was het plots over.. toen ik mijn relatie verbroken had O-)
pi_173900803
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kaatje, het valt bij mij tegenwoordig best mee hoor. Eens in de twee weken gemiddeld migraine en ook minder heftig dan voorheen.
Ik heb juist de laatste tijd weer meer last van aura's en lichte duizeligheid. Is bijna een jaar weggeweest.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 20 september 2017 @ 22:43:15 #90
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:40 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja maar je zei ook dat migraine niet gediagnosticeerd wordt zonder hoofdpijn.
Ja, dat zei ik, maar dat was dus niet het punt.
pi_173900850
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:43 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik, maar dat was dus niet het punt.
Ik vatte het wel als onderdeel van het punt op.
pi_173900851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:41 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Bij mij was het plots over.. toen ik mijn relatie verbroken had O-)
Dat ga ik maar niet uitproberen.
Spoilers!
  woensdag 20 september 2017 @ 22:48:54 #93
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173900975
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:43 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik vatte het wel als onderdeel van het punt op.
Ik heb het even geëdit. Zonder dat het iets afdoet aan het punt. :+
pi_173901016
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:48 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik heb het even geëdit. Zonder dat het iets afdoet aan het punt. :+
^O^ duidelijk!
  woensdag 20 september 2017 @ 22:51:12 #95
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173901040
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dit is wel zo'n domme reactie op een logische, kloppende mededeling dat ik er geen woorden voor kan vinden.
Zou ik ook niks kunnen schrijven, maar niet reageren is ook geen optie.
Bedankt.
pi_173901069
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:51 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Bedankt.
Het was niet eens onaardig bedoeld.
Ik was er nogal verbaasd over.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 20 september 2017 @ 22:56:04 #97
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173901171
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Het was niet eens onaardig bedoeld.
Ik was er nogal verbaasd over.
jij denkt dat als iemand insuline (therapie) nodig heeft die persoon nog niet per definitie een stoornis heeft. Dan vraag ik me dus af, waarom heb je anders insuline (therapie) nodig?
pi_173901406
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

jij denkt dat als iemand insuline (therapie) nodig heeft die persoon nog niet per definitie een stoornis heeft. Dan vraag ik me dus af, waarom heb je anders insuline (therapie) nodig?
Er stond niet dat iemand therapie nodig had. Er stond "Voor therapie heb je geen stoornis nodig, wel een hulpvraag." Andersom dus.

Los daarvan zit een hoop van het meningsverschil volgens mij in de definitie van stoornis. Een hulpvraag is in mijn ogen niet per definitie een stoornis.
Jouw definitie lijkt te zijn dat het bestaan van de hulpvraag automatisch inhoudt dat er een stoornis is. Klopt dat?
Zo ja, wordt het ook op dit punt een puur semantische discussie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173901517
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]


Zo ja, wordt het ook op duit punt een puur semantische discussie.
Dat was het al een tijdje ja..

Deze slaapgestoorde, met diagnose, haakt nu af iig!
  woensdag 20 september 2017 @ 23:12:53 #100
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173901589
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er stond niet dat iemand therapie nodig had. Er stond "Voor therapie heb je geen stoornis nodig, wel een hulpvraag." Andersom dus.

Niet. We lullen lekker langs elkaar heen.

quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 21:12 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

En niet iedereen die therapie nodig heeft is meteen gestoord ook :)

Dat is waar ik op reageerde. Want dat lijkt mij juist per definitie wel het geval. Per definitie.
pi_173901703
Trusten SC :*
Spoilers!
  woensdag 20 september 2017 @ 23:19:23 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173901739
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Trusten SC :*
Truste.
Ik ging vroeg naar bed. 8)7
pi_173903546
Kon ik maar vroeg. Net nog n tijdje gelezen. Die jetlag zit er echt in. Gelukkig nog vrij.

LS; tof verhaal over dat broodje met 3 kazen :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_173903569
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 01:25 schreef FutureFairytale het volgende:
Kon ik maar vroeg. Net nog n tijdje gelezen. Die jetlag zit er echt in. Gelukkig nog vrij.

LS; tof verhaal over dat broodje met 3 kazen :9
Night puken to the max :Y

Volgende reis naar Gent. Dichtbij huis 8-)
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 september 2017 @ 02:07:37 #105
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_173903861
Ik haat bdsm. Als een wijf zich wil laten slaan hoeft daar wmb geen label op; dat moet je gewoon doen. En parkeerplaatsen voor ongestelde kortharige hoeren is ook klinkklare onzin.

Ben het dus helemaal eens met Robin en Lilith en Vanyel en Sunny en Kwakzor.
pi_173904189
Ik Hoef pas om 9 uur op, maar ben net tot 2x toe wakker gewind door mijn poekiewoekie en ik kan nu niet meer slapen omdat ik niets ingenieus kan bedenken voor het wegwerken van het lijk en door overpeinzingen mbt het houden van hongerige varkens op een stadsterras :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173904197
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, en ik kan ook insuline spuiten zonder dat ik suikerpatiënt ben. Ja, alles kan.
Ja en daar ga je dan dood aan. Aan therapie zonder stoornis.

Laat ik het dan anders stellen: ik al therapeut vind het geen voorwaarde dat iemand een stoornis heeft. Als er maar een vraag. Daar kun jij dan weer van vinden wat je wilt, maar zo werk ik dan dus.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173904200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik Hoef pas om 9 uur op, maar ben net tot 2x toe wakker gewind door mijn poekiewoekie en ik kan nu niet meer slapen omdat ik niets ingenieus kan bedenken voor het wegwerken van het lijk en door overpeinzingen mbt het houden van hongerige varkens op een stadsterras :(
_O-

Pw hier liet zijn wekker/telefoon achter het bed vallen terwijl de wekker af ging O+
Spoilers!
pi_173904203
quote:
18s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O-

Pw hier liet zijn wekker/telefoon achter het bed vallen terwijl de wekker af ging O+
O+
Timeshare varkens!
O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173904205
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O+
Timeshare varkens!
O+
Ik heb een weiland! En een stationwagen. Ik zie mogelijkheden.
Spoilers!
pi_173904208
Goed. Sleep I must.
Spoilers!
pi_173904212
A, hij is nu gedraaid (dekens omhoog)... en hij snurkt nu.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173904216
Nu haat hij me omdat ik op Mn telefoon zit terwijl ik "gewoon moet slapen op dit tijdstip" :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173904227
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
A, hij is nu gedraaid (dekens omhoog)... en hij snurkt nu.
de kat?
pi_173904229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nu haat hij me omdat ik op Mn telefoon zit terwijl ik "gewoon moet slapen op dit tijdstip" :')
Geef hem een corrigerend mes tussen zijn ribben. Gewoon om het af te leren.
Spoilers!
pi_173904236
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

de kat?
Ik dacht ook dat het om de kat ging :') vond dat gedoe met varkens al overdreven, kan toch gewoon in de kliko, die dooie kat :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173904260
Wij hebben geen kliko maar containers en een volle komo is al stampen :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173904272
Poekiewoekie? :@
pi_173904273
Sorry ik zal het de volgende keer over mijn significante ander hebben.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173904275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 07:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sorry ik zal het de volgende keer over mijn significante ander hebben.
Haha oh dat moet je zelf weten maar als je net wakker bent komt dit nogal abstract over :9
pi_173904305
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 06:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O+
Timeshare varkens!
O+
Bed-LOL! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_173904340
Kudos voor de discussie verder, het was een goed kwartiertje teruglezen. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_173904500
:W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173904604
:W
pi_173904669
:W
pi_173904688
C-c-c-c-ombobreakerrrrrrrrrrr
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173904805
Tevens topickill?

Sorry ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 21 september 2017 @ 08:21:29 #128
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_173904850
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Tevens topickill?

Sorry ;(
Volgens mij was er weinig te killen.
pi_173904879
Iemand hier nog een fitbit over? :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173904986
Goedemorgen :W

Leuk om te zien dat er gisteravond nog zo'n goede discussie was :)

Ik was weer met de kleine bezig. Die nu gelukkig weer beter is.
pi_173904994
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Trusten SC :*
NAV je opmerking over de film, heftig?

Ja ooit was het dat wel, maar kan ik er gelukkig prima mee omgaan. Ik zie alleen niet waarom ik mezelf met zo'n film weer verdrietig zou maken, als ik zoals gisteren een heerlijke dag heb.
pi_173905012
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind gay of trans ook meer klinken alsof het te maken heeft met wie je bent en van wie je houdt. Begrippen/termen die je uit kunt leggen zonder te seksualiseren.

BDSM is wat lastiger daarin.
Toch staan ze in de DSM. En als je er dan ook nog ergens om behandeling voor nodig hebt, ben je volgens Robin dus ' gek' (even niet helemaal sterk uitgedrukt, volgens mij is Robin ook een beetje aan t sarren geweest)

Ik ben lesbo die therapie heeft gehad = dus gek :P
pi_173905034
Robin is 9 van de 10 keer aan het sarren, daarom reageerde ik niet op het statement :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905040
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:47 schreef Lonaa het volgende:
Robin is 9 van de 10 keer aan het sarren, daarom reageerde ik niet op het statement :P
True :)

Ik vond t wel lollig alleen en de discussie was goed .

Hoe gaat het met jou?
pi_173905048
Dus iemand op het internet vindt iets van je en dat Zit je dwars...dan ben je in mijn boek ook wel gestoord ja...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173905053
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:48 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

True :)

Ik vond t wel lollig alleen en de discussie was goed .

Hoe gaat het met jou?
Iets lekkerder dan de afgelopen 2 dagen, denk ik. Vandaag in ieder geval eens wat studeren en sporten. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905060
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dus iemand op het internet vindt iets van je en dat Zit je dwars...dan ben je in mijn boek ook wel gestoord ja...
Huh, heb je het nou tegen mij?

Ik maakte een grapje..
pi_173905075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:49 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Huh, heb je het nou tegen mij?

Ik maakte een grapje..
Ja. Ik ben een slechte quoter :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173905088
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ja. Ik ben een slechte quoter :@
Ok, nou, het was niet serieus bedoeld en daarom de nadruk op dat Robin volgens mij ook niet serieus was.

Ik heb er alleen lol mee om dat te zeggen. Moest er gewoon om grinniken.
pi_173905104
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Iets lekkerder dan de afgelopen 2 dagen, denk ik. Vandaag in ieder geval eens wat studeren en sporten. :)
Goed nieuws!

Wat studeer je?
pi_173905126
Ik hoop vandaag of morgen toch eigenlijk wel te horen van mijn thesisbegeleidster zodat ik wat kan gaan doen.. -O-
pi_173905167
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:54 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Goed nieuws!

Wat studeer je?
Rechtsgeleerdheid :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905181
Robin zat volgens mij niet zozeer te sarren, maar zoals hier al gezegd: het betrof een semantisch puntje. :)

Welk belang je hangt aan de mededeling dat wie therapie nodig heeft een 'stoornis' heeft, kun je ook gewoon neutraler uitleggen als in: iemand ervaart een verstoring, heeft ergens last van, zodanig dat daar psychische hulp bij nodig is. Verder niks. Dat kan dus iets anders zijn dan de definitie van gek waar sommige mensen hier van op tilt slaan. :)

Maar goed. Gisteren is gisteren! Wat behandelen we vandaag? *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173905194
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:41 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

NAV je opmerking over de film, heftig?

Ja ooit was het dat wel, maar kan ik er gelukkig prima mee omgaan. Ik zie alleen niet waarom ik mezelf met zo'n film weer verdrietig zou maken, als ik zoals gisteren een heerlijke dag heb.
Poeh! Lastig. Tot waar heb je 'm gezien?
Let me see you stripped down to the bone
pi_173905195

Dit vind ik leuk. FML
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905208
Boodschappen. :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_173905221
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:00 schreef minilot het volgende:
Boodschappen. :W
Ja, ik zou ook weggaan na die post ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:59 schreef minilot het volgende:

[..]

Poeh! Lastig. Tot waar heb je 'm gezien?
De geboorte van de baby.

Ik wist door de flash aan het begin wat er ging gebeuren en ik kon dat niet verdragen. Wilde mn mooie dag er ook geen grauw randje mee geven.

Ik vond het verder wel prachtig overigens O+ Helemaal niet te shockerend of lelijk gefilmd.
pi_173905270
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Rechtsgeleerdheid :')
Het bevalt (niet? ;) )
pi_173905290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:05 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Het bevalt (niet? ;) )
Mwah. Ik merk dat ik er niet per se voor gemaakt ben. Ik mis het maatschappelijke en ik merk dat de enige vakken die ik leuk vindt de niet echt juridische zijn (met uitzonddering van strafrecht)

En ik studeer via de OU, en die zijn allerlei shit aan het veranderen waardoor alles kut wordt.

Dus
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905324
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:07 schreef Lonaa het volgende:

En ik studeer via de OU, en die zijn allerlei shit aan het veranderen waardoor alles kut wordt.

Dus
Ik ben zo blij dat ik dat nét voor ben gebleven. Het hele voordeel van de flexibiliteit gaat er af nu.. -O- Alleen mijn thesisvak is in de nieuwe mastervorm maar daarin veranderd feitelijk niet veel vergeleken met de oude vorm. Het is van 2 naar 1 module gegaan en levert 1 studiepunt meer op. Qua begeleiding etc is het niet anders geloof ik..
pi_173905350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:10 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat ik dat nét voor ben gebleven. Het hele voordeel van de flexibiliteit gaat er af nu.. -O- Alleen mijn thesisvak is in de nieuwe mastervorm maar daarin veranderd feitelijk niet veel vergeleken met de oude vorm. Het is van 2 naar 1 module gegaan en levert 1 studiepunt meer op. Qua begeleiding etc is het niet anders geloof ik..
Ja, wees blij. Ze hebben alles veranderd halverwege mijn P, en er klopt niks meer van. Mijn planning niet, de begeleiding niet, mijn studiepunten niet. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905362
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mwah. Ik merk dat ik er niet per se voor gemaakt ben. Ik mis het maatschappelijke en ik merk dat de enige vakken die ik leuk vindt de niet echt juridische zijn (met uitzonddering van strafrecht)

En ik studeer via de OU, en die zijn allerlei shit aan het veranderen waardoor alles kut wordt.

Dus
Kan ik me iets bij voorstellen, het lijkt mij nogal een theoretische studie die inderdaad weinig sociale kanten heeft. Wat wil je er mee gaan doen?
pi_173905381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:13 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Kan ik me iets bij voorstellen, het lijkt mij nogal een theoretische studie die inderdaad weinig sociale kanten heeft. Wat wil je er mee gaan doen?
Iets anders :P

Ik heb voornamelijk een startkwalificatie nodig want die heb ik nog niet. Uiteindelijk zou ik iets willen doen met criminaliteit. Als in, de bestrijding of voorkoming daarvan.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:58 schreef minilot het volgende:
Robin zat volgens mij niet zozeer te sarren, maar zoals hier al gezegd: het betrof een semantisch puntje. :)

Welk belang je hangt aan de mededeling dat wie therapie nodig heeft een 'stoornis' heeft, kun je ook gewoon neutraler uitleggen als in: iemand ervaart een verstoring, heeft ergens last van, zodanig dat daar psychische hulp bij nodig is. Verder niks. Dat kan dus iets anders zijn dan de definitie van gek waar sommige mensen hier van op tilt slaan. :)

Maar goed. Gisteren is gisteren! Wat behandelen we vandaag? *O*
Een stoornis is de context van therapie is war mij betreft zoals beschreven in de DSM. Dan heb je het over meer tijdelijke problemen (depressieve stoornis, angststoornis, paniekstoornis) of structurele problematiek (persoonlijkheidsstoornis). Dat is geen voorwaarde voor therapie. Een verstoring in het functioneren (dus: een hulpvraag) wel. Dat is letterlijk wat ik zei maar daarop trekt Robin een vergelijking met random insuline spuiten.

Ik sla daarvan niet op tilt hoor, ik trek me echt heel weinig aan van eventuele stigmata rondom psychotherapie en ben heel geduldig met de weerstand die mensen kunnen voelen. Het klopt gewoon niet en de vergelijking met diabetes raakt kant noch wal, dus daar ageer ik dan even tegen ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173905412
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Iets anders :P

Ik heb voornamelijk een startkwalificatie nodig want die heb ik nog niet. Uiteindelijk zou ik iets willen doen met criminaliteit. Als in, de bestrijding of voorkoming daarvan.
Interessant!

Ik heb er zelf ooit wel eens aan gedacht om bij de afdeling cybercrime van de politie te gaan, maar helaas voldoe ik niet aan de fysieke eisen voor de reguliere politieopleiding die je eerst moet doen.
pi_173905419
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Een stoornis is de context van therapie is war mij betreft zoals beschreven in de DSM. Dan heb je het over meer tijdelijke problemen (depressieve stoornis, angststoornis, paniekstoornis) of structurele problematiek (persoonlijkheidsstoornis). Dat is geen voorwaarde voor therapie. Een verstoring in het functioneren (dus: een hulpvraag) wel. Dat is letterlijk wat ik zei maar daarop trekt Robin een vergelijking met random insuline spuiten.


Het is wel een voorwaarde voor door zorgverzekeraars vergoedde therapie, toch? In dat licht vind ik Robins opmerking niet zo gek.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173905438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:19 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Interessant!

Ik heb er zelf ooit wel eens aan gedacht om bij de afdeling cybercrime van de politie te gaan, maar helaas voldoe ik niet aan de fysieke eisen voor de reguliere politieopleiding die je eerst moet doen.
Ik hoop dat ik daar wel aan voldoe :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:43 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Toch staan ze in de DSM. En als je er dan ook nog ergens om behandeling voor nodig hebt, ben je volgens Robin dus ' gek' (even niet helemaal sterk uitgedrukt, volgens mij is Robin ook een beetje aan t sarren geweest)

Ik ben lesbo die therapie heeft gehad = dus gek :P
Homoseksualiteit staat echt al jaren niet meer in de DSM.

Robin heeft het niet over 'gek' zijn overigens. Ik ben het wel oneens over de noodzakelijkheid van een stoornis, maar iets benoemen als een stoornis omvat geen waardeoordeel als 'gek'
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173905465
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:19 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Het is wel een voorwaarde voor door zorgverzekeraars vergoedde therapie, toch? In dat licht vind ik Robins opmerking niet zo gek.
Ja, dat klopt. Maar wat een verzekeraar besluit te vergoeden, is wat mij betreft niet een op een gerelateerd aan het nut of slagen vantherapie.

En buiten dat: de wereld is groter dan de GGZ en goddank is niet iedereen besmet met kwaliteitscriteria en rommen en meer van dat soort ellende ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173905471
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, wees blij. Ze hebben alles veranderd halverwege mijn P, en er klopt niks meer van. Mijn planning niet, de begeleiding niet, mijn studiepunten niet. :{
Dat is wel echt balen!!

studiegeneuzel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173905498
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:16 schreef Clubsoda het volgende:

Ik sla daarvan niet op tilt hoor, ik trek me echt heel weinig aan van eventuele stigmata rondom psychotherapie en ben heel geduldig met de weerstand die mensen kunnen voelen. Het klopt gewoon niet en de vergelijking met diabetes raakt kant noch wal, dus daar ageer ik dan even tegen ;)
Volgens mij sloeg niemand op tilt :D de enige die iets uit de bocht vloog was Robin met vreemde vergelijkingen :P
pi_173905530
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:25 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat is wel echt balen!!

studiegeneuzel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, beter.

Door de verschuivingen zijn er bij mij 2 vakken van 4,3 verschoven naar de post-P (die ik dus niet ga doen). En daar samengevoegd als 1 vak van 5 studiepunten en 1 vak van 3,6 studiepunt in vrije keuze gedeelte.

Ik kan de vakken inbrengen in mn P, maar alleen als vak van 4,3 en dan kom ik aan het einde an het liedje 1,4 studiepunt te kort voor 60 DUS moet ik een extra vak volgen, kom ik uit op 63,6 studiepunt, kost het me een boel geld en extra tijd. Eikels.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905549
Helpt ook niet voor de motivatie, dit.

Heb er over gemaild, kreeg ik terug: 'Ja, jammer joh Ik had je toch aangeraden om voor september te bestellen'
Ja, vet cool, dat had je, maar me niet deze consequenties erbij verteld. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:29 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Volgens mij sloeg niemand op tilt :D de enige die iets uit de bocht vloog was Robin met vreemde vergelijkingen :P
Mini had het over tilt slaande mensen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173905570
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh, beter.

Door de verschuivingen zijn er bij mij 2 vakken van 4,3 verschoven naar de post-P (die ik dus niet ga doen). En daar samengevoegd als 1 vak van 5 studiepunten en 1 vak van 3,6 studiepunt in vrije keuze gedeelte.

Ik kan de vakken inbrengen in mn P, maar alleen als vak van 4,3 en dan kom ik aan het einde an het liedje 1,4 studiepunt te kort voor 60 DUS moet ik een extra vak volgen, kom ik uit op 63,6 studiepunt, kost het me een boel geld en extra tijd. Eikels.
Pffff.. wat maken ze het toch ingewikkeld :? Ik snap niet zo goed dat ze niet een iets langere uitlooptijd nemen voor mensen die al in de oude Bachelor begonnen zijn. Ik snap best dat dat organisatorisch lastig is voor ze, maar ze willen zelf aanpassen dus jammer dan.
Hebben ze overigens nergens een mogelijkheid tot aanvullen van 1.4 punt? Bij ons is 1 keuzevak zo veranderd dat je hem in 1.2, 2.6, 3,5 enz punten kunt doen. Net wat je nodig hebt dus..

Ik heb ook iets te veel punten nu (1.2). Maar dat vind ik niet zo heel erg, heb wel kunnen doen wat ik wil.
pi_173905579
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:34 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mini had het over tilt slaande mensen :+
Weet ik! En dat vind ik schromelijk overdreven ;)
pi_173905615
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:34 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Pffff.. wat maken ze het toch ingewikkeld :? Ik snap niet zo goed dat ze niet een iets langere uitlooptijd nemen voor mensen die al in de oude Bachelor begonnen zijn. Ik snap best dat dat organisatorisch lastig is voor ze, maar ze willen zelf aanpassen dus jammer dan.
Hebben ze overigens nergens een mogelijkheid tot aanvullen van 1.4 punt? Bij ons is 1 keuzevak zo veranderd dat je hem in 1.2, 2.6, 3,5 enz punten kunt doen. Net wat je nodig hebt dus..

Ik heb ook iets te veel punten nu. Maar dat vind ik niet zo heel erg, heb wel kunnen doen wat ik wil.
Nope. Die mogelijkheid heb je alleen buiten je P. Dus als je tekort komt voor 180. :')

Maar echt, ze houden zo weinig rekening met dingen. Ik las gisteren dat iemand zich ingeschreven had voor 2 cursussen die beide alleen in het tweede kwartiel gegeven worden, en beide bijeenkomsten van beide vakken zijn op dezelfde dag en tijd. Na een mailtje naar de OU kreeg ze als reactie:"'Omdat de planning van de vakken er niet van uit gaat dat u gelijktijdig deze vakken volgt is er geen afstemming'.
Daar moet dus.. een jaar tussen zitten, dan? Ofzo? wtf.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905661
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:38 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nope. Die mogelijkheid heb je alleen buiten je P. Dus als je tekort komt voor 180. :')

Maar echt, ze houden zo weinig rekening met dingen. Ik las gisteren dat iemand zich ingeschreven had voor 2 cursussen die beide alleen in het tweede kwartiel gegeven worden, en beide bijeenkomsten van beide vakken zijn op dezelfde dag en tijd. Na een mailtje naar de OU kreeg ze als reactie:"'Omdat de planning van de vakken er niet van uit gaat dat u gelijktijdig deze vakken volgt is er geen afstemming'.
Daar moet dus.. een jaar tussen zitten, dan? Ofzo? wtf.
Ja, ze gaan uit van 1 vak per keer. Op zich niet zo heel gek hoor, het is deeltijdonderwijs en dat kan je allemaal in het schema zien en plannen. Vaak komt een vak 2x per jaaar voorbij. Voorheen kon je de snelheid nog wel zelf bepalen omdat er geen of flexibele begeleiding bij was maar nu loop je dus dat risico. Dat is meteen waarom ik het zo jammer vind. Zeker bij onderwijswetenschappen zijn er veel leraren die dat volgen en juist in de vakanties tijd hebben om te studeren logischerwijze.. voorheen prima mogelijk, nu niet meer omdat de vakken dan niet gegeven worden -O- En sowieso is het in het algemeen jammer dat studenten niet meer om hun werkpieken heen kunnen plannen.
pi_173905673
Maar er gaat ook zoveel fout, en er worden zovee keuzes gemaakt die kant noch wal raken.

Naja, einde studiegezeur. Even mn ontbijt wegwerken en lekker met Sally aan de wandel. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173905704
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:42 schreef Lonaa het volgende:
Maar er gaat ook zoveel fout, en er worden zovee keuzes gemaakt die kant noch wal raken.

Naja, einde studiegezeur. Even mn ontbijt wegwerken en lekker met Sally aan de wandel. :7
Ja wat dat betreft heb ik het idee dat faculteit Psych/Onderwijsw. het allemaal nog best goed geregeld heeft.. mag ook wel gezien het onderzoeksgebied natuurlijk :+

Ik moet al om 12 uur werken.. beetje vreemde ochtend dus, regelmaat van de leg 8)7
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 september 2017 @ 09:46:58 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173905711
Ik ben dan niet te vroeg bij de OU begonnen zo te horen :P. Alleen maar 5 pt's vakken :+. Informatica trouwens. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173905753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:46 schreef borisz het volgende:
Ik ben dan niet te vroeg bij de OU begonnen zo te horen :P. Alleen maar 5 pt's vakken :+. Informatica trouwens. :s)
Oh tof Boor!! Is dat een ba of een ma?

Ik zit stiekem al naar cultuurwetenschappen te kijken :@ misschien is het slim eerst mijn thesis eens te doorstaan maar ok.
pi_173905798
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:32 schreef Lonaa het volgende:
Helpt ook niet voor de motivatie, dit.

Heb er over gemaild, kreeg ik terug: 'Ja, jammer joh Ik had je toch aangeraden om voor september te bestellen'
Ja, vet cool, dat had je, maar me niet deze consequenties erbij verteld. :{
Leuk zo'n verassing achteraf ja :{
pi_173905817
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Een stoornis in de context van therapie is wat mij betreft zoals beschreven in de DSM.
Dat dus. Heeft niks met gek en tilt te maken. Een verstoring hoeft geen stoornis te zijn, zoals hoofdpijn geen migraine hoeft te zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173905836
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:19 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Het is wel een voorwaarde voor door zorgverzekeraars vergoede therapie, toch? In dat licht vind ik Robins opmerking niet zo gek.
Heuj. Die grap had ik al gemaakt :{w
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173905879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:53 schreef Lilith_Immaculate het volgende:

[..]

Leuk zo'n verassing achteraf ja :{
Nooit leuk.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173905882
Zo geen zin om te werken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173905942
grmbl, ik krijg zoveel stress van onderhandel-gesprekken met de manager. Ik word dan een stotterende stamelaar, wat niet echt helpt bij het voor mezelf opkomen.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173906035
Waarover onderhandel je? En wat is het ergste wat je kan gebeuren?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173906068
oh, spannend is dat Lot.

Ik heb ook geen zin, Vanyel. Ik ben bijna klaar, maar kan mezelf er echt niet meer toe zetten. Het hele proefschift kan me gestolen worden.

Mijn T is gister 2 geworden. Zo'n gek idee, dat ik al 2 jaar moeder ben. Eigenlijk vind ik mezelf daar nog veel te jong voor. In m'n hoofd ben ik nog altijd 22 (alhoewel, wel een beetje een saaie 22-jarige). Zou ik daar therapie voor nodig hebben?
pi_173906098
Dat ligt eraan hoe oud je bent. Als je inmiddels 56 best, vind ik het wel zorgelijk klinken.
Ben je begin 30 of nog jonger, dan past het imo wel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173906104
Gestoord ben je Jager :Y
En nog van harte gefeliciteerd :*
pi_173906271
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:13 schreef Vanyel het volgende:
Dat ligt eraan hoe oud je bent. Als je inmiddels 56 best, vind ik het wel zorgelijk klinken.
Ben je begin 30 of nog jonger, dan past het imo wel.
Begin 30, gelukkig. phiew!
pi_173906284
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:16 schreef Clubsoda het volgende:
Het klopt gewoon niet en de vergelijking met diabetes raakt kant noch wal, dus daar ageer ik dan even tegen ;)
Daar heb je dan wel weer gelijk in, want de insulineverwijzing sloeg inderdaad nergens op! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-09-2017 10:37:22 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906312
Het is trouwens herfst, menseeeeeeh! O+

Om dat te vieren heb ik net een handje paddestoelen staan bakken met een scheut port en daar ragout van gemaakt en dat ben ik nu aan het opeten met volkoren boterhammen. :9
Dit weekend pompoenbroodjes maken. Zeeerrrrrr in de stemming! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-09-2017 10:37:31 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906322
Paddestoelen. Altijd een feestje.
pi_173906337
Gewoon, omdat het zo'n leuke foto is:

pi_173906347
:D :D
pi_173906388
Haha die blijheid
pi_173906397
Ach, wat een leuk jochie is het toch!
We have far more in common than that which devides us..
pi_173906475
Over stoornissen gesproken.. Nadat ik een paar jaar geleden helemaal met Ritalin stopte had ik het idee dat ik mijn ADD in vergelijking met de hele twee decennia ervoor tamelijk onder controle had. Nog altijd warrig, vergeetachtig en lastig prioriteiten stellen, maar zeer handelbaar.

Sinds zwanger, hetzij door hormoonverandering, hetzij door andere invloeden die daarmee te maken hebben, is het echter knalhard terug. Vooral op dagen dat ik in mijn eentje ben, heb ik weer regelmatig dagen die zo'n interne chaos zijn dat ik al blij ben dat ik de vaatwasser aangezet en uitgeruimd krijg. Ik heb dat in jaren niet zo heftig meer gehad, maar het is flink komen opzetten de laatste, zeg, drie maanden.

Ik ben er verder gewoon wel vrolijk onder en tot dusver heeft het nog geen dramatische gevolgen, maar wel iets waar ik toch een beetje van geschrokken ben. Maar even aankijken hoe het gaat lopen de komende tijd en anders even aankaarten bij de huisarts. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Gewoon, omdat het zo'n leuke foto is:

[ afbeelding ]
Heh, kijk 'm gaan! Whoesh!
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Weet ik! En dat vind ik schromelijk overdreven ;)
Ik bedoelde de handvol 'Oh, dus Robin vindt dat ik gek ben!'-reacties. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906540
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:32 schreef minilot het volgende:
Over stoornissen gesproken.. Nadat ik een paar jaar geleden helemaal met Ritalin stopte had ik het idee dat ik mijn ADD in vergelijking met de hele twee decennia ervoor tamelijk onder controle had. Nog altijd warrig, vergeetachtig en lastig prioriteiten stellen, maar zeer handelbaar.

Sinds zwanger, hetzij door hormoonverandering, hetzij door andere invloeden die daarmee te maken hebben, is het echter knalhard terug. Vooral op dagen dat ik in mijn eentje ben, heb ik weer regelmatig dagen die zo'n interne chaos zijn dat ik al blij ben dat ik de vaatwasser aangezet en uitgeruimd krijg. Ik heb dat in jaren niet zo heftig meer gehad, maar het is flink komen opzetten de laatste, zeg, drie maanden.

Ik ben er verder gewoon wel vrolijk onder en tot dusver heeft het nog geen dramatische gevolgen, maar wel iets waar ik toch een beetje van geschrokken ben. Maar even aankijken hoe het gaat lopen de komende tijd en anders even aankaarten bij de huisarts. :)
oh, wat vervelend lijkt me dat. Zwanger zijn is toch zoiets geks he. Zo vreemd wat er allemaal in het lijf verandert, en wat voor invloed dat heeft. Wellicht gaat het na de bevalling als je hormonen weer een beetje op orde zijn weer terug naar 'normaal'? Als je op het werk bent, is het dan anders?
pi_173906561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:02 schreef Lot_1 het volgende:
grmbl, ik krijg zoveel stress van onderhandel-gesprekken met de manager. Ik word dan een stotterende stamelaar, wat niet echt helpt bij het voor mezelf opkomen.
Meh. Een idee om onderhandelingen dan niet via een face-to-face gesprek te doen, maar op een andere manier?
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:36 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Wellicht gaat het na de bevalling als je hormonen weer een beetje op orde zijn weer terug naar 'normaal'? Als je op het werk bent, is het dan anders?
Nou, ik zing het inderdaad in elk geval nog wel uit tot ik bevallen ben. Mocht het puur hormonaal gerelateerd zijn dan zakt het daarna hopelijk wel weer een beetje tot een acceptabel niveau. Ik wacht het af. Als het blijvend blijkt, dan trek ik uiteraard wel even aan de bel.

En ja, ook op mijn werk, vooral op de momenten dat ik alleen ben dus. De logica achter de volgorde van dagelijkse handelingen is in mijn hoofd momenteel compleet zoek, zowel thuis als op kantoor en dan zit ik zo nu en dan, als het op z'n heftigst is, urenlang apathisch om me heen te kijken omdat ik geen idee heb waar ik moet beginnen. Fun. :')
Maar goed, nog drie maanden. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906678
Of accepteer "gewoon" dat de stress er is en dat deze lichamelijke gevolgen heeft. Een beetje manager zal er voordeel uit proberen te halen. Niet toestaan. Ook mét rood traanhoofd en hakkelend kun je jouw argumenten brengen en verdedigen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173906757
Gelukkig geen lichamelijke lasten verder mini, hoewel ik mij kan voorstellen dat dit heel anders is en niet tof. Zolang je zelf er nog wel mee kunt leven (accepteren) zou ik t zo laten tot de zwangerschap voorbij is.

Heb je met ADD ook dat je zowel heel onrustig, chaotisch en druk kunt zijn als dat je ineens het zat bent, dichtklapt en je soort chagrijnig wordt?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_173906764
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:09 schreef Vanyel het volgende:
Waarover onderhandel je? En wat is het ergste wat je kan gebeuren?
Zeg, ga je nou een beetje zitten cognitief-therapieën zonder stoornis? }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173906791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:32 schreef minilot het volgende:
Over stoornissen gesproken.. Nadat ik een paar jaar geleden helemaal met Ritalin stopte had ik het idee dat ik mijn ADD in vergelijking met de hele twee decennia ervoor tamelijk onder controle had. Nog altijd warrig, vergeetachtig en lastig prioriteiten stellen, maar zeer handelbaar.

Sinds zwanger, hetzij door hormoonverandering, hetzij door andere invloeden die daarmee te maken hebben, is het echter knalhard terug. Vooral op dagen dat ik in mijn eentje ben, heb ik weer regelmatig dagen die zo'n interne chaos zijn dat ik al blij ben dat ik de vaatwasser aangezet en uitgeruimd krijg. Ik heb dat in jaren niet zo heftig meer gehad, maar het is flink komen opzetten de laatste, zeg, drie maanden.

Ik ben er verder gewoon wel vrolijk onder en tot dusver heeft het nog geen dramatische gevolgen, maar wel iets waar ik toch een beetje van geschrokken ben. Maar even aankijken hoe het gaat lopen de komende tijd en anders even aankaarten bij de huisarts. :)
Ik zou het (ook) even bij de verloskundige aankaarten. Lastig wel hoor!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173906806
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik zou het (ook) even bij de verloskundige aankaarten. Lastig wel hoor!
Heb ik gedaan. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906840
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:35 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik bedoelde de handvol 'Oh, dus Robin vindt dat ik gek ben!'-reacties. :)
Sowieso draagt het m.i. ook bij aan het verdwijnen van het stigma rondom psychologisch vastlopen als 'patiënten' zelf niet zulke termen gebruiken en zich verontschuldigen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173906845
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig geen lichamelijke lasten verder mini, hoewel ik mij kan voorstellen dat dit heel anders is en niet tof. Zolang je zelf er nog wel mee kunt leven (accepteren) zou ik t zo laten tot de zwangerschap voorbij is.

Heb je met ADD ook dat je zowel heel onrustig, chaotisch en druk kunt zijn als dat je ineens het zat bent, dichtklapt en je soort chagrijnig wordt?
Ik geloof niet dat ik ooit dichtklap. :') En chagrijnig ben ik eigenlijk ook vrijwel nooit. Mijn twee opties zijn dat ik óf vrolijk ben óf heel moe en in het laatste geval ga ik gewoon zo snel mogelijk slapen. Gewoon een gelukje hoor, ik ben gezegend met een van nature zeer zonnige en relativerende inslag - altijd al gehad. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906864
Is ritalin een optie tijdens zwangerschap?
pi_173906873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. :Y
Klinkt erg hormonaal :Y
Spoilers!
pi_173906920
Gaap :Z
Ik heb het nu alweer gehad met vandaag. Ik zat vannacht tot 02.30 vrijwel constant op de wc. Om 6 Uur wakker door de toffe wekkersmijtactie van mijn mijn vriend. Bleh.
Spoilers!
pi_173906929
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Is ritalin een optie tijdens zwangerschap?
Apotheek en verloskundige zeggen: liever niet. En ik zou het zelf ook niet willen - ik ben er niet voor niets mee gestopt. Het werkt vanaf een zekere dosis weliswaar prima in de onderdrukking van ADD-gerelateerde chaos maar met Ritalin eet ik nauwelijks en slaap ik nauwelijks en dat vind ik dusdanig vervelende bijeffecten dat ik het de laatste jaren dat ik het wel gebruikte al alléén incidenteel gebruikte op dagen dat ik veel taken had, niet zomaar dagelijks.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaap :Z
Ik heb het nu alweer gehad met vandaag. Ik zat vannacht tot 02.30 vrijwel constant op de wc. Om 6 Uur wakker door de toffe wekkersmijtactie van mijn mijn vriend. Bleh.
Bluh! Heeft Sunny je via de SC aangestoken met diarree?! -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_173906955
Werken. Laters! :W Dank voor luisterende oren. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_173907113
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Bluh! Heeft Sunny je via de SC aangestoken met diarree?! -O-
Het is alweer over. Diarree, misselijk, klappertanden doe ik doorgaans maar voor een paar uur.
Spoilers!
  donderdag 21 september 2017 @ 11:13:19 #212
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173907174
Ik was/ben 100% serieus.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
daarop trekt Robin een vergelijking met random insuline spuiten.
Zal dan wel weer het verkeerde voorbeeld zijn, maar ik meen mij te herinneren dat rijke Amerikaanse troela's insuline gebruiken om lekker makkelijk af te vallen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 september 2017 @ 11:18:27 #213
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173907259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 09:49 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Oh tof Boor!! Is dat een ba of een ma?

Ik zit stiekem al naar cultuurwetenschappen te kijken :@ misschien is het slim eerst mijn thesis eens te doorstaan maar ok.
Ba. Inmiddels vrijstelling voor inleiding informatiekunde, statistiek en wiskunde-vakken ook binnen. :+. Ik weet niet of ik de hele bachelor ga doen, maar ga wel voor de propedeuse. :). En ik neem er ook de tijd voor.

Hoewel het afmaken we wel een stuk makkelijker is geworden omdat ook al de vrije ruimte vrijgesteld is.

Reden van studie: Ik vind het interessant en omdat het kan :+. (Nog niet) voor werk, maar wellicht kan het nog eens nuttig zijn bij wat de toekomst brengen zal.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173907316
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:18 schreef borisz het volgende:

[..]

Ba. Inmiddels vrijstelling voor inleiding informatiekunde, statistiek en wiskunde-vakken ook binnen. :+. Ik weet niet of ik de hele bachelor ga doen, maar ga wel voor de propedeuse. :). En ik neem er ook de tijd voor.

Hoewel het afmaken we wel een stuk makkelijker is geworden omdat ook al de vrije ruimte vrijgesteld is.

Reden van studie: Ik vind het interessant en omdat het kan :+. (Nog niet) voor werk, maar wellicht kan het nog eens nuttig zijn bij wat de toekomst brengen zal.
Jezelf ontwikkelen is altijd leuk :Y
Spoilers!
pi_173907320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:18 schreef borisz het volgende:

[..]

Ba. Inmiddels vrijstelling voor inleiding informatiekunde, statistiek en wiskunde-vakken ook binnen. :+. Ik weet niet of ik de hele bachelor ga doen, maar ga wel voor de propedeuse. :). En ik neem er ook de tijd voor.

Hoewel het afmaken we wel een stuk makkelijker is geworden omdat ook al de vrije ruimte vrijgesteld is.

Reden van studie: Ik vind het interessant en omdat het kan :+. (Nog niet) voor werk, maar wellicht kan het nog eens nuttig zijn bij wat de toekomst brengen zal.
He, hoe is het eigenlijk met de huizenzoekerij?
We have far more in common than that which devides us..
pi_173907348
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zeg, ga je nou een beetje zitten cognitief-therapieën zonder stoornis? }:|
:@

Ik spotte een hulpvraag.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 september 2017 @ 11:24:59 #217
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173907363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:21 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

He, hoe is het eigenlijk met de huizenzoekerij?
Dinsdag wezen kijken naar een appartement. Ik niet alleen, 40 bezichtigingen in 2 dagen. _O-
Besloten niet te bieden, want voldoet uiteindelijk niet aan mijn wensen en grote verbouwing kan ik (nog) niet betalen. Maar goed het was pas de eerste. Geeft iig beeld van hoe ik het hebben wil.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173907396
Ik heb zelf ook een hulpvraag. Net een nogal grote pot muesli gemaakt. Hoe zorg ik dat ik die niet voor de lunch leeggegeten heb?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173907459
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:18 schreef borisz het volgende:

[..]

Ba. Inmiddels vrijstelling voor inleiding informatiekunde, statistiek en wiskunde-vakken ook binnen. :+. Ik weet niet of ik de hele bachelor ga doen, maar ga wel voor de propedeuse. :). En ik neem er ook de tijd voor.

Hoewel het afmaken we wel een stuk makkelijker is geworden omdat ook al de vrije ruimte vrijgesteld is.

Reden van studie: Ik vind het interessant en omdat het kan :+. (Nog niet) voor werk, maar wellicht kan het nog eens nuttig zijn bij wat de toekomst brengen zal.
Ha good for you! :Y Ik snap dat helemaal! Ik zou best mijn geld willen verdienen met het volgen van studies, lijkt me geweldig :7
En handig die vrijstellingen. Zag dat ik bij een eventuele ba cultuurwetenschappen ook automatisch vrijstelling krijg voor de vrije ruimte en academisch schrijven :+ dus mocht het ooit zo ver komen.. ;)
pi_173907495
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:27 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb zelf ook een hulpvraag. Net een nogal grote pot muesli gemaakt. Hoe zorg ik dat ik die niet voor de lunch leeggegeten heb?
Eh...weggooien :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_173907537
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Zeg, ga je nou een beetje zitten cognitief-therapieën zonder stoornis? }:|
:D

Ik onderhandelde over dat ik niet twee dagen werkervaringsuren (dus onbetaald) als tweede behandelaar wil doen zonder dat ik zicht heb op een vaste plek (betaald) op deze behandelgroep in mijn eentje.
Uiteindelijk waren we het snel eens (ben blij met de uitkomst), maar ondertussen geeft ze me het gevoel dat ik blij moet zijn met de mogelijkheid om ervaring op te kunnen doen en dat ik een ondankbaar wicht ben als ik hier moeilijk over doe*.

*dat is welk gevoel ik heb, dus staat los van haar bedoelingen

@minilot: dit was telefonisch :+ face toch face zou ik fijner vinden.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173907549
Buiten O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173907583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Of accepteer "gewoon" dat de stress er is en dat deze lichamelijke gevolgen heeft. Een beetje manager zal er voordeel uit proberen te halen. Niet toestaan. Ook mét rood traanhoofd en hakkelend kun je jouw argumenten brengen en verdedigen.
Ja, goed punt. Achteraf bedacht ik me ook dat ik trots mag zijn dat ik dit gesprek niet heb vermeden. Mag wel iets milder naar mezelf zijn :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 21 september 2017 @ 11:41:25 #224
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173907602
Ik snap gewoon niet waarom mensen altijd allerlei verhullende termen moeten bedenken en niet gewoon kunnen accepteren dat ze oud zijn of gestoord of dik of zwart of weet ik veel. Ik doe daar in ieder geval niet aan mee. Als iets niet leuk is, wordt het niet beter door er een ander, mooier etiket te plakken dat niemand begrijpt. Totdat dat weer negatief is en er weer een nieuwe term bedacht moet worden. Doe wat aan de perceptie, aan de negativiteit ipv aan de terminologie.
  donderdag 21 september 2017 @ 11:45:07 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173907659
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:13 schreef RobinOok het volgende:
Ik was/ben 100% serieus.

[..]

Zal dan wel weer het verkeerde voorbeeld zijn, maar ik meen mij te herinneren dat rijke Amerikaanse troela's insuline gebruiken om lekker makkelijk af te vallen.
Nee zeker geen insuline, wel schildklierhormonen. Ook niet zo'n handig plan trouwens op lange termijn, maar goed, dat zal ze waarschijnlijk een zorg zijn
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173907727
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:41 schreef RobinOok het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom mensen altijd allerlei verhullende termen moeten bedenken en niet gewoon kunnen accepteren dat ze oud zijn of gestoord of dik of zwart of weet ik veel. Ik doe daar in ieder geval niet aan mee. Als iets niet leuk is, wordt het niet beter door er een ander, mooier etiket te plakken dat niemand begrijpt. Totdat dat weer negatief is en er weer een nieuwe term bedacht moet worden. Doe wat aan de perceptie, aan de negativiteit ipv aan de terminologie.
Doe eens een voorbeeld?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173907755
Minilot, dat lijkt me erg vervelend. Ik herken in mindere mate. Een vriendin (tevens psycholoog) opperde laatst om Ritalin te nemen in deze rommelige en veeleisende tijd (begin eerste baan). Ik vind het daar niet heftig genoeg voor.

Zit het je vooral op je werk echt in de weg? Dan zou ik het daar bespreken, zodat je zelf wat meer lucht krijgt. Een half jaar geleden ging het mij niet zo lekker en vergat ik veel afspraken. Ik vond dat enorm rot, en niets leek te helpen (alarmen, agenda's enz). Toen ik het besproken had ging het direct wat beter omdat ik er zelf toen wat relaxter in stond.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173907822
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:37 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

:D

Ik onderhandelde over dat ik niet twee dagen werkervaringsuren (dus onbetaald) als tweede behandelaar wil doen zonder dat ik zicht heb op een vaste plek (betaald) op deze behandelgroep in mijn eentje.
Uiteindelijk waren we het snel eens (ben blij met de uitkomst), maar ondertussen geeft ze me het gevoel dat ik blij moet zijn met de mogelijkheid om ervaring op te kunnen doen en dat ik een ondankbaar wicht ben als ik hier moeilijk over doe*.

*dat is welk gevoel ik heb, dus staat los van haar bedoelingen

@minilot: dit was telefonisch :+ face toch face zou ik fijner vinden.
Los van dat gevoel is het heel fijn dat je iets overeengekomen bent en je aan het werk kunt!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173907893
Weer voldoende bijgelezen in de SC om de rest van de dag te laten sudderen in mijn hoofd.

Via een linkje in een artikel van de Correspondent kwam ik bij een oud docent terecht, klikte op zijn link en had een heel college waar ik (ook) weer wat meekan.

Straks de verwoekerde voortuin eens uitmesten: van alles kortzetten voordat het gaat sneeuwen.

Heleboel :* :* :* voor die en gene en aspec. voor de moeder van de blije Tweejarige, voor de 10-jarige Sam en mini in het bijzonder. w/

Edit: en Lot _O_
  donderdag 21 september 2017 @ 11:58:59 #230
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173907944
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld?
Ik wilde er met mijn laatste reactie liever een punt achter zetten. Een taboe doorbreek je niet door steeds andere woorden te verzinnen. Dat is het enige wat ik zeg/vindt.

Als ik griep heb ben ik ziek. Dat ik niet zo ziek ben als van der Laan maakt niet dat ik niet ziek ben.
pi_173908056
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Los van dat gevoel is het heel fijn dat je iets overeengekomen bent en je aan het werk kunt!
Ja, dat is absoluut geweldig :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173908167
Wat is lekker om als groente bij no butter chicken van kayotic te eten? Een salade of iets anders?

Hebben jullie überhaupt een soort basissalade die bij dat soort oosterse smaken past?
Bij Italiaanse gerechten zou ik een variatie op een caprese doen bijvoorbeeld. Ik heb dus altijd wel een basis in mijn hoofd waarmee ik kan variëren. Maar bij een ander type gerechten vind ik dat veel lastiger.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173908236
Goed dat je dan inderdaad tóch gewoon stoer bent geweest en gebeld hebt Lot! En pffrt, twee hele werkdagen onbetaald maar wél met zoveel verantwoordelijkheid - ik kan me voorstellen dat je daar wel even een punt van maakt! :Y

quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:56 schreef AnneX het volgende:
En een dikke :* voor jou terug dan! Wat voor 'college' van een oud-collega, nieuwsgierig als ik ben? Linkje? :)
Succes met de voortuin!
Let me see you stripped down to the bone
pi_173908265
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:15 schreef Lot_1 het volgende:
Wat is lekker om als groente bij no butter chicken van kayotic te eten? Een salade of iets anders?

Hebben jullie überhaupt een soort basissalade die bij dat soort oosterse smaken past?
Bij Italiaanse gerechten zou ik een variatie op een caprese doen bijvoorbeeld. Ik heb dus altijd wel een basis in mijn hoofd waarmee ik kan variëren. Maar bij een ander type gerechten vind ik dat veel lastiger.
Ow ...ik heb pauze en lees: boontjes ...sperzieboontjes.
En de no butter chicken van Kay :Y) ^O^

Kay is helemaal niet actief meer ?!

Voor mini en andere geinteresseerden ? http://www.ergoyou.info/ergoYou/home.html
Gister sprak ik iemand, die op een operatiewachtlijst staat voor 6 maanden.
De info die ik hier (her) las, sluit aan bij wat ik haar adviseerde.
Bevestiging is altijd prettig.
pi_173908276
Ik was eergister in de speeltuin hier om de hoek met T. Op eens spreekt een vrouw mij aan. Bleek dat een oud-teamgenootje te zijn uit mijn tijd in Maastricht, 10 jaar geleden. Ze woont nu hier om de hoek en heeft een kind dat een half jaar jonger is dan T. Dat was echt heel erg vreemd!
pi_173908292
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:49 schreef Lot_1 het volgende:
Minilot, dat lijkt me erg vervelend. Ik herken in mindere mate. Een vriendin (tevens psycholoog) opperde laatst om Ritalin te nemen in deze rommelige en veeleisende tijd (begin eerste baan). Ik vind het daar niet heftig genoeg voor.

Zit het je vooral op je werk echt in de weg? Dan zou ik het daar bespreken, zodat je zelf wat meer lucht krijgt. Een half jaar geleden ging het mij niet zo lekker en vergat ik veel afspraken. Ik vond dat enorm rot, en niets leek te helpen (alarmen, agenda's enz). Toen ik het besproken had ging het direct wat beter omdat ik er zelf toen wat relaxter in stond.
Neuh, op mijn werk zit het niet zo in de weg. Ik heb na jaren van werkgerelateerde ellende niet voor niks bewust gekozen voor een baan die én een fikse tik onder mijn niveau is én waarbij geen enkele vorm van planning en administratie van mij wordt verwacht. Ik manage onze helpdesk op inhoudelijke wijze, maar ik 'regel' niks. Dat scheelt momenteel enorm: ik kan gewoon aan de slag met de acute zaken die op mijn pad komen en onmiddelijke actie vergen - vooruitdenken lukt me op dit moment voor geen meter en hoeft gelukkig ook niet.

Thuis is het wat lastiger, want er moet natuurlijk het één en ander geregeld worden de komende maanden. Gelukkig sta ik er niet alleen voor en doe ik het goed met duidelijke instructies van mijn lief voor dingen die moeten gebeuren. Alleen zijn dagen alleen thuis momenteel een drama omdat ik he-le-maal niks voor elkaar krijg in mijn eentje, maar ik heb dat maar gewoon geaccepteerd als een vermoedelijk tijdelijke terugval en ik maak me er maar simpelweg niet te druk over. :)

Overigens is men op mijn werk gewoon op de hoogte hoor. Sowieso, iedereen die me wat beter kent, merkt al snel dat ik wat dingen heb die niet helemaal doorsnee zijn en ik ben daar zelf ook gewoon duidelijk over. Verwachtingsmanagement enzo. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 21-09-2017 12:32:53 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_173908336
Helpt een todo lijstje per dag niet en afstrepen?
Ik had zelfs een klapper naast mijn bed 's morgens zodat ik wist welke dag het was, in mijn ongestructureerde tijden.

Jagar ! en nou ga je verhuizen. (8> Leuke verrassing desondanks.
pi_173908364
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:29 schreef AnneX het volgende:
Helpt een todo lijstje per dag niet en afstrepen?
Louter als een ander, bijvoorbeeld mijn lief, een lijstje maakt. Ik krijg dat zelf op dit moment namelijk voor geen meter voor elkaar: geen enkel zicht op wat voor dingen handig zijn om op een dag te doen en in welke volgorde ik dat het beste kan doen.

De Google Agenda op mijn telefoon scheelt overigens wel stevig met vroegah: het voorkomt tot dusver al te grote rokende puinhopen. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173908406
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:58 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik wilde er met mijn laatste reactie liever een punt achter zetten. Een taboe doorbreek je niet door steeds andere woorden te verzinnen. Dat is het enige wat ik zeg/vindt.

Als ik griep heb ben ik ziek. Dat ik niet zo ziek ben als van der Laan maakt niet dat ik niet ziek ben.
Als dit nog steeds over de stoornis gaat:
Daar heeft dit niks mee te maken. Er is gewoon een afspraak/gebruik dat een stoornis een stoornis is als ie in de DSM voorkomt. En anders niet. Dat kun je stom vinden of eufemistisch of gestoord wat dan ook, maar dat is nou eenmaal hoe het woord gebruikt wordt. In elk geval in de context van de GGZ. Toevallig zitten hier nogal veel mensen met werk of opleiding in die context.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173908480
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:15 schreef Lot_1 het volgende:
Wat is lekker om als groente bij no butter chicken van kayotic te eten? Een salade of iets anders?

Hebben jullie überhaupt een soort basissalade die bij dat soort oosterse smaken past?
Bij Italiaanse gerechten zou ik een variatie op een caprese doen bijvoorbeeld. Ik heb dus altijd wel een basis in mijn hoofd waarmee ik kan variëren. Maar bij een ander type gerechten vind ik dat veel lastiger.
Als je in je dressing sojasaus, citroen/limoen en chilisaus doet, wordt het sowieso lekker oostersig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173908536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:25 schreef minilot het volgende:

Thuis is het wat lastiger, want er moet natuurlijk het één en ander geregeld worden de komende maanden.
Dat het handig is om een en ander klaar te hebben voor de baby snap ik, maar het valt mee hoeveel daarvan noodzakelijk is toch? Of is het onderscheid daarin ook lastig te maken?
Het meest essentiële (tof behang) is in elk geval al besteld ;)

quote:
Gelukkig sta ik er niet alleen voor en doe ik het goed met duidelijke instructies van mijn lief voor dingen die moeten gebeuren. Alleen zijn dagen alleen thuis momenteel een drama omdat ik he-le-maal niks voor elkaar krijg in mijn eentje, maar ik heb dat maar gewoon geaccepteerd als een vermoedelijk tijdelijke terugval en ik maak me er maar simpelweg niet te druk over. :)
goed zo ^O^
quote:
Overigens is men op mijn werk gewoon op de hoogte hoor. Sowieso, iedereen die me wat beter kent, merkt al snel dat ik wat dingen heb die niet helemaal doorsnee zijn en ik ben daar zelf ook gewoon duidelijk over. Verwachtingsmanagement enzo. ;)
ja, dat scheelt dus heel veel :Y fijn dat je werk goed bij je past, ook in dit opzicht!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173908538
Geen 'standaard' Aziatische bijgerechten/salades hier omdat het nogal wat scheelt of je, zeg, iets Koreaans, iets Chinees of iets Indiaas maakt.

Bij de (no) butter chicken zou ik iets passends doen als spinazie met paneer ofzo :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173908551
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:42 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Het meest essentiële (tof behang) is in elk geval al besteld ;)
Dit vat het wel aardig samen ja! ;) :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_173908553
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als je in je dressing sojasaus, citroen/limoen en chilisaus doet, wordt het sowieso lekker oostersig.
thanks, naar dit soort tips ben ik inderdaad op zoek.
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 21 september 2017 @ 12:44:39 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908571
Mini, heb je (beetje normale) mensen met kinderen in je omgeving die beetje advies kunnen geven in wat geregeld moet worden en wat qua spullen handig is en wanneer?
Ik heb nogal wat rondgevraagd, want vind het maar onoverzichtelijk en moeilijk concreet te maken voor mezelf destijds. En ik vond dat enorm helpen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173908619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:42 schreef minilot het volgende:
Geen 'standaard' Aziatische bijgerechten/salades hier omdat het nogal wat scheelt of je, zeg, iets Koreaans, iets Chinees of iets Indiaas maakt.

Bij de (no) butter chicken zou ik iets passends doen als spinazie met paneer ofzo :)
oh, dat komt goed uit, want ik heb spinazie over. Heb je een fijn recept?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173908647
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:44 schreef Molo het volgende:
Mini, heb je (beetje normale) mensen met kinderen in je omgeving die beetje advies kunnen geven in wat geregeld moet worden en wat qua spullen handig is en wanneer?
Neuh, niet zo. Vrijwel geen mensen met kinderen in mijn omgeving en de paar mensen die er wél zijn pakken dingen heel anders aan dan wat wij voor ogen hebben. Wat prima is, maar je hebt er dan dus niet zoveel aan. :)

Ik ga tzt uit van een zeer minimalistisch lijstje van basisbenodigdheden dat ik op Kiiind vond voor spullen voor de eerste paar weken, verder moet er ergens de komende weekend of dat erna gewoon een keer een ledikantje komen en iets waar kleertjes ingestopt kunnen worden en verder wou ik het kopen van meuk vooraf maar zoveel mogelijk beperken en er vanuit gaan dat ik dingen die ik tóch handig blijk te vinden gewoon op dat moment wel alsnog kan kopen. :)

Dingen die ik verder niet weet vraag ik gewoon aan mijn relaxte verloskundige, die is heel jofel. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_173908665
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:48 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

oh, dat komt goed uit, want ik heb spinazie over. Heb je een fijn recept?
Deze is lekker! :9 https://www.theguardian.c(...)er-vegetarian-indian
Let me see you stripped down to the bone
pi_173908703
Voor de lieve mensen hier die nu met allerlei adviezen komen: het is tot dusver niet nodig hoor, alles loopt op zich verder wel prima en ik heb het idee dat het ook qua baby allemaal wel hartstikke snor zit straks. Ik maak me geen zorgen. :)

Ik vond het vooral opvallend dat ik nu ik zwanger ben voor het eerst in lange tijd weer loeiharde AD(H)D-symptomen heb, op een niveau dat ik jarenlang niet meer heb ervaren. Maar ik weet hoe ik ermee om moet gaan. :Y
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 12:54:47 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908705
Dat klopt zeker hoor, wat dat betreft is een fijne verloskundige écht wel heel erg gewenst en verder kun je in principe alles nog een avond van tevoren op bol.com bestellen ofzo.
Een baby heeft ook echt niet gek veel nodig, en jullie doen het vast prima.

Ik vond OUD soms heel fijn voor praktische tips/informatie, maar je moet wel vrij veel schiften zeg maar. Je kunt jezelf er echt gek mee maken helaasch, zeker in hormonale dwarreltoestand. En dat is fijn om te kunnen missen zeg maar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 september 2017 @ 12:57:15 #251
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_173908732
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:54 schreef Molo het volgende:
Dat klopt zeker hoor, wat dat betreft is een fijne verloskundige écht wel heel erg gewenst en verder kun je in principe alles nog een avond van tevoren op bol.com bestellen ofzo.
Een baby heeft ook echt niet gek veel nodig, en jullie doen het vast prima.

Ik vond OUD soms heel fijn voor praktische tips/informatie, maar je moet wel vrij veel schiften zeg maar. Je kunt jezelf er echt gek mee maken helaasch, zeker in hormonale dwarreltoestand. En dat is fijn om te kunnen missen zeg maar.
Prenatal richt zich dan ook vooral op die hormonale toestand :P. "Jullie willen toch wél het beste voor jullie kind?". In Amersfoort moet je ook via de Prenatal naar buiten als je bij de verloskundige bent geweest. Dat is pas een smerige verkoop techniek.
pi_173908794
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:57 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

In Amersfoort moet je ook via de Prenatal naar buiten als je bij de verloskundige bent geweest. Dat is pas een smerige verkoop techniek.
Jezus, dat is echt schandalig! :D

Gelukkig tot nu toe helemaal geen last van dat soort invloeden. Babyneedz: veilige plek om te slapen, eten, voorraad luiers, stapeltje kleren in de winter. Al het andere is optioneel. Ik ben voornemens dat vol te houden. :+
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 13:01:34 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908802
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:57 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Prenatal richt zich dan ook vooral op die hormonale toestand :P. "Jullie willen toch wél het beste voor jullie kind?". In Amersfoort moet je ook via de Prenatal naar buiten als je bij de verloskundige bent geweest. Dat is pas een smerige verkoop techniek.
Ja dat heb ik weleens gelezen ja, dat die bereikbaar is via de winkel :')
Vaag

Ik vond/vind die winkel nog steeds tenenkrommend dus geen last van gehad daar.
En gelukkig sowieso niet al te gek veel overbodige dingen

Iedereen verklaarde ons voor gek voor twee isofix standaarden in de auto (twee auto's hier), maar dat komt meermaals per week van pas hier dus nul spijt van. En verkopen we wel weer als we er klaar mee zijn over paar maanden.

Keep it simple, gaat prima dan vaak joh *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173908820
Waar koop je eigenlijk paneer?
Spoilers!
  donderdag 21 september 2017 @ 13:04:21 #255
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_173908836
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:01 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat heb ik weleens gelezen ja, dat die bereikbaar is via de winkel :')
Vaag

Ik vond/vind die winkel nog steeds tenenkrommend dus geen last van gehad daar.
En gelukkig sowieso niet al te gek veel overbodige dingen

Iedereen verklaarde ons voor gek voor twee isofix standaarden in de auto (twee auto's hier), maar dat komt meermaals per week van pas hier dus nul spijt van. En verkopen we wel weer als we er klaar mee zijn over paar maanden.

Keep it simple, gaat prima dan vaak joh *O*
Jup :).

Genoeg mensen die na 10 weken al een kinderkamer shoppen :+. De levertijden zijn echt niet zodanig dat je kind jaren zonder bed hoeft.

Dat wat Minilot zegt zal hier ook gebeuren. Essentiele dingen, check. De rest? bekijk het maar. De kamer is leeg waar de kinder kamer moet komen. Desnoods een week of 3 van te voren naar de IKEA en gaan. Don't care :).
  donderdag 21 september 2017 @ 13:04:43 #256
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173908839
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er is gewoon een afspraak/gebruik dat een stoornis een stoornis is als ie in de DSM voorkomt. En anders niet. Dat kun je stom vinden of eufemistisch of gestoord wat dan ook, maar dat is nou eenmaal hoe het woord gebruikt wordt. In elk geval in de context van de GGZ. Toevallig zitten hier nogal veel mensen met werk of opleiding in die context.
Ik beweer ook echt helemaal niks anders. :? Integendeel, het is exact wat ik steeds zeg.
Het gaat alleen maar langs elkaar heen hier. :{
Vandaar dat het me beter lijkt het er maar bij te laten.
  donderdag 21 september 2017 @ 13:04:51 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908845
Toko? Één keer zelfgemaakt, maar niet stevig genoeg.
Vond de smaak wel lekker dus ben ook wel benieuwd :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173908847
Vanavond trouwens paddestoelenfeestje.. Gegrillde koningsoesterzwammen omwikkeld met boerenkaas en salie en naast elkaar in een ovenschaal gelegd. Die ragout van paddestoelen en uien met port van vanmorgen, daar heb ik nog veel meer van gemaakt en daarmee heb ik de rolletjes toegedekt en dat wordt één borrelende, paddestoelige ovenschotel vanavond. Stokbrood erbij en yay!
#herfst
Wat eten jullie eigenlijk vanavond? Ook iets najaarsachtigs?
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 13:05:56 #259
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_173908859
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:04 schreef minilot het volgende:
Vanavond trouwens paddestoelenfeestje.. Koningsoesterzwammen omwikkeld met boerenkaas en salie en naast elkaar in een ovenschaal gelegd. Die ragout van paddestoelen en uien met port van vanmorgen, daar heb ik nog veel meer van gemaakt en daarmee heb ik de rolletjes toegedekt en dat wordt één borrelende, paddestoelige ovenschotel vanavond. Stokbrood erbij en yay!
#herfst
Wat eten jullie eigenlijk vanavond? Ook iets najaarsachtigs?
Courgettesoep of tomatensoep :+.
  donderdag 21 september 2017 @ 13:08:39 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908901
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:04 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Jup :).

Genoeg mensen die na 10 weken al een kinderkamer shoppen :+. De levertijden zijn echt niet zodanig dat je kind jaren zonder bed hoeft.

Dat wat Minilot zegt zal hier ook gebeuren. Essentiele dingen, check. De rest? bekijk het maar. De kamer is leeg waar de kinder kamer moet komen. Desnoods een week of 3 van te voren naar de IKEA en gaan. Don't care :).
Ja zeker prima dat hoor :Y
Mensen en winkeliers maken je gek. Mijn zusje was aan het flippen dat we moesten opschieten met de kinderwagen, vervolgens was dat ding met twee weken levertijd in huis en heeft nog vier maanden op zolder gestaan :')

Tevens valt me net op dat Tommie van Sesamstraat een vergiet op zijn hoofd heeft. Pastafarian _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 september 2017 @ 13:08:40 #261
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173908902
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:50 schreef minilot het volgende:

Dingen die ik verder niet weet vraag ik gewoon aan mijn relaxte verloskundige, die is heel jofel. ^O^

Kraamhulp krijg je toch ook?
Die is er volgens ook voor het organiseren en orde houden.
Komt goed.
  donderdag 21 september 2017 @ 13:09:33 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908919
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:04 schreef minilot het volgende:
Vanavond trouwens paddestoelenfeestje.. Gegrillde koningsoesterzwammen omwikkeld met boerenkaas en salie en naast elkaar in een ovenschaal gelegd. Die ragout van paddestoelen en uien met port van vanmorgen, daar heb ik nog veel meer van gemaakt en daarmee heb ik de rolletjes toegedekt en dat wordt één borrelende, paddestoelige ovenschotel vanavond. Stokbrood erbij en yay!
#herfst
Wat eten jullie eigenlijk vanavond? Ook iets najaarsachtigs?
nou, bij deze zoiets dus :9~ :9~ :9~

Ik twijfelde nog maar dit klinkt goed :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 september 2017 @ 13:09:57 #263
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173908924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waar koop je eigenlijk paneer?
Indiase toko of biologische winkel. Ecoplaza of zo.
pi_173908939
Ik vond het fijn om alles voor de eerste paar weken in huis te hebben. Genoeg kleertjes, luiers, een badje en dat soort dingen. De rest was allemaal bijzaak. Zo'n kindje heeft echt niets nodig. We hebben alles van T bewaard, dus voor kind nr. 2 hebben we weinig nieuws nodig, denk ik. Maar goed, dat duurt sowieso nog heeeeeeel lang. Eerst maar eens verhuizen.
  donderdag 21 september 2017 @ 13:13:41 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173908990
Ik ga vanavond de box eens opruimen denk ik, al weken niet meer gebruikt.
Weer even iets meer ruimte ook weer hier :)

Jagär, wanneer staat de verhuizing gepland? Hebben jullie al een woning?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 september 2017 @ 13:15:03 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173909011
Ik vind salie trouwens wel altijd heel heftig dus ik snipper het dan. Eet jij de hele blaadjes Mini?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173909118
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Jezus, dat is echt schandalig! :D

Gelukkig tot nu toe helemaal geen last van dat soort invloeden. Babyneedz: veilige plek om te slapen, eten, voorraad luiers, stapeltje kleren in de winter. Al het andere is optioneel. Ik ben voornemens dat vol te houden. :+
Ik zag trouwens gisteren op de site van Bonprix (volgens mij) iets waarbij ik meteen aan jou moest denken. Voornamelijk omdat jij altijd onder dekentjes en zo zit (en waarschijnlijk ook in bed warm gekleed bent). Voor 's nachts een voedingspyama. ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_173909280
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:04 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik beweer ook echt helemaal niks anders. :? Integendeel, het is exact wat ik steeds zeg.
Het gaat alleen maar langs elkaar heen hier. :{
Vandaar dat het me beter lijkt het er maar bij te laten.
Nou ja, nee, je zei iets anders. Maar aangezien je dat zelf niet inzien: laat maar idd :D
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 september 2017 @ 13:32:49 #269
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_173909329
Gelukkig is het niet net OUD hier. :').

Straks vliegen. 45 minuten overstaptijd. Natuurlijk nooit te doen, maar ja.
pi_173909352
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:32 schreef Kreator het volgende:
Straks vliegen. 45 minuten overstaptijd. Natuurlijk nooit te doen, maar ja.
Gewoon hollen!
Op de heenweg ook al een krappe overstap, toch? Je hebt kunnen oefenen. :+ Goede reis terug!
Let me see you stripped down to the bone
pi_173909368
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:15 schreef Molo het volgende:
Ik vind salie trouwens wel altijd heel heftig dus ik snipper het dan. Eet jij de hele blaadjes Mini?
Ja, ik eet de hele blaadjes. Ik moet wel, anders bestaat de hele straat binnen een mum van tijd uit onze saliestruik.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173909395
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 21 september 2017 @ 13:37:52 #273
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_173909422
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:30 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou ja, nee, je zei iets anders. Maar aangezien je dat zelf niet inzien: laat maar idd :D
Ja, echt niet. }:|
pi_173909458
quote:
9s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:32 schreef Kreator het volgende:
Gelukkig is het niet net OUD hier. :').

Straks vliegen. 45 minuten overstaptijd. Natuurlijk nooit te doen, maar ja.
Ligt eraan waar. Meeste airports in VS lukt dat wel (probeer als het nog lukt) vooraan in het vliegtuig te gaan zitten.
Transits met zo'n korte overstap mogen niet aangeboden worden als het niet mogelijk is, is mij altijd verteld.
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer donderdag 21 september 2017 @ 13:42:00 #275
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_173909501
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ligt eraan waar. Meeste airports in VS lukt dat wel (probeer als het nog lukt) vooraan in het vliegtuig te gaan zitten.
Transits met zo'n korte overstap mogen niet aangeboden worden als het niet mogelijk is, is mij altijd verteld.
Klopt. Heenweg was 1:15 en nét gered door keihard rennen en voorrang vragen.
Nu half uur minder tijd. :').
Zit al redelijk vooraan en is klein vliegtuig. Nationaal naar internationaal overstappen betekent wel complete vliegveld door.

We gaan het meemaken.
pi_173909513
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja zeker prima dat hoor :Y
Mensen en winkeliers maken je gek. Mijn zusje was aan het flippen dat we moesten opschieten met de kinderwagen, vervolgens was dat ding met twee weken levertijd in huis en heeft nog vier maanden op zolder gestaan :')

Tevens valt me net op dat Tommie van Sesamstraat een vergiet op zijn hoofd heeft. Pastafarian _O_
Wij kregen een knetterdure van de schoonouders. Kind heeft er 10x in gelegen, kind 2 nog minder.
Draagdoeken/dragers FTW.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173909553
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klopt. Heenweg was 1:15 en nét gered door keihard rennen en voorrang vragen.
Nu half uur minder tijd. :').
Zit al redelijk vooraan en is klein vliegtuig. Nationaal naar internationaal overstappen betekent wel complete vliegveld door.

We gaan het meemaken.
Zelfde airport als heen? Dan weet je de weg :P Succes. Is het een leuke plaats mocht het niet lukken?
We have far more in common than that which devides us..
pi_173909566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:37 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, echt niet. }:|
Je bedoelde het ongetwijfeld niet.

Vet lekker, je Sichuan spitskool ^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173910098
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klopt. Heenweg was 1:15 en nét gered door keihard rennen en voorrang vragen.
Nu half uur minder tijd. :').
Dit zag je natuurlijk niet aankomen tijdens het boeken.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_173910122
quote:
Mag ik mee?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_173910143
quote:
17s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:14 schreef mjan het volgende:

[..]

Mag ik mee?
Mjan hoort 'ijsje'! :D Jawel!
Let me see you stripped down to the bone
pi_173910283
Oeh ijsjesmeet? :+ (ik ben morgen 18:45 klaar en zit letterlijk om de hoek bij die ijstoko :P :+)
pi_173910387
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:21 schreef Memento-Mori het volgende:
Oeh ijsjesmeet? :+ (ik ben morgen 18:45 klaar en zit letterlijk om de hoek bij die ijstoko :P :+)
Ja, en een goeie dat het is! :9
Al is ons mjan natuurlijk uitermate kritisch, dus wellicht krijgen we wel een hoop hoon over ons heen. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173910429
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:27 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, en een goeie dat het is! :9
Al is ons mjan natuurlijk uitermate kritisch, dus wellicht krijgen we wel een hoop hoon over ons heen. :+
https://www.intelligentia.nl/ijs-deze-maand :9~
  donderdag 21 september 2017 @ 14:36:06 #285
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_173910629
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Klopt. Heenweg was 1:15 en nét gered door keihard rennen en voorrang vragen.
Nu half uur minder tijd. :').
Zit al redelijk vooraan en is klein vliegtuig. Nationaal naar internationaal overstappen betekent wel complete vliegveld door.

We gaan het meemaken.
Wat fijn dat ik me nu even verveel en dit lees.
Ik heb echt een prachtige mi nu O+ _O-
pi_173911106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 13:09 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Indiase toko of biologische winkel. Ecoplaza of zo.
Goede vraag en nog beter antwoord want de Ecoplaza zit hier om de hoek *O*

Bedankt voor het recept, mini!
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_173912088
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 14:36 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Wat fijn dat ik me nu even verveel en dit lees.
Ik heb echt een prachtige mi nu O+ _O-
Hallo! Hoe is het met jou en je roze huis?
Spoilers!
  donderdag 21 september 2017 @ 15:41:24 #288
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_173912148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hallo! Hoe is het met jou en je roze huis?
Goed! en hoe staat jouw huis ervoor? Eindelijk een bed?
En het is alweer bijna tijd voor kerst en dr Who versiering O+
pi_173912230
Ok, het is prachtig weer. Dat betekent ook dat de tokkieburen buiten zitten.

Nu heeft de tokkiebuurvrouw net ruzie gemaakt (natuurlkjk) en nu luistert ze zielige Nederlandstalige muziek. Zoals... Dre en Ali B die Zo verdomd alleen doen. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173912235
Oh, The Kelly Family *O* :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173912256
Dat vraagt om een deuntje! :D

Vergaderennnnnn nu. :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_173912281
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:46 schreef minilot het volgende:
Dat vraagt om een deuntje! :D

Vergaderennnnnn nu. :W
Oh, zo zielig die ;(

Het was/is Fall in love with an alien
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173912318
Oh ze heeft het album aangezet. En ze kan niet zo goed zingen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173912342
Oh, nvm, Danny de Munk nu.

Ik ga denk ik even een kogel door mn hoofd jassen. :W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_173912378
quote:
2s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh, zo zielig die ;(

Het was/is Fall in love with an alien
Fell. :P

Ik had ooit, heel vroeger, een beste vriendin die fanatiek Kelly Family-fan was. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_173913387
Is het stukgegaan door die Kellyliefde?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173913409
Trouwens, hoax. Jij doet niet aan vriendinnen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173913542
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:47 schreef Vanyel het volgende:
Trouwens, hoax. Jij doet niet aan vriendinnen.
Sinds die ene toen ik veertien was niet meer nee. :) Dat was de laatste.
Let me see you stripped down to the bone
pi_173913638
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2017 16:46 schreef Vanyel het volgende:
Is het stukgegaan door die Kellyliefde?
Nee. :D Zij werd heel christelijk, ik werd erg promiscue. :7
Klassiek geval van uit elkaar gegroeid. Was okee, nooit een hekel aan elkaar gekregen, is gewoon doodgebloed. Nu af en toe nog contact via Twitter. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_173913655
Mooie splitsing wel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_173913656
.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')