ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 18-09-2017 22:41:17 ]
Tijdens Stadskanaal onder Stoom 2017 was ook BSH-dieselloc 2454 van de partij om het 25-jarig bestaan van de STAR te vieren. Voor de loc waren het de eerste ritten voor het publiek.
Omdat de loc uit de 130 stuks tellende serie nog niet is toegelaten verliep het transport vanuit Haarlem per dieplader over de weg. Hier staat de trein klaar in Stadskanaal om als trein 3760 naar Musselkanaal te vertrekken.
Tijdens de laatste rit van het weekend naar Veendam ging het mis: loc 2454 ging bij Wildervank defect. Gelukkig bood de bij de tegentrein achteroplopende 2278 hulp en kon met 15 minuten vertraging Veendam alsnog bereikt worden. De 2454 schijnt inmiddels alweer gerepareerd te zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In het document Infrastructuurfonds wat net samen met de begroting van I&M online is gekomen benoemen ze de start van de realisatie van Eindhoven opstellen (valt onder PHS). Dit zal het emplacement aan de westzijde wel zijn, maar hoe gaan ze dit anders vormgeven vanaf het komende jaar? Goverman, weet jij daar meer van?
Op dinsdag 19 september 2017 15:31 schreef boriq het volgende: In het document Infrastructuurfonds wat net samen met de begroting van I&M online is gekomen benoemen ze de start van de realisatie van Eindhoven opstellen (valt onder PHS). Dit zal het emplacement aan de westzijde wel zijn, maar hoe gaan ze dit anders vormgeven vanaf het komende jaar? Goverman, weet jij daar meer van?
Dat betreft module 4? Dat bevindt zich nabij de Fuutlaan, helemaal aan de oostzijde
Op zondag 17 september 2017 18:50 schreef dennistd het volgende: Ja, ik snap de grap ook niet zo. Maar goed, typisch gevalletje: ik heb informatie maar deel die lekker niet en achteraf weet ik alles beter. Beetje kansloos...
Ik heb die info niet de wereld in gebracht. Iedereen dacht dat er een 6400 of andere NG-lok voor kwam, en gezien de connecties tussen SSN en DBC is een 6400 de grootste kans. En ja, ik heb niet geroepen dat er geen 6400 voor zou komen
Kwam in de buurt. De stoomdynamo die de elektra in de lok verzorgt, was uitgevallen en niet te repareren ter plaatse. Dit betekende dat er geen frontjes meer waren, geen ATB, geen GSM-R enz. Men mocht uiteindelijk met Rijden op Zicht / max 40km/h door naar Gouda, daar de trein leeg gemaakt en wederom met Rijden op Zicht / max 40km/h direct naar het depot ipv via Rotterdam Centraal.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Onderdeel van je meting is verificatie van de vergaarde data.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Je weet bijvoorbeeld niets over de niet-chipkaartreizen. En de verhoudingen tussen wel- en niet-chipkaartreizen in individuele treinen. Enz.. enz..
Valt dat niet weg in je foutmarge? Dat aandeel zal marginaal zijn denk ik?
Onderschat de gevolgen van al die Kruidvatkaartjes en print-at-home-acties van tegenwoordig niet. Treinen kunnen ramvol zitten, terwijl het van achter een scherm maar moeilijk te achterhalen is met welke treinen die mensen allemaal reizen.
Onderschat de gevolgen van al die Kruidvatkaartjes en print-at-home-acties van tegenwoordig niet. Treinen kunnen ramvol zitten, terwijl het van achter een scherm maar moeilijk te achterhalen is met welke treinen die mensen allemaal reizen.
Kruidvatkaartjes data heb je alleen globaal wat aan aangezien het voornamelijk weekendkaarten zijn, dan zit je met werkzaamheden die het vaak zeer moeilijk maken een knappe voorspelling te maken. Verder zijn het geen trajectgebonden kaarten, dat maakt het nog veel ingewikkelder om ze aan de juiste herkomst en bestemming te koppelen.
Kruidvatkaartjes data heb je alleen globaal wat aan aangezien het voornamelijk weekendkaarten zijn, dan zit je met werkzaamheden die het vaak zeer moeilijk maken een knappe voorspelling te maken. Verder zijn het geen trajectgebonden kaarten, dat maakt het nog veel ingewikkelder om ze aan de juiste herkomst en bestemming te koppelen.
Yep, dus heb je die ipsos-lui nodig om nauwkeuriger te bepalen hoe vol de treinen nou echt zitten.
Ja, natuurlijk. Inderdaad minder nauwkeurig dan doordeweeks omdat er meer variatie in zit. Maar het kan je helpen om geen ICM12 in te zetten als een drietje voldoende was geweest en andersom. Dat de data niet altijd even goed gebruikt wordt en men onvoldoende marge aanhoud voor de weekendonzekerheid (werkzaamheden, invloed van het weer) is iets wat achter de data aankomt.
Onderschat de gevolgen van al die Kruidvatkaartjes en print-at-home-acties van tegenwoordig niet. Treinen kunnen ramvol zitten, terwijl het van achter een scherm maar moeilijk te achterhalen is met welke treinen die mensen allemaal reizen.
input van rijdend personeel kan hierbij goed helpen
Je hoeft niet mee te werken, maar dan verlies je ook je klaagrecht op volle treinen. Net zoals dat je geen kritiek mag hebben op het kabinet als je niet stemt.
Op maandag 18 september 2017 18:24 schreef FredvZ het volgende: Mag toch hopen dat dat SimSig een zeer beperkte weergave van de werkelijkheid is. "Driver of 6B36 waiting at red signal N187" Maar vervolgens is er geen enkele manier om uit te zoeken wáár N187 dan wel mag wezen. Net zoals het een groot raadsel is waar een trein heen moet. Als op deze manier ook in de echte wereld de treinenloop geregeld moet worden snap ik wel dat het zo vaak mis gaat.
In het echt ken ik niet alle seinnummers uit mijn hoofd, maar als een machinist mij belt, zie ik al voor ik opneem zijn treinnummer op mijn telefoon staan. Dan weet ik vaak al meteen waar ik moet kijken op mijn scherm.
Daarnaast loopt een trein meestal voor de rode als er een storing is, of als ik zijn sein bewust niet heb bediend. Dan verwachtte ik het telefoontje dus al.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik heb die info niet de wereld in gebracht. Iedereen dacht dat er een 6400 of andere NG-lok voor kwam, en gezien de connecties tussen SSN en DBC is een 6400 de grootste kans. En ja, ik heb niet geroepen dat er geen 6400 voor zou komen
Waar was de grap dan? Wij wisten niet alles van te voren, dus dan doe je een aannames doen, en je zegt nu zelf ook dat een 6400 voor de hand zou liggen.
Verkeerde aanname, kan gebeuren. En ja, als je geen zin hebt om te roepen hoe het wel zit, prima, is je goed recht. Maar ga dan niet achteraf flauw lopen doen omdat we er naast zaten.
Waar was de grap dan? Wij wisten niet alles van te voren, dus dan doe je een aannames doen, en je zegt nu zelf ook dat een 6400 voor de hand zou liggen.
Verkeerde aanname, kan gebeuren. En ja, als je geen zin hebt om te roepen hoe het wel zit, prima, is je goed recht. Maar ga dan niet achteraf flauw lopen doen omdat we er naast zaten.
Over reizigers verwarren gesproken: Staat nu een 1100 in Rotterdam op spoor 9, met op de borden "IC Amsterdam".
De trein gaat niet verder en al helemaal niet naar Amsterdam. NS heeft echter verzuimd om "Niet instappen" op de borden te zetten, dus Jan en Alleman stapt in, in de verwachting in Amsterdam uit te komen.
Op woensdag 20 september 2017 10:10 schreef FredvZ het volgende: Over reizigers verwarren gesproken: Staat nu een 1100 in Rotterdam op spoor 9, met op de borden "IC Amsterdam".
De trein gaat niet verder en al helemaal niet naar Amsterdam. NS heeft echter verzuimd om "Niet instappen" op de borden te zetten, dus Jan en Alleman stapt in, in de verwachting in Amsterdam uit te komen.
Geen treinverkeer tussen Hoogeveen en Meppel. Bovenleiding is daar gesmolten doordat een snelschakelaar in een (overigens lege) ICMm in brand vloog ...
Op woensdag 20 september 2017 11:42 schreef Peterselieman het volgende: Geen treinverkeer tussen Hoogeveen en Meppel. Bovenleiding is daar gesmolten doordat een snelschakelaar in een (overigens lege) ICMm in brand vloog ...
Ehm, andersom. Bovenleiding was naar beneden gekomen en lag op de trein. Daarna ontstond brand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Daarnaast loopt een trein meestal voor de rode als er een storing is, of als ik zijn sein bewust niet heb bediend. Dan verwachtte ik het telefoontje dus al.
Een vraag hier op volgend. Ik sprak laatst met een Waalse machinist en die zei dat er geen communicatie is tussen mcn en trdl. Bij seinen staat een kastje waar ze naartoe kunnen lopen met daarin een telefoon.
Mijn vraag is: waarom belt een machinist bij een rood sein in NL gelijk met de trdl en wacht hij niet geduldig tot hij weer veilig wordt? Hij mag toch aannemen dat het sein met een reden rood is?