ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 18-09-2017 22:41:17 ]
Tijdens Stadskanaal onder Stoom 2017 was ook BSH-dieselloc 2454 van de partij om het 25-jarig bestaan van de STAR te vieren. Voor de loc waren het de eerste ritten voor het publiek.
Omdat de loc uit de 130 stuks tellende serie nog niet is toegelaten verliep het transport vanuit Haarlem per dieplader over de weg. Hier staat de trein klaar in Stadskanaal om als trein 3760 naar Musselkanaal te vertrekken.
Tijdens de laatste rit van het weekend naar Veendam ging het mis: loc 2454 ging bij Wildervank defect. Gelukkig bood de bij de tegentrein achteroplopende 2278 hulp en kon met 15 minuten vertraging Veendam alsnog bereikt worden. De 2454 schijnt inmiddels alweer gerepareerd te zijn.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In het document Infrastructuurfonds wat net samen met de begroting van I&M online is gekomen benoemen ze de start van de realisatie van Eindhoven opstellen (valt onder PHS). Dit zal het emplacement aan de westzijde wel zijn, maar hoe gaan ze dit anders vormgeven vanaf het komende jaar? Goverman, weet jij daar meer van?
Op dinsdag 19 september 2017 15:31 schreef boriq het volgende: In het document Infrastructuurfonds wat net samen met de begroting van I&M online is gekomen benoemen ze de start van de realisatie van Eindhoven opstellen (valt onder PHS). Dit zal het emplacement aan de westzijde wel zijn, maar hoe gaan ze dit anders vormgeven vanaf het komende jaar? Goverman, weet jij daar meer van?
Dat betreft module 4? Dat bevindt zich nabij de Fuutlaan, helemaal aan de oostzijde
Op zondag 17 september 2017 18:50 schreef dennistd het volgende: Ja, ik snap de grap ook niet zo. Maar goed, typisch gevalletje: ik heb informatie maar deel die lekker niet en achteraf weet ik alles beter. Beetje kansloos...
Ik heb die info niet de wereld in gebracht. Iedereen dacht dat er een 6400 of andere NG-lok voor kwam, en gezien de connecties tussen SSN en DBC is een 6400 de grootste kans. En ja, ik heb niet geroepen dat er geen 6400 voor zou komen
Kwam in de buurt. De stoomdynamo die de elektra in de lok verzorgt, was uitgevallen en niet te repareren ter plaatse. Dit betekende dat er geen frontjes meer waren, geen ATB, geen GSM-R enz. Men mocht uiteindelijk met Rijden op Zicht / max 40km/h door naar Gouda, daar de trein leeg gemaakt en wederom met Rijden op Zicht / max 40km/h direct naar het depot ipv via Rotterdam Centraal.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Onderdeel van je meting is verificatie van de vergaarde data.
Sowieso onbegrijpelijk dat zij nog steeds nodig zijn nu alles met chipkaart gaat... Ipsos-data is onvolledig terwijl je met chipkaart-data alles binnen een seconde weet.
Je weet bijvoorbeeld niets over de niet-chipkaartreizen. En de verhoudingen tussen wel- en niet-chipkaartreizen in individuele treinen. Enz.. enz..
Valt dat niet weg in je foutmarge? Dat aandeel zal marginaal zijn denk ik?
Onderschat de gevolgen van al die Kruidvatkaartjes en print-at-home-acties van tegenwoordig niet. Treinen kunnen ramvol zitten, terwijl het van achter een scherm maar moeilijk te achterhalen is met welke treinen die mensen allemaal reizen.