Ehm, andersom. Bovenleiding was naar beneden gekomen en lag op de trein. Daarna ontstond brand.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Geen treinverkeer tussen Hoogeveen en Meppel. Bovenleiding is daar gesmolten doordat een snelschakelaar in een (overigens lege) ICMm in brand vloog ...
Maar da's geen 1100 in Rotterdam, maar een 1100 in Eindhoven.quote:Op woensdag 20 september 2017 11:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Cool! Een 1100 in de huidige reizigersdienst?
[ afbeelding ]
Een vraag hier op volgend.quote:Op woensdag 20 september 2017 09:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
.
Daarnaast loopt een trein meestal voor de rode als er een storing is, of als ik zijn sein bewust niet heb bediend. Dan verwachtte ik het telefoontje dus al.
zeker. De 1125 (zich uitend als 1122) van het spoorwegmuseum is zelfs rijvaardig. De overigen volgens mij nietquote:Op woensdag 20 september 2017 18:58 schreef derLudolf het volgende:
*fapje maakt*
Zijn er wel 1100's bewaard gebleven?
Oh, gaafquote:Op woensdag 20 september 2017 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. De 1125 (zich uitend als 1122) van het spoorwegmuseum is zelfs rijvaardig. De overigen volgens mij niet
https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1100_(elektrische_locomotief)
Jup. Gebeurt af en toe welquote:Op woensdag 20 september 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, gaaf
Worden wel eens loc+rijtuigen ingezet voor de heimwee express? Of staan ze gewoon rijvaardig te wezen?
quote:Op woensdag 20 september 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh, gaaf
Worden wel eens loc+rijtuigen ingezet voor de heimwee express? Of staan ze gewoon rijvaardig te wezen?
Heel simpel: omdat het zo in het handboek staatquote:Op woensdag 20 september 2017 18:59 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Een vraag hier op volgend.
Ik sprak laatst met een Waalse machinist en die zei dat er geen communicatie is tussen mcn en trdl. Bij seinen staat een kastje waar ze naartoe kunnen lopen met daarin een telefoon.
Mijn vraag is: waarom belt een machinist bij een rood sein in NL gelijk met de trdl en wacht hij niet geduldig tot hij weer veilig wordt? Hij mag toch aannemen dat het sein met een reden rood is?
omdat Ziggy waarschijnlijk ligt te pittenquote:Op woensdag 20 september 2017 20:40 schreef b2py het volgende:
Oke, dat is prima maar wat is de achterliggende reden voor deze regel?
Ironisch, in de NS App kan ik vrij accuraat zien waar de trein is en hoe hard die rijdt, en ProRail kan dat niet.quote:Op woensdag 20 september 2017 20:39 schreef MTL het volgende:
[..]
Heel simpel: omdat het zo in het handboek staat
Edit: zonder gekheid, maar nog naar een kastje lopen om te telefoneren? Wij hebben zelfs op de spoormobiel een app met alle telefoonnummers van de trein, zodat we ten alle tijden de treindienstleiders kunnen bereiken, ook als de GSM-R installatie het niet meer doet.
En als reden dat je gaat bellen: je wilt graag zo snel mogelijk weer verder. Vaak staat er een andere trein voor, maar in andere gevallen krijg je nog geen veilig omdat de treindienstleider je een aanwijzing wil geven. De treindienstleider ziet enkel dat je in een bepaald blok staat, maar niet of je stil staat. Aangezien je in 40 km/u-gebied de GSM-R niet mag bedienen (risico om door rood te rijden), moet de treindienstleider dan wachten tot de trein stil staat om de aanwijzing door te geven.
Daarnaast moet je als machinist de reizigers informeren. Tegenwoordig worden die al na één minuutje ongerust en staan er op om de reden te weten. Ook daarvoor bel ik even.
En soms dan kan de rijweg even niet automatisch ingesteld worden en moet de treindienstleider dat handmatig doen (wisselstoring, dan moet daar indien mogelijk omheen gewerkt worden). Ook dan kan een belletje dat proces soms even bespoedigen omdat de treindienstleider soms zoiets even niet in de gaten heeft omdat hij/zij ergens anders op de lijn problemen heeft.
Vanavond iemand gesproken die er bij was, en de draad is toch doorgebrand door een defecte snelschakelaar.quote:Op woensdag 20 september 2017 15:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm, andersom. Bovenleiding was naar beneden gekomen en lag op de trein. Daarna ontstond brand.
Meestal hebben we die informatie ook niet nodig. En als er iets aan de hand is, krijg ik de mcn toch te spreken en kan ik gelijk vragen waar hij precies rijdt.quote:Op woensdag 20 september 2017 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Ironisch, in de NS App kan ik vrij accuraat zien waar de trein is en hoe hard die rijdt, en ProRail kan dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |