abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 september 2017 @ 13:43:21 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173888636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 13:34 schreef b2py het volgende:
Stoppen er dan nu IC's in Hoogeveen?
nee. ze keren op Beilen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173888820
Mooi
pi_173889835
Ding staat ondertussen in Zwolle.
Bier.
  woensdag 20 september 2017 @ 15:47:19 #54
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173891251
quote:
11s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Geen treinverkeer tussen Hoogeveen en Meppel. Bovenleiding is daar gesmolten doordat een snelschakelaar in een (overigens lege) ICMm in brand vloog ...
Ehm, andersom. Bovenleiding was naar beneden gekomen en lag op de trein. Daarna ontstond brand.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_173895262
quote:
12s.gif Op woensdag 20 september 2017 11:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Cool! Een 1100 in de huidige reizigersdienst? :D
[ afbeelding ]
Maar da's geen 1100 in Rotterdam, maar een 1100 in Eindhoven.

Dit is een 1100 in Rotterdam :D
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 18:58:41 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173895336
*fapje maakt*

Zijn er wel 1100's bewaard gebleven?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173895343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 09:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]
.

Daarnaast loopt een trein meestal voor de rode als er een storing is, of als ik zijn sein bewust niet heb bediend. Dan verwachtte ik het telefoontje dus al.
Een vraag hier op volgend.
Ik sprak laatst met een Waalse machinist en die zei dat er geen communicatie is tussen mcn en trdl. Bij seinen staat een kastje waar ze naartoe kunnen lopen met daarin een telefoon.

Mijn vraag is: waarom belt een machinist bij een rood sein in NL gelijk met de trdl en wacht hij niet geduldig tot hij weer veilig wordt? Hij mag toch aannemen dat het sein met een reden rood is?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 september 2017 @ 19:06:44 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173895474
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:58 schreef derLudolf het volgende:
*fapje maakt*

Zijn er wel 1100's bewaard gebleven?
zeker. De 1125 (zich uitend als 1122) van het spoorwegmuseum is zelfs rijvaardig. De overigen volgens mij niet

https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1100_(elektrische_locomotief)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 19:39:45 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173896220
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zeker. De 1125 (zich uitend als 1122) van het spoorwegmuseum is zelfs rijvaardig. De overigen volgens mij niet

https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_1100_(elektrische_locomotief)
Oh, gaaf :)
Worden wel eens loc+rijtuigen ingezet voor de heimwee express? Of staan ze gewoon rijvaardig te wezen? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 september 2017 @ 19:45:41 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173896376
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, gaaf :)
Worden wel eens loc+rijtuigen ingezet voor de heimwee express? Of staan ze gewoon rijvaardig te wezen? :+
Jup. Gebeurt af en toe wel
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 september 2017 @ 19:49:39 #61
20849 Fred
Beroepschagrijn
  woensdag 20 september 2017 @ 19:55:02 #62
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173896594
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 19:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oh, gaaf :)
Worden wel eens loc+rijtuigen ingezet voor de heimwee express? Of staan ze gewoon rijvaardig te wezen? :+
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 september 2017 @ 19:59:55 #63
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173896689
Die laatste had dan weer niet gehoeven ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 september 2017 @ 20:11:02 #64
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_173896915
Mastwijk-city?
pi_173897489
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:59 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Een vraag hier op volgend.
Ik sprak laatst met een Waalse machinist en die zei dat er geen communicatie is tussen mcn en trdl. Bij seinen staat een kastje waar ze naartoe kunnen lopen met daarin een telefoon.

Mijn vraag is: waarom belt een machinist bij een rood sein in NL gelijk met de trdl en wacht hij niet geduldig tot hij weer veilig wordt? Hij mag toch aannemen dat het sein met een reden rood is?
Heel simpel: omdat het zo in het handboek staat :D

Edit: zonder gekheid, maar nog naar een kastje lopen om te telefoneren? Wij hebben zelfs op de spoormobiel een app met alle telefoonnummers van de trein, zodat we ten alle tijden de treindienstleiders kunnen bereiken, ook als de GSM-R installatie het niet meer doet.
En als reden dat je gaat bellen: je wilt graag zo snel mogelijk weer verder. Vaak staat er een andere trein voor, maar in andere gevallen krijg je nog geen veilig omdat de treindienstleider je een aanwijzing wil geven. De treindienstleider ziet enkel dat je in een bepaald blok staat, maar niet of je stil staat. Aangezien je in 40 km/u-gebied de GSM-R niet mag bedienen (risico om door rood te rijden), moet de treindienstleider dan wachten tot de trein stil staat om de aanwijzing door te geven.
Daarnaast moet je als machinist de reizigers informeren. Tegenwoordig worden die al na één minuutje ongerust en staan er op om de reden te weten. Ook daarvoor bel ik even.
En soms dan kan de rijweg even niet automatisch ingesteld worden en moet de treindienstleider dat handmatig doen (wisselstoring, dan moet daar indien mogelijk omheen gewerkt worden). Ook dan kan een belletje dat proces soms even bespoedigen omdat de treindienstleider soms zoiets even niet in de gaten heeft omdat hij/zij ergens anders op de lijn problemen heeft.

[ Bericht 39% gewijzigd door MTL op 20-09-2017 20:47:42 ]
pi_173897512
Oke, dat is prima maar wat is de achterliggende reden voor deze regel?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 september 2017 @ 20:40:34 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173897515
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Mastwijk-city?
klopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173897536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:40 schreef b2py het volgende:
Oke, dat is prima maar wat is de achterliggende reden voor deze regel?
omdat Ziggy waarschijnlijk ligt te pitten
pi_173897559
Nee echt toets 1 op de gsm-r en kort daarna komt je sein veilig zonder ooit een treindienstleider gesproken te hebben... MTL kan bevestigen
pi_173897690
_O-
Ik moet toegeven, die afstandsbediening is inderdaad behoorlijk betrouwbaar.
Ik heb trouwens een ninja-edit gedaan met mogelijke redenen.
pi_173897810
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:39 schreef MTL het volgende:

[..]

Heel simpel: omdat het zo in het handboek staat :D

Edit: zonder gekheid, maar nog naar een kastje lopen om te telefoneren? Wij hebben zelfs op de spoormobiel een app met alle telefoonnummers van de trein, zodat we ten alle tijden de treindienstleiders kunnen bereiken, ook als de GSM-R installatie het niet meer doet.
En als reden dat je gaat bellen: je wilt graag zo snel mogelijk weer verder. Vaak staat er een andere trein voor, maar in andere gevallen krijg je nog geen veilig omdat de treindienstleider je een aanwijzing wil geven. De treindienstleider ziet enkel dat je in een bepaald blok staat, maar niet of je stil staat. Aangezien je in 40 km/u-gebied de GSM-R niet mag bedienen (risico om door rood te rijden), moet de treindienstleider dan wachten tot de trein stil staat om de aanwijzing door te geven.
Daarnaast moet je als machinist de reizigers informeren. Tegenwoordig worden die al na één minuutje ongerust en staan er op om de reden te weten. Ook daarvoor bel ik even.
En soms dan kan de rijweg even niet automatisch ingesteld worden en moet de treindienstleider dat handmatig doen (wisselstoring, dan moet daar indien mogelijk omheen gewerkt worden). Ook dan kan een belletje dat proces soms even bespoedigen omdat de treindienstleider soms zoiets even niet in de gaten heeft omdat hij/zij ergens anders op de lijn problemen heeft.
Ironisch, in de NS App kan ik vrij accuraat zien waar de trein is en hoe hard die rijdt, en ProRail kan dat niet.
pi_173897977
Daarnaast moet je als machinist de reizigers informeren. Tegenwoordig worden die al na één minuutje ongerust en staan er op om de reden te weten. Ook daarvoor bel ik even. netjes uiteraard!

In een tunnel bovenop de rem, een beetje uitleg vind ik wel fijn al het overige mag idd wel wat meer geduld van de reiziger.
pi_173897978
Met ERTMS kan het allemaal eenvoudiger worden. Treindienstleiders kunnen dan gewoon even een berichtje sturen naar de machinist die hij/zij op de DMI te zien krijgt.
Hoef je ook geen telefoongesprekken meer te voeren, maar wordt je op die manier up-to-date gehouden.
pi_173898075
Wat een uitvinding...... :)
  woensdag 20 september 2017 @ 21:05:27 #75
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_173898083
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ehm, andersom. Bovenleiding was naar beneden gekomen en lag op de trein. Daarna ontstond brand.
Vanavond iemand gesproken die er bij was, en de draad is toch doorgebrand door een defecte snelschakelaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Ironisch, in de NS App kan ik vrij accuraat zien waar de trein is en hoe hard die rijdt, en ProRail kan dat niet.
Meestal hebben we die informatie ook niet nodig. En als er iets aan de hand is, krijg ik de mcn toch te spreken en kan ik gelijk vragen waar hij precies rijdt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')