Kruidvatkaartjes data heb je alleen globaal wat aan aangezien het voornamelijk weekendkaarten zijn, dan zit je met werkzaamheden die het vaak zeer moeilijk maken een knappe voorspelling te maken. Verder zijn het geen trajectgebonden kaarten, dat maakt het nog veel ingewikkelder om ze aan de juiste herkomst en bestemming te koppelen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onderschat de gevolgen van al die Kruidvatkaartjes en print-at-home-acties van tegenwoordig niet. Treinen kunnen ramvol zitten, terwijl het van achter een scherm maar moeilijk te achterhalen is met welke treinen die mensen allemaal reizen.
Yep, dus heb je die ipsos-lui nodig om nauwkeuriger te bepalen hoe vol de treinen nou echt zitten.quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Kruidvatkaartjes data heb je alleen globaal wat aan aangezien het voornamelijk weekendkaarten zijn, dan zit je met werkzaamheden die het vaak zeer moeilijk maken een knappe voorspelling te maken. Verder zijn het geen trajectgebonden kaarten, dat maakt het nog veel ingewikkelder om ze aan de juiste herkomst en bestemming te koppelen.
Je hebt niets aan die ipsos data in het weekendquote:Op dinsdag 19 september 2017 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Yep, dus heb je die ipsos-lui nodig om nauwkeuriger te bepalen hoe vol de treinen nou echt zitten.
Je hebt in het weekend ook chipkaart data?quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan op basis van de onnauwkeurige data nog altijd betere schattingen doen dan zonder data.
Ja, natuurlijk. Inderdaad minder nauwkeurig dan doordeweeks omdat er meer variatie in zit. Maar het kan je helpen om geen ICM12 in te zetten als een drietje voldoende was geweest en andersom. Dat de data niet altijd even goed gebruikt wordt en men onvoldoende marge aanhoud voor de weekendonzekerheid (werkzaamheden, invloed van het weer) is iets wat achter de data aankomt.quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hebt in het weekend ook chipkaart data?
input van rijdend personeel kan hierbij goed helpenquote:Op dinsdag 19 september 2017 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onderschat de gevolgen van al die Kruidvatkaartjes en print-at-home-acties van tegenwoordig niet. Treinen kunnen ramvol zitten, terwijl het van achter een scherm maar moeilijk te achterhalen is met welke treinen die mensen allemaal reizen.
En de druktemelder in de app. NS benadrukt dat ding regelmatig, dus het lijkt me dat mensen die ook wel gebruiken (als ze moeten staan).quote:Op dinsdag 19 september 2017 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
input van rijdend personeel kan hierbij goed helpen
Ik wil niet gemeten worden. Mag dat?quote:
Je hoeft niet mee te werken, maar dan verlies je ook je klaagrecht op volle treinen. Net zoals dat je geen kritiek mag hebben op het kabinet als je niet stemt.quote:Op dinsdag 19 september 2017 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil niet gemeten worden. Mag dat?
Je mag weigeren om mee te werken, jaquote:Op dinsdag 19 september 2017 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil niet gemeten worden. Mag dat?
serieus? Gast echtquote:Op dinsdag 19 september 2017 22:22 schreef b2py het volgende:
dan verlies je ook je klaagrecht op volle treinen.
dan meten ze je alsnog want dan tikken ze overig aanquote:Op dinsdag 19 september 2017 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je mag weigeren om mee te werken, ja
tegenwoordig doen ze dat bij mij al meteenquote:Op woensdag 20 september 2017 08:38 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan meten ze je alsnog want dan tikken ze overig aan
In het echt ken ik niet alle seinnummers uit mijn hoofd, maar als een machinist mij belt, zie ik al voor ik opneem zijn treinnummer op mijn telefoon staan. Dan weet ik vaak al meteen waar ik moet kijken op mijn scherm.quote:Op maandag 18 september 2017 18:24 schreef FredvZ het volgende: Mag toch hopen dat dat SimSig een zeer beperkte weergave van de werkelijkheid is. "Driver of 6B36 waiting at red signal N187" Maar vervolgens is er geen enkele manier om uit te zoeken wáár N187 dan wel mag wezen. Net zoals het een groot raadsel is waar een trein heen moet. Als op deze manier ook in de echte wereld de treinenloop geregeld moet worden snap ik wel dat het zo vaak mis gaat.
Waar was de grap dan? Wij wisten niet alles van te voren, dus dan doe je een aannames doen, en je zegt nu zelf ook dat een 6400 voor de hand zou liggen.quote:Op dinsdag 19 september 2017 19:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb die info niet de wereld in gebracht. Iedereen dacht dat er een 6400 of andere NG-lok voor kwam, en gezien de connecties tussen SSN en DBC is een 6400 de grootste kans.
En ja, ik heb niet geroepen dat er geen 6400 voor zou komen
Hee joh, laat je toch niet zo op de kast jagen.quote:Op woensdag 20 september 2017 09:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Waar was de grap dan? Wij wisten niet alles van te voren, dus dan doe je een aannames doen, en je zegt nu zelf ook dat een 6400 voor de hand zou liggen.
Verkeerde aanname, kan gebeuren.
En ja, als je geen zin hebt om te roepen hoe het wel zit, prima, is je goed recht. Maar ga dan niet achteraf flauw lopen doen omdat we er naast zaten.
Hoe kom je daar bij? Ik probeer het juist te relativeren.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hee joh, laat je toch niet zo op de kast jagen.
De laatste zin uit je bericht komt enigszins gefrustreerd over.quote:Op woensdag 20 september 2017 10:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Ik probeer het juist te relativeren.
Cool! Een 1100 in de huidige reizigersdienst?quote:Op woensdag 20 september 2017 10:10 schreef FredvZ het volgende:
Over reizigers verwarren gesproken:
Staat nu een 1100 in Rotterdam op spoor 9, met op de borden "IC Amsterdam".
De trein gaat niet verder en al helemaal niet naar Amsterdam. NS heeft echter verzuimd om "Niet instappen" op de borden te zetten, dus Jan en Alleman stapt in, in de verwachting in Amsterdam uit te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |