abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173843932
quote:
'Wat mij betreft valt islam niet onder godsdienstvrijheid'

PVV-leider Geert Wilders wil in de wet vastgelegd hebben dat de islam geen godsdienst is maar een volgens hem “totalitaire, gevaarlijke en gewelddadige ideologie, verkleed als een religie.”

Wilders zegt dat in een interview met De Telegraaf (Blendle-link). Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen”, zegt hij.

Wilders zegt dat “tijdens de regeerperiode van het kabinet Rutte II er 100.000 moslims zijn bijgekomen in Nederland. Dat zijn niet allemaal terroristen of foute mensen, maar het is wel 100.000 keer islam wat Nederland binnenkomt.”

Op de vraag of hij de islam in Nederland wil verbieden antwoordt Wilders: “Ik sluit niet uit dat het op termijn nodig kan zijn. Het gaat dan om de uitingen. Je kunt niet een idee verbieden, dat is onmogelijk. Je kan ook niet het communisme verbieden.”.

http://politiek.tpo.nl/20(...)nederland-verbieden/
Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen” :')

Mede hierdoor heb ik de PVV voorgoed afgeschreven. Hij schreeuwt al jaren een hoop, maar heeft zich nog niet eens verdiept in de juridische haalbaarheid. Wellicht is FvD over een paar jaar groter dan de PVV en kunnen we dan opnieuw bekijken hoe we met de Islam in Nederland om moeten gaan.


*****Hier verder
pi_173843958
quote:
5s.gif Op zondag 17 september 2017 22:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Das toch een raar verhaal. Niets ademt vrijheid uit, maar omdat het ergens genoemd staat zou het positief moeten zijn. Moslims mogen niet met niet-moslims trouwen. Moslims mogen het geloof niet verlaten. Dan zijn het toch holle frasen. Moeten we dat positief vinden, dat er nietszeggende dingen in staan, die overal worden tegengesproken?
Moslimmannen mogen met niet-moslims trouwen, nu is Tunesië het tweede moslimland na Turkije waar een moslima met een niet-moslim mag trouwen, het is niet fantastisch, maar ik juich ieder vooruitgang op dat gebied toe. Verder roep ik je eigenlijk niet om er iets specifieks van te vinden of je mening bij te stellen, het was simpelweg een vraag waar een antwoord op volgde.
pi_173843989
@Hexagon

Ik kon je niet quoten omdat het vorige deel dicht is, maar zou je nog even mijn vragen omtrent de Islam en Nederland willen beantwoorden? :)
pi_173843998
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Eigenlijk zielig dat Triggershot tot in den treure de islam wil verdedigen.
Ik snap best dat hij graag een gematigde islam wil zien en daarom cherrypicked uit stukjes van de Koran, en overal de context in wil zien.
Maar omdat de koran een onsamenhangend geheel is afkomstig van een krankzinnige krijgsheer is er altijd wel iets dat hem weer tegen kan spreken.
Ben je serieus zo zwakzinnig dat je A niet inhoudelijk kunt reageren en B niet snapt waar het over gaat wanneer je wel reageert. Het zal mij aan mijn reet roesten of je de Islam een prachtig of een vreselijk gebeuren vindt. Probeer in het vervolg eerst te begrijpen wat er staat. Geen wonder dat je als een onsamenhangend geheel ziet als je er niets van snapt.
pi_173844094
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:49 schreef Triggershot het volgende:

Moslimmannen mogen met niet-moslims trouwen, nu is Tunesië het tweede moslimland na Turkije waar een moslima met een niet-moslim mag trouwen, het is niet fantastisch, maar ik juich ieder vooruitgang op dat gebied toe. Verder roep ik je eigenlijk niet om er iets specifieks van te vinden of je mening bij te stellen, het was simpelweg een vraag waar een antwoord op volgde.
Ik juich met je mee, elke stap vooruit is er één! En ik zou heel graag mijn mening bij willen stellen en ik lees graag je reacties..

... Maar het is toch voor de gemiddelde NL'r niet te volgen wat er allemaal precies speelt. Je hebt het over diverse stromingen, die weer afwijken per land. Elk met eigen toevoegingen waar ze zich op beroepen. Wij - neen, ik - zien slechts 1 islam, met hierbij moskeeën en scholen. "Jullie" zien hierin onderscheid, ongetwijfeld terecht, maar dat is voor ons niet te volgen.

Sommige groepen doen aan vrouwenbesnijdenissen, sommige financieren haat-imams, anderen prediken weer vrede. We zien filmpjes op het nieuws waarbij jonge moslimmannen de oude imams in elkaar slaan, omdat ze een meer radicalere stroming aanhangen.

Ik woon al 10 jaar naast een (surrogaat)moskee. 10 jaar geleden kwamen vrouwen zonder hoofdbedekking en gingen ze naar binnen door 1 deur, nu zijn vrouwen helemaal ingepakt en moeten ze door de achterdeur. Hoe graag ik het zou willen omarmen, al mijn alarmbellen gaan af.

#Kweethetooknietmeer
  zondag 17 september 2017 @ 23:03:58 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173844261
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:51 schreef bakfietsmoeder het volgende:
@Hexagon

Ik kon je niet quoten omdat het vorige deel dicht is, maar zou je nog even mijn vragen omtrent de Islam en Nederland willen beantwoorden? :)
Ik vind de islam met zulke onzin als andere godsdiensten of kwakzalverij. Maar het doet er niet zo toe wat ik van de islam vind en of ik er toegevoegde waarde in zie. Ik vind dat in Nederland de vrijheid moet zijn om de islam aan te hangen binnen de wetten die er zijn.

Als alles dat ik onzin vind verboden zou worden dan zou er een heleboel verboden zijn. De PVV incluis. Maar ik vind dat men het recht moet hebben onzin aan te hangen.
pi_173844291
quote:
11s.gif Op zondag 17 september 2017 22:56 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ik juich met je mee, elke stap vooruit is er één! En ik zou heel graag mijn mening bij willen stellen en ik lees graag je reacties..

... Maar het is toch voor de gemiddelde NL'r niet te volgen wat er allemaal precies speelt. Je hebt het over diverse stromingen, die weer afwijken per land. Elk met eigen toevoegingen waar ze zich op beroepen. Wij - neen, ik - zien slechts 1 islam, met hierbij moskeeën en scholen. "Jullie" zien hierin onderscheid, ongetwijfeld terecht, maar dat is voor ons niet te volgen.

Sommige groepen doen aan vrouwenbesnijdenissen, sommige financieren haat-imams, anderen preken weer vrede. We zien filmpjes op het nieuws waarbij jonge moslimmannen de oude imams in elkaar slaan, omdat ze een meer radicalere stroming aanhangen.

Ik woon al 10 jaar naast een (surrogaat)moskee. 10 jaar geleden kwamen vrouwen zonder hoofdbedekking en gingen ze naar binnen door 1 deur, nu zijn vrouwen helemaal ingepakt en moeten ze door de achterdeur. Hoe graag ik het zou willen omarmen, al mijn alarmbellen gaan af.

#Kweethetooknietmeer
Ik heb er zelf persoonlijk geen moeite mee om specifieke islamitische stromingen een kanker voor de mensheid en zeker vooral voor de moslimwereld te noemen. Mensen, groepen en ideeën die de vrijheid en waardigheid van een mens aantasten en beperken moet je keihard aanpakken dat ze zichzelf moslim noemen is voor mij geen reden om sympathie voor ze op te brengen, over vekrachtende, moordende, haatzaaienden en plunderende moslimbewegingen valt er simpelweg niets goeds te zeggen en vallen niet te verdedigen. Behoren ze tot de Islam, ja zeker, maar het is in mijn ogen niet fair om dat als de dominante definitie van de Islam weg te zetten, al is het om vele persoonlijke redenen die ik hier zou kunnen neerzetten.

Ik denk dat het verder ook niet de verantwoordelijkheid is van de gemiddelde Nederlander of westerling voor mijn part om zich in en in te lezen in de Islam en op de hoogte te zijn van ieder stroming en opvatting, maar ik zie wel een taak voor een ieder om wat sceptischer te zijn over wat ze (de extremisten) beweren en niet klakkeloos aan te nemen en daarmee eventueel de gemiddelde moslim te vervreemden en bekrachtigen wat de extremisten beweren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 23:06:24 ]
pi_173844317
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind de islam met zulke onzin als andere godsdiensten of kwakzalverij. Maar het doet er niet zo toe wat ik van de islam vind en of ik er toegevoegde waarde in zie. Ik vind dat in Nederland de vrijheid moet zijn om de islam aan te hangen binnen de wetten die er zijn.

Als alles dat ik onzin vind verboden zou worden dan zou er een heleboel verboden zijn. Maar ik vind dat men het recht moet hebben onzin aan te hangen.
Point taken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2017 23:09:12 ]
pi_173844433
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind de islam met zulke onzin als andere godsdiensten of kwakzalverij. Maar het doet er niet zo toe wat ik van de islam vind en of ik er toegevoegde waarde in zie. Ik vind dat in Nederland de vrijheid moet zijn om de islam aan te hangen binnen de wetten die er zijn.

Als alles dat ik onzin vind verboden zou worden dan zou er een heleboel verboden zijn. De PVV incluis. Maar ik vind dat men het recht moet hebben onzin aan te hangen.
Ik vind het bij dit soort tolerantie-posts altijd wel leuk om de volgende vraag te stellen: Hoeveel % van de bevolking mag wat jouw betreft islamitisch worden?
pi_173844468
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:05 schreef Triggershot het volgende:

Ik heb er zelf persoonlijk geen moeite mee om specifieke islamitische stromingen een kanker voor de mensheid en zeker vooral voor de moslimwereld te noemen. Mensen, groepen en ideeën die de vrijheid en waardigheid van een mens aantasten en beperken moet je keihard aanpakken dat ze zichzelf moslim noemen is voor mij geen reden om sympathie voor ze op te brengen, over vekrachtende, moordende, haatzaaienden en plunderende moslimbewegingen valt er simpelweg niets goeds te zeggen en vallen niet te verdedigen. Behoren ze tot de Islam, ja zeker, maar het is in mijn ogen niet fair om dat als de dominante definitie van de Islam weg te zetten, al is het om vele persoonlijke redenen die ik hier zou kunnen neerzetten.

Ik denk dat het verder ook niet de verantwoordelijkheid is van de gemiddelde Nederlander of westerling voor mijn part om zich in en in te lezen in de Islam en op de hoogte te zijn van ieder stroming en opvatting, maar ik zie wel een taak voor een ieder om wat sceptischer te zijn over wat ze (de extremisten) beweren en niet klakkeloos aan te nemen en daarmee eventueel de gemiddelde moslim te vervreemden en bekrachtigen wat de extremisten beweren.
Die groeperingen gijzelen wel het mooie gedeelte van jullie geloof. Die "kanker" zien wij ook, maar het is niet mogelijk om te zien wie welke stroming aanhangt. Alles wordt in 1 vorm gegoten en dus ook als 1 probleem gezien. De enige die hierin voor "ons" helderheid kan scheppen zijn de mensen die het onderscheid wel kunnen maken.

Maar snap ook heel goed dat groepen die zichzelf niet zien als onderdeel van het probleem, zich ook niet geroepen voelen om zich hierin te mengen.

Padstelling!?
  zondag 17 september 2017 @ 23:16:22 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173844499
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik vind het bij dit soort tolerantie-posts altijd wel leuk om de volgende vraag te stellen: Hoeveel % van de bevolking mag wat jouw betreft islamitisch worden?
In principe mag iedereen van mijn islamitisch worden.Iedereen is immers vrij je daartoe te bekeren. Maar dat is hypothethisch want dat is niet echt aan de orde.

Maar als het aan mij lag was iedereen atheist. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
pi_173844713
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In principe mag iedereen van mijn islamitisch worden.Iedereen is immers vrij je daartoe te bekeren. Maar dat is hypothethisch want dat is niet echt aan de orde.

Maar als het aan mij lag was iedereen atheist. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Duidelijk, tolerantie mag opgeheven worden omwille van tolerantie. Dat is op zich een geldig, niet eens zo heel absurd, standpunt, maar wel gevaarlijk. Of neem je dat standpunt in 'omdat het niet echt aan de orde is'? Je in dat geval best een hypothese bedenken waarbij het wel aan de orde zou zijn. Als je enerzijds liever hebt dat iedereen atheïst is, en anderzijds liever hebt dat tolerantie absoluut (grensoverschrijdend?) is, dan zou je daar toch een pragmatische (midden)weg voor kunnen vinden?
pi_173844778
Verbieden? Onbegrijpbaar. Islam heeft zoveel moois te bieden. :')

  zondag 17 september 2017 @ 23:34:51 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173844855
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Duidelijk, tolerantie mag opgeheven worden omwille van tolerantie. Dat is op zich een geldig, niet eens zo heel absurd, standpunt, maar wel gevaarlijk. Of neem je dat standpunt in 'omdat het niet echt aan de orde is'? Je in dat geval best een hypothese bedenken waarbij het wel aan de orde zou zijn. Als je enerzijds liever hebt dat iedereen atheïst is, en anderzijds liever hebt dat tolerantie absoluut (grensoverschrijdend?) is, dan zou je daar toch een pragmatische (midden)weg voor kunnen vinden?
Ik bereik mijn ideale wereld liever via het promoten van de juiste ideeen dan met het repressief onderdrukken van die van een ander. Dat is wat mijn overtuiging mede beter maakt dan die van islamisten.
pi_173844906
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik bereik mijn ideale wereld liever via het promoten van de juiste ideeen dan met het repressief onderdrukken van die van een ander. Dat is wat mijn overtuiging mede beter maakt dan die van islamisten.
Maar er hoeft geen spraken te zijn van onderdrukken. Ik weet niet wat voor een hypothese jij bedacht had, maar ik dacht bv aan een migratie-toevoeging. Wrs is het alleen dat het promoten van 'de juiste ideeën' het niet vanzelfsprekend zal winnen van hoe zaken verlopen in de niet-ideale wereld.
pi_173844979
Vandaag bij RTL nieuws een kort stukje over een omstreden nieuwe Islamitische school.

Ventje van ik denk 8 of 10 jaar werd geinterviewed. Hij vond het wel beter, want dan waren de meisjes bedekt en werd er apart gesport dat gebeurde op zijn vorige school niet. "Anders waren ze bloot weet je met rokjes, beter zijn ze bedekt."

Maargoed de linkse wappies vinden het allemaal prachtig. En volgens RTL zaten er slechts 50 kinderen op die school. Die naar verluid radicaal zou zijn.

Moet je voor de grap eens een school openen met een Satanistische signatuur dan zegt men niet: "Goh dat zijn maar 50 kinderen".

Het Marxist/Islam pact is al net zo bezopen als het Molotov-Ribbentrop pact dat links in '39 verzonnen had. Ook deze keer zullen ze verraden worden door hun kameraden. Gegarandeerd.
  zondag 17 september 2017 @ 23:43:25 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173845062
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:40 schreef Nintex het volgende:
Vandaag bij RTL nieuws een kort stukje over een omstreden nieuwe Islamitische school.

Ventje van ik denk 8 of 10 jaar werd geinterviewed. Hij vond het wel beter, want dan waren de meisjes bedekt en werd er apart gesport dat gebeurde op zijn vorige school niet. "Anders waren ze bloot weet je met rokjes, beter zijn ze bedekt."

Maargoed de linkse wappies vinden het allemaal prachtig. En volgens RTL zaten er slechts 50 kinderen op die school. Die naar verluid radicaal zou zijn.

Moet je voor de grap eens een school openen met een Satanistische signatuur dan zegt men niet: "Goh dat zijn maar 50 kinderen".

Het Marxist/Islam pact is al net zo bezopen als het Molotov-Ribbentrop pact dat links in '39 verzonnen had. Ook deze keer zullen ze verraden worden door hun kameraden. Gegarandeerd.
Welke linkse wappie vond dat precies prachtig?
pi_173845526
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:52 schreef Jip141 het volgende:

[..]

Is wel eens andersom geweest trouwens.

http://www.demorgen.be/bo(...)einde-kwam-b4d8654e/
Interessant artikel, thanks.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_173845696
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Verbieden? Onbegrijpbaar. Islam heeft zoveel moois te bieden. :')

[ afbeelding ]
Alleen de steniging van vrouwen pedofilie, verkrachting en slavernij (je trouwt een vrouw om haar je slaaf te maken en desnoods dwingen tot seks) kloppen, die staan in de Koran. De rest van dat plaatje is onzin. Eerder extreme daden gepleegd door bepaalde asnhangers, maar dan kun je ook over schietpartijen beginnen onder christenen. Dus houd voortaan dat soort idiote plaats weg hier, of kom met bewijs.
pi_173845786
[quote]
Alleen de steniging van vrouwen pedofilie, verkrachting en slavernij (je trouwt een vrouw om haar je slaaf te maken en desnoods dwingen tot seks) kloppen, die staan in de Koran
[/quote[

Ooooh oke... dan valt het wel mee dus.


:')
There are only 151 Pokémon.
pi_173845803
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 00:42 schreef Hdero het volgende:

[..]

Alleen de steniging van vrouwen pedofilie, verkrachting en slavernij (je trouwt een vrouw om haar je slaaf te maken en desnoods dwingen tot seks) kloppen, die staan in de Koran. De rest van dat plaatje is onzin. Eerder extreme daden gepleegd door bepaalde asnhangers, maar dan kun je ook over schietpartijen beginnen onder christenen. Dus houd voortaan dat soort idiote plaats weg hier, of kom met bewijs.
Wat interesseert het mij me nou wat in de Koran staat. Islam vergiftigt elke stad en natie waar het zich nestelt en of ze het nou uit hun sprookjesboek halen of zelf verzinnen interesseert me geen reet.
  maandag 18 september 2017 @ 01:00:54 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_173845824
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat interesseert het mij me nou wat in de Koran staat. Islam vergiftigt elke stad en natie waar het zich nestelt en of ze het nou uit hun sprookjesboek halen of zelf verzinnen interesseert me geen reet.
Dat deed het christendom vroeger ook en daar zijn we ook overheen gekomen.
pi_173845830
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 01:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat deed het christendom vroeger ook en daar zijn we ook overheen gekomen.
Over het fascisme ook. En dat duurde niet 2k jaar.
pi_173845852
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 01:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat deed het christendom vroeger ook en daar zijn we ook overheen gekomen.
Ah lekker de tweede middeleeuwen inluiden dus, naja dat jij wil dat alle meisjes besneden worden wil niet zeggen dat iedereen dat wil. Hou dat achterlijke geloof maar lekker voor je eigen.
pi_173845856
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 01:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat deed het christendom vroeger ook en daar zijn we ook overheen gekomen.
Wie is "we"? De Mensheid? Ja die komt overal wel overheen maar de mensheid interesseert mij niet. Dat jij nou bereidwillig ben om je eerstgeborene op te offeren voor je heilige profeet betekent niet dat de rest dat ook wil.
pi_173845876
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 00:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat interesseert het mij me nou wat in de Koran staat. Islam vergiftigt elke stad en natie waar het zich nestelt en of ze het nou uit hun sprookjesboek halen of zelf verzinnen interesseert me geen reet.
Omdat de discussie gaat over de Koran en de islam. Een discussie over wat bepaalde volgelingen op eigen houtje doen lijkt me zinloos. We kunnen net zo goed babbelen over waarom er kwade dingen gebeuren in de wereld.

En je maakt denkt de denkfout menselijke actie gelijk te stellen aan geloofsleer.

Zucht.
pi_173845945
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2017 01:11 schreef Hdero het volgende:

[..]

Omdat de discussie gaat over de Koran en de islam. Een discussie over wat bepaalde volgelingen op eigen houtje doen lijkt me zinloos. We kunnen net zo goed babbelen over waarom er kwade dingen gebeuren in de wereld.

En je maakt denkt de denkfout menselijke actie gelijk te stellen aan geloofsleer.

Zucht.
Nee hoor, welke islam de echte islam is interesseert me niet. Ik wil gewoon heel die islamitische cultuur hier niet.
pi_173845955
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 01:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, welke islam de echte islam is interesseert me niet. Ik wil gewoon heel die islamitische cultuur hier niet.
De enige optie is emigratie. De doelbewuste downfall van Europa is reeds decennia geleden ingezet en trekt zich nogal weinig iets aan van wat jij en andere bewuste Europeanen daarvan vinden...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173845986
quote:
12s.gif Op maandag 18 september 2017 01:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De enige optie is emigratie. De doelbewuste downfall van Europa is reeds decennia geleden ingezet en trekt zich nogal weinig iets aan van wat jij en andere bewuste Europeanen daarvan vinden...
Tja, het is nu al te laat. Wat de moffen in 1940 niet gelukt is is de progressieven wel gelukt: Ze hebben de grote steden onherstelbaar verminkt. Wat voor verschil is er nou nog tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag? Alles moet kapot onder het mom van diversiteit maar het ironische is dat progressieven eigenlijk een bloedhekel hebben aan diversiteit. Ze willen elke stadje in Nederland, elk land in Europa precies hetzelfde hebben met dezelfde taal, dezelfde munt dezelfde regels, dezelfde winkeltjes, hetzelfde gemixte kleurtje hebben. De randstad is ze al gelukt. Rotterdamse, Amsterdamse en Haagse Turken en Marokkanen gedragen zich en spreken precies hetzelfde accent. Rotterdamse, Amsterdamse en Haagse Polen gedragen zich en spreken precies hetzelfde accent. Nu gaan ze voor het grote werk en willen ze de cultuur van elk klein dorpje in Nederland en Europa uitbannen. En maar volhouden dat ze zo van diversiteit houden. :|W
pi_173845998
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 02:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Tja, het is nu al te laat. Wat de moffen in 1940 niet gelukt is is de progressieven wel gelukt: Ze hebben de grote steden onherstelbaar verminkt. Wat voor verschil is er nou nog tussen Rotterdam, Amsterdam en Den Haag? Alles moet kapot onder het mom van diversiteit maar het ironische is dat progressieven eigenlijk een bloedhekel hebben aan diversiteit. Ze willen elke stadje in Nederland, elk land in Europa precies hetzelfde hebben met dezelfde taal, dezelfde munt dezelfde regels, dezelfde winkeltjes, hetzelfde gemixte kleurtje hebben. De randstad is ze al gelukt. Rotterdamse, Amsterdamse en Haagse Turken en Marokkanen gedragen zich en spreken precies hetzelfde accent. Rotterdamse, Amsterdamse en Haagse Polen gedragen zich en spreken precies hetzelfde accent. Nu gaan ze voor het grote werk en willen ze de cultuur van elk klein dorpje in Nederland en Europa uitbannen. En maar volhouden dat ze zo van diversiteit houden. :|W
Dit is zo ongelooflijk waar en belangrijk om te blijven opmerken, helemaal omdat weinigen het durven te zeggen. Heb dit ook meermalen uitgewerkt, typische Doublespeak van zichzelf progressief noemenden, wat ze ook al niet zijn; progressie = vooruitgang.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173846039
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik vind het bij dit soort tolerantie-posts altijd wel leuk om de volgende vraag te stellen: Hoeveel % van de bevolking mag wat jouw betreft islamitisch worden?
Mag ? Mag ? Ik denk dat dit niet te sturen is...... als er iemand komt met een ongelooflijke gave om 75% van de bevolking te bekeren, is dat niet te stuiten cq te sturen. (ik verwacht niet zo eentweedrie dat het zover komt, ik geef enkel aan dat het niet in getalletjes te vangen is)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_173846041
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 01:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat deed het christendom vroeger ook en daar zijn we ook overheen gekomen.
nice dan gaan we de emancipatie van jan en alleman weer even dunnetjes over doen jongens.
pi_173846129
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 01:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nee hoor, welke islam de echte islam is interesseert me niet. Ik wil gewoon heel die islamitische cultuur hier niet.
En wat jou interesseert interesseert 16 miljoen andere mensen niet. Mij ook niet om eerlijk te zijn. Wat een onnozelheid.
pi_173846145
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 01:00 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat deed het christendom vroeger ook en daar zijn we ook overheen gekomen.
Makkelijk praten voor jou waarschijnlijk. Maar daar hebben de homo's/vrouwen/etc die NU er de nadelen van ondervinden helemaal niks aan. Ga jij ze vertellen dat ze het maar moeten slikken en nog even een paar decenia geduld moeten hebben?
pi_173846309
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 04:36 schreef opreis het volgende:

[..]

Makkelijk praten voor jou waarschijnlijk. Maar daar hebben de homo's/vrouwen/etc die NU er de nadelen van ondervinden helemaal niks aan. Ga jij ze vertellen dat ze het maar moeten slikken en nog even een paar decenia geduld moeten hebben?
Zou weleens willen weten welke nadelen homo's dan ondervinden van de Islam?
pi_173846450
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Zou weleens willen weten welke nadelen homo's dan ondervinden van de Islam?
Een verbod op homo zijn?
pi_173846455
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Zou weleens willen weten welke nadelen homo's dan ondervinden van de Islam?
....
There are only 151 Pokémon.
pi_173846522
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 07:26 schreef torentje het volgende:

[..]

Zou weleens willen weten welke nadelen homo's dan ondervinden van de Islam?
Na het stokslobberen niet lekker een varkenskarbonade bij de shoarmaboer kunnen krijgen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173846982
quote:
18s.gif Op maandag 18 september 2017 08:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Na het stokslobberen niet lekker een varkenskarbonade bij de shoarmaboer kunnen krijgen.
Zeer kleurrijk omschreven, kan zo op een tegeltje voor in het toilet. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173848226
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:20 schreef Hexagon het volgende:

Inderdaad, een criminele organisatie kun je verbieden en er lid van zijn ook. Maar de islam is geen organisatie. Dus je kan er ook niet lid van zijn.

Dit had ik even gemist. Wat een kansloos en gewoonweg kinderachtig gelul.

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:42 schreef Triggershot het volgende:

etc
Ja dankjewel, maar waarom geef je dan geen antwoord op de twee vragen die daarna gesteld werden?

quote:
Waar staat dat in de koran?
En waarom staat op afvalligheid in moslim landen de doodstraf? Waar gaat dat mis dan, als de koran zelf pleit voor godsdienstvrijheid?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 18 september 2017 @ 10:39:33 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_173848334
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 10:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit had ik even gemist. Wat een kansloos en gewoonweg kinderachtig gelul.

Je kan wel allerlei krachttermen gaan gebruiken. Maar de islam is gewoonweg geen organisatie. Degenen die uit naam van die islam misdaden plegen doen dat dus niet met enig mandaat van bijvoorbeeld mijn Turkse buurman.
pi_173848433
quote:
15s.gif Op maandag 18 september 2017 10:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit had ik even gemist. Wat een kansloos en gewoonweg kinderachtig gelul.

[..]

Ja dankjewel, maar waarom geef je dan geen antwoord op de twee vragen die daarna gesteld werden?

[..]

Dat komt voort uit de Hadith, niet uit de Koran.
De doodstraf voor afvalligheid is van toepassing in 13 moslimlanden, niet in de rest.
Die houden er een andere interpretatie op na.
pi_173849630
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 22:51 schreef Triggershot het volgende:
Ben je serieus zo zwakzinnig dat je A niet inhoudelijk kunt reageren en B niet snapt waar het over gaat wanneer je wel reageert. Het zal mij aan mijn reet roesten of je de Islam een prachtig of een vreselijk gebeuren vindt. Probeer in het vervolg eerst te begrijpen wat er staat. Geen wonder dat je als een onsamenhangend geheel ziet als je er niets van snapt.
Ben je serieus zo zwakzinnig dat je niet inziet dat de islam puur vergif is ?
Leuk dat je aan het zoeken en aan het cherrypicken bent naar de positieve punten, maar daar hebben we niet zo veel aan.

Als je de positieve punten van andere gefaalde gevaarlijke ideologieen zoals het nationaal socialisme of het communisme probeert aan te stippen, dan wordt je ook "afgemaakt", en terecht.
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2017 01:00 schreef remlof het volgende:
Dat deed het christendom vroeger ook en daar zijn we ook overheen gekomen.
Dus we moeten nog een paar eeuwen wachten tot er ook een verlichting komt binnen de islam ?
pi_173849654
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2017 23:30 schreef Braindead2000 het volgende:
Verbieden? Onbegrijpbaar. Islam heeft zoveel moois te bieden. :')

[ afbeelding ]
Als ik dit zo zie is die islam misschien wel iets voor mij. :9~
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_173849683
Maargoed. Islam Nederland uitwerken is uiteraard een nobel initiatief. Ik denk alleen dat een verliezer zoals Wilders dat niet kan bewerkstelligen. Die trekken uitsluitend mensen zoals braindead en fotograaf aan die er alles aan doen om te kunnen slachtofferen.
Conscience do cost.
pi_173849983
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2017 22:48 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Hoe dat juridisch geregeld moet worden zegt hij “niet te weten, maar het is zeker de moeite waard om dat te gaan bestuderen” :')
hij heeft dus eindelijk "antwoord" gegeven op de vraag # Hoe dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173850080
overigens maakt hij hier dus heel duidelijk, dat de onderscheid die hij zogenaamd maakt tussen "islam" de religie en "moslims" mensen die zich scharen onder deze religie een kunstmatige onderscheid is. wanneer hij het heeft over "islam" heeft hij het dus over "moslims".

quote:
“tijdens de regeerperiode van het kabinet Rutte II er 100.000 moslims zijn bijgekomen in Nederland. Dat zijn niet allemaal terroristen of foute mensen, maar het is wel 100.000 keer islam wat Nederland binnenkomt.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173850700
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 12:37 schreef Slayage het volgende:
overigens maakt hij hier dus heel duidelijk, dat de onderscheid die hij zogenaamd maakt tussen "islam" de religie en "moslims" mensen die zich scharen onder deze religie een kunstmatige onderscheid is. wanneer hij het heeft over "islam" heeft hij het dus over "moslims".

[..]

Nouja, moslims brengen islam. Als hij de invloed van islam wil beperken is het logisch dat hij de slagader die islam blijft aanvoeren wilt afsnijden. Islam en moslims gaan per definitie hand in hand, lijkt me :P
Conscience do cost.
pi_173850852
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 13:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Nouja, moslims brengen islam. Als hij de invloed van islam wil beperken is het logisch dat hij de slagader die islam blijft aanvoeren wilt afsnijden. Islam en moslims gaan per definitie hand in hand, lijkt me :P
dat begrijp ik wel, alleen maakt hij nu dus duidelijk dat wanneer hij "minder islam" zegt dus hij dus eigenlijk bedoelt "minder moslims".
hij heeft het dus wel degelijk over mensen itt wat hij al die jaren beweert, namelijk dat hij geen problemen heeft met "moslims", maar met "de islam" om uiteraard zo juridische niet strafbaar te zijn.

zijn minder-minder uitlatingen waar hij is veroordeeld voor discriminatie past hier ook bij uiteraard.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173850940
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2017 13:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat begrijp ik wel, alleen maakt hij nu dus duidelijk dat wanneer hij "minder islam" zegt dus hij dus eigenlijk bedoelt "minder moslims".
hij heeft het dus wel degelijk over mensen itt wat hij al die jaren beweert, namelijk dat hij geen problemen heeft met "moslims", maar met "de islam" om uiteraard zo juridische niet strafbaar te zijn.
Mijn punt is dat minder islam en minder moslims eigenlijk hetzelfde zijn. En wat hij zegt slaat denk ik eerder op het feit dat die 2 onlosmakelijk verbonden zijn maar dat dat niet betekent dat hij individuele moslims hekelt.

Ik wil die clown niet verdedigen maar we moeten wel consequent zijn in deze.
quote:
zijn minder-minder uitlatingen waar hij is veroordeeld voor discriminatie past hier ook bij uiteraard.
Je bedoelt zijn uitlatingen waar hij is veroordeeld tot gratis stemmen met dank aan de mensen die aangifte hebben gedaan :P
Conscience do cost.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')