abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173891051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

daar denk jij veel te makkelijk over

[..]

als het zo simpel was... dan was dit al jaren geleden gebeurd en niet alleen in NK maar ook in Iran.
Ah joh, hoe moeilijk kan het nou zijn om 120.000km2 plat te bombarderen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173891060
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze hebben die wapens reeds, en ze zullen ze gebruiken als de VS aanvalt. Hoe denk je dat bondgenoten in de regio zullen reageren als de VS een oorlog begint die honderdduizenden of miljoenen Zuid Koreanen het leven kost? Zeker als die oorlog de economie van Z-Korea verwoest, nadat hij herhaaldelijk geklaagd heeft over hun "oneerlijke economische concurrentie"...
dat maar wat dacht je van alle nucleaire fall out!? dat zou een enorme zonde zijn daarbij valt tjernobyl in het niets.

ik vind het zich ech ontwikkelen en het is wel heel jammer dat het nu al zo ver is, en dan doel ik op de ambts termijn van Trump ik had iever gezien dat een andere president dit op zijn bord had gekregen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_173891141
quote:
9s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ah joh, hoe moeilijk kan het nou zijn om 120.000km2 plat te bombarderen.
De Amerikanen weten precies waar/wat alle militaire installaties staan. Maar ik snap de bezwaren heus wel hoor, dat zelfs de meest conventionele raketaanval op Seoul de potentie heeft om duizenden mensen om te brengen.
blablablabla
pi_173891178
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, dat valt wel mee. Paar provocaties, wat kleine schermutselingen, algemeen werk van geheime diensten. Als het daarbij blijft zou ik er geen honderdduizenden burgerdoden in een bevriend land voor riskeren als ik Trump was.
De provocaties en dreigingsniveau door ontwikkelingen zijn de laatste 2 jaar enorm in ernst toegenomen, daarom voeren we deze discussie ook hier.
blablablabla
pi_173891217
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:41 schreef Elan het volgende:

[..]

De Amerikanen weten precies waar/wat alle militaire installaties staan. Maar ik snap de bezwaren heus wel hoor, dat zelfs de meest conventionele raketaanval op Seoul de potentie heeft om duizenden mensen om te brengen.
Honderdduizenden.

En dat zijn alleen nog maar de directe slachtoffers. Wat denk je van de vluchtelingenstromen die ontstaan, problemen rondom de opvolging van Kim, China dat opeens met het mogelijke probleem van een verenigd Korea zit, noem het allemaal maar op.
pi_173891303
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:43 schreef Elan het volgende:

[..]

De provocaties en dreigingsniveau door ontwikkelingen zijn de laatste 2 jaar enorm in ernst toegenomen, daarom voeren we deze discussie ook hier.
Er is niet echt een discussie. Iedereen weet dat Kim nooit bommen op Zuid-Korea zal gaan gooien, of op Amerika. Kim is namelijk niet gek, die wil blijven leven, en zodra híj begint met bommen gooien is het 100% zeker dat het hele land in de as wordt gelegd. Dan is er echt geen enkel bezwaar meer.

Dus Kim heeft dan wel wat wapens, maar daar doet hij niks mee behalve een beetje schreeuwen en wat voedsel aftroggelen van China en wat andere landen in de buurt. Het lijkt mij verstandiger dat gewoon zoveel mogelijk via diplomatie in behoorlijke gangen te blijven leiden in plaats van preventief toe te slaan en enorm veel slachtoffers te maken.

Je weet immers zeker dat die slachtoffers er zijn als jij preventief toeslaat. Dat Kim met zijn bommen slachtoffers gaat maken is nog helemaal niet zeker. Bovendien, wie weet wat voor mogelijkheden zich er in de toekomst voordoen om van hem af te komen. Als hij volgende week een hartaanval krijgt en sterft zijn de kaarten weer heel anders geschud.
pi_173891345
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Honderdduizenden.

En dat zijn alleen nog maar de directe slachtoffers. Wat denk je van de vluchtelingenstromen die ontstaan, problemen rondom de opvolging van Kim, China dat opeens met het mogelijke probleem van een verenigd Korea zit, noem het allemaal maar op.
Nogmaals, wat is het alternatief?

Doorgaan met de provocaties, afpersingen en dreigementen om die technologie te verkopen aan derden?

Sancties helpen niet, er is geen dialoog mogelijk met dit regime en de invloed van China is schromelijk overschat.

Wat voor keuze blijft er dan over? Nogmaals, ik zou willen dat de sancties hielpen en de dialoog mogelijk zou zijn. Maar niets wijst erop dat dit resultaat biedt.
pi_173891387
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat kan sowieso elk moment gebeuren. Als hij zich een keer teveel geprovoceerd voelt bijvoorbeeld.
Zelfs als het relatief kalm is laat hij al allerlei raketten over landen vliegen die vervolgens doodsangsten uitstaan. Afwachten en diplomatie is geen optie gebleken de afgelopen 50 jaar.
Oen is een blaffende hond en zal niet bijten. Hij wil alleen maar laten zien dat het Westen het niet in zijn hoofd moet halen om a la de Arabische lente ,vrede en democratie die kant op te brengen.
pi_173891453
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Honderdduizenden.

Het ligt een beetje aan de slagkracht van de Amerikanen en bondgenoten. Overigens zou ik tegen een enorme interventie zijn zoals in Irak. Puur het lamleggen van elke militaire dreiging zou moeten volstaan.

Veel wapentuig komt nog uit de koude oorlog en is enorm gedateerd. Ze vliegen nog met Mig 17c's uit de jaren 50 om maar iets te noemen. Binnen 45 minuten kan Amerika principe ZONDER kernwapens heel Noord Korea in de as leggen.

Wat je nu doet is Noord Korea kostbare tijd geven zich verder te ontwikkelen
blablablabla
pi_173891497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Het ligt een beetje aan de slagkracht van de Amerikanen en bondgenoten. Overigens zou ik tegen een enorme interventie zijn zoals in Irak. Puur het lamleggen van elke militaire dreiging zou moeten volstaan.

Veel wapentuig komt nog uit de koude oorlog en is enorm gedateerd. Ze vliegen nog met Mig 17c's uit de jaren 50 om maar iets te noemen. Binnen 45 minuten kan Amerika principe ZONDER kernwapens heel Noord Korea in de as leggen.

Wat je nu doet is Noord Korea kostbare tijd geven zich verder te ontwikkelen
En dat is allemaal leuk, maar zoals gezegd, zodra de Amerikaanse vliegtuigen opstijgen begint Noord-Korea te schieten.

De simpele vraag is eigenlijk of Amerika bereid moet zijn om honderdduizenden levens van een bondgenoot (en de eigen burgers, die zitten daar ook vrij veel) op te offeren om Kim uit te schakelen.
pi_173891600
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:53 schreef Brybry het volgende:

[..]

Oen is een blaffende hond en zal niet bijten. Hij wil alleen maar laten zien dat het Westen het niet in zijn hoofd moet halen om a la de Arabische lente ,vrede en democratie die kant op te brengen.
Dan moet hij zich ook rustig houden als hij met rust gelaten wil worden. Kim Jong-Un stelt zich in een paar jaar tijd veel dreigender op naar het westen dan Kim Jong-il in heel de 25 jaar daar voor.

Met zoveel militaire agressie in de regio, kernproeven en provocaties is het gewoon wachten tot er iets mis gaat. Op welke manier dan ook.
blablablabla
pi_173891757
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En dat is allemaal leuk, maar zoals gezegd, zodra de Amerikaanse vliegtuigen opstijgen begint Noord-Korea te schieten.

De simpele vraag is eigenlijk of Amerika bereid moet zijn om honderdduizenden levens van een bondgenoot (en de eigen burgers, die zitten daar ook vrij veel) op te offeren om Kim uit te schakelen.
Zuid Korea krijgt niet voor niets een raketschild in samenwerking met de Amerikanen. De doden die alsnog zullen vallen zullen worden beschouwd als nevenschade en zal de absolute noodzaak van het militaire ingrijpen voor het oog van de wereld alleen maar extra kracht bij zetten.
blablablabla
pi_173891914
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Zuid Korea krijgt niet voor niets een raketschild in samenwerking met de Amerikanen. De doden die alsnog zullen vallen zullen worden beschouwd als nevenschade en zal de absolute noodzaak van het militaire ingrijpen voor het oog van de wereld alleen maar extra kracht bij zetten.
Dus jij zegt eigenlijk 'ja, Amerika mag honderdduizenden burgers van een ander land opofferen om Kim dood te schieten'.
pi_173892097
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus jij zegt eigenlijk 'ja, Amerika mag honderdduizenden burgers van een ander land opofferen om Kim dood te schieten'.
Als wij ruzie krijgen en jij schiet vervolgens je buurman dood als ik je een klap geef, is dat dan mijn schuld?
Die honderdduizenden doden is sowieso een krankzinnige raming. Geen idee waarop je dat baseert. Amerika heeft belachelijk veel slagkracht, met name in de lucht. NK kan daar niets concreets tegenover stellen als in een raketschild of zelfs maar effectieve luchtafweer om een grootschalige aanval van de VS af te weren. Ze hebben grotendeels verouderd materieel.
blablablabla
pi_173892257
quote:
7s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:25 schreef Elan het volgende:

[..]

Als wij ruzie krijgen en jij schiet vervolgens je buurman dood als ik je een klap geef, is dat dan mijn schuld?
Niet echt een eerlijke vergelijking. Jij houdt mijn buurman onder schot, en je zegt 'ik schiet hem dood als je mij een klap geeft'. Ik geef je vervolgens een klap en jij schiet mijn buurman dood.

quote:
Die honderdduizenden doden is sowieso een krankzinnige raming. Geen idee waarop je dat baseert.
In Seoul wonen 10+ miljoen mensen. Noord-Korea heeft langs de hele grens artillerie opgesteld, het gros daarvan staat op Seoul gericht en kan Seoul ook bereiken. Als die allemaal beginnen te schieten is honderdduizenden doden wel het minste dat je kan verwachten.

quote:
Amerika heeft belachelijk veel slagkracht, met name in de lucht. NK kan daar niets concreets tegenover stellen als in een raketschild of zelfs maar effectieve luchtafweer om een grootschalige aanval van de VS af te weren. Ze hebben grotendeels verouderd materieel.
Je lijkt te denken dat het een gevecht ofzo wordt. Dat wordt het niet. Amerika gooit een bom, Noord-Korea begint op Zuid-Korea te schieten en verliest vervolgens alles. Niemand twijfelt eraan dat Amerika wint. Het punt is alleen dat ze dus gewoon een heleboel mensen permanent onder schot hebben en dat het onmogelijk is om alle militaire installaties kapot te maken voordat ze beginnen met schieten.
  Moderator woensdag 20 september 2017 @ 16:41:14 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173892362
Amerika gaat echt geen atoombom gebruiken tegen Noord Korea want in tegenstelling tot de Noord Koreaanse Artillerie heeft dat wel de potentie om honderdduizenden inwoners van Seoul te doden

als het op knokken aankomt gooien ze eerst elke middelgrote lanceerinrichting plat en daarna krijg je weer 1 grote meatgrinder waarbij de Koreanen vertrouwen op hun artillerie en de Amerikanen en bondgenoten op hun luchtoverwicht

die laatste zullen het wel winnen maar het kost allemaal veel meer dan het oplevert
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173893010
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet echt een eerlijke vergelijking. Jij houdt mijn buurman onder schot, en je zegt 'ik schiet hem dood als je mij een klap geeft'. Ik geef je vervolgens een klap en jij schiet mijn buurman dood.

[..]

In Seoul wonen 10+ miljoen mensen. Noord-Korea heeft langs de hele grens artillerie opgesteld, het gros daarvan staat op Seoul gericht en kan Seoul ook bereiken. Als die allemaal beginnen te schieten is honderdduizenden doden wel het minste dat je kan verwachten.

[..]

Je lijkt te denken dat het een gevecht ofzo wordt. Dat wordt het niet. Amerika gooit een bom, Noord-Korea begint op Zuid-Korea te schieten en verliest vervolgens alles. Niemand twijfelt eraan dat Amerika wint. Het punt is alleen dat ze dus gewoon een heleboel mensen permanent onder schot hebben en dat het onmogelijk is om alle militaire installaties kapot te maken voordat ze beginnen met schieten.
Dat was destijds het belangrijkste argument voor de Clinton-administratie om niet in te grijpen toen Noord Korea zijn kernwapenprogramma verder opvoerde.
Recente studies tonen echter aan dat het relatief meevalt met de feitelijke slagkracht van die artillerie:

quote:
A 2011 study by the Nautilus Institute throws a considerable amount of cold water on this scenario. While the sheer number of artillery tubes could theoretically kill a large number of civilians, operational issues complicate matters and push the number of civilian casualties greatly downward. Despite the thousands of artillery pieces, only 700 heavier guns and rocket launchers, plus the newer 300-millimeter MRLs, have the range to strike Seoul. Only a third would normally be fired at once, and notional rates of fire would be slowed tremendously by the need to withdraw guns into their hardened artillery sites (HARTS) to shelter them from counter battery fire.

Daarbij zijn Amerika en ZK zo ongeveer de beste bondgenoten die je je kunt voorstellen, er zijn meer dan 25.000 Amerikaanse soldaten gestationeerd in ZK en dan met name de grensregio en Seoul. Seoul zal tijdig weten dat er een aanval op handen is en kan derhalve burgers in de meest kwetsbare regio's voortijdig veiligstellen. Je kunt een gedeelte opvangen met een raketschild en ZK heeft zelf ook een bijzonder geavanceerd leger dat (zeker in samenwerking met de Amerikanen) snel en effectief kan afrekenen met bepaalde dreigingen.

Al geloof ik niet zo in honderd duizenden doden ik met je eens dat er hoe dan ook en zelfs met het meest gunstige scenario een shitload aan onnodige doden gaat vallen.
De vraag is alleen in hoeverre dat weer afweegt van het risico dat NK zich verder zal doorontwikkelen tot een volwaardige kernmacht en welk verlies van mensenlevens dat uiteindelijk met zich mee zal/kan brengen als het lans zich zo agressief blijft opstellen. Only time will tell.
blablablabla
pi_173893133
https://www.cbsnews.com/n(...)fec5bf.1505920506660

De gemoederen aan Amerikaanse kant zijn weer even bedaard, voor hoelang het duurt ;(
blablablabla
pi_173893255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat was destijds het belangrijkste argument voor de Clinton-administratie om niet in te grijpen toen Noord Korea zijn kernwapenprogramma verder opvoerde.
Recente studies tonen echter aan dat het relatief meevalt met de feitelijke slagkracht van die artillerie:

[..]
Datzelfde Nautilus instituut, in 2012:

quote:
The Nautilus Institute study projects 60,000 fatalities in the first full day of a surprise artillery attack on military targets around Seoul, the majority in the first three hours. Casualty estimates for an attack on the civilian population are much higher, with some studies projecting more than 300,000 dead in the opening days.
pi_173893384
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:18 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Datzelfde Nautilus instituut, in 2012:

[..]

Maar die studie gaat er van uit dat NK de agressor is, niet Amerika of Zuid Korea. Als de meest gevaarlijke stukken in puin liggen voor ze überhaupt in actie kunnen komen zal dat ongetwijfeld resulteren in een gunstigere prognose.
blablablabla
pi_173893524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar die studie gaat er van uit dat NK de agressor is, niet Amerika of Zuid Korea. Als de meest gevaarlijke stukken in puin liggen voor ze überhaupt in actie kunnen komen zal dat ongetwijfeld resulteren in een gunstigere prognose.
Ja, maar goed, hoe realistisch is het dat Noord-Korea wacht met schieten tot Amerika begint met bombarderen.
pi_173893584
Ik denk dat het net best mogelijk is dat de VS een nucleaire raket op 5/6 km hoogte boven NK laat ontploffen. Zoiets heeft verder amper gevolgen qua gewonden etc, maar maakt wel het punt van de VS duidelijk. Als NK dan niet ophoudt is er wel een zeer grote kans op escalatie, maar het middel ligt net op het randje van diplomatieke dwang en oorlog.

Daarbij zou het ook nog kunnen dat de VS de eerstvolgende raket van NK uit de lucht schiet, maar dan moet dat wel raak zijn. Anders sta je aardig voor lul.
pi_173893592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:09 schreef Elan het volgende:
Artillerie-vergelding is altijd een belangrijk factor geweest voor de Amerikanen en Zuid-Koreanen, maar is inmiddels al achterhaald. Een enkele nucleaire- of waterstofbom brengt veel grotere schade teweeg dan alle mogelijke artillerieaanvallen van de Noord-Koreanen.
pi_173893608
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, maar goed, hoe realistisch is het dat Noord-Korea wacht met schieten tot Amerika begint met bombarderen.
Als godverdomde VS eens stopt met die oorlogsoefeningen samen met Zuid-Korea waar ze NK mee willen aanvallen. VS is altijd de agressor en uitlokker geweest. Natuurlijk geen wonder dat NK een kernmacht wilt zijn, is uit zelfbescherming. Vertellen de'deskundigen' je niet aan tafel bij Pauw. Pure propaganda en oorloghitserij. Vraag je af wie de werkelijke agressors zijn.
pi_173893617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:30 schreef sneakydesert het volgende:
Ik denk dat het net best mogelijk is dat de VS een nucleaire raket op 5/6 km hoogte boven NK laat ontploffen. Zoiets heeft verder amper gevolgen qua gewonden etc, maar maakt wel het punt van de VS duidelijk. Als NK dan niet ophoudt is er wel een zeer grote kans op escalatie, maar het middel ligt net op het randje van diplomatieke dwang en oorlog.
:') :') :')

Stop alsjeblieft zeg.
pi_173893649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:31 schreef Stabiel het volgende:

[..]

:') :') :')

Stop alsjeblieft zeg.
Nog nooit van Coercive diplomacy gehoord?

[ Bericht 19% gewijzigd door sneakydesert op 20-09-2017 17:52:55 ]
pi_173893715
.
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een aanval met B-2's kan ongezien plaatsvinden en voor enorme schade zorgen bij de Noord Koreaanse artilleriestellingen . Maar goed, ik ben (gelukkig) geen militair geen strateeg verder :D
.
Volgens quote on quote Trump zijn er ' talloze militaire opties beschikbaar' Niet dat je zo'n interventie even voor je lol doet verder, de vraag is alleen hoezeer je Noord Korea kunt blijven negeren en de reële dreiging kunt afdoen als "speldenprikken" en " blaffende honden bijten toch niet' Dat zal voorlopig nog wel even het dilemma zijn en blijven :{
blablablabla
  woensdag 20 september 2017 @ 17:37:59 #228
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173893760
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:30 schreef sneakydesert het volgende:

Daarbij zou het ook nog kunnen dat de VS de eerstvolgende raket van NK uit de lucht schiet, maar dan moet dat wel raak zijn. Anders sta je aardig voor lul.
Met de fallout ofwel richting China of richting Z-Korea zal hij daar weinig vrienden mee maken. En de N-Koreanen zouden het als een aanval zien en misschien meteen reageren met een eigen kernwapen. N-Korea heeft geen netwerk van spionagesatellieten en performante radars, die vechten quasi blind, dus die zullen het ergste veronderstellen.

En met een potentieel arsenaal van minstens tien kernwapens van 200 kt kunnen ze heel wat schade aanrichten.
are we infinite or am I alone
pi_173894186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 22:41 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee, want de Amerikanen strong-armen werkt niet.

De Chinezen en Russen zijn zich bewust dat de Amerikanen de supermacht zijn en zij niet. China is hard op weg om dat wel te worden. Aangezien het zo'n machtige buur geworden is, zag Rusland geen andere kans dan de eigen positie in het Midden Oosten en Oost Europa te versterken. Ze weten namelijk dat uitbreiden richting Azie niet mogelijk is.

De Chinezen en Amerikanen hebben als het er op aankomt een betere verstandhouding en meer economische belangen bij hun vriendschap dan de Russen en Chinezen.

[..]

Trump zei wel duidelijk: "if North Korea is a threat [...]". Dus wanneer Noord Korea een bedreiging is voor Japan/Zuid-Korea/Guam/VS dan grijpt de VS in. Er moest dus wel een aanleiding zijn.
Toch maken de Chinezen bekend dat ze Noord Korea gaan steunen als het echt mis gaat.
pi_173894219
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:52 schreef Rangono het volgende:

[..]

Toch maken de Chinezen bekend dat ze Noord Korea gaan steunen als het echt mis gaat.
Als het echt maar dan ook echt moet zijn ze er dan nog?
pi_173894230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:52 schreef Rangono het volgende:

[..]

Duh, staan vitale Chinezen belangen op het spel, maar je moet wel tussen de regels door lezen, wie is Noord-Korea in deze, Noord-Korea helpen door een machtswisseling bijvoorbeeld ten gunste van China.
pi_173894263
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Met de fallout ofwel richting China of richting Z-Korea zal hij daar weinig vrienden mee maken. En de N-Koreanen zouden het als een aanval zien en misschien meteen reageren met een eigen kernwapen. N-Korea heeft geen netwerk van spionagesatellieten en performante radars, die vechten quasi blind, dus die zullen het ergste veronderstellen.

En met een potentieel arsenaal van minstens tien kernwapens van 200 kt kunnen ze heel wat schade aanrichten.
Ik denk dat er wel ergens een gebied in NK is waar de fallout niet richting de buurlanden gaat. Het kan een uiterst pressiemiddel zijn. Als Trump koste wat kost niet wilt dat NK een nucleaire grootmacht wordt zie ik hem zoiets wel doen. Want op een gegeven moment stoppen de sancties en zal Trump iets anders moeten doen. Kim raakt niet onder de indruk van een paar normale raketten, dus zal het richting een ander middel gaan. De VS gaat het vasteland van NK echt niet als eerste aanvallen, maar een ontploffing in de lucht acht ik goed mogelijk. De reactie van NK gaat daar dan natuurlijk overheen. Maar dat is juist het spel/de tactiek; hopen dat NK dan stopt.
pi_173894329
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Duh, staan vitale Chinezen belangen op het spel, maar je moet wel tussen de regels door lezen, wie is Noord-Korea in deze, Noord-Korea helpen door een machtswisseling bijvoorbeeld ten gunste van China.
En anders wordt het een machtswisseling ten gunste van VS, op de stoep van China. Wat zou jij doen?

China heeft meermaals als tussenpersoon onderhandeld, NK v. VS. Oplossingen waar VS en NK mee akkoord konden gaan. Een daarvan was om VS te laten stoppen met militaire oefeningen met ZK voor de kust van NK. Op de stoep van China.
NK. wilde wel maar VS heeft deze voorstellen tot drie keer toe afgewezen. Obahma (Nobelprijs voor de vrede) 2x en nu Trump. Oftewel die klootzakken Amerikanen willen wederom een conflict in de wereld. Wie is de agressor?
pi_173894337
quote:

[..]

Er waren er zoveel die aangaven ooit achter mij te staan, totdat het erop aankwam toen waren ze er niet!
pi_173894352
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:59 schreef Tamabralski het volgende:
Wie is de agressor.
Wie drukte op het knopje?
pi_173894369
quote:

[..]

Je moet het vooral allemaal niet belangrijker maken dan het is. Dit blijft allemaal bij macho gebrabbel, hoor.
pi_173894413
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:59 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

En anders wordt het een machtswisseling ten gunste van VS, op de stoep van China. Wat zou jij doen?

China heeft meermaals als tussenpersoon onderhandeld, NK v. VS. De eerste partij wilde wel maar VS heeft deze tot drie keer toe afgewezen. Obahma (Nobelprijs voor de vrede) 2x en nu Trump. Oftewel die klootzakken Amerikanen willen wederom een conflict in de wereld. Wie is de agressor.
De lange termijn strategie van NK is blijven voortbestaan & het originele Korea weer terug. Oftewel, ZK moet van de kaart. Als de wereld/VS nu NK haar gang laat gaan wordt het een nucleaire grootmacht. Er is nog nooit een land met nucleaire wapens aangevallen, dus NK zit in eenmaal in die positie redelijk veilig. Dan kunnen ze rustig ZK gaan veroveren, want niemand zou het dan wagen om NK aan te vallen en een nucleaire oorlog te riskeren. Als je dat in je achterhoofd houdt is het begrijpelijk dat Trump nu kosten wat kost wilt dat NK stopt met het nucleaire programma.
pi_173894427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie drukte op het knopje?
Wie lokt dat drukken op de knop uit.

Gezien de CV van VS en het creeeren of uitlokken van conflicten oorlog en verderf over deze gehele fucking wereld. Is het geen wonder dat landen zoals NK ook willen laten zien dat er niet met ze gefuckt moet worden. Klinkt dat echt zo onlogisch?
pi_173894441
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:05 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Gezien de CV van VS en het creeeren of uitlokken van conflicten oorlog en verderf over deze gehele fucking wereld. Is het geen wonder dat landen zoals NK ook willen laten zien dat er niet met ze gefuckt moet worden. Klinkt dat echt zo onlogisch?
Als men zich daartoe verleiden laat is men geen haar beter.
pi_173894456
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:05 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Ja, overal behalve in red alert 2
pi_173894468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er waren er zoveel die aangaven ooit achter mij te staan, totdat het erop aankwam toen waren ze er niet!
Wie waren dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 21-09-2017 02:33:45 ]
pi_173894476
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:04 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De lange termijn strategie van NK is blijven voortbestaan & het originele Korea weer terug. Oftewel, ZK moet van de kaart. Als de wereld/VS nu NK haar gang laat gaan wordt het een nucleaire grootmacht. Er is nog nooit een land met nucleaire wapens aangevallen, dus NK zit in eenmaal in die positie redelijk veilig. Dan kunnen ze rustig ZK gaan veroveren, want niemand zou het dan wagen om NK aan te vallen en een nucleaire oorlog te riskeren. Als je dat in je achterhoofd houdt is het begrijpelijk dat Trump nu kosten wat kost wilt dat NK stopt met het nucleaire programma.
Angstzaaierij. Waar hebben wij deze zelfde formule nog meer gezien. Shit heb je even. het hele Midden Oosten, Zuid Amerika, Rusland, nu China.. al die conflicten en verneitiging gingen vooraf met praatjes over een zogenaamde dreiging.. wie drukt er eerst op de knop vroeg iemand hierboven.
pi_173894496
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie waren dat?
Doet niet terzake het gaat erom dat ze afhaken deden toen het om de worst ging, neem een voorbeeld staken, geen mens wat eraan denken doet, maar wel zou het geregeld zijn vooraan in de rij staan om iets te ontvangen!
pi_173894605
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:07 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Angstzaaierij. Waar hebben wij deze zelfde formule nog meer gezien. Shit heb je even. het hele Midden Oosten, Zuid Amerika, Rusland, nu China.. al die conflicten en verneitiging gingen vooraf met praatjes over een zogenaamde dreiging.. wie drukt er eerst op de knop vroeg iemand hierboven.
Ik denk dat het eerder realiteit is dan angstzaaien.
pi_173894757
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:36 schreef Elan het volgende:
.

[..]

Een aanval met B-2's kan ongezien plaatsvinden en voor enorme schade zorgen bij de Noord Koreaanse artilleriestellingen . Maar goed, ik ben (gelukkig) geen militair geen strateeg verder :D
Daar zijn er 20 van, en die staan allemaal in Amerika zelf.
pi_173894812
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:15 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Ik denk dat het eerder realiteit is dan angstzaaien.
Wat is realiteit tegenwoordig. Dat het Westen IS bewapend en traint en beweert tegen ze te vechten?

Dat Israel lijdt onder Hamas, maar destijds Hamas liever als agressieve opponent had dan gematigdere PLO?

Wat is realiteit?
pi_173894872
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:29 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Wat is realiteit tegenwoordig. Dat het Westen IS bewapend en traint en beweerd tegen ze te vechten?

Dat Israel lijdt onder Hamas, maar destijds Hamas liever als agressieve opponent had dan gematigdere PLO?

Wat is realiteit?
In deze casus is het in ieder geval realiteit dat NK haar positie in de wereld wilt behouden. En daarvoor bouwen ze een nucleair wapen. Eenmaal zover zijn ze een nucleaire grootmacht en kan niemand ze iets maken.
pi_173894874
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze hebben een actieradius van iets van 10.000 kilometer. Ze hebben er dit jaar of vorig jaar zelfs al mee boven Zuid Korea gevlogen.
blablablabla
pi_173895348
quote:
2s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ahja, jij hebt ze afgelopen dinsdag immers allemaal nog geteld :')

Prachtig al die mensen hier die exact weten hoe de vlag er overal voor hangt en toegang hebben tot topsecret info.
pi_173895808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 15:41 schreef Elan het volgende:

[..]

weten waar iets staat wil nog niet zeggen dat je het simpel kan uitschakelen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_173896414
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 18:59 schreef Tobiel het volgende:

[..]

Ahja, jij hebt ze afgelopen dinsdag immers allemaal nog geteld :')

Prachtig al die mensen hier die exact weten hoe de vlag er overal voor hangt en toegang hebben tot topsecret info.
Zo topsecret is dat niet hoor, je maakt het spannender dan het is.
pi_173896747
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 14:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bombarderen. Ik heb zelfs vernomen dat vier nucleaire aanvallen voldoende zijn om zowel het regime als het leger voorgoed uit te schakelen.

De nucleaire dreiging is nog nooit zo groot geweest. Vroeg of laat zullen ze een keer worden ingezet. Niet dat ik zoiets toejuich hoor, want anders krijg je weer dát verwijt. Maar ik ben een realist en zie het die kant opgaan.
Een first strike van Amerika gaat China niet mee akkoord, die kiest dan de kant van NK
Of wat er dan nog over is van NK
pi_173896996
ik ben echt heel benieuwd hoe dit afloopt maar hoop wel dat het lukt zonder oorlog. al die geluiden van fokkers die roepen het ff te bombarderen hebben echt geen idee wat ze zeggen.

moet wel heel eerlijk bekennen dat een militaire oplossing steeds dichterbij komt. Zou Kim expres zo geprovoceerd hebben omdat Trump nu president is? heb toch het gevoel dat het anders was gelopen als Obama nog president was geweest.
pi_173897258
@afp: #BREAKING Japan PM says time for North Korea dialogue is over
  woensdag 20 september 2017 @ 20:30:14 #255
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173897290
* Perrin slaapt vannacht in zijn schuilkelder
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 20 september 2017 @ 20:32:38 #256
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173897340
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:28 schreef theNull het volgende:
Wat bedoelt ie, dat er niet meer over N-Korea wordt gepraat? Want een dialoog met N-Korea is er al jaren niet meer...
pi_173897404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wat bedoelt ie, dat er niet meer over N-Korea wordt gepraat? Want een dialoog met N-Korea is er al jaren niet meer...
Ze moeten die meuk eens vertalen naar fatsoenlijk Nederlands.
pi_173897617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 17:33 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Nog nooit van Coercive diplomacy gehoord?
Het is een volstrekt onrealistische en achterlijke optie. Een die enkel opgeworpen wordt door internet 'strategen' zonder enig vorm van verantwoordelijkheid.
  Forum Admin woensdag 20 september 2017 @ 20:48:54 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_173897706
Een nuke veroorzaakt toch ook een emp puls of ben ik nou gekkie
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_173897817
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
nee, een nuke is een explosie met enorme schokgolf, straling en hitte dit alles is natuurlijk ook een prima recept voor het falen danwel slopen van electronica

een EMP doet niets van dit alles en geeft alleen een enorme magnetisch veld dat enkel en alleen
electronica sloopt
  woensdag 20 september 2017 @ 20:54:19 #261
38496 Perrin
pi_173897822
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Yup, hoe hoger de nucleaire explosie hoe groter het effect. Een nuke op 400 km hoogte frituurt elektronica in een gigantisch gebied.

http://www.businessinside(...)ional=true&r=US&IR=T
pi_173897862
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:45 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Het is een volstrekt onrealistische en achterlijke optie. Een die enkel opgeworpen wordt door internet 'strategen' zonder enig vorm van verantwoordelijkheid.
Ik zou het ook afkeuren hoor.
pi_173897891
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup, hoe hoger de nucleaire explosie hoe groter het effect. Een nuke op 400 km hoogte frituurt elektronica in een gigantisch gebied.

http://www.businessinside(...)ional=true&r=US&IR=T
Zoiets kun je dan beter op 5 á 6 km hoogte doen.
pi_173897953
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:30 schreef Perrin het volgende:
* Perrin slaapt vannacht in zijn schuilkelder
Heeft geen doel dan kon de dood nog wel eens veel kwaal voller zijn als dat het hoeft te zijn?
  woensdag 20 september 2017 @ 21:02:55 #265
38496 Perrin
pi_173898032
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

In geval van Noord Korea zeker. Als iemand de VS zou willen lamleggen, lijkt me die nuke op een paar honderd kilometer boven de VS een vrij naar scenario.
pi_173900705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:28 schreef theNull het volgende:
:o
pi_173900756
Popcorn pakt :) genot
pi_173900793
Ik denk dat een EMP-aanval in Noord Korea weinig zal opleveren. Want hun troepen, artillerie, communicatie middel en wagens werkt zal na aanval nog steeds, die is immers nog in analoog. Alleen raketten, luchtmacht en computers zullen wel mooi gebakken.
Uiteindelijk zullen ze niet wakker liggen.

EMP is gevaarlijk voor samenleving die zowaar afhankelijk is van digitale systeem. Bijv grote steden zoals NY, Amsterdam, London, Berlijn, tokio en Seoul.. Dat soort steden zijn juist kwetsbaarder dan in N-K.

[ Bericht 46% gewijzigd door Captain_Ghost op 20-09-2017 22:53:32 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_173900834
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:40 schreef kurk_droog het volgende:
Popcorn pakt :) genot
Zou leuk zijn als Rocket Man Hollywood raakt. :')
  woensdag 20 september 2017 @ 23:42:39 #270
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_173902233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:57 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dan heeft de explosie zelf meer effect dan de EMP. Door de luchtdichtheid raakt de gammastraling niet ver, en de losgeslagen elektronen worden meteen weer geabsorbeerd. En ik denk dat bij explosie in een homogeen medium (op korte afstand heeft de lucht in alle richtingen ongeveer dezelfde dichtheid) het veld zou afnemen met 1/d³ (d de afstand van de explosie) omdat je in alle richtingen EM velden opwekt waarvan de effecten op grotere afstand elkaar opheffen (als bij een dipool). Terwijl de intensiteit van de hitte en de blastwave slechts met 1/d² afneemt.
  donderdag 21 september 2017 @ 06:20:40 #271
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173904187
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 23:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dan heeft de explosie zelf meer effect dan de EMP. Door de luchtdichtheid raakt de gammastraling niet ver, en de losgeslagen elektronen worden meteen weer geabsorbeerd. En ik denk dat bij explosie in een homogeen medium (op korte afstand heeft de lucht in alle richtingen ongeveer dezelfde dichtheid) het veld zou afnemen met 1/d³ (d de afstand van de explosie) omdat je in alle richtingen EM velden opwekt waarvan de effecten op grotere afstand elkaar opheffen (als bij een dipool). Terwijl de intensiteit van de hitte en de blastwave slechts met 1/d² afneemt.
Science, bitch!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173904948
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 20:14 schreef GewoneMan het volgende:
ik ben echt heel benieuwd hoe dit afloopt maar hoop wel dat het lukt zonder oorlog. al die geluiden van fokkers die roepen het ff te bombarderen hebben echt geen idee wat ze zeggen.

moet wel heel eerlijk bekennen dat een militaire oplossing steeds dichterbij komt. Zou Kim expres zo geprovoceerd hebben omdat Trump nu president is? heb toch het gevoel dat het anders was gelopen als Obama nog president was geweest.
Obama keek lafhartig weg, zoals Obama bij het meeste van zijn buitenlandse beleid deed. IS kon onder Obama ongestoord zijn Kalifaat oprichten en NK kon zonder problemen verder knutselen aan zijn nucleaire technologie. Het enige wat uit Obama's mond kwam was die irritante grijns richting de camera en op commando Yes we Can roepen. Worst president ever. :r

Het groeit inderdaad richting een militaire confrontatie, waarschijnlijk met het gebruik van onconventionele wapens. Bij de VN blijft NK de confrontatie zoeken. De Amerikanen laten echt geen Aziatische variant van Hitler doorspelen met zijn nucleaire technologie om zodoende de wereld te kunnen blijven bedreigen. Maar het blijft een duivels dilemma met een verschrikkelijke uitkomst.
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 08:41:21 #273
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173904996
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

Obama keek lafhartig weg, zoals Obama bij het meeste van zijn buitenlandse beleid deed. IS kon onder Obama ongestoord zijn Kalifaat oprichten en NK kon zonder problemen verder knutselen aan zijn nucleaire technologie. Het enige wat uit Obama's mond kwam was die irritante grijns richting de camera en op commando Yes we Can roepen. Worst president ever. :r

Het groeit inderdaad richting een militaire confrontatie, waarschijnlijk met het gebruik van onconventionele wapens. Bij de VN blijft NK de confrontatie zoeken. De Amerikanen laten echt geen Aziatische variant van Hitler doorspelen met zijn nucleaire technologie om zodoende de wereld te kunnen blijven bedreigen. Maar het blijft een duivels dilemma met een verschrikkelijke uitkomst.
Een oorlog zal desastreus zijn voor 2 partijen. Het Noord Koreaanse volk en Seoel.
De oorlog zal niet lang duren, hooguit een weekje. Dan is Pyongyang een parkeerplaats.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173905085
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:41 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Een oorlog zal desastreus zijn voor 2 partijen. Het Noord Koreaanse volk en Seoel.
De oorlog zal niet lang duren, hooguit een weekje. Dan is Pyongyang een parkeerplaats.
Daarom verwacht ik ook de inzet van onconventionele wapens om die oorlog zo kort mogelijk te houden. Ik denk overigens dat ze niet direct tegen Noord Koreaanse steden worden ingezet maar eerder tegen het gestationeerde leger en de raketinstallaties. Maar aangezien dit soort regimes hun installaties vaak neerzetten bij druk bevolkte gebieden zal de uitkomst evenwel destructief zijn.

Tja, en dan het vervolg. Een ineenstortende Aziatische economie, de rol van China, etc. Het zal er niet veel leuker op worden.
pi_173905348
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2017 08:41 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin gaat vergissen... zeker als de Amerikanen de eerste stap zullen doen. Ik denk dat Noord Korea wel eens het Polen van Azië kon worden. China en mogelijk Rusland zullen zich niet afzijdig houden.
pi_173905499
Het zou toch wat zijn als NK hier en daar het S-300 of S-400 luchtafweer systeem ergens verstopt zou hebben.

Is dit ondenkbaar? Gezien het feit dat toch de tech voor een waterstofbom NK heeft kunnen bereiken?

Dan is een covert handel in wapens toch ook goed mogelijk geweest?
  donderdag 21 september 2017 @ 10:17:56 #277
38496 Perrin
pi_173906174
quote:
Zuid-Korea stuurt hulp naar noorden

SEOUL - De Zuid-Koreaanse regering heeft besloten hulp naar Noord-Korea te sturen. Het gaat om een pakket ter waarde van omgerekend 6,7 miljoen euro. De laatste keer dat Seoul het noorden hulp bood was eind 2015.

Zuid-Korea verstrekt de hulp via VN-organisaties als het Wereldvoedselprogramma en UNICEF. Het gaat onder meer om voeding voor kinderen en zwangere vrouwen. Ook stuurt Seoul vaccins en medicatie naar het noordelijke buurland.
Nobel, maar ook een beetje vreemd om het land dat je zo openlijk bedreigt kadootjes te geven.
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 10:45:53 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173906721
slim juist
  donderdag 21 september 2017 @ 10:46:45 #279
38496 Perrin
pi_173906742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:45 schreef sp3c het volgende:
slim juist
Je laten chanteren?
pi_173906816
quote:
15s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je laten chanteren?
Heeft N-Korea hen bedreigd om die hulp te krijgen?
quote:
The decision to send aid to North Korea was not popular in South Korea, hitting President Moon Jae-in’s approval rating. It also raised concerns in Japan and the United States, and followed new U.N. sanctions against North Korea over its sixth nuclear test earlier this month.

The South’s Unification Ministry said its aid policy remained unaffected by geopolitical tensions with the North. The exact timing of when the aid would be sent, as well as its size, would be confirmed later, the ministry said in a statement.

The South said it aimed to send $4.5 million worth of nutritional products for children and pregnant women through the World Food Programme and $3.5 million worth of vaccines and medicinal treatments through UNICEF.

“We have consistently said we would pursue humanitarian aid for North Korea in consideration of the poor conditions children and pregnant women are in there, apart from political issues,” said Unification Minister Cho Myong-gyon.

UNICEF’s regional director for East Asia and the Pacific Karin Hulshof said in a statement before the decision the problems North Korean children face “are all too real”.

“Today, we estimate that around 200,000 children are affected by acute malnutrition, heightening their risk of death and increasing rates of stunting,” Hulshof said.

“Food and essential medicines and equipment to treat young children are in short supply,” she said.

The last time the South had sent aid to the North was in December 2015 through the United Nations Population Fund (UNFPA) under ex-president Park Geun-hye.
https://www.reuters.com/a(...)ng-dog-idUSKCN1BW08B
  donderdag 21 september 2017 @ 10:57:38 #281
38496 Perrin
pi_173906957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Heeft N-Korea hen bedreigd om die hulp te krijgen?

[..]

https://www.reuters.com/a(...)ng-dog-idUSKCN1BW08B
Noord Korea bedreigt hen non-stop.
pi_173907278
Sancties opleggen, maar wel vreten sturen. Laat die gehersenspoelde mensen maar lekker verhongeren.
  donderdag 21 september 2017 @ 11:20:47 #283
38496 Perrin
pi_173907305
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:19 schreef Zipportal het volgende:
Sancties opleggen, maar wel vreten sturen. Laat die gehersenspoelde mensen maar lekker verhongeren.
Of eens een keer in opstand komen.
pi_173907317
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Noord-Korea gaat het allemaal zo regelen, dat het lijkt dat de hulp van KimGod komt.
  donderdag 21 september 2017 @ 11:22:58 #285
38496 Perrin
pi_173907335
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:21 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Noord-Korea gaat het allemaal zo regelen, dat het lijkt dat de hulp van KimGod komt.
Dan beloon je dus degene die je chanteert en bedreigt :(
pi_173907353
Laatst was er een docu over Zuid vs Noord Korea te zien ik meen bij de NPO, Noord Koreanen worden echt gezien als untermenschen en komen nergens aan de bak, wonen in speciale flatgebouwen en hebben nauwelijks kansen in de samenleving.

Heb helaas maar een klein stukje gekeken, weet iemand iemand over welke docu ik het heb?
blablablabla
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 11:25:57 #287
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173907377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:24 schreef Elan het volgende:
Laatst was er een docu over Zuid vs Noord Korea te zien ik meen bij de NPO, Noord Koreanen worden echt gezien als untermenschen en komen nergens aan de bak, wonen in speciale flatgebouwen en hebben nauwelijks kansen in de samenleving.

Heb helaas maar een klein stukje gekeken, weet iemand iemand over welke docu ik het heb?
Was volgens mij een item in één vandaag/nieuwsuur.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 11:26:57 #288
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173907395
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:19 schreef Zipportal het volgende:
Gewaagde uitspraak. Wie ben jij om te bepalen over het leven van 25 miljoen Noord Koreanen?
4045
onlogisch
pi_173907533
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:25 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Was volgens mij een item in één vandaag/nieuwsuur.
Heb het gevonden ouwe reus.
Reizen Waes was dat, en Flora Dressing heeft er ook een aflevering over gemaakt.
blablablabla
pi_173907809
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Noord Korea bedreigt hen non-stop.
Ze eisen dat de Amerikaanse troepen verdwijnen, dat er geen jaarlijkse oefeningen meer gehouden worden. Als reactie heeft Z-Korea meer oefeningen gehouden en bijkomende Amerikaanse hardware geplaatst. Dat lijkt me niet toegeven aan chantage.

Als ze ons wat betreft humanitaire hulp wilden chanteren zou het weigeren van hulp, in de eerste plaats de polio vaccins, effectiever zijn. We hebben polio bijna uitgeroeid, maar tot het zover is moeten we jaarlijks ruim honderd miljoen mensen inenten. Een programma dat geld en mensenlevens kost (in gebieden als Afghanistan, Syrië, Irak, Pakistan zijn de hulpverleners vaak doelwit). Wees blij dat ze dat niet doen, één Oekraine volstaat (Europa was polio-vrij sinds 2002, in 2014 waarschuwde de WHO voor een mogelijke uitbraak in Oekraine en enkele maanden later was het een feit. Ondanks die uitbraak had Oekraine in maart 2015 geen vaccin in voorraad, het was het enige van 155 landen dat het nieuwe vaccin niet had goedgekeurd omdat ze zogenaamd meer tijd nodig hadden voor de goedkeuringsprocedure...)
  donderdag 21 september 2017 @ 11:55:06 #291
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173907870
quote:
15s.gif Op donderdag 21 september 2017 11:26 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Gewaagde uitspraak. Wie ben jij om te bepalen over het leven van 25 miljoen Noord Koreanen?
Misschien heet Zipportal ook wel Kim? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173907994
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nobel, maar ook een beetje vreemd om het land dat je zo openlijk bedreigt kadootjes te geven.
Laatste hoop op een dialoog.
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 12:03:42 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173908004
quote:
15s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je laten chanteren?
er is hier geen sprake van chantage, ZK probeert min of meer de Noord Koreaanse bevolking zelf om te kopen

goed plan, beter dan oorlogvoeren en veel goedkoper maar dan moet het wel veel grootschaliger
pi_173908038
quote:

[..]

Dat kan niet als je niet eens te eten hebt.
pi_173908201
quote:

[..]

Als dat al tot de mogelijkheden behoorde dan zal Trump's toespraak de kans daarop flink verkleind hebben. Het land werd in de VN met totale vernietiging bedreigd, niet meteen een aanmoediging voor een eventuele oppositie tegen het bewind. Eerder een reden om te vrezen dat de VS de gelegenheid zou aangrijpen om toe te slaan. (met een excuus als: een onstabiel regime zou een oorlog kunnen beginnen om het volk te verenigen tegen een gemeenschappelijke vijand, en met ICBMs en kernwapens in hun bezit vormt dat een onaanvaardbaar risico voor de VS)
pi_173908491
De VS heeft vast spionnen in NK. Is het niet mogelijk om Kim om te leggen en op die manier de angel eruit te halen? Of wordt er dan alsnog door de legerleiding op de knop gedrukt?
  donderdag 21 september 2017 @ 12:40:48 #297
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173908512
Maar wel profiteren als EU zijnde van de dwangarbeiders uit NK die wij verwelkomen. Hypocriet geneuzel allemaal. Dan doen we graag zaken met dwaas Kim. Dan is het een geweldige peer.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 21 september 2017 @ 12:45:40 #298
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173908580
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 10:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Och NK levert wat dwangarbeiders aan ZK en iedereen is weer tevreden.
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 12:47:17 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173908605
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:39 schreef Coelho het volgende:
De VS heeft vast spionnen in NK. Is het niet mogelijk om Kim om te leggen en op die manier de angel eruit te halen? Of wordt er dan alsnog door de legerleiding op de knop gedrukt?
dan schuiven ze gewoon de volgende stropop naar voren
pi_173908617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan schuiven ze gewoon de volgende stropop naar voren
Wat lijkt je beter deze of de volgende?
  donderdag 21 september 2017 @ 12:51:24 #301
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173908659
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ze zien er allemaal hetzelfde uit. Het zal niets uitmaken.
  Moderator donderdag 21 september 2017 @ 13:01:04 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173908793
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 12:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

lijkt me hetzelfde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')