SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaakWe hebben ook een Facebookpagina: klik
DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk, dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's
Mobiel luisteren kan via de app TuneIn en dan deze link: Mobiele luisterlink
Nieuw: Radio 49 TAILBOT webplayer
http://www.radio49.ga/player.html
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Hij naast me zingt het origineel. In het Russisch
Dat is uiteraard een cover. Dit was het origineel.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Hij naast me zingt het origineel. In het Russisch
Sterkte.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ja, lach maar, ik zit er mee opgescheept
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heeel bekend in kleine kring, denk ik
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:28 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik zeg net tegen ddm: Verrek dit is Roek
mag jij liegen?quote:Op donderdag 14 september 2017 20:28 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ik zeg net tegen ddm: Verrek dit is Roek
quote:
Ik denk dat zijn moeder hem niet meer wil kennen na zo'n liedje.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heeel bekend in kleine kring, denk ik
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:30 schreef Symphonic het volgende:
Goombay Danceband, maar dan de kutversie
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Is dit een Duitser ofzo? Heeft een erg Duits accent.
Zoals hij zelf al zei: in de oorlog kwam hij hier en vond hij haar.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:31 schreef spijkerbroek het volgende:
Is dit een Duitser ofzo? Heeft een erg Duits accent.
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:32 schreef livelink het volgende:
[..]
Zoals hij zelf al zei: in de oorlog kwam hij hier en vond hij haar.
En dat haar ligt nu achter glas in een vitrine in Auschwitzquote:Op donderdag 14 september 2017 20:32 schreef livelink het volgende:
Zoals hij zelf al zei: in de oorlog kwam hij hier en vond hij haar.
ik dacht al: weer de Sunstreams?quote:Op donderdag 14 september 2017 20:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
heeft zeker ook een fles champagne achter de kiezen
Oh my, weer die ritmebox
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:37 schreef MadMaster het volgende:
Dit mag ook wel gepitcht worden...
Kom weer terug, Jeine Klojanna...
Ik ga de hele show al over mijn grens...quote:Op donderdag 14 september 2017 20:38 schreef Dj_Vout het volgende:
Voor de plaat hierna gaan we weer over de grens.
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga de hele show al over mijn grens...
[..]
Na Bali en Tahiti komt....quote:Op donderdag 14 september 2017 20:38 schreef Dj_Vout het volgende:
Voor de plaat hierna gaan we weer over de grens.
grensgevalquote:Op donderdag 14 september 2017 20:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Oh ja.... ik zal hem even aansporen.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer komt dat nieuws van Melting nou?
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:39 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer komt dat nieuws van Melting nou?
Omdat het kan!quote:
Sorry.quote:
quote:
dank voor de ondertitelingquote:Op donderdag 14 september 2017 20:43 schreef CindieY het volgende:
De stream is te beluisteren via ... en er komt een R49 app. Dat heb ik ervan gemaakt
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:43 schreef livelink het volgende:
Gerard Schoonebeek zingt over Hendrik van Dijk
Dat had ik nou wel in het Duits willen horen.
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
dank voor de ondertiteling
Zo is ie helemaal compleet. Het Nobex Radio had ik ook niet verstaanquote:Op donderdag 14 september 2017 20:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Voorlopig dus via Nobex Radio te luisteren.
Zoeken naar Radio49 (aan elkaar). Werkt perfect.
En wie weet dus binnenkort een eigen app.
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:43 schreef livelink het volgende:
Gerard Schoonebeek zingt over Hendrik van Dijk
Dat had ik nou wel in het Duits willen horen.
ik versta mijn echtgenoot als DJ soms ook nietquote:Op donderdag 14 september 2017 20:44 schreef CindieY het volgende:
[..]
[..]
Zo is ie helemaal compleet. Het Nobex Radio had ik ook niet verstaan
ik ga eens snorrenquote:Op donderdag 14 september 2017 20:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Voorlopig dus via de app Nobex Radio te luisteren.
Sorry, mijn stem is nog niet 100% vanwege de kermis.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:44 schreef CindieY het volgende:
[..]
[..]
Zo is ie helemaal compleet. Het Nobex Radio had ik ook niet verstaan
Waar luistert iedereen nu dan mee?quote:Op donderdag 14 september 2017 20:44 schreef Melting het volgende:
[..]
Voorlopig dus via de app Nobex Radio te luisteren.
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:46 schreef livelink het volgende:
Waarom zou je geen piraat kunnen zijn als je in een rolstoel zit? Dit lied intrigeert me.
Bedankt voor het luisteren.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:47 schreef anotherRandomdude het volgende:
Ik haak net voor het einde af, Dj_Vout bedankt!
dat hoort erbijquote:Op donderdag 14 september 2017 20:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Sorry, mijn stem is nog niet 100% vanwege de kermis.
Zie je al een piraat in rolstoel aan touwen naar het vijandige schip zwaaien?quote:Op donderdag 14 september 2017 20:46 schreef livelink het volgende:
Waarom zou je geen piraat kunnen zijn als je in een rolstoel zit? Dit lied intrigeert me.
Xiialive of er wordt weinig mobiel geluisterd misschien?quote:Op donderdag 14 september 2017 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar luistert iedereen nu dan mee?
dan kun je niet hard weglopen als de rcd komtquote:Op donderdag 14 september 2017 20:46 schreef livelink het volgende:
Dat eerst werkt prima, dus ik zie geen reden om te switchen...quote:Op donderdag 14 september 2017 20:47 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Xiialive of er wordt weinig mobiel geluisterd misschien?
xia live, en op de pc met foobarquote:Op donderdag 14 september 2017 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar luistert iedereen nu dan mee?
Ik weet alleen dat niet iedereen via die app kon luisteren.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat eerst werkt prima, dus ik zie geen reden om te switchen...
massa kassaquote:Op donderdag 14 september 2017 20:49 schreef livelink het volgende:
Dit komt wel uit het rijmwoordenboek voor gevorderden
massa kassaquote:Op donderdag 14 september 2017 20:49 schreef livelink het volgende:
Dit komt wel uit het rijmwoordenboek voor gevorderden
je moet ook wel vasthouden hoorquote:Op donderdag 14 september 2017 20:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik ben trouwens van het weekend weer eens met een kmtje of 30 p/u van mn fiets afgegleden, heb er nog steeds last van.
De wegen zijn glad en natquote:Op donderdag 14 september 2017 20:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik ben trouwens van het weekend weer eens met een kmtje of 30 p/u van mn fiets afgegleden, heb er nog steeds last van.
mijn collega dus niet...quote:Op donderdag 14 september 2017 20:49 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat niet iedereen via die app kon luisteren.
Auw. Door de gladheid van de regen of zo?quote:Op donderdag 14 september 2017 20:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De Nobex app blijft zo vooralsnog. Maar er wordt gekeken of er straks ook verzoekjes gedaan kunnen worden via de app.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:50 schreef CindieY het volgende:
Als ik onderweg ben, luister ik wel eens mobiel mee. Maar die app... Gaat ie nou alleen de stream bevatten of gaan er meer leukigheidjes komen?
Vreemd, gebruik het onder Android en op mijn iPad.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:49 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat niet iedereen via die app kon luisteren.
Top! Ben benieuwd.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:51 schreef Symphonic het volgende:
[..]
mijn collega dus niet...
Zal eens gaan testpieten met die nieuwe
Autospiegel over het hoofd gezienquote:Op donderdag 14 september 2017 20:51 schreef livelink het volgende:
[..]
Auw. Door de gladheid van de regen of zo?
Dat is ook een app waar het soms wel en soms niet werkt.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vreemd, gebruik het onder Android en op mijn iPad.
Het zou wel fijn zijn als de juiste stream in TuneIn zou komen te staan.
Heb die daar al een paar keer gemeld, maar geen sjoege van ze...
In TuneIn staat onder Radio49 nog een URL van een hele oude stream.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:53 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Dat is ook een app waar het soms wel en soms niet werkt.
Geen idee waarom.
Peter Kühlwein?quote:Op donderdag 14 september 2017 20:58 schreef livelink het volgende:
En Peter ook al in het Duits zie ik
voorprogramma voor Elfje, van 18.30quote:Op donderdag 14 september 2017 20:58 schreef Symphonic het volgende:
De agenda voor morgen even aangevuld
Waarin een klein land groot kan zijn.quote:Op donderdag 14 september 2017 20:58 schreef livelink het volgende:
En Peter ook al in het Duits zie ik
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:58 schreef Symphonic het volgende:
quote:Op donderdag 14 september 2017 20:58 schreef Symphonic het volgende:
Harder slaan dan.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat was gezellig mensen, maar Symph gaat echt raar doen van zulke muziek
quote:Op donderdag 14 september 2017 21:00 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat was gezellig mensen, maar Symph gaat echt raar doen van zulke muziek
Best dapper om na Vout te gaan draaienquote:Op donderdag 14 september 2017 21:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik kan straks wel mits niemand anders wilt
Is dat dapper dan?quote:Op donderdag 14 september 2017 21:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Best dapper om na Vout te gaan draaien
Ik heb je er alvast op gezet.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Is dat dapper dan?
Als niemand anders wilt kijk ik wel een roosteraar aan om me er om 21:15-22 op te kwakken.
ik ga er aan werkenquote:Op donderdag 14 september 2017 21:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Is dat dapper dan?
Als niemand anders wilt kijk ik wel een roosteraar aan om me er om 21:15-22 op te kwakken.
nog beterquote:Op donderdag 14 september 2017 21:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb je er alvast op gezet.
Maar nu ga ik plat. Morgen is het weer (te) vroeg dag.
slaap lekkerquote:Op donderdag 14 september 2017 21:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb je er alvast op gezet.
Maar nu ga ik plat. Morgen is het weer (te) vroeg dag.
dat is zondequote:Op donderdag 14 september 2017 21:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Nog 3 daagjes en ik moet weer aan het werk, driekwart van de vakantie weggeregend,
quote:Op donderdag 14 september 2017 21:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Nog 3 daagjes en ik moet weer aan het werk, driekwart van de vakantie weggeregend,
quote:Op donderdag 14 september 2017 21:21 schreef ToT het volgende:
Pfff ik zit hier met 1 oog nagenoeg dicht, waar ik ook heel wazig mee kan zien.
Vandaag mijn persoonlijke sclera-lenzen uitgeprobeerd.
Was geen succes.
lekker danquote:Op donderdag 14 september 2017 21:21 schreef ToT het volgende:
Pfff ik zit hier met 1 oog nagenoeg dicht, waar ik ook heel wazig mee kan zien.
Vandaag mijn persoonlijke sclera-lenzen uitgeprobeerd.
Was geen succes.
Het gaat volgens mij niet echt ergens heen, maar het klonk wel mooi, ja.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:20 schreef CindieY het volgende:
Dit klinkt heul tof en ik ben vooral benieuwd waar het heen gaat
Het bouwde voor mijn gevoel op naar iets, maar niet. PaRo, ik heb niet artiest en titel gecheckt, wat was het?quote:Op donderdag 14 september 2017 21:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij niet echt ergens heen, maar het klonk wel mooi, ja.
Iets met When autumn leaves, dacht ik.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:23 schreef CindieY het volgende:
[..]
Het bouwde voor mijn gevoel op naar iets, maar niet. PaRo, ik heb niet artiest en titel gecheckt, wat was het?
Coldcut - Autumn Leaves (Irresistible Force Mix)quote:Op donderdag 14 september 2017 21:23 schreef CindieY het volgende:
[..]
Het bouwde voor mijn gevoel op naar iets, maar niet. PaRo, ik heb niet artiest en titel gecheckt, wat was het?
Deed autumn dat maarquote:Op donderdag 14 september 2017 21:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Iets met When autumn leaves, dacht ik.
ah gevonden, moon over Bourbon streetquote:Op donderdag 14 september 2017 21:26 schreef Symphonic het volgende:
Dat nummer van net deed me aan een nummer van Sting denken en ik kom er niet op
Oh, die is nog best mooi van Sting.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:29 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ah gevonden, moon over Bourbon street
Dat lachje net de hele tijd tussendoor deed me aan een game denken.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:47 schreef CindieY het volgende:
Heerlijke relaxte bijna-tijd-om-naar-bed-te-gaan bietjes
Dat zou me bij PaRo niet verbazen.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat lachje net de hele tijd tussendoor deed me aan een game denken.
Ik heb niet zoveel computermuziekjes in mn playlist.quote:Op donderdag 14 september 2017 21:51 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dat zou me bij PaRo niet verbazen.
Ja, ik miste je eindtune ook welquote:Op donderdag 14 september 2017 22:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Oh shit is het alweer 22, ging snel.
quote:Op donderdag 14 september 2017 22:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik miste je eindtune ook wel
Net als livelink miste ik je eindtune ook al. Nu kan ik met een gerust hart gaan slapenquote:
quote:Op donderdag 14 september 2017 22:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
of de vertaalde einddemo(SPOILERS)
Alles wat we horen, is.....quote:Op donderdag 14 september 2017 23:23 schreef spijkerbroek het volgende:
NWS / Lady Gaga dagvaardt Canvas-programma ‘Radio Gaga’
"Radio Gaga" zou teveel lijken op haar artiestennaam. Whut
... bagger uit haar bek.quote:
quote:Op donderdag 14 september 2017 23:49 schreef peaceman het volgende:
![]()
Onderweg naar huis vanuit Utrecht na een mooi concert van Tom McRae (en het is nog een aardige kerel ook).
Programma van vandaagquote:Op vrijdag 15 september 2017 00:04 schreef peaceman het volgende:
Als ik tijd heb, zal ik morgenavond eens een showtje in elkaar draaien.
ow dat had ik niet gezienquote:Op vrijdag 15 september 2017 00:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Programma van vandaag
18:30 - 20:00 DJ Symph telt af tot honderdelf
20:00 - 22:00 DJ11 - 100
Ja, en dus ook niet meer echt ontspannenquote:
Aan de champagne dan maar weer.quote:Op vrijdag 15 september 2017 06:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, en dus ook niet meer echt ontspannen
Ah, dat sla ik niet afquote:Op vrijdag 15 september 2017 07:09 schreef Melting het volgende:
En omdat het vandaag vrijdag is, weer iets lekkers bij de koffie.
Vandaag Limburgse vlaaien:
[ afbeelding ]
Tast toe, er is genoeg!
Jij mag gerust 2 stukken nemen hoor. Met je stres vandaag.quote:
mijn stuk mag ze ook welquote:Op vrijdag 15 september 2017 07:53 schreef Doedezemaar het volgende:
![]()
livelink mag mijn stuk er wel bij, ik lust geen vlaai
heyquote:Op vrijdag 15 september 2017 09:52 schreef Gehenna het volgende:
Ik denk al, wat veel goedemorgen berichtjes in het indie topic.
Maar ik had dus mis geklikt![]()
Goedemorgen
Ja dit zul je hier niet zo snel aantreffen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 09:58 schreef Gehenna het volgende:
Ah laat ik dan ook maar een keertje luisteren, The Beatles
haha, daar komt m'n naam trouwens niet weg. Kende hun pas veel later, maar kan er wel naar luisteren trouwensquote:Op vrijdag 15 september 2017 10:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dit zul je hier niet zo snel aantreffen.
En hee!
Klopt, volgens mij had ik dat linkje een paar jaar geleden ook al geplaatst en toen zei je ook al dat je naam daar niet van kwam.quote:Op vrijdag 15 september 2017 10:04 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha, daar komt m'n naam trouwens niet weg. Kende hun pas veel later, maar kan er wel naar luisteren trouwens
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van drie puntjes aan het einde van een zin...quote:Op vrijdag 15 september 2017 11:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
mafkees
Het is wel wat voor MadMaster met zijn eeuwige drie puntjes...
Ik niet...quote:Op vrijdag 15 september 2017 12:15 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van drie puntjes aan het einde van een zin...
quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Programma van vandaag
18:30 - 20:00 DJ Symph telt af tot honderdelf
20:00 - 22:00 DJ11 - 100
geen puntquote:Op vrijdag 15 september 2017 11:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
mafkees
dat doe ik nou nooit...quote:Op vrijdag 15 september 2017 12:15 schreef CindieY het volgende:
[..]
Ik word altijd een beetje zenuwachtig van drie puntjes aan het einde van een zin...
Heb je ook wat hartïgs?quote:Op vrijdag 15 september 2017 14:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niks mis met die puntjes aan het eindse van een zin[ afbeelding ]
Nee. Geen punt bij Karwei....quote:Op vrijdag 15 september 2017 14:11 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Gebruïken ze daar de "|" ï.p.v. de "Ï"?...
Maar op de "|" staat toch geen punt? Ter vervangïng van de "ï" waar wel een punt op staat...quote:Op vrijdag 15 september 2017 14:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Geen punt bij Karwei....
Krïjg je ïn het begïn geen hulp met het ïndoen van zulke lenzen?quote:Op vrijdag 15 september 2017 14:29 schreef ToT het volgende:
Fuck, ik zie nog steeds geen ene donder met mijn linker oog nadat de lens er in gisteren zo'n pijn deed. Alles is heel wazig, ik zie dubbel en het oog is gezwollen.
Puntje d'r in, puntje d'r uit,quote:Op vrijdag 15 september 2017 11:42 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
mafkees
Ja het is een paar weken geleden wel uitgelegd en gisteren ook wel wat, maar toen het zo enorm pijn deed werd ik volledig genegeerd tot ik echt duidelijk vroeg of het kwaad kon. Met de ogen dicht werd hoofdschuddend gezegd "Neeeeee hoor, het is net alsof je een krasje op je hand hebt; dat geneest ZO weer!" en ik kon gewoon doorgaan met oefenen de lenzen in te doen, zolang ik maar niet in mijn ogen ging wrijven.quote:Op vrijdag 15 september 2017 14:49 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Krïjg je ïn het begïn geen hulp met het ïndoen van zulke lenzen?
Het lïjkt mïj nog best eng en lastïg...
dat is ook niet echt vertrouwenswekkendquote:Op vrijdag 15 september 2017 15:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het is een paar weken geleden wel uitgelegd en gisteren ook wel wat, maar toen het zo enorm pijn deed werd ik volledig genegeerd tot ik echt duidelijk vroeg of het kwaad kon. Met de ogen dicht werd hoofdschuddend gezegd "Neeeeee hoor, het is net alsof je een krasje op je hand hebt; dat geneest ZO weer!" en ik kon gewoon doorgaan met oefenen de lenzen in te doen, zolang ik maar niet in mijn ogen ging wrijven.
Mijn oog werd al snel knalrood en dat liet ik vervolgens zien, en ik zei dat ik er mee kapte. Toen werd gezegd dat ik al goed mijn lenzen in kon doen en dat ik het ook verder thuis kon oefenen.
"Ik kan goed mijn lenzen in doen? Kijk eens naar mijn oog!"
- "Ja maar je weet in ieder geval al precies hoe het moet, dus dat is verder geen probleem."
Vandaag is mijn oog dus nog steeds vrij dik en zie ik geen donder, dus heb ik naar het ziekenhuis gebeld en werd mij gezegd dat ik mijn oog nu maar even rust moest geven en dat ik donderdag maar weer terug moest komen om te oefenen.
Lenzen in doen is inderdaad een kwestie van wennen en routine, maar het moet bijna als vanzelf gaan.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja het is een paar weken geleden wel uitgelegd en gisteren ook wel wat, maar toen het zo enorm pijn deed werd ik volledig genegeerd tot ik echt duidelijk vroeg of het kwaad kon. Met de ogen dicht werd hoofdschuddend gezegd "Neeeeee hoor, het is net alsof je een krasje op je hand hebt; dat geneest ZO weer!" en ik kon gewoon doorgaan met oefenen de lenzen in te doen, zolang ik maar niet in mijn ogen ging wrijven.
Mijn oog werd al snel knalrood en dat liet ik vervolgens zien, en ik zei dat ik er mee kapte. Toen werd gezegd dat ik al goed mijn lenzen in kon doen en dat ik het ook verder thuis kon oefenen.
"Ik kan goed mijn lenzen in doen? Kijk eens naar mijn oog!"
- "Ja maar je weet in ieder geval al precies hoe het moet, dus dat is verder geen probleem."
Vandaag is mijn oog dus nog steeds vrij dik en zie ik geen donder, dus heb ik naar het ziekenhuis gebeld en werd mij gezegd dat ik mijn oog nu maar even rust moest geven en dat ik donderdag maar weer terug moest komen om te oefenen.
Nee precies, ik ben er niet al te enthousiast over.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:06 schreef livelink het volgende:
[..]
dat is ook niet echt vertrouwenswekkend
quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Lenzen in doen is inderdaad een kwestie van wennen en routine, maar het moet bijna als vanzelf gaan.
Niks forceren en bij irritatie meteen uitdoen.
Ik ben al ruim 25 jaar lensdrager, maar de laatste weken heb ik ook last van ze na een paar uur. Nu dus maar een bril op, heb ik hier toch nodig tegen de zon...
quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had zulke geirriteerde ogen door droogte, eiwitafzetting en hooikoorts dat ik mijn lenzen nog nauwelijks een uurtje per dag kon dragen. Ik ben zo blij dat de oplossing bestond: laten laseren.
Maar wat een gedoe joh, ToT
Ja, ik las onlangs zoiets.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:14 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb dit soort schatjes van dik, hard glas, die je helemaal met steriel zout water moet vullen en zonder een druppel te morsen in je ogen moet doen. Als je water morst, krijg je er een luchtbel in en beslaat de lens in je oog.
Met deze lenzen MOET het met zo'n zuignapje. Ik vind het echt vreselijk ellendig, ik heb het vandaag even geprobeerd met de lens op mijn vingertopje te houden, maar dan rolt-ie als een knikker.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, ik las onlangs zoiets.
Ik heb zachte lenzen, modelletje standaard. Zo'n pipet gebruik ik niet, gewoon op het topje van je vinger en ploppen maar. Dat zal een stuk schelen...
Ik hoop dat het donderdag dan wat beter gaat, zeg. Ik vind het allemaal maar heel eng klinken, maar ik ben gewoon een watje als het om ogen gaat.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Met deze lenzen MOET het met zo'n zuignapje. Ik vind het echt vreselijk ellendig, ik heb het vandaag even geprobeerd met de lens op mijn vingertopje te houden, maar dan rolt-ie als een knikker.
Ik ook. Ik ben als de dood dat er iets met mijn ogen gebeurt waardoor ik niet meer kan zien.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:48 schreef livelink het volgende:
Ik hoop dat het donderdag dan wat beter gaat, zeg. Ik vind het allemaal maar heel eng klinken, maar ik ben gewoon een watje als het om ogen gaat.
Ja ik weet ook niet of dit wel iets is wat ik dagelijks moet doen.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hoop dat het donderdag dan wat beter gaat, zeg. Ik vind het allemaal maar heel eng klinken, maar ik ben gewoon een watje als het om ogen gaat.
Zelfde reden. Plus hooikoorts, zonder (zonne)bril slaat dat direct op mijn ogen. En dat ik dingen van dichtbij niet kan lezen met bril op, zoals een boek ofzo. Na een tijdje lukt dat niet meer en zet ik m'n bril af.quote:Op vrijdag 15 september 2017 15:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben als de dood dat er iets met mijn ogen gebeurt waardoor ik niet meer kan zien.
Lenzen indoen is dan ook een hel voor mij. Ik draag o.a. daarom een bril.
Jij denkt te diepquote:Op vrijdag 15 september 2017 14:38 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Maar op de "|" staat toch geen punt? Ter vervangïng van de "ï" waar wel een punt op staat...
Niet door je rug gaan he?quote:Op vrijdag 15 september 2017 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig zal zich eens gaan buigen over de show van vanavond...
ik heb ook nog geen ideequote:Op vrijdag 15 september 2017 16:30 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig zal zich eens gaan buigen over de show van vanavond...
Ow shit, je begint nu al!quote:Op vrijdag 15 september 2017 18:28 schreef Symphonic het volgende:
Damn, had weer even geluids issues, maar het lijkt weer te werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |