http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170913_03070824quote:De makers van het populaire Canvas-programma Radio Gaga, Dominique Van Malder en Joris Hessels, hebben een dagvaarding ontvangen van de enige echte Lady Gaga - of toch haar advocatenkantoor. Ze vindt dat de naam ‘Radio Gaga’ te veel lijkt op haar artiestennaam.
De Amerikaanse zangeres Stefani Germanotta, ofte Lady Gaga, zou van plan zijn om een internationaal patent op haar naam te nemen. Geen wonder dus dat ze vindt dat ‘Radio Gaga’ te veel lijkt op haar artiestennaam.
In februari waren de makers en bedenkers van ‘Radio Gaga’, Dominique Van Malder en Joris Hessels, dan ook verrast toen ze een aangetekend zenden in de bus kregen van haar advocatenkantoor. “Eerst moesten we erom lachen, maar het was toch vooral een schrikken”, aldus Hessels op Studio Brussel.
De claim van Lady Gaga lijkt echter geen steek te houden. “Als er iemand recht heeft op de naam “Radio Gaga”, dan is het Queen of de erfgenamen van Freddie Mercury”, verduidelijkt Hessels. “We hebben haar geantwoord dat we gerust eens met haar of haar advocaten willen praten, en dat gaan we binnenkort ook doen.”
Dat het nieuws woensdag bekend raakte, is wellicht geen toeval. Het derde (en laatste) seizoen van Radio Gaga gaat dan namelijk van start. Het duo parkeert hun caravan aan alcohol- en drugs-afkickcentrum De Kiem in Gavere.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:21 schreef spijkerbroek het volgende:
“Als er iemand recht heeft op de naam “Radio Gaga”, dan is het Queen of de erfgenamen van Freddie Mercury”
Het gaat waarschijnlijk niet om het geld maar als je een patent op een naam (trademark lijkt me) hebt moet je dat patent verdedigen, als de naam gemeengoed wordt dreig je je patent kwijt te raken.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:25 schreef Fripsel het volgende:
Dit gaat toch nergens meer over. Alsof dat mens ook maar 1 euro te kort komt. Zo ja, dan doet ze iets gruwelijk fout. Net als die platen bazen.
Daarnaast vind ik het ook haaks staan op die gekkigheid van haar waarmee ze tegen de meute in wil gaan..
Ze heeft geen patent. Zie OP.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Het gaat waarschijnlijk niet om het geld maar als je een patent op een naam (trademark lijkt me) hebt moet je dat patent verdedigen, als de naam gemeengoed wordt dreig je je patent kwijt te raken.
Typische marketingpraat voor mij.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:38 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Het gaat waarschijnlijk niet om het geld maar als je een patent op een naam (trademark lijkt me) moet je dat patent verdedigen, als de naam gemeengoed wordt dreig je je patent kwijt te raken.
Daarom wil Adobe niet dat je iets photoshopt maar Adobe® Photoshop® gebruikt voor fotobewerking.
Precies, erg triest.quote:Op donderdag 14 september 2017 23:57 schreef RAVW het volgende:
haar naam komt zelf af van Radio Gaga van Queen
"Lady Gaga heeft haar artiestennaam ontleend aan het nummer Radio Ga Ga van de Britse rockgroep Queen."
en nu gaat ze piepen ??
ze heeft het zelf gejat en nu andere het woord gebruiken is het in eens te veel ...... toen radio gaga uit kwam als nummer moest zijn geloof ik nog geboren worden
Wat is dan het doel van dat hele internationale patent dat ze wilt aanvragen?quote:Op donderdag 14 september 2017 23:38 schreef MacorgaZ het volgende:
Het gaat waarschijnlijk niet om het geld maar als je een patent op een naam (trademark lijkt me) hebt moet je dat patent verdedigen, als de naam gemeengoed wordt dreig je je patent kwijt te raken.
de aandachtshoer ligt nu zelfs in het ziekenhuisquote:Op vrijdag 15 september 2017 00:06 schreef Buurtzwaan het volgende:
Komt LadyGaGa niet de laatste tijd te weinig onder de aandacht en is dit niet gewoon een poging om weer in de schijnwerpers te komen te staan.
Denk niet dat de persoon achter de artiest dat persoonlijk iets kan schelen, er is gewoon opdracht gegeven vanuit het management om wildgroei van de naam tegen te gaan. Als ze een product met zo'n wereldfaam een zetje naar de top moeten geven door een Belgisch station aan te klagen, dan is er iets mis.quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:06 schreef Buurtzwaan het volgende:
Komt LadyGaGa niet de laatste tijd te weinig onder de aandacht en is dit niet gewoon een poging om weer in de schijnwerpers te komen te staan.
volgens mij komt het niet persoonlijk bij d'r zelf vandaan.quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:49 schreef richolio het volgende:
Komt denk ik niet persoonlijk van haarzelf af. Gewoon iets vanuit het management of iets. Nou ja hoe dan ook nogal sad, gezien ze zelf haar naam heeft "gestolen"
Oke bedankt, dat zei ik zojuist ookquote:Op vrijdag 15 september 2017 00:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
volgens mij komt het niet persoonlijk bij d'r zelf vandaan.
quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:53 schreef richolio het volgende:
[..]
Oke bedankt, dat zei ik zojuist ook
quote:[quote]Op vrijdag 15 september 2017 00:10 schreef Beathoven het volgende:
Denk niet dat de persoon achter de artiest dat persoonlijk iets kan schelen, er is gewoon opdracht gegeven vanuit het management ...
Ok, mijn B2quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:49 schreef richolio het volgende:
Komt denk ik niet persoonlijk van haarzelf af. Gewoon iets vanuit het management of iets. Nou ja hoe dan ook
En Lee Towers die Trump aanklaagt wegens de Trump Towersquote:Op vrijdag 15 september 2017 01:05 schreef tong80 het volgende:
Straks gaat Gordon de naam Queen claimen.
Weet ik veel, zal wel een ideetje van d'r manager zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2017 00:05 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Wat is dan het doel van dat hele internationale patent dat ze wilt aanvragen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |