Ik word ook misselijk van water. Als er wat smaak aan zit krijg ik het wel weg.quote:Op zaterdag 2 september 2017 14:36 schreef remlof het volgende:
Geen water lusten
Dan zit je echt op een dode tak van de evolutie.
Jij weet precies wat ik bedoel, daar ben je pienter genoeg voor.quote:Op zondag 3 september 2017 12:02 schreef OllieA het volgende:
[..]
Bedoel je dat die ouders nu ook frikandelbroodjes, red bull en boterkoeken moeten gaan meegeven?
Sorry voor de off-topic.quote:Op zondag 3 september 2017 12:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
op lagere school leeftijd? Want daar gaat dit topic nl over
Mijn oudste is ook 20 en die kreeg echt in de kleuterklas al wat drinken en wat fruit mee voor de kleine pauze in de ochtend.quote:Op zondag 3 september 2017 12:47 schreef Cherna het volgende:
[..]
De lagere school 45 jaar geleden gemiddeld. Maar mijn kinderen als ik van de oudste uitga die nu 26 is dan is dat gemiddeld 18 jaar geleden. En de jongste die is nu 20 dan moet ik uitgaan van gemiddeld 10 jaar geleden. Dus in die 10 jaar is er dan veel veranderd. En ook 45 jaar geleden had je kleine pauzes als ik mij nog goed herinner. Maar dat was niet bedoeld om maalijden etc te nuttigen in die 15 min.
Tja wat is raar. Ik gaf ze nooit wat mee. Moet er wel bij zeggen dat tussen de middag altijd iemand thuis was. Dus ook tussen de middag aten ze gewoon thuis. Och ze zullen best buiten mij om wel eens wat snoep meegenomen hebben. Ik bewaakte mijn kinderen niet 24 uur per dag.quote:Op zondag 3 september 2017 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn oudste is ook 20 en die kreeg echt in de kleuterklas al wat drinken en wat fruit mee voor de kleine pauze in de ochtend.
Raar dat dat op de school van jouw kinderen niet zo was.
Nee, jouw voedingsgewoonten (verplichtingen kan ik beter zeggen) zijn om jaloers op te zijn zeker...quote:Op zondag 3 september 2017 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Uit verhalen ja. Ziekelijk. Je kind alchohol (drug) leren drinken. Kind lust het eigenlijk niet. Goede zaak dus, zou je zeggen. Maar nee dan gaan ze het zo aanlengen dat het kind de drug toch leert drinken. Veel gekker dat dit moet het niet worden.
Wat weet jij van mijn voedingsgewoonten?quote:Op zondag 3 september 2017 13:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, jouw voedingsgewoonten (verplichtingen kan ik beter zeggen) zijn om jaloers op te zijn zeker...
Ik ben 24 en kreeg dat in de kleuterklas ookal.quote:Op zondag 3 september 2017 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn oudste is ook 20 en die kreeg echt in de kleuterklas al wat drinken en wat fruit mee voor de kleine pauze in de ochtend.
Raar dat dat op de school van jouw kinderen niet zo was.
quote:Op zondag 3 september 2017 12:52 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
[..]
Ik word ook misselijk van water. Als er wat smaak aan zit krijg ik het wel weg.
quote:Op zondag 3 september 2017 13:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat weet jij van mijn voedingsgewoonten?
Dat waren echt andere tijden, hoor, toen die Shandy in de sixties op de markt kwam. In die tijd was de opvatting dat het goed was om je kinderen te leren drinken. Er waren wel kinderen die vanaf klas 1 middelbaar bij gelegenheden een glas wijn kregen.quote:Op zondag 3 september 2017 12:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Uit verhalen ja. Ziekelijk. Je kind alchohol (drug) leren drinken. Kind lust het eigenlijk niet. Goede zaak dus, zou je zeggen. Maar nee dan gaan ze het zo aanlengen dat het kind de drug toch leert drinken. Veel gekker dat dit moet het niet worden.
Ik ben vast enorm streng, maar een basisschool kind pakt toch niet zelf snoep of koek om mee te nemen.quote:Op zondag 3 september 2017 13:14 schreef Cherna het volgende:
Wil er nog aan toevoegen dat wij de kinderen nooit naar school brachten. 2 km lopen moet kunnen. En dat ze dan zo wat snoep mee pakte of een liga kan zijn. Eigenlijk niet anders zoals ik ook altijd naar school ben gegaan. Maar wat anderen doen zal mij worst wezen. En de jongste zal ook wel ooit gerookt hebben. Daar ga ik vanuit. Maar je kunt je kinderen niet 24 uur per dag bewaken. Je voelt wel aan wanneer het mis gaat en grijpt dan wel in.
Laten we nu niet doen alsof kinderen buiten je medeweten niet gaan experimenteren.
Kijk. Ik liet mijn kinderen zelf hun brood smeren etc. Mijn partner of ik keek wel toe. Maar je denkt toch niet dat ik mijn kinderen 24 uur per dag ging volgen. Als ze iets ongezien meenemen tja dan hou je dat niet tegen. Net zoals je het niet tegen houd dat ze toch een sigaret proberen met vrienden als je er niet bij bent. Als mijn ouders zouden weten wat ik allemaal uitgespookt hen zonder dat zij ervan wisten zouden ze nu nog vreemd opkijken. Uiteindelijk gaat het het overgrote deel goed af in de toekomst.quote:Op zondag 3 september 2017 13:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik ben vast enorm streng, maar een basisschool kind pakt toch niet zelf snoep of koek om mee te nemen.
Raar. Ik weet niet beter dan dat het in die tijd gewoon standaard was dat je rond die tijd als gezin aan tafel schoof... Niet met visite zat te borrelen,quote:Op zondag 3 september 2017 13:21 schreef watisernouweer het volgende:
Maar bij ons thuis - net als in de rest van de sociale kring van mijn vader en moeder - was er standaard tussen vijf en zeven "borreluur", waarbij dan vaak ook bezoek kwam. Er werd dus elke dag gedronken, en men vond dat heel gewoon.
Een slechte gewoonte, vind ikzelf achteraf.
Neen, dat was in die tijd gewoon in de wat hogere burgerij (artsen, advocaten, noem maar op). Het netwerken uit die tijd.quote:Op zondag 3 september 2017 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Raar. Ik weet niet beter dan dat het in die tijd gewoon standaard was dat je rond die tijd als gezin aan tafel schoof... Niet met visite zat te borrelen,
Was dat op het kamp of zo?
Oww. Apart. Mijn ouders vielen ook onder de 'hogere burgerij"... Niets van die rare gewoonte gemerkt, ook niet bij vriendjes, vriendinnetjes en familie thuis...quote:Op zondag 3 september 2017 13:40 schreef watisernouweer het volgende:
[..]
Neen, dat was in die tijd gewoon in de wat hogere burgerij (artsen, advocaten, noem maar op). Het netwerken uit die tijd.
Bij de arbeidersgezinnen goot moeders inderdaad de aardappels af als ze tussen vijf en zes pa met het tuinhekje hoorde rammelen. Het was een tijd van sociale verschillen.
Man, man, man, arrogante doos.... waarschijnlijk ben je niet zo hoog opgegroeid als je denkt.quote:Op zondag 3 september 2017 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Raar. Ik weet niet beter dan dat het in die tijd gewoon standaard was dat je rond die tijd als gezin aan tafel schoof... Niet met visite zat te borrelen,
Was dat op het kamp of zo?
Het was inderdaad een beetje een flauwe grap van mij.quote:Op zondag 3 september 2017 12:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij weet precies wat ik bedoel, daar ben je pienter genoeg voor.
Nee hoor... schijnbaar zat jouw moeder dan nog aan de fles drank. Die ging pas om 19:00 aan het koken beginnen. Aangeschoten en wel.quote:Op zondag 3 september 2017 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Man, man, man, arrogante doos.... waarschijnlijk ben je niet zo hoog opgegroeid als je denkt.
Alleen arbeiders waren om 17.00 uur thuis.
Ik kan de keren dat wij thuis voor 18.00 uur aan tafel zaten op twee handen tellen.
Volgens mij tilt die meerderheid die het zogenaamd "krijgt opgelegd" er ook niet zwaar aan, omdat ze hun kinderen al een normaal tussendoortje meegeven, en het al normaal vinden dat hun kind ook water drinkt.quote:Op zondag 3 september 2017 14:00 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het was inderdaad een beetje een flauwe grap van mij.
Ik begrijp dat jij het heel vervelend vindt dat de meerderheid op die school iets krijgt opgelegd omdat een kleine minderheid niet deugt.
Ik merk dat ik wat minder zwaar til aan dat opgelegd worden, aan die dictatuur vanuit de school. De schoolleiding lijkt me redelijk, en handelend vanuit een nobel oogmerk. De meerderheid van de ouders lijken me ook redelijke mensen die het beste voor hebben met kinderen. Ik denk dan dat ze er samen wel uitkomen en ik mag hopen dat de kleine Jandinges water lekker gaat vinden en dat z'n vader er ook nog wat van leert.
Waarom gingen ze niet gewoon op de fiets? Woonde je wel in Nederland?quote:Op zondag 3 september 2017 13:14 schreef Cherna het volgende:
Wil er nog aan toevoegen dat wij de kinderen nooit naar school brachten. 2 km lopen moet kunnen. En dat ze dan zo wat snoep mee pakte of een liga kan zijn. Eigenlijk niet anders zoals ik ook altijd naar school ben gegaan. Maar wat anderen doen zal mij worst wezen. En de jongste zal ook wel ooit gerookt hebben. Daar ga ik vanuit. Maar je kunt je kinderen niet 24 uur per dag bewaken. Je voelt wel aan wanneer het mis gaat en grijpt dan wel in.
Laten we nu niet doen alsof kinderen buiten je medeweten niet gaan experimenteren.
Zo dan.... nog beter, doe je nou werkelijk alsof mijn moeder dus ook dat uur zat te drinken?quote:Op zondag 3 september 2017 14:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee hoor... schijnbaar zat jouw moeder dan nog aan de fles drank. Die ging pas om 19:00 aan het koken beginnen. Aangeschoten en wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |