abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173559909
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:36 schreef remlof het volgende:
Geen water lusten :')

Dan zit je echt op een dode tak van de evolutie.
Ik word ook misselijk van water. Als er wat smaak aan zit krijg ik het wel weg.
  zondag 3 september 2017 @ 12:52:43 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173559915
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:02 schreef OllieA het volgende:

[..]

Bedoel je dat die ouders nu ook frikandelbroodjes, red bull en boterkoeken moeten gaan meegeven?
Jij weet precies wat ik bedoel, daar ben je pienter genoeg voor.
pi_173559955
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

op lagere school leeftijd? Want daar gaat dit topic nl over
Sorry voor de off-topic. :@
pi_173559956
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

De lagere school 45 jaar geleden gemiddeld. Maar mijn kinderen als ik van de oudste uitga die nu 26 is dan is dat gemiddeld 18 jaar geleden. En de jongste die is nu 20 dan moet ik uitgaan van gemiddeld 10 jaar geleden. Dus in die 10 jaar is er dan veel veranderd. En ook 45 jaar geleden had je kleine pauzes als ik mij nog goed herinner. Maar dat was niet bedoeld om maalijden etc te nuttigen in die 15 min.
Mijn oudste is ook 20 en die kreeg echt in de kleuterklas al wat drinken en wat fruit mee voor de kleine pauze in de ochtend.

Raar dat dat op de school van jouw kinderen niet zo was.
  zondag 3 september 2017 @ 12:57:33 #280
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173560016
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn oudste is ook 20 en die kreeg echt in de kleuterklas al wat drinken en wat fruit mee voor de kleine pauze in de ochtend.

Tja wat is raar. Ik gaf ze nooit wat mee. Moet er wel bij zeggen dat tussen de middag altijd iemand thuis was. Dus ook tussen de middag aten ze gewoon thuis. Och ze zullen best buiten mij om wel eens wat snoep meegenomen hebben. Ik bewaakte mijn kinderen niet 24 uur per dag.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 3 september 2017 @ 13:00:14 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173560060
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Uit verhalen ja. Ziekelijk. Je kind alchohol (drug) leren drinken. Kind lust het eigenlijk niet. Goede zaak dus, zou je zeggen. Maar nee dan gaan ze het zo aanlengen dat het kind de drug toch leert drinken. Veel gekker dat dit moet het niet worden.
Nee, jouw voedingsgewoonten (verplichtingen kan ik beter zeggen) zijn om jaloers op te zijn zeker... :')
pi_173560072
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, jouw voedingsgewoonten (verplichtingen kan ik beter zeggen) zijn om jaloers op te zijn zeker... :')
Wat weet jij van mijn voedingsgewoonten? :?
pi_173560075
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben 24 en kreeg dat in de kleuterklas ookal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2017 13:02:08 ]
pi_173560091
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:52 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:

[..]

Ik word ook misselijk van water. Als er wat smaak aan zit krijg ik het wel weg.
  zondag 3 september 2017 @ 13:14:32 #285
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173560330
Wil er nog aan toevoegen dat wij de kinderen nooit naar school brachten. 2 km lopen moet kunnen. En dat ze dan zo wat snoep mee pakte of een liga kan zijn. Eigenlijk niet anders zoals ik ook altijd naar school ben gegaan. Maar wat anderen doen zal mij worst wezen. En de jongste zal ook wel ooit gerookt hebben. Daar ga ik vanuit. Maar je kunt je kinderen niet 24 uur per dag bewaken. Je voelt wel aan wanneer het mis gaat en grijpt dan wel in.

Laten we nu niet doen alsof kinderen buiten je medeweten niet gaan experimenteren.
  zondag 3 september 2017 @ 13:14:48 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173560457
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 12:19 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Uit verhalen ja. Ziekelijk. Je kind alchohol (drug) leren drinken. Kind lust het eigenlijk niet. Goede zaak dus, zou je zeggen. Maar nee dan gaan ze het zo aanlengen dat het kind de drug toch leert drinken. Veel gekker dat dit moet het niet worden.
Dat waren echt andere tijden, hoor, toen die Shandy in de sixties op de markt kwam. In die tijd was de opvatting dat het goed was om je kinderen te leren drinken. Er waren wel kinderen die vanaf klas 1 middelbaar bij gelegenheden een glas wijn kregen.
Bij ons mocht dat pas op ons zestiende, als we ook voor het eerst de stad in mochten.

Maar bij ons thuis - net als in de rest van de sociale kring van mijn vader en moeder - was er standaard tussen vijf en zeven "borreluur", waarbij dan vaak ook bezoek kwam. Er werd dus elke dag gedronken, en men vond dat heel gewoon.
Een slechte gewoonte, vind ikzelf achteraf.
pi_173560547
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:14 schreef Cherna het volgende:
Wil er nog aan toevoegen dat wij de kinderen nooit naar school brachten. 2 km lopen moet kunnen. En dat ze dan zo wat snoep mee pakte of een liga kan zijn. Eigenlijk niet anders zoals ik ook altijd naar school ben gegaan. Maar wat anderen doen zal mij worst wezen. En de jongste zal ook wel ooit gerookt hebben. Daar ga ik vanuit. Maar je kunt je kinderen niet 24 uur per dag bewaken. Je voelt wel aan wanneer het mis gaat en grijpt dan wel in.

Laten we nu niet doen alsof kinderen buiten je medeweten niet gaan experimenteren.
Ik ben vast enorm streng, maar een basisschool kind pakt toch niet zelf snoep of koek om mee te nemen.
  zondag 3 september 2017 @ 13:33:55 #289
321876 Cherna
Fuck the System
pi_173560650
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:27 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik ben vast enorm streng, maar een basisschool kind pakt toch niet zelf snoep of koek om mee te nemen.
Kijk. Ik liet mijn kinderen zelf hun brood smeren etc. Mijn partner of ik keek wel toe. Maar je denkt toch niet dat ik mijn kinderen 24 uur per dag ging volgen. Als ze iets ongezien meenemen tja dan hou je dat niet tegen. Net zoals je het niet tegen houd dat ze toch een sigaret proberen met vrienden als je er niet bij bent. Als mijn ouders zouden weten wat ik allemaal uitgespookt hen zonder dat zij ervan wisten zouden ze nu nog vreemd opkijken. Uiteindelijk gaat het het overgrote deel goed af in de toekomst.
pi_173560670
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:21 schreef watisernouweer het volgende:
Maar bij ons thuis - net als in de rest van de sociale kring van mijn vader en moeder - was er standaard tussen vijf en zeven "borreluur", waarbij dan vaak ook bezoek kwam. Er werd dus elke dag gedronken, en men vond dat heel gewoon.
Een slechte gewoonte, vind ikzelf achteraf.
Raar. Ik weet niet beter dan dat het in die tijd gewoon standaard was dat je rond die tijd als gezin aan tafel schoof... Niet met visite zat te borrelen,

Was dat op het kamp of zo?
pi_173560762
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Raar. Ik weet niet beter dan dat het in die tijd gewoon standaard was dat je rond die tijd als gezin aan tafel schoof... Niet met visite zat te borrelen,

Neen, dat was in die tijd gewoon in de wat hogere burgerij (artsen, advocaten, noem maar op). Het netwerken uit die tijd.
Bij de arbeidersgezinnen goot moeders inderdaad de aardappels af als ze tussen vijf en zes pa met het tuinhekje hoorde rammelen. Het was een tijd van sociale verschillen.
pi_173560811
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 13:40 schreef watisernouweer het volgende:

[..]

Neen, dat was in die tijd gewoon in de wat hogere burgerij (artsen, advocaten, noem maar op). Het netwerken uit die tijd.
Bij de arbeidersgezinnen goot moeders inderdaad de aardappels af als ze tussen vijf en zes pa met het tuinhekje hoorde rammelen. Het was een tijd van sociale verschillen.
Oww. Apart. Mijn ouders vielen ook onder de 'hogere burgerij"... Niets van die rare gewoonte gemerkt, ook niet bij vriendjes, vriendinnetjes en familie thuis...
  zondag 3 september 2017 @ 13:47:50 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173560919
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Man, man, man, arrogante doos.... waarschijnlijk ben je niet zo hoog opgegroeid als je denkt.
Alleen arbeiders waren om 17.00 uur thuis.
Ik kan de keren dat wij thuis voor 18.00 uur aan tafel zaten op twee handen tellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173561243
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 12:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij weet precies wat ik bedoel, daar ben je pienter genoeg voor.
Het was inderdaad een beetje een flauwe grap van mij.

Ik begrijp dat jij het heel vervelend vindt dat de meerderheid op die school iets krijgt opgelegd omdat een kleine minderheid niet deugt.
Ik merk dat ik wat minder zwaar til aan dat opgelegd worden, aan die dictatuur vanuit de school. De schoolleiding lijkt me redelijk, en handelend vanuit een nobel oogmerk. De meerderheid van de ouders lijken me ook redelijke mensen die het beste voor hebben met kinderen. Ik denk dan dat ze er samen wel uitkomen en ik mag hopen dat de kleine Jandinges water lekker gaat vinden en dat z'n vader er ook nog wat van leert.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_173561334
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Man, man, man, arrogante doos.... waarschijnlijk ben je niet zo hoog opgegroeid als je denkt.
Alleen arbeiders waren om 17.00 uur thuis.
Ik kan de keren dat wij thuis voor 18.00 uur aan tafel zaten op twee handen tellen.
Nee hoor... schijnbaar zat jouw moeder dan nog aan de fles drank. Die ging pas om 19:00 aan het koken beginnen. Aangeschoten en wel.
  zondag 3 september 2017 @ 14:06:18 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173561386
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 14:00 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het was inderdaad een beetje een flauwe grap van mij.

Ik begrijp dat jij het heel vervelend vindt dat de meerderheid op die school iets krijgt opgelegd omdat een kleine minderheid niet deugt.
Ik merk dat ik wat minder zwaar til aan dat opgelegd worden, aan die dictatuur vanuit de school. De schoolleiding lijkt me redelijk, en handelend vanuit een nobel oogmerk. De meerderheid van de ouders lijken me ook redelijke mensen die het beste voor hebben met kinderen. Ik denk dan dat ze er samen wel uitkomen en ik mag hopen dat de kleine Jandinges water lekker gaat vinden en dat z'n vader er ook nog wat van leert.
Volgens mij tilt die meerderheid die het zogenaamd "krijgt opgelegd" er ook niet zwaar aan, omdat ze hun kinderen al een normaal tussendoortje meegeven, en het al normaal vinden dat hun kind ook water drinkt.

Die krijgt dus weinig opgelegd, die hoeven alleen geen beker drinken meer mee naar school te geven, want het kind kan op school gewoon water drinken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 3 september 2017 @ 14:08:09 #297
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_173561454
Prachtig, dit topic. Doet me denken aan een verhaal wat mijn broer vertelde toen hij zijn coschappen liep bij de kindergeneeskunde. Hij liep daar net een paar dagen mee, en kreeg toen in het spreekuur twee ouders en een obese meisje van een jaar of 8-9 binnen. Waarschijnlijk onder druk van de school naar de huisarts gestuurd, via daar naar de diëtist/pediatrie, wie weet.

Anyway, het probleem van het kind is duidelijk, en de kinderarts vraagt als eerste naar het voedingspatroon van het meisje. Zonder blikken of blozen geven de ouders aan dat ze als ontbijt pizza krijgt, omdat ze dat zo lekker vindt en andere dingen niet lekker vindt. Verder nog een lijst aan frisdranken en andere ellende gedurende de dag. Enfin, afgesproken met de ouders om maar eens te beginnen met een ontbijt wat iets anders is dan pizza. Geen probleem zeggen de ouders, kom over een tijdje maar eens terug en dan kijken we hoe het gaat, opdat ze duurzaam kan gaan afvallen.

Tijdje later in het ziekenhuis, ouders gefrustreerd terug bij mijn broer, want de verandering van ontbijt had geen zoden aan de dijk gezet. Op de vraag wat ze nu dan als ontbijt kreeg was het antwoord "Friet, want dat lust ze ook wel". Ze hebben die ouders uiteindelijk met rode, oranje en groene kaartjes moeten uitleggen wat dat kind wel en niet het beste als ontbijt kon eten en de rest van de dag _O-
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_173561471
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 13:14 schreef Cherna het volgende:

Waarom gingen ze niet gewoon op de fiets? Woonde je wel in Nederland?
  zondag 3 september 2017 @ 14:09:26 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173561508
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 14:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee hoor... schijnbaar zat jouw moeder dan nog aan de fles drank. Die ging pas om 19:00 aan het koken beginnen. Aangeschoten en wel.
Zo dan.... nog beter, doe je nou werkelijk alsof mijn moeder dus ook dat uur zat te drinken?
Ik heb het over het tijdstip waarop gegeten werd... en dat kon niet om 17.00 uur want mijn vader was dan nog niet thuis, jouw vader kennelijk wel. Nuff said.

Mijn moeder drinkt trouwens helemaal niet, nooit gedaan ook, vindt ze niet lekker, mijn zusje idem.
Maar ga vanuit je domme arrogantie lekker nog even door, met je zogenaamde hogere burgerij :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_173561585
Als ik kijk naar mijn klas op de lagere school (nu praat ik over zo'n 22 jaar terug) mocht iedereen zelf meenemen wat diegene wilde voor in de pauze. Nu had ik toevallig een tut van een moeder die me elke dag een banaan meegaf en mij lid maakte van melkpakjes van de melkunie, maar er waren ook zat die chocomelk en een koek meenamen voor in de pauze. Maar één uit de klas had overgewicht, de rest was gewoon normaal. En dat wijt ik deels aan het actief zijn toendertijd. Je had geen tablets en meuk, tekenfilms waren lang niet zo
aanwezig als dat ze nu zijn. M.a.w. we speelden veel buiten, we deden actief. Nu is dat heel ver te zoeken. Nu heb je een buitenspeeldag :') Te absurd, kinderen moeten elke dag lekker buiten zijn mits het weer het toelaat.

Dusja, water op school ik snap de achterliggende gedachte. Het is alleen compleet nutteloos met de wetenschap dat kinderen van nu nog zo'n beetje alleen van de bank af komen om te poepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')