Gaan we het ook nog over hoeveelheden hebben. En als ik zeg een maal per week.quote:Op zondag 3 september 2017 08:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat versta jij onder 'met mate'? Een kind van 6 1 blikje energydrank per dag?
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zat mijn jongste ook nog op de basisschool toen ik ze eens een energydrankje liet delen. Gewoon omdat oudste het zo graag eens wilde proeven. Daar is het verder van huis uit ook bij gebleven al denk ik wel dat ze het beide op het voortgezet weleens bij anderen thuis dronken. Ik heb het verder gewoon nooit in huis gehaald maar het ze ook nooit verboden.
Denk jij nou dat het om AA of Isotone en dat soort drankjes gaat, en heb je echt niet door dat drankjes als Red Bull en Golden Power bedoeld worden?quote:Op zondag 3 september 2017 10:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
Gaan we het ook nog over hoeveelheden hebben. En als ik zeg een maal per week.
Ik kan alles verbieden maar stiekem doen ze het toch met vrienden.
Ik heb mijn kinderen ook bier laten drinken toen ze op de lagere school zaten. Vreemd genoeg zijn het allemaal gelegenheid drinkers en heb ik er nooit een zat thuis zien komen. Hoe zou dat nu toch komen.
Overigens dronk alleen de middelste 1 zo een blikje gevult in een bidone. Maar die lag om 6 uur in het zwembad te trainen. Die is nu 24 en volgens de deskundigen hier op Fok zou ze een rot gebid moeten hebben en allerhande klachten. Niets van dat alles. Maar he je kunt je kinderen niet opvoeden als je ze energiedrank laat drinken. 😁 Wat een wereld.
maar bier is wel ok?quote:Op zondag 3 september 2017 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je die laatste 2 aan een basisschoolkind geeft ben je echt behoorlijk van het padje.
Dit.quote:Op zondag 3 september 2017 11:06 schreef Leandra het volgende:
Als je die laatste 2 aan een basisschoolkind geeft ben je echt behoorlijk van het padje.
quote:
Daar had ik het niet over. Ik reageerde op degene die het over niet kunnen opvoeden had als je een kind energiedrank laat drinken.quote:Op zondag 3 september 2017 11:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk jij nou dat het om AA of Isotone en dat soort drankjes gaat, en heb je echt niet door dat drankjes als Red Bull en Golden Power bedoeld worden?
Het zou pas vreemd zijn als er ouders waren die dat aan hun kind meegeven en dat men hier dan met zo in de verdediging zou schieten, want af en toe een flesje delen kan geen kwaad toch? Leren ze er iig mee omgaan.quote:
Ja, Red Bull en Golden Power zijn energiedrankjes, als je die aan je kind geeft ben je niet goed, als je die aan je basisschoolkind geeft kun je niet opvoeden.quote:Op zondag 3 september 2017 11:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Ik reageerde op degene die het over niet kunnen opvoeden had als je een kind energiedrank laat drinken.
Oké ben ik niet goed bezig geweest en heb ik niet kunnen opvoeden. Gelukkig hoef ik mij niet te verantwoorden bij wie dan ook.quote:Op zondag 3 september 2017 11:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, Red Bull en Golden Power zijn energiedrankjes, als je die aan je kind geeft ben je niet goed, als je die aan je basisschoolkind geeft kun je niet opvoeden.
Idem als je je 6-jarige GTA laat spelen.
logica snap ik niet, af en toe alcohol bij kinderen onder de 12 is ok in jouw optiek zolang je het niet mee naar school stuurt maar energiedrank met cafeïne is wel probleem.quote:Op zondag 3 september 2017 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou pas vreemd zijn als er ouders waren die dat aan hun kind meegeven en dat men hier dan met zo in de verdediging zou schieten, want af en toe een flesje delen kan geen kwaad toch? Leren ze er iig mee omgaan.
Nee, dat zeg ik niet, ik zeg dat het pas bizar zou zijn als men dat hier dan op dezelfde manier zou gaan verdedigen.quote:Op zondag 3 september 2017 11:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
logica snap ik niet, af en toe alcohol bij kinderen onder de 12 is ok in jouw optiek zolang je het niet mee naar school stuurt maar energiedrank met cafeïne is wel probleem.
Dat zal ze niet bedoelen. Het is een sneer naar mij toe omdat ik mijn kinderen wel eens bier liet drinken. Althans dat neem ik aan. Ik kan er naast zitten.quote:Op zondag 3 september 2017 11:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
logica snap ik niet, af en toe alcohol bij kinderen onder de 12 is ok in jouw optiek zolang je het niet mee naar school stuurt maar energiedrank met cafeïne is wel probleem.
Dat is je aanname dan, want ik heb geen flauw idee of jij je kinderen wel eens bier liet drinken.quote:Op zondag 3 september 2017 11:38 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat zal ze niet bedoelen. Het is een sneer naar mij toe omdat ik mijn kinderen wel eens bier liet drinken. Althans dat neem ik aan. Ik kan er naast zitten.
Dat had ik vermeld in mijn geschreven stuk dat je quote. Dus neem ik aan dat je dat gelezen had.quote:Op zondag 3 september 2017 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is je aanname dan, want ik heb geen flauw idee of jij je kinderen wel eens bier liet drinken.
Wodka-Red Bull en broodje Döner Kebab ftw.quote:Op zondag 3 september 2017 11:40 schreef OllieA het volgende:
Een knakworst, blikje bier en ontbijtkoek voor in de kleine pauze. Want ouders weten zelf het beste wat hun kinderen nodig hebben.
Je kinderen met een alcoholtekort opvoedenquote:Op zondag 3 september 2017 11:38 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die hun kinderen alcohol geven.Sicko's
Ik had alleen op het energiedrank gedeelte gereageerd, dat is was er op deze school speelt, wat er verder voor persoonlijke verhalen over salades, melk, bier en pizza langskomt boeit me niet, ik hoef hier ook niemand de maat te nemen, op deze school zijn energiedrankjes en frikandelbroodjes het probleem, als jij dat goed zit te praten dan reageer ik daar op, wat je verder voor opvoedkundige (faal)bewijzen post boeit me niet.quote:Op zondag 3 september 2017 11:41 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat had ik vermeld in mijn geschreven stuk dat je quote. Dus neem ik aan dat je dat gelezen had.
Er zijn op die hele school max. vijf ouderparen (voor zover ik dat kan opmaken uit de berichtgeving) die het presteren om frikandelbroodjes, red bull en boterkoeken mee te geven op een school van pak hem beet 200 leerlingen en dus mogen de overige ongeveer 195 ouderparen zich gaan aanpassen aan een paar Tokkies...quote:Op zondag 3 september 2017 11:40 schreef OllieA het volgende:
Een knakworst, blikje bier en ontbijtkoek voor in de kleine pauze. Want ouders weten zelf het beste wat hun kinderen nodig hebben.
Bedoel je dat die ouders nu ook frikandelbroodjes, red bull en boterkoeken moeten gaan meegeven?quote:Op zondag 3 september 2017 11:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Er zijn op die hele school max. vijf ouderparen (voor zover ik dat kan opmaken uit de berichtgeving) die het presteren om frikandelbroodjes, red bull en boterkoeken mee te geven op een school van pak hem beet 200 leerlingen en dus mogen de overige ongeveer 195 ouderparen zich gaan aanpassen aan een paar Tokkies...
40 jaar is erg lang geleden. Ik heb het over 15 tot 20 jaar geleden. Bovendien praat ik niets goed mbt tot de school. Ik zeg alleen dat scholen de primaire taak hebben om kennis over te dragen met een stuk voorlichting. Maar ze moeten niet als opvoeders gaan functioneren. Daarbij moeten ouders het zelf weten. En nee ik zou ze niet die rommel laten drinken als ze niet sporten of ontzettend veel beweging hebben maar men moet dat zelf maar weten. Het is mijn zaak niet. Maar ik word moe van al dat gezever wat wel en niet goed is en zeker als daar een mate van dwang bij komt kijken. Alsof de kenners allemaal volgens het boekje leven en de perfecte levensstijl hebben. Kijken die zelf wel eens in de spiegel.quote:Op zondag 3 september 2017 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had alleen op het energiedrank gedeelte gereageerd, dat is was er op deze school speelt, wat er verder voor persoonlijke verhalen over salades, melk, bier en pizza langskomt boeit me niet, ik hoef hier ook niemand de maat te nemen, op deze school zijn energiedrankjes en frikandelbroodjes het probleem, als jij dat goed zit te praten dan reageer ik daar op, wat je verder voor opvoedkundige (faal)bewijzen post boeit me niet.
En misschien even melden wanneer jij jouw kinderen hebt opgevoed, 40 jaar geleden was het nog niet zo vreemd als je als puber een slokje bier mocht, tegenwoordig is dat wat anders.
In het paradijs is er wijn.quote:Op zondag 3 september 2017 11:45 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Je kinderen met een alcoholtekort opvoedenLevensgevaarlijk!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |