abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:28:30 #201
306949 dude1986
Always bored...
pi_173479802
Staat Olenna nou als dood in eerste post? Dat weten we niet. Wat als ze anti-gif heeft ingenomen. Alles is nog mogelijk.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:31:38 #202
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173479894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:28 schreef dude1986 het volgende:
Staat Olenna nou als dood in eerste post? Dat weten we niet. Wat als ze anti-gif heeft ingenomen. Alles is nog mogelijk.
sweet summer child
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173479909
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:35:29 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173479983
het origineel was toch animated?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:38:17 #206
45 SiGNe
pi_173480050
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
De Night King heeft ze gewoon samen met de kettingen het water ingedonderd : doet 's ff vastmaken".
In principe hadden die doden zich kunnen vasthouden aan Visaerys, worden ze door de anderen weer uit het water gesleept.
Al is de kans groter dat de night king het verder niet boeit, die paar ondoden en dat ze dus gewoon nog op de bodem van het meer rondlopen.

Ik vond het overigens vreemder dat er geen gebruik van de reuzen is gemaakt om die draak uit het water te halen.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 13:38:30 #207
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_173480057
Oef. Bij. Na 3 weken vakantie moest ik 3 afl inhalen. gelukkig spoilervrij gebleven!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_173480106
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:38 schreef SiGNe het volgende:

Ik vond het overigens vreemder dat er geen gebruik van de reuzen is gemaakt om die draak uit het water te halen.
dat was waarschijnlijk wat duurder geweest, net als dat in de laatste scenes van die ep vlak voordat jon te paard bij the wall komt maar 1 draakje in de lucht vliegt.
-Rabia Al-Basri
pi_173480215
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:56 schreef Momo... het volgende:
Nu 1 keer de leaks klopte gaat iedereen zogenaamde leaks maken.
Ze klopten wel vaker dan eens, maar geloven dat er in dit stadium al leaks naar buiten komen is desondanks wel ontzettend naïef.
pi_173480519
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat was waarschijnlijk wat duurder geweest, net als dat in de laatste scenes van die ep vlak voordat jon te paard bij the wall komt maar 1 draakje in de lucht vliegt.
Verhaaltechnisch ook logisch te verklaren aangezien de Night King slechts beschikt over enkele reuzen en het daarom te gevaarlijk zou zijn geweest om deze figuren in te zetten (en mogelijk te verliezen) tijdens het vooropgezette plan om de draak neer te halen. Van het dodenleger was dat risico veel minder groot.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_173480562
Ik ben er achter waarom Tyrion zo mad keek toen Dany en Jon lichaamssappen uit gingen wisselen!!!

Tyrion wil heul geen monarchie meer.
pi_173480658
quote:
99s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:59 schreef Typisch het volgende:
Ik ben er achter waarom Tyrion zo mad keek toen Dany en Jon lichaamssappen uit gingen wisselen!!!

mogelijk, maar tyrion staat iig open voor verschillende opties zoals ie duidelijk heeft gemaakt, "the ironborn have a way like the nightswatch"
-Rabia Al-Basri
pi_173480694
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Verhaaltechnisch ook logisch te verklaren aangezien de Night King slechts beschikt over enkele reuzen en het daarom te gevaarlijk zou zijn geweest om deze figuren in te zetten (en mogelijk te verliezen) tijdens het vooropgezette plan om de draak neer te halen. Van het dodenleger was dat risico veel minder groot.
heeft het over het uit het water vissen van de draak niet het neerhalen van
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:10:40 #214
45 SiGNe
pi_173480832
quote:
99s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:59 schreef Typisch het volgende:

Daar zat ie wel naar te hinten toen ie het met Dany over opvolging had :Y
Maar in de boeken komt ook naar voren dat ie verliefd op 'r is (ach, wie niet in de serie?).
D&D hebben in commentaar op de aflevering ook gezegd dat 't de boel flink compliceert en niet alleen omdat Aejon en Dany oom en tante zijn van elkaar.
Aejon wil niet eens Koning zijn en Dany kwam juist naar Westeros om háár troon op te eisen.
De Mad King is ook nog niet vergeten (The North remembers) dus 2 Targaryens die opeens koning en koningin zijn zal niet snel geaccepteerd worden.
Cercei heeft er met Aejon ook opeens een rivaal bij.

't is nog wel even afwachten wat het bitterzoete eind zal zijn ook..
Straks wordt 't een nieuw pact en wordt 't pasgeboren kind van Aejon en Dany de nieuwe Night King...
Al zal 't vast niet zó'n lame einde worden.
pi_173480892
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Hoe bevestigt een visser de lijn aan de vis?
Is dit serieus? Goed, ik ga erin mee. De vis hapt? Een dode draak niet? :?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_173480909
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Viserion o|O o|O
Sorrie. :@
pi_173480978
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 13:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De Night King heeft ze gewoon samen met de kettingen het water ingedonderd : doet 's ff vastmaken".
In principe hadden die doden zich kunnen vasthouden aan Visaerys, worden ze door de anderen weer uit het water gesleept.
Al is de kans groter dat de night king het verder niet boeit, die paar ondoden en dat ze dus gewoon nog op de bodem van het meer rondlopen.

Dus met andere woorden, de zee is geen barrière voor de ondoden. Dat was mijn punt, iedereen ging ervanuit dat de ondoden alleen maar via land konden reizen en geen meren/plassen/zee konden kruizen omdat ze niet konden zwemmen.

Het is trouwens Viserion. o|O o|O Visaerys is de broer van Dany.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:22:02 #218
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173481056
Die chains hadden ze waarschijnlijk al bij zich om de wall te scalen.. denk dat ze daar in origine voor bedoeld waren
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:23:10 #219
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173481082
En Aegon heeft echt geen zin om koning te worden hoor, hij werd al met tegenzin king in the north. Die hele iron throne zal hem serieus gestolen kunnen worden. Hij gunt dat dany wel hoor.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:23:56 #220
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173481099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:13 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is dit serieus? Goed, ik ga erin mee. De vis hapt? Een dode draak niet? :?
Maar je snapt dus het concept van een haak?
And so is the past
pi_173481181
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:23 schreef MMaRsu het volgende:
En Aegon heeft echt geen zin om koning te worden hoor, hij werd al met tegenzin king in the north. Die hele iron throne zal hem serieus gestolen kunnen worden. Hij gunt dat dany wel hoor.
dany gaat dood aejon wordt koning. zijn small counsel zal bevolkt worden door tyrion zijn hand, jaimie zijn commander, the spider, sam zijn maester (hij gaat een thuis studie doen).
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:38:04 #222
28033 Pek
je moet wat
pi_173481355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Daar zat ie wel naar te hinten toen ie het met Dany over opvolging had :Y
Maar in de boeken komt ook naar voren dat ie verliefd op 'r is (ach, wie niet in de serie?).
D&D hebben in commentaar op de aflevering ook gezegd dat 't de boel flink compliceert en niet alleen omdat Aejon en Dany oom en tante zijn van elkaar.
Aejon wil niet eens Koning zijn en Dany kwam juist naar Westeros om háár troon op te eisen.
De Mad King is ook nog niet vergeten (The North remembers) dus 2 Targaryens die opeens koning en koningin zijn zal niet snel geaccepteerd worden.
Cercei heeft er met Aejon ook opeens een rivaal bij.

't is nog wel even afwachten wat het bitterzoete eind zal zijn ook..
Straks wordt 't een nieuw pact en wordt 't pasgeboren kind van Aejon en Dany de nieuwe Night King...
Al zal 't vast niet zó'n lame einde worden.
Neef en tante ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_173481363
-Rabia Al-Basri
pi_173481422
quote:
7s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Maar je snapt dus het concept van een haak?
Ik zie nog steeds niet in hoe een haakje resulteerde in een met kettingen omwikkelde draak. Maar daar heb je vast ook weer (maffe) theorietjes voor. Stroming misschien? Of elektromagnetisme?
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:41:43 #225
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173481425
quote:
Kan video niet afspelen.
And so is the past
pi_173481429
quote:
Niet beschikbaar.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:42:27 #227
45 SiGNe
pi_173481443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:18 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dus met andere woorden, de zee is geen barrière voor de ondoden. Dat was mijn punt, iedereen ging ervanuit dat de ondoden alleen maar via land konden reizen en geen meren/plassen/zee konden kruizen omdat ze niet konden zwemmen.

Het is trouwens Viserion. o|O o|O Visaerys is de broer van Dany.
Bij extreme kou bevriest ook zout water en konden ze sowieso al om de muur heenlopen.
Maar de muur is gebouwd met magie, voor het plot kunnen we aannemen dat die magie ook deels de zee beschermt.
Met een draak is die magie (in elk geval lokaal) verbroken.

Met een draak had de Night King ook over de muur kunnen vliegen en daar opnieuw beginnen met doden te verzamelen.. er zijn genoeg levenden ten zuiden van de muur om alles alsnog over te nemen, duurt alleen langer.
Kijk hoeveel doden de draken van Dany bij Jaime veroorzaakten.. meteen tot leven wekken en je hebt je leger om Kings Landing in te nemen.

Namen typ ik wel vaker fout, 't zijn ook niet de makkelijkste namen en er zijn een hoop varianten die op elkaar lijken :D
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:45:30 #228
45 SiGNe
pi_173481501
quote:
2s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

dany gaat dood aejon wordt koning. zijn small counsel zal bevolkt worden door tyrion zijn hand, jaimie zijn commander, the spider, sam zijn maester (hij gaat een thuis studie doen).
Geschiedenis herhaalt zich vaak bij George R. R. Martin... Aejon gaat dood in de great war, Dany is zwanger maar sterft in het kraambed.
Ik weet alleen niet of 't kind (meisje.. "Dawn" ;) ) bij Sam en Gilly opgroeit of bij Sansa (en Gendry?).

maar goed, da's mijn theorie.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:47:00 #229
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173481527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:41 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet in hoe een haakje resulteerde in een met kettingen omwikkelde draak. Maar daar heb je vast ook weer (maffe) theorietjes voor. Stroming misschien? Of elektromagnetisme?
Blijft fascinerend hoe mensen hierover door kunnen zeuren. Voor mezelf was ik er al snel klaar mee.

Bedoel we praten over een magische kerel van millennia oud met een hart van steen die dode mensen en dieren kan aansturen en zelfs draken weer tot leven kan wekken en onder controle krijgen.

Maar die ketting gaat te ver. :').

Let's agree to disagree. :T.
And so is the past
pi_173481542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij extreme kou bevriest ook zout water en konden ze sowieso al om de muur heenlopen.
Maar de muur is gebouwd met magie, voor het plot kunnen we aannemen dat die magie ook deels de zee beschermt.
Met een draak is die magie (in elk geval lokaal) verbroken.

Met een draak had de Night King ook over de muur kunnen vliegen en daar opnieuw beginnen met doden te verzamelen.. er zijn genoeg levenden ten zuiden van de muur om alles alsnog over te nemen, duurt alleen langer.
Kijk hoeveel doden de draken van Dany bij Jaime veroorzaakten.. meteen tot leven wekken en je hebt je leger om Kings Landing in te nemen.

Namen typ ik wel vaker fout, 't zijn ook niet de makkelijkste namen en er zijn een hoop varianten die op elkaar lijken :D
Jouw antwoord strookt to-taal niet met mijn vraag. Weet je zeker dat je mijn bericht goed gelezen hebt?

Euron vroeg of WW konden zwemmen, antwoord was nee en iedereen hier ging daarin mee. Ik vroeg me af hoe de draak omwikkeld met kettingen opgevist kon worden.

Mijn theorie is dat WW de strand aflopen en dan daaro op een andere eiland de kust weer oplopen zonder te zwemmen. Dus ook eilandbewoners zijn niet veilig denk ik.
pi_173481575
als aegon nou wel azor ahai is, is dany dan de nieuwe nissa nissa en moet hij haar dan ook weer offeren om het donker te kunnen overwinnen...? hoe groot is de kans dat het op zoiets gaat uidraaien?
pi_173481578
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Geschiedenis herhaalt zich vaak bij George R. R. Martin... Aejon gaat dood in de great war, Dany is zwanger maar sterft in het kraambed.
Ik weet alleen niet of 't kind (meisje.. "Dawn" ;) ) bij Sam en Gilly opgroeit of bij Sansa (en Gendry?).

als dat kind geboren zou worden, zou dat een soort epiloog achtig iets gaan worden, i hope not
-Rabia Al-Basri
pi_173481600
quote:
9s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kan video niet afspelen.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:42 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Niet beschikbaar.
een andere gif, maar hier moet je het maar mee doen :P

https://imgur.com/t/game_of_thrones/OV16u
-Rabia Al-Basri
pi_173481613
-Rabia Al-Basri
pi_173481621
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:49 schreef Nielsch het volgende:
als aegon nou wel azor ahai is, is dany dan de nieuwe nissa nissa en moet hij haar dan ook weer offeren om het donker te kunnen overwinnen...? hoe groot is de kans dat het op zoiets gaat uidraaien?
Denk dat dit een van de serieuze opties is. Ze gaan het sowieso niet samen redden tot het eind van de serie, dat kan ik me niet voorstellen. Dus Dany is dan misschien wel de ultieme opoffering om te maken.
pi_173481645
quote:
over Lady Mormont gesproken;

Waarom wilde Jon wel direct dat familiezwaard teruggeven aan Jorah maar niet aan het daadwerkelijk hoofd van House Mormont? Omdat het een meisje is?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 14:54:30 ]
pi_173481676
Ik vind trouwens dat Lyanna Mormont meer screen time moet krijgen in S8.
pi_173481686
harrenhall vloek heeft weer zijn dingen gedaan overigens :P
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 14:57:06 #239
45 SiGNe
pi_173481725
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:48 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jouw antwoord strookt to-taal niet met mijn vraag. Weet je zeker dat je mijn bericht goed gelezen hebt?

Euron vroeg of WW konden zwemmen, antwoord was nee en iedereen hier ging daarin mee. Ik vroeg me af hoe de draak omwikkeld met kettingen opgevist kon worden.

Mijn theorie is dat WW de strand aflopen en dan daaro op een andere eiland de kust weer oplopen zonder te zwemmen. Dus ook eilandbewoners zijn niet veilig denk ik.
Dan had ik 't wel goed begrepen maar kennelijk niet goed uitgelegd...
WW kunnen niet zwemmen, zinken naar de bodem.
Mogelijk lopen er nog steeds WW op de bodem van dat meer waar die draak uit was gehaald.

The Wall is beschermd door magie, mogelijk reikt die magie iets verder dan de muur waardoor de zee bij de muur in de buurt ook beschermd is.
Ook als de zee bevroren zou zijn rondom de muur kunnen WW's nog steeds niet voorbij de lijn van de muur.
Tenzij je een draak hebt om die magie te verbreken.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:01:16 #240
45 SiGNe
pi_173481811
quote:
Dochter van Thormund the Bear fucker! :Y
(de moeder van Lyanna Mormont wordt ook wel She-bear genoemd en die stak tijdens winters de zee over naar het noorden waar ze op mannen jaagde, al haar dochters hebben onbekende vaders)
pi_173481905
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

heeft het over het uit het water vissen van de draak niet het neerhalen van
Goed lezen, ik merk enkel op dat de Night King zijn reuzen niet mee had genomen naar die battle op het bevroren meer vanwege de risico's die het met zich mee bracht dat ze ten prooi zouden vallen aan het vuur van de draken. Dat verklaart het feit dat zij de dode draak niet uit het meer konden vissen.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:06:32 #242
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173481940
Ik zie op social media allerlei mensen ervan overtuigd zijn dat Tormund en Beric ergens onder de muur liggen bedolven.

Is het dan niemand opgevallen dat die twee nog gewoon bovenaan de muur staan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173481942
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed lezen, ik merk enkel op dat de Night King zijn reuzen niet mee had genomen naar die battle op het bevroren meer vanwege de risico's die het met zich mee bracht dat ze ten prooi zouden vallen aan het vuur van de draken. Dat verklaart het feit dat zij de dode draak niet uit het meer konden vissen.
waarom quote je een post waar je (kennelijk) inhoudelijk totaal niet op reageert als deze post je achterliggende gedachte is?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:06:41 #244
45 SiGNe
pi_173481947
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

over Lady Mormont gesproken;

Waarom wilde Jon wel direct dat familiezwaard teruggeven aan Jorah maar niet aan het daadwerkelijk hoofd van House Mormont? Omdat het een meisje is?
Nog een vraag je daarover, hoe kwam House Mormont (leger van 62 man) aan zo'n duur zwaard in de familie?
Tywin Lannister probeerde al lang zo'n zwaard in de famillie te krijgen en die faalde ondanks dat ze veel geld hebben (hadden!).
Die hebben uiteindelijk Ice omgesmolten tot 2 zwaarden waarvan Jaime de zijne meteen weer kado deed aan Brienne.
pi_173481959
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zie op social media allerlei mensen ervan overtuigd zijn dat Tormund en Beric ergens onder de muur liggen bedolven.

Is het dan niemand opgevallen dat die twee nog gewoon bovenaan de muur staan?
filthy casuals, die denken dat tormund en beric off screen dood gaan :')
-Rabia Al-Basri
pi_173481962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nog een vraag je daarover, hoe kwam House Mormont (leger van 62 man) aan zo'n duur zwaard in de familie?
Tywin Lannister probeerde al lang zo'n zwaard in de famillie te krijgen en die faalde ondanks dat ze veel geld hebben (hadden!).
Die hebben uiteindelijk Ice omgesmolten tot 2 zwaarden waarvan Jaime de zijne meteen weer kado deed aan Brienne.
Omdat dat zwaard al jaren in de familie is. Ze hebben daar niet recentelijk voor gevochten ofzo..
pi_173481964
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom quote je een post waar je (kennelijk) inhoudelijk totaal niet op reageert als deze post je achterliggende gedachte is?
Laat maar, je leest simpelweg niet goed.
pi_173481970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:06 schreef SiGNe het volgende:

[..]

kennelijk is niet alles te koop :P
-Rabia Al-Basri
pi_173481988
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Laat maar, je leest simpelweg niet goed.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:51 #250
45 SiGNe
pi_173482041
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Misschien te zwaar om op het ijs te lopen ook..?
In de boeken zal 't vast beter uitgelegd worden, bij TV heb je te maken met budgetten en tijd.
Lokatie was door de Nikght King wel goed uitgezocht in elk geval, doordat "Vis" door het ijs viel kon ie niet door z'n broertjes in brand gestoken worden.
Dat was toch wel 't eerste dat ikzelf dacht bij die scene... Burn them all en vooral die draak!!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:12:22 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_173482073
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

I know, right?

Ik verwacht dat ze over de muur teruglopen naar Castle Black, en daar de laatste restanten van de Night Watch meenemen naar Winterfell voor een 'last stand' scenario.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_173482112
-Rabia Al-Basri
pi_173482261
quote:
_O-
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:23:29 #255
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_173482303
quote:
Wight Lives Matter.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_173482337
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:23 schreef PirE het volgende:

[..]

Wight Lives Matter.
:D
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:27:31 #257
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_173482387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 12:06 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Iedereen heeft het maar erover dat ze niet kunnen zwemmen, hoe hebben ze de kettingen om die dode draak (drogon?) gekregen? Waarom zouden ze niet over de bodem van het water kunnen lopen?
whet zijn walkers not swimmers.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:28:07 #258
45 SiGNe
pi_173482399
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

Omdat dat zwaard al jaren in de familie is. Ze hebben daar niet recentelijk voor gevochten ofzo..
500 jaar in de familie inderdaad maar House Mormont is nooit een groot huis geweest, werden niet veel met andere huizen gemixt.. wel met noorderlingen.
Zo'n zwaard is rijkdom en invloed, geen idee waar je de waarde mee zou kunnen vergelijken.. een flink dik aandelenpakket Apple/Google misschien?
Dat past niet bij House Mormont.

Overigens kreeg Lyanna het zwaard niet omdat Jeor Mormont het zwaard al aan Jon gegeven had voor zijzelf Lady Mormont werd.
Daarnaast kon Jeor het ook niet aan Jorah geven omdat die ook al onterfd was.

[edit]
Ik lees op http://gameofthrones.wikia.com/wiki/House_Mormont nu ook dat het zwaard door House Stark is gedoneerd omdat House Mormont altijd loyaal was.
Dat Jeor het dus terug gaf aan Jon (Starkaryen) pas eigenlijk wel.
  Moderator / Redactie FP woensdag 30 augustus 2017 @ 15:28:11 #259
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_173482400
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:23 schreef PirE het volgende:

[..]

Wight Lives Matter.
:D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_173482430
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:28 schreef SiGNe het volgende:

Overigens kreeg Lyanna het zwaard niet omdat Jeor Mormont het zwaard al aan Jon gegeven had voor zijzelf Lady Mormont werd.

Nee, dat bedoel ik niet. Jon wilde het zwaard wel aan Jorah geven maar heeft het nooit aangeboden aan Lyanna.
pi_173482533
:')

klik om te spelen
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:45:35 #263
211083 Angelof9
I must go first
pi_173482737
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. Jon wilde het zwaard wel aan Jorah geven maar heeft het nooit aangeboden aan Lyanna.
Ik denk dat het rechtmatig (volgens whatever regels van huis Mormont en troonopvolging) voor Jorah was bedoeld en niet voor Lyanna. Buiten dat kan zo'n klein meisje nooit zo'n zwaar zwaard hanteren.
En bovendien vechten meisjes niet. Daarom is Arya (en Brienne) ook een uitzondering.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_173483153
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:36 schreef Slayage het volgende:
:')

[ afbeelding ]
:D :D
  woensdag 30 augustus 2017 @ 16:04:43 #265
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173483210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 14:45 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nog een sterfgeval bij geboorte zou echt de meeste lame dood zijn in de serie. Dat zou alweer de vijfde zijn. Zo lame gaat het echt niet worden hoor.
pi_173484444
quote:
'According to Isaac Hempstead-Wright, who plays Bran Stark in the show, Sansa’s storyline was not as manipulative as all that – she really did fall under Littlefinger’s thrall and came dangerously close to killing Arya. We just couldn’t tell because the scene explaining all that was cut from the finale.
“We actually did a scene that clearly got cut, a short scene with Sansa where she knocks on Bran’s door and says, ‘I need your help,’ or something along those lines,” Hempstead-Wright told Variety. “So basically, as far as I know, the story was that it suddenly occurred to Sansa that she had a huge CCTV department at her discretion and it might be a good idea to check with him first before she guts her own sister. So she goes to Bran, and Bran tells her everything she needs to know, and she’s like, ‘Oh, s—.’”
http://www.tv.com/news/ga(...)e-15040463330012388/
pi_173484496
quote:
Had de Theon-scène dan even vervangen voor dit 8)7
pi_173484498
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 30 augustus 2017 @ 17:19:38 #269
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_173484778
quote:
Dat had ik juist graag willen zien, meer van Bran aub _O_
  woensdag 30 augustus 2017 @ 17:19:54 #270
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173484786
quote:
10s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

Alsof Beric relevant is. :')
4 seconden in beeld in seizoen 1.
Seizoen 3 in 1 of 2 afleveringen even. Daarna verdwenen.

Vervolgens komt hij even terug om dood te gaan.

Tormund is wat anders. Kan me niet voorstellen dat hij zo maar verdwijnt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:06:00 #271
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_173485719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 02:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik hou echt niet van zombieseries en films.
Hoe ga ik S8 dan leuk vinden?
Ik heb hetzelfde overigens, gruwelijke grafhekel aan alles omtrent zombies :') Was ook ff dikke afknapper toen ik die voor het eerst in GoT zag.
Maar de afgelopen seizoenen hebben ze er voor mij genoeg verhaal omheen gebouwd (qua ice vs fire, mythe/legende, prophecy, etc) om het te kunnen dulden en ben alsnog wel nieuwsgierig naar de afloop :9
Fuck the EBU.
pi_173485729
GoT is wel een betere zombieserie dan TWD.
Conscience do cost.
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:07:09 #273
288245 crew  Moira
pi_173485747
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Alsof Beric relevant is. :')
4 seconden in beeld in seizoen 1.
Seizoen 3 in 1 of 2 afleveringen even. Daarna verdwenen.

Vervolgens komt hij even terug om dood te gaan.

Tormund is wat anders. Kan me niet voorstellen dat hij zo maar verdwijnt.
Beric moet wel relevant zijn want die is 6x uit de dood teruggekomen omdat hij volgens de 'Lord of Light' blijkbaar een rol heeft om te spelen. Doodgaan bij the Wall lijkt me die rol niet per se vervullen, tenzij het is om Jon te redden ofzo.
Fuck the EBU.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:08:58 #274
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173485795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 17:06 schreef Poes. het volgende:

[..]

Had de Theon-scène dan even vervangen voor dit 8)7
Lol waarom. Die theon scene heeft meer betrekking op Jon.
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:11:00 #275
288245 crew  Moira
pi_173485841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:06 schreef ems. het volgende:
GoT is wel een betere zombieserie dan TWD.
Die hield ik na 3 seizoenen niet meer vol ;(
Fuck the EBU.
pi_173485842
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

De kickinginthe(missing)balls-scène, duurde nét even te lang.
pi_173485853
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:11 schreef Moira. het volgende:

[..]

Die hield ik na 3 seizoenen niet meer vol ;(
Ik ben er niet eens aan begonnen :o

De WW's vind ik ook het minste aan GoT, gelukkig relatief weinig scènes gehad (nog)
pi_173485875
Seizoen 8 met die doden trekt mij ook wat minder
pi_173485888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:11 schreef Poes. het volgende:

[..]

De kickinginthe(missing)balls-scène, duurde nét even te lang.
Die naakt scene hadden ze ook wel kunnen skippen. Open daar dan maar volgend seizoen mee.
pi_173486316
Ik ben op zijn minst teleurgesteld in seizoen 7. Helaas was het wel te verwachten na de matige seizoenen 5 en 6. Niet dat het helemaal niet goed was, maar je verwacht meer na vier steengoede seizoenen.
pi_173486487
quote:
Het viel iemand op Reddit op dat bij de scenes van Littlefinger je altijd een kraai hoorde. Daaruit kan je eigenlijk suggereren dat Bran dus constant aan het meekijken was.
pi_173486518
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hoezo? Ik zag de Theon scene meer als een 'Exit Reek, enter Theon' moment.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 18:51:41 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173486619
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:07 schreef Moira. het volgende:

[..]

Beric moet wel relevant zijn want die is 6x uit de dood teruggekomen omdat hij volgens de 'Lord of Light' blijkbaar een rol heeft om te spelen. Doodgaan bij the Wall lijkt me die rol niet per se vervullen, tenzij het is om Jon te redden ofzo.
Als hij relevant zou is, is het belabberd geschreven.
Hij was niet meer dan een hint voor Jon. Daarom was Jon zijn wederopstanding geen deus ex machina.

Dat hij nu terug is, was niet meer dan een plot device om de Hound terug in het spel te brengen. Er zijn 3 mogelijkheden die ik voorzie.

Hij kan nu dood zijn/gaan. Geen Thoros meer, dus echt dood.
Hij kan gebruikt worden om Wights beter te begrijpen, want hij is een Wight.
Hij kan te maken hebben met de profetie van Azor Ahai.

Dat laatste zou niet alleen slecht geschreven zijn, een relevant personage laat je niet 3 seizoenen verdwijnen. Het zou ook betekenen dat de schrijvers niks snappen van GRRM zijn thema's.

En de eerste 2 komen op hetzelfde neer. Het laten zien aan de hoofdpersonen (en het publiek) hoe iets werkt.
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 18:56:46 #284
288245 crew  Moira
pi_173486730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:47 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Same, eindelijk _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:51 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als hij relevant zou is, is het belabberd geschreven.
Hij was niet meer dan een hint voor Jon. Daarom was Jon zijn wederopstanding geen deus ex machina.

Dat hij nu terug is, was niet meer dan een plot device om de Hound terug in het spel te brengen. Er zijn 3 mogelijkheden die ik voorzie.

Hij kan nu dood zijn/gaan. Geen Thoros meer, dus echt dood.
Hij kan gebruikt worden om Wights beter te begrijpen, want hij is een Wight.
Hij kan te maken hebben met de profetie van Azor Ahai.

Dat laatste zou niet alleen slecht geschreven zijn, een relevant personage laat je niet 3 seizoenen verdwijnen. Het zou ook betekenen dat de schrijvers niks snappen van GRRM zijn thema's.

En de eerste 2 komen op hetzelfde neer. Het laten zien aan de hoofdpersonen (en het publiek) hoe iets werkt.
Aight aight, guess we'll see :P Vind 't verder sowieso geen bijster boeiend personage maar denk dat er nog wel wat achter zit/we er nog wat van gaan zien.
Fuck the EBU.
  PR en moderator woensdag 30 augustus 2017 @ 19:02:33 #285
288245 crew  Moira
pi_173486888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:11 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben er niet eens aan begonnen :o

De WW's vind ik ook het minste aan GoT, gelukkig relatief weinig scènes gehad (nog)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:12 schreef hafcfan het volgende:
Seizoen 8 met die doden trekt mij ook wat minder
Ik moet wel zeggen dat het me iets meer is gaan interesseren nu het verhaal eromheen wat duidelijker is geworden. Er komt nog een conclusie aan ofzo, de reden waarom die dingen er überhaupt zijn en waarom ze blijkbaar zo'n grote rol spelen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Zag laatst dit filmpje:
Dat er mogelijk een pact was tussen the First Men/CotF en de WW, etc etc. Daar de geschiedenis van uitdiepen en achter interessante cultuurhistorische ontwikkelingen komen vind ik dan interessanter dan wat random zombies.

Dus ik kan S08 wel hebben denk ik, ben wel benieuwd naar die endgame en wat we nog te weten gaan krijgen :9
Fuck the EBU.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:06:26 #286
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173486991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Aight aight, guess we'll see :P Vind 't verder sowieso geen bijster boeiend personage maar denk dat er nog wel wat achter zit/we er nog wat van gaan zien.
Ik vond hem wel interessant.
Stoere naam, stoer uiterlijk. Prachtig huiswapen.

Een waardig doel waar hij helemaal in opgaat terwijl zijn veelbelovende leven aan hem voorbij gaat. Een echte ridder.
Iemand die opkomt voor het volk. En dan ook nog ondood, en kan daar over praten.
Links met interessante en mysterieuze huizen door zijn verloofde en zijn knecht (House Dayne).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:07:36 #287
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173487016
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 18:47 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Ow die scene op t strand bedoel je
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:08:34 #288
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173487039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Ik moet wel zeggen dat het me iets meer is gaan interesseren nu het verhaal eromheen wat duidelijker is geworden. Er komt nog een conclusie aan ofzo, de reden waarom die dingen er überhaupt zijn en waarom ze blijkbaar zo'n grote rol spelen. Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Zag laatst dit filmpje:
Dat er mogelijk een pact was tussen the First Men/CotF en de WW, etc etc. Daar de geschiedenis van uitdiepen en achter interessante cultuurhistorische ontwikkelingen komen vind ik dan interessanter dan wat random zombies.

Dus ik kan S08 wel hebben denk ik, ben wel benieuwd naar die endgame en wat we nog te weten gaan krijgen :9
Dat we weinig weten/wisten van the WW is opzettelijk vanuit GRRM.
In het boek heten ze ook The Others. We noemen ze de anderen, we weten niks van ze en ze komen hierheen. Dus we haten ze.

Niet echt subtiel, maar dat hij nooit geweest.
pi_173487096
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:07 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ow die scene op t strand bedoel je
Plus zijn gesprek met Jon.
pi_173487256
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

[..]

Zag laatst dit filmpje:

Ik vrees dat het toch gewoon zombies blijken te zijn.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:24:16 #291
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173487412
Zou wel teleurgesteld zijn als R+L=J in de boeken ook zo is.
Is wel heel erg simpeltjes terwijl GRRM maar bleef zeggen dat er slechts een paar het goed hadden. ;(

N+A=J _O_
pi_173487476
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 07:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

allemachtig kan dat niet gewoon in spoilers :r
Excuus, wist niet dat leaks niet gedeeld mochten worden omdat het toch een vorm van speculatie is en derhalve niet waar hoeft te zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:46 schreef lord_bono het volgende:

[..]

De acteurs hebben de scripts nog niet eens gelezen, maar er zijn wel leaks opeens :')
Ja vandaar dat ik het deelde, ga er niet vanuit dat het waar is maar desalniettemin interessante materie.
pi_173487541
Heeft iemand al het plaatje gepost van The Night King's Army dat marcheert in een formatie die van boven lijkt op een dire wolf? Toeval of...?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2017 19:33:48 ]
pi_173487635
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:24 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zou wel teleurgesteld zijn als R+L=J in de boeken ook zo is.
Is wel heel erg simpeltjes terwijl GRRM maar bleef zeggen dat er slechts een paar het goed hadden. ;(

N+A=J _O_
Zou er echt niet van uit gaan dat het in de boeken anders zal zijn.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:36:53 #295
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173487722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:11 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Plus zijn gesprek met Jon.
Dat gesprek met jon had veel meer betrekking op Jon uiteindelijk, zeker gezien zijn werkelijke vader, en dat hij de waarden van Ned Stark nog steeds als zijn richtlijn ziet van zijn eigen normen en waarden.

Als hij straks erachter komt dat hij eigenlijk toch geen Stark is.

Hij zal in zijn hart toch een stark blijven, die hele iron throne kan hem ook gestolen worden
  woensdag 30 augustus 2017 @ 19:38:23 #296
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_173487764
Er zijn btw helemaal nog geen scripts voor s8 :')
pi_173487841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:38 schreef MMaRsu het volgende:
Er zijn btw helemaal nog geen scripts voor s8 :')
Jawel.
pi_173487859
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat gesprek met jon had veel meer betrekking op Jon uiteindelijk, zeker gezien zijn werkelijke vader, en dat hij de waarden van Ned Stark nog steeds als zijn richtlijn ziet van zijn eigen normen en waarden.

Hij zal in zijn hart toch een stark blijven, die hele iron throne kan hem ook gestolen worden
Hij is nog steeds een Stark Hans. Alleen niet via Ned.
pi_173487907
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:36 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Hmm ja daar zit ook wat in! Weet alleen niet zeker of hij de Throne wel links zal laten liggen.
pi_173487919
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 19:41 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Hij is nog steeds een Stark Hans. Alleen niet via Ned.
Targaryen vader dus dan istie gewoon een Targaryen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')