abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2017 @ 21:01:29 #151
411541 Boy_Zonderman
Uit het woelige leven van...
pi_173739904
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2017 18:47 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Als de broodjes zo goed zijn dat je er een bedreiging voor overhebt, wil ik wel weten hoe die zaak heet :P.

Btw bestaan er nog zaken waar je broodjes hebt onder de 3 euro?

Soms denk ik terug aan Su. Daar at ik omgerekend een broodje voor net 1 euro. En die broodjes waren echt spang. 😛
In Rotterdam nog wel een paar zaakjes waar je voor 2,50 de standaard broodjes hebt maar dat wordt idd steeds minder. 2,80 is de standaard geworden (Vage prijs ook maar dat terzijde...)

Oeeeff.... Nu trek in een broodje spek van Warung Mini (wat eigenlijk het enigste wat ik daar lekker vind)
"I came here to smoke bubblegum and kick ass. Unfortunately I'm out of bubblegum."
  donderdag 14 september 2017 @ 12:55:47 #152
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_173770858
Dit topic O+

Zoveel trek in van alles nu.
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_173861139
Mijn moeder heeft gister een hele pan roti gemaakt met rotivellen erbij. En voor vanavond weer een bak roti van haar meegekregen van iets van 2 kilo. Mijn moeder is bang dat ik omkom van de honger.

Mijn moeders roti vind ik nog lekkerder dan van de Surinaamse Keuken in Loosduinen. O+
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:05:10 #154
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173864040
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2017 21:41 schreef Mutiilation het volgende:
Mijn moeder heeft gister een hele pan roti gemaakt met rotivellen erbij. En voor vanavond weer een bak roti van haar meegekregen van iets van 2 kilo. Mijn moeder is bang dat ik omkom van de honger.

Mijn moeders roti vind ik nog lekkerder dan van de Surinaamse Keuken in Loosduinen. O+
Ik ben heel blij voor je, maar ik moet ff zeiken. ;)

"Je moeder heeft een hele pan roti gemaakt."
Ik denk dat je bedoelt dat je moeder de toespijs heeft gemaakt. Onder de toespijs verstaan we de aardappel, kip en kousenband in masala.

Rotivellen zal een Surinamer nooit zeggen. Als je het woord roti gebruikt dan denkt iedere Surinamer aan de rotiplaat (de pannenkoek) die je gebruikt om de aardappel, kip en kousenband te eten.

Verder hoop ik dat je hebt genoten van je moeders pot en zo te lezen heb je dat gedaan.

P.s.: voordat iedereen in zijn keyboard klimt waarom ik hun ogen aan het mierenneuken ben. Als ik bepaalde gerechten uit een andere keuken zou eten en ik zou de termologie verkeerd gebruiken, zou ik ook hopen dat mensen mij zouden verbeteren.
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 00:20:52 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173864150
ik vind het mierenneuken hoor

als je zegt dat je roti gaat eten dan verwacht ik dat je meer gaat doen dan alleen aan die pannenkoek knabbelen net zoals je bij een rijstschotel meer dan een kommetje rijst verwacht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 september 2017 @ 00:37:39 #156
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173864245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:20 schreef sp3c het volgende:
ik vind het mierenneuken hoor

als je zegt dat je roti gaat eten dan verwacht ik dat je meer gaat doen dan alleen aan die pannenkoek knabbelen net zoals je bij een rijstschotel meer dan een kommetje rijst verwacht
In een Nederlandse setting misschien. In een Surinaamse setting zullen vele Surinamers denken: "die domme kaaskop".

Liever dat ik hem hier verbeter dan hij daar als een domkop wordt aangezien.

Daarnaast wordt roti meestal gegeten met aardappel, kousenband en kip in masala, maar niet altijd.
pi_173864444
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:20 schreef sp3c het volgende:
ik vind het mierenneuken hoor

als je zegt dat je roti gaat eten dan verwacht ik dat je meer gaat doen dan alleen aan die pannenkoek knabbelen net zoals je bij een rijstschotel meer dan een kommetje rijst verwacht
Is geen mierenneuken roti = de plaat en niet de pan met aardappel kip kousenband daal etc.
pi_173864467
Dan heb ik een verkeerd woord gebruikt. Ik roep ook maar wat.

Begin wel een beetje moe te worden van "hoe het correct gemaakt wordt". Daarom post ik ook geen foto van het gerecht.
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 04:41:35 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173864680
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 september 2017 01:38 schreef fukforce het volgende:

[..]

Is geen mierenneuken roti = de plaat en niet de pan met aardappel kip kousenband daal etc.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:20 schreef sp3c het volgende:
ik vind het mierenneuken hoor

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173864813
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:05 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Ik ben heel blij voor je, maar ik moet ff zeiken. ;)

"Je moeder heeft een hele pan roti gemaakt."
Ik denk dat je bedoelt dat je moeder de toespijs heeft gemaakt. Onder de toespijs verstaan we de aardappel, kip en kousenband in masala.

Rotivellen zal een Surinamer nooit zeggen. Als je het woord roti gebruikt dan denkt iedere Surinamer aan de rotiplaat (de pannenkoek) die je gebruikt om de aardappel, kip en kousenband te eten.

Verder hoop ik dat je hebt genoten van je moeders pot en zo te lezen heb je dat gedaan.

P.s.: voordat iedereen in zijn keyboard klimt waarom ik hun ogen aan het mierenneuken ben. Als ik bepaalde gerechten uit een andere keuken zou eten en ik zou de termologie verkeerd gebruiken, zou ik ook hopen dat mensen mij zouden verbeteren.
Migado vincenzo laat die jongen hoor :') we snappen allemaal waar hij het over heeft toch?
  dinsdag 19 september 2017 @ 07:33:02 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173865013
De goede benaming zou zijn roti-kip?
The love you take is equal to the love you make.
pi_173865122
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:05 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Ik ben heel blij voor je, maar ik moet ff zeiken. ;)

"Je moeder heeft een hele pan roti gemaakt."
Ik denk dat je bedoelt dat je moeder de toespijs heeft gemaakt. Onder de toespijs verstaan we de aardappel, kip en kousenband in masala.

Rotivellen zal een Surinamer nooit zeggen. Als je het woord roti gebruikt dan denkt iedere Surinamer aan de rotiplaat (de pannenkoek) die je gebruikt om de aardappel, kip en kousenband te eten.

Verder hoop ik dat je hebt genoten van je moeders pot en zo te lezen heb je dat gedaan.

P.s.: voordat iedereen in zijn keyboard klimt waarom ik hun ogen aan het mierenneuken ben. Als ik bepaalde gerechten uit een andere keuken zou eten en ik zou de termologie verkeerd gebruiken, zou ik ook hopen dat mensen mij zouden verbeteren.
Ik kan bevestigen dat dit klopt.
pi_173865498
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 september 2017 00:05 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Ik ben heel blij voor je, maar ik moet ff zeiken. ;)

"Je moeder heeft een hele pan roti gemaakt."
Ik denk dat je bedoelt dat je moeder de toespijs heeft gemaakt. Onder de toespijs verstaan we de aardappel, kip en kousenband in masala.

Rotivellen zal een Surinamer nooit zeggen. Als je het woord roti gebruikt dan denkt iedere Surinamer aan de rotiplaat (de pannenkoek) die je gebruikt om de aardappel, kip en kousenband te eten.

Verder hoop ik dat je hebt genoten van je moeders pot en zo te lezen heb je dat gedaan.

P.s.: voordat iedereen in zijn keyboard klimt waarom ik hun ogen aan het mierenneuken ben. Als ik bepaalde gerechten uit een andere keuken zou eten en ik zou de termologie verkeerd gebruiken, zou ik ook hopen dat mensen mij zouden verbeteren.
Je was vele van ons voor denk ik!
Maar dit komt mede door de tv. Ik zag een keer bij denk ik top chef dat ze roti gingen maken.
En dan hadden ze inderdaad kerrie kip, aardappelen met kousenband gemaakt.
The Older I Get, The Better I Was
pi_173866210
Het is al uit onderzoek gebleken dat mierenneuken over cultuur voortkomt uit weinig bereikt hebben in het leven.
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:46:14 #165
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173866333
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:36 schreef Steenkool het volgende:
Het is al uit onderzoek gebleken dat mierenneuken over cultuur voortkomt uit weinig bereikt hebben in het leven.
Klopt en klagen over mierenneuken zegt veel hoe je tanden poetst.

Je vergeet namelijk je tong.
  dinsdag 19 september 2017 @ 09:51:31 #166
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_173866412
Anyways.

Ik zie alweer dat het verspilde energie was. Voortaan laat ik iedereen maar noemen hoe ze het willen noemen en gerechten bereiden en/of combineren zoals ze willen. Zelfs als je het expliciet erbij zet dat je iemand niet voor gek wil laten staan.

Als ik Mutilation belachelijk had willen maken, had ik op een hele andere manier kunnen reageren, maar als je op een 'normale' manier mijn initiėle post leest en je bent verder geen wappie dan zie je dat ik met liefde breng. Maar goed....

Tan boeng.
pi_173866442
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 07:33 schreef Lienekien het volgende:
De goede benaming zou zijn roti-kip?
Spoilers!
pi_173866875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:51 schreef vincenzo78 het volgende:
Anyways.

Ik zie alweer dat het verspilde energie was. Voortaan laat ik iedereen maar noemen hoe ze het willen noemen en gerechten bereiden en/of combineren zoals ze willen. Zelfs als je het expliciet erbij zet dat je iemand niet voor gek wil laten staan.

Als ik Mutilation belachelijk had willen maken, had ik op een hele andere manier kunnen reageren, maar als je op een 'normale' manier mijn initiėle post leest en je bent verder geen wappie dan zie je dat ik met liefde breng. Maar goed....

Tan boeng.
Ene kant ben je idd aan het antfucken, andere kant snap ik je wel.
Al die mensen die zeggen dat ze nasi maken/eten en dan bedoelen zij nasi goreng.
Nasi is gewoon witte rijst. Nasi goreng niet. Das gebakken rijst.

Zelfs bij de Chinees doen ze het fout, wilt u er nasi bij of witte rijst.
Domme muts, das hetzelfde.

Maar goed, ik weet wel wat ze ermee bedoelen en met roti weet ik ook wat ze bedoelen.
Niet moeilijk gaan doen toch.
pi_173868623
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:51 schreef vincenzo78 het volgende:
Anyways.

Ik zie alweer dat het verspilde energie was. Voortaan laat ik iedereen maar noemen hoe ze het willen noemen en gerechten bereiden en/of combineren zoals ze willen. Zelfs als je het expliciet erbij zet dat je iemand niet voor gek wil laten staan.

Als ik Mutilation belachelijk had willen maken, had ik op een hele andere manier kunnen reageren, maar als je op een 'normale' manier mijn initiėle post leest en je bent verder geen wappie dan zie je dat ik met liefde breng. Maar goed....

Tan boeng.
No hard feelings

Ik las je bericht vannacht verkeerd. Ik ben gewoon niet bekend met hoe alles heet enz.
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 12:11:48 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173868836
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:51 schreef vincenzo78 het volgende:
Anyways.

Ik zie alweer dat het verspilde energie was. Voortaan laat ik iedereen maar noemen hoe ze het willen noemen en gerechten bereiden en/of combineren zoals ze willen. Zelfs als je het expliciet erbij zet dat je iemand niet voor gek wil laten staan.

Als ik Mutilation belachelijk had willen maken, had ik op een hele andere manier kunnen reageren, maar als je op een 'normale' manier mijn initiėle post leest en je bent verder geen wappie dan zie je dat ik met liefde breng. Maar goed....

Tan boeng.
niet gelijk zo joh :D

er is niets mis mee als je zoiets corrigeert maar met die opmerking dat iedereen in het keyboard gaat klimmen over mierenneuken zet je de deur naar die discussie zelf open natuurlijk want dat is het wel een beetje natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173869732
In het vorige deel las ik dat net als bij Italianen er binnen de Surinaamse gemeenschap het eten altijd wordt bekritiseerd, een serieuze business is en mama het lekkerst kookt. Dus mierenneuken is dan ook geoorloofd :Y)

Zal het dan inderdaad roti kip zijn? Of worden gewoon alle hoofdingredienten genoemd?

Ik zeg trouwens gewoon roti met mijn beperkte kennis :@ en dan weet men thuis dat het die massala kip, kousenband, aardappels en pannenkoek is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 13:09:33 ]
  Moderator dinsdag 19 september 2017 @ 13:17:03 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173869902
bij ons is het ook gewoon roti, ik denk dat het probleem meer zit in de pan roti met rotivellen erbij ... ik bedoel of je het nu vel of plaat of pannenkoek noemt het zit er sowieso altijd bij als je roti eet

afhankelijk van wie het maakt verschillen de ingredienten dan, dat weet je min of meer van te voren als je er al eens gegeten hebt

net alsof je zegt "ik heb boerenkool gemaakt ... en ook aardappels gekookt!!!!"
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173869931
Lol
  dinsdag 19 september 2017 @ 13:20:03 #174
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173869954
Roti met kip ja.

Pannenkoek ;(
With the stars as her umbrella
pi_173870057
Fuuuuuu
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')