abonnement Unibet Coolblue
pi_173334563




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door JR-Style-93 op 23-08-2017 02:24:03 ]
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:18:00 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_173334600
youknownuttingjonsneu
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:24:44 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173334641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:59 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

The Wall zou al 300 mijl lang moeten zijn. Dus nee, Westeros is niet klein als je met dat in gedachten de rest van de map bekijkt ;)
Iets minder dan 500KM.. hoe ver kan een paard rennen op een dag?
100 Km? dan is 't 5 dagen, 200Km? 2,5 dagen.
Op onze wereldkaarten zie je ook dat de boel soms vertekent, Groenland bijv. op bepaalde kaarten ziet dat er net zo groot uit als Afrika.
Hogere lengtegraden worden meer uitgestrekt dan lagere.

The Wall zou ook 800 mijl hoog zijn volgens de boeken (dacht ik, correct me if wrong) maar volgens mij is dat meer metaforisch gesproken.
Het zou dan bijna 1300KM hoog zijn...

Volgens mij zit er een redelijke hint in dat Westeros op de UK lijkt en dat dat de grootte van het land is.
Dragonstone vind ik overigens een beetje op Nederland lijken qua vorm.
pi_173334647
Wat zijn alle plotholes eigenlijk?
pi_173334678
Er zijn wel mensen die hebben berekend dat het kan
(she/her)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:35:12 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173334700
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja en daardoor heeft GRRM er ook moeite mee om er een einde aan te schrijven omdat hij al die personages in-character goede beslissingen moet laten nemen en toch bij het einddoel komen. Dat is namelijk wel makkelijk aan het begin om het verhaal goed van start te laten gaan maar die werkwijze is bij het afronden wel vrij lastig.
Zeker als de serie daar vanaf wijkt en eigen wegen maakt.
Al past dat ergens ook wel bij de serie en zie je dat daar ook terugkomen.. Melissandre met haar foute voorspellingen en andere verkeerde interpretaties van diverse geloven bijv..

Je zou 't met de bijbel kunnen vergelijken zelfs, de eerste +/-130 jaar na christus werd het verhaal over Jezus vooral mondeling overgebracht voor het opgeschreven werd maar daardoor weet je ook niet of zaken verzonnen zijn voor het interessantere verhaal of dat het geschiedkundig klopt.
De TV serie is het mondelinge verhaal, het boek de geschiedschrijving.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:39:31 #7
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173334730
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_173334736
quote:
Twee seconden gekeken, toen had ik al een pleurishekel aan die gast links.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:40:31 #9
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173334739
Kan er wel om lachen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_173334744
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Zeker als de serie daar vanaf wijkt en eigen wegen maakt.
Al past dat ergens ook wel bij de serie en zie je dat daar ook terugkomen.. Melissandre met haar foute voorspellingen en andere verkeerde interpretaties van diverse geloven bijv..

Je zou 't met de bijbel kunnen vergelijken zelfs, de eerste +/-130 jaar na christus werd het verhaal over Jezus vooral mondeling overgebracht voor het opgeschreven werd maar daardoor weet je ook niet of zaken verzonnen zijn voor het interessantere verhaal of dat het geschiedkundig klopt.
De TV serie is het mondelinge verhaal, het boek de geschiedschrijving.
Zo kan je het ook zien.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:42:28 #11
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173334761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:25 schreef Mr.Major het volgende:
Wat zijn alle plotholes eigenlijk?
Oa Euron die opeens, nadat alle schepen door Theon en Yara gestolen zijn in een aflevering tijd zelf ook weer 1000 schepen heeft weten te bouwen.
En dat ie ook vanuit King's landing opeens bij Castery rock weet te geraken in amper een week tijd.
Zaken die onmogelijk zijn als Westeros zo groot als een continent zou zijn, wel als 't zo groot als de UK is.

En Baelor zit in de serie nog mee te vechten in the north terwijl ie in de boeken dood is.. wekt met z'n laatste leven Lady stoneheart mee tot leven (Catelyn Stark wordt na de Red wedding tot leven gewekt en wil wraak.. oa op de Freys wat in de TV serie door Arya is afgehandeld)
pi_173334791
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Oa Euron die opeens, nadat alle schepen door Theon en Yara gestolen zijn in een aflevering tijd zelf ook weer 1000 schepen heeft weten te bouwen.
En dat ie ook vanuit King's landing opeens bij Castery rock weet te geraken in amper een week tijd.
Zaken die onmogelijk zijn als Westeros zo groot als een continent zou zijn, wel als 't zo groot als de UK is.

En Baelor zit in de serie nog mee te vechten in the north terwijl ie in de boeken dood is.. wekt met z'n laatste leven Lady stoneheart mee tot leven (Catelyn Stark wordt na de Red wedding tot leven gewekt en wil wraak.. oa op de Freys wat in de TV serie door Arya is afgehandeld)
Euron deed die uitspraak van dat bouwen in S06E05 en we zagen hem pas weer in S07E01, een periode waarin Theon en Yara al de hele wereld hadden overgevaren. Dus die plothole klopt niet helemaal :+

En die laatste is ook geen plothole maar een verandering in de serie, omdat de makers niet wisten wat te doen met het verhaal van LSH
Oh.
pi_173334823
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:25 schreef Mr.Major het volgende:
Wat zijn alle plotholes eigenlijk?
Wat wel behoorlijke plotholes zijn is dat Dany dus minimaal een maand op Dragonstone heeft gewacht (in de periode dat Jon naar Eastwatch ging) en dus ook niks met haar Unsullied meer heeft gedaan die dus nog steeds vastzitten op Casterly Rock. En dan al dat gedoe met die raaf die ineens teringsnel kan vliegen en de draken ook dat hele stuk, en dit allemaal binnen één dag.

Wat ook idioot is dat bijvoorbeeld Jon en Jorah pas een gesprek over Longclaw hebben beyond the wall, terwijl ze daarvoor al een maand samen op een boot hebben gezeten waar ze dit al lang konden bespreken. Misschien geen echte plothole maar dat zou wel het meest logische zijn.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 00:52:31 #14
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173334847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Zo kan je het ook zien.
Er is in de serie ook gehint dat Samwell het boek "A Song of Ice and Fire" zal schrijven of dat het een verhaal is dat verteld wordt aan Sam, het kind van Gilly.
Misschien beiden.
Verklaart in elk geval de verschillen tussen het boek en de TVseries, bij een vertelling kan je zaken anders vertellen en delen overslaan.
Zie alles als verhalen die Old nan tegen Bran vertelde en alles is logischer.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:04:06 #15
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_173334940
Old Nan die ons lekker maakte met 'ice spiders big as hounds'. Nou ik zie het. Ik zat daar stiekem wel al de hele tijd op te wachten. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_173334964
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef VeX- het volgende:
Old Nan die ons lekker maakte met 'ice spiders big as hounds'. Nou ik zie het. Ik zat daar stiekem wel al de hele tijd op te wachten. :(
Volgend seizoen dan maar.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:18:54 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_173335028
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef VeX- het volgende:
Old Nan die ons lekker maakte met 'ice spiders big as hounds'. Nou ik zie het. Ik zat daar stiekem wel al de hele tijd op te wachten. :(
Heerlijk dat Schotse accent! Too bad dat Robb Stark haar onderbreekte.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:23:27 #18
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335050
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef VeX- het volgende:
Old Nan die ons lekker maakte met 'ice spiders big as hounds'. Nou ik zie het. Ik zat daar stiekem wel al de hele tijd op te wachten. :(
Te duur voor de serie om te laten zien, al hebben we wel de beer gezien waarmee Thormund mee geneukt heeft ;)
(er gaan overigens theoriën dat ie de vader is van Lyanna Mormont, haar moeder, Maege wordt ook wel She-bear genoemd)

Ook zoiets, toen Viserion uit het water gesleept werd.. waarom gebruikten ze geen giants?
Die hebben we eerder gezien in de serie dus die hebben ze.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:26:03 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_173335054
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Wat wel behoorlijke plotholes zijn is dat Dany dus minimaal een maand op Dragonstone heeft gewacht (in de periode dat Jon naar Eastwatch ging) en dus ook niks met haar Unsullied meer heeft gedaan die dus nog steeds vastzitten op Casterly Rock. En dan al dat gedoe met die raaf die ineens teringsnel kan vliegen en de draken ook dat hele stuk, en dit allemaal binnen één dag.

Wat ook idioot is dat bijvoorbeeld Jon en Jorah pas een gesprek over Longclaw hebben beyond the wall, terwijl ze daarvoor al een maand samen op een boot hebben gezeten waar ze dit al lang konden bespreken. Misschien geen echte plothole maar dat zou wel het meest logische zijn.
How fast do ravens fly?
"They travel at the speed of plot. A raven is never late, nor is it early. It arrives exactly when it is most dramatic."
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_173335055
quote:
Waarom loopt de OP twee afleveringen achter? Ik dacht dat jij zo nodig de OP wilde beheren. Beheer hem dan ook en werk hem bij!
pi_173335101
Gezellig hier! Misschien had GRRM gewoon die laatste boeken wat sneller moeten schrijven.
De producers van een serie opzadelen met een half afgemaakt verhaal, nee dat is klasse.
Gewoon slap dat je je niet aan de afspraken houdt. En dan gaan zeuren dat het tv verhaal je niet bevalt... zeldzaam sneu.

Ik kan me nog goed herinneren dat het hier wild en woest was omdat GoT eindelijk door HBO gemaakt werd. En wat vond iedereen het fantastisch. Inmiddels blijkt het een losersserie te zijn, gemaakt door randdebielen.
En als je minder afleveringen kunt maken omdat de main characters exorbitante salariseisen hebben is dat ook de zender te verwijten begrijp ik...
Kijk nog maar even goed naar Jon, Cersie, Dany en Tyrion. En bedenk dat zij met hun honorarium van 14 miljoen pp per jaar ervoor hebben gezorgd dat de hele boel nu afgeraffeld wordt.

Ik neem aan dat iedereen hier een Ziggo movies en series XL abbo heeft of voorheen een HBO account?
Want meelullen zonder dat je ooit 1 cent betaald hebt aan GoT kan natuurlijk niet.
Wie betaalt anders die 2 miljoen pp per seizoen?
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_173335160
quote:
9s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:26 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Waarom loopt de OP twee afleveringen achter? Ik dacht dat jij zo nodig de OP wilde beheren. Beheer hem dan ook en werk hem bij!
Mijn Photoshop is ziek traag _O-
Oh.
pi_173335165
Waarom doet Qyburn trouwens alsof de Scorpion iets nieuws is? De Night's Watch heeft ze ook.

Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173335167
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:33 schreef dolfg het volgende:
Gezellig hier! Misschien had GRRM gewoon die laatste boeken wat sneller moeten schrijven.
De producers van een serie opzadelen met een half afgemaakt verhaal, nee dat is klasse.
Gewoon slap dat je je niet aan de afspraken houdt. En dan gaan zeuren dat het tv verhaal je niet bevalt... zeldzaam sneu.

Ik kan me nog goed herinneren dat het hier wild en woest was omdat GoT eindelijk door HBO gemaakt werd. En wat vond iedereen het fantastisch. Inmiddels blijkt het een losersserie te zijn, gemaakt door randdebielen.
En als je minder afleveringen kunt maken omdat de main characters exorbitante salariseisen hebben is dat ook de zender te verwijten begrijp ik...
Kijk nog maar even goed naar Jon, Cersie, Dany en Tyrion. En bedenk dat zij met hun honorarium van 14 miljoen pp per jaar ervoor hebben gezorgd dat de hele boel nu afgeraffeld wordt.

Ik neem aan dat iedereen hier een Ziggo movies en series XL abbo heeft of voorheen een HBO account?
Want meelullen zonder dat je ooit 1 cent betaald hebt aan GoT kan natuurlijk niet.
Wie betaalt anders die 2 miljoen pp per seizoen?
GRRM had ook pas zijn rechten moeten verkopen toen hij klaar was ja.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:54:39 #25
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335217
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:33 schreef dolfg het volgende:
Gezellig hier! Misschien had GRRM gewoon die laatste boeken wat sneller moeten schrijven.
De producers van een serie opzadelen met een half afgemaakt verhaal, nee dat is klasse.
Gewoon slap dat je je niet aan de afspraken houdt. En dan gaan zeuren dat het tv verhaal je niet bevalt... zeldzaam sneu.

Ik kan me nog goed herinneren dat het hier wild en woest was omdat GoT eindelijk door HBO gemaakt werd. En wat vond iedereen het fantastisch. Inmiddels blijkt het een losersserie te zijn, gemaakt door randdebielen.
En als je minder afleveringen kunt maken omdat de main characters exorbitante salariseisen hebben is dat ook de zender te verwijten begrijp ik...
Kijk nog maar even goed naar Jon, Cersie, Dany en Tyrion. En bedenk dat zij met hun honorarium van 14 miljoen pp per jaar ervoor hebben gezorgd dat de hele boel nu afgeraffeld wordt.

Ik neem aan dat iedereen hier een Ziggo movies en series XL abbo heeft of voorheen een HBO account?
Want meelullen zonder dat je ooit 1 cent betaald hebt aan GoT kan natuurlijk niet.
Wie betaalt anders die 2 miljoen pp per seizoen?
De gezelligheid daalt opeens..
Martin had al vantevoren aangegeven dat het verhal nog niet af is en dat een verhaal met zoveel verhaallijnen lang duurt om af te krijgen, HBO wilde daar niet op wachten.
Ik hoor echter niemand klagen over dat het een loserserie is en dat de makers randdebielen zijn, da's jouw interpretatie.
Daarnaast zijn de inkomens van de acteurs vooral schattingen, aan de andere kant zijn ze ze die bedragen wel waard als je naar het inkomen van de serie kijkt.

Geld is overigens niet de enige factor, tijd ook... een scene met een draak erin kan makkelijk 2-3 maanden kosten om te tekenen en renderen.
Kan sneller maar dan zie je ook duidelijk dat het CGI is.

HBO krijgt verder geen cent meer of minder van de kabelmaatschappijen dan vantevoren is afgesproken.
Hoeveel die kabelmaatschappijen vragen voor de doorgave van HBO en hoeveel mensen er kijken is niet de zorg van HBO, die hebben hun geld al binnen.
pi_173335222
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:42 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Mijn Photoshop is ziek traag _O-
Tijd voor een update
  woensdag 23 augustus 2017 @ 01:57:11 #27
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335229
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:43 schreef BaasBanaan het volgende:
Waarom doet Qyburn trouwens alsof de Scorpion iets nieuws is? De Night's Watch heeft ze ook.

In Dorne is er een van de laatste vorige draken mee doodgeschoten ook.
Het was ook niet nieuw, Qyburn vertelde ook dat ie het in de boeken had teruggevonden.
Kennelijk zonder Dornish gif te gebruiken.
pi_173335260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]

In Dorne is er een van de laatste vorige draken mee doodgeschoten ook.
Het was ook niet nieuw, Qyburn vertelde ook dat ie het in de boeken had teruggevonden.
Kennelijk zonder Dornish gif te gebruiken.
Oh ja. :D
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_173335294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:56 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Tijd voor een update
Done.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 02:38:06 #30
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335322
quote:
10s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:12 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Oh ja. :D
Hoe dan ook, voor de Lannisters was 't een nieuw wapen.
In de TV series (die ik ook alleen volg, + Youtube achtergrondfilmpjes) laten ze de geschiedenis van het wapen niet goed zien.
Maar zal vast wel in verbeterde versie terugkomen, da's niet meer dan logisch.

In het visioen van Daenerys loopt ze door de door de great hall die vernietigd was, overal valt sneeuw/as.
Vroeger dachten we vooral dat dat door wildfire of de draken van Daenerys kwam, maar met een ijsdraak in het spel ga ik er vanuit dat die schade door Viserion wordt toegebracht.
Cercei heeft een scorpion en in een visioen lijkt 't alsof de Great hall door een ijsdraak gesloopt is, lijkt mij bij elkaar optellen.
Ze zorgen er alleen een volgende keer wel voor dat ze dragonstone arrowheads hebben (waarvan het gebruik ook al eerder in de serie is voorgekomen in de boeken van Sam)
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 02:47:55 #31
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173335348
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 01:43 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

GRRM had ook pas zijn rechten moeten verkopen toen hij klaar was ja.
waarom. Beter geld nu dan geld in de toekomst. Hij gaat de serie ook helemaal niet afmaken natuurlijk. Beetje conventies bijwonen en naar baseball wedstrijden. Chill leventje
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_173335356
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

waarom. Beter geld nu dan geld in de toekomst. Hij gaat de serie ook helemaal niet afmaken natuurlijk. Beetje conventies bijwonen en naar baseball wedstrijden. Chill leventje
Omdat de kans dan groter was geweest dat de serie ook een stuk beter einde kreeg, had hij zelf nog wat episodes kunnen schrijven.

En misschien dat hij nog wel meer kon krijgen voor een volledige serie :+
Oh.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 02:54:38 #33
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173335364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Omdat de kans dan groter was geweest dat de serie ook een stuk beter einde kreeg, had hij zelf nog wat episodes kunnen schrijven.

En misschien dat hij nog wel meer kon krijgen voor een volledige serie :+
de laatste twee boeken werden ook al minder en duurde een eeuwigheid. Ik zie het echt niet meer gebeuren
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_173335366
Ze moeten dat biggetje gewoon opsluiten en pas naar buiten laten wanneer de boeken af zijn!
pi_173335367
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:54 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

de laatste twee boeken werden ook al minder en duurde een eeuwigheid. Ik zie het echt niet meer gebeuren
Ik denk dat het feit dat de serie al vroegtijdig is uitgekomen heeft gezorgd voor nog meer stress bij GRRM om het op tijd af te krijgen. Misschien als dat er niet was geweest had hij Winds al eerder af gekregen.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 02:55:51 #36
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335369
Ik volg de boeken zoals gezegd niet, alleen de serie en youtube filmpjes maar ik heb zo ook het idee dat de hele tijdlijn met de white walkers, Knight('s) King, en Bran the Builder en ook The Pact niet helemaal klopt zoals het nu bekend is.
Of niet logisch in elk geval.

In de serie komt naar voren dat de white walkers een bedreiging waren voor zowel de mensen als de children of the forrest maar we weten ook dat de white walkers niet kunnen praten, hoogstens een soort ijs geluid kunnen produceren.
Hoe sluit je dan een pact?
Is het dan niet handig om een soort tolk te hebben?
Ik denk dus dat de Knight('s) King die tolk moest zijn om een pact te kunnen sluiten, iemand die de boodschap over moest brengen.

Er wordt gesteld dat de Knight('s) king een Greenseer is, da's in principe de taal van de Children of in elk geval en taal die ze begrijpen.
Een menselijke Greenseer zou dus als tolk kunnen fungeren als die eenmaal veranderd is naar Knight('s) king.

Maar tot nu toe lijkt het in de serie ( en ik geloof ook in de boeken) zo dat de tijdlijn tussen the pact en de eerste Knight('s) king niet klopt.
The pact was een stuk eerder maar dat verklaart de actie van de Children niet en ook niet hoe ze een pact hebben kunnen sluiten met de white walkers.
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 02:58:34 #37
206731 Mortaxx
Doomer
pi_173335375
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik volg de boeken zoals gezegd niet, alleen de serie en youtube filmpjes maar ik heb zo ook het idee dat de hele tijdlijn met de white walkers, Knight('s) King, en Bran the Builder en ook The Pact niet helemaal klopt zoals het nu bekend is.
Of niet logisch in elk geval.

In de serie komt naar voren dat de white walkers een bedreiging waren voor zowel de mensen als de children of the forrest maar we weten ook dat de white walkers niet kunnen praten, hoogstens een soort ijs geluid kunnen produceren.
Hoe sluit je dan een pact?
Is het dan niet handig om een soort tolk te hebben?
Ik denk dus dat de Knight('s) King die tolk moest zijn om een pact te kunnen sluiten, iemand die de boodschap over moest brengen.

Er wordt gesteld dat de Knight('s) king een Greenseer is, da's in principe de taal van de Children of in elk geval en taal die ze begrijpen.
Een menselijke Greenseer zou dus als tolk kunnen fungeren als die eenmaal veranderd is naar Knight('s) king.

Maar tot nu toe lijkt het in de serie ( en ik geloof ook in de boeken) zo dat de tijdlijn tussen the pact en de eerste Knight('s) king niet klopt.
The pact was een stuk eerder maar dat verklaart de actie van de Children niet en ook niet hoe ze een pact hebben kunnen sluiten met de white walkers.
ben je dronken?
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  woensdag 23 augustus 2017 @ 03:05:25 #38
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:55 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik denk dat het feit dat de serie al vroegtijdig is uitgekomen heeft gezorgd voor nog meer stress bij GRRM om het op tijd af te krijgen. Misschien als dat er niet was geweest had hij Winds al eerder af gekregen.
Fandom onderschat... in het begin zat ie ook redelijk vaak bij cons, nam de tijd.
maar 8 jaar is relatief kort en ondertussen zit een producer ook te pushen.
Bij een serie als Sherlock is 't weer 't tegenovergestelde, daar duurt 't enorm lang voor de acteurs weer tijd hebben dat ze tijd zat heben voor goede storylines.
Voordeel is dat er daar ook de tijd gegund wordt om ook een jaar over te slaan.

Eerst werd er gemeld dat er voor GOT ook een jaar pauze zou zitten tussen seizoen 7 en 8, 8 zou in 2019 komen.
Maar inmiddels zijn er al verhalen dat er in oktober weer gefilmd gaat worden en dat seizoen 8 dus toch volgend jaar komt.
Dat is een beslissing van HBO, niet van Martin lijkt me.
't worden nog extra lange afleveringen ook.. 6x 2 uur... filmlengtes.
Ik zou eigenlijk liever zien dat ze daar meer tijd voor nemen en inderdaad een jaar overslaan, dan maar wachten tot de climax.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 03:06:24 #39
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335397
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

ben je dronken?
I Drink And I Know Things ;).. maar wat vind je van die stelling?
pi_173335398
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 03:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Fandom onderschat... in het begin zat ie ook redelijk vaak bij cons, nam de tijd.
maar 8 jaar is relatief kort en ondertussen zit een producer ook te pushen.
Bij een serie als Sherlock is 't weer 't tegenovergestelde, daar duurt 't enorm lang voor de acteurs weer tijd hebben dat ze tijd zat heben voor goede storylines.
Voordeel is dat er daar ook de tijd gegund wordt om ook een jaar over te slaan.

Eerst werd er gemeld dat er voor GOT ook een jaar pauze zou zitten tussen seizoen 7 en 8, 8 zou in 2019 komen.
Maar inmiddels zijn er al verhalen dat er in oktober weer gefilmd gaat worden en dat seizoen 8 dus toch volgend jaar komt.
Dat is een beslissing van HBO, niet van Martin lijkt me.
't worden nog extra lange afleveringen ook.. 6x 2 uur... filmlengtes.
Ik zou eigenlijk liever zien dat ze daar meer tijd voor nemen en inderdaad een jaar overslaan, dan maar wachten tot de climax.
Je neemt geruchten al voor waarheid aan zie ik. Nergens gezegd dat alle episodes in het laatste seizoen zo lang gaan duren, slechts dat er wat episodes twee uur kunnen duren.
Oh.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 03:18:21 #41
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_173335431
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 03:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Je neemt geruchten al voor waarheid aan zie ik. Nergens gezegd dat alle episodes in het laatste seizoen zo lang gaan duren, slechts dat er wat episodes twee uur kunnen duren.
Er is dubbel budget beschikbaar voor alle afleveringen van S8 en ze willen de boel goed afronden (incl openingen voor spinoffs)
Daarnaast blijken een hoop oudere geruchten op waarheid gebaseerd.
2 of 3 episodes die 2 keer zo lang duren dan normaal is al een 33 tot 50% langer seizoen dan met normale lengtes.
Hoe dan ook voorspelt het verhaal een hoop scenes met CGI, dat verklaart het hogere budget in elk geval.

Het is ook iets dat de fans verwachten, grote verhalen met lange gevechten, zo'n serie als GOT kán je gewoon niet makkelijk afsluiten zonder verhaallijnen goed af te sluiten, daarom worden er ook meer mensen afgeslacht dan in de boeken.
Iedereen die niet belangrijk is voor het hoofdverhaal gaat dood... in de TV serie in elk geval.
Ze zijn de boel nu af aan het ronden en maken zich op voor de eind acte.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 07:28:07 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_173336080
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 03:05 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Fandom onderschat... in het begin zat ie ook redelijk vaak bij cons, nam de tijd.
maar 8 jaar is relatief kort en ondertussen zit een producer ook te pushen.
Bij een serie als Sherlock is 't weer 't tegenovergestelde, daar duurt 't enorm lang voor de acteurs weer tijd hebben dat ze tijd zat heben voor goede storylines.
Voordeel is dat er daar ook de tijd gegund wordt om ook een jaar over te slaan.

Eerst werd er gemeld dat er voor GOT ook een jaar pauze zou zitten tussen seizoen 7 en 8, 8 zou in 2019 komen.
Maar inmiddels zijn er al verhalen dat er in oktober weer gefilmd gaat worden en dat seizoen 8 dus toch volgend jaar komt.
Dat is een beslissing van HBO, niet van Martin lijkt me.
't worden nog extra lange afleveringen ook.. 6x 2 uur... filmlengtes.
Ik zou eigenlijk liever zien dat ze daar meer tijd voor nemen en inderdaad een jaar overslaan, dan maar wachten tot de climax.
Nooit bij stil gestaan dat het niks hoeft te betekenen als ze eind dit jaar beginnen met filmen? Dat duurt wel een tijd. Dan nog editing, ed. Wordt nog steeds gewoon in 2019 uitgezonden. Ze willen gewoon zoveel mogelijk tijd hebben.

Wat ben ik blij dat ik niet iemand ben die altijd wel iets vind om over te klagen. Sommige dingen zijn raar, maar er weken over klagen vind ik zelf zo zonde.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Grootste filosoof 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 08:10:06 #43
442397 UitStraling
pi_173336443
Die boeken gaan er echt nooit meer komen, het is een vadsige oude luie man, wellicht altijd al geweest maar het moeten schirjven voor levensonderhoud is er vanaf, bovendien heeft de beste man dan wel een levendige goed ontwikkelde fantasie maar het schrijverstalent van een eekhoorn
pi_173337638
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 02:55 schreef SiGNe het volgende:
Ik volg de boeken zoals gezegd niet, alleen de serie en youtube filmpjes maar ik heb zo ook het idee dat de hele tijdlijn met de white walkers, Knight('s) King, en Bran the Builder en ook The Pact niet helemaal klopt zoals het nu bekend is.
Of niet logisch in elk geval.

In de serie komt naar voren dat de white walkers een bedreiging waren voor zowel de mensen als de children of the forrest maar we weten ook dat de white walkers niet kunnen praten, hoogstens een soort ijs geluid kunnen produceren.
Hoe sluit je dan een pact?
Is het dan niet handig om een soort tolk te hebben?
Ik denk dus dat de Knight('s) King die tolk moest zijn om een pact te kunnen sluiten, iemand die de boodschap over moest brengen.

Er wordt gesteld dat de Knight('s) king een Greenseer is, da's in principe de taal van de Children of in elk geval en taal die ze begrijpen.
Een menselijke Greenseer zou dus als tolk kunnen fungeren als die eenmaal veranderd is naar Knight('s) king.

Maar tot nu toe lijkt het in de serie ( en ik geloof ook in de boeken) zo dat de tijdlijn tussen the pact en de eerste Knight('s) king niet klopt.
The pact was een stuk eerder maar dat verklaart de actie van de Children niet en ook niet hoe ze een pact hebben kunnen sluiten met de white walkers.
Het is night king zonder k.

Je hoeft trouwens niet te praten om iets duidelijk te maken. Er zijn andere manieren om te communiceren, kijk maar naat het dierenrijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door 44rdbei op 23-08-2017 09:48:30 ]
pi_173337666
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:43 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Het is night king zonder k.
:D dan ratelen ze er zo'n lap tekst uit en hebben ze zich er zo in verdiept.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_173337991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:45 schreef Tim_G het volgende:

[..]

:D dan ratelen ze er zo'n lap tekst uit en hebben ze zich er zo in verdiept.
Er klopt sowieso niet veel van, maar ik snap dat het lastiger is als je de boeken niet hebt gelezen. De serie gaat soms vrij snel.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:10:00 #47
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173338061
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:06 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Er klopt sowieso niet veel van, maar ik snap dat het lastiger is als je de boeken niet hebt gelezen. De serie gaat soms vrij snel.
De inzet is uitmuntend maar ik heb het gevoel dat ik een andere serie kijk...
And so is the past
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:13:36 #48
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173338152
Een hint, de Wall is 700 voet. Niet 800 mijl.

Maar hey, kleinigheidje.
And so is the past
pi_173338173
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 00:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Iets minder dan 500KM.. hoe ver kan een paard rennen op een dag?
100 Km? dan is 't 5 dagen, 200Km? 2,5 dagen.
Op onze wereldkaarten zie je ook dat de boel soms vertekent, Groenland bijv. op bepaalde kaarten ziet dat er net zo groot uit als Afrika.
Hogere lengtegraden worden meer uitgestrekt dan lagere.

The Wall zou ook 800 mijl hoog zijn volgens de boeken (dacht ik, correct me if wrong) maar volgens mij is dat meer metaforisch gesproken.
Het zou dan bijna 1300KM hoog zijn...

Volgens mij zit er een redelijke hint in dat Westeros op de UK lijkt en dat dat de grootte van het land is.
Dragonstone vind ik overigens een beetje op Nederland lijken qua vorm.
Ja, klopt, maar dat zijn onze kaarten met alle wetenschap van hoe de wereld eruit ziet.
In die tijd weten ze nog geeneens wat er ten westen van Westeros ligt dus laat staan dat ze iets weten van lengte- en breedtegraden.

En de wall is 700 foot hoog, dus 213 meter. Nog steeds hoog, maar al iets logischer hè ;)
pi_173338382
Bran is toch de Night King??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')