SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door JR-Style-93 op 23-08-2017 02:24:03 ]Oh.
Iets minder dan 500KM.. hoe ver kan een paard rennen op een dag?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 23:59 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
The Wall zou al 300 mijl lang moeten zijn. Dus nee, Westeros is niet klein als je met dat in gedachten de rest van de map bekijkt
Zeker als de serie daar vanaf wijkt en eigen wegen maakt.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 00:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja en daardoor heeft GRRM er ook moeite mee om er een einde aan te schrijven omdat hij al die personages in-character goede beslissingen moet laten nemen en toch bij het einddoel komen. Dat is namelijk wel makkelijk aan het begin om het verhaal goed van start te laten gaan maar die werkwijze is bij het afronden wel vrij lastig.
Twee seconden gekeken, toen had ik al een pleurishekel aan die gast links.quote:
Zo kan je het ook zien.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 00:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zeker als de serie daar vanaf wijkt en eigen wegen maakt.
Al past dat ergens ook wel bij de serie en zie je dat daar ook terugkomen.. Melissandre met haar foute voorspellingen en andere verkeerde interpretaties van diverse geloven bijv..
Je zou 't met de bijbel kunnen vergelijken zelfs, de eerste +/-130 jaar na christus werd het verhaal over Jezus vooral mondeling overgebracht voor het opgeschreven werd maar daardoor weet je ook niet of zaken verzonnen zijn voor het interessantere verhaal of dat het geschiedkundig klopt.
De TV serie is het mondelinge verhaal, het boek de geschiedschrijving.
Oa Euron die opeens, nadat alle schepen door Theon en Yara gestolen zijn in een aflevering tijd zelf ook weer 1000 schepen heeft weten te bouwen.quote:
Euron deed die uitspraak van dat bouwen in S06E05 en we zagen hem pas weer in S07E01, een periode waarin Theon en Yara al de hele wereld hadden overgevaren. Dus die plothole klopt niet helemaalquote:Op woensdag 23 augustus 2017 00:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Oa Euron die opeens, nadat alle schepen door Theon en Yara gestolen zijn in een aflevering tijd zelf ook weer 1000 schepen heeft weten te bouwen.
En dat ie ook vanuit King's landing opeens bij Castery rock weet te geraken in amper een week tijd.
Zaken die onmogelijk zijn als Westeros zo groot als een continent zou zijn, wel als 't zo groot als de UK is.
En Baelor zit in de serie nog mee te vechten in the north terwijl ie in de boeken dood is.. wekt met z'n laatste leven Lady stoneheart mee tot leven (Catelyn Stark wordt na de Red wedding tot leven gewekt en wil wraak.. oa op de Freys wat in de TV serie door Arya is afgehandeld)
Wat wel behoorlijke plotholes zijn is dat Dany dus minimaal een maand op Dragonstone heeft gewacht (in de periode dat Jon naar Eastwatch ging) en dus ook niks met haar Unsullied meer heeft gedaan die dus nog steeds vastzitten op Casterly Rock. En dan al dat gedoe met die raaf die ineens teringsnel kan vliegen en de draken ook dat hele stuk, en dit allemaal binnen één dag.quote:
Er is in de serie ook gehint dat Samwell het boek "A Song of Ice and Fire" zal schrijven of dat het een verhaal is dat verteld wordt aan Sam, het kind van Gilly.quote:
Volgend seizoen dan maar.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef VeX- het volgende:
Old Nan die ons lekker maakte met 'ice spiders big as hounds'. Nou ik zie het. Ik zat daar stiekem wel al de hele tijd op te wachten.
Heerlijk dat Schotse accent! Too bad dat Robb Stark haar onderbreekte.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef VeX- het volgende:
Old Nan die ons lekker maakte met 'ice spiders big as hounds'. Nou ik zie het. Ik zat daar stiekem wel al de hele tijd op te wachten.
Te duur voor de serie om te laten zien, al hebben we wel de beer gezien waarmee Thormund mee geneukt heeftquote:Op woensdag 23 augustus 2017 01:04 schreef VeX- het volgende:
How fast do ravens fly?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat wel behoorlijke plotholes zijn is dat Dany dus minimaal een maand op Dragonstone heeft gewacht (in de periode dat Jon naar Eastwatch ging) en dus ook niks met haar Unsullied meer heeft gedaan die dus nog steeds vastzitten op Casterly Rock. En dan al dat gedoe met die raaf die ineens teringsnel kan vliegen en de draken ook dat hele stuk, en dit allemaal binnen één dag.
Wat ook idioot is dat bijvoorbeeld Jon en Jorah pas een gesprek over Longclaw hebben beyond the wall, terwijl ze daarvoor al een maand samen op een boot hebben gezeten waar ze dit al lang konden bespreken. Misschien geen echte plothole maar dat zou wel het meest logische zijn.
Waarom loopt de OP twee afleveringen achter? Ik dacht dat jij zo nodig de OP wilde beheren. Beheer hem dan ook en werk hem bij!quote:
Mijn Photoshop is ziek traagquote:Op woensdag 23 augustus 2017 01:26 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
Waarom loopt de OP twee afleveringen achter? Ik dacht dat jij zo nodig de OP wilde beheren. Beheer hem dan ook en werk hem bij!
GRRM had ook pas zijn rechten moeten verkopen toen hij klaar was ja.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 01:33 schreef dolfg het volgende:
Gezellig hier! Misschien had GRRM gewoon die laatste boeken wat sneller moeten schrijven.
De producers van een serie opzadelen met een half afgemaakt verhaal, nee dat is klasse.
Gewoon slap dat je je niet aan de afspraken houdt. En dan gaan zeuren dat het tv verhaal je niet bevalt... zeldzaam sneu.
Ik kan me nog goed herinneren dat het hier wild en woest was omdat GoT eindelijk door HBO gemaakt werd. En wat vond iedereen het fantastisch. Inmiddels blijkt het een losersserie te zijn, gemaakt door randdebielen.
En als je minder afleveringen kunt maken omdat de main characters exorbitante salariseisen hebben is dat ook de zender te verwijten begrijp ik...
Kijk nog maar even goed naar Jon, Cersie, Dany en Tyrion. En bedenk dat zij met hun honorarium van 14 miljoen pp per jaar ervoor hebben gezorgd dat de hele boel nu afgeraffeld wordt.
Ik neem aan dat iedereen hier een Ziggo movies en series XL abbo heeft of voorheen een HBO account?
Want meelullen zonder dat je ooit 1 cent betaald hebt aan GoT kan natuurlijk niet.
Wie betaalt anders die 2 miljoen pp per seizoen?
De gezelligheid daalt opeens..quote:Op woensdag 23 augustus 2017 01:33 schreef dolfg het volgende:
Gezellig hier! Misschien had GRRM gewoon die laatste boeken wat sneller moeten schrijven.
De producers van een serie opzadelen met een half afgemaakt verhaal, nee dat is klasse.
Gewoon slap dat je je niet aan de afspraken houdt. En dan gaan zeuren dat het tv verhaal je niet bevalt... zeldzaam sneu.
Ik kan me nog goed herinneren dat het hier wild en woest was omdat GoT eindelijk door HBO gemaakt werd. En wat vond iedereen het fantastisch. Inmiddels blijkt het een losersserie te zijn, gemaakt door randdebielen.
En als je minder afleveringen kunt maken omdat de main characters exorbitante salariseisen hebben is dat ook de zender te verwijten begrijp ik...
Kijk nog maar even goed naar Jon, Cersie, Dany en Tyrion. En bedenk dat zij met hun honorarium van 14 miljoen pp per jaar ervoor hebben gezorgd dat de hele boel nu afgeraffeld wordt.
Ik neem aan dat iedereen hier een Ziggo movies en series XL abbo heeft of voorheen een HBO account?
Want meelullen zonder dat je ooit 1 cent betaald hebt aan GoT kan natuurlijk niet.
Wie betaalt anders die 2 miljoen pp per seizoen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |