abonnement Unibet Coolblue
pi_174056283
Misschien komt Dj-er je dak maken als het lekt of komen ze je billen verschonen als je dat zelf niet meer kan offf misschien word je kind of kleinkind verliefd op een Dj-er en worden ze een power couple je weet maar nooit. Opvoeding en de wil om er iets van te maken daar ligt het toch vooral aan? Zulke namen zijn nu dus in de mode mijn kinderen zijn wat ouder toen ik zwanger was van ze had je weer andere mode namen.
pi_174056401
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:52 schreef Suzaka het volgende:
Misschien komt Dj-er je dak maken als het lekt of komen ze je billen verschonen als je dat zelf niet meer kan offf misschien word je kind of kleinkind verliefd op een Dj-er en worden ze een power couple je weet maar nooit. Opvoeding en de wil om er iets van te maken daar ligt het toch vooral aan? Zulke namen zijn nu dus in de mode mijn kinderen zijn wat ouder toen ik zwanger was van ze had je weer andere mode namen.
Je maakt hier een denkfout.
Het gaat niet om neerkijken op mensen die bijv. stratenmaker of loodgieter zijn.
Het gaat om het feit dat een kind begint met een minnetje als het een bepaalde naam heeft.
pi_174056610
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:52 schreef Suzaka het volgende:
Misschien komt Dj-er je dak maken als het lekt of komen ze je billen verschonen als je dat zelf niet meer kan offf misschien word je kind of kleinkind verliefd op een Dj-er en worden ze een power couple je weet maar nooit. Opvoeding en de wil om er iets van te maken daar ligt het toch vooral aan? Zulke namen zijn nu dus in de mode mijn kinderen zijn wat ouder toen ik zwanger was van ze had je weer andere mode namen.
Vroeger mocht je dochter niet met een neger thuiskomen, tegenwoordig niet met een Dj.... :+
  donderdag 28 september 2017 @ 18:15:34 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174056641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:52 schreef Suzaka het volgende:
Misschien komt Dj-er je dak maken als het lekt of komen ze je billen verschonen als je dat zelf niet meer kan offf misschien word je kind of kleinkind verliefd op een Dj-er en worden ze een power couple je weet maar nooit. Opvoeding en de wil om er iets van te maken daar ligt het toch vooral aan? Zulke namen zijn nu dus in de mode mijn kinderen zijn wat ouder toen ik zwanger was van ze had je weer andere mode namen.
Daar gaat het niet om.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 september 2017 @ 18:16:39 #255
403253 Meke
after all this time? always.
pi_174056656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:52 schreef Suzaka het volgende:
Misschien komt Dj-er je dak maken als het lekt of komen ze je billen verschonen als je dat zelf niet meer kan offf misschien word je kind of kleinkind verliefd op een Dj-er en worden ze een power couple je weet maar nooit. Opvoeding en de wil om er iets van te maken daar ligt het toch vooral aan? Zulke namen zijn nu dus in de mode mijn kinderen zijn wat ouder toen ik zwanger was van ze had je weer andere mode namen.
Ik sluit me aan bij wat Mootie zegt en denk ook dat het belangrijk is dat de meeste mensen het hier ook niet per sé goedkeuren dát het gebeurd, maar het is wel zo dat er vooroordelen aan bepaalde namen kleven.

Het is nou eenmaal zo (en dat is gewoon ook écht onderzocht) dat namen verwachtingen met zich meedragen en dat mensen daarop reageren. Mensen verwáchten bij Roderick en Lodewijck eerder dat ze na het VWO geneeskunde of rechten gaan studeren en mensen verwáchten dat Samantha en Jayden moeite hebben met VMBO. Dat zegt niet dat mensen met praktijkonderwijs en VMBO niet minstens zo waardevol zijn voor onze samenleving, maar het is wél zonde dat zij misschien kansen mislopen omdat mensen door hun naam ze meteen al in een bepaald hokje plaatsen. Dat gebeurt precies zo met buitenlandse namen. Het is niet okee dat het gebeurt, maar het gebeurt.

Overigens had ik als ik op mijn 16e kinderen had gekregen ze Skye en Jayden genoemd, dus misschien was ik daarin dan ook heel erg vooroordeelbevestigend geweest :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_174056692
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Je maakt hier een denkfout.
Het gaat niet om neerkijken op mensen die bijv. stratenmaker of loodgieter zijn.
Het gaat om het feit dat een kind begint met een minnetje als het een bepaalde naam heeft.
ik snap het maar ik vind het gewoon belachelijk al die minpuntjes die vooroordelen verkeerde naam verkeerde huidskleur verkeerde plek. Ik vind het vooral zielig voor die kinderen een jonge moeder en een vader die de leeftijd van een opa heeft.
pi_174056706
quote:
17s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:16 schreef Meke het volgende:

[..]

Ik sluit me aan bij wat Mootie zegt en denk ook dat het belangrijk is dat de meeste mensen het hier ook niet per sé goedkeuren dát het gebeurd, maar het is wel zo dat er vooroordelen aan bepaalde namen kleven.

Het is nou eenmaal zo (en dat is gewoon ook écht onderzocht) dat namen verwachtingen met zich meedragen en dat mensen daarop reageren. Mensen verwáchten bij Roderick en Lodewijck eerder dat ze na het VWO geneeskunde of rechten gaan studeren en mensen verwáchten dat Samantha en Jayden moeite hebben met VMBO. Dat zegt niet dat mensen met praktijkonderwijs en VMBO niet minstens zo waardevol zijn voor onze samenleving, maar het is wél zonde dat zij misschien kansen mislopen omdat mensen door hun naam ze meteen al in een bepaald hokje plaatsen. Dat gebeurt precies zo met buitenlandse namen. Het is niet okee dat het gebeurt, maar het gebeurt.

Overigens had ik als ik op mijn 16e kinderen had gekregen ze Skye en Jayden genoemd, dus misschien was ik daarin dan ook heel erg vooroordeelbevestigend geweest :+
Jij verwoordt het goed ^O^

En voor je laatste zin, dan was het geweest 'Oh man, zeker een tienermoeder :|W '. :D
pi_174056731
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:18 schreef Suzaka het volgende:

[..]

ik snap het maar ik vind het gewoon belachelijk al die minpuntjes die vooroordelen verkeerde naam verkeerde huidskleur verkeerde plek. Ik vind het vooral zielig voor die kinderen een jonge moeder en een vader die de leeftijd van een opa heeft.
Je haalt er nu weer van alles bij.
Het is gewoon onderzocht en onderbouwd. Bepaalde namen komen voor in bepaalde sociale kringen, en belemmeren kinderen om zich uit die sociale cirkel op te werken.
  donderdag 28 september 2017 @ 18:25:29 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174056803
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:18 schreef Suzaka het volgende:

[..]

ik snap het maar ik vind het gewoon belachelijk al die minpuntjes die vooroordelen verkeerde naam verkeerde huidskleur verkeerde plek. Ik vind het vooral zielig voor die kinderen een jonge moeder en een vader die de leeftijd van een opa heeft.
Je kunt het belachelijk vinden, maar het gebeurt, en waarom zou je je kind daar slachtoffer van laten worden door iets waar je wel iets aan kunt doen?
Huidskleur en achtergrond kun je niets aan doen, locatie zou je nog iets aan kunnen doen, maar vaak niet makkelijk, maar die naam kies je bewust, je kiest dan dus bewust een naam waarmee je je kind op achterstand zet.

Zou je, als je geld zat had, in een kansenwijk gaan wonen en je kind naar een slechte school sturen?
Het gros zou daar "nee" op antwoorden.
Je kunt je kind gratis en voor niets een naam geven waarmee je het kind niet op achterstand zet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker donderdag 28 september 2017 @ 18:30:22 #260
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174056879
Dat liedje van de Tingtings: "that's not my name"
Daarin is een zinnetje: "maybe Djelisa" :D
  donderdag 28 september 2017 @ 18:32:48 #261
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_174056903
:{ nou daar ging de pret in dit topic.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_174056992
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je kunt het belachelijk vinden, maar het gebeurt, en waarom zou je je kind daar slachtoffer van laten worden door iets waar je wel iets aan kunt doen?
Huidskleur en achtergrond kun je niets aan doen, locatie zou je nog iets aan kunnen doen, maar vaak niet makkelijk, maar die naam kies je bewust, je kiest dan dus bewust een naam waarmee je je kind op achterstand zet.

Zou je, als je geld zat had, in een kansenwijk gaan wonen en je kind naar een slechte school sturen?
Het gros zou daar "nee" op antwoorden.
Je kunt je kind gratis en voor niets een naam geven waarmee je het kind niet op achterstand zet. Ik heb maanden nagedacht en ben op die namen gekomen omdat ik ze mooi vind en dacht en denk nog steeds dat de naam ze niet zoveel in de weg zal staan.

Ik wil ook het beste voor me kinderen en gaf ze naar mijn mening de mooiste namen met liefde ze zitten idd allebei op een vmbo school maar dat komt vast niet door hun naam. Op het vmbo waar ze het naar hun zin hebben. Allemaal pluspuntjes.

Mijn nicht die helemaal nooit iets om school heeft gegeven heeft een zoon en die is dit jaar begonnen op de universiteit heeft ook echt niks met zijn naam te maken of haar achtergrond.

De maatschappij kan heus wel veranderen hoor als iedereen begint bij zich zelf
pi_174057159
Djanina. Virginia stelt me niet teleur :')
Hoop nu al op een volgend kindje.
Alius aliud dicit
pi_174057589
Ik zou het zo mooi vinden als er een paar verstandige tokkies hun kinderen Beau of Annabelle zouden noemen, maar ja. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Dat motto houdt alle tokkies lekker bij elkaar _O-
-nee-
pi_174059404
Kunnen we nu gewoon weer lachen om Peter J Rens en Virgien?
pi_174059778
...
  Moderator / Miss SHO donderdag 28 september 2017 @ 20:55:16 #267
22592 crew  Ole
pi_174060156
Opgeschoond
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  PR en moderator donderdag 28 september 2017 @ 20:57:02 #268
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_174060197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:11 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Djelisa en Djannina. Schitterend.
Zo van 'Ja gewoon Janina en Jelisa maar het moet op z'n Engels uitgesproken worden dus plakken we er maar even een ordinaire D voor, voor het paupervolk'
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_174060253
Als je met zulke ouders al verloren had, komen ze ook met een naam aanzetten voor onze priscillas en mohammeds.
  donderdag 28 september 2017 @ 21:17:52 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174060820
quote:
9s.gif Op donderdag 28 september 2017 20:57 schreef Moira. het volgende:

[..]

Zo van 'Ja gewoon Janina en Jelisa maar het moet op z'n Engels uitgesproken worden dus plakken we er maar even een ordinaire D voor, voor het paupervolk'
Jelisa op z'n Engels zou toch Djelaisa worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  roze donderdag 28 september 2017 @ 21:18:33 #271
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_174060844
Wat een kutnaam :') :@
Your beauty never ever scared me.
pi_174061277
Laat die mensen toch. En btw wat voor achterstand zou je met een bepaalde huidskleur hebben. Behalve het feit dat je mogelijk bij veel racistische tokkies niet binnenkomt dan?
pi_174061362
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 17:37 schreef Steenkool het volgende:
Valt het Dj-ouders niet op dat Dj-namen vrijwel alleen bij tokkiekindjes of halfbloedkindjes voorkomen, dat ze die namen geven? Of zien ze dat wel, maar zijn ze trots op die achtergrond en willen ze dat iedereen direct door de naam weet waar de kindjes vandaan komen?

Want het valt je toch bijna niet te ontgaan dat de oyders van een Djayden vrijwel altijd enorme tokkies zijn?

Vragen, vragen...
Halfbloedkindjes en tokkiekindjes zijn hetzelfde? Okay....
  donderdag 28 september 2017 @ 21:39:04 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174061428
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 21:36 schreef Voetbalmeisje het volgende:

[..]

Halfbloedkindjes en tokkiekindjes zijn hetzelfde? Okay....
Je bent bekend met de betekenis van het woord "of"?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  roze donderdag 28 september 2017 @ 21:40:11 #275
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_174061459
Maar het kan altijd erger. Zag vandaag dat Holly Madison haar kinderen Rainbow en Forest heeft genoemd. :')!
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')